Ilmastotieteen onttous

Anonyymi

Missään muussa tieteessä en ole kuullut käytettävän termiä konsensus. Sehän tarkoittaa enemmistön äänestystulosta. Eli kovimpaa huutajat voittaa. Muualla puhutaan vallitsevista paradigmoista.

19

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihminen on laumaeläin. IPCC konklaavi katsoo paremmaksi ihmisten samaistua lauman enemmistöön kuin yhteen vahvaan johtajaan.

    • Anonyymi

      No etpä sinä sitten ole tiedettä paljoa seurannut. Kyseessä ei ole äänestystulos, vaan tiedeyhteisön yleinen kanta asiaan; paradigmaksikin joskus sanottu.

      On toki mahdollista, että koko muu tiedeyhteisö olisi väärässä ja yksittäinen tutkija oikeassa, mutta asioista, joista tuo konsensus on saavutettu, se on erittäin harvinaista. Konsensus tai paradigma kun syntyy vasta, kun tiedeyhteisö vakuuttuu niin vahvasti jostain teoriasta, ettei sille enää ole ainuttakaan varteenotettavaa kilpailijaa.

      Tieteessä ei ole absoluuttisia totuuksia, mutta eräät asiat ovat jo järjellisen epäilyn ulkopuolella, kuten Syksy Räsänen asian ilmaisi.

      • Anonyymi

        Ainoastaan ilmastoteologiassa tarvitaan konsensusta ja 97% varmoja äänestyspäätöksiä. Tosin ilmastoteologia ei olekaan mikään luonnontiede. Fyyskot ja kemistit eivät mitään konsensuksia kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan ilmastoteologiassa tarvitaan konsensusta ja 97% varmoja äänestyspäätöksiä. Tosin ilmastoteologia ei olekaan mikään luonnontiede. Fyyskot ja kemistit eivät mitään konsensuksia kaipaa.

        Lapsellinen mölinä eikun jatkuu.


    • Anonyymi

      Aloittajan pää vaikuttaa ontolta.

    • Anonyymi

      Joskus aikoinaan oli taistolaisilla ja kommunisteilla tiukka yhteisrintama johon kaikkien piti yhtyä. Nykyään tuo tiukka yhteisrintama kulkee konsensuksen nimellä kun taistolaiset muuttuivat simsalabim vihreiksi Neuvostoliiton hajottua.

      • Anonyymi

        Koskaan eivät kaikki tai edes enemmistö yhtynyt Suomessa kommunistisiin aatteisiin.
        Taistolaisuudella ja vihreydellä on melkoisen vähän tekemistä toistensa kanssa. Koijärvi liike oli olemassa paljon ennen Neuvostoliiton hajoamista.
        Tuskin mikään yksittäinen tekijä oli ilmaston ja luonnonsuojelun kannalta pahempi kuin Neuvostoliiton ja sen alusmaiden raskas teollisuus. Kommunismi ja luonnon suojelu olivat lähes vastakkaisia asioita.

        Mutta kun on pakko vastustaa sekä vihreää aatetta että vasemmistolaista ajattelua, niin onhan se helpompaa kun koplaa ne yhteen. On siinä sitten järkeä tai ei.

        Itse olen ollut "luonnonsuojelija" niin kauan kuin asiaa olen ajatellut, eli kymmeniä vuosia. Poliittiselta ajattelultani olen aina edustanut oikeistoa. Luonnonsuojelun ja vasemmistolaisuuden koplaaminen on yhtä hölmöä yksinkertaistamista kuin väittäisi kaikkien luterilaisten vastustavan tasa-arvoista avioliittolakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskaan eivät kaikki tai edes enemmistö yhtynyt Suomessa kommunistisiin aatteisiin.
        Taistolaisuudella ja vihreydellä on melkoisen vähän tekemistä toistensa kanssa. Koijärvi liike oli olemassa paljon ennen Neuvostoliiton hajoamista.
        Tuskin mikään yksittäinen tekijä oli ilmaston ja luonnonsuojelun kannalta pahempi kuin Neuvostoliiton ja sen alusmaiden raskas teollisuus. Kommunismi ja luonnon suojelu olivat lähes vastakkaisia asioita.

        Mutta kun on pakko vastustaa sekä vihreää aatetta että vasemmistolaista ajattelua, niin onhan se helpompaa kun koplaa ne yhteen. On siinä sitten järkeä tai ei.

        Itse olen ollut "luonnonsuojelija" niin kauan kuin asiaa olen ajatellut, eli kymmeniä vuosia. Poliittiselta ajattelultani olen aina edustanut oikeistoa. Luonnonsuojelun ja vasemmistolaisuuden koplaaminen on yhtä hölmöä yksinkertaistamista kuin väittäisi kaikkien luterilaisten vastustavan tasa-arvoista avioliittolakia.

        En minäkään mihinkään yhteisrintamaan liittynyt vaikka Satu Hassi sellaisessa olikin ja sitten simsalabim muuttui tulipunaisesta vihreäksi enkä ole ilmastohurahtaneiden konsensukseenkaan liittynyt. Samanlaisia sekopäitä ne ovat.
        .


    • Anonyymi

      Konsensus on poliittinen, ei tiedesanaston käsite.

    • Anonyymi

      Con sensus = kansanäänestyksen mukaan. Ei tiedettä kansanäänestyksillä tehdä.

      • Anonyymi

        No kyllä ainakin ilmastonlämpenemistiedettä 97% huutoäänestyksellä tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä ainakin ilmastonlämpenemistiedettä 97% huutoäänestyksellä tehdään.

        Se ei olekaan mitään tiedettä


      • Anonyymi

        Ehkä vielä suoremmin käännettynä "tunteen mukaan". Ja tunteellahan siinä täysin mennäänkin.


      • Anonyymi

        Nykyään konsensus sanaa käytetään enimmäkseen aivan muussa yhteydessä kuin tarkoittamaan kansanäänestystä. Kun pilkunviilaaminen on tasolla, että itse asia häviää kokonaan, kannattaisi pysähtyä hetkeksi miettimään.

        Ilmaisen asian toisin. Ilmastotieteilijöiden keskuudessa vallitsee erittäin vahva yksimielisyys siitä, että ihmisen toiminta on pääasiallinen syy ilmaston lämpenemiseen.
        Aivan kuten kosmologien keskuudessa vallitsee hyvin suuri yksimielisyys, että maailmankaikkeus on alkanut n. 13, 82 miljardia vuotta sitten alkuräjähdyksestä.
        Biologien keskuudessa vallitsee suuri yksimielisyys siitä, että evoluutioteoria selittää parhaiten luonnon monimuotoisuuden.

        Ei tuossa ole kyse kansanäänestyksestä, vaan tiedemaailman yhdenmukaisesta tutkimusnäyttöihin perustuvasta mielipiteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään konsensus sanaa käytetään enimmäkseen aivan muussa yhteydessä kuin tarkoittamaan kansanäänestystä. Kun pilkunviilaaminen on tasolla, että itse asia häviää kokonaan, kannattaisi pysähtyä hetkeksi miettimään.

        Ilmaisen asian toisin. Ilmastotieteilijöiden keskuudessa vallitsee erittäin vahva yksimielisyys siitä, että ihmisen toiminta on pääasiallinen syy ilmaston lämpenemiseen.
        Aivan kuten kosmologien keskuudessa vallitsee hyvin suuri yksimielisyys, että maailmankaikkeus on alkanut n. 13, 82 miljardia vuotta sitten alkuräjähdyksestä.
        Biologien keskuudessa vallitsee suuri yksimielisyys siitä, että evoluutioteoria selittää parhaiten luonnon monimuotoisuuden.

        Ei tuossa ole kyse kansanäänestyksestä, vaan tiedemaailman yhdenmukaisesta tutkimusnäyttöihin perustuvasta mielipiteestä.

        "Ei tuossa ole kyse kansanäänestyksestä, vaan tiedemaailman yhdenmukaisesta tutkimusnäyttöihin perustuvasta mielipiteestä."

        Olet oikeassa. Mielipiteestä on todellakin kysymys ja tutkimukset ovat tietokoneella tehtyjä videopelejä.


    • Pitäisi nyt saada aloittajalta tieto, mistä kohtaa Ilmastotiede on ontto?

      Ilman sitä tietoa on vaikea sanoa aloitukseen yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Ilmastotiede on kuin punakaarti jossa voittajat valitaan huutoäänestyksellä.


      • Anonyymi

        Ontto on sellainen kapine, joka on tyhjää täynnä. Kuvaa hyvin alarmistitieteen tasoa.


      • Anonyymi

        Nyt on kysymys ilmastonlämpenemistieteestä ja erityisesti AGW:stä ja ennustusarvaustieteilijöistä. Kaikki nuo ovat samalla korkealla tasolla kuin astrologia ja astrologit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe