Onko miljoonien geenitietoihin pohjautuva testi luotettava lähde mm. sukulaisuutta arvioitaessa? Tein viime vuonna geenitestin ja sain sitä kautta paljon tietoa osittain samaa geeniperimää kantavista ihmisistä. Joukossa paljon myös aatelisia. Pohdin, mitä kautta he ovat sinne putkahtaneet. Yhteisiä esivanhempia esim.?
DNA-testin luotettavuus
17
240
Vastaukset
- Anonyymi
Uskoisin että ainakin suurimmat ja vanhimmat testausfirmat ovat kohtalaisen luotettavia tuloksiltaan.
Aatelista verta kulkeutui alempiin säätyihin monella tavalla. Köyhtyneiden aatelien jälkikasvua naitettiin almpiin säätyihin, nuorten aatelismiesten jälkeläisiä syntyi myös avioliiton ulkopuolella jne.
Eli kyllä niitä "etäserkkuja" aatelissuvuistakin joidenkin sukupuihin ilmaantuu. Kun ko. sukulaisuuden saa vahvistettua muiden lähteiden kautta pystyy sukupuuta jatkamaan hyvällä tuurilla 1300-1400-luvulle.- Anonyymi
Ok. Minulla geenitestin mukaan useampia yhteyksiä eri aatelisia, sekä kotimaassa, että ulkomailla. Oma sukupuu on tutkittu äidin äitilinjassa vuoteen 1560 asti ja lähtöisin ollaan sieltä isosta kantatilasta, (rustholli). Yliopiston käyneitä jo silloin ja hyvässä asemassa olevia, mutta tämä tosiaan vain yksi sukuhaaroista. Tiedä sitten, mitä kautta nuo aateliset tulleet. Paljon vielä tutkimatta.
- Anonyymi
Tietojen mukaan käytännössä kaikki nykyiset suomalaiset on sukua toisilleen 1600-l. eläneiden kautta. Siinä on mukana ne aatelisetkin.
- Anonyymi
Sanovat viisaammat kuitenkin, että ainoastaan n. 100 000 suomalaisella aatelisia sukujuuria/yhteyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanovat viisaammat kuitenkin, että ainoastaan n. 100 000 suomalaisella aatelisia sukujuuria/yhteyksiä.
Moottoripyöräjengiläiset ovat ihan yhtä hyviä aatelisia kuin muutkin itsensä ja sukulaisenasa semmoisiksi ylentäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottoripyöräjengiläiset ovat ihan yhtä hyviä aatelisia kuin muutkin itsensä ja sukulaisenasa semmoisiksi ylentäneet.
Mitä sä selität?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä selität?
Huono lukutaito?
Jos joku klikki keksii että ollaanpa nyt aatelisia niin sittenhän voidaan tehdä ihan miekalla läpsyttämällä lisää aatelisia. Ja eikun geeniperimä paranee niinkuin joillain Victorian jälkeläisillä ja Habsburgeilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono lukutaito?
Jos joku klikki keksii että ollaanpa nyt aatelisia niin sittenhän voidaan tehdä ihan miekalla läpsyttämällä lisää aatelisia. Ja eikun geeniperimä paranee niinkuin joillain Victorian jälkeläisillä ja Habsburgeilla.Kuka kuvittelee olevansa itse aatelinen, vaikka dna-osumista putkahtelee aatelisia? Se on korkeintaan hauska lisä muiden joukossa. Jos ennen jostain sisarussarjasta yksi aateloitiin, eivät muut sisarukset olleet itse aatelisia, vaikka aatelisia sukulaisia.
Sun oma lukutaito ja/tai ymmärrys on nyt päin perhettä. Mikä ei ehkä oo niin huono juttu. 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kuvittelee olevansa itse aatelinen, vaikka dna-osumista putkahtelee aatelisia? Se on korkeintaan hauska lisä muiden joukossa. Jos ennen jostain sisarussarjasta yksi aateloitiin, eivät muut sisarukset olleet itse aatelisia, vaikka aatelisia sukulaisia.
Sun oma lukutaito ja/tai ymmärrys on nyt päin perhettä. Mikä ei ehkä oo niin huono juttu. 😁Jokainen jolla on hiukankin älliä, tajuaa, että ensimmäinen aatelinen Maapallolla aateloi itse itsensä tai sitten kaverit äänestivät niinkuin jossain moottoripyöräkerhossa.
Ja aatelisgeeni tuli taas perimään mukaan ja biologia kehittyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatelismiehet on tiettävästi olleet hyvin ahkeria laittamaan tiineeksi keittiöpiikoja yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kuvittelee olevansa itse aatelinen, vaikka dna-osumista putkahtelee aatelisia? Se on korkeintaan hauska lisä muiden joukossa. Jos ennen jostain sisarussarjasta yksi aateloitiin, eivät muut sisarukset olleet itse aatelisia, vaikka aatelisia sukulaisia.
Sun oma lukutaito ja/tai ymmärrys on nyt päin perhettä. Mikä ei ehkä oo niin huono juttu. 😁Mitenkä tuo liittyy biologiaan? Onko aatelisuus jotain geeniperimää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gobalistit on vallaneet GEENI pankit säilytys noussut 600%. Nyt tuhotaan geeniä joka ei ole saanut RNA rokotetta kiivaseen tahtiin. Köyhä ei maksa yli 1000€ säilytyksetä on seilkkaa rasima GOBALISMI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan aatelinen ei lisäänny moottoripyörä jengiläisen kanssa 🤣
- Anonyymi
Onko tuo aatteellisuus joku geenimuunnos joka näkyy sitten DNA-testissä? Enpä ole aikaisemmin tuommoisesta geenistä kuullutkaan.
- Anonyymi
Sen huomaa siitä, ettei huvita tehdä töitä toisten eteen 🤣
- Anonyymi
Kun jokaisella on biologinen isä ja äiti ainakin ollut, ja jos lasketaan sukupolveksi 30 vuotta, niin 1600-l. on noin 12:n sukupolven päässä.
2 potenssiin 12 = 4096.
Jokaisella nyt elävällä on siis ollut tietyllä hetkellä 1600-l. 4096 elossa ollutta sukulaista.
Mikä ettei joku niistä voisi olla aatelinenkin.- Anonyymi
Eiköhän sieltä mustalainenkin löydy 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134555Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3423683Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363416Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182840Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112529- 2732254
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3061721- 911662
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461429Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81163