Kirjeen tai postikortin allekirjoitus

Anonyymi

Jos joku pari lähettää vaikka joulukortin tms. postikortin, vaikkapa miehelle, minkä logiikan mukaan nainen kirjoittaa terveisiin oman nimensä ennen miehensä nimeä?

Voisi ymmärtää jos on naiselle lähetetty kortti, niin silloin nainen kirjoittaisi nimensä ensin, mutta miehelle luulisi miehen kirjoittavan nimensä ensin :P

Minä olen vanhan koulukunnan mies jonka mielestä mies on perheen pää.

6

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa ... en ole oikeastaan koskaan ajatellut tota sen syvällisemmin. Tää tulee itselleni täysin luonnostan näin, mutta yritän nyt avata miten se itelläni menee.

      Silloin jos vaikka kortti menee täysin tasapuolisesti molemmilta, vaikka yhteisille ystäville, niin laitan oma nimeni ensi. Ihan vain koska se on omani ja minä sitä korttia siinä kirjoitan. Oletan, että mies myös kirjottais omansa ensin, mutta en tiedä tekisikö. En tulisi koskaan tarkistaneeksi. Jos kortti menee selvästi miehen puolelle, niin pistäisin miehen nimen ensiksi. Jos itse olisin niille vastaanottajille käytännössä outo ihminen, niin saattaisin jopa jättää oman nimeni kokonaan pois ja kirjoittaa esim. "Esko Esimerkki perheineen". Lahjoissa taas kirjaan ensin sen ns. oleellisimman lahjanantajan. Eli jos menis vaikka miehen äidille, niin laittaisin miehen nimen ensiksi. Jos taas menisi minun äidilleni, niin laittaisin oman nimeni ensin. Nyt jouluna esim. annoin äitini kanssa muutaman yhteisen lahjan ja niihin kirjasin äitini nimen ensin. Koin, että niissä " mummi" oli oleellisempi lahjanantaja, kuin täti (eli minä).

      • Anonyymi

        Niin no kortin kirjoittaneen nimi ensin on tietysti ihan hyvä peruste. Monesti naisilla on parempi käsiala kuin miehillä.


    • Anonyymi

      Minulle sekä kortin saajan että lähettäjänä ei ole mitään merkitystä kumpi nimi on ensin. Mies on perheen pää, jos sen aseman on ansainnut ja sen hallitsee!

      • Anonyymi

        hähhähhähhäh, arvasin että naiset suuttuu tuosta xD


    • Anonyymi

      Vanha tapa

    • Anonyymi

      jaa, kuka milläkin tapaa, mutta suosittelen siirtymään samaan käytäntöön kuin minä ja puolisoni. En ole eläessäni (olen 63v) lähettänyt yhtään joulu- tai muutakaan korttia.
      Muutama suruadressin on lähetetty. Niiden tekstit on kirjoitettu kukkakaupassa. Ensimmäiseksi osanottajaksi on laitettu se kumpi meistä oli vainajan kanssa läheisempi.

      Joulutervehdykset olemme perinteisesti hoitaneet puhelimitse soittamalla. Mies soittaa omille sukulaisilleen ja kavereilleen, minä omilleni.

      Mitä taas tuohon kuka on perheen pää, onneksi meillä kummankaan ei ole tarvinnut yksin tuollaista virkaa hoitaa. Johtuu varmaan siitä kun olemme molemmat tehneet jo ennen parisuhdetta ja koko parisuhteen ajan (yli 40 vuotta) kolmivuorotyötä. Välillä työvuoron kesto on ollut jopa 48h. Kun on useampi lapsi ollut, kummankin oli pakko tehdä kaikkia niitä asioita mitä perheessä kulloinkin eteen tuli. Hyvin on parisuhde kestänyt tätä "perheenpäätöntä" menoa.
      Eikä nuo lapset eikä lapsenlapsetkaan tehneet/eivätkä tee eroa sillä mitä meillä isovanhemmilla on jalkojen välissä. Hyvin niille on kelvannut, ja kelpaa, kumpi tahansa meistä mahdollisen hädän hetkellä jeesaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe