Olen ihmetellyt, miksi ainakin tuolla itse käyttämälläni kuntosalilla joku (ehkä moni) säännöllisesti poistaa paikoiltaan ne penkkipunnerruspenkin sivuraudat, joiden on tarkoitus olla turvana, jos voimat tai ote pettävät ja tanko jää alas. En ymmärrä, mitä hyötyä niiden poistamisesta on tai mitä haittaa niiden paikallaanolosta? Sitä paitsi monissa penkeissä niiden irrotus tai paikoilleen laitto on hankalaakin, koska pirää ensin irrottaa tankotelineen tapit pois tieltä. Miksi kummassa joku siis viitsii ne poistaa?
Löytyykö keltään selitystä?
Punnerruspenkin suojaraudat
14
179
Vastaukset
- Anonyymi
Täysin tarpeettomia! Jos joku ei tiukan paikan tullen osaa kallistaa tankoa sivulle niin pysyköön pois punnerruspenkiltä!
Niin onnetonta hyntykkää ei ole syntynytkään joka ei pystyisi siihen. Levyt luistavat pois omalla painollaan ja toinen pää tyhjenee ilman ponnisteluja.
Lukot? Kuka tarvitsee lukkoja?- Anonyymi
Samaa mieltä lukoista mutta muuten en ymmärrä kiukutteluasi. Mitä ne sivuraudat sinua haittaavat, vaikka pitäisit tarpeettomina? Sinäkö niitä irrottelet ja jos, niin miksi? Miksi se, että ovat mielestäsi tarpeettomia, on syy nähdä vaivaa niiden irrottamiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä lukoista mutta muuten en ymmärrä kiukutteluasi. Mitä ne sivuraudat sinua haittaavat, vaikka pitäisit tarpeettomina? Sinäkö niitä irrottelet ja jos, niin miksi? Miksi se, että ovat mielestäsi tarpeettomia, on syy nähdä vaivaa niiden irrottamiseen?
Ei ole tarvinnut irroitella koska en ole sellaisia nähnytkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tarvinnut irroitella koska en ole sellaisia nähnytkään.
Ihan samaa kummastelin. Kyykkytelineeseen oli toki sellaiset laitettu, jottei aloittelijat romahda sinne alle. Mutta aloittajalle, ehkä ne raudat ovat väärällä korkeudella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samaa kummastelin. Kyykkytelineeseen oli toki sellaiset laitettu, jottei aloittelijat romahda sinne alle. Mutta aloittajalle, ehkä ne raudat ovat väärällä korkeudella?
Nehän saa säädettyä, kaikissa näkemissäni penkeissä alin asento on käytännössä penkin tasolla eli niin laihaa nostajaa ei olekaan, että sivutuet haittaisivat.
Ihmettelen sinua ja edellistä kommentoijaa, millaisilla saleilla te oikein käytte, jos ette muka ole nähneet noita? Minä taas en ole nähnyt yhdelläkään yleisölle avoimella (kaupallinen tai kunnallinen tms.) salilla penkkiä,jossa ei niitä olisi. Halvoissa kotisaleille tarkoitetuissa penkeissä ei aina ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nehän saa säädettyä, kaikissa näkemissäni penkeissä alin asento on käytännössä penkin tasolla eli niin laihaa nostajaa ei olekaan, että sivutuet haittaisivat.
Ihmettelen sinua ja edellistä kommentoijaa, millaisilla saleilla te oikein käytte, jos ette muka ole nähneet noita? Minä taas en ole nähnyt yhdelläkään yleisölle avoimella (kaupallinen tai kunnallinen tms.) salilla penkkiä,jossa ei niitä olisi. Halvoissa kotisaleille tarkoitetuissa penkeissä ei aina ole.Pikaisesti laskien olen käynyt ainakin 13 eri salilla. Niistä 2 on urheiluopistojen saleja. 3 kpl eri saleja Virossa ja 3 salia Espanjassa jossa yksi oli Golden Gym ketjuun kuuluvia.
Kolmea kylpylän yhteydessä ollutta ei kannata laskea koska niissä ei ollut edes nostolavaa ja normitankoa levyineen.
Mitenkä olen ehtinyt? Aloitin 50-luvun lopulla. Tosin se ei ole laskussani mukana koska lava oli painisalissa mutta oli kuitenkin penkki.
- Anonyymi
Mulla rupee stondaan.
- Anonyymi
Raudoista on hyötyä silloin kun tekee maksimia yksin. Ne kannattaa säätää sellaiseen korkeuteen ettei tanko ota rintaan kiinni, mutta sen alta pääsee pois jos raudat jää alas.
Ilman turvarautoja lattiaan jää ikävät jäljet jos rautapainot (ilman kumipäällysteitä) joutuu kallistamalla pudottamaan alas.- Anonyymi
Käyttämälläni salilla koko lattia on päällystetty noin 10mm paksulla, kuituvahvisteisella kumimatolla. Toisessa paikassa koko kolistelupuolen lattia on nostolavaa eli paksu faneripohja jossa päällimmäisenä filmiliimatun fanerin karhea puoli.
Joissakin paikoissa olen nähnyt rajallisempia kumimattoratkaisuja.
- Anonyymi
Turvaraudat ottaa ne pois ketkä ei nosta paljoa eivätkä ole ikinä loukkaantuneet noston aikana. Loukkaantumisia tulee vasta kun on tarpeeksi rautaa tangossa tai huono valmistautuminen tai palautuminen.
Itsellä pieni revähdys olkapäässä kesken noston ja siihen jäi nosto. Jos ei olisi ollut turvarautoja niin olisi käynyt huonosti. Ihan 80%painot ja perussarjaa tehdessä. - Anonyymi
Pelkurit niitä vaan käyttää. Kuin ois käyny Talvisodassa, jos ois ollu turvarautoja? Ainoa turvarauta oli Suomi-konepistooli. Itkupilli honot.
- Anonyymi
Monissa penkeissä ne turvaraudat on liian lähellä pitkäkätiselle. Siihen kun kerran kyynärpää osuu, niin varmasti ei jatkossa käytä turvarautoja.
- Anonyymi
Ai niinkus konepistooli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niinkus konepistooli?
Tai AK-47? Syyriasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984