Mielenkiintoinen kolumni IS:ssa, tässä pieni näyte:
Konsultteja on kolmenlaisia. Ensimmäiset todella tietävät kaiken vaikkapa sähköjohdoista tai lämpöpattereista. Heitä kannattaa kuunnella.
Toiset eivät tiedä juuri mistään mitään, mutta tietävät etteivät tiedä. Siksi he panostavat esiintymiseen ja heidän kuulijoilleen jääkin usein hyvä mieli.
Kolmannet konsultit eivät tiedä mistään mitään, mutta eivät tiedä, että eivät tiedä. Heidän visioistaan ja tahtotiloistaan rahastetaan valtiovaltaa, kuntia ja yrityksiä.
Kolmansien konsulttien vuoksi kaikkien konsulttien luottamus kärsii. Ensimmäisen luokan konsuleita kannattaisi alkaa kutsua tylsästi asiantuntijoiksi. Toisen luokan konsultit voisivat siirtyä puhtaasti viihdebisnekseen, koska sen omakseen kokevat.
Konsulttien kulta-aika ulottui 1990-luvulta 2010-luvulle. Moni ehti tehdä siinä kokonaisen työuran. Aikansa kutakin.
Konsultit - kannattaako heitä kuunnella?
4
188
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kunta tarvi konsultteja on siellä niitä itteä täynnä olevia julkisuuden kipeitä valokeilassa olevia mahtipontisia kansalaisia omasta takaa riittämiin.
- Anonyymi
Yrityselämässä johto voi hyvinkin olla perillä siitä miten asioita pitäisi muuttaa. Välttyäkseen selkkaukselta työntekijöiden kanssa hankitaan kallispalkkainen konsultti tai useampikin suunnittelemaan uudistuksia joista työntekijät eivät välttämättä pidä. Yrityksen johto vetäytyy konsulttien työn taakse vedoten niihin ja toteuttaa sitten esitetyt muutokset.
- Anonyymi
Konsultit rahaa vastaan saattavat kirjoittaa tilaajaa miellyttävän raportin - varsinkin, jos tilaaja on itse pihalla asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsultit rahaa vastaan saattavat kirjoittaa tilaajaa miellyttävän raportin - varsinkin, jos tilaaja on itse pihalla asioista.
Alkoholi-, vammais- ja mielenterveyspalvelut ajetaan alas konsultin neuvojen mukaan ja sitten vain levitellään käsiä - en mie, mutta kun ne konsultit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1347358KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4217012Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693563Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521353177Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092724Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään452280- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231783Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261556Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457