Voiko Asperger-nainen

Anonyymi

Saada miestä? Itselläni on sillä tavalla lievä as, että olen kuitenkin tosi sosiaalinen tuttujen ihmisten kesken ja kaipaan sosiaalista kanssakäymistä. Osaan myös jutella melko normaalisti. Joskus menee monologiksi, mutta ei pahemmin. Arastelen kuitenkin miehiä tosi paljon, ja en osaa tutustua luontevasti heihin. Pelottaa, että olen varmaan koko loppuelämäni yksin. :/

14

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi se olisi este seurustelulle? Rohkeasti vaan tutustumaan miehiin.

    • Vastakkaisesta sukupuolesta ei kohdallani ole koskaan ollut muuta, kuin ylimääräistä vaivaa, huolta ja lisätyötä. Joten turhaan mietit, ihan helpommalla pääsee kaikki, kun ei vain etsi ketään sillä ennemmin tai myöhemmin se oikea tulee kohdalle.

      Mutta voithan halutessasi kokeilla vaikka jotain nettiprofiilia. Ensin tutustuu sen kautta ja sitten, kun hyvältä tuntuu niin reaalielämässä.

      • Ennen oli sinkut24 deittipalsta. Nykyään sekin taitaa olla KKK:n värväyspaikka.


    • Anonyymi

      No seksin saamiseen naisilta vaaditaan yleensä pulssi ja aina ei edes sitä. Parisuhde on sitten vaikeampi.

      Mutta vitsit sikseen eiköhän se onnistu onhan noita naisia vaikka kuinka paljon (Ja miehiä myös) joita yleensä vaan sanotaan ujoiksi jotka ovat vain aktiivisia tutussa piirissä.

    • Voi, ja paljon helpommin kuin as-mies, mutta kumppanin pitää tietää riittävästi kyseisestä oireyhtymästä ja siihen liittyvistä piirteistä ja käytösmalleista. Itse olen 29-vuotias mies ja sain diagnoosin viitisen vuotta sitten. Sen jälkeen olen seurustellut muutamia kertoja ja monesti onnistunut ensivaikutelman tekemisessä ja kätkemään as-piirteitä taka-alalle, mutta kyllä ne sieltä ennenpitkää ovat nostaneet päätään. Ja tässä tullaankin siihen, ymmärtääkö kumppani mistä jotkut piirteet johtuvat ja että koko ihmistä ei pidä silti määritellä as-diagnoosin ympärille. Yhdelle mun ikäiselle naiselle diagnoosini oli suurin turn-off tai ehkäpä jopa vain sen asian myöntäminen, kummasti hänen käytöksensä muuttui sen jälkeen ja kiinnostus hiipui. Vastaavasti parikin eksääni olivat mua selvästi vanhempia, joista toinen naureskeli jatkuvasti joillekin tavoilleni, rutiineilleni, sanoille, erityiskiinnostuksenkohteille jne. ja toinen ymmärsi asian, tiesi aiheeseen liittyen eikä siitä koskaan tehty sen isompaa numeroa.

      • Anonyymi

        Tuleeko asperger diagnooseja enää edes luulin että ne alkoi vaihtamaan niitä autismiksi vain?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko asperger diagnooseja enää edes luulin että ne alkoi vaihtamaan niitä autismiksi vain?

        No siis kevättalvella 2016 mulla lähti suomalaisten bentsojen melkoisen kruununjalokiven Temestan käyttö vähän lapasesta ja se alkoi aiheuttamaan enemmän ahdistusta kuin mihin sen piti auttaa. Tuttu kaava varmasti monelle näitä popsineelle.

        Eräällä viikolla jouduin kolmesti sairaalan päivystykseen tuntikausia kestäneiden itkukohtausten, ajatusharhojen, paniikkikohtausten yms. takia ja alkuun se oli kummallista pallottelua ja lohdutuspalkintona annettiin jotain puolikkaita Opamokseja tai kirjoitettiin SSRI-reseptejä.

        Sitten kerran päivystysvuorossa oli psykiatrian dosentti, jota käsittääkseni pidetään jonkinlaisena nerona ja guruna. Hän teki AS-diagnoosin vartin jutustelulla, määräsi Ketipinoria joka oli siinä kohtaa varmasti ihan oikea lääke, ja teki lähetteen toiselle lääkärille missä myöhemmin varmistettiin AS-diagnoosi pidemmän kaavan mukaan, ja myös äitini oli silloin siinä kunnossa että pääsi paikalle kertomaan esim. lapsuudestani. Ja ihan heittämällä se diagnoosi mulle tuli. Kuitenkin koko kouluajan oli enemmän tai vähemmän sopeutumisvaikeuksia, opin lukemaan 3-vuotiaana, katsekontaktin ottaminen on aina ollut vaikeaa, pitkin elämää on tullut ja mennyt erilaisia erityiskiinnostuksenkohteita, muistini on tosi hyvä mitä tulee numeroihin, vuosiin, tilastoihin yms, arjessa on ne omat tietyt rutiinit jne. Jotkut ovat maininneet jotain myös puhetyylistäni, kävelytyylistä, seisoma-asennosta yms. motorisista jutuista.

        Mutta pitää muistaa että noi luettelemani piirteet eivät tietenkään kaikki näy päällepäin samanaikaisesti. Senpä takia olenkin todennäköisesti ihan normi tyyppi vaikkapa asiakkailleni, jos eivät ole jostain syystä aihepiiriin perehtyneet. Ja kuten tuossa
        edellisessä viestissä sanoinkin, niin olen yleensä myös onnistunut ensivaikutelmassa mitä tulee naisasioihin. Mutta pidemmän päälle kun nuo piirteet ovat tulleet ilmi, tai olen asiasta vaikka ihan suoraan sanonutkin, niin siinä tosiaan punnitaan se kumppanin ymmärrys.


    • Anonyymi

      Jokainen as-piirteinen on kukin yksilöllinen tapauksensa, että lähtökohtaisesti voi, ilman muuta!
      Ei sekään ole tavatonta, että kumpikin osapuoli on 'assi', koska he ymmärtävät ja sietävätkin, toistensa jopa kummallisia harrastuksia tai tapoja (ja rituaaleja) paremmin.
      Löytyy niinkin, että asuvat eri osoitteissa, koska moni assi kaipaa myös yksityistä 'mielentasaus' aikaa, tai on niin tarkka kodin sisustuksen ja tavaroiden paikoista tai arkirutiineista, että toinen tulee väkisinkin sotkeneeksi järjestystä, ehkä molemmin puolin. Mainitset kuitenkin, että olet lievä as .

      Itse vastailin syksyn puolella vähän tällä palstalla erään as-piirteisen juttuihin. Siinä rasittavaksi osoittautui se, ettei aloittaja reagoinut kunnolla viesteihin, vaan jatkoi omiaan siitä, mihin edellisessä jäi (mainitsit monologista). Lisäksi tuli väärinkäsityksiä. Laitan tähän huumorilla tehostetun esimerkin, vertauksen, minkä tyyppistä 'keskustelu' oli:
      - olkoon ruokaesittely marketissa, mihin kaikkeen ranskalaisia perunoita sopii käyttää. Esittelyn lomassa joku yleisöstä tuli kysyneeksi, että ovatkohan kotimaista alkuperää, noi perunat. - Kyllä, kotimaisia ovat... tähän as:ää omaava korjasi yleisöstä painokkaasti: - Mutta juurihan sanoit, että ne ovat ranskalaisia.... !

      Joillakin asseilla tuo muodollisuus (tekoälyn luonteisuus) ajaa kaiken yli. Muisti ja teknisyys on tarkka, mutta äärimmillään voi estää opiskelun. Kun tulee aika, jolloin saatuja tietoja pitää osata tiivistää, saattaa uuteen uskoon, jäsentää, tunnistaa asiayhteyksiä ja riippuvuuksia, soveltaa käytännön tilanteisiin, tulee vaikeuksia. Tiedon pelkkä luettelointi noin ilman aikojaan irrallisena (monologina!?) ei riitä (puppugeneraattori! )
      Ennen nettiaikoja viihteellisissä tupla tai kuitti -tapaisissa tietokilpailuissa assi saattoi olla tosi hyvä. Monologiakin on siis monenmoista, mutta noin siis tuossa mun 'keississä'. Mitä Sun monologi on, ehkä vain esitelmää jostain mieliaiheessta, ei sellainen vakavaa ole ;)
      ps. googlettamalla vaikka "asperger ja seksuaalisuus" tarinaa tulee putken täydeltä, siittä vaan sano...

    • Anonyymi

      Tässä yhteydessä on syytä mainita myös, ettei pelkkä kintaalla viittaaminen tietyille sosiaalisen elämän lainalaisuuksille tee naisesta aspergeriä.

      Osa naisista ymmärtää sosiaalisen kanssakäymisen säännöt erittäinkin hyvin mutta voi vapaaehtoisesti kieltäytyä noudattamasta niitä. Näin kannattaa tehdä esimerkiksi sellaisten asioiden kohdalla, jotka perinteisesti sallitaan miehille mutta ei naisille.

      Tällaisissa tapauksissa kyseessä ei ole asperger vaan kapinallinen jästipää, josta osa ihmisistä ei pidä yhtään ja osa pitää valtavasti.

    • Anonyymi

      Njaa, kaikilla on nykyään joku ”ominaisuus”, rohkeasti vaan matoa koukkuun!

      • Anonyymi

        Mitä "ominaisuus" on ?
        Jos ei löydy pilleri, leikkaus eikä puoskariperusteistakaan välitöntä parannusta, niin onko silloin kyseessä ominaisuus. Ominaisuuden kanssa on vaan selvittävä.

        Miten tämä suhtautuu palstan osin sisäsyntyiseen, tässä alati toistuvaan "ätmi"-ominaisuuteen, tarkoittaako tällainen ite-diagnoosi olla helpotustemppu eli ongelman ulkoistaminen yhteiskunnan suuntaan poliitikkojen vastuulle tms., ajatuksella "tehkää jotakin", vai muuten vain huokailua itekseen kun
        niin huono epätasa-arvoinen tsägä. On vaan selvittävä.

        Onko trumpismin kärkikaartin kapinainto ominaisuus, josta on vaan selvittävä huolimatta että edessä on mahdolliset vuosien pyttytuomiot.
        Näitä tuli vaan miettineeksi tuosta ominaisuus sanasta ; )


    • Anonyymi

      Hahhah
      Nice Yp

    • Anonyymi

      =)

      kun uskoo kristinuskoon ja jumalaan, ei milloinkaan ole yksin,

      ketään ihminen,

      sen takia sitä sanotaankin kristinuskoksi,

      kun, ei mitään näe eikä kuulu,

      ja, ihmiset 2000 vuotta, rukoilevat tyhjää ilmaa,

      ja, sitten kun ihmemies, saapuu,

      hänet hengiltä halutaan,

      kun, mikään ei riitä,

      vaan, pitäisi, 10 000 kilogramman, ufokin takataskusta kaivaa,

      ja, ratkaista maailman nälänhätä,

      ja, ratkaista maailman energiapula, 100000% täysin,

      nyt, ei kuule riitä!!!

      senkin laiska puunaama,

      ylös, perseelle,

      ja, lisää urotekoja tekemään,

      ja, niin kansa ja kansakunnat,

      yhden urotekoja, hyvin, tehneen ihmiset riekaleiksi taas, revenneet ovat,

      kun, eivät ihmiset suostu, penkistä nousemaan ja ITSE tekemään,

      niitä urotekoja,

      =/

      N

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe