Erolla uhkailija vai kerrasta poikki -tyyppi

Anonyymi

Riitatilanteessa, kumpaan lukeudut?

A) olen todellinen tulisielu ja suuttuessani saatan sanoa todella rumasti. Erolla uhkailu on enemmän sääntö kuin poikkeus.

B) olen tyyni neuvottelija, suuttuessanikaan en ikinä sanoisi mitään, mitä en tarkoita. Jos minä ilmoitan haluavani erota, niin sen myös teen.

C) Muu, mikä?

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C) Olen tulta ja tappuraa, mutta erolla en uhkaile.

    • Anonyymi

      C) Tulistun nopsasti ja rauhotun yhtä nopeasti. Saatan sanoa pahastikin, mutta yritän sitä kyllä varoa. Erolla en kuitenkaan ole koskaan uhkaillut. Jos sanon haluavani erota, niin todella tarkotan sitä.

    • Anonyymi

      C) loisteputkivalokuulustelija

      • Anonyymi

        :D hikikarpalot otsalla


    • Anonyymi

      C) himmastaja

    • C. Pinna saattaa katketa helposti jos tarpeeksi ärsyttää, ja kipujen aikana se pinnaa palaa jopa pelkästä negatiivisesta toteamuksesta. Silloin kun kyse ei ole hermokivusta, vaan pinna on katkennut riidan takia, lepyn kyllä aika nopeasti, mutta se vaatii hetkeksi pääsyä omiin oloihin jäähdyttelemään.

      Erolla en pelottele tavallisessa riitatilanteessa, mutta jos riidan aihe on sellainen että en kumppania suostu jäämään katselemaan, ellei tilanne muutu. Esimerkiksi jos kumppanilla olisi ongelmia alkoholin kanssa, ja jonka jatkumista en kauaa halua enää katsella, siinä tilanteessa sanoisin että parisuhde on väliltämme ohi, ellei mies hae apua ja mene katkolle.

      Esimerkkiä ei itselleni ole tapahtunut, mutta en suostuisi sellaista kauaa katselemaan.

    • Anonyymi

      Ennemmin B. Mutta en tiedä miten voisin suuttuakin, kun tarpeeksi ärsytettäis. Ei ole tullut viime vuosina ihan riideltyä kunnolla suhteissa, vaan aika rauhallisesti on asiat menneet, vaikka erottu on.

      Mutta saatan töksäyttää aika suoraan miltä tuntuu. Saatan sanoa, että olet rakas, mutta.... ja pistän raakana tonttiin miltä tuntuu. En syytä, mutta syytökseltähän se jollekin saattaa tuntua.

      Itse jaksaisin katsoa tuntemuksien taakse ja selvittää mistä on kyse milloinkin, mutta monesta ei vaan ole siihen. Saattaa olla omia kipeitä paikkoja taustalla. Suhteet on minuuden peilausmahdollisuuksia... tai uhkia. Sitä joutuu riitatilanteissa katsomaan myös itseään toisen silmin.

    • Anonyymi

      C) siltä ja väliltä. En ole kovin äkkipikainen. Suutuessani en mene henkilökohtaisuuksiin, vaikka kirosanoja käytänkin. Erolla en uhkaile, ellen sitä ole jo kauan suunnitellut. Lepyn suht nopeasti ja osaan pyytää anteeksi jos olen toista loukannut.

    • Anonyymi

      Pamahtelen aina välillä mutta yleensä siihen on hyvä syy. Lepyn kyllä nopeasti.

      • Anonyymi

        Kikherne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikherne?

        Täh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikherne?

        Kun pamahtelet, uhkailetko silloin myös herkästi erolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pamahtelet, uhkailetko silloin myös herkästi erolla?

        No en.
        Riidat riidellään loppuun asti ja sitten sovitaan.


    • Anonyymi

      B. Olen rauhallinen ja vakaa aina mutta en tekisi ero ilmoitusta vaan jätän sen naiselleni jos ei minua enää rakasta niin saa lähteä. 16 vuotta yhdessä eikä tässä ole mitään riitoja ollut vielä. On meillä eri mielipiteitä ja ymmärrän naisen mielipiteen ja sanon sen ja siitä ei tule mitään riitaa.

      Nuorena seurustelin ja nainen halusi erota ja kysyin onko varma. No parin päivän päästä halusi takas mutta sanoin että se on ero. Tosiaan silloin nainen oli se joka suuttui joka asiasta eikä järkevää keskustelua saanut aikaa, jos puhuin jonkun toisen naisen kanssa niin oli heti epäilemässä jotain uskottomuutta.

      Päätin sitten etten sellaisen kanssa seurustele enkä siedä typerää lapsellista käytöstä kun tilaisuus tuli erota kuin itsestään kun nainen sanoi häipyvänsä.

    • Anonyymi

      Äkkipikainen jossain määrin. Saatan sanoa turhan pahasti. Ikä on kyllä pehmentänyt. Lepyn nopeasti ja haen sovintoa. Keskustelu rakentavasti onnistuu, kun olen rauhoittunut.

      • Anonyymi

        Kun suutut ja sanot pahasti, uhkailetko silloin myös herkästi erolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun suutut ja sanot pahasti, uhkailetko silloin myös herkästi erolla?

        En uhkaile erolla. Saatan sanoa asioita mistä toisessa en pidä . Sanoa ei niin rakentavalla tavalla kuin voisi.


    • Anonyymi

      Erolla uhkaaminen aloittajalle tärkeä asia?

      • Anonyymi

        Ei, mutta aiheessa pysyminen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, mutta aiheessa pysyminen on.

        Oho, tiukkis. Ärsyttääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, tiukkis. Ärsyttääkö?

        Joo, sillä on A:n hermot😂

        Ero on tietenkin mahtava tapa kiristää ja kyykyttää toinen tekeen mielikseen. Siihen toimii muuten parhaiten se, ettei muuta yhteen A:n kanssa eikä varsinkaan hankkiudu taloudellisesti riippuvaiseksi erouhkailijan kanssa.

        Muuten on kyllä kusessa, ei tuosta tavasta pääse irti, jos on sitä sorttia. Ero on A:lle primitiivinen tapa haluta ottaa etäisyyttä tilanteeseen, joka ei ole täysin hänen omassa hallinnassaan.

        Vastapainona siis toimii, ettei A:n kumppani ole riippuvainen A:sta, koska silloin ero johtaisi vaan tilanteeseen jossa A:lla ei ole sitä vähääkään valtaa saada tahtoaan läpi, kun kumppani häipyy omaan luukkuunsa ja laittaa estot.

        Tuollaisessa tilanteessa ei ole muuta keinoa, kun ottaa aikalisä, kun toinen on niin raivon vallassa, että huutaa mitä sylki suuhun tuo ja uhkailee. Ei kannata sanoa muuta, kun nähdään joku toinen päivä, kun olet rauhoittunut.

        Voi kyllä vastata samalla mitalla, jos huvittaa, mutta se on riskialtista.


    • C) Rauhallinen, mutta osaan ärähtääkin. Mieluiten puhuen, kun riidellen. En uhkaile erolla, otan asian esiin vasta, kun tilanne tosiaan on saanut mut luovuttamaan.

    • Anonyymi

      Olen rakentava keskustelija aika tulinen olen, kun suutun ja kun suutun niin asiasta. Mutta niin alas en vajoa, että alan esim. Nimittelemään toisen ulkonäöstä jne. Nuorempana tuli sorruttua tuommoiseen lapsellisuuksissaan.

      • Anonyymi

        Ai nuorempana nimittelit kumppanin ulkonäköä riidellessä? Mitä tarkoittaa sinulle nuorena? Mitä koit saavuttavasi, kun nimittelit kumppanisi ulkonäköä riidan aikana?


    • c). B:n alku mutta loppu eri.
      Jos ilmoitan haluavani erota niin silloin katson että ilman muutosta yhteiselon on mahdotonta jatkua ja lähtölaskenta on alkanut. Siinä ehtii vielä kompromisseja tulla puolin ja toisin ennenkuin tavarat on pakattu.

      Jos taas ilmoitan että eroan niin siinä ei sitten ole enää kompromisseille sijaa.

      • Anonyymi

        Sama täällä.


    • Anonyymi

      C) Menisin muualle rauhoittumaan ja tulisin takaisin keskustelemaan, kun kummatkin ovat rauhoittuneet. Jos viikon jälkeen olisi yhä tunne, ettei suhde toimi niin ilmottaisin erosta.

    • Unohdat yhden olennaisen tyypin, nimittäin Neuvottelijan.
      Niitäkin on, tosin ei pennuissa, vaan varttuneemmissa, siellä kolmenkympin tuolla puolen.

      • Anonyymi

        Voi myös kutsua apuun virallisen Neuvottelijan, kkk klaanissakin vaikuttaneen negotiaattorin, nykyään vaikuttaa sinkut palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös kutsua apuun virallisen Neuvottelijan, kkk klaanissakin vaikuttaneen negotiaattorin, nykyään vaikuttaa sinkut palstalla.

        Mihin siinä ulkopuoliasia tarvitaan? Neuvottelija on yksi tyypillinen rooli, taho joka on valmis keskustelemaan asioista ennen viimeistä naulaa arkkuun.
        AP:n esittämä versio B ei ole mikään neuvottelija, vaan päätöksensä jo tehnyt hissukka, joka ei uskalla tuoda ajatuksiaan esille, koska vaihtoehdot on räjähtäminen tai alistuminen. Hyvin tavallinen ihmistyyppi, on/off, musta ja valkoinen, se joka ei kestä jos asioista pitää keskustella, vaan valitsee mieluummin sen itselleen helpoimman tien, ihan itsekseen, eikä pidä ääntä siitä, ennen tai jälkeen. Tyyppi jolla on eniten kasvettavaa ihmisenä edessään, mutta se on sallittua, oma elämä, omat valinnat.


      • Anonyymi

        Unohdinko? Mielestäni b on tyyni neuvottelija.


    • Anonyymi

      C. Keskari ja rätkyttävä nauru, kun häivyt ovesta uhkauksinesi.

      Koska tiedän, että jollet tule parissa päivässä tajaisin, luonnollisista syistä johtuen, olet jo käynyt kostoksi vieraissa.

      Sit ei tarvi tulla takasin, jos naamasi on sulle kallis.

      😃

      • Anonyymi

        Niin ja jos itse olen suuttunut:

        C. Painu V..UUUUUUTTTN!!! (Riippuu kuulijasta, ottaako sen erohaasteena ja tosiaankin painuu jonkun muun ämmän pesäkkeeseen miettimään niitä tekojaan)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja jos itse olen suuttunut:

        C. Painu V..UUUUUUTTTN!!! (Riippuu kuulijasta, ottaako sen erohaasteena ja tosiaankin painuu jonkun muun ämmän pesäkkeeseen miettimään niitä tekojaan)

        Mun.kans kyllä saa riidellä.

        Monta kertaa tullut virkavaltakin paikalle. Itse en ole kärsinyt kovin pahasti, mitä nyt kerran läppäsin stevaria ja sain sakot.

        Muuten olen tosi hyvä uhriutuja ja aina onnistunut vierittämään syyt miehen niskoille!

        😃👍


    • Anonyymi

      Draaman hajua..

      Veikkaan, että ap on itse vaihtoehtoa A, joka vielä nauttii tappelusta verenmaku suussa.

      • Anonyymi

        Nami nami, tänne vaan pikku pusipusi maistuu verenmaku suussa vieläkin paremmalt!

        Mut ole varovainen, ettet pääse hengestäsi.


    • Anonyymi

      Seurustelin miehen kanssa joka uhkaili erolla jatkuvasti ja se oli todella psyykkisesti uuvuttavaa hommaa. Tulisielu kun oli niin osasi kyllä laukoa todella inhottavia asioita suustaan. Sehän sitten ajoi suhteen siihen pisteeseen että lopulta lähti enkä enää jaksanut neuvotella enkä keskustella kuten aikaisempina kertoina. Itse en erolla uhkaile sehän on väkivallan muoto sekin ja nakertaa pohjan luottamuksesta ja suhteesta ylipäätään. Toinen on koko ajan varpaillaan ja sehän heijastuu suhteeseen myös. Eli erolla uhkailu on kypsymätöntä ja aika epävakaata alta vaikuttavaa toimintaa missä ns aikuinen ihminen ei ota vastuuta sanoistaan, puhuu mitä milloinkin mieleen tulee ja lopulta näin toteuttaa ehkä huomaamattaan tulevaa eroansa, jota sanoillaan kutoo.

    • Anonyymi

      Sanon suoraan. Osaan kuitenkin hillitä itseni enkä sano rumasti, suoraan voi puhua ilmankin että pitää loukata toista.
      Tätä samaa periaatetta pyrin ylläpitämään riidellessäkin.

      Sen verran kuitenkin myös B) koska kun ilmoitan haluavani erota niin sen myös teen. Ja olen tehnyt.

      • Anonyymi

        Tässä oli kai pointti että uhkaileeko erolla jatkuvasti vai eikö?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      A.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe