Kampaaja suoraan helvetistä...

Minä vaan

..Kävipä tässä niin että kampaamokäyntini muutuikin painajaiseksi.Varasin viime viikolla ajan helsinkiläiseen kampaamoon ns"muodonmuutokseen"..ja varsinainen muutos siitä tulikin.Astelin kampaamoon vaalea/keskiruskeassa tukassa jossa oli lämmin väri.Luokseni kipsutteli nuori neiti jonka kanssa keskustelimme väristä ja leikkauksesta.Tein kampaajalle 3 asiaa ERITTÄIN selväksi.Ensinnäkin sanoin etten missään tapauksessa halua astettakaan tummempaa tukkaa,nykyinen värini on ehdoton maksimi.Haluan siihen lisäksi muutaman raidan sinne tänne,kampaajan sopivaksi katsomalla värillä.Annoin kampaajalle muuten vapaat kädet kunhan väri ei tummene.Lisäksi kerroin että pahinta mitä hän voisi minulle tehdä on se että lähtisin ulos kampaamosta lähes musta mattaväri päässäni.sitä en missään nimessä halua vaan lämpimän ruskean värin..Löysimme yhdessä värikartasta mallin joka oli suht lähellä omaa väriäni..siitä olimme samaa mieltä.No nuori neiti lähti sekoittamaan värejä ja lupaili minulle oikein luonnollista lopputulosta..laittoi siinä sivussa muutaman raidankin hiuksiini..
Pesupaikalta päästyäni huomasin jo hiuksieni värin lähentelevän mustaa...ja kampaaja aloitti kuivaamisen.Tokaisi siinä sivussa että "voi jumalauta,joku on viennyt kaikki neliönmuotoiset selvitysharjat"..no,kuivattuaaan hiukseni en ollut uskoa silmiäni...hiukseni olivat todella epätasaisen väriset kauttaaltaan.Latvat lähinnä harmaan/mustat..siis juuri sen mitä en missään nimeesä halunnut.Kun asiallisesti ilmoitin kampaajalle etten väriin ollut tyytyväinen,hän ilmoitti vaan "olevansa kampaaja"..ja oli muutenkin hyvin välinpitämättömän oloinen...sanoi siinä ohimennen että voi kyllä laittaa lisää väriä päälle.Tottakai haukoin henkeäni tuolissa..neidille ei tainnut mieleenkään juolahtaa ettei ehkä luottamusta enää riitä..tuohan olisi kuin tarjoaisi tsunamin uhrille korvaukseksi uutta thaimaan matkaa.Lisäksi neiti kehtasi vielä rahastaa minulta siitä 50 euroa.Ymmärrän kyllä sen ettei kampaaja ole ajatusten lukija..olisi ehkä ollut helpompi ymmärtää jos olisin selittänyt jonkinlaisia "kuvaelmia"haluamastani väristä mutta mielestäni sitä ei voi enää selittää jos väri on ollut suoraan nenän edessä...tätä minä haluan...pieni vivahde-ero olisi vielä mennyt mutta mustan ja vaalean/keskiruskean välillä on aika iso ero.Neiti kehtasi vielä olla ivallinen ja hymyillen v-mäisesti ilmoitti vain että on kovin pahoillaan..anteeksi nyt vaan ..muttei se minua lohduttanut...ja vaadin esimiestä paikalle.
Luojan lykky tämä sentään osasi käyttäytyä asiallisesti ja sovimme että hiukseni yritetään korjata muutaman päivän päästä.Koska hiukseni ovat suht pitkät mm.värinpoisto oli lähes mahdoton ajatus..en suostu hiuksistani luopumaan...eikä lähes mustaan tukkaan voi oikein muuta tehdäkkään...ainoa vaihtoehto on pestä,pestä ja pestä..ainoa lohtu oli "kullansävyinen"kevytväri joka hiuksiini laitetiin..hieman paransi tilannetta..mutta edessä on muutaman kuukauden pesurumba..
Ei voi muuta sanoa kuin että jäipä "ikävä fiilis"näin kauniisti sanottuna käteen...ja jumalaton vaiva on vielä edessä ennekuin väri on saatu pestyä pois...Ei voi muuta kysyä kuin onko tämä oikein?????????..mitä ihmettä sitä voi ihminen enää tehdä..jos antaa kampaajalle värin livenä nenän eteen ja siltikään se ei onnistu....kysyn vaan...

17

3025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siruline

      Kuinka sä kehtaat verrata omaa pikku ongelmaasi tsunamin uhreihin.. Häpeä edes. Tukkasi kasvaa mutta niin moni jää ikuisesti kadoksiin tsunamin uhrina. Ketä kiinnostaa sun surkea juttu.

      Lopetin lukemisen kun vertasit: ..tuohan olisi kuin tarjoaisi tsunamin uhrille korvaukseksi uutta thaimaan matkaa...

    • ihmettelen vain

      Kampaaja teki virheen ja se korjataan. Mikä siinä on ongelmana? Kuivat pitkien hiusten latvat tapaavat aina imaista väriä reilummin, ja jos hiusten kunto on huono niin väristä on lähes mahdotonta saada tasaista. Kampaaja yritti ja epäonnistui. Esimiehen avulla virhe korjataan. Mikä nyt jäi sitten nyppimään? Kampaajan (kuvailemasi) asenne oli toki epäammattimaista.

      Värin voi poistaa muutenkin kuin värinpoistolla. Miedoilla värinpurkupesuilla väriä saa haalistettua huomattavasti. Myös raidoilla saa vaaleampaa ilmettä aikaan. Mahdollisuuksia on siis olemassa.

      Itsekin voi väriä haalistaa ihan kotikonstein. Hiuskiin voi levittää lämmintä oliiviöljyä ja antaa sen vaikuttaa pari tuntia ennen huolellista poispesua. Tuore väri haalistuu aika vaivattomasti.

      En puolustele kampaajan epäasiallista käytöstä ja värjäyskokeumuksen selvää puutetta. Ihmettelen kuitenkin kärkevää reaktiotasi tilanteeseen jossa virhe on jo tapahtunut ja sen korjaukseen on tehty suunnitelma.

      • -------

        Mikähän siinä on, kun tuntuu, että nykyään kuulee tosi paljon valituksia kampaamoista? Onko asiakkaista tullut entistä vaativimpia vai kampaajista ammattitaidottomia. Otan osaa sun ikävään kokemukseen kampaajalla. Osaan kuvitella, että ottaa päästä tosi pahasti..

        Ja -ihmettelen vaan-, etkö ymmärrä, että vaikka asia on nyt sovittu kampaamon kanssa, niin silti saattaa harmittaa. Jos on kieltänyt tekemästä jotain ja se sitten just tehdään tukalle, niin tottakai se harmittaa, vaikka hyvitystä olisi luvassa. Kirjottaja halusi vaan purkaa pahaa oloaan ja se hänelle suotakoon.

        Mutta tosiaan, missä on nykyään osaavat kampaajat?


      • ihmettelen vaan..

        ..ihmettelen asennettasi vaikka vahinko oli jo ehtinyt tapahtua...no,etukäteenkö se asenne olisi pitänyt ottaa...heh,kelaa nyt vähän..


    • Minä vaan

      ..Niin siis kerroin kyllä tuossa lopussa että päälle laitettiin tänään "kullanvärinen" kevytsävy..hieman paransi tilannetta..mutta arvata vaan voi kun sen "mustan" päälle vetää ettei se kyllä paljoa tilannetta paranna...eli käteen jäi edelleen pesu pesu pesu...joo..vaihtoehtoja kyllä on mutta kuntokin siitä kärsii ja paljon...aika ikävää pitkälle tukalle...enkä koe sitä reiluna että joutuisin saksimaan puolet pois kampaajan kämmäyksen takia...joka kouluttajan mukaan olisi ollut vaihtoehtona..pitkään tukkaan ei suostunut värinpurkua tekemään...ainoa lohtu tänään oli kuulla kouluttajan suusta se että kämmi on todella käynnyt...tämä nuori naikkonen kun sitä ei suostunut myöntämään...shamppoo puollon sain kyllä käteen joka väriä haalistaisi...mutta silti ikävä juttu kaikenkaikkiaan..kiitos öljyvinkistä täytyypi kokeilla...:)

      • luottamus menny!

        Tollaset ammattitaidottomat kampaajat, jotka pistää asiakkaittensa hiukset pilalle! Mullakin on nimittäin kokemusta tälläsestä.. Vähän aikaa sitten yks kampaaja pätkäs mun puolipitkät hiukset ihan lyhyeks ja leikkausjälki näytti siltä, kuin olisin yrittäny itse tukkaani saksia! Olin sanonu sille kampaajalle vielä, että leikkaa vaan 2 cm ja haluan säilyttää saman mallin, mikä mulla oli.. No sainpa kumminkin edes rahat takas, kun valitin, mut ei se kuitenkaan korvannu "henkistä kärsimystä". Itsetunto on nyt ihan nollassa, kun näytän tosi rumalle lyhyissä hiuksissa ja koko ajan masentaa. Edessä on taas tosi pitkä kasvatusurakka!


      • ihmettelen vaan...

        Kouluttaja? Eli teetit värjäyksen opiskelijalla? Jos hius on niin huonokuntoinen että värinpurkua ei uskallettu tehdä niin eipä sen kuntoista hiusta kannata kyllä kestoväreillä värjätä, ainakaan pituuksia.


      • Minä vaan
        ihmettelen vaan... kirjoitti:

        Kouluttaja? Eli teetit värjäyksen opiskelijalla? Jos hius on niin huonokuntoinen että värinpurkua ei uskallettu tehdä niin eipä sen kuntoista hiusta kannata kyllä kestoväreillä värjätä, ainakaan pituuksia.

        ..niin enpä teettänyt...pomo oli myös kouluttaja..kyseessä oli valmis kampaaja ja tunnettu kampaamo helsingissä...sanoivat että itse kouluttaja korjaa jäljen ..tietää parhaiten.
        Ja todellakaa hius ei ollut huonokuntoinen...mistä sen sait päähäsi...kyse oli siitä mikä olisi lopputulos värinpoiston jälkeen.....


      • mapu

        Näinhän se on, että kampaajat eivät myönnä virheitään vaikka tekisivät kuinka selvän erheen. Käsittämätön ammattikunta! Heille ei varmaan siellä amiskasssa opeteta ollenkaan asiakaslähtöisyyttä. Heille vaan opetetaan että tehkää näin ja näin. Siksi kampaamoista ei saa yksilöllistä palvelua!


    • miraq

      Saat multa ainakin sympatiat. Itelle kävi kerran samalla lailla; piti tehdä sellainen vaalea kupari väri mutta lopulta oli kuitenkin viininpunainen kun piti laittaa kevyt väriä päälle.

      Toinen kerta oli kun otin permanenttia; kampaaja laittoi rullat ihan liian alhaalta ja näytti kun olis ollut just otetussa permanentissa kolmen kuukauden kasvu. Lisäksi vielä poltti ne ja kun leikkasi ennen kuin laittoi rullat niin eipä siihen jäänyt muuta vaihtoehtoa kun leikata lyhyeksi.

      Kampaajat oli näissä molemmissa paikoissa ihan mukava, mutta ammattitaito tuntui olevan jossain muualla.

      Nykyään käynkin samalla kampaajalla aina ja sen löysin kun kyselin kavereilta ja muilta, että ketä suosittelevat.

      Onneksi hiukset kasvavat ja kesä haalistaa väriä, eikä se enää vähän ajan päästä näytä niin tummalta.

      • mapu2

        Just näin .. kampaajilta puuttuu täysin asiakaspalveluvalmiudet. Ja kaikista kampaajistahan ei tule hyviä kampaajia koko ammattiuransa aikana, sillä kaikille kampaajilla ei ole minkäänlaista taipumusta tähän luovaan työhön vaikka haluja olisikin. Ja leikkausten suhteen tämä vasta vaarallista on, kun kampaaja lupaa kysymättä pätkäisee esim puolen vuoden tai vuoden kasvatustyön roskikseen!
        Kampaajathan eivät tunnetusti tiedä paljonko sentti on!


    • Minä vaan

      sepä se siinä nykyään onkin että tälläisiä tarinoita kuulee ihan liikaa...sympatiat myös sun puolella...ole onnellinen että oot löytänyt hyvän kampaajan..siitä kannattaa pitää kiinni...:)

    • Liina

      mä oon käynyt varmaan ton saman pikku-blondin käsittelyssä ja täsmälleen sama oli myös lopputulos, tukka oli MUSTA kun sieltä poistuin, vaikka lämmintä ruskeaa lähdettiin hakemaan. Voi että otti päähän! Neiti vaan puhui paskaa jonkun homo-kampaajan kanssa joka teki vieressä täsmälleen samoilla väreillä värjäystä omalle asiakkaalleen. Ilmeisesti eivät osaa muuta. Ja se leikkaus sitten, voi jessus sentään, ei mitään tolkkua! Mutta tyttö oli nätti nuori blondi, sehän riittää nykyään duunin saamiseksi, tai siltä ainakin vaikuttaa. Ja mä kun luulin olevani hyvissä käsissä suht. maineikkaan kampaamoketjun kampaamossa ja paskat!

      • joku vaan..

        Koska täällä ei saa mollata ja mainostaa yms...hmm...oliks kyseinen paikka hesassa jonkun "nähtävyyden" takana...?..tietsä mitä mä tarkotan...?


    • Kissa

      HaNkKiKaA ElÄmÄ IhMiSeT!!!

    • Voe voe

      Voi niitä aikoja kun kampaamosta selvisi (naisena) 50 eurolla...

    • Anonyymi

      Nivala joka on pätkätie vain mustani jälkeen,ja murha kampaajat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe