Tyynenmeren oskillaatio

33

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös se maapallon pitänyt lämmitä ennätysmäisen nopeasti.

      • Anonyymi

        Talvi tulossa. Ilmasto ei voi lämmetä. Pistämätöntä logiikkaa.


    • Anonyymi

      Grönlannisaa ennätysmäärä tullut jäätä

      • Anonyymi

        Mitähän lauseesi mahtoi tarkoittaa?

        Kun katsoo Pohjoisen jäämeren tämänhetkistä jääpinta-alaa, niin se on ainoastaan yhtenä vuotena ollut pienempi. Vuonna 2016 jään määrä oli vähän pienempi kuin nyt, mutta kaikkina muina vuosina niin kauan kuin sitä on mitattu, jäätä on ollut enemmän.

        Maapallo lämpenee ennätysmäisen nopeasti, mutta se koskee keskilämpötilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän lauseesi mahtoi tarkoittaa?

        Kun katsoo Pohjoisen jäämeren tämänhetkistä jääpinta-alaa, niin se on ainoastaan yhtenä vuotena ollut pienempi. Vuonna 2016 jään määrä oli vähän pienempi kuin nyt, mutta kaikkina muina vuosina niin kauan kuin sitä on mitattu, jäätä on ollut enemmän.

        Maapallo lämpenee ennätysmäisen nopeasti, mutta se koskee keskilämpötilaa.

        Paljonko se keskilämpötila on normaalisti?

        Tässä linkki jäämerelle https://www.climate4you.com/SeaIce.htm?fbclid=IwAR26xYmL7vYtwR3hoELV9FZQJFkPUohkuleJ-XGhaPYnpf9Fu9CwDOur0Ig#MASIE Multisensor Analyzed Sea Ice Extent - Northern Hemisphere


      • Anonyymi

        Agw seuranta linkki.


      • Anonyymi

        Paljonko se keskilämpötila on normaalisti jos se nousee. Täytyyhän jokin luku olla olemassa johon verrata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se keskilämpötila on normaalisti jos se nousee. Täytyyhän jokin luku olla olemassa johon verrata?

        Se on jotain 15 celciuksen kieppeillä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se keskilämpötila on normaalisti jos se nousee. Täytyyhän jokin luku olla olemassa johon verrata?

        Sitä verrataan nykyään ainakin useimmiten 1981 - 2010 keskiarvoon. Muitakin vertailukohtia voidaan käyttää, mutta yskittäiset vuodet vaihtelevat, joten vertailupohjaksi tulee ottaa pitkäaikainen keskiarvo.


      • Anonyymi

    • La Niña Pohjois-Euroopassa lähinnä sotkee asioita ja talviliikennettä, mutta onhan se nähty jo Pohjois-Atlantin hurrikaanikaudesta, että myllerrystä on.

      Tyypillisesti denialistit seuraavat innokkaasti ENSO:n La Niña -syklin laskevaa käyrää globaalissa lämpötilassa ja pitävät vertailupisteinä historiallisia lämpimiä El Niñon lämpöhuippuja, jota vastaan kaikkia tulevia lämpötiloja verrataan. ; )

      Globaali trendi on kuitenkin edelleen nouseva, mikä ei tee denialistina olemista älyllisesti helpoksi tehtäväksi. Aika typerää moinen onkin.

      • Anonyymi

        Ehkäpä ne myrkyt johtuu la ninasta. Maapallon ilmastolla on tapana vaihdella syklisesti johon ihmisellä ei ole mitään asiaa.
        Kiellätkö auringon lämmittämisen?
        Kiellätkö merien luovuttamisen varastoitunutta hiilidioksidia luontaisesti.
        Kiellätkö Grönlannin olleen aikoinaan viljelys kelpoinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä ne myrkyt johtuu la ninasta. Maapallon ilmastolla on tapana vaihdella syklisesti johon ihmisellä ei ole mitään asiaa.
        Kiellätkö auringon lämmittämisen?
        Kiellätkö merien luovuttamisen varastoitunutta hiilidioksidia luontaisesti.
        Kiellätkö Grönlannin olleen aikoinaan viljelys kelpoinen?

        Kaikkien Maapallon tunnettujen globaalien ilmastosyklien summan on todettu osoittavan kohti hitaasti jatkuvaa viilenemistä. Meidän pitäisi kohta aloittaa varautuminen, ei glasiaaliin, vaan "Jälkiteollisen ajan pieneen jääkauteen".

        Globaali ilmasto kuitenkin mittausten mukaan lämpenee. Vauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä ne myrkyt johtuu la ninasta. Maapallon ilmastolla on tapana vaihdella syklisesti johon ihmisellä ei ole mitään asiaa.
        Kiellätkö auringon lämmittämisen?
        Kiellätkö merien luovuttamisen varastoitunutta hiilidioksidia luontaisesti.
        Kiellätkö Grönlannin olleen aikoinaan viljelys kelpoinen?

        Tuota on kyllä tutkittu ja rankasti. Jokainen näistä piirteistä on tutkittu ja sadoissa eri tutkimuksissa. Jokaiseen kohtaan on erittäin hyviä vastauksia, mutta itse vastaaminen on hieman ajan haaskausta. Joko vastausta ei ymmärretä, se suoraan kiistetään valheena tai muuten vain sivuutetaan. Ilmastotieteilijät ovat aitoja tiedemiehiä siinä mielessä, että paras vastaus on aina se oikea vastaus miellytti se tai ei, ainakin noin tiedeyhteisönä. Yksilöissä on aina eroja.

        Ilmastonmuutoksen kieltäjät taas toistavat samoja teesejä ja sivuuttavat tutkimuksen, joka on ristiriidassa kieltämisen kanssa eikä tuoreinta tutkimusta edes yritetä seurata. Tämä on vähän kuin kun osa ihmisistä sanoo vieläkin, että euro kuusinkertaisti hinnat. Totuudella on aika vähän väliä eikä sen kertominen muuta uskomuksia.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kaikkien Maapallon tunnettujen globaalien ilmastosyklien summan on todettu osoittavan kohti hitaasti jatkuvaa viilenemistä. Meidän pitäisi kohta aloittaa varautuminen, ei glasiaaliin, vaan "Jälkiteollisen ajan pieneen jääkauteen".

        Globaali ilmasto kuitenkin mittausten mukaan lämpenee. Vauhdilla.

        Nyt ilmasto kuitenkin lämpenee ihmisen toimesta paljon nopeammin kuin ikinä aikaisemmin. Tuhansien vuosien päästä tuleva jääkausi ei tähän tilanteeseen paljoa auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ilmasto kuitenkin lämpenee ihmisen toimesta paljon nopeammin kuin ikinä aikaisemmin. Tuhansien vuosien päästä tuleva jääkausi ei tähän tilanteeseen paljoa auta.

        Käsittääkseni tämä ilmaston lämpeneminen on voimakkaampaa kuin se jääkausi, joka tosiaan olisi tulossa. Seuraava jääkausi on näillä näkymin jäämässä väliin, koska meillä on viltti planeetan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ilmasto kuitenkin lämpenee ihmisen toimesta paljon nopeammin kuin ikinä aikaisemmin. Tuhansien vuosien päästä tuleva jääkausi ei tähän tilanteeseen paljoa auta.

        Mihin tutkimukseen tuo viittaa: lämpeneminen on nopeinta kuin ikinä.
        Lämpötilamittauksia ei ole kuin 1850 vuodesta eteenpäin ja lämpötilasemia erityisesti Siperiassa on lopetetttu.
        Proxytutkimukset eivät tue nopeampaa lämpötilannousua, eikä edes korkeinta lämpötilaa IKINÄ.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kaikkien Maapallon tunnettujen globaalien ilmastosyklien summan on todettu osoittavan kohti hitaasti jatkuvaa viilenemistä. Meidän pitäisi kohta aloittaa varautuminen, ei glasiaaliin, vaan "Jälkiteollisen ajan pieneen jääkauteen".

        Globaali ilmasto kuitenkin mittausten mukaan lämpenee. Vauhdilla.

        Lämpenee normaalisti kun ollaan lämpimällä syklillä.
        Alkavat aurinkominimit voivat kuitenkin aloittaa jälleen kylmän kauden 30 vuodeksi aivan kuin tapahtui 1950-1980.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tutkimukseen tuo viittaa: lämpeneminen on nopeinta kuin ikinä.
        Lämpötilamittauksia ei ole kuin 1850 vuodesta eteenpäin ja lämpötilasemia erityisesti Siperiassa on lopetetttu.
        Proxytutkimukset eivät tue nopeampaa lämpötilannousua, eikä edes korkeinta lämpötilaa IKINÄ.

        Ei korkeinta lämpötilaa ikinä. Esimerkiksi liitukaudella oli lämpimämpää. Historiallisena aikana ei yhtä lämmintä ole ainakaan todistettavasti ollut. Keskiajan lämpökausikin jäi alle nykyisten lämpötilojen, mutta pituutensa takia se ehti vaikuttaa enemmän esimerkiksi jäätikköihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpenee normaalisti kun ollaan lämpimällä syklillä.
        Alkavat aurinkominimit voivat kuitenkin aloittaa jälleen kylmän kauden 30 vuodeksi aivan kuin tapahtui 1950-1980.

        Lämpeneminen alkoi jo 1970 luvulla ja kiihtyi 1980 luvulla. Jos katsoo tilannetta 1900 luvun alusta, niin anomalia on II maailmansodan aikainen lämpeneminen, ei niinkään sitä seurannut viileämpi aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korkeinta lämpötilaa ikinä. Esimerkiksi liitukaudella oli lämpimämpää. Historiallisena aikana ei yhtä lämmintä ole ainakaan todistettavasti ollut. Keskiajan lämpökausikin jäi alle nykyisten lämpötilojen, mutta pituutensa takia se ehti vaikuttaa enemmän esimerkiksi jäätikköihin.

        Outoja kirjoittelet: Todistetusti on ollut paljonkin lämpimämpää historiallisena aikaudella.
        Vain Tuhat vuotta sitten oli reilusti lämpimämpää kuin nyt ja ilmasto kylmeni sen jonkun ilmoittaman 0,7 C astetta /tuhat vuotta.
        Minun matematiikkani osoittaa sen ,että kun globaali ilmasto on lämmennyt sen vajaan asteen niin ollaan vasta toipumassa Pienestä jääkaudesta.
        Entäs 2000 vuotta sitten? silloiesta lämpönormaalista oltaisiin tultu jo 1,5 C astetta kylmempään suuntaan.
        Tämän mukaan 2000 vuotta sitten olisi ollut lämpöhuiput ainakin 3 C astetta lämpimämpiä lämpösyklin aikana


    • Anonyymi

      Aurinkominimi on alkanut jo 20 vuotta sitten. Silti lämpenee.

      • Anonyymi

        Hah hah haa.... nyt faktaa kehiin!


      • Anonyymi

        Taidat sekoittaa jopa tahallisesti 11 vuoden aurinkosyklit jotka ovat aika tasaisia lopulta.

        Kunnon aurinkominimit olivat pienellä jääkaudella ja ne olivat viljasadoille kohtalokkaat.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoltahan sitä faktaa löytyy:

        https://tamino.files.wordpress.com/2011/12/compare.jpg

        Tarkkasilmäiset varmasti taas huomasivat sinisessä käyrässä pienen notkahduksen vuoden 2000 kieppeillä. Tämä todistaa ettei ilmasto lämpene, löytyi hetki kun se viileni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkasilmäiset varmasti taas huomasivat sinisessä käyrässä pienen notkahduksen vuoden 2000 kieppeillä. Tämä todistaa ettei ilmasto lämpene, löytyi hetki kun se viileni.

        Sain sarkasmin...


      • Anonyymi

        aurinkominimi voi kestää jopa 30 vuotta kuten ennenkin kesti. Pistä vähän parempaa linkkiä tulemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoltahan sitä faktaa löytyy:

        https://tamino.files.wordpress.com/2011/12/compare.jpg

        Tuokin käyrä näyttää selvästi kuinka lämpötilat seurasivat auringontehoja aika tarkasti kunnes nykyvuosina se ei niinkään seuraa kuin ehkä viiveellä.
        Kunnon aurinkominimit ovat vasta tulossa ja ennustan viilenevää.
        C02ta sensijaan eivät lämpötilat seuranneet aikajaksolla 1950-80.
        1900-luvun lämpeneminen oli jyrkempää kuin tämä nykyinen lämpeneminen ja tulevaisuudessa C02 n teho vielä hiipuu edelleenkin kun se on jo lähes kyllästynyt teholtaan.


    • Anonyymi

      Oletko jons vihdoinkin ymmärtänyt, että maapallon keskilämpötilaan ja Suomen säähän vaikuttaa muukin kuin hiilidioksidin määrä. Seuraavaksi voit opiskella vaikka mitä vaikuttaa SAN, PDO, AMO ja NAO.

    • Anonyymi

      Huvittavaa kun ne sanat kirjoitetaan espanjaksi ja sinä juntiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe