Vastuullinen henkilö työpaikalla, pakko suostua?

Anonyymi

Eli meille tuli harjoittelijoita ja vetäisin nimeni alle lappuun jossa sanotaan että opastan ja olen vastuullinen henkilö työmaalla.

Ei minun hermoni kestä. Kestäisi jos he ajattelisivat edes hieman itse. Mutta kun heille saa selittää ja piirtää ja vielä kerran selittää ja varmistaa että he tietävät, menee hetki niin joku on kysymässä että miten se menikään. Voi olla että en osaa neuvoa vaikka olen meidän vakkarit opettanut.

Onko tuollaiseen pakko suostua jos pomo tulee lappujen kanssa sanomaan että nimi alle? Näiden harjoittelu loppuu jouluun ja oli puhetta että ne jatkaisivat. Mutta minä en opasta. Omat työt kusee pahasti.

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla että kuvitelma omasta opastukyvystä on ylioptimistinen.
      Taito ymmärtää täydellisen aloittelijan ajattelua on se pointti.
      Myönnän se ei ole helppoa. Hommaan pitää valita sellainen joka
      kykenee virittymään samalle aaltopituudelle untuvikkojen kanssa.
      Löytyiskö sinun kouluttamistasi vakkareista sellainen kyky.

      • Anonyymi

        Minut valittiin opastamaan koska olen joutunut opettelemaan työn nollista ilman opastajia.
        Olen opettanut siihen kymmenen henkilöä mutta vain nämä nuoret ei hommaa osaa.
        Yön yli kun mietin niin tulin päätökseen että osaan opettaa mutta enää en suostu idiootteja vahtimaan.
        Vakkareista saa joku toinen opastaa jatkossa. Minä olin se ensimmäinen vaihtoehto vuosien kokemuksella. Muilla kokemusta alle vuosi.


    • Anonyymi

      Ei ike pakko suostua töihin, joita ei ole sovittu työsopimuksessa.
      Rohkeutta kieltäytymiseen.
      Jos sitten kumminkin aiot suostua, niin tee se vain, jos saat lisää palkkaa ja omat työt ja opastukset sovitetaan, niin että työaika riittää molempiin.

    • Anonyymi

      Paskat ole pakko, pakko ei ole muuta kuin joskus kuolla. Työantajat koettaa painostaa työntekijöitä yhä lisääntyviin lisätöihin ja samalla palkalla, maksimaalinen hyötyajattelu. Älä suostu!

    • Anonyymi

      Nimesi taisi jo olla suostumuspaperissa. Alat vaan vaatia oma-aloitteisuutta ja järjen käyttöä harjoittelijoita. Kerro että sinut saa kiinni,tarkista lopputulosta hommista välillä,lätkäise reunaehdot. Joku taho tarttee myöhemmin arvioinnit sinulta näistä harjoittelijoita. Eikö ole hyvä,kun voit kertoa huimasta kehityksestä joka on syntynyt ohjauksessasi. Eihän ohjaava työntekijä ole mikään puolesta tekijä.

      • Anonyymi

        Opastamisen tarkoitus on myös kehittää tulokkaiden itseluottamusta ja oma-aloitteisuutta.
        Pelkästänsä hätäisesti neuvomalla tulokkaat menevät kipsiin. Osalla opastajista ei edes ole todellista halua neuvoa uusia. Piilottavat työkoneiden manuaalit yms. Tämänkin tiedän.


    • Anonyymi

      Mulla oli viime marraskuussa juuri tuommoinen tilanne. Suostuin kuitenkin opastamiseen,koska tiesin,että olen ainoa,jolla kestää hermo ja mielenkiinto uuden henkilön ohjauksessa.

      Tulipahan opittua sitte sekin,että jos uusi työntekijä on täysin idiootti, niin kuukauden opastaminen menee hukkaan. Kuukauden päivät neuvoin pilkuntarkasti kaiken,mitä vaan edes pystyy neuvomaan,ja sitte lopputulos on se, että joudut ite korjailemaan kuukauden sen uuden henkilön virheitä,nii ei enää nappaa. Henkilö kailen lisäksi irtosanoutui vuoden vaihteessa koeajalla,ja uutta ei olla vielä saatu

      • Anonyymi

        voihan olla niinkin ettei sillä uudella tulokkaalla edes ollut haluja oppia sitä työtä.
        Silloin et saa oppimaan vaikka kuinka kädestä pitäen neuvot ja perehdytät. Hänellä oli varmaan muut jutut mielessä. Siviilielämän ongelmat vievät ihmistä miten sattuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4678
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2765
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      206
      1798
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1329
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1268
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe