Anteeksi, olen pahoillani

Anonyymi

Onko sinun helppoa pyytää anteeksi? - Jos on, olet empaattinen ihminen.

"Mitä enemmän empatiakykyä ihmisellä on, sen helpompi hänen on pyytää vilpittömästi anteeksi. Silloin ymmärtää, miksi toinen tuntee surua, vihaa ja pettymystä."

Haluatko että pyydettyäsi anteeksi, asia on selvä ja unohdettu, vai annatko aikaa toiselle toipua ja käsitellä asiaa?

"Jos toisen loukkaus on kolahtanut syvälle, sitä ei välttämättä heti pysty antamaan anteeksi. On hyväksyttävää sanoa, että tarvitsee lisää aikaa. Usein väärin tehnyt osapuoli haluaisi, että tapahtunut annettaisiin heti anteeksi ja unohdettaisiin, mutta se ei ole vielä mahdollista.

– Loukkaaja on velkaa sen, että asiasta keskustellaan ja sitä käsitellään, Husso sanoo."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1297556

Voiko viive loukkauksen ja anteeksipyynnön välillä olla liian pitkä?

Voiko toipuminen mielestäsi alkaa, jo ennen kuin uhri on saanut anteeksipyynnön ja selityksen huonolle käytökselle?

Artikkelissa tuotiin esiin myös hyvittäminen. Mitä ajatuksia se herättää?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä jos en anna anteeksi viiveelläkään? Loukkaus on niin syvä ja verinen.

      • Anonyymi

        En anna anteeksi kun kesti vastata tähän viestiin niin ja ne kuvat on loukkaus niin minua kuin sun lapsia kohtaan mutta ei ole mitään mahdollisuutta enää mun kanssa suhteeseen jos olet tollanen 🤡 ja april fools Day niin ei ole mitään luottamusta ikinä en voi antaa montaa mahdollisuutta saada mun luottamusta kun sen annoin niin monta kertaa ja joka kerta olen saanut todeta että valehtelet jokaisen sanan minkä kirjoitat tai puhut ja en luota siihen mitä sanot ikinä joten ei suhdetta ilman luottamusta ja se miten paljon olet välittänyt sun lapsista niin en usko että minä koskaa olen sulle tärkeä ihminen kun jos et edes omia lapsia pitää yhtään minään niin kuinka sitten kukaan muu voi olla sulle tärkeä. Pidä vaan se sun ex kun se oikeesti ansaitsee sinut ja suhteen sun kanssa mä en oo tehny mitään väärää kenellekään että mulla pitäisi olla tollanen puoliso kuin sinä joten aamulla olen jo jonkun muun kanssa sillein. 🤣🤣🤣🤣🥂🥂🥂🥂🥂🤡🤡🤡🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En anna anteeksi kun kesti vastata tähän viestiin niin ja ne kuvat on loukkaus niin minua kuin sun lapsia kohtaan mutta ei ole mitään mahdollisuutta enää mun kanssa suhteeseen jos olet tollanen 🤡 ja april fools Day niin ei ole mitään luottamusta ikinä en voi antaa montaa mahdollisuutta saada mun luottamusta kun sen annoin niin monta kertaa ja joka kerta olen saanut todeta että valehtelet jokaisen sanan minkä kirjoitat tai puhut ja en luota siihen mitä sanot ikinä joten ei suhdetta ilman luottamusta ja se miten paljon olet välittänyt sun lapsista niin en usko että minä koskaa olen sulle tärkeä ihminen kun jos et edes omia lapsia pitää yhtään minään niin kuinka sitten kukaan muu voi olla sulle tärkeä. Pidä vaan se sun ex kun se oikeesti ansaitsee sinut ja suhteen sun kanssa mä en oo tehny mitään väärää kenellekään että mulla pitäisi olla tollanen puoliso kuin sinä joten aamulla olen jo jonkun muun kanssa sillein. 🤣🤣🤣🤣🥂🥂🥂🥂🥂🤡🤡🤡🤡

        Muista kumi.


    • Liikaa ajatuksia, joita en nyt(kään) saa järkevään muotoon. Mutta pyydän helposti anteeksi, jos ja kun olen töppöillyt.

      Mitä en pyydä anteeksi, näkemyserot ja omat mielipiteet.

      • Anonyymi

        Niin, kannattaisi keskittyä kirjoittamaan laadukkaita aloituksia ja hieroa niitä aivonystyröitä vähäsen, niin pysyisi ne ajatuksetkin järkevässä muodossa. Ei saa päästä aivoja laiskistumaan.


    • Minusta on kiva kun teet näitä 🥰

      • Anonyymi

        Kiitos, kiitos. 🙂. Joko teille syntyi vauva?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kiitos. 🙂. Joko teille syntyi vauva?

        Kyllä se syntyi jo. Lypsyllä tässä sitä on tällä hetkellä ruaan nostattaminen hyvin tärkeätä, jos aikoo imettää pitkää ja luovuttaa äidinmaitoa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se syntyi jo. Lypsyllä tässä sitä on tällä hetkellä ruaan nostattaminen hyvin tärkeätä, jos aikoo imettää pitkää ja luovuttaa äidinmaitoa.

        Hyvä juttu, onneksi olkoon! ❤


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se syntyi jo. Lypsyllä tässä sitä on tällä hetkellä ruaan nostattaminen hyvin tärkeätä, jos aikoo imettää pitkää ja luovuttaa äidinmaitoa.

        Paljon onnea tulokkaasta! ❤


    • Anonyymi

      Pyydän todella "helposti" anteeksi. Se on itselleni oikestaan ihan perusjuttu aina jos jostain on tullut sanomista. Tiedän, että monet pyytävät anteeksi vain, jos he "ovat olleet väärässä". Minulla kesti todella kauan ymmärtää tuo. Itse kun en toimi samalla tavalla. Ei mun tarvitse olla ollut väärässä, ihan riittää jos olen toiminut väärin ja käyttänyt vaikka sopimatonta kieltä tai hermostunut turhaan. Anteeksipyyntö ei ole minulle mikään arvovaltakysymys. Jos olen loukannut toista, niin pyydän sitä anteeksi tilanteen rauhoituttua. Musta se oleellinen juttu siinä on juuri tuo loukkaaminen, ei oikeassa tai väärässä oleminen. Voin vallan mainiosti sanoa, että "anteeksi kun hermostuin". Mun ei tarvii lisätä siihen perään "mutta kun sinä...". Liudennan anteeksipyyntöäni vain jos toinen sitä selvitystä haluaa. Lapselle selitän kylläkin aina, että mistä ja miksi, mutta lapsi nyt useinkaan ei vielä ymmärrä noita juttuja.

    • Aika herkästi pyydän anteeksi, jos olen jotenkin pahoittanut toisen mielen, tai tehnyt väärin toista kohtaan. Annan myös aika herkästi anteeksi, joskus lähes heti rauhoituttuani, joskus taas vähän pidemmän pähkäilyn jälkeen. Mulla ei ole ketään muuta exää kohtaa mitään kaunoja paitsi yhtä kohtaan, vaikka suurimmassa osassa eron jälkeen itse tuhosin välit liialla roikkumisella. Tämä yksi aiheutti omalla narsistisella käytöksellään ennen eroa ja sen jälkeen, etten tule hänelle missään vaiheessa antamaan anteeksi.

      Muutoin inhoan riitoja vaikka kipakka olen luonteeltani, mutta vilpittömästi pystyn pyytämään anteeksi väärin toimittuani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe