pieniä onnen suuria hetkiä

tukkusutija

kun kiedon käteni onneni ympärille ja tunnen, siinä hän on.

kun äitinsä sylissä istuva pikkuveli ojentaa kätensä kohti, ja suu silmät, koko olemus kertoo ja vaatii: ”ota syliin sinä.” kun pieni vartalo täynnä halua täyttää käsivartesi, ja märkä suu, räkäinen nenä merkkaa poskesi suloisin suudelmin. tiedänhän minä - hampaita tulee, ikenet kutiaa, on nuha.

kun isosisko taas samaan syyliin halajaa, polvelle toiselle tahtoo. ja puhuu pieni lapsi vielä pienemmän kielellä: ” työtä mua, työtä.” osansa itselleen vaatii. kateena rakastaan vahtii. on sekaisin hetken puurot ja vellin taas uuden pulloon pakkaan., ja aamua aika näyttää. vaan hellin ja lellin isoa ja pientä.

kun tulevat toivot kahdella polvella kiljuu ja kitisee, eikä pinna hetikään pala. ei rähinä ala. kevättä kulmat katsoo. siinä mun aarteeni on.

muskariin matkaa vieressäni viisain viisivuotias. hän tietää, miksi kukko kiekuu, että lätäkössä hyppiminen on kivaa, kolmijalkaisia koiria näkee harvoin, kovaa ei saa ajaa, hevonen on isompi kuin terttu-täti, ja kaiken mikä on tarpeellista ja paljon muutakin. muskarista tullessani mukanani on lady, jolle pitää päiväkotiin vietäessä pukea kurahousut päälle auton takana. etteivät pojat portilla huomaisi. kysyin: ”miksi?” ja vastaus tuli kuin kotikadulta: ”mähän oon pusutellut niitä.” vaan sain sudelman minäkin.

onnea pikkuveljen liikkeelle lähtö. nelivedolla tietty ja kovaa. onnea eka kuhmu ja huuto. hienoinen hätä iskän ja äiskän - no ohi kipu jo on. ja säteenä nuorimman naama. ja jalat kun kohta kantaa, niin maailmanrantaa astella voi.

5

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n52

on kaunis!

• ...häkellyttävän suloinen tarina:-)

---niin nopeasti nuo pienet ihmiset kasvavat---
      *mutta tuo sylintäysi onnea ja rakkautta*** on varmasti parasta, mitä jokainen lapsi voi eläkseen saada....

---kiitos:-)

• on taas mulla kun luen tätä ihanaa tarinaa. Kuinka osaatkin niin hellyttävästi kirjoittaa näistä sinun pienistä aarteista. Olenkin kovasti odottanut koska taas kirjoitat, tykkään näistä niin paljon. Kiitos!

• taikanainen

Mikä uskomaton elämänmyönteisyys ja asioitten ymmärrys, viisivuotiaalle kaikki on selvääkin selvempää.

Sisareni tyttö käy luonani usein, viisivuotias. Askarrellaan yms. Kerran tehtiin kirjekuori ja postimerkki... Sattupa hieman myöhemmin,piti postittaa kirje muttei ollut merkkiä. Lapsi siihen kirkkain silmin, voitaishan me tehdä postimerkki :)

• tukkusutija

ultrattiin isosiskon lempikoira "Pikkarainen." se oli "luonut" (sisäinen keskenmeno) kohtuunsa kuusi alkiota. yksi sydän vielä pompottelee. toivottavasti edes se tulee elävänä ulos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe