Seurustelenko väärän miehen kanssa?

Anonyymi

Olen seurustellut miehen kanssa nyt noin puoli vuotta. Hän on todella mukava ja kaikin puolin herrasmies. Hän kohtelee minua hyvin ja omaa käytöstavat. Emme kuitenkaan puhu täysin samaa kieltä, jonka huomasin jo melko alussa suhdetta. Ajattelin ettei tämä haittaa, mutta itseäni vaivaa se, ettemme voi puhua syvällisesti asioista, sillä hän ei kerro koskaan ikävämmistä asioistaan, hänelle on tärkeä näyttää ulospäin siltä, että kaikki menee hyvin. Lisäksi itsestäni tuntuu, että hän on aina ns. pari sivua itseäni edellä eikä ota minua vakavasti joissakin tilanteissa. Tulemme erilaisista yhteiskuntaluokista, joka näkyy kyllä ymmärtämättömyytenä joissakin asioissa, kuten ruokailutottumuksissa. En siis itse koe tarvetta esimerkiksi ravintolaruoalle joka viikonloppu, mikä on toiselle täysin normaalia. Huumori on itselleni tärkeä asia, muttemme täysin jaa sitäkään ja on oikeastaan aika harvoja asioita, joille voimme nauraa yhdessä. En kuitenkaan haluaisi loukata miestä millään tavoin, hän on erittäin mukava ja huomaavainen, mutten tiedä, saammeko toisistamme sitä, mitä kaikkea parisuhteelta voisi saada, jos uskaltaisi vaihtaa vielä sen viidennen vaihteen ja olla täysin oma itsensä.

En tiedä, mitä suhteen kanssa pitäisi tehdä. Pitäisikö minun katsoa suhde ns. loppuun ja odottaa että tiedän varmasti, mitä haluan, vai pitäisikö minun ottaa asia "liiallisesta erilaisuudesta" esille jo nyt kun tällaista mietin? Olemme 24 vuotiaita emmekä asu yhdessä.

10

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuli tekstistäsi sellainen olo että aavistelet aivan oikein tuota erilaisuutta.
      Ennen kuin teet mitään päätöstä suhteen jatkosta, ehdottaisin että varmistaisit että haluaako hän esimerkiksi todella tällaisia jokaviikonloppuisia ravintolassa syömisiä vai yrittääkö hän tehdä vaikutuksen sinuun tms. Toki luulisi puolessa vuodessa että tällainen on karissut pois.
      Kannattaa ottaa puheeksi hänen kanssaan tämä mistä kirjoitit että koet näin, ja kysyt häneltä mitä hän ajattelee. Kuulet millaisia mietteitä hänellä on.

    • Anonyymi

      Jotkut ruokailu tottumukset ja muut tämmöiset erilaiset tavat ovat taatusti sovittavissa ja niitä pystyy muuttamaan.
      Mutta olen itse sitä mieltä että se ydinluonne millainen joku on, sitä ei voi muuttaa. Ja olisi väärin pyytää yrittämään sitä muuttaa jonkun muun takia. omasta mielestäni sehän on se periaate hyvässä parisuhteessa, että rakastetaan toista juuri semmoisena kuin hän on. Kun mainitsit että huumorit eivät kohtaa ettekä puhu ”samaa kieltä”. Minulle se kuulostaa siltä että olette luonteiltanne erilaisia ettekä ole ehkä täysin samalla aaltopituudella?
      Puoli vuotta on tietysti vielä tutustumis ja sitä alkuhuuma aikaa milloin ollaan pinkit lasit silmillä ja parisuhdekkin muovautuu vielä, niin älä vielä heitä kaikkea menemään. Ota rauhallisesti esille nämä asiat miehesi kanssa! Mutta onhan se todella tärkeä asia että luonteet kohtaa ja olisi avoin hyvä kommunikointi. Kun muuttaa yhteen nämä asiat nousevat esille vielä enemmän kun vietetään lähes koko ajan yhdessä ja kaikki arjen askareet jaetaan. Monet miehet eivät tietenkään puhu herkistä aiheistaan tai halua näyttää heikkoja kohtiaan, koska ajatellaan ettei miehellä saisi niitä olla. Siksi ehkä ei puhu sinulle mielen päällä vaivaavista asioista? Ota sekin puheeksi ja ole lempeä kerro ehkä omistakin stressaavista asioista niin siihen on helppo samaistua ja puhua jonkun kanssa joka ymmärtää..

    • Anonyymi

      Mistä asioista hänen pitäisi "puhua syvällisesti""
      Maailman poliitiikasta? Uskonnoista? Yleismaailmallisesta taloudellisesta lamasta?
      Kaikki meitä kohdanneesta COVID-19 tuomasta rajoituksesta?
      Mistä? Mistä muusta? Oletko itse perehtynyt noihin syvällisiin asioihin joita haluaisit jakaa hänen kanssaan?
      Saman kielen oppii jos vain haluaa!
      Ravintola ruokailussa ei ole mitään erikoista, paitsi ettei aterian jälkeen tarvitse itse tiskata astioita!

      Miksi sinua sinua kaivaa "eri yhteikuntaluokkajako"!!!!!?
      Et voi syyttää vanhempiasi omasta saamattomuudestasi, niinkuin ei ystäväsi omiaankaan että ovat edenneet elämässään. Nyky- Suomessa jokaisella on oikeus, kohtuus ja (osittain) velvollisuuskin - ainakin itseään kohtaan_ kurssittaa ja kouluttaa itseään (lähes ilmmaiseksi!!!) niin paljon kuin vain haluaa.
      Viitsimättömyys ja tietämättömyys on huolellisesti itse hankittua!

      Miksi et aloittaisi keskusteluja ensin pienissä määrissä ja yleisillä kysymyksillä? Saisit selville kuinka hän suhtautuu niihin. Siitä onkin sitten helppo jatkaa.

      Ystäväsi kuulostaa erittäin hienotunteiselta ja hienostuneelta. Siis ystävältä johon jokainen haluaisi tutustua ja arvostaa hänen ystävyyttään.

    • Anonyymi

      Lue Kreeta Onkelin romaani Kotirouva.

      t. toisen ketjun aloittaja, joka myös miettii, onko tullu löyhin perustein (lähinnä vaan tunne, viehättyneisyys toisesta ja rakkauden kaipuu) alettua suhteeseen väärän ihmisen kanssa. Eli kirjotin tuon alotuksen "vinkkejä irrottautumiseen?"

      Aloin tapailla mun miesystävää reilu vuosi sitten. Oltiin kaupungissa ja oli vuoden pimein ja ikävin aika. Ei osannu miettiä, ettei hän taida olla niin luonnonläheinen tyyppi kuin minä. Muutettiin sitte keväällä pieneen kylään maalle. Kyläyhteisöön hän on sosiaalisena hyvin sopeutunut, mutta kesän ja syksyn aikana sain huomata, että ne luontojutut ja DIY asiat saan pitään edelleen yksin omina harrastuksina. Omia harrastuksia pitää olla, mutta minulla näissä on kumminkin arvoista myös pitkälti kyse. Minkälainen on tavoiteltava elämäntapa?

      Mulle ei riitä käydä jossain duunissa siksi, että saa sieltä vähän rahaa. Haluan tehä asioita, joilla on joku muukin merkitys.

      Mies taas ajattelee esim. ruokia vaan hinnalla saatujen kaloreiden kautta, mitä kannattaa ostaa. Ei välitä ravintosisällöstä, vitamiineistä yms. Voi ottaa vitamiinit kuulemma purkista. Ja närästyslääkettä päälle...

      Toi Onkelin kirja herätti ajatuksia.

      • Anonyymi

        Miten kävi?


    • Anonyymi

      Jos mies on rikas niin katso peli loppuun.

    • Anonyymi

      Kyllä noin erilaisuudesta tulee vielä ongelmia. Tämä koettu pitkässä liitossa.

    • Anonyymi

      Myönteiset neuvot on että seurustele väärin niin ongelmat poistuvat.

    • Anonyymi

      Kukaan ei koskaan kerro, miten on yrittänyt käydä asiaa läpi sen KUMPPANIN kanssa, ennen kun tulee tänne ihmettelemään. Mitä siis kumppanisi on vastannut, kun olet esittänyt hänelle sinua vaivaavat asiat, niin kuin parisuhteessa pitäisi voida tehdä?

      • Anonyymi

        Sellaisen tiedän että kumppani oli aina vastannut, hänen mielestään kaikki on hyvin. Näin oli jatkunut vuosien ajan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe