Sielubiisisi - taas testataan

J. Karjalainen – Mennyt mies
Sinussa on aitoa ja rehellistä rock-henkeä. Olet vähän mystinen tyyppi, ja muiden voi olla vaikea ottaa sinusta selvää. Olet nokkela ja sanavalmis, positiivinen luonne. Pyrit jatkuvasti uudistumaan, etkä halua jämähtää paikoillesi. Taiteellisuutesi ja omaperäisyytesi on ihailtavaa: kuljet omia polkujasi välittämättä muiden mielipiteistä. Pidä siitä kiinni!

”Mä olen mystinen hopeinen discomies
Mä olen kieltään lipova liskomies
Mä olen Uuden-Englannin nahkamies
Aina ilosta syntyvä uudestaan”
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007646317.html

52

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samuli Putro – Olet puolisoni nyt
      Olet vähäeleinen, nostalginen ja pohjattoman viisas tyyppi. Sinulle tärkeintä on hyvä, tavallinen arki ja tietenkin rakkaus. Rakastuessasi olet todennäköisesti niitä, jotka sitoutuvat loppuiäkseen. Olet sitkeä, hyväntahtoinen ja armollinen sekä itsellesi että läheisillesi. Et jaksa murehtia turhista etkä odota elämältä ihmeitä, mutta ei tarvitsekaan: sinä olet oivaltanut, että tarpeeksi hyvä riittää.
      ”En vaihtais sekuntiakaan
      En nuoruutta, en vimmaisia kasvukipuja
      En jäätä, joka murtui, en kirkonkelloja
      Olit puolisoni silloin
      Olet puolisoni nyt”

      -flowersreally-

    • Vesala – Älä droppaa mun tunnelmaa
      Olet ehdottoman positiivinen ja pirskahteleva tyyppi. Arkena aherrat ahkerasti, mutta lomilla otat elämästä kaiken irti. Nautiskelet elämän pienistä iloista, etkä oikein jaksa ymmärtää synkistelijöitä. Vaikeuksienkin keskellä osaat pitää mielen korkealla – sinä tiedät, että kaikesta kyllä selvitään!

      ”Älä tuu siihen droppaa mun tunnelmaa
      Mitä eilistä juttua jankuttaa
      Voitsä vetää suupielet ylöspäin
      Laa la laa laa laa laa
      Älä tuu droppaa mun tunnelmaa”

      • Ai perskuta, mä oisin halunnu ton.. pölläsen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai perskuta, mä oisin halunnu ton.. pölläsen..

        Elä pölli, lainaa. ;P


    • Anonyymi

      Jaa, jätin siihen kun listalta ei vaihtoehdoista löytynytkään kantria 👎 kaikki muu ränkytys popista rockiin kyllä oli. Pska testi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kantrimimmit katsotaan lantapaakuiksi, joilla ei voi olla sielubiisiä?

        Lantapaakku 🤣


      • Mikko Alatalo laulaa suomalaista kantria..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mikko Alatalo laulaa suomalaista kantria..

        Millä vuosituhannella elät 😂


    • Wuppis, ihana aloitus. En kerkee nyt testaamaan, mutta on ihan pakko - siis pakko - laittaa tämä:

      https://www.youtube.com/watch?v=wnUVbCnP5Ik

      (Ylioppilaskunnan laulajat - Pohjois-Karjala)

      (Katsokaa jos pystytty, tässä ei sanat riitä....)

      Siinä on jotain - joka vaikuttaa... En tiedä. Olen kattonut tämän jo kymmeniä kertoja ja saan aina jotain uusia fiboja ja ajatuksia tästä.

    • Anonyymi

      Pyhimys – Jättiläinen
      Sinä olet rauhallinen ja syvällinen pohdiskelijaluonne, todennäköisesti melko introvertti. Tarkkailet maailmaa omalla, persoonallisella tavallasi. Tunnet asiat vahvasti ja olet joskus taipuvainen melankolisuuteen. Esikuvat ovat sinulle tärkeitä, olivat ne sitten vanhempasi tai joku muu ihailemasi henkilö. Muista seisoa rohkeasti omilla jaloillasi – pystyt siihen kyllä.
      ”En häpee täällä sitä mitä sä näät
      Vaan sitä minkä kätken, mun epäelämää
      Pelkään, et kaikille paljastuu et mä oon
      Sellanen kun mä oon”

      • Anonyymi

        Tuon minäkin sain mutta en ole oikein valmis ottamaan tuollaista rapparia maskotikseni. En edes tiedä tuota biisiä.


    • Robin hulahula.... Ei helkkari, ei nyt oikeen osunut. 😂😂😂

      • Anonyymi

        No miksei? ☺️😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksei? ☺️😊

        No ei oikein uppoa tuollainen musa... nykyään monessa biisissä mennään tuonne arabisoundeihin, jallah jallah ja napatanssimeininkiä, mua se tyyli saa jotenkin pukkaamaan näppyjä. 😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No ei oikein uppoa tuollainen musa... nykyään monessa biisissä mennään tuonne arabisoundeihin, jallah jallah ja napatanssimeininkiä, mua se tyyli saa jotenkin pukkaamaan näppyjä. 😁

        Se on vaan piilossa 😁 testit tuo mysteerit esiin 😅


      • Heh, hulabaloo hula hulan sijaan? :P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan piilossa 😁 testit tuo mysteerit esiin 😅

        Piilevä Robinfanius? 😬 Pitäisikö huolestua? 😂


      • J-76 kirjoitti:

        Heh, hulabaloo hula hulan sijaan? :P

        Juuh...


    • Haloo Helsinki! – Maailman toisella puolen
      Sinua vaivaa loputon matkakuume. Olet vähän levoton sielu, joka janoaa muutosta ja uusia kokemuksia. Välität lähimmäisistäsi kovasti, mutta itsenäisyytesi on sinulle ehdottoman tärkeää. Et välttämättä aina tiedä, mitä oikeastaan haluat, mutta tavoittelet kuitenkin rohkeasti unelmiasi. Pysy juuri tuollaisena, sinä mahtava seikkailija!

      ”Ei mulla oo tarkkaa suuntaa
      Mä menen minne sattuma johtaa
      Mulla on mukana kuvat
      Mutta katseet eivät kohtaa”

      😎

      • Selvä tuuliviiri. :D


      • J-76 kirjoitti:

        Selvä tuuliviiri. :D

        Levoton ja suruton ja vapaa
        Joka tuulen mukaan menemään
        Kun sellaisia tapaa
        Niin kysyy itseltään
        Miksi mä paikallein jään


    • Anonyymi

      Kaija Koo – Kaunis rietas onnellinen

      Sinä olet äärimmäisen vahva ihminen. Olet kokenut elämäsi aikana vastoinkäymisiä, mutta noussut niistä huolimatta pystyyn aina uudelleen. Kokemustesi ansiosta olet oivaltanut itsekin, miten upea ja vahva tyyppi olet. Et kumartele ketään ja tiedät, että virheistä oppii. Itsevarmuutesi on ihailtavaa – anna mennä!

      ”Sä alat vihdoin viimein käsittää
      ettet sä tarvii lupaa keneltäkään
      Oot liian kaunis häpeemään
      etkä voi yhtään mitään menettää
      Joten anna mennä”
      :D

      -Mmmmm

      • Mmmmm, uskotaan. :)


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Mmmmm, uskotaan. :)

        Paljon totta mutta Kaija Koo tai nainenkaan en ole. :D

        -Mmmmm


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon totta mutta Kaija Koo tai nainenkaan en ole. :D

        -Mmmmm

        Okei. Toi Mmmmm teki vaan niin mietteliään vaikutuksen, ihan kun miettisi oisko noin. :P


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Okei. Toi Mmmmm teki vaan niin mietteliään vaikutuksen, ihan kun miettisi oisko noin. :P

        Se tarkoittaa nimikirjainta ja vähän jotain muuta.. ;D

        -Mmmmm


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa nimikirjainta ja vähän jotain muuta.. ;D

        -Mmmmm

        Ahah. Selvä. :)


    • Anonyymi

      Mjoo

      Menikö tämä nyt vituiksi, jos en tehnyt testiä?

      😁

      • Anonyymi

        Ei. Se kertoo, että sijoitut John Wayne-rykmenttiin. 🤠


      • Anonyymi

        Wuppis ei kyllä käy ihan täysillä. Täysillä käymisen suhteen W voisi ottaa yhteyttä Timo Similään. Timo Similä elää Funaun sydämessä kuin pieni kammiovärinä.

        🤣


    • "Vesala – Älä droppaa mun tunnelmaa
      Olet ehdottoman positiivinen ja pirskahteleva tyyppi. Arkena aherrat ahkerasti, mutta lomilla otat elämästä kaiken irti. Nautiskelet elämän pienistä iloista, etkä oikein jaksa ymmärtää synkistelijöitä. Vaikeuksienkin keskellä osaat pitää mielen korkealla – sinä tiedät, että kaikesta kyllä selvitään!"

      ”Älä tuu siihen droppaa mun tunnelmaa
      Mitä eilistä juttua jankuttaa
      Voitsä vetää suupielet ylöspäin
      Laa la laa laa laa laa
      Älä tuu droppaa mun tunnelmaa”

      Kiitti kivasta testistä. Tää meni aikalailla kohdilleen. :)

    • Anonyymi

      Muistaako kukaan, mikä oli se radiossa muutama vuosi sitten usein kuulunut ulkomaalainen biisi, missä mieshenkilö laulaa vähän tuskaisesti?

      Vähän samaan tapaan, kuin Adele laulaa tässä muuten erityylisessä poppivideossa?

      https://youtu.be/83OOEPxhoAQ

      Ihana biisi, josta tulee mielen rankka elämäntaistelu, en vain ole osannut löytää ytubesta😢🌚

      • Mitä se mieshenkilö sitten laulaa siinä? Muistatko sanoja tms?


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Mitä se mieshenkilö sitten laulaa siinä? Muistatko sanoja tms?

        En, se oli vaan sellainen erikoisesti kuljettava biisi. En muistaakaeni oikein saanut edes,selvää millä kielellä laulettiin.

        Muistan yhden miehen, jonka näin samoihin aikoihin muutaman kerran, ohimenevä ihminen. Hänellä oli selvästi ollut rankkaa, mutta oli näköjään tullut uskoon. Ikänäni en niin kaunista nöyryyttä ole ihmisessä nähnyt. Kun on ollut pohjalla ja nähnyt mitä Elämä voi pahimmillaan olla ja silti on noussut ja saanut takaisin uskon Elämään.

        Muistoissa muistan sen biisin ja tuon miehen, kuin samana. Olisi kiva löytää se kappale itsellekkin, vaikken nyt ainakaan vielä samaa ole kokenut. Osaa kuitenkin arvostaa toisen kokemusta.


      • Hmm, nyt en osaa auttaa biisin kanssa, vaikka paljon musiikkia päivittäin kuuntelenkin. Ehkäpä joku kekkaa mistä biisistä vois olla kyse.

        Laitan kuitenkin yhden biisin, joka kertoo tämäkin eräänlaisesta tuskasta.

        https://youtu.be/OqCDXV7Q3-U

        Cue.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En, se oli vaan sellainen erikoisesti kuljettava biisi. En muistaakaeni oikein saanut edes,selvää millä kielellä laulettiin.

        Muistan yhden miehen, jonka näin samoihin aikoihin muutaman kerran, ohimenevä ihminen. Hänellä oli selvästi ollut rankkaa, mutta oli näköjään tullut uskoon. Ikänäni en niin kaunista nöyryyttä ole ihmisessä nähnyt. Kun on ollut pohjalla ja nähnyt mitä Elämä voi pahimmillaan olla ja silti on noussut ja saanut takaisin uskon Elämään.

        Muistoissa muistan sen biisin ja tuon miehen, kuin samana. Olisi kiva löytää se kappale itsellekkin, vaikken nyt ainakaan vielä samaa ole kokenut. Osaa kuitenkin arvostaa toisen kokemusta.

        Eihän se tämä ole? Rag’n’Bone Man?

        https://youtu.be/L3wKzyIN1yk


      • J-76 kirjoitti:

        Hmm, nyt en osaa auttaa biisin kanssa, vaikka paljon musiikkia päivittäin kuuntelenkin. Ehkäpä joku kekkaa mistä biisistä vois olla kyse.

        Laitan kuitenkin yhden biisin, joka kertoo tämäkin eräänlaisesta tuskasta.

        https://youtu.be/OqCDXV7Q3-U

        Cue.

        Mjoo

        Kammottava.

        Siis mä kestin kuusi sekuntia, ja sitten piti vetää toista päälle.

        (naurua)



      • Funeau kirjoitti:

        Esmes tätä:

        (hirn)

        https://www.youtube.com/watch?v=iByQSaWTR1g

        Aa, Prydaa no ootas.

        https://youtu.be/WgyWs_Qn4oU


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Kiva testi! Samulia en kuuntele, mutta kuvaus osui oikein.

      Samuli Putro – Olet puolisoni nyt
      Olet vähäeleinen, nostalginen ja pohjattoman viisas tyyppi. Sinulle tärkeintä on hyvä, tavallinen arki ja tietenkin rakkaus. Rakastuessasi olet todennäköisesti niitä, jotka sitoutuvat loppuiäkseen. Olet sitkeä, hyväntahtoinen ja armollinen sekä itsellesi että läheisillesi. Et jaksa murehtia turhista etkä odota elämältä ihmeitä, mutta ei tarvitsekaan: sinä olet oivaltanut, että tarpeeksi hyvä riittää.

      ”En vaihtais sekuntiakaan
      En nuoruutta, en vimmaisia kasvukipuja
      En jäätä, joka murtui, en kirkonkelloja
      Olit puolisoni silloin
      Olet puolisoni nyt”

    • Anonyymi

      Yön Sudet ja Frederik.

    • Haloo Helsinki! – Maailman toisella puolen

      Sinua vaivaa loputon matkakuume. Olet vähän levoton sielu, joka janoaa muutosta ja uusia kokemuksia. Välität lähimmäisistäsi kovasti, mutta itsenäisyytesi on sinulle ehdottoman tärkeää. Et välttämättä aina tiedä, mitä oikeastaan haluat, mutta tavoittelet kuitenkin rohkeasti unelmiasi. Pysy juuri tuollaisena, sinä mahtava seikkailija!

      *
      No enpä olisi tuohon uskonut päätyväni. Analytiikka pitää paikkansa vain osittain, kun en omaa matkakuumetta mainittavasti enkä ole levoton uusien kokemusten etsijä tuossa mielessä. Uudet kokemukset ja matkat toisaalle sinällään ovat kivoja ja toivottavia, mutta kuumetta en niistä koe. Muutoksia sinällään haluan, tosin en ehdoin tahdoin ellei ole tarvetta muutokselle, mutten voi sanoa janoavani niitä oikeastaan ikinä.

      En varsinaisesti useimmiten tiedä mitä oikeastaan haluan, mutta tiedän hiton hyvin mitä en halua ja se riittää. Tuskin tavoittelen unelmiani kovin rohkeasti, jos en edes tiedä mitä ne ovat, mutta sitkeän jääräpäisesti kyllä tavoittelen niitä jotka tiedän, askel ja päivä kerrallaan.

      Ihmiset lähellä ovat tärkeitä, läheiset ovat tärkeimmät, mutta omasta itsestäni en luovu enkä anna juurikaan aikaa edes läheisimmilleni, jos tarvitsen sitä paljon itselleni.

    • No tämmöinen..

      Ellinoora – Elefantin paino
      Empatia on vahvuutesi. Välität syvästi lähimmäisistäsi ja haluat auttaa, kun heillä on vaikeaa. Olet hyvä kuuntelija ja tiedät, että tärkeintä on vain olla toiselle läsnä. Olet todennäköisesti itsekin kohdannut elämässäsi vaikeita hetkiä. Osaat kuitenkin antaa itsellesi armoa ja uskallat pyytää apua tarvittaessa. Olet huikean vahva tyyppi, muista se!

      ”Se tekee kipeää, kun elefantin painon alle jää
      eikä kukaan muu sitä nää
      Vaik sut on luotu kantamaan, nousemaan aina uudestaan
      Oon pahoillani en osannut lohduttaa, mut lupaan vielä se helpottaa”

    • Arvaa mikä tuli.

      Olen aiemmin kuullut että biisissä laulettaisiin: Mennyt mies, oon historiaa.

      Ehkä tämä antaa toivoa, jos se onkin: Mennyt mies on historiaa.

      • Tihihii..

        Mäkin oon ajatellut että onpas masentava biisi, kun luulin että se laulaa olevansa mennyttä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tihihii..

        Mäkin oon ajatellut että onpas masentava biisi, kun luulin että se laulaa olevansa mennyttä..

        Mutta siinähän laulettiinkin uudistumisesta. Ajattele kuinka meneviä ja uudistumiskykyisiä nuoria tässä ollaan!


      • Thymallus kirjoitti:

        Mutta siinähän laulettiinkin uudistumisesta. Ajattele kuinka meneviä ja uudistumiskykyisiä nuoria tässä ollaan!

        Hyvä me 😊👍


    • Samuli Putro – Olet puolisoni nyt

      "olet oivaltanut, että tarpeeksi hyvä riittää."- aikalailla näin on eletty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe