Miten jäähdytätte pizzan?

Anonyymi

18

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En jäähdytä vaan syön pizzani lämpimänä eli vasta uunista otettuna. Jos jää tähteitä niin jäähtyvät itsestään huoneenlämmössä.

      • Anonyymi

        Pitsan tähteet voi käyttää uuden pitsan täytteinä. Alun perinhän pitsa tehtiin tähteistä kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitsan tähteet voi käyttää uuden pitsan täytteinä. Alun perinhän pitsa tehtiin tähteistä kokonaan.

        Joo, ja karvaranteiden pitserioissa käytetään kaikki lautasille jääneet jämät- noh, kierrätystähän sekin.


      • Anonyymi

        Et sitten kovin kuumana uunia pidä jos pizza vain lämmin, 250-300C uunista se tulee kuumana ja juusto kestää kauan jäähtyä. Kotona helppo viedä hetkeksi talvella vaikka parvekkeelle, mutta pizzeriassa ei jaksaisi odottaa ja siellä juustoakin enemmän. Kesällä voi jäähdyttää tuulettimella ellei halua vettä käyttää. Kuumat ruuat ovat ehkä tärkein syy kurkkusyövän syntymiseen, mies on fiksu kun ei halua polttaa suutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitsan tähteet voi käyttää uuden pitsan täytteinä. Alun perinhän pitsa tehtiin tähteistä kokonaan.

        Säilyyhän ne jääkaapissa, lämmittää sitten mikrossa. Teen samalla vaivalla kerralla usemman tai paremminkin tuunaan kaupan pizzoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kovin kuumana uunia pidä jos pizza vain lämmin, 250-300C uunista se tulee kuumana ja juusto kestää kauan jäähtyä. Kotona helppo viedä hetkeksi talvella vaikka parvekkeelle, mutta pizzeriassa ei jaksaisi odottaa ja siellä juustoakin enemmän. Kesällä voi jäähdyttää tuulettimella ellei halua vettä käyttää. Kuumat ruuat ovat ehkä tärkein syy kurkkusyövän syntymiseen, mies on fiksu kun ei halua polttaa suutaan.

        Kyllä minulla kotitekoisessa pizzassa enemmän juustoa kuin pizzerian pizzassa. Muitakin aineksia enemmän.


      • Anonyymi
        xJx kirjoitti:

        Kyllä minulla kotitekoisessa pizzassa enemmän juustoa kuin pizzerian pizzassa. Muitakin aineksia enemmän.

        Joissakin pizzerioissa on valtavasti rasvaista juustoa. Itse lisään valmispizzaan muita täytteitä ja sinihomejuustoa ja kevytjuustoa, silti juustomäärä pienempi. Vähemmälläkin suonet tukkeentuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin pizzerioissa on valtavasti rasvaista juustoa. Itse lisään valmispizzaan muita täytteitä ja sinihomejuustoa ja kevytjuustoa, silti juustomäärä pienempi. Vähemmälläkin suonet tukkeentuu.

        Joo, juustoa ei tarvitse kuin vähän näön ja maun vuoksi. Tärkeintä pitsassa on kunnon pohja ja reilusti hyvää tomaattisoosia. Päällisiä voi laittaa jonkun verran, muttei niiläkään pidä peitellä koko lättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin pizzerioissa on valtavasti rasvaista juustoa. Itse lisään valmispizzaan muita täytteitä ja sinihomejuustoa ja kevytjuustoa, silti juustomäärä pienempi. Vähemmälläkin suonet tukkeentuu.

        Missä sellainen pizzeria on? Paras Helsingissä on Via Tripunali Sofiankadulla. Toinen heidän paikoistaan on vielä katsastamatta. Eines tai muita ruokakaupan pizoja en osta vaan teen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sellainen pizzeria on? Paras Helsingissä on Via Tripunali Sofiankadulla. Toinen heidän paikoistaan on vielä katsastamatta. Eines tai muita ruokakaupan pizoja en osta vaan teen itse.

        Lähes joka kaupungissa. Joissakin pizzoissahan on täytteenä vain juustoa, 3 juuston pizza tms ja yleensäkin muita täytteitä säästeliäästi, mutta juustoa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes joka kaupungissa. Joissakin pizzoissahan on täytteenä vain juustoa, 3 juuston pizza tms ja yleensäkin muita täytteitä säästeliäästi, mutta juustoa paljon.

        Ei pizzaaa täytetä millään. Se on avonainen lätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pizzaaa täytetä millään. Se on avonainen lätty.

        Tilaapa ensi kerralla kuorrutteilla :D


    • Anonyymi

      Jäähdyttämisestä en tiedä, mutta pitsa kannattaa lämmittää höyrykeittimellä. Silloin kovat reunatkin pehmenevät eivätkä riko suuta.

      • Anonyymi

        Kovat reunat ei hyvät, mutta sopivan rapeat paras, lötköt myös huonot. Välillä joutuu kuivaamaan peltiä talouspaperilla jos tomaateista tms valuu paljon nestettä.


    • Anonyymi

      Jäähdyttelijät huom! Muistakaa ettei pitsaa saa säilyttää pitsalaatikossa, josta irtoaa pitsaan myrkkyjä.

      • Anonyymi

        Eipä pahvissa taida pahemmin myrkkyjä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä pahvissa taida pahemmin myrkkyjä olla.

        Kierrätysmateriaalista tehty pitsalaatikko saattaa sisältää mineraaliöljyjäämiä, ftalaatteja ja muita ympäristöstä peräisin olevia haitallisia aineita. Kun pizza on kuuma, se kuumentaa myös laatikon, ja jos siinä on haitallisia aineita, ne lähtevät liukenemaan voimakkaasti. Pizzan rasva vetää niitä itseensä.

        Laatikko käy pizzan kuljetukseen, mutta tuntia pidempään sitä ei saa pitää siinä. Jääkaappiin pizza pitäisi laittaa jossain muussa astiassa.


    • Anonyymi

      Jäähdytän ihan vain huoneenlämmössä noin 5-10 minsaa ja ylijäänyt pakkaseen pakastuspussissa myöhempää nautintoa varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe