Onko teillä vielä seinäkalenteria?

Äsken ripustin uuden lintuaiheisen. Tiesittekö että närhi on varislintu?

88

63

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostin oikein Birdlifen lintukalenterin jossa on keskimääräisiä muuttoaikoja kullekin päivälle. Närhi on tosiaan varislintu ja tykkää ilmeisesti liharuoasta kun hakee innoissaan kuolleet hiiret joita heittelen niille aina kun on jäänyt loukkuun.

      • Minulla on Stora Enson kalenteri, postin tuoma. Mulle selvis vasta äsken että närhi on varislintu


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Minulla on Stora Enson kalenteri, postin tuoma. Mulle selvis vasta äsken että närhi on varislintu

        Täytyisi varmaan myydä puuta heille että saisi tuollaisen kalenterin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyisi varmaan myydä puuta heille että saisi tuollaisen kalenterin...

        Niinhän se taitaa olla


      • pujotteIija kirjoitti:

        Minulla on Stora Enson kalenteri, postin tuoma. Mulle selvis vasta äsken että närhi on varislintu

        Mulla UPM:n kalenteri, jonka porukat sai postista ja antoi mulle, kun saavat postin kautta useamman eri toimijan.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Mulla UPM:n kalenteri, jonka porukat sai postista ja antoi mulle, kun saavat postin kautta useamman eri toimijan.

        Tosin en mä siitä sivuja aina muista kääntää, kun käytän puhelimen omaa kalenteria tapaamisten ja muiden menojen ylös kirjaamiseen.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Mulla UPM:n kalenteri, jonka porukat sai postista ja antoi mulle, kun saavat postin kautta useamman eri toimijan.

        Minullakin joskus ollut. Ilmeisesti porukkasi tehneet metsäkauppoja?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Minullakin joskus ollut. Ilmeisesti porukkasi tehneet metsäkauppoja?

        Isä on ollu nuorempana aikanaan talvisin UPM:llä metsurihommissa, kun ei oo ollu elukoita hoidettavana, ja onhan se lisäks tehny metsäkauppoja muutama vuosi takaperin. Lisäksi on paikallisen toimiston työntekijät tuttuja jo vuosien takaa. Muistaakseni entiseltä metsäliitolta on myös tullu kalenteri harva se vuos, ja kerran oltiin sen järjestämällä Pietarin riateilylläkin mukana.


    • Anonyymi

      Ei vielä ole, tänä vuonna voisin hankkia eläinaiheisen kalenterin. 😍

      • Sellainen on hyvä missä kuvan lisäksi eläimistä muutakin tietoa


      • Anonyymi

        Näinpä, kaksijalkaisia vähissä pukeissa kuvaavan. 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä, kaksijalkaisia vähissä pukeissa kuvaavan. 😍

        Mul on kaksijalkaisia naaraita vähäpukeisena ja sit on sellaset luukut, kun nostaa kadesta kohtaa, niin on rinnat paljaat tai alaosa, mut en ole uskaltanut, kuin kurkata nopeesti, punastuttaa ja vilkaisin, ettei kukaan nähnyt.
        Se kalenteri on mun vaatekomeron oven sisäpuolella ja ovessa lukko, et ei kukaan muu pääse näkeen.


    • Anonyymi

      Onneksi olet kunnossa...
      Viis kalenterista.

      • Miksen olisi kunnossa?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Miksen olisi kunnossa?

        Oli vaan huoli sinusta 🥺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli vaan huoli sinusta 🥺

        Ei mitään sen kummempia huolia, tasaista taaperrusta


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ei mitään sen kummempia huolia, tasaista taaperrusta

        Hyvä...

        (Laita palstalle jos ilmaantuu jotain huolta, ok).
        Ei muuta kuin hyvää uutta vuotta 2021.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä...

        (Laita palstalle jos ilmaantuu jotain huolta, ok).
        Ei muuta kuin hyvää uutta vuotta 2021.

        Hyvää alkanutta vuotta myös sinulle


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Hyvää alkanutta vuotta myös sinulle

        Kiitos.


    • En tiennyt, mutta opin tossa syksyllä että satakieli on varpuslintu..

      Seinäkalenteri.. ihanan retroa.

      • Mulle tulee postitse useita kalentereita, niin tulee aina joku niistä laitettua seinälle. Nakukalenteria ei ole tullut


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mulle tulee postitse useita kalentereita, niin tulee aina joku niistä laitettua seinälle. Nakukalenteria ei ole tullut

        Ei kukaan kehtas lähettää semmoisia mainoskalenteria
        - menisi firman imago.
        Minäkin suunittelin pitäväni päiviä ylhäällä tämän vuoden osalta. Ehkä jaksan sitä tehdä tammikuun ja sitten saattaa innostukseni lopahtaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei kukaan kehtas lähettää semmoisia mainoskalenteria
        - menisi firman imago.
        Minäkin suunittelin pitäväni päiviä ylhäällä tämän vuoden osalta. Ehkä jaksan sitä tehdä tammikuun ja sitten saattaa innostukseni lopahtaa.

        Mehän voisimme vaihtaa nakukalentereita, jos meillä olisi itsestämme sellaiset :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mehän voisimme vaihtaa nakukalentereita, jos meillä olisi itsestämme sellaiset :D

        Tai tehdä oma yhteinen nakukalenteri.

        Ja sanompa vain että odotas vaan, kyllä mä vielä sulle nakukalenterin näytän..😇


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tai tehdä oma yhteinen nakukalenteri.

        Ja sanompa vain että odotas vaan, kyllä mä vielä sulle nakukalenterin näytän..😇

        Oho, jään innolla odottelemaan


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Oho, jään innolla odottelemaan

        Oletteko homoja pirpanan kanssa kuten Wwuwwuw, liner ja flowersreally väittivät?
        Tuleeko siinä homovivahtainen karvapersekalenteri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko homoja pirpanan kanssa kuten Wwuwwuw, liner ja flowersreally väittivät?
        Tuleeko siinä homovivahtainen karvapersekalenteri.

        Ei olla, minä olen heteromies, ja Pirpana heteronainen


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ei olla, minä olen heteromies, ja Pirpana heteronainen

        Wwuwwuw, liner ja flowersreally ovat teiltä anteeksipyynnön velkaa, häpeisivät kirjoituksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wwuwwuw, liner ja flowersreally ovat teiltä anteeksipyynnön velkaa, häpeisivät kirjoituksiaan.

        Suvaitsevaiset eivät pyydä anteeksi vaikka olisivat väärässä.

        -flowersreally -


    • Onhan meillä.

      • Mikä on aiheena?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mikä on aiheena?

        Ootas, joku lintu. Oisko tikka, en nyt erota täältä asti, mutta roskafirman kalenteri.


    • Anonyymi

      Paperinen kalenteri aivan välttämätön, kirjaan siihen liikunnat, säät yms tapahtumat. Siis päiväkirja tavallaan, ja säästän ne tietenkin.

      • Muutamia merkintöjä olin viimevuoden seinäkalenteriin raapustanut


    • Onko siinä Metso etukannessa?

      Taitaa löytyä täsmälleen sama kalenteri seinältä. Metsäyhtiö lähetti.

      Harvemmin nuo ilmais- / mainoskalenterit on niin hyvännäköisiä että tulisi niitä seinälle laitettua, mutta tällä kertaa kävi näin.

      Tiesin närhin suvun.

      • Metsohan siinä. No ainakin juuri tämä Stora enson kalenteri on aika vaatimaton, piirroskuvia ja pienikokoinen


      • pujotteIija kirjoitti:

        Metsohan siinä. No ainakin juuri tämä Stora enson kalenteri on aika vaatimaton, piirroskuvia ja pienikokoinen

        Makuasioita sanoi koira kun muniansa nuoli.
        Pienehkö se on, mutta juuri piirroskuvista tykkäsin. Usein ollut joku taidekalenteri.

        Ps. Täällähän oli räväkkä vuoden viimeinen ja ensimmäinen päivä ollut. Viihteenä ihan tykkäsin. Kiitokset kyllä taitaa kuulua ihan muille tahoille :)


      • Thymallus kirjoitti:

        Makuasioita sanoi koira kun muniansa nuoli.
        Pienehkö se on, mutta juuri piirroskuvista tykkäsin. Usein ollut joku taidekalenteri.

        Ps. Täällähän oli räväkkä vuoden viimeinen ja ensimmäinen päivä ollut. Viihteenä ihan tykkäsin. Kiitokset kyllä taitaa kuulua ihan muille tahoille :)

        Jotkut ilmeisesti lämpimikseen lässyttäneet :D


    • En tiennyt. Närhi lienee sama lintu kuin paskanärhi.

      Mulla on ollut tikkataulu seinällä.

      • Samana olen pitänyt

        Oletko heitellyt siihen tikkoja?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Samana olen pitänyt

        Oletko heitellyt siihen tikkoja?

        Joo. Darts on ehkä mun paras urheilulaji. (Koska Farts ei ole urheilua, hehheh)


      • scrg kirjoitti:

        Joo. Darts on ehkä mun paras urheilulaji. (Koska Farts ei ole urheilua, hehheh)

        Ajattelin vaan että olisi voinut olla myös taulu missä on tikka niminen lintu


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joo. Darts on ehkä mun paras urheilulaji. (Koska Farts ei ole urheilua, hehheh)

        Olisko nyt pakollinen päiväkahvi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko nyt pakollinen päiväkahvi?

        Tai matsi?


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joo. Darts on ehkä mun paras urheilulaji. (Koska Farts ei ole urheilua, hehheh)

        Purista sitä pierutyynyä :))


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ajattelin vaan että olisi voinut olla myös taulu missä on tikka niminen lintu

        Sergei loves Ellu darts ❤️😍😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sergei loves Ellu darts ❤️😍😘

        Välillä se on ”akka”, mutta sitten taas tyyntyy.


    • Anonyymi

      On. Sellanen missä on kauniita maisemakuvia ja taskut. Mulla tulee vielä jotain laskuja paperisina, liittyy kuolinpesään, omat tulee e-laskuina. Ja sit laitan esim. keikkalippuja niihin kunkin kk:n kohdalle odottamaan toiveikkaana, että tänä vuonna olisi jo normaalimmin keikkoja. Kevät voi olla kyllä ainakin vielä epävarmaa aikaa.

      • Ensimmäinen kerta kun kuulen taskullisesta kalenterista


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ensimmäinen kerta kun kuulen taskullisesta kalenterista

        Ensimmäistä kertaa??? Taskullisia seinäkalentereita on ollut vuodesta Gutenberg.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäistä kertaa??? Taskullisia seinäkalentereita on ollut vuodesta Gutenberg.

        Mutta ei ole posti minulle tuonut, enkä muuten kalentereita ole katsellut


    • Anonyymi

      Sain lahjaksi, kisukalenterin. Miu.

      -flowersreally-

      • Näyttäisikö siinä olevan mouruavia kolleja?


      • Anonyymi

        Mau, mau.


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Näyttäisikö siinä olevan mouruavia kolleja?

        Karjuvia enemminkin.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karjuvia enemminkin.

        -flowersreally-

        Sinkuissa ehkä mouruavia enemmän, vai mitä naisena sanot?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Sinkuissa ehkä mouruavia enemmän, vai mitä naisena sanot?

        Vaikeahan noista on sanoa, että ketkä sinkkuja ja ketkä ei.

        -flowersreally-


    • Anonyymi
      • Tuo sopisi hyvin minullekin, harrastanhan pyöräilyä


    • Anonyymi

      Olemme saaneet yleensä apteekista pienen kalenterin. Se on näppärä ja kulkee hyvin mukana.

      • Viime vuonna oli autotallissa apteekin kalenteri


    • On, sellainen pienempi kissakalenteri. Sitä käytetään aika tiuhaan. Aina on jotain katsomista ja aikataulujen miettimistä.
      Kalenteri on ripustettu kätevästi jääkaapin viereen. Uudessa kalenterissa on jo nyt merkintöjä. Siihen ripustetaan myös muistilappuja.

      • Kissat on söpöjä, pennut etenkin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kissat on söpöjä, pennut etenkin

        Niin on. Tuossa on jokaiselle kuukaudelle oma pentu. :)


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        Niin on. Tuossa on jokaiselle kuukaudelle oma pentu. :)

        Kyl, blondit kisut keikistelemässä on ihanin kalenteri <3


      • tosi..typy kirjoitti:

        Niin on. Tuossa on jokaiselle kuukaudelle oma pentu. :)

        Joskus olen kesyttänyt villikissan pennun


      • pujotteIija kirjoitti:

        Joskus olen kesyttänyt villikissan pennun

        Se oli varmaan aika haastavaa. Sillä on se villi luonto, se vaatii jatkuvaa harjoitusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyl, blondit kisut keikistelemässä on ihanin kalenteri <3

        No jaa, miten sen nyt ottaa. Makuasia! Itse pidän kissoista.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Se oli varmaan aika haastavaa. Sillä on se villi luonto, se vaatii jatkuvaa harjoitusta.

        Ruokatarjoilullahan se onnistui, ja hyvä kissa siitä tulokin


    • Vai tipukalenteri..

      Mulla on vuoden 2016 kalenteri keittiön seinällä.. Siinä on frouvan sukulaisten kuvia syntymäkuukauden mukaisesti, myös meistä. Muistaa ainakin synttärit..

      • Suosittelen vaihtoa uuteen


      • Anonyymi

        Jaa tippurikalenteri.
        Mulla on sellainen sukupuolitauti kalenteri, joka kuukaudelle oma sukupuolitauti ja ohjeet miten selllaisen saa hankittua.
        Siinä on mukana sellainen virus liuska, jossa on sitä sukupuolitautia ja jos haluaa tutustua kyseiseen tautiin, niin sutii vaan liuskaa alapäähän, niin kyllä se siitä herää eloon.


      • Anonyymi

        Tuollainen ei passaa kyllä. Kuvat pois kalenterista, vanha kalenteri roskiin > uusi kalenteri seinälle.


    • Anonyymi

      Minullakin on sellainen lintukalenteri.
      Siinä on erilaisia kurppia, koppeloita, haahkoja, korppikotkia ja kalkkunoita.

      t. Ötmi

      • Kuulostaa itsetehdyltä


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Kuulostaa itsetehdyltä

        Ei, netistä ostin, siellä oli sellainen nettimyymälä, joka oli erikoistunut erilaisiin kurppa tuotteisiin, joku Alankomaalaisen Ätmin perustama nettikauppa ja kuulemma 50 000 vakituista asiakasta siellä ja meikäläinen ensimmäinen suomalainen asiakastilin tehnyt, josta onnitteluina lahjoitti kalenterin ilmaiseksi.

        t. Ötmi


    • Anonyymi

      On, vaikkakin jonkun mielestä naivistinen, mutta sellainen on kännykässäkin.

      • Joku taiteellinen vai, vai mikä?


    • Anonyymi

      Seinäkalenteri on oltava ja tietynlainen, mutta vaihtelevan lainen (taiteellinen, majakoita, merta, graffitikalenteri, venäläinen teehetkikalenteri tms). Ostan jo ennen joulua.

      • Maisemakalenteri kelpais mulle hyvin


    • Anonyymi

      Palstan seinällä pymppyperttikalenteri ihan jokainen vuosi.

      • Onneks ei ole näkynyt, ei minunkaan pymppy


    • Ilmaiskalenteri on ja se on joka vuosi tulee johon kuin merkkaan juttujakin ja säästän hyvin merkittävä kapistus.🥰

    • Anonyymi

      Viime vuodelle oli tehty Wrightin veljesten lintumaalauksista kalenteri, kuvat suoraan kirjasta. Pitääpi tsekata, olisiko tällekin vuodelle jo vastaava. - cu-

    • Onhan toki seinäkalenteri. Miksi hyväksi havaittua olisin pois laittamassa?

    • Anonyymi

      Tiesin.

      Hyvä idea tuo lintukalenteri, linnut ovat ihania!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe