Aihe

Auton venttiili renkaassa

Anonyymi

Pitääkö auton venttiili paremmin suurta rengaspainetta kuin polkupyöräventtiili tai onko se kestävämpi? Saako 20-tuumaisia sisärenkaita auton venttiilillä?

26

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää paremmin kuin perinteinen dunlop. 20" kummeja saa auton eli schrader-venttiilillä. Presta-venttiili on myös hyvä ja on kehitetty nimenomaan polkupyöriä varten. Presta-venttiili tarvitsee pienemmän venttiilireiän kuin auton ventiili. Itse suosin prestaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Vanne ja siinä oleva venttilin reikä määrää, minkälaista venttiiliä voi/pystyy käyttämään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvassa rinnakkain olevat kolme venttiiliä eivät taida olla kaikki samassa mittakaavassa?
        Sopiiko Prestaan ja Dunloppiin polkupyöränpumppu, ja Schraderiin autonpumppu?

        Ainakin halvimmissa pumpuissa on yleisesti kaksi reikää. Toinen dunlopille ja toinen schraderille. Prestan saa toimimaan adapterilla. Siihen autoventtiiliin saa ilmaa huoltoaseman seinästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin halvimmissa pumpuissa on yleisesti kaksi reikää. Toinen dunlopille ja toinen schraderille. Prestan saa toimimaan adapterilla. Siihen autoventtiiliin saa ilmaa huoltoaseman seinästäkin.

        Kumpi näistä se Presta siis on, auto- vai polkupyöräkoko, vai onko se kolmas koko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi näistä se Presta siis on, auto- vai polkupyöräkoko, vai onko se kolmas koko

        Kolme kohdetta kerralla, kaikki Saimaan rannalla. Kun niitä on kolme niin sovitaan niin että kolmas. Siinä on se auki kierrettävä töttörö päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin halvimmissa pumpuissa on yleisesti kaksi reikää. Toinen dunlopille ja toinen schraderille. Prestan saa toimimaan adapterilla. Siihen autoventtiiliin saa ilmaa huoltoaseman seinästäkin.

        Topeak Mini Dual DXG.llä voi pumpata sekä prestaan että autoventtiiliin ilman adapterin kanssa pelaamista. Varmaan löytyy muitakin pumppua, jotka käydät sinällään kumpaankin venttiilityyppiiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi näistä se Presta siis on, auto- vai polkupyöräkoko, vai onko se kolmas koko

        Presta on selkeästi kapeampi kuin nuo kaksi muuta. Sille tarkotettuun vannereikään ei nuo kaksi muuta mahdu.
        Prestan asentamiseksi isompaan reikään on olemassa pieniä muovisia sovitteita. Joissakin prestan juurimuttereissa on kohouma, joka keskittää venttiilin isommassa reiässä. Ei ole kokemusta, riittääkö pelkkä juurimutteri estämään rikkovan liikkeen isossa reiässä.


    • Anonyymi

      Autonventtiili mekaanisesti kestävämpi. Presta venttiilissä on semmoinen ohut metallipiikki joka helposti vääntyy kun laittaa vivulla lukittuvan pumpun pään paikalleen tai ottaa sen pois. Dunlop venttiili taas helposti irrotettava eli ilkivallalle alttiimpi. Presta venttiiliseen on hieman kevyempi pumpata ilmaa ja pitää paremmin ilman kuin autonventtiili.

    • Anonyymi

      Minylle kävi niin ensikerran prestan kanssa että en älynnyt avata sitä venttiilin päätä. Oletteko muuten huomanneet että ulkokumi vaikuttaa suuresti ilmojen pysymiseen sisäkumissa. Minä olen. Toisissa pysyy kuukausia täydet paineet, toiset lässääntyy viikoissa. On ilmoja pidellyt. Presta meinaan.

      • Anonyymi

        Huoltiksella kun täyttää autoventtiilillä varustetun sisäkumin niin ilmat pysyy n. kuukauden tai jonkin verran kauemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltiksella kun täyttää autoventtiilillä varustetun sisäkumin niin ilmat pysyy n. kuukauden tai jonkin verran kauemminkin.

        Joo, huoltiksella ilma on erilaista, se pysyy pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, huoltiksella ilma on erilaista, se pysyy pidempään.

        Paksumpaa ilmaa sen täytyy olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paksumpaa ilmaa sen täytyy olla

        Ei se lie sen paksumpaa vaan paineella menee se 4,0 tai 4,5 baria mitä pitääkin. Keskivertopumpulla tai huonommalla ei sitä ilmaa mee renkaasen tätä määrää vaikka mittari niin näyttää.


      • Anonyymi

        Velogin väittämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Kuorma-autoissa ja muissa työkoneissa on rengaspaineet 7-9bar eli sama, kuin maantiepyörissä. Omassa paineilmakopressorissa on säiliöpaine 10bar ja kaverilla vastaavasti 20bar ja kaikista näistä löytyy Schrader venttiili. Prestan etu on venttiilin kapeus ja parempi tiiveys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velogin väittämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Kuorma-autoissa ja muissa työkoneissa on rengaspaineet 7-9bar eli sama, kuin maantiepyörissä. Omassa paineilmakopressorissa on säiliöpaine 10bar ja kaverilla vastaavasti 20bar ja kaikista näistä löytyy Schrader venttiili. Prestan etu on venttiilin kapeus ja parempi tiiveys.

        Schrader kestää painetta kyllä, sitä en tiedä onko 3 euron erikseen kuorma-autoon myytävässä venttiilissä ja Motonetin 3 euron Schraderissa mitään eroa. Kuorma-autoissa paineet ovat max. 8,5 baria + kuumenemien aiheuttama paineen nousu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Schrader kestää painetta kyllä, sitä en tiedä onko 3 euron erikseen kuorma-autoon myytävässä venttiilissä ja Motonetin 3 euron Schraderissa mitään eroa. Kuorma-autoissa paineet ovat max. 8,5 baria + kuumenemien aiheuttama paineen nousu.

        Aikuisten oikeasti ei mitään eroa, mutta polkupyörä osastolla paljonkin eroa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velogin väittämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Kuorma-autoissa ja muissa työkoneissa on rengaspaineet 7-9bar eli sama, kuin maantiepyörissä. Omassa paineilmakopressorissa on säiliöpaine 10bar ja kaverilla vastaavasti 20bar ja kaikista näistä löytyy Schrader venttiili. Prestan etu on venttiilin kapeus ja parempi tiiveys.

        Schrader on rakenteeltaan pomminvarma, erittäin yleinen venttiilityyppi hydrauliikassakin. Toki järeämpiä mutta rakenteeltaan samanlaisia. Syy on niiden yksinkertaisuus ja toimintavarmuus.


    • Anonyymi

      Venttilistä viis, mutta velogin juttu vanteen puolaamisesta oli asiaa isolla A:lla. Itsellein tuo leipominen oli sitten se juttu miksi ei aina ole tuo rihtaus mennyt aina putkeen. Kaikkea sitä oppii....

    • Anonyymi

      Kuinka paljon prestaventtiili kestää painetta? Tarvitsen systeemiini (ei pyöräily) mahdollisimman kevyen venttiilin maksimipaineelle 50 bar. Palloventtiili kestää mutta painaa liikaa.

    • Anonyymi

      Jos on auton venttiilit, pyörä pitää rekisteröidä ja muutoskatsastuttaa 2021 alusta.

      • Anonyymi

        Komissaariko siellä...


    • Anonyymi

      Tämä on testattu. Eilen. Meidän autokerholla tuli kokeiltua. Schrader-venttiili sovitettiin pieneen kompuran säiliöön ja 14.5 baria se nyt ainakin kesti, enempää ei painetta saatu ja säiliön tyypitetty max. 12 barin paineelle, että ei sitä olisi uskaltanut tuosta juuri enää nostaa vaikka varmuuskertoimet noissa säiliöissä tietenkin on.

      Terv. Testaaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      258
      17328
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      285
      4889
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

      Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      2725
    4. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      176
      2007