Onko niin että liian badass händlättäväksi, liian diipit sanat vai liian "ei mainstream"? Sitä myös ihmettelen että mikä sit muka niin outoa jos kuuntelee metallia porukassa jossa muut pop tai rap? Yks järjenvastainen ajattelu tapa "metalli on genre joka ei ole musiikkia"... öö tota jos sanotaan et joku on genre niin se tarkoittaa nimenomaan musiikin tyylisuuntaa. Onko jotkut vaan niin yksinkertaisia että ei ymmärrä genren päälle?
Miksi ihmiset oudoksuu metalli musiikkia?
42
324
Vastaukset
Vastaan sit vain tältä tililtä:
@BlackDoomer666Itse kuuntelen välillä myös heavya, esim. Judas Priest ja Iron Maiden. Joskus myös yritän kuunnella Megadethia ja katson alanko tykkäämään siitä enemmän. Tähän mennessä Megadeth ei ole vielä tosi paljon napannut, mutta yritys jatkuu =)
Itse kuuntelen kaikentyylistä musiikkia. Tällä hetkellä ehkä eniten klassista rockia, poppia, iskelmää ja countrya, mutta välillä myös maistuu jazz ja swing ja reggeitäkin olen vähän kuunnellut ja joskus vähän rappiakin, mutta tätä tyylilajia en kuitenkaan niin paljon. Klassista musiikkia en kuuntele kauheasti nykyään, kun aikoinaan tuli kuunneltua tosi paljon. Myös kansanmusiikki menee ja etninen.
Niin ja vähän bluesiakin kuuntelen joskus.
Ihmiset on erilaisii musamaultaan, ei siinä. Se vaan pistää virneeseen ku jengi miukuu et "sulla väärä musamaku" ja et "miks toi tollast kuuntelee" :'D Mun puolesta jengi rauhas kuunnelkoo omia genrejää. Mut se että joitakin muka niin haittaa kun toinen diggaa vähänkään rajummast musast! :D meinaan kyssärei riittää just et "mite joku voi diggaa tollasest?"
BlackDoomer666 kirjoitti:
Ihmiset on erilaisii musamaultaan, ei siinä. Se vaan pistää virneeseen ku jengi miukuu et "sulla väärä musamaku" ja et "miks toi tollast kuuntelee" :'D Mun puolesta jengi rauhas kuunnelkoo omia genrejää. Mut se että joitakin muka niin haittaa kun toinen diggaa vähänkään rajummast musast! :D meinaan kyssärei riittää just et "mite joku voi diggaa tollasest?"
Nyt kuuntelen Rory Gallagheria. Oli irlantilainen kitaristi, soitteli blues ja rock tyyleillä ja lauloi myös. Parhaimmillaan bluestyylissä. Mahtava.
Ei kenenkään musiikkimaku ole väärä. Sitten on väärä, jos kuuntelee sellaista musiikkia mitä ei oikein jaksa kuunnella eli jos pakosti kuuntelee sitä mitä toinen suosittelee, vaikka se ei iskisi yhtään, ei vaikka olisi kuunnellut useamman kerran.
Itse kuuntelen sitä mikä nappaa oli tyylilaji mikä tahansa. Esim. Metallica ei ole oikein iskenyt, vaikka olen yrittänyt kuunnella, samoin on esim. Gun´s en rosesin laita ja myös Jenni Vartiaisen. Mutta nuokin voi joskus miellyttää, ajat kun muuttuu. Joskus aikasemmin olin sitä mieltä, ettei Whitesnake oikein kiinnosta ja Sweetistäkin (oli -70-luvulla ollu glamrockbändi) sitä mieltä ja nyt kuuntelen kumpaakin oikein mielelläni.- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Ei kenenkään musiikkimaku ole väärä. Sitten on väärä, jos kuuntelee sellaista musiikkia mitä ei oikein jaksa kuunnella eli jos pakosti kuuntelee sitä mitä toinen suosittelee, vaikka se ei iskisi yhtään, ei vaikka olisi kuunnellut useamman kerran.
Itse kuuntelen sitä mikä nappaa oli tyylilaji mikä tahansa. Esim. Metallica ei ole oikein iskenyt, vaikka olen yrittänyt kuunnella, samoin on esim. Gun´s en rosesin laita ja myös Jenni Vartiaisen. Mutta nuokin voi joskus miellyttää, ajat kun muuttuu. Joskus aikasemmin olin sitä mieltä, ettei Whitesnake oikein kiinnosta ja Sweetistäkin (oli -70-luvulla ollu glamrockbändi) sitä mieltä ja nyt kuuntelen kumpaakin oikein mielelläni.En mäkään ole pahemmin enää välittänyt Metallican musasta 80-luvun jälkeen. Pidin aluksi teininä bändin musaa paskana, kun olin tottunut kuuntelemaan Dioa ja Iron Maidenia ja Metallica oli aluksi niiden rinnalla todellakin roska, trash metallia. Mieli kuitenkin muuttui täysin, kun Master of Puppets julkaistiin. Biisit oli loistavia ja soitto sujui oikein mallikkaasti. Siihen aikaan hevibändit pystyivät tekemään jopa toimivia insturumentaalikappaleita. Metallican Orion ja Call of Ktulu on aivan loistavia molemmat. Tais olla basisti Burtonin käsialaa, kun hänen jälkeensä ei Metallica ole enää uusia insturumentaaleja aikaiseksi saanut.
Norppa83 kirjoitti:
Itse kuuntelen sitä mikä nappaa oli tyylilaji mikä tahansa. Esim. Metallica ei ole oikein iskenyt, vaikka olen yrittänyt kuunnella, samoin on esim. Gun´s en rosesin laita ja myös Jenni Vartiaisen. Mutta nuokin voi joskus miellyttää, ajat kun muuttuu. Joskus aikasemmin olin sitä mieltä, ettei Whitesnake oikein kiinnosta ja Sweetistäkin (oli -70-luvulla ollu glamrockbändi) sitä mieltä ja nyt kuuntelen kumpaakin oikein mielelläni.Se meinaa ihan totta, jokainen tyyppi kuuntelee just mitä itteensä huvitttaa, tietenkin sit ku jonkun kämpäs tai autos nii siel sit soi sen omistajan mielipiteen mukaan, mutta kun ulkotilois ollaa nii siel soi sitten mitä ite haluu. Kaikkihan ei sitä tajuu ja on sillee "laita pois, iha paskaa". Vastaan yleensä "niin on sunki. Oon nykyää enimmäksee kavereiden kaa jotka kans diggaa metallii, ees vähän.
Ite kuuntele joskus metallin lisäksi dark ambient, dark techno, trapcore, ug dubstep, punk, symphonic ja folk (yleensä suomalaist tai norjalaist). Ylensä kun oikein nostalginen fiilari niin kuuntelen limp bizkit, maiden, dio, scorpions, stratovarius, alice cooper ja sonata arctica. Nä on niit jota skidinä luukutin myös broidinki kaa. Nykyää se on enimmäksee
black metal, death metal, trash metal, deathcore, metalcore, grindcore, symphonic metal, slamming death ja slamming deathcore.Anonyymi kirjoitti:
En mäkään ole pahemmin enää välittänyt Metallican musasta 80-luvun jälkeen. Pidin aluksi teininä bändin musaa paskana, kun olin tottunut kuuntelemaan Dioa ja Iron Maidenia ja Metallica oli aluksi niiden rinnalla todellakin roska, trash metallia. Mieli kuitenkin muuttui täysin, kun Master of Puppets julkaistiin. Biisit oli loistavia ja soitto sujui oikein mallikkaasti. Siihen aikaan hevibändit pystyivät tekemään jopa toimivia insturumentaalikappaleita. Metallican Orion ja Call of Ktulu on aivan loistavia molemmat. Tais olla basisti Burtonin käsialaa, kun hänen jälkeensä ei Metallica ole enää uusia insturumentaaleja aikaiseksi saanut.
Kyllä siis on ihan bändei nykyään jotka vetää aika siistii ja ovat muuten myös osa pelkkää instrumentaalia, mm angel vivaldin yks hyvä esimerkki onnistuneesta modernista instrumentaali metallista, sit tietenkin animals as leaders joka aika tunnettu ja sen biisi cafo. Kyllä siis vanhat bändit aina ovat ne tärkeät koska ne ovat niitä uranuurtajia. Metallica, mayhem, slipknot, korn, meshuggah, lamb of god ja ton tyyliset ovat niitä joista nyky bändit ottaa vaikutteita tosi paljon. Kyllä siis tulee kuunneltuu paljon metallin juuriakin!
Kyllä siis on ihan bändei nykyään jotka vetää aika siistii ja ovat muuten myös osa pelkkää instrumentaalia, mm angel vivaldin yks hyvä esimerkki onnistuneesta modernista instrumentaali metallista, sit tietenkin animals as leaders joka aika tunnettu ja sen biisi cafo. Kyllä siis vanhat bändit aina ovat ne tärkeät koska ne ovat niitä uranuurtajia. Metallica, mayhem, slipknot, korn, meshuggah, lamb of god ja ton tyyliset ovat niitä joista nyky bändit ottaa vaikutteita tosi paljon. Kyllä siis tulee kuunneltuu paljon metallin juuriakin!
Mut on tosiaan mulki metalli bändei jotka aluks ei sytyttäny, kuunteli ekaks vaa vanhoi bändei ja vaikuttei ottaa isosti nyky bändit, no se tietenki kuin polku kunnes aina tulee uus käännös toiseen suuntaan. Yks mitä nyky metallis on ihme ku menee popimmaks ja popimmaks ne bändit jotka enne jylläs kute bmth esimerkiksi. What is wrong... METAL'S NOT POP! "rap is new punk" ajattelee teinit, mut mikä sitten on nyky teinien juttu siin et soitetaa jota hito kaava halipula rap musaa ja ollaa "äijii" mun mielest se ei oo yhtään rebel menoo vaa sitähyväksynnän hakuu...
Mut on tosiaan mulki metalli bändei jotka aluks ei sytyttäny, kuunteli ekaks vaa vanhoi bändei ja vaikuttei ottaa isosti nyky bändit, no se tietenki kuin polku kunnes aina tulee uus käännös toiseen suuntaan. Yks mitä nyky metallis on ihme ku menee popimmaks ja popimmaks ne bändit jotka enne jylläs kute bmth esimerkiksi. What is wrong... METAL'S NOT POP! "rap is new punk" ajattelee teinit, mut mikä sitten on nyky teinien juttu siin et soitetaa jota hito kaava halipula rap musaa ja ollaa "äijii" mun mielest se ei oo yhtään rebel menoo vaa sitähyväksynnän hakuu...
Sama metallis joka outoo...
- Anonyymi
Itse kuuntelen ns. klassista heviä, eli käytännössä kasarikamaa.
Olin tuolloin teini-ikäinen, joten homma tuli aika luonnostaan. Silloin oltiin ns. hevareita.
En tiedä kuuntelisinko heviä, jos olisin tämän päivän nuori, en ehkä kuuntelisi.
Kun en pahemmin jaksa enää innostua nykymetallista.- Anonyymi
Pitää laittaa tänne oikein lista bändeistä, jotka ovat mielestäni maailman parhaita heviyhtyeitä. Listaan ei siis sisälly hard rock-yhtyeitä.
1.Black Sabbath (eri kokoonpanoissa, Ozzyn aika, mutta ehdottomasti myös Dion aikana, jolloin biisit olivat mielestäni parhaiten sävellettyjä.)
2, Judas Priest
3, Dio
4. Metallica
5, Iron Maiden
6. Queensryche
7. Ratt
8. Dokken
9. Accept
10. Scorpions
11. Saxon
12. Twisted Sister
13. Motörhead
14, Loudness
15, Ozzy Osbourne
16. Micheal Schenker Group
17. UFO
18. Thin Lizzy (hard rockia, mutta teki pari hevilevyäkin 80-luvulla)
SIinäpä ne suurin piirtein.
Kaikkia näitä kuuntelin jo 80-luvulla ja sinne myös jämähdin. Anonyymi kirjoitti:
Pitää laittaa tänne oikein lista bändeistä, jotka ovat mielestäni maailman parhaita heviyhtyeitä. Listaan ei siis sisälly hard rock-yhtyeitä.
1.Black Sabbath (eri kokoonpanoissa, Ozzyn aika, mutta ehdottomasti myös Dion aikana, jolloin biisit olivat mielestäni parhaiten sävellettyjä.)
2, Judas Priest
3, Dio
4. Metallica
5, Iron Maiden
6. Queensryche
7. Ratt
8. Dokken
9. Accept
10. Scorpions
11. Saxon
12. Twisted Sister
13. Motörhead
14, Loudness
15, Ozzy Osbourne
17. UFO
Kaikkia näitä kuuntelin jo 80-luvulla ja sinne myös jämähdin.Näitä luukutti junnuna \m/
Anonyymi kirjoitti:
2, Judas Priest
3, Dio
4. Metallica
5, Iron Maiden
6. Queensryche
7. Ratt
8. Dokken
9. Accept
10. Scorpions
11. Saxon
12. Twisted Sister
13. Motörhead
14, Loudness
15, Ozzy Osbourne
17. UFO
Kaikkia näitä kuuntelin jo 80-luvulla ja sinne myös jämähdin.Itse luen Scorpionsin ja Twisted sistersin hard rockiksi. Ja onko UFO varsinaista heavya? Ja Mötörhead ei kai ole heavya tai ainakin mikäli itse Lemmya on uskominen, joka joskus sanoi, ettei Mötörhead ole heavymusiikkia vaan rock n rollia.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Itse luen Scorpionsin ja Twisted sistersin hard rockiksi. Ja onko UFO varsinaista heavya? Ja Mötörhead ei kai ole heavya tai ainakin mikäli itse Lemmya on uskominen, joka joskus sanoi, ettei Mötörhead ole heavymusiikkia vaan rock n rollia.
Se onkin vähän veteen piirretty viiva, miten kukin haluaa nämä yhtyeet luokitella.
Kasarina nämä bändit olivat meikäläiselle heviä, varsinkin silloin julkaistut levyt.
Mut sitä vaa ku myös mietityttäny seki tylsä juttu et mtvllä joskus metalli ja rock n rolli jylläs, mut nyt siel soi vaan joku "kusitauko musiikki", meinaan muistan sen että ku jackass jne oli mtvllä nii silloin viel ei ollu sellanen "kusitauko" kanava vaan siel soi musaa kaikkeen makuun ja se oli junnuna kanava jonka avasin ensimmäiseksi kun avasin töllön. Nyt mtv on vain nenänkaivaja bieber teinien kanava jossa soi vain joku "I sold my soul" mainstream paska.
Onko maailma oikeesti menossa näin väärään suuntaan? Meinaa mainstream ignorannu asian että tottakai tollainen liike vähentää viewer countia ja Mtv on ignorantin asenteen takia aika kuoleva kanava. Ainoa jonka takia nykyään käännän mtvlle on ridiculousness, en muuta. Mainstream on nykyään vain kahden genren media eli rap ja pop jossa vain rajattu lammas aitaus.- Anonyymi
Aika jännää, kun lista kuunnelluista kappaleista on sääntöjen vastaista ;D
No, tätä on S24. Poistojen mielivaltaa.
-winner-Mulla ei menny kerran ketjun jatkoks mun linkittämät kuvat vai kappleet kun yritin ja se johtu siitä, että en ollu tajunnu kirjottaa alkuun jotain tekstiä. Kun alkuun kirjottaa jotain, niin vasta sitten voi pistää ne Youtubelinkit tai jotku muut linkit. Kokeile seuraavalla kerran. Kirjota alkuun vaikka, esim. tässä muuta kappale joista oon pitäny yms. mitä keksit ja sitten linkit alle.
Kyllä lista kappaleista on ihan sääntöjen mukaista, ei niitä poisteta, jos vaan ensin alkuun pistää jotain tekstiä.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Tai ei ainakaan pitäisi poistaa, kun toimii tällä tavalla.
Kuten huomasit, poistui jo toisen kerran.
No ei se mitään, maailmassa riittää vähemmän stressaantuneita ketjuja ja keskustelualustoja, joihin voi kommentoida ilman bottien tai hermoilevan ylläpidon sensuuria ;D
-winner- Anonyymi kirjoitti:
Kuten huomasit, poistui jo toisen kerran.
No ei se mitään, maailmassa riittää vähemmän stressaantuneita ketjuja ja keskustelualustoja, joihin voi kommentoida ilman bottien tai hermoilevan ylläpidon sensuuria ;D
-winner-Johtuskohan sit siitä, kun et oo rekisteröityny tänne. Jos tän 24:n ylläpito aattelee, et linkkien takaa paljastuu jotain outoa tai tulee viruksia tai jotain. En tiiä. Kyllä Anonyyminäkin tai rekisteröimättömälläkin nimimerkillä saa kommenttejaan näkyviin, mutta tää paikka, ainakin ennen mielellään tykkää siitä, että on rekisteröityny ja käyttää vielä sitä yhtä nimimerkkiä. Varsinkin ennen oli niin tuolla chatin puolella.
- Anonyymi
Metallimusa on perseenraapijoiden musiikkia. Hyi.
Kuka kysyy? Pop musa on vitun halipula jonne runkkujen musaa...
Hyi!
- Anonyymi
Kuka kysyy? Pop musa on vitun halipula jonne runkkujen musaa...
Pop musassakin on hyvää ihan vastaavasti kuin että metallimusassakin on paskaa. Itse kasvoin varhaisnuoruuden punk rockin ekan aallon mukana ja se kolahti ihan v''tun kovaa - ja kolahtaa yhä kun Sex Pistolsin esim. Bodies kajahtaa soimaan täysillä.
https://www.youtube.com/watch?v=yzFFtBsl5ps
Sitä ennen kuuntelin kaikenlaista, esim. Deep Purplen Burn albumista tykkäsin kovasti ja monista 70-luvun suomirock bändeistä. mutta ei ne silleen kolahtanut kuin Punk.
Mutta sitten tuli ihan jättikolahdus; Motörheadin konsertti jäähallissa 1981. SE KOLAHTI, korvat tosin soi vielä lauantai aamulla ja keikka oli tiistaina. Sen jälkeen sitten metallibändit vaikutti ihan lapsellisilta, ehkä se oli levykansitaide sirkkelinteräkuvastoineen joka sai sen vaikuttamaan pelletouhulta. Luin just Rob Halfordin elämänkerran ja ihmettelin että miksi se metalli ei mulle uponnut juurikaan ja muistin sitten sen levykansihomman.
Arvostan sitäkin kyllä, ihan niin kuin lähes kaikkea musaa. Vuosien saatossa on soinut tekno (mm 2-unlimited), dance (mm. Sash!) ja pop (mm Madonna) ja nyt taas on Motörhead palannut rakkaaksi, on mm. nimmarit levynkannessa Oulun keikalta jne... niin ja nyt soi matkamusana hardtekno yms edm.
Olen varsin kaikkiruokainen, ja siitä iloinen. Anonyymi kirjoitti:
Pop musassakin on hyvää ihan vastaavasti kuin että metallimusassakin on paskaa. Itse kasvoin varhaisnuoruuden punk rockin ekan aallon mukana ja se kolahti ihan v''tun kovaa - ja kolahtaa yhä kun Sex Pistolsin esim. Bodies kajahtaa soimaan täysillä.
https://www.youtube.com/watch?v=yzFFtBsl5ps
Sitä ennen kuuntelin kaikenlaista, esim. Deep Purplen Burn albumista tykkäsin kovasti ja monista 70-luvun suomirock bändeistä. mutta ei ne silleen kolahtanut kuin Punk.
Mutta sitten tuli ihan jättikolahdus; Motörheadin konsertti jäähallissa 1981. SE KOLAHTI, korvat tosin soi vielä lauantai aamulla ja keikka oli tiistaina. Sen jälkeen sitten metallibändit vaikutti ihan lapsellisilta, ehkä se oli levykansitaide sirkkelinteräkuvastoineen joka sai sen vaikuttamaan pelletouhulta. Luin just Rob Halfordin elämänkerran ja ihmettelin että miksi se metalli ei mulle uponnut juurikaan ja muistin sitten sen levykansihomman.
Arvostan sitäkin kyllä, ihan niin kuin lähes kaikkea musaa. Vuosien saatossa on soinut tekno (mm 2-unlimited), dance (mm. Sash!) ja pop (mm Madonna) ja nyt taas on Motörhead palannut rakkaaksi, on mm. nimmarit levynkannessa Oulun keikalta jne... niin ja nyt soi matkamusana hardtekno yms edm.
Olen varsin kaikkiruokainen, ja siitä iloinen.Itsekin olen lukenut Rob Halfordin muistelmat on mulla kirjahyllyssä). Judas Priestista tykkään, mutta silloin kun aloin kuunteleen bändin musiikkia, niin ei aluksi oikein kolahtanu, mutta myöhemmin kolahti, kun kävin bändin tuotannon läpi levy levyltä.
Heavybändeistä mulla toinen suosikki on Iron Maiden.
Nyt olen kuunnellut aika paljon 1960-70 -lukujen musiikkia (jonkun verran kasariakin, mutta erityisesti noiden edellä mainittujen vuosikymmenien).- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Itsekin olen lukenut Rob Halfordin muistelmat on mulla kirjahyllyssä). Judas Priestista tykkään, mutta silloin kun aloin kuunteleen bändin musiikkia, niin ei aluksi oikein kolahtanu, mutta myöhemmin kolahti, kun kävin bändin tuotannon läpi levy levyltä.
Heavybändeistä mulla toinen suosikki on Iron Maiden.
Nyt olen kuunnellut aika paljon 1960-70 -lukujen musiikkia (jonkun verran kasariakin, mutta erityisesti noiden edellä mainittujen vuosikymmenien).Minä oikein yllätyin Judas Priestin pitkästä historiasta ja merkityksestä metallimusaskenessä kun kirjan luin. Kannatti lukea ja tulihan samalla vähän käsitystä homoseksuaalisuuden aiheuttamista haasteista elämässä, mutta Rob kyllä osasi kuvailla asiat hyvin, on joutunut asiat läpi käymään ja perehtymään itsetuntemukseen näköjään. On kyllä hyvä Rock elämänkertakirja.
Anonyymi kirjoitti:
Minä oikein yllätyin Judas Priestin pitkästä historiasta ja merkityksestä metallimusaskenessä kun kirjan luin. Kannatti lukea ja tulihan samalla vähän käsitystä homoseksuaalisuuden aiheuttamista haasteista elämässä, mutta Rob kyllä osasi kuvailla asiat hyvin, on joutunut asiat läpi käymään ja perehtymään itsetuntemukseen näköjään. On kyllä hyvä Rock elämänkertakirja.
Itse luin kolme kertaa Halfordin muistelmat (aina kun pääsin loppuun aloitin uudestaan). Olen myös KK Downingin muistelmat (sekin oli hyvä ja siinä oli myös huumoria). Kaikenlaista on Priestin pojille sattunut matkan varrella.
Anonyymi kirjoitti:
Minä oikein yllätyin Judas Priestin pitkästä historiasta ja merkityksestä metallimusaskenessä kun kirjan luin. Kannatti lukea ja tulihan samalla vähän käsitystä homoseksuaalisuuden aiheuttamista haasteista elämässä, mutta Rob kyllä osasi kuvailla asiat hyvin, on joutunut asiat läpi käymään ja perehtymään itsetuntemukseen näköjään. On kyllä hyvä Rock elämänkertakirja.
Olen myös lukenut KK Downingin muistelmat.
Anonyymi kirjoitti:
Nythän Iron Maiden on tänä vuonna ehdolla Rock n roll hall of fameen. Saa nähä pääseekö sisään. Jos pääsee, niin hyvä juttu, mutta sitten herää se ikuinen kysymys, että miksei Priest ole päässyt (on ollut ehdolla muutaman kerran), bändi on kuitenkin heavyn pioneeraja ja loi heavygenren yhdessä Sabbathin kanssa. Ei sillä, ettei Maidenkin ole hyvä ja ettei sekin olisi vaikuttanut heavygenreen ja sekin on monen myöhemmin perustetun heavy-/metallibändin esikuva, mutta kyllä Priestin olisi pitänyt jo päästä sisään Fameen. Toisaalta taas olen myös miettinyt tarvitseeko joku bändi tai sooloartisti tuota Famea todisteeksi siitä, että on hyvä ja että on jonkun musiikkigenren pioneereja yms. Esim. jos otetaan vaikka käsittelyyn Paul Rodgers. Mies ei ole koskaan ollut edes ehdolla Fameen (en ainakaan itse tiedä, että olisi), mutta silti kukaan ei kiistä, etteikö hän olisi merkittävä hahmo rockmusiikin kentällä ja monen esikuva.
- Anonyymi
Juu, ja usko palasi jossain määrin metallimusaan Ilosaarirockissa (Lemmy sairastui ja Motörhead perui) ja sittemmin John Smith festareilla kun oma poika oli äijäporukan matkassa ja edellytti että kuunnellaan Lost Societyn keikat - kannatti. Ei ollut pelletouhua mukana yhtään.
https://www.youtube.com/watch?v=_VYaSmFcfVM - Anonyymi
Nämä lienevät näitä mielipideasioita. Mulla ei ole todellakaan mitään metallia vastaan, sitä tultu sahattua laidasta laitaan teinivuosina ja jotain tulee kuunneltua edelleen. Uskoisin että se on monille se metallin lujuus/tietynlainen karuus joka räsähtää korvaan, samoin kun esim monille räpissä (monien artistien kohdalla se "uhoaminen". Sitten taas monen mielestä esim useamman vanhemman suomipopin tai rokin esittäjien biisit ovat liian pliisuja... Itse osaan arvostaa vaan artisteja jotka käyttää kappaleissaan suurimmaksi osaksi oikeita soittimia ja tekevät kappaleensa itse. Jälkimmäinen onnistuu ainakin lähes kaikilta raskaamman musan yhtyeiltä mutta alkaa olla käsittääkseni aika harvinaista herkkua pop musiikissa, missä erikseen säveltäjä ja sanoittaja räätälöivät satunnaiselle pintaliitäjälle levyllisen biisejä joilla saadaan tästä henkilöstä instant stara. Tai sitten näitä kolmen soinnun hittejä
joissa mahdollisimman siirappinen kertsi jossa kiteytetään jokin arkinen ongelma tai tunne hokemaan jolla ei ole kenellekään mitään väliä... Meidän nykymusiikin kulttuuri ja ison osan länsimainen sävelkorva on sillä mallilla että mitä enemmän plagioidun kuulosta teknopaskaa luukutetaan autotunella ja määkinä orkesterilla, sitä enemmän sitä fanitetaan. Sitten on nämä ns oikeat artistit, entiset idols tähdet ym. joille muut tekevät biisit valmiiksi. Ja koko paskahan menee aina levy-yhtiön prosessin läpi. Kun tulee sieltä ulos niin viimeisetkin sielunrippeet on saatu riivittyä niistä kappaleista ulos- Anonyymi
Hyvä kuvaus asiasta. Aloin pohtimaan että onko tuo kuvaamasi keinotekoinen musiikki on vaan lisänä siihen "vanhan ajan maailmaan" jossa oli vain instrumenteilla soitettua aitoa musiikkia? Eli että musiikkia vaan soitetaan/kuunnellaan taustalla niin paljon nykyaikana että tuo tulee esiin joka tuutista.
Minun mielestä sitä aitoa musiikkia on ihan hyvin tarjolla kun vaan vähän vaivautuu etsimään, jopa huomattavasti enemmän kuin minun nuoruudessani oli.
- Anonyymi
Hevi oli aluksi nuorisomusiikkia, mutta nyt nuoret ovat kasvaneet jo aikuisiksi.
Teininä, kun luukutin Motörheadin liveä faijan stereoissa, niin faija kysy, mitä hiton räkää sä oikein kuuntelet?
Kyllä hevi oli aidoimmillaan tuolloin -80-luvulla, ei oikein tää nykyhevi pahemmin enää nappaa. Pyörää on vaikea keksiä uudelleen.- Anonyymi
Itellä on vähän sama juttu metallin suhteen. -70-80 luvun hevi parasta,,.
Toisaalta olen löytäny jotain uusia heviartisteja jotka eivät ole pitäneet ääntä itsestään. mm. Andy James. brittiläinen metallikitaristi joka on tehny hienoja instrumentaalialbumeja tällä vuosituhannella. Viimeisimpänä viime syksynä tullu C.S.I.L jossa tuo satellite biisi.
https://www.youtube.com/watch?v=y7xT2aAE0MQ
- Anonyymi
Niin miksi kun tässäkin on kiiltävät ja loistavat saksofonit ettäh
https://m.youtube.com/watch?v=NAWQxIq-9-Q
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151