Miksi Jehovan todistajien järjestön videoissa on yhä enemmän vihapuhetta?

Jehovan todistajat väittävät seuraavansa Jeesusta kaikessa. Onko tämä totta? Asiaa voi tarkastella esimerkiksi sen perusteella, mitä Jeesus sanoi ja mitä Jehovan todistajien järjestö sanoo.

Jeesus toi erittäin selvästi esiin sen, että ihmisen piti rakastaa kaikenlaisia ihmisiä. Piti rakastaa lähimmäisiä, mutta sen lisäksi piti rakastaa myös "vihollisia".

Mikä on Jehovan todistajien kanta? Mitä Jehovan todistajien videot tästä asiasta kertovat?

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w838.html

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jehovan todistajat eivät oikeastaan olekaan kristittyjä, vaan pikemminkin juutalaisuuden eräs, jyrkkä suuntaus. Mooseksen lakiin ja Vanhaan testamenttiin vedotaan usein, vaikka näiden suhteen ei ollakaan johdonmukaisia. Jeesus on heille ihan kiva ekstra tai pakollinen paha (valitse sopivampi vaihtoehto), ei kuitenkaan yksinomainen tie Jumalan luo, vaan tarvitaan ehdottomasti järjestö ja hallintoelin. Jopa nimitys "Jehovan todistajat" on nimenomaan Vanhan testamentin puolelta johdettu, Uudessa testamentissa tunnustaudutaan Jeesuksen todistajiksi.

    • Anonyymi

      evankelisluterilainen kirkkoraamattu 1938
      antaa mallin Jeesuksen puheista.
      Matteus 23:
      32Täyttäkää siis te isäinne mitta.
      33 Te käärmeet,
      te kyykäärmeitten sikiöt,
      kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Kyllä ei jt yllä Jeesuksen suorasanaisuuteen,
      vielä on petraamista paljon.




      että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajat väittävät seuraavansa Jeesusta kaikessa.
        Onko tämä totta?
        Asiaa voi tarkastella esimerkiksi sen perusteella,
        mitä Jeesus sanoi ja mitä Jehovan todistajien järjestö sanoo.

        Jeesus toi erittäin selvästi esiin sen, että ihmisen piti rakastaa kaikenlaisia ihmisiä.
        Piti rakastaa lähimmäisiä, mutta sen lisäksi piti rakastaa myös "vihollisia"
        Mutta...
        Raamattu.. ???
        Matteus 23:
        32Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33 Te käärmeet,
        te kyykäärmeitten sikiöt,
        kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat väittävät seuraavansa Jeesusta kaikessa.
        Onko tämä totta?
        Asiaa voi tarkastella esimerkiksi sen perusteella,
        mitä Jeesus sanoi ja mitä Jehovan todistajien järjestö sanoo.

        Jeesus toi erittäin selvästi esiin sen, että ihmisen piti rakastaa kaikenlaisia ihmisiä.
        Piti rakastaa lähimmäisiä, mutta sen lisäksi piti rakastaa myös "vihollisia"
        Mutta...
        Raamattu.. ???
        Matteus 23:
        32Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33 Te käärmeet,
        te kyykäärmeitten sikiöt,
        kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Raamatussa on monta Jumalaa, kuten myös monta Jeesusta. Pehmon "all you need is love" Jeesuksen lisäksi siellä on ruoskaa heilutteleva Jeesus, joka käskee ottamaan miekan mukaan ja vihaamaan perhettään.

        Jehovan todistajien uskonnossa on valikoitu Raamatun ankaria puolia ja sovellettu niitä omiin tarpeisiin niin, että kaikki kiteytyy lopulta järjestön tottelemiseen. Tai muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on monta Jumalaa, kuten myös monta Jeesusta. Pehmon "all you need is love" Jeesuksen lisäksi siellä on ruoskaa heilutteleva Jeesus, joka käskee ottamaan miekan mukaan ja vihaamaan perhettään.

        Jehovan todistajien uskonnossa on valikoitu Raamatun ankaria puolia ja sovellettu niitä omiin tarpeisiin niin, että kaikki kiteytyy lopulta järjestön tottelemiseen. Tai muuten.

        Jehovan todistajat kääntyvät yhä syvemmin omaan kulttiinsa ja järjestöpalvontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat kääntyvät yhä syvemmin omaan kulttiinsa ja järjestöpalvontaan.

        Saisivat nyt vielä lopettaa puhelinkentänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisivat nyt vielä lopettaa puhelinkentänkin.

        Rakkauspommitus on vaikeampaa puhelimitse.
        Ja kun kasvokkaista kontaktia ei synny, ei saisi syntyä ?
        Täytynee uusien jäsenten määrä olla lahkon jäseniksi kirjatut lapsiparat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkauspommitus on vaikeampaa puhelimitse.
        Ja kun kasvokkaista kontaktia ei synny, ei saisi syntyä ?
        Täytynee uusien jäsenten määrä olla lahkon jäseniksi kirjatut lapsiparat

        Puhelimessa ihminen jää etäiseksi, joten hänen manipuloimisensa on vaikeampaa kuin yhdessä ollessa.

        Monikin voi olla valmis juttelemaan mukavia uskonnosta puhelimessa, ja tämä voidaan merkitä "raamattukurssiksi", mutta nuo kurssit johtanevat jäsenyyteen vielä paljon harvemmin kuin kasvotusten pidetyt kurssit.

        Jehovan todistajaksi tulemiseen liittyy kaikenlaista vaikeaa ja epämieluista, johon oppilasta pitää maanitella ja patistella usein pitkäänkin ennen kuin hän on valmis ottamaan tietyn "edistysaskeleen". Eräs taktiikka on kutsua toistuvasti kylään ja viettää aikaa yhdessä, jolloin oppilas kokee jäävänsä tavallaan kiitollisuudenvelkaan. Tällöin voi olla vaikeampi kieltäytyä siitä, mitä toinen toivoo. Puhelimessa tällaista asetelmaa ei niin helposti synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelimessa ihminen jää etäiseksi, joten hänen manipuloimisensa on vaikeampaa kuin yhdessä ollessa.

        Monikin voi olla valmis juttelemaan mukavia uskonnosta puhelimessa, ja tämä voidaan merkitä "raamattukurssiksi", mutta nuo kurssit johtanevat jäsenyyteen vielä paljon harvemmin kuin kasvotusten pidetyt kurssit.

        Jehovan todistajaksi tulemiseen liittyy kaikenlaista vaikeaa ja epämieluista, johon oppilasta pitää maanitella ja patistella usein pitkäänkin ennen kuin hän on valmis ottamaan tietyn "edistysaskeleen". Eräs taktiikka on kutsua toistuvasti kylään ja viettää aikaa yhdessä, jolloin oppilas kokee jäävänsä tavallaan kiitollisuudenvelkaan. Tällöin voi olla vaikeampi kieltäytyä siitä, mitä toinen toivoo. Puhelimessa tällaista asetelmaa ei niin helposti synny.

        Puhelinkurssit on helppo päättää kun jättää lopulta vain vastaamatta. Periaatteessa olisin kiinnostunut keskustelemaan uskonnosta, mutta sen pitää olla vuorovaikutteista keskustelua. Ei huvita olla vain käännytyksen kohde.


    • Anonyymi

      Puhelikenttä on heidän mielestään vapaaehtoistyötä. Siis ihmisiä kiusataan ja se hyväntekeväisyyttä. Ja kotona vääräuskoisista aviomiehistä tehdään luopioita ja
      vainoajia jos he yhtään kyseenalaistavat puhelinkentän. Pelolla johtamista koivukylän seurakunta ryhmä Rannikko.

    • Anonyymi

      Vartiotorniseura soveltaa itseensä alla olevia Jeesuksen hyvin rakkaudellisia ja "ei-narsistisa" sanoja tai hänen sanoikseen kerrottuja sanoja.

      Voisi yhtä hyvin olla myös aiempien tai jonkin nykyisen islamilaisen sharian kiihkopuhujan suusta.

      A. Morris saanee hengen nostatusta myös noista alempana olevista jumalan tahdon inhimillisistä ilmaisuista ...

      ***

      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

      "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

      "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

      ***

      "He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. - - Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu."

      "Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesaja 13:5, 6, 15, 16

      "Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18

      ***

      Raamatun rakkaudellinen sanoma ...

      Sitä se keksiajan inkvisiitio-kirkkokin esikuvilleen uskollisesti ristiretkillään sovelsi.

    • Anonyymi

      "Miksi Jehovan todistajien järjestön videoissa on yhä enemmän vihapuhetta?"

      Vaikuttaisiko siihen osaltaan se, miten ristiriitainen Raamattu itse on täynnänsä vihapuhetta VT:stä alkaen ja sitten tyranisen fundisuskonnon on helppoa ottaa nuo elementit työkaluikseen.

      • Anonyymi

        Voi heijastaa turhautumista ja muuta keinottomuutta.

        Netin aikana lahkon leipälaji, järjestelmäasioiten päätös, on nähtävissä historiansa osalta netissä eikä nyt ole ensimmäistäkään sotaa, lopun merkkiä.

        Toki ennenkin on muuteltu sukupolven pituutta, jaettu taivas maan pinnalle ja mitä niitä nyt on, mutta nyt muutokset käsiteltäisiin netissä historiansa valossa jolloin värvättävät äänestävät jaloillaan ennenkuin ovat maksavia jäseniäkään.

        Toki ennenkin on opetettu että erottuja on vihattava, sehän on myös pelote jäsenille välttää erotetuksi joutumista.

        Ainakaan ei tarvitse ruveta vaikenemaan
        Raamatun tärkeimmän käskyn, rakkauden osaltahan lahkojohto ei ole päässyt pitemmälle kuin että on tehnyt siitä yhden iskulauseen muiden joukkoon. Johan rakkaus vaikettaisi mököttämistäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi heijastaa turhautumista ja muuta keinottomuutta.

        Netin aikana lahkon leipälaji, järjestelmäasioiten päätös, on nähtävissä historiansa osalta netissä eikä nyt ole ensimmäistäkään sotaa, lopun merkkiä.

        Toki ennenkin on muuteltu sukupolven pituutta, jaettu taivas maan pinnalle ja mitä niitä nyt on, mutta nyt muutokset käsiteltäisiin netissä historiansa valossa jolloin värvättävät äänestävät jaloillaan ennenkuin ovat maksavia jäseniäkään.

        Toki ennenkin on opetettu että erottuja on vihattava, sehän on myös pelote jäsenille välttää erotetuksi joutumista.

        Ainakaan ei tarvitse ruveta vaikenemaan
        Raamatun tärkeimmän käskyn, rakkauden osaltahan lahkojohto ei ole päässyt pitemmälle kuin että on tehnyt siitä yhden iskulauseen muiden joukkoon. Johan rakkaus vaikettaisi mököttämistäkin.

        "Netin aikana lahkon leipälaji, järjestelmäasioiten päätös, on nähtävissä historiansa osalta netissä eikä nyt ole ensimmäistäkään sotaa, lopun merkkiä. "

        Näinhän se tuppaa olemaan kun mm. huuhaa-herähtäneet-lahkolaiset väkivalta-viha-kapittelevat ikuisen rakkaudellista h.elevetin kärsimystä eri tavoin uskoville ja / tai ei-uskoville, jotka eivät huuhaataan noteeraa.


    • Anonyymi

      Jeesuksen opetukset voi olla ihan ok mutta harvoinhan niitä uskonnot noudattavat. Usein tehdään päinvastoin.

    • Anonyymi

      Tuollaiset ihmiset elää jo ihan fantasia maailmassa jotka kuvittelevat olevansa jossain erikoisasemassa ja harmassa tappamassa muita.
      Ei välttämättä heidän kuvitelmat pidä miltään osin paikkansa.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajien uskonto (tai kultti) onkin eräänlainen johtajiensa egotrippi. Paistattelevat omiensa ihailun kohteena puolijumalina ja fantasioivat kaikkien muiden maailman ihmisten tappamisesta.


    • Anonyymi

      Totta ja tappamisharjoitukset kaksi kertaa viikossa zoomissa. Salit tulisivat paljon kalliimmiksi ylläpitää ne voi myydä vaikka katolilaisille.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi aikansa uskonnollisista johtajista:" te olette isästänne perkuleesta. Hän on ollut tappaja alusta asti".
        Millä tavoin?
        Hän lietsoo vihaa kaikin tavoin ja nautiskelee tuloksistaan.
        Kun Morris leikkii tulitikkuleikkejä ja puhuu existä halveksivasti , taputtaa perkule käsiään ja kiljuu:" hyvä,hyvä.".
        Morris ei ota huomioon sitä, että monet exät ovat enemmän Jeesuksen seuraajia kun hän.
        Morris on tekopyhä fariseus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi aikansa uskonnollisista johtajista:" te olette isästänne perkuleesta. Hän on ollut tappaja alusta asti".
        Millä tavoin?
        Hän lietsoo vihaa kaikin tavoin ja nautiskelee tuloksistaan.
        Kun Morris leikkii tulitikkuleikkejä ja puhuu existä halveksivasti , taputtaa perkule käsiään ja kiljuu:" hyvä,hyvä.".
        Morris ei ota huomioon sitä, että monet exät ovat enemmän Jeesuksen seuraajia kun hän.
        Morris on tekopyhä fariseus.

        Samainen Jeesus lausui myös seuraavaa viha-extremismiä ja antoi samalla mallin aidoille seuraajilleen.

        *

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samainen Jeesus lausui myös seuraavaa viha-extremismiä ja antoi samalla mallin aidoille seuraajilleen.

        *

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

        Hän kertoi seurauksista.
        Olishan ne ihmiset voineet tehdä toisinkin. Valinnan vapaus nääs.
        JT:tkin voisivat valita toisin, mutta he seuraavat isäänsä perkuletta.
        En minäkään tanssi JT sukulaisteni pillin mukaan. Vihatkoon tai mököttäköön ihan vapaadti minua.
        Minä en luovu Jeesuksesta JT:n takia, enkä kenenkään muunkaan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kertoi seurauksista.
        Olishan ne ihmiset voineet tehdä toisinkin. Valinnan vapaus nääs.
        JT:tkin voisivat valita toisin, mutta he seuraavat isäänsä perkuletta.
        En minäkään tanssi JT sukulaisteni pillin mukaan. Vihatkoon tai mököttäköön ihan vapaadti minua.
        Minä en luovu Jeesuksesta JT:n takia, enkä kenenkään muunkaan takia.

        "Hän kertoi seurauksista."

        Mallintamansa suvaitsemattomuuden ja fanaattisuuden seurauksista.

        Nuo aivan samat sanat voisivat yhtä hyvin olla vaikka jonkin ISISin sharia-kiihkopuhujan suusta.

        Narsistinen totalitärismi johtaa tuon kaltaisiin extremistisiin vastakkainasetteluihin, joissa poljetaan jalkoihin kaikki universaalit aivan perus-ihmisarvotkin.

        Tilanne jossa jokin aate tai uskomus on tärkeämpää kuin ihmisarvot tai itse elämän arvo: joko olet kanssamme ja alistut yksisuuntaiselle sanelullemme ja vaatimuksillemme tai olet vihollisemme.

        Normaalissa ja terveessä arvomaailmassa on tilaa erilaisuudelle ja eriäville ajatuksille ilman että sellaisesta luokitellaan viholliseksi.

        Keskiajan tappava ja vainoava verimiekka-inkvisiitiokirkko ristiretkineen on ollut hyvin uskollinen noille Jeesuksen sanoiksi kerrotuille sanoille.

        Vartiotorniseurakin osaltaan toimii vastaavalla extremismin kaavalla saaden aikaan paljon vahinkoa ja suoranaista pahaa vanavedessään.

        Ps.

        Noiden extremististen ja toinen toistaan vastaan kiihottavien sanojen lausuja itse teki oharit seuraajilleen 2000-vuotta sitten.

        Hän ei pitänyt lupaustaan paluustaan tuon lupauksen kuulijoiden sukupolven aikana, lupaus jonka nimenomaan heille ja sukupolvelleen kohdisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samainen Jeesus lausui myös seuraavaa viha-extremismiä ja antoi samalla mallin aidoille seuraajilleen.

        *

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

        "rakastaa enemmän kuin minua".

        Implisiittisesti siis molempia piti rakastaa, toista vaan enemmän. Aika hankala tuo on vihapuheeksi kääntää.

        Suurin osa vihasta on peräisin siitä tosiasiasta, että veri on vettä sakeampaa ja veri velvoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kertoi seurauksista."

        Mallintamansa suvaitsemattomuuden ja fanaattisuuden seurauksista.

        Nuo aivan samat sanat voisivat yhtä hyvin olla vaikka jonkin ISISin sharia-kiihkopuhujan suusta.

        Narsistinen totalitärismi johtaa tuon kaltaisiin extremistisiin vastakkainasetteluihin, joissa poljetaan jalkoihin kaikki universaalit aivan perus-ihmisarvotkin.

        Tilanne jossa jokin aate tai uskomus on tärkeämpää kuin ihmisarvot tai itse elämän arvo: joko olet kanssamme ja alistut yksisuuntaiselle sanelullemme ja vaatimuksillemme tai olet vihollisemme.

        Normaalissa ja terveessä arvomaailmassa on tilaa erilaisuudelle ja eriäville ajatuksille ilman että sellaisesta luokitellaan viholliseksi.

        Keskiajan tappava ja vainoava verimiekka-inkvisiitiokirkko ristiretkineen on ollut hyvin uskollinen noille Jeesuksen sanoiksi kerrotuille sanoille.

        Vartiotorniseurakin osaltaan toimii vastaavalla extremismin kaavalla saaden aikaan paljon vahinkoa ja suoranaista pahaa vanavedessään.

        Ps.

        Noiden extremististen ja toinen toistaan vastaan kiihottavien sanojen lausuja itse teki oharit seuraajilleen 2000-vuotta sitten.

        Hän ei pitänyt lupaustaan paluustaan tuon lupauksen kuulijoiden sukupolven aikana, lupaus jonka nimenomaan heille ja sukupolvelleen kohdisti.

        Jos joku alkaisi levittää uutta aatetta Jeesuksen käyttämää retoriikkaa ja sen äärimmäisiä muotoja lainaten, siihen puututtaisiin aika äkkiä. Vanhan aatteen kohdalla yhteiskunnalla on sokea piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "rakastaa enemmän kuin minua".

        Implisiittisesti siis molempia piti rakastaa, toista vaan enemmän. Aika hankala tuo on vihapuheeksi kääntää.

        Suurin osa vihasta on peräisin siitä tosiasiasta, että veri on vettä sakeampaa ja veri velvoittaa.

        Mielikuvitusolento vaatii olla rakkauden ensisijainen kohde?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kertoi seurauksista."

        Mallintamansa suvaitsemattomuuden ja fanaattisuuden seurauksista.

        Nuo aivan samat sanat voisivat yhtä hyvin olla vaikka jonkin ISISin sharia-kiihkopuhujan suusta.

        Narsistinen totalitärismi johtaa tuon kaltaisiin extremistisiin vastakkainasetteluihin, joissa poljetaan jalkoihin kaikki universaalit aivan perus-ihmisarvotkin.

        Tilanne jossa jokin aate tai uskomus on tärkeämpää kuin ihmisarvot tai itse elämän arvo: joko olet kanssamme ja alistut yksisuuntaiselle sanelullemme ja vaatimuksillemme tai olet vihollisemme.

        Normaalissa ja terveessä arvomaailmassa on tilaa erilaisuudelle ja eriäville ajatuksille ilman että sellaisesta luokitellaan viholliseksi.

        Keskiajan tappava ja vainoava verimiekka-inkvisiitiokirkko ristiretkineen on ollut hyvin uskollinen noille Jeesuksen sanoiksi kerrotuille sanoille.

        Vartiotorniseurakin osaltaan toimii vastaavalla extremismin kaavalla saaden aikaan paljon vahinkoa ja suoranaista pahaa vanavedessään.

        Ps.

        Noiden extremististen ja toinen toistaan vastaan kiihottavien sanojen lausuja itse teki oharit seuraajilleen 2000-vuotta sitten.

        Hän ei pitänyt lupaustaan paluustaan tuon lupauksen kuulijoiden sukupolven aikana, lupaus jonka nimenomaan heille ja sukupolvelleen kohdisti.

        Joh.21:22,23.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "rakastaa enemmän kuin minua".

        Implisiittisesti siis molempia piti rakastaa, toista vaan enemmän. Aika hankala tuo on vihapuheeksi kääntää.

        Suurin osa vihasta on peräisin siitä tosiasiasta, että veri on vettä sakeampaa ja veri velvoittaa.

        "Implisiittisesti siis molempia piti rakastaa, toista vaan enemmän. Aika hankala tuo on vihapuheeksi kääntää."

        Totta tuokin osaltaan ja tuolloisessa aikansa eri fundamentalistien vallitsemassa yhteiskunnassa uusi messias ja seuraajansa riskeerasi saada kaikkea muuta kuin hyvän vastaanoton, perhepiirisäkin.

        Toisaalta Jeesus kertoi verbin saattamana tuovansa miekan, ei rauhaa.

        "Suurin osa vihasta on peräisin siitä tosiasiasta, että veri on vettä sakeampaa ja veri velvoittaa."

        Mitähän kaikkea tuohon "veri on vettä sakeampaa" raamitukseen tulisi laittaa sisällöksi.

        Mutta historian valossa suurimpia väkivallan, sorron, riiston, verenvuodatuksen ja sotien aikaansajia ovat olleet fundamentaliset aatteet, uskomukset ja uskonnot.

        Kristinuskon puitteissa keksiajan inkvisiitio-kirkko verisine lahtaus-ristiretkineen on yksi konkreettinen esimerkki.


    • Anonyymi

      Yhden Tuben kommentiosuudesssa mainittiin jokin uudempi lahtauspuhe "killing cherished family members" mutta en löytänyt sitä.

      • Anonyymi

        Osuipa kohdalle tuo "tappovideo" ... vieläkö sivistyneissä yhteiskunnissa suvaitaan tuollaisia vihapuheita uskonnon nimissä ... ja nuo Vanahan Testamentin kaltaiset kiihkouskovat ovat vielä aivan tosissaan tulkintoineen.

        Tässä tapauksessa rinnastetaan Jumalan tahto ja ihmisvetoisen, suuriluuloisen, itseriittoisen, kieroilevan, valehtelevan ja kaksinaismoralisen Vartiotorniseuran hallintoelimen tahto toisiinsa.

        - https://www.youtube.com/watch?v=Y90pE_l0whE

        :/


    • Anonyymi

      Mistä vihapuhe videoista puhutte. En ole nähnyt ensimmäistäkään. Viha puhe on yllyttämistä väkivaltaan. Niin itse ymmärrän vihapuheen. Nyt kun veljesseurakin on loppunut, niin täällähän on hyvä peuhata ja infota feikki uutisilla. Yhtään vihapuhe videota en ole nähnyt. Laittakaa jokin linkki väitteidenne tueksi. Jehovan todistajilla ei ole yhden yhtä videota jossa yllytettäisiin väkivaltaan mitään kohderyhmää vastaan. Hienoja ja rohkaisevia videoita ne jotka olen nähnyt.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, ei yhden yhtäkään. Tällä palstalla jauhetaan vaan soopaa jt, ei kannata uskoa yhteenkään heidän tekemiin aloitukseen!


      • Anonyymi

        Mistäs JT sen tunnistaisi ?
        JT on nähnyt Johanneksenpojan sivuilla vihakirjoitusta.
        Tähän on joutunut poliisi vastauksessaan valistamaan että ei, se on ihan asiallinen sivusto uskonnoitsijatoimija Suomen Jehovantodistajista keskustelemiseksi.

        JT tunnistaa käskyt vartiotornista. Punkt slut.
        Nimittäin tuollainen vihakirjoituksista syyttäminen on yleismaailmallinen ilmiö, sellaisena vartiotorniseuran käynnistämä. Sen, joka sanoo olevansa jehovakanava ja jonka kirjoittajat eivät ilkeä laittaa nimiään vartiotorni juttujensa alle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs JT sen tunnistaisi ?
        JT on nähnyt Johanneksenpojan sivuilla vihakirjoitusta.
        Tähän on joutunut poliisi vastauksessaan valistamaan että ei, se on ihan asiallinen sivusto uskonnoitsijatoimija Suomen Jehovantodistajista keskustelemiseksi.

        JT tunnistaa käskyt vartiotornista. Punkt slut.
        Nimittäin tuollainen vihakirjoituksista syyttäminen on yleismaailmallinen ilmiö, sellaisena vartiotorniseuran käynnistämä. Sen, joka sanoo olevansa jehovakanava ja jonka kirjoittajat eivät ilkeä laittaa nimiään vartiotorni juttujensa alle

        Eikös se ole vihapuhetta kun Anthony Morris mini kolomonen julkisesti vertaa ex todistajia palavaan tulitikkuun, puhaltaa sen sammuksiin ja sanoo:" näin käy exien".


      • Anonyymi

        En ole nähnyt ensimmäistäkään.

        - Vanha totuus on, että silmät ummessa ei näe.


      • Anonyymi

        "Mistä vihapuhe videoista puhutte. En ole nähnyt ensimmäistäkään."

        Viisaan sananlaskun mukaan ei ole sokeampaa kuin henkilö joka kieltäytyy näkemästä ;-)

        Sitten on erilaisia motiiveita tuohon näkemättömyyteen, kuten todistajuuden ADN:n kuuluva AOT-mielenmoodi ja mielenhallinnnalliset metodit, jotka johtavat kongitiiviseen dissonanssiin.

        Sitten edelleen on "ei näkemistä" ....


    • Anonyymi

      Tämän ajan ihmiset ovat siis tulleet välinpitämättömiksi ja he ovat kylmenneet ihmisten hädälle? Eikös tuota samaa ole sanottu jo tuhansia vuosia ja varsinkin todistajien taholta anakin kymmeniä vuosia.

      Kun todistajat kehottavat olemaan huomaavaisia omille joukoilleen, he itse osoittavat olevan piittaamattomia ja kylmenneitä ihmisten hädälle. Noilla perusteilla voi olettaa, että italialaisen pikkutytön ohi ajeli muutama todistajakin vaivautumatta pysähtymää. Ja olisiko oletetun todistajan pitänyt pysöhtyä kysymään josko pikkutyttö oli todistaja, jos niin sitten olisi tullut auttaa muussas tapauksessa jatkaa matkaansa?

      Evans on aivan oikeassa kun hän kysyy eikö raamatun käsky tappaa toisinuskovat ole vihapuhetta? Sitähän se on mitä suurimmassa määrin.

      On varsin valitettavaa, että todistajat vetäytyvät yhä enemmän kuoreensa saatuaan negatiivista palautetta "ainoasta oikeasta uskostaan" ja sen käytännön sovellutuksista. Mikään hyvä esimerkki meille maailmallisille he eivät kylläkään ole.

    • Anonyymi

      Tuolla joku komentoi seuraavasti:
      "Eikös se ole vihapuhetta kun Anthony Morris mini kolomonen julkisesti vertaa ex todistajia palavaan tulitikkuun, puhaltaa sen sammuksiin ja sanoo:" näin käy exien".
      Mutta.....tuohan on Raamatun mukaan täysin totta mitä Anthony Morris tuossa demostroi joidenkuiden mielestä ehkä hivenen voimakkaasti. Toisaalta Jumala itse sanoo ihan saman asian kuin Morris ja vielä paljon voimakkaammin. Savuksihan kaikki sellaiset ihmiset katoavat, joiden elämäntapa ei ole Jumalan tahdon mukaista. Heillä ei anneta elämän oikeutta , koska heidän tiensä ja elämäntapa eivät ole suorat Jumalan edessä. Tähän sisältyy myös ns. "luopiot" jotka eivät siis ole sama asia kuin järjestöstä erotetut/eronneet. Toisaalla edelleen myös tuohon toiseen ryhmään kuuluvat yksilöt ovat vaarallisessa tilanteessa, koska he eivät kuulu Jumalan perheeseen. Heillä myös on vaara kadota savuna ilmaan. Onko Jumalan tuomio hävittää tottelematon kuin savuna ilmaan jotenkin epäoikeudenmukainen, jos nämä eivät halua elää Jumalan tahdon mukaan? Pitäisikö sellaiset ihmiset päästää paratiisiin, Jumalan luomaan "uuteen aikakauteen" tupakka suussa, korttipakka taskussa, huumeita takataskussa tai pornolehtiä rintataskussa? Eikö maallinenkin oikeus anna esimerkiksi huumeista melko pitkän kakun jos jää kiinni humeiden hallussapidosta? Eli lainsäädännöt sisältävät rangaistuksia rikollisille henkilöille. Eikö Jumalalla elämän ja ihmisen luojana ole oikeus ottaa kuten jo totesin elämän oikeus silloin pois? Silloinhan tottelemattomat katoavat kuin savu. On hyvä kuitenkin muistaa, että Jumalalla on TODELLA paljon anteeksiantamusta ja hän haluaa etupäässä osoittaa armoa kaikille katuville. Toivoa siis on kaikilla. Silloin ei tarvitse pelätä savuksi muuttumista. Kuinka mahtava Jumala onkaan. Hellä ja armon suuri Isä!

      • Anonyymi

        "Joiden elmäntapa ei ole Jumalan tahdon mukaista".
        Onko valehteleminen Jumalan tahdon mukaista? Olkoonpa että sitä nimitetään joskus "teokraattiseksi sodankäynniksi"?

        Monet exät ovat huomanneet että antaessaan elämänsä Jeesukselle, on se sitä Jumalan tahtoa.
        Lähimmäisten huomioinen ja jopa vihollisten rakastaminen on Jumalan tahtoa.
        Monet exät eivät ryyppää ja käyttäydy ylimielisesti toisia kohtaan, niinkuin nämä muka" Jumalan tahdon mukaisesti elävät JT:t" jotka pettävät itseään.

        Toivoa on JT:llakin, kunhan vain ensin hylkäävät tuon amerikkalaisen humpuukilahkon nimeltä Jehovan todistajat ja sitten uudestisyntyvät.


      • Anonyymi

        Todistajilla ei tule esiin Raamattu.
        Että jokainen on syntiä tehnyt
        Että Jumala ristinkuolemallaan sovitti
        Että usko, katumus pelastaa

        Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut.

        Elämäntavalla taas vartiotornijumala tarkoittaa
        Vartiotornialleviivajaisia valtakunnansalilaitoksella
        Vartiotornikaupustelunormin täyttämistä
        Lahkomannekiininormien täyttämistä (pukeutuminen ja muu lahko-omahyväiseen käytökseen oikeuttava, myös tähän velvoittava)
        Lahjalaatikkovaatimusten täyttäminen. Tämä on itse asiassa tärkein ja pitäisi laittaa ensimmäiseksi
        Salassapidon vaatimus, koskee esim. pedofiliaa


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe