Uskallatteko puhua suoraan?

Tiedättekö sen hetken, kun kaverinne puhuu ihan mitä sattuu teidän kuullen isolle joukolle?

Isänne tai äitinne pehmittelee jotain sukulaisille jostain tapahtumasta?

Virtahepo olohuoneessa ja se pitäisi piilottaa?

Kaikki hyväksyy valkoisen valheen, että ei vaan herätetä sitä virtahepoa verhojen takaa. Hammasten kiristelyä ja tekohymyä.

Ja miksi? Siksikö että asiat lutviutuu ehkä itsestään?

Onko oikeasti kellä munaa sanoa ääneen, että menee vituiks kun jeesuksen pääsiäinen. Nyt riittää? Kokemuksia?

154

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla se on tuo sana taas hallussa :-D

      Mutta joo. Kokemusta on - hiljaiseksi opetettuna.

      Vie aika pitkään, ennenkuin sen äänen saa nousemaan sieltä kurkusta. Saati kuuluville.

      Kyllä se nyt jo vähän paremmin sujuu, mutta petraamista vielä voisi olla.

      • No isä joskus jankutti, että pitää puhua, mutta hän itse oli se, joka myötäili kaikkea.

        Itseasiassa hänen törpöttelyään katseltiin pitkään. Sanottiinkin, mutta sitä ei ikinä nostettu oikeasti pöydälle. Hiljaa hyväksyminen ja hampaat irvessä kestämistä.

        Tabut on niiiiin perseestä. Jokainen tietää, mutta ei avaa suutansa vaan hymistelee. Odottaa että joku muu sanoisi kaiken ääneen. Jos joku uskaltaa sanoa jotain, ehkä innostutaan, mutta silti seurataan muitten reaktioita... ja juttu voi kuivua kokoon.

        Tarvitaan joku joka ei välitä muista mitään, joka vetää päätyyn asti ihan yksin...


      • Anonyymi

        Missä kohtaa hallussa? Kaikkea muuta.


    • Täällä on helppoa sanoa suorempaan mitä irl. Johtunee siitä, että irl minä en ainakaan jaksa alkaa vääntämään ventovieraitten kanssa juupas eipästä.

      Mielummin nostan kytkintä. Tuttujen kanssa kyllä pudottelen yhtä suoraan ja suorempaakin, kun täällä. Mutta on asioita, mitä en ole kertonut/puhunut irl yhtä avoimesti kun täällä. Mm. Tuo transasia.

      Tiedän mikä paskakuorma siitä lähtee liikkeelle ja pahiten siitä kärsii hintaa ne joiden ei pidä. Mä kestän kyllä.

      Kaverit saa mun puolesta nolata itse itsensä, niihin en puutu. Tunnevastuun tavoin, vastuu siinäkin on kertojalla ei mulla.

      Jotkut asiat kyllä lutviutuu itsestäänkin, vaan ei kaikki. Tarpeen mukaan toimitaan.

      • Mutta irl niitä todellisia asioita ratkotaan...🤔

        Täällä kaikki on vaan mitä on...

        Ja mitä se kärsiminen kellekin on? Itsestä se näyttää nyt aikuisena todelliset kasvot. Ne ketkä itse elävät jossain omassa kuplassaan kohtaavat todellisuuden...

        Vaikuttamisen aika on mennyt jo ohi... sivusta seuraavat muiden puuttumista odottavat laskee hartiansa, kun joku pelko on käynyt toteen....

        Ja ketä voi osoittaa sormella... huh... kaikkia. Jokainen on yhtälailla turpa kiinni. Mutta ei sitä puolittain aiheesta sanojaa lynkata.

        Tämä toistuu usein... ja aina kaikki saa synninpäästön.

        Mutta nyt unille. Kello soi kohta. 😆


      • Disse kirjoitti:

        Mutta irl niitä todellisia asioita ratkotaan...🤔

        Täällä kaikki on vaan mitä on...

        Ja mitä se kärsiminen kellekin on? Itsestä se näyttää nyt aikuisena todelliset kasvot. Ne ketkä itse elävät jossain omassa kuplassaan kohtaavat todellisuuden...

        Vaikuttamisen aika on mennyt jo ohi... sivusta seuraavat muiden puuttumista odottavat laskee hartiansa, kun joku pelko on käynyt toteen....

        Ja ketä voi osoittaa sormella... huh... kaikkia. Jokainen on yhtälailla turpa kiinni. Mutta ei sitä puolittain aiheesta sanojaa lynkata.

        Tämä toistuu usein... ja aina kaikki saa synninpäästön.

        Mutta nyt unille. Kello soi kohta. 😆

        Toki. Joskus on kuitenkin viisaampaa irl olla hiljaa ja hämmentämättä.

        Valita ne sotansa.

        Niin, kärsii lähinnä ne rakkaimmat, jolloin oma kärsimys tuntuu aika pieneltä verrattuna siihen. Joten nöyp.

        Jees, hyvät yöt. :)


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Toki. Joskus on kuitenkin viisaampaa irl olla hiljaa ja hämmentämättä.

        Valita ne sotansa.

        Niin, kärsii lähinnä ne rakkaimmat, jolloin oma kärsimys tuntuu aika pieneltä verrattuna siihen. Joten nöyp.

        Jees, hyvät yöt. :)

        No joo. Hyvä tietää sotansa. Mutta jos ensimmäisen jätät välistä, on toinen aina pahempi.

        Öitä. 😴


      • Disse kirjoitti:

        No joo. Hyvä tietää sotansa. Mutta jos ensimmäisen jätät välistä, on toinen aina pahempi.

        Öitä. 😴

        Mä en usko kertaantumiseen. Harkintaan pelkästään ja diplomatiaankin.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Mä en usko kertaantumiseen. Harkintaan pelkästään ja diplomatiaankin.

        No lähinnä tarkoitin ihan itseäsi... en kohdetta. Tää on ehkä piirre, jonka vois omaksua...

        Ei tietenkään kaikki asioita tarttis suinpäin huudella, mutta sellaiset selkeät yhteisöä, perhettä koskevat epäkohdat, missä joku tekee tilanteesta kestämättömän tms. ois hyvä tuoda esiin...kissa pöydälle jne. hyssyttelyllä se ei muutu yleensä...


      • Anonyymi

        Sun kersat ja mies tai tuleva ex-mies tulevat saamaan pilkkaa ja kiusaamista sun transuilun vuoksi mutta pieni hinta kuitenkin kun saa olla transu.


      • Disse kirjoitti:

        No lähinnä tarkoitin ihan itseäsi... en kohdetta. Tää on ehkä piirre, jonka vois omaksua...

        Ei tietenkään kaikki asioita tarttis suinpäin huudella, mutta sellaiset selkeät yhteisöä, perhettä koskevat epäkohdat, missä joku tekee tilanteesta kestämättömän tms. ois hyvä tuoda esiin...kissa pöydälle jne. hyssyttelyllä se ei muutu yleensä...

        No ne on hoidossa. Ei mulla sellasia kissoja ole mitä kyseisten kanssa edes haluaisin pöydälle nostaa. Ne tärkeimmät kun handlaa niin jees.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun kersat ja mies tai tuleva ex-mies tulevat saamaan pilkkaa ja kiusaamista sun transuilun vuoksi mutta pieni hinta kuitenkin kun saa olla transu.

        No siks juuri en ole isompia operaatioita tehnytkään, ettei he kärsi.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        No siks juuri en ole isompia operaatioita tehnytkään, ettei he kärsi.

        Ihmisissä kun on niitä idiootteja, jotka ei itse uskalla poiketa kaavasta, niin ne kiusaa niitä jotka uskaltaa ja/tai poikkeaa. Ei mitään uutta.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        No ne on hoidossa. Ei mulla sellasia kissoja ole mitä kyseisten kanssa edes haluaisin pöydälle nostaa. Ne tärkeimmät kun handlaa niin jees.

        No niitä saattaa tulla ajan myötä. Jotkin asiat tapahtuu niin hitaasti ja huomaamattomasti, että niille on sokea.

        Aina ei tarvitse olla isokaan juttu, että se osaa paisua melkoiseksi virtahevoksi olohuoneessa. Sitten kaikki hyssyttelee ja välttelee ongelmaa, kunnes jotain peruuttamatonta tapahtuu.

        Perhe on vaan yksi alue, missä sellaista voi olla, mutta työpaikat, kaveripiirit, harrastuspiirit, koulu... ihan mikä vaan. Oon itsekin hyssyttelijä monessa suhteessa...ainakin ollut. Nyt kun vaan miettii, niin en näe siinä pienintäkään järkeä. Mitä siinä suojellaan? Jos miettisi vaikka alkoholismista kärsivää perhettä, mikä vois olla klassinen esimerkki... Jos sitä ongelmaa siellä ei nosteta oikeasti esiin, niin kuka siinä sen mörön suojelemisesta saa jotain hyvää? Ei kukaan...oikeastaan siitä hyötyy vaan se itse mörkö, joka saa mellastaa tuon hyssyttelyn siivittämänä rauhassa...

        Suoraan puhuminen on jossain määrin myös hyppy johonkin tuntemattomalle alueelle. Siinä pelätään rikkomasta jotain, mutta kun järjellä miettii, niin se on vaan oletus ja tunnetila, ei taatusti totta.


      • Disse kirjoitti:

        No niitä saattaa tulla ajan myötä. Jotkin asiat tapahtuu niin hitaasti ja huomaamattomasti, että niille on sokea.

        Aina ei tarvitse olla isokaan juttu, että se osaa paisua melkoiseksi virtahevoksi olohuoneessa. Sitten kaikki hyssyttelee ja välttelee ongelmaa, kunnes jotain peruuttamatonta tapahtuu.

        Perhe on vaan yksi alue, missä sellaista voi olla, mutta työpaikat, kaveripiirit, harrastuspiirit, koulu... ihan mikä vaan. Oon itsekin hyssyttelijä monessa suhteessa...ainakin ollut. Nyt kun vaan miettii, niin en näe siinä pienintäkään järkeä. Mitä siinä suojellaan? Jos miettisi vaikka alkoholismista kärsivää perhettä, mikä vois olla klassinen esimerkki... Jos sitä ongelmaa siellä ei nosteta oikeasti esiin, niin kuka siinä sen mörön suojelemisesta saa jotain hyvää? Ei kukaan...oikeastaan siitä hyötyy vaan se itse mörkö, joka saa mellastaa tuon hyssyttelyn siivittämänä rauhassa...

        Suoraan puhuminen on jossain määrin myös hyppy johonkin tuntemattomalle alueelle. Siinä pelätään rikkomasta jotain, mutta kun järjellä miettii, niin se on vaan oletus ja tunnetila, ei taatusti totta.

        Mutta kun ne alkoholistit ovat jo kuolleet ja asioista ei edes keskustella sisarusten välillä. Kun eivät aikanaan voineet, niin eivät kunnolla vieläkään voineet.

        Pikkasen on helpottunut mummun kuoleman jälkeen, mutta vieläkään ei tiedetä mitä mutkaa tulee perunkirjotuksissa matkaan mukaan serkkujen taholta, jotka ovat oman isänsä perillisinä mukana perunkirjotuksissa.

        Olen joutunut pitämään mielipiteeni tilanteesta jo vuosia omana tietonani, koska edes mummun eläessä eivät sisarukset voineet keskustella keskenään mummun tahdosta oman hoitonsa suhteen saati edes äitinsä kanssa siitä mitä hän haluaa. Koskaan ei voitu mistään asiasta puhua silloin kun olisi pitänyt puhua.

        Päätin että sanon suoraa mitä ajattelen ja mistä olen jo vuosia pitänyt suuri kiinni, jos tulee jotain ristiriitaa. Ei mennyt kauaa, kun isäni pyysi itsensä takia minua pitämään suuni kiinni jos jotain tulee.

        Joten todellakin vaikka itse haluaisi nostaa kissan pöydälle antaakseen palautetta siitä, kuinka sisarukset perheineen ovat jättäneet kaiken yhden ihmisen harteille, joko kokonaan auttamatta, tai auttaen mutta saaden siitä maksun, ei sitä voi tehdä.

        Mulla ei ole mitään väliä vaikka en kyseisten sukulaisten kanssa olisi enää missään tekemisissä, enhän sitä ollut missään muualla tai muuten kuin mummun luona kolmesti vuodessa. Ja tuskin tulen tapaamaan ennen seuraavia hautajaisia, joko itse vieraana tätini tai miehensä hautajaisissa, tai niiden järjestäjänä omien vanhempieni hautajaisissa.

        En pidä suustani mielelläni kiinni, jos jotain vastahankaa tulee, mutta pidän sen isäni takia, koska hän itse sitä pyysi. Onneksi isä on pystynyt keskustelemaan sekä hoitamaan asioista sisarensa kanssa. Hänen edesmenneen veljensä lapset niitä kysymysmerkkejä on.

        Vaikka kumpikin on korkeasti koulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä, en heitä arvosta yhtään, koska eivät edes voineet käydä kutsumatta ja ilman äitiään omaa isoäitiään katsomassa. Minä olen ainoa lapsenlapsista joka edes välitti mummuta niin paljon, että halusi tavata tämän omasta halustaan johtuen, eikä velvollisuuden tunnosta.

        Sori taas paasaus aiheesta, mutta tuntuu siltä ettei ole oikein ketään kenelle näitä tuntoja voisi irl purkaa. En ainakaan vanhemmille.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Mutta kun ne alkoholistit ovat jo kuolleet ja asioista ei edes keskustella sisarusten välillä. Kun eivät aikanaan voineet, niin eivät kunnolla vieläkään voineet.

        Pikkasen on helpottunut mummun kuoleman jälkeen, mutta vieläkään ei tiedetä mitä mutkaa tulee perunkirjotuksissa matkaan mukaan serkkujen taholta, jotka ovat oman isänsä perillisinä mukana perunkirjotuksissa.

        Olen joutunut pitämään mielipiteeni tilanteesta jo vuosia omana tietonani, koska edes mummun eläessä eivät sisarukset voineet keskustella keskenään mummun tahdosta oman hoitonsa suhteen saati edes äitinsä kanssa siitä mitä hän haluaa. Koskaan ei voitu mistään asiasta puhua silloin kun olisi pitänyt puhua.

        Päätin että sanon suoraa mitä ajattelen ja mistä olen jo vuosia pitänyt suuri kiinni, jos tulee jotain ristiriitaa. Ei mennyt kauaa, kun isäni pyysi itsensä takia minua pitämään suuni kiinni jos jotain tulee.

        Joten todellakin vaikka itse haluaisi nostaa kissan pöydälle antaakseen palautetta siitä, kuinka sisarukset perheineen ovat jättäneet kaiken yhden ihmisen harteille, joko kokonaan auttamatta, tai auttaen mutta saaden siitä maksun, ei sitä voi tehdä.

        Mulla ei ole mitään väliä vaikka en kyseisten sukulaisten kanssa olisi enää missään tekemisissä, enhän sitä ollut missään muualla tai muuten kuin mummun luona kolmesti vuodessa. Ja tuskin tulen tapaamaan ennen seuraavia hautajaisia, joko itse vieraana tätini tai miehensä hautajaisissa, tai niiden järjestäjänä omien vanhempieni hautajaisissa.

        En pidä suustani mielelläni kiinni, jos jotain vastahankaa tulee, mutta pidän sen isäni takia, koska hän itse sitä pyysi. Onneksi isä on pystynyt keskustelemaan sekä hoitamaan asioista sisarensa kanssa. Hänen edesmenneen veljensä lapset niitä kysymysmerkkejä on.

        Vaikka kumpikin on korkeasti koulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä, en heitä arvosta yhtään, koska eivät edes voineet käydä kutsumatta ja ilman äitiään omaa isoäitiään katsomassa. Minä olen ainoa lapsenlapsista joka edes välitti mummuta niin paljon, että halusi tavata tämän omasta halustaan johtuen, eikä velvollisuuden tunnosta.

        Sori taas paasaus aiheesta, mutta tuntuu siltä ettei ole oikein ketään kenelle näitä tuntoja voisi irl purkaa. En ainakaan vanhemmille.

        No saat toki kertoa, mielelläni luen ja varmaan muutkin. 😊

        Joo, noi virtahevot kun tulee kämppään, se vaikuttaa kaikkiin. Ja toisaalta kyse saattaa olla jostain ihan älyttömästä, muustakin kuin alkoholista. Vaikka uskonto tms. Se koko kupla on jotenkin joukkoharha minusta, mikä varsinkin ulkopuolisen silmään näyttäis tosi oudolle... mutta se on sen yhteisön oma virtahepo...

        Ja kaikki ketkä on turpa kiinni, mahdollistaa sen...


    • Anonyymi

      Älä rienaa uskontoa!!!

      • Wtf?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Wtf?

        No et sä tekstejä näe mitä näppäilet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No et sä tekstejä näe mitä näppäilet?

        Turhaa trollaat...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Turhaa trollaat...

        Mä en trollaa. Justhan kyselet tuolla ite, uskallatko puhua suoraan. Tässä puhun.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Turhaa trollaat...

        Et kestäkään suoraa puhetta vai?


      • Anonyymi

        Rienausta? Missä? Dissen ainoa uskonto on uskoa itseensä ja se korjaa kaikki itsestään ulkoisetkin esteet ja ongelmat. Jotkut uskonnot saattaa ehkä nähdä sen kyllä rienaamisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rienausta? Missä? Dissen ainoa uskonto on uskoa itseensä ja se korjaa kaikki itsestään ulkoisetkin esteet ja ongelmat. Jotkut uskonnot saattaa ehkä nähdä sen kyllä rienaamisella.

        Jaa.


    • Anonyymi

      Mikset usko itseesi tarpeeksi niin ei mene mikään vituiksi? Ei voi mennä huonosti, koska itsesi uskominen korjaa kaiken.

      • No meinasin kyllä hiljakkoin räjäyttää pankin. Että elä sä musta huoli..


    • Anonyymi

      Olen niin tympiintynyt näihin maallisiin Jumalan pilkkaajiin.

      • No hyppää narua, jos helpottais? 😀


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No hyppää narua, jos helpottais? 😀

        Kyllä se sitten sua muistuttaa kun apua ei tule.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No hyppää narua, jos helpottais? 😀

        Onko tämän päivän yleiskuva se, että vastataan kanssaihmisille joka kohdassa ivaten ja pilkaten? Puhut sä kaikille noin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämän päivän yleiskuva se, että vastataan kanssaihmisille joka kohdassa ivaten ja pilkaten? Puhut sä kaikille noin?

        No voi mennä uskonto-palstalle höpisemään uskontojuttuja. Tää on sinkut-palsta.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No voi mennä uskonto-palstalle höpisemään uskontojuttuja. Tää on sinkut-palsta.

        Etkö sä hyväksykään muita ihmisiä ja suoraa puhetta? Mä olen sinkku. Ehkä vois olla hyvä sun vaihtaa paikkaa?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No voi mennä uskonto-palstalle höpisemään uskontojuttuja. Tää on sinkut-palsta.

        Millä oikeudella sä dissaat nyt mun näkemyksen kun tulen tähän osallistumaan? Millä v itun oikeudella? Niin. Mietis vähän ennen ku sanot yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sä hyväksykään muita ihmisiä ja suoraa puhetta? Mä olen sinkku. Ehkä vois olla hyvä sun vaihtaa paikkaa?

        Siinähän saat sanoa sanas... elä valita..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä oikeudella sä dissaat nyt mun näkemyksen kun tulen tähän osallistumaan? Millä v itun oikeudella? Niin. Mietis vähän ennen ku sanot yhtään mitään.

        Kerrot ihan kuten haluat, pa.kaakos mun sanomisista välität... eikun puhut kaikki vaan.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kerrot ihan kuten haluat, pa.kaakos mun sanomisista välität... eikun puhut kaikki vaan.

        Siellä ollaan nokka nirpussa. Itehän alotuksen teit. Tässä se nähdään. Pitäs tehdä alotus, että kestätkö sitten kun totuus sanotaan. No ei keskustella sitten kun ei saa sanoa. Ihan turha alotus kun heti osoittautui vesiperäksi.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Siinähän saat sanoa sanas... elä valita..

        No eipä sun suhtautuminen kovin hyvää olla kun käskit heti painumaan muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä sun suhtautuminen kovin hyvää olla kun käskit heti painumaan muualle.

        Minusta kommentti "Olen niin tympiintynyt näihin maallisiin Jumalan pilkkaajiin." ei oikein ole mikään ystävällismielinen keskusteluyhteyden avauskommentti. Vai onko sinusta? Mitä järkevää tuohon oikein voi muuta enää aloittaja vastata? Sinä olet tympiintynyt, niin totta kai silloin kannattaa vain mennä pois, kun jutut ei kiinnosta ollenkaan. Nyt tässä sinä tai joku anonyymi ainakin vetää herneen nenään ja alkaa spämmätä viestejä keskusteluun, koska sinua/häntä tässä nyt solvataan ja ollaan ajamassa pois. Ihan hiukkasen vaikuttaa pelkältä trollailulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kommentti "Olen niin tympiintynyt näihin maallisiin Jumalan pilkkaajiin." ei oikein ole mikään ystävällismielinen keskusteluyhteyden avauskommentti. Vai onko sinusta? Mitä järkevää tuohon oikein voi muuta enää aloittaja vastata? Sinä olet tympiintynyt, niin totta kai silloin kannattaa vain mennä pois, kun jutut ei kiinnosta ollenkaan. Nyt tässä sinä tai joku anonyymi ainakin vetää herneen nenään ja alkaa spämmätä viestejä keskusteluun, koska sinua/häntä tässä nyt solvataan ja ollaan ajamassa pois. Ihan hiukkasen vaikuttaa pelkältä trollailulta.

        Täällä on koko viikonlopun yli ollut selkeästi joku henkilö joka haluaa trollata palstalla kunnolla. Koittaa saada rekattuja keskenään riitoihin ja selkeästi matkii joitain kirjoittajien tyylejä...

        Lisäksi spämmätään aloituksiin jotain tahallaan, mikä ei liity yhtään aloitukseen.

        Selkeää mietittyä trollausta... Mutta sellaista se täällä osaa olla, kun loppuu argumentit, alkaa kiukuittelu. :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Täällä on koko viikonlopun yli ollut selkeästi joku henkilö joka haluaa trollata palstalla kunnolla. Koittaa saada rekattuja keskenään riitoihin ja selkeästi matkii joitain kirjoittajien tyylejä...

        Lisäksi spämmätään aloituksiin jotain tahallaan, mikä ei liity yhtään aloitukseen.

        Selkeää mietittyä trollausta... Mutta sellaista se täällä osaa olla, kun loppuu argumentit, alkaa kiukuittelu. :o)

        Kun ei kestä kysyessään suoraa puhetta, alkaa kiukuttelu. Tiedätkö mitä, syyttämällä aina trollauksesta, ei pääse ulos. Syytös on vain helppo reitti yrittää kumota toisen mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kommentti "Olen niin tympiintynyt näihin maallisiin Jumalan pilkkaajiin." ei oikein ole mikään ystävällismielinen keskusteluyhteyden avauskommentti. Vai onko sinusta? Mitä järkevää tuohon oikein voi muuta enää aloittaja vastata? Sinä olet tympiintynyt, niin totta kai silloin kannattaa vain mennä pois, kun jutut ei kiinnosta ollenkaan. Nyt tässä sinä tai joku anonyymi ainakin vetää herneen nenään ja alkaa spämmätä viestejä keskusteluun, koska sinua/häntä tässä nyt solvataan ja ollaan ajamassa pois. Ihan hiukkasen vaikuttaa pelkältä trollailulta.

        Onko aloitus ystävällismielinen? Ollaan olevinaan vitsikkäitä Jumalan pilkan varjolla?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Täällä on koko viikonlopun yli ollut selkeästi joku henkilö joka haluaa trollata palstalla kunnolla. Koittaa saada rekattuja keskenään riitoihin ja selkeästi matkii joitain kirjoittajien tyylejä...

        Lisäksi spämmätään aloituksiin jotain tahallaan, mikä ei liity yhtään aloitukseen.

        Selkeää mietittyä trollausta... Mutta sellaista se täällä osaa olla, kun loppuu argumentit, alkaa kiukuittelu. :o)

        Taitaa olla sun ”ystäväpiiris” mikä siellä lynkkaa anonyymejä joukolla. Jos hetken mietit. Miten voitkin mennä aina harhaan? Rekattu ei tarkoita sitä, että ne ovat sanan ylivallassa. Ne eivät määrää sitä, mistä täällä tykätään ja mistä ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko aloitus ystävällismielinen? Ollaan olevinaan vitsikkäitä Jumalan pilkan varjolla?

        Missä minä pilkkaan jotain jumalaa? Mitä ihmettä sä oikein näet?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No voi mennä uskonto-palstalle höpisemään uskontojuttuja. Tää on sinkut-palsta.

        No puhutaanhan tåällä hyvin paljon muustakin kuin sinkkuudesta ja vielä ihmiset jotka eivöt ole sinkkuja😮


    • Kyllö suoraa uskallan puhua onhan se nähty täälläkin.
      Mutta se että toinen kertoo esim jotain mikä ei pidä paikkaansa näitä tulee vastaan kun varsinkin ihmiset tulkitsee miten sattuu ja varsinkin ne jotka ei tunne kuin ennakkoluulot rakentuneet ennestään omistaan kokeuksistaan.

      Se juurikin on hyvin ikävää jos puhutaa väärin toinen luulee tietävänsä paremmin kuin minä omista asioista.

      • Jep. No hyvä että puhut...

        Mä en kyllä kaikkea tajua, mutta mä oonkin mä, ehkä joku muu tarttuu noihin..🤷‍♂️


      • Anonyymi

        Siis eihän tässä saanutkaan suoraan puhua. Mut ajettiin tästäkin heti pois. En nyt tajua oikein näiden aloittajien agendaa, mut olkoon. Keskustelkoon tää ap ihan rauhassa.


      • Disse kirjoitti:

        Jep. No hyvä että puhut...

        Mä en kyllä kaikkea tajua, mutta mä oonkin mä, ehkä joku muu tarttuu noihin..🤷‍♂️

        Mihin tarttuu?
        Omani kokemukseni tuo ymmärrystä erityisen paljon siihen kun joku puhuu virheellisesti asioita ja kun menee omassa dysfasia geeneissä melkein jokaisella on jonkin suunnan tulkinta vaikeuksia joko ymmärtää tai tuottaa puhetta.
        Jotenkin tuntuu että jokaisella on mutta minulla on sen verta vaikea.

        https://m.youtube.com/watch?v=gKfrp7ktFw4

        Eikä näitä edes ihmisestä huomaa.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Jep. No hyvä että puhut...

        Mä en kyllä kaikkea tajua, mutta mä oonkin mä, ehkä joku muu tarttuu noihin..🤷‍♂️

        Pyydän, että tämä koko aloitus poistetaan, koska ensi minuutilla se osoittautui falskiksi - käskettiin suoraanpuhujat poistumaan. Wtf??


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mihin tarttuu?
        Omani kokemukseni tuo ymmärrystä erityisen paljon siihen kun joku puhuu virheellisesti asioita ja kun menee omassa dysfasia geeneissä melkein jokaisella on jonkin suunnan tulkinta vaikeuksia joko ymmärtää tai tuottaa puhetta.
        Jotenkin tuntuu että jokaisella on mutta minulla on sen verta vaikea.

        https://m.youtube.com/watch?v=gKfrp7ktFw4

        Eikä näitä edes ihmisestä huomaa.

        Sori Valtsu, sinä et vain seuraa dissen oppeja. Sinun pitää uskoa itseesi tarpeeksi niin kaikki ihmiset ymmärtää sinua, koska itseesi uskomalla dysfasia paranee tai ihmiset vain alkaa ymmärtämään. Itse usko on niin kova taikavoima. Siksi häntä ei kiinnosta sinun dysfasiasi, koska sinun olisi pitänyt jo ihmeparantua siitä.


    • Anonyymi

      Uskallan, paitsi mun ihkupihkuille palstakamuille. Ne saattaisivat pahoittaa mielensä eivätkä enää olisi mun palstakamuja. Sen jälkeen mulla ei olisi kamuja.

    • Anonyymi

      Kyllä se muna on oikeasti rikki kerran säryttyä. On se.

    • Anonyymi

      Tapelkaa pojat, tapelkaa. Saatte makkaraa.

    • Anonyymi

      Mitäs luulet?

      -flowersreally-

      • No veikkaan, että et. Siksi täällä hiuskit sinne ja tänne ja luulet että se on suoraan puhumista.

        Korvaushoitoa...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No veikkaan, että et. Siksi täällä hiuskit sinne ja tänne ja luulet että se on suoraan puhumista.

        Korvaushoitoa...

        Peilaat taas itseäsi? No enpä muuta odottanutkaan.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peilaat taas itseäsi? No enpä muuta odottanutkaan.

        -flowersreally-

        Ei kyllä mä sanoin ihan mielipiteeni sinusta, kun kerta kysyit.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ei kyllä mä sanoin ihan mielipiteeni sinusta, kun kerta kysyit.

        Itsestäsi kerroit.

        -flowers-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsestäsi kerroit.

        -flowers-

        Vielä kerran :

        "On vaikea voittaa väittelyä älykkään kanssa. Tyhmän kanssa mahdotonta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kerran :

        "On vaikea voittaa väittelyä älykkään kanssa. Tyhmän kanssa mahdotonta."

        Mjoo.
        (En kyl muista kenenkään mulle noin sanoneen)

        Olen käynyt täällä tosi vähän viime kuukausien aikana. On hassua huomata, miten jotkut ei kasva ollenkaan, mutta ei sekään yllätä kyllä yhtään.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No veikkaan, että et. Siksi täällä hiuskit sinne ja tänne ja luulet että se on suoraan puhumista.

        Korvaushoitoa...

        Häh? Mistä moinen hyökkäys floweria kohtaan? -sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häh? Mistä moinen hyökkäys floweria kohtaan? -sivusta

        Ei se ollut hyökkäys, vaan vastaus kysymykseen jonka hän esitti.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ei se ollut hyökkäys, vaan vastaus kysymykseen jonka hän esitti.

        Onko se kysymys poistettu? En näe kysymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kysymys poistettu? En näe kysymystä.

        Ai tuo "mitäs luulet?" Miks noin aggressiivinen vastaus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kysymys poistettu? En näe kysymystä.

        Kas tässä suoraan kopioituina. Jos sen tästä löydät.

        "Mitäs luulet?

        -flowersreally-"

        No kysymyksen tunnistaa muuten ?-Merkistä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai tuo "mitäs luulet?" Miks noin aggressiivinen vastaus?

        No kerkes tulla tämä. No vastasin mitä mieleen tuli... en vihoissani ainakaan laittanut, vaan rehellisen mielipiteen. Jos se sinusta agressiiviselta tuntuu, se on sinun oma tunne, siihen en voi vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No kerkes tulla tämä. No vastasin mitä mieleen tuli... en vihoissani ainakaan laittanut, vaan rehellisen mielipiteen. Jos se sinusta agressiiviselta tuntuu, se on sinun oma tunne, siihen en voi vaikuttaa.

        Sä oot ihan oikeesti kiusaaja sielultasi, tai syvimmiltäsi, jos sana "sielu" loukkaa sua.

        Tälleen kun harvoin täällä käy vilkasemassa niin näkee tän oudon dynamiikan. Kaukaa näkee paremmin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot ihan oikeesti kiusaaja sielultasi, tai syvimmiltäsi, jos sana "sielu" loukkaa sua.

        Tälleen kun harvoin täällä käy vilkasemassa niin näkee tän oudon dynamiikan. Kaukaa näkee paremmin...

        Sinun tunne... ei voi muut sille mitään... sellaista se on... Ei mua haittaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo.
        (En kyl muista kenenkään mulle noin sanoneen)

        Olen käynyt täällä tosi vähän viime kuukausien aikana. On hassua huomata, miten jotkut ei kasva ollenkaan, mutta ei sekään yllätä kyllä yhtään.

        -flowersreally-

        Tarkoitin Disseä. Turha aloittaa väittelyä sen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin Disseä. Turha aloittaa väittelyä sen kanssa.

        Juu, näin mäkin sen ymmärsin.

        Olin ehtiny unohtaa mitä se on :)

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kerran :

        "On vaikea voittaa väittelyä älykkään kanssa. Tyhmän kanssa mahdotonta."

        Tässä on epäkohta, eikä näytä toimivan palstalla varsinkaan. Jos kerran tyhmää on mahdotonta voittaa, niin miksi älykäs sitten sortuisi sitä toistuvasti yrittämään?

        Koska on oikeasti tyhmääkin tyhmempi. Älykäshän tajuaa, että turhaa vängätä.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Tässä on epäkohta, eikä näytä toimivan palstalla varsinkaan. Jos kerran tyhmää on mahdotonta voittaa, niin miksi älykäs sitten sortuisi sitä toistuvasti yrittämään?

        Koska on oikeasti tyhmääkin tyhmempi. Älykäshän tajuaa, että turhaa vängätä.

        Ja toinen huomio. Sitaattien, aforismien ja lausahdusten kopioiminen ei ole osoitus älykkyydestä.

        Se on vain osoitus siitä, että osaa kopioida ja matkia älykkään sitaatin, aforismin tai lausahduksen luojaa, mutta matkimaanhan pystyy apinakin.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Tässä on epäkohta, eikä näytä toimivan palstalla varsinkaan. Jos kerran tyhmää on mahdotonta voittaa, niin miksi älykäs sitten sortuisi sitä toistuvasti yrittämään?

        Koska on oikeasti tyhmääkin tyhmempi. Älykäshän tajuaa, että turhaa vängätä.

        Juuri siksi sinun ja muutaman muun kanssa on ihan turha lähteä mihinkään keskusteluun. Ei johda mihinkään. Sen kun jatkatte rinkirunkkaamista keskenään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi sinun ja muutaman muun kanssa on ihan turha lähteä mihinkään keskusteluun. Ei johda mihinkään. Sen kun jatkatte rinkirunkkaamista keskenään.

        Vika voi olla sinussakin, kun et rinkiin pääse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi sinun ja muutaman muun kanssa on ihan turha lähteä mihinkään keskusteluun. Ei johda mihinkään. Sen kun jatkatte rinkirunkkaamista keskenään.

        Mutta ainahan voi runkata yksinäänkin. Lohduttavaa. :)


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Vika voi olla sinussakin, kun et rinkiin pääse.

        Minussa olisi vikaa silloin, jos pyrkisin teidän rinkirunkkauskerhoonne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minussa olisi vikaa silloin, jos pyrkisin teidän rinkirunkkauskerhoonne.

        Olet kaiketi pyrkinytkin, koska olet katkera meille?


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Olet kaiketi pyrkinytkin, koska olet katkera meille?

        Katkera kun ei pääse rinkirunkkausporukoihin. :oD Voi kyynel... :oD


      • Disse kirjoitti:

        Katkera kun ei pääse rinkirunkkausporukoihin. :oD Voi kyynel... :oD

        Sille se valitettavasti näyttää. :(


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Olet kaiketi pyrkinytkin, koska olet katkera meille?

        Sori, mutta minä olen aina pyrkinyt pois, mutta sinä ja muut olette pyrkineet aina minun seuraani täällä, vaikka olen erikseen ja lukemattomia kertoja nätisti ja vähemmän nätisti pyytänyt olemaan pyrkimättä. Nyt niitätte sitä, mitä olette kylvänneet pitemmän aikaa... :)

        Mutta siinäpä luulette tietävänne ettekä tiedä luulevanne. :)


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Sille se valitettavasti näyttää. :(

        No kuulemma ollaan häntä oikein jahdattu.... :oD Ja nyt antaa takaisin. Voi kurjuuden kurjuus kun harmittaa niin hirmuisesti kun ei ole oltu hänelle aina niin kivoja...nyt ilkeästi toruu meitä kaikkien nähden.... Mitenkähän tämän kestän? :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta minä olen aina pyrkinyt pois, mutta sinä ja muut olette pyrkineet aina minun seuraani täällä, vaikka olen erikseen ja lukemattomia kertoja nätisti ja vähemmän nätisti pyytänyt olemaan pyrkimättä. Nyt niitätte sitä, mitä olette kylvänneet pitemmän aikaa... :)

        Mutta siinäpä luulette tietävänne ettekä tiedä luulevanne. :)

        No mitäpä, jos rekkaisit itsellesi nimimerkin, niin osaamme kiertää tarharyhmäsi kaukaa?:)


      • Disse kirjoitti:

        No kuulemma ollaan häntä oikein jahdattu.... :oD Ja nyt antaa takaisin. Voi kurjuuden kurjuus kun harmittaa niin hirmuisesti kun ei ole oltu hänelle aina niin kivoja...nyt ilkeästi toruu meitä kaikkien nähden.... Mitenkähän tämän kestän? :oD

        I am bad sad bad boy. Kaveri on masokisti mitä ilmeisemmin ja yrittää vierittää fiksaationsa syytä meidän harteille. :D


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ja toinen huomio. Sitaattien, aforismien ja lausahdusten kopioiminen ei ole osoitus älykkyydestä.

        Se on vain osoitus siitä, että osaa kopioida ja matkia älykkään sitaatin, aforismin tai lausahduksen luojaa, mutta matkimaanhan pystyy apinakin.

        Mölyapinoiden väliin muistumia älyllisyydestä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mölyapinoiden väliin muistumia älyllisyydestä....

        Ai että, kylläpä sanoit nasevasti. Ollaan kaikki hirnu hirnu vaikuttuneita. :D


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No mitäpä, jos rekkaisit itsellesi nimimerkin, niin osaamme kiertää tarharyhmäsi kaukaa?:)

        En rekkaa. Sinä et sitä kiertäisi kuitenkaan. Eikä tissipissi. Päinvastoin. Minä olisin silloin vielä enemmän se joku, kenet pitäisi "voittaa" enkä saisi edes tämänkään verran mahdollisuuksia keskusteluihin mitä nyt.

        Mutta te olette tosiaan niin tyhmiä, että ette huomaa yhtä yhteistä tekijää milloin puutun välillä teidän rinkirunkkauksiinne. Nimittäin silloin(jos satun olemaan palstalla) kun huomaan, että aloitatte rinkirunkkaamisenne ja lynkkaamisenne porukalla jotain kohtaan, joka sattuu olemaan eri mieltä kanssanne ja jopa perusteleekin asian hyvin. Ja ihan vaan sen takia, että se lynkattu huomaisi sen, että ei ole näkemyksineen yksin.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        I am bad sad bad boy. Kaveri on masokisti mitä ilmeisemmin ja yrittää vierittää fiksaationsa syytä meidän harteille. :D

        No onhan toi aika toivoton sälli. Mutta sinäänsä ihan hauska urpelo. :oD Kaikenlaisia se maailma elättää. :oD


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No onhan toi aika toivoton sälli. Mutta sinäänsä ihan hauska urpelo. :oD Kaikenlaisia se maailma elättää. :oD

        Eiku minä olen nyt valkoritari. Käänsin "iskunne" Flowersia vastaan itseeni.

        Ettäs tiedätte! :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiku minä olen nyt valkoritari. Käänsin "iskunne" Flowersia vastaan itseeni.

        Ettäs tiedätte! :D

        Samasta näppäimistöstä teidän juttunne lähtee. :oD Että se siitäkin ritaruudesta... :oD


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Samasta näppäimistöstä teidän juttunne lähtee. :oD Että se siitäkin ritaruudesta... :oD

        Onhan sen näin oltava. Kaikki, mitä tulee sun näppikseltä, on Tie, Totuus ja Elämä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, näin mäkin sen ymmärsin.

        Olin ehtiny unohtaa mitä se on :)

        -flowers-

        ”Mitäs luulet?” toimi näköjään aika hyvin taas, pääsivät disse&sönkkö loistamaan.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En rekkaa. Sinä et sitä kiertäisi kuitenkaan. Eikä tissipissi. Päinvastoin. Minä olisin silloin vielä enemmän se joku, kenet pitäisi "voittaa" enkä saisi edes tämänkään verran mahdollisuuksia keskusteluihin mitä nyt.

        Mutta te olette tosiaan niin tyhmiä, että ette huomaa yhtä yhteistä tekijää milloin puutun välillä teidän rinkirunkkauksiinne. Nimittäin silloin(jos satun olemaan palstalla) kun huomaan, että aloitatte rinkirunkkaamisenne ja lynkkaamisenne porukalla jotain kohtaan, joka sattuu olemaan eri mieltä kanssanne ja jopa perusteleekin asian hyvin. Ja ihan vaan sen takia, että se lynkattu huomaisi sen, että ei ole näkemyksineen yksin.

        Sinä projisoit, minä kun en lynkkaa ketään. Minä keskustelen ja jos joku alkaa keulimaan syyttä suotta, käännän pääni pois tai keulin takaisin.

        Rekkaa vaan, niin vältymme tältä mölinältä, ihan kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sen näin oltava. Kaikki, mitä tulee sun näppikseltä, on Tie, Totuus ja Elämä. :D

        Voi kyynel..😢


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mitäs luulet?” toimi näköjään aika hyvin taas, pääsivät disse&sönkkö loistamaan.

        -flowersreally-

        "Kaikki eivät voi ja jotkut eivät viitsi. Siinä kaikki." - Nalle Puh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mitäs luulet?” toimi näköjään aika hyvin taas, pääsivät disse&sönkkö loistamaan.

        -flowersreally-

        Sitä tässä mietin, että jos disse ja sönkkis mikä lie näkevät ympäröivän niin kuin täällä näkevät ja kokevat, niin miten pärjäävät ulkomaailmassa muiden ihmisten joukossa?

        Ai niin. Eivät pärjääkään. Sen takia ovat täällä kaiken valveillaoloaikansa ja pitävät kynsin hampain kiinni suurella vaivalla ja vuosien aikana saavutetusta palstastatuksesta. Hinnalla millä hyvänsä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä mietin, että jos disse ja sönkkis mikä lie näkevät ympäröivän niin kuin täällä näkevät ja kokevat, niin miten pärjäävät ulkomaailmassa muiden ihmisten joukossa?

        Ai niin. Eivät pärjääkään. Sen takia ovat täällä kaiken valveillaoloaikansa ja pitävät kynsin hampain kiinni suurella vaivalla ja vuosien aikana saavutetusta palstastatuksesta. Hinnalla millä hyvänsä. :)

        -Haukotus-

        Huumorimiehiä? :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä mietin, että jos disse ja sönkkis mikä lie näkevät ympäröivän niin kuin täällä näkevät ja kokevat, niin miten pärjäävät ulkomaailmassa muiden ihmisten joukossa?

        Ai niin. Eivät pärjääkään. Sen takia ovat täällä kaiken valveillaoloaikansa ja pitävät kynsin hampain kiinni suurella vaivalla ja vuosien aikana saavutetusta palstastatuksesta. Hinnalla millä hyvänsä. :)

        Mitäpä kani Puhin ja Nasun elämästä ymmärtäisi.


        ”- Kani on viisas, sanoi Puh mietteliäästi. – Ja hänellä on Älyä.
        – Niin on, sanoi Nasu, – Kanilla on Älyä.
        He olivat pitkään hiljaa.
        – Siitä varmaan johtuu, sanoi Puh, – että hän ei koskaan ymmärrä mitään.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä mietin, että jos disse ja sönkkis mikä lie näkevät ympäröivän niin kuin täällä näkevät ja kokevat, niin miten pärjäävät ulkomaailmassa muiden ihmisten joukossa?

        Ai niin. Eivät pärjääkään. Sen takia ovat täällä kaiken valveillaoloaikansa ja pitävät kynsin hampain kiinni suurella vaivalla ja vuosien aikana saavutetusta palstastatuksesta. Hinnalla millä hyvänsä. :)

        Siltähän tuo vaikuttaa, ikävä kyllä. Jos kahdella henkilöllä on eri mielipide kuin heillä, heidän maailmansa hajoaa. Ainakin tuosta mölinästä päätellen.

        Olen jo aiemmin sanonut, että terapia kannattaa. Mielenkiintoista, että jotkut mieluummin terapoivat itseään täällä kuin ammattilaisella. No, lopputuloksestahan tuon näkee.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltähän tuo vaikuttaa, ikävä kyllä. Jos kahdella henkilöllä on eri mielipide kuin heillä, heidän maailmansa hajoaa. Ainakin tuosta mölinästä päätellen.

        Olen jo aiemmin sanonut, että terapia kannattaa. Mielenkiintoista, että jotkut mieluummin terapoivat itseään täällä kuin ammattilaisella. No, lopputuloksestahan tuon näkee.

        -flowersreally-

        En ole aina niin varma siitä terapiastakaan, niitä terapeuttejakin on monenlaisia. Ihmisiä hekin.

        Mutta ihan itseensä meneminen ja itsensä kanssa oleminen voi olla aika valaisevaa, jos sille antaa mahdollisuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siltähän tuo vaikuttaa, ikävä kyllä. Jos kahdella henkilöllä on eri mielipide kuin heillä, heidän maailmansa hajoaa. Ainakin tuosta mölinästä päätellen.

        Olen jo aiemmin sanonut, että terapia kannattaa. Mielenkiintoista, että jotkut mieluummin terapoivat itseään täällä kuin ammattilaisella. No, lopputuloksestahan tuon näkee.

        -flowersreally-

        Ryhtyisitkö terapeutikseni? Meillä vois olla yhdessä hauskaa. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aina niin varma siitä terapiastakaan, niitä terapeuttejakin on monenlaisia. Ihmisiä hekin.

        Mutta ihan itseensä meneminen ja itsensä kanssa oleminen voi olla aika valaisevaa, jos sille antaa mahdollisuuden.

        On totta kai monenlaisia. Ihan niin kuin lääkäreitäkin. En silti yrittäisi parantua syövästä omin avuin.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole aina niin varma siitä terapiastakaan, niitä terapeuttejakin on monenlaisia. Ihmisiä hekin.

        Mutta ihan itseensä meneminen ja itsensä kanssa oleminen voi olla aika valaisevaa, jos sille antaa mahdollisuuden.

        Earn the right to be heard by listening to others. Seek to understand a situation before making judgments about it.

        John C Maxwell

        Otan nyt kauneusunet. Jatkakaa toki palaveria. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta kai monenlaisia. Ihan niin kuin lääkäreitäkin. En silti yrittäisi parantua syövästä omin avuin.

        -flowers-

        Näillä kahdella näyttäisi olevan jo aika parantumaton syöpä... :(


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Mitäpä kani Puhin ja Nasun elämästä ymmärtäisi.


        ”- Kani on viisas, sanoi Puh mietteliäästi. – Ja hänellä on Älyä.
        – Niin on, sanoi Nasu, – Kanilla on Älyä.
        He olivat pitkään hiljaa.
        – Siitä varmaan johtuu, sanoi Puh, – että hän ei koskaan ymmärrä mitään.”

        Mitenkäs sä tuolla ylempänä niin sattuvasti sanoitkaan...
        Ja toinen huomio. Sitaattien, aforismien ja lausahdusten kopioiminen ei ole osoitus älykkyydestä.

        "Se on vain osoitus siitä, että osaa kopioida ja matkia älykkään sitaatin, aforismin tai lausahduksen luojaa, mutta matkimaanhan pystyy apinakin."

        Voe sinnuu fucker 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sä tuolla ylempänä niin sattuvasti sanoitkaan...
        Ja toinen huomio. Sitaattien, aforismien ja lausahdusten kopioiminen ei ole osoitus älykkyydestä.

        "Se on vain osoitus siitä, että osaa kopioida ja matkia älykkään sitaatin, aforismin tai lausahduksen luojaa, mutta matkimaanhan pystyy apinakin."

        Voe sinnuu fucker 😂😂😂

        Jep ja näitä riittää: "Earn the right to be heard by listening to others. Seek to understand a situation before making judgments about it.

        John C Maxwell

        Otan nyt kauneusunet. Jatkakaa toki palaveria. :)"

        Eikö nämä kaksi ihan oikeasti näe, miten toimivat juuri täysin samoin, mistä toisia syyttävät/mollaavat/haukkuvat?

        Absurdia, täysin absurdia🤯


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sä tuolla ylempänä niin sattuvasti sanoitkaan...
        Ja toinen huomio. Sitaattien, aforismien ja lausahdusten kopioiminen ei ole osoitus älykkyydestä.

        "Se on vain osoitus siitä, että osaa kopioida ja matkia älykkään sitaatin, aforismin tai lausahduksen luojaa, mutta matkimaanhan pystyy apinakin."

        Voe sinnuu fucker 😂😂😂

        Mutta vaatii jonkinlaista älyä ajoittaa ja kohdistaa ne oikein.

        Mutta mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka Risto Reippaana elää Puolen Hehtaarin Metsässä mielikuvituskamujensa ja -perheensä kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vaatii jonkinlaista älyä ajoittaa ja kohdistaa ne oikein.

        Mutta mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka Risto Reippaana elää Puolen Hehtaarin Metsässä mielikuvituskamujensa ja -perheensä kanssa?

        Kani neurootikko, Puh pakkomielteinen, Tikru adhd, Ihaa masentunut...

        Kaikki Milnen kynästä. Käynyt omia päänsisäisiä ongelmia ja lapsuuden traumoja läpi. Jossain sienipäissään saanut sitten siihen muotoon. Hyvä stoorihan se on, ei siinä mitään. Lapsille jotain ja miksei myös aikuisille, jotka näkevät myös sen mikä on sanojen takana... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta kai monenlaisia. Ihan niin kuin lääkäreitäkin. En silti yrittäisi parantua syövästä omin avuin.

        -flowers-

        Dissen mukaan paranee jos vain uskoo tarpeeksi itseensä. Ei tarvitse mitään lääkäreitä. Ihan tiedoksi, joten turhaan haaveilet, että hän menisi jonnekin terapiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dissen mukaan paranee jos vain uskoo tarpeeksi itseensä. Ei tarvitse mitään lääkäreitä. Ihan tiedoksi, joten turhaan haaveilet, että hän menisi jonnekin terapiaan.

        No en nyt sentään haaveile, omassa elämässä on haaveita tarpeeksi.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kani neurootikko, Puh pakkomielteinen, Tikru adhd, Ihaa masentunut...

        Kaikki Milnen kynästä. Käynyt omia päänsisäisiä ongelmia ja lapsuuden traumoja läpi. Jossain sienipäissään saanut sitten siihen muotoon. Hyvä stoorihan se on, ei siinä mitään. Lapsille jotain ja miksei myös aikuisille, jotka näkevät myös sen mikä on sanojen takana... :)

        Kyse ei ollut lainauksista, käytän itse paljon koska miksi keksiä pyörää uudestaan jos joku on ajatuksen hyvin muotoillut.

        Pointti oli siinä että fucker hyökkäsi jtn aboa vastaan lainausten käytöstä ja silti tekee itse aivan samaa. Sokea itselleen ihan vaan pikkuriikkisen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ollut lainauksista, käytän itse paljon koska miksi keksiä pyörää uudestaan jos joku on ajatuksen hyvin muotoillut.

        Pointti oli siinä että fucker hyökkäsi jtn aboa vastaan lainausten käytöstä ja silti tekee itse aivan samaa. Sokea itselleen ihan vaan pikkuriikkisen...

        *anoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sä tuolla ylempänä niin sattuvasti sanoitkaan...
        Ja toinen huomio. Sitaattien, aforismien ja lausahdusten kopioiminen ei ole osoitus älykkyydestä.

        "Se on vain osoitus siitä, että osaa kopioida ja matkia älykkään sitaatin, aforismin tai lausahduksen luojaa, mutta matkimaanhan pystyy apinakin."

        Voe sinnuu fucker 😂😂😂

        Mä en yrittänyt esittääkään älykästä niiden varjolla, vaan apinoida herra viron tossua. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja näitä riittää: "Earn the right to be heard by listening to others. Seek to understand a situation before making judgments about it.

        John C Maxwell

        Otan nyt kauneusunet. Jatkakaa toki palaveria. :)"

        Eikö nämä kaksi ihan oikeasti näe, miten toimivat juuri täysin samoin, mistä toisia syyttävät/mollaavat/haukkuvat?

        Absurdia, täysin absurdia🤯

        Kas, hoksasit. No miltä näyttää? Naurattaako? Nimittäin noin naurettavilta te näytätte. Hyvä jos viesti meni perille, kuten oli tarkoituskin mennä. Onnistuin. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ollut lainauksista, käytän itse paljon koska miksi keksiä pyörää uudestaan jos joku on ajatuksen hyvin muotoillut.

        Pointti oli siinä että fucker hyökkäsi jtn aboa vastaan lainausten käytöstä ja silti tekee itse aivan samaa. Sokea itselleen ihan vaan pikkuriikkisen...

        Fucker on fucker. Minkäsä teet?

        Fucker ei vaan näytä ymmärtävän sitä, että päästäkseen edes iholleni, hänen olisi täytynyt elää minun elämäni, minun kokemuksillani, lukea se kirjallisuus mitä olen lukenut ja juuri siinä järjestyksessä, kuunnellut muusiikkia yhtä kauan ja paljon kuin minä ja siinäkin pureutumalla pinnan alle, kuulemalla ja tuntemalla se eikä vaan kuuntelemalla pintapuolisesti(sama pätee myös kirjallisuuteen ja kaikkeen muuhunkin), olemalla näennäisestä sosiaalisuudesta huolimatta aina ulkopuolinen tarkkailija, romahtamalla täysin, menettämällä täysin kaikki, kadottamalla itsensä, sen jälkeen menemällä itseensä ja löytämällä itsensä, rakentamalla itsensä uudestaan perustalle mikä ainoana jäi romahduksen jälkeen ehjäksi...
        (Oho! Tulipa pitkä lause :D)

        Silloin pääsisi ehkä fucker ja disse vasta iholle, ei lähellekään vielä ihon alle. Silloin vasta päästään pinnalle. Pinnan alle ei taas tule kukaan ilman kutsuani ja lupaani. Mutta jostain syystä kummatkin uskovat päässeensä ihoni alle. Ehkä siitä syystä, että olen aina onnistunut, halutessani niin, pääsemään heidän. Tiedä sitä... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ollut lainauksista, käytän itse paljon koska miksi keksiä pyörää uudestaan jos joku on ajatuksen hyvin muotoillut.

        Pointti oli siinä että fucker hyökkäsi jtn aboa vastaan lainausten käytöstä ja silti tekee itse aivan samaa. Sokea itselleen ihan vaan pikkuriikkisen...

        Nää, et ymmärtänyt vaikka kannoin peilin eteesi?

        Nimenomaan irvailin tyylistä päteä toisten sitaateilla. Näyttikö se kovinkin vakuuttavalta ja älykkäältä keskustelulta?

        Ei. Niinpä. Taisit ymmärtää, kun omalla tyylilläsi ja kielelläsi puhutaan. Muuhan onkin hepreaa. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fucker on fucker. Minkäsä teet?

        Fucker ei vaan näytä ymmärtävän sitä, että päästäkseen edes iholleni, hänen olisi täytynyt elää minun elämäni, minun kokemuksillani, lukea se kirjallisuus mitä olen lukenut ja juuri siinä järjestyksessä, kuunnellut muusiikkia yhtä kauan ja paljon kuin minä ja siinäkin pureutumalla pinnan alle, kuulemalla ja tuntemalla se eikä vaan kuuntelemalla pintapuolisesti(sama pätee myös kirjallisuuteen ja kaikkeen muuhunkin), olemalla näennäisestä sosiaalisuudesta huolimatta aina ulkopuolinen tarkkailija, romahtamalla täysin, menettämällä täysin kaikki, kadottamalla itsensä, sen jälkeen menemällä itseensä ja löytämällä itsensä, rakentamalla itsensä uudestaan perustalle mikä ainoana jäi romahduksen jälkeen ehjäksi...
        (Oho! Tulipa pitkä lause :D)

        Silloin pääsisi ehkä fucker ja disse vasta iholle, ei lähellekään vielä ihon alle. Silloin vasta päästään pinnalle. Pinnan alle ei taas tule kukaan ilman kutsuani ja lupaani. Mutta jostain syystä kummatkin uskovat päässeensä ihoni alle. Ehkä siitä syystä, että olen aina onnistunut, halutessani niin, pääsemään heidän. Tiedä sitä... :)

        Voi Gempsu, sun elämäsi on sun elämääsi. Voi sen elämän paremminkin elää, mut hei ihon alle ei tartte päästä, riittää että pääsee eteen päin.

        Joko sait tarpeeksi huomiota osaksesi rinkirunkkaus kerholtamme vai ostatko lisä aikaa?:)


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Nää, et ymmärtänyt vaikka kannoin peilin eteesi?

        Nimenomaan irvailin tyylistä päteä toisten sitaateilla. Näyttikö se kovinkin vakuuttavalta ja älykkäältä keskustelulta?

        Ei. Niinpä. Taisit ymmärtää, kun omalla tyylilläsi ja kielelläsi puhutaan. Muuhan onkin hepreaa. :)

        Seliseli... ja seliseli...

        Pst! Maailma on isompi kuin Puolen Hehtaarin Metsä(palsta) ja siinä on enemmän ihmisiä kuin sinä ja sun mielikuvituskamut ja -perhe. Ikävää, että ei ole säilynyt sinulle koskemattomana... :D

        Tarkemmin ajateltuna voi palstakin olla isompi kuin Puolen Hehtaarin Metsä. Se internet nääs... :D


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Voi Gempsu, sun elämäsi on sun elämääsi. Voi sen elämän paremminkin elää, mut hei ihon alle ei tartte päästä, riittää että pääsee eteen päin.

        Joko sait tarpeeksi huomiota osaksesi rinkirunkkaus kerholtamme vai ostatko lisä aikaa?:)

        Älä nyt vääristele. Me anonyymithan ollaan teille sitä teidän jokapäiväistä fiksiä antamassa. Pikkasen toimivampaa huumetta kuin se jatkettu rinkirunkkauspaska.

        Mutta ei tähän silti kannata tottua. Tämä on nimittäin aika kallista shittiä eikä teillä siihen nappula riitä. Ilmaisnäytteitä ei tule loputtomiin... :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seliseli... ja seliseli...

        Pst! Maailma on isompi kuin Puolen Hehtaarin Metsä(palsta) ja siinä on enemmän ihmisiä kuin sinä ja sun mielikuvituskamut ja -perhe. Ikävää, että ei ole säilynyt sinulle koskemattomana... :D

        Tarkemmin ajateltuna voi palstakin olla isompi kuin Puolen Hehtaarin Metsä. Se internet nääs... :D

        Seli seli Gempsu, sä et vaan kehtaa myöntää kohdannees voittajasi. Ihan ymmärrettävää, olishan se noloa hävitä munattomalle miehelle, jonka henkinen muna on äärettömän paljon isompi kun sun, edes se minkä turvin miehisyyttäs todistat ja heität vedet. xD


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Mä en yrittänyt esittääkään älykästä niiden varjolla, vaan apinoida herra viron tossua. :)

        Yritit, mutta kun ei mennyt läpi, yrität nyt kääntää asian toisenlaiseks mitä alunperin tarkoitit.

        Jos alat viisastelemaan palstalla, varmista että olet viisain ihminen paikalla. Jos et ole, jätä se viisaammille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt vääristele. Me anonyymithan ollaan teille sitä teidän jokapäiväistä fiksiä antamassa. Pikkasen toimivampaa huumetta kuin se jatkettu rinkirunkkauspaska.

        Mutta ei tähän silti kannata tottua. Tämä on nimittäin aika kallista shittiä eikä teillä siihen nappula riitä. Ilmaisnäytteitä ei tule loputtomiin... :D

        Mä vähän epäilen, ett menee just toisin päin. Niin se fiksi, kun se nappulakin. Toisilla on varaa käyttää päivät, vaikka lätinään, toisilla ei. ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritit, mutta kun ei mennyt läpi, yrität nyt kääntää asian toisenlaiseks mitä alunperin tarkoitit.

        Jos alat viisastelemaan palstalla, varmista että olet viisain ihminen paikalla. Jos et ole, jätä se viisaammille.

        Nöyp, sä et edes älyä mitä mä lyän ajatella eteen päin. Siihen riittää harvalla kapasiteetti. Joten ymmärrän turautumisen. :)


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Nöyp, sä et edes älyä mitä mä lyän ajatella eteen päin. Siihen riittää harvalla kapasiteetti. Joten ymmärrän turautumisen. :)

        Kiinnitä muuten huomiota siihen, että kaikki muut rekatut pysyvät tästä pois. Paikalla vaan sinä ja tissipissi. Toki se elisakettukin tulee vielä varmaan kohta jeesustelemaan, mutta siihen se taitaa jäädä.

        Mitä se kertoo sinulle? Entä muille? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnitä muuten huomiota siihen, että kaikki muut rekatut pysyvät tästä pois. Paikalla vaan sinä ja tissipissi. Toki se elisakettukin tulee vielä varmaan kohta jeesustelemaan, mutta siihen se taitaa jäädä.

        Mitä se kertoo sinulle? Entä muille? :)

        Pst!

        Typot ja kirotusvireet kielii pienestä hermostumisesta. Et malta enää lukea ja korjata, vaan pitää turauttaa heti takaisin... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi sinun ja muutaman muun kanssa on ihan turha lähteä mihinkään keskusteluun. Ei johda mihinkään. Sen kun jatkatte rinkirunkkaamista keskenään.

        Hyvin todettu. *peukku


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Sinä projisoit, minä kun en lynkkaa ketään. Minä keskustelen ja jos joku alkaa keulimaan syyttä suotta, käännän pääni pois tai keulin takaisin.

        Rekkaa vaan, niin vältymme tältä mölinältä, ihan kaikki.

        Eläpä puolustele pahoja tekojasi. Lynkkaat, solvaat ja nimittelet eli et hallitse hetmojasi. Alatyylin luokaton teksti alkaa heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä puolustele pahoja tekojasi. Lynkkaat, solvaat ja nimittelet eli et hallitse hetmojasi. Alatyylin luokaton teksti alkaa heti.

        hetmojasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        hetmojasi

        Dääm... alkaa senat sakoilemaan muillakin. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnitä muuten huomiota siihen, että kaikki muut rekatut pysyvät tästä pois. Paikalla vaan sinä ja tissipissi. Toki se elisakettukin tulee vielä varmaan kohta jeesustelemaan, mutta siihen se taitaa jäädä.

        Mitä se kertoo sinulle? Entä muille? :)

        Sitä, että muut ei jaksa sun kanssa runkata ringissä. :)

        Pst. Mulla on kiertäjäkalvosin kädestä särki ja se tekee puutumista, typoja tulee ihan lehmänhermona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä puolustele pahoja tekojasi. Lynkkaat, solvaat ja nimittelet eli et hallitse hetmojasi. Alatyylin luokaton teksti alkaa heti.

        Ihan aiheesta, kun niin teen. :)


    • Anonyymi

      Riippuu asiasta ja vastaanottajan kyvyistä käsitellä kuulemaansa. Sama myös toisinpäin ihan kaikkea en halua minulle töksäytettävän.

      • No kaikkia ei voi aina miellyttää. Asia asiana ja kokee tunteet pois, että voi nähdä niiden taakse.

        Elämässä pitäisi voida sopia asioista ja elää, vaikka olisi millaisia tunteita. Eihän tunteet saa estää vaikka syömästä, juomasta, nukkumasta...
        Mutta jossain tapauksissa niin muuten käy... minusta sellainen on hanurista.


    • Kyllä on taas sekopäistä menoa ollut palstalla. Mistä näitä trolleja sikiää?

      • Anonyymi

        Peiliin katsomalla löydät ainakin yhden☝️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peiliin katsomalla löydät ainakin yhden☝️

        Minä olen trollien kuningas, mutta joku taso sentään minullakin on.


    • Jessen pääsiäinenhän meni Just as Planned.

      Kuvitelkaa jos Jeesus olisikin aasillaan ratsastaen saapunut Jerusalemin porteille, missä häntä jo odottaisikin Rooman legioonan kunniavartio, punainen matto ja Jerusalemin pormestari, joka lyhyessä, mutta juhlallisessa seremoniassa luovuttaisi Jeesukselle kaupungin symbolisen kultaisen avaimen.

      Väkijoukon hurratessa Jeesus laskeutuu aasinsa ratsailta ja kapuaa paikalle tulleeseen avonaiseen nelivaljakkoon, jolla legioonan kuljettaja ja neljä jämeräleukaista paraatiasuista legioonalaista henkivartijaa saattavat Jeesuksen riemusaatossa Jerusalemin keskusaukiolle, jonka reunalla Palestiinan käskynhaltija Pontius Pilatus kunniakomppanian kanssa jo malttamattomana odottaa vierastaan.

      "Ave Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum! Ollos tervehditty Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas!"

      Taivaassa JHWH narskuttelee hampaitaan ja raivoaa naapurilleen, omalle pojalleen alhaalla: "Saatanan Saatana! Miksi Perkele sinä aina haluat tehdä jäynää ja pilata tämänkin operaation!"

      Helvetissä Saatana sanoo tyynesti: "Faija, heitä homo voltti jos harmittaa."

      Näin meni pääsiäinen Jeesukselta vituiksi. ; )

    • Kyllähän se niin on, että somessa loukkaantujat ei kestä kritiikkiä. Sen näkee hyvin siitäkin, että ikupotkuraivotaan, kun joku savusti mut pois.

      • Anonyymi

        Tuskin ylläpito ilman syytä estää nickejä? Vai koskeeko tämä vain IP banneja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ylläpito ilman syytä estää nickejä? Vai koskeeko tämä vain IP banneja?

        Puhuin anonyymien pois savustus puheista. Nimimerkin bannin voi saada, vaikkei ois tehny mitään kun joku hernenasaali runkuttaa ilmoita asiattomasta profiilista tms. :)


    • Anonyymi

      "Uskallatko puhua suoraan?"
      - Mitäs arvelet?
      Oikeesti mä olen opetellut, pikemminkin pitämään suutani soukemmalla ja harkitsemaan parikin kertaa... ennen kuin leikkaan kielellä ruohoa.

      Tarkoitan sitä ettei se, jos mä en heti tyrmää,... niin välttämättä en kuitenkaan ole asiasta samaa mieltä.
      Kerkiää sen asian varmaan myöhemminkin ottamaan esiin... jos tarve vaatii.
      trollikka

      • No tuo piirre sinussa on ihailtavaa. Jos vielä osaa sanoa kuitenkin kaiken asiallisesti, niin eipä siinä mitään ole, vaikka hati tuoreeltaankin sanoo mitä on mieltä. Voihan siihen palata, kun toinenkin on asiaa tuumaillut...tai muut.

        Turha se on myötäillä kaikessa ja varsinkaan vuosia, kun siihenkin voi tottua. :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No tuo piirre sinussa on ihailtavaa. Jos vielä osaa sanoa kuitenkin kaiken asiallisesti, niin eipä siinä mitään ole, vaikka hati tuoreeltaankin sanoo mitä on mieltä. Voihan siihen palata, kun toinenkin on asiaa tuumaillut...tai muut.

        Turha se on myötäillä kaikessa ja varsinkaan vuosia, kun siihenkin voi tottua. :o)

        Hänessä ihailtavaa, mutta flowersilla päinvastoin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hänessä ihailtavaa, mutta flowersilla päinvastoin...

        Niin... Kuule sinussa genio näkyy tuo omahyväisyys, sepostitpa mitä ja miten tahaansa asioita...voit matkia pönttistä, tai muuta oletettua täällä ja silti kaikki paistaa läpi... :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin... Kuule sinussa genio näkyy tuo omahyväisyys, sepostitpa mitä ja miten tahaansa asioita...voit matkia pönttistä, tai muuta oletettua täällä ja silti kaikki paistaa läpi... :o)

        Taas sä peilaat itseäsi omahyväisyydessäsi.

        Hassua, kun oot noin varma itsestäsi, vaikka et ole muuta kuin ihan jäätävä puusilmä.

        Mutta niputa vaan meidät kaksi, se näyttäisi nyt olevan ainoa puolustusmekanismi mihin voit ripustautua. Ikävää, että tarvitset pelastusrengasta noin kovasti.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas sä peilaat itseäsi omahyväisyydessäsi.

        Hassua, kun oot noin varma itsestäsi, vaikka et ole muuta kuin ihan jäätävä puusilmä.

        Mutta niputa vaan meidät kaksi, se näyttäisi nyt olevan ainoa puolustusmekanismi mihin voit ripustautua. Ikävää, että tarvitset pelastusrengasta noin kovasti.

        -flowersreally-

        Voi että pitää selittää... No saathan sä selittää... :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi että pitää selittää... No saathan sä selittää... :o)

        Mitä sä selität itsellesi? Uskallatko katsoa peiliin, oikeasti?
        (Olen oikeasti vähän huolissani sun miekenterveydestäsi, trollaat tai et)

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä selität itsellesi? Uskallatko katsoa peiliin, oikeasti?
        (Olen oikeasti vähän huolissani sun miekenterveydestäsi, trollaat tai et)

        -flowersreally-

        Jään aina, silloin kun olen palstailemassa, mielenkiinnolla seuraamaan disseä ja muita jotka luulee näkevänsä genion siellä, missä sitä ei ole.

        Muutenkin aika hassu juttu, tietääkseni kuoppasin Genio.Mente nimimerkin jo kauan ennen dissen ilmaantumista palstalle. Aika hyvin näyttää silti tunnistavan vähän sieltä sun täältä, vaikka Genio.Menten haamu ei häntä muista eikä ole koskaan hänen kanssa keskustellut... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jään aina, silloin kun olen palstailemassa, mielenkiinnolla seuraamaan disseä ja muita jotka luulee näkevänsä genion siellä, missä sitä ei ole.

        Muutenkin aika hassu juttu, tietääkseni kuoppasin Genio.Mente nimimerkin jo kauan ennen dissen ilmaantumista palstalle. Aika hyvin näyttää silti tunnistavan vähän sieltä sun täältä, vaikka Genio.Menten haamu ei häntä muista eikä ole koskaan hänen kanssa keskustellut... :)

        Jotain taikapölyä meissä, niin kuin Pertissäkin, on, koska meidät nähdään milloin missäkin.

        Ja mähän en voi olla nainen, koska kirjoitan niin kuin kirjoitan :D

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain taikapölyä meissä, niin kuin Pertissäkin, on, koska meidät nähdään milloin missäkin.

        Ja mähän en voi olla nainen, koska kirjoitan niin kuin kirjoitan :D

        -flowersreally-

        Minä en ole ikinä lukenut sinun jutuista mitään maskuliinista. Päinvastoin. Mutta ennen kaikkea olen pitänyt jutuistasi kuitenkin ihmisenä. Ja se, että olet nainen, on minun silmissäni vaan plussaa. Minä, niinku Bukokin, pidän naisista enemmän kuin miehistä. Myös ihmisinä. :)

        Jäin miettimään, että nykyisistä palstalaisista ei ole tainnut Genion kanssa vaihtaa viestejä muut kuin kettu, sönkkyli ja muistaakseni sinunkin kanssa on Genio joskus jokusen viestin vaihtanut. Loput jotka muistaa, taitaa olla nykyisin anonyymeja.

        Heh, joo... Pertsakin oli oma lukunsa, mutta en minäkään usko, että se kaikkialle ehti, vaikka parhaina hetkinä aika vitusti täällä aikaa viettikin. Mut aina helppo syyttää jotain muuta ja viedä huomio pois omasta perseilystä... :)


    • Anonyymi

      Suoraan puhuminen noilla sanoilla "munaa sanoa ääneen, että menee vituiks kun jeesuksen pääsiäinen. " ei oikein istu jokaisen suuhun, asenteeseen ja mielen herkkyystasoon 🤔.

      Erittäin harvoin kukaan kaveri tai ketään muukaan puhuu mitä sattuu - vielä vähemmän isolle joukolle.

      Lapsena häpesin tätiäni, joka taitaa olla ainoa ihminen elämässäni joka on höpöttänyt ihmisille aivan mitä sattuu. Tiesin vain yhden keinon lopettaa älytön puheripuli väärässä paikassa: tädin huomion siirtäminen aivan muualle. Vaikka väkisin. Tarpeeksi hyvä ja motivoiva juttu piti keksiä. Tuota samaa psykologiaa olen tarvittaessa käyttänyt myöhemminkin.

      Suoraankin sanon asioita, mutta diplomatian keinoin (johon kuuluu aika ja paikka oleellisesti). Ikinä en käytä v-sana, joskus kunnollinen kirosana voi päästä. Suoraan, edes diplomatian keinoin, ei kannata puhua, jos kyse on esimerkiksi kännisestä "herra isoherrasta" joka juhlatilaisuudessa haluaa nolata toimittajansa. Tällaisia tilanteita varten on "tätipsykologia".

      -Sheena

      • No siis ei tarvitse unohtaa käyttäytymistä, eihän se poista sitä, että asiat sanoo suoraan.

        Kyllä tädillesikin olisi ehkä voinut sanoa suoraan, että täti hyvä, puhutaanko noista asioista kahden kesken jossain muussa hetkessä? Hän olisi saattanut tuollaisen jälkeen ainakin sinun kohdalla käydä tietynlaisia keskusteluja toisella tavalla...ainakin kun olisit maininnut siitä useammin. :o)

        Siskoni on kehitysvammaisten ohjaaja. Niissä hommissa hän on monesti huomannut, että vammaisen omainen saattaa hyssytellä jotain käyttäytymismallia, mutta ammattilainen ei. Jos ei osaa käyttäytyä, niin se kerrotaan hänelle, jos ei vieläkään, voi koko kiinnostava toiminta loppua siihen paikkaan... Eli siinäkin se suora palaute myös kertoo sille toiselle oikeamman tilanteen... Nyt tuo tätisikään ei ikinä opi puhumaan asioista oikeassa paikassa...

        Tässä on sellainenkin pointti, ei vaan itsekäs lähtökohta. :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No siis ei tarvitse unohtaa käyttäytymistä, eihän se poista sitä, että asiat sanoo suoraan.

        Kyllä tädillesikin olisi ehkä voinut sanoa suoraan, että täti hyvä, puhutaanko noista asioista kahden kesken jossain muussa hetkessä? Hän olisi saattanut tuollaisen jälkeen ainakin sinun kohdalla käydä tietynlaisia keskusteluja toisella tavalla...ainakin kun olisit maininnut siitä useammin. :o)

        Siskoni on kehitysvammaisten ohjaaja. Niissä hommissa hän on monesti huomannut, että vammaisen omainen saattaa hyssytellä jotain käyttäytymismallia, mutta ammattilainen ei. Jos ei osaa käyttäytyä, niin se kerrotaan hänelle, jos ei vieläkään, voi koko kiinnostava toiminta loppua siihen paikkaan... Eli siinäkin se suora palaute myös kertoo sille toiselle oikeamman tilanteen... Nyt tuo tätisikään ei ikinä opi puhumaan asioista oikeassa paikassa...

        Tässä on sellainenkin pointti, ei vaan itsekäs lähtökohta. :o)

        Tätiin ei vetoomukset ja järkipuhe tehonnut. Miten olisikaan, kun hänenkään (joissain) puheissa ei ollut mitään järkeä 🤣 Sen tajusi jo 7v lapsi, tai nuorempikin. Pikemminkin puhe yltyi jos ilmaisi mitenkään sen olevan kiusallista.

        No mutta täti oli täti, kuollut jo vuosia sitten, maailman erikoisimpia ihmisiä, silti rakas. Siskoni vaihtoi yliopistossa psykologian opinnot toisiin, koska tädistäni paistoi liika todellisuus: jotkut ihmiset vain ovat vastustuskykyisiä kaikelle järjelliselle puheelle. Mikään puhe ei auta.

        Kyllähän sitten väittelin tädin kanssa vanhempanakin. Suoraan ja kunnolla riideltiinkin, aina piti kuitenkin hänen rajoituksensa huomioida. Enemmän kuin mitä pelkäsin tädin kauppareissuja lasteni kanssa heidän ollessa pieniä. Täti kun tykkäsi kävellä punaisia liikennevaloja päin.Siitä huolimatta, että jäi kerran bussin alle liikennevaloissa (kävellessään punaisia päin). Selvisi siitä, mutta kylläpä kesti parantuminen - pari vuotta siinä vierähti. Äitini opetti minulle lapsena, etten saa mennä punaisia päin, vaikka täti menee. Samaa perinnettä jatkoin lapsilleni.

        Järkipuhe, suoraan puhuminen (toisia kunnioittaen) toki toimii useimmilla normaalitilanteessa, mutta kaikilla ei. Etenkään stressi/kriisi voi kadottaa alleen kaiken järjellisen ja sen ettei huomaa oman käytöksensä vaikutusta muihin, vaikka siitä sanottaisiin monta kertaa. Etenkin työpaikalla tällainen aiheuttaa ikäviä toistuvia tilanteita. Erikseen kokonaan on mielenterveydenhäiriökäytös, joka on paljon yleisempää nyt kuin joskus aikoinaan.

        -Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätiin ei vetoomukset ja järkipuhe tehonnut. Miten olisikaan, kun hänenkään (joissain) puheissa ei ollut mitään järkeä 🤣 Sen tajusi jo 7v lapsi, tai nuorempikin. Pikemminkin puhe yltyi jos ilmaisi mitenkään sen olevan kiusallista.

        No mutta täti oli täti, kuollut jo vuosia sitten, maailman erikoisimpia ihmisiä, silti rakas. Siskoni vaihtoi yliopistossa psykologian opinnot toisiin, koska tädistäni paistoi liika todellisuus: jotkut ihmiset vain ovat vastustuskykyisiä kaikelle järjelliselle puheelle. Mikään puhe ei auta.

        Kyllähän sitten väittelin tädin kanssa vanhempanakin. Suoraan ja kunnolla riideltiinkin, aina piti kuitenkin hänen rajoituksensa huomioida. Enemmän kuin mitä pelkäsin tädin kauppareissuja lasteni kanssa heidän ollessa pieniä. Täti kun tykkäsi kävellä punaisia liikennevaloja päin.Siitä huolimatta, että jäi kerran bussin alle liikennevaloissa (kävellessään punaisia päin). Selvisi siitä, mutta kylläpä kesti parantuminen - pari vuotta siinä vierähti. Äitini opetti minulle lapsena, etten saa mennä punaisia päin, vaikka täti menee. Samaa perinnettä jatkoin lapsilleni.

        Järkipuhe, suoraan puhuminen (toisia kunnioittaen) toki toimii useimmilla normaalitilanteessa, mutta kaikilla ei. Etenkään stressi/kriisi voi kadottaa alleen kaiken järjellisen ja sen ettei huomaa oman käytöksensä vaikutusta muihin, vaikka siitä sanottaisiin monta kertaa. Etenkin työpaikalla tällainen aiheuttaa ikäviä toistuvia tilanteita. Erikseen kokonaan on mielenterveydenhäiriökäytös, joka on paljon yleisempää nyt kuin joskus aikoinaan.

        -Sheena

        No noinhan voi ollakin. Silti vaikka voi ymmärtää, että joku ei kykene johonkin, ei hänen käytöstään tarvitse hyväksyä. Olipa rakas täti tai kuka vaan.

        Mun sisko kertoi kerran ottaneensa yhteen mun exän kanssa. Oli sitten kysynyt mun exän siskolta, että onks se ksikille yhtä inhottava, niin tämä oli sanonut, että on, he antoivat periksi aina, kun eivät jaksaneet sitä kiukkuilua...

        Eli vaikka jotkut on hankalia, ei pitäisi mahdollistaa huonoa käytöstä... se voi mahdollistaa tätisi kaltaisten ihmisten huonon käytöksen, niin ja kyllähän tätisikin siitä kärsi.

        Ei kaikille tosiaan mitään voi... aikuiset varsinkin jatkaa usein samaa käytöstä, vaikka siitä olisikin harmia, jos eivät näe itsessään mitään vikaa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe