Kuinka opetalla laskemaan?

Anonyymi

Hävettää kun töissä pitää välillä laskea ja käytän laskinta. Hävettää silloin kun pomo tai joku muu on vieressä ja pitää laskea joku 7 4 tyylinen toimitus. Silloin alkaa vain numerot pyörimään ja salaa lasken sormilla kun ei kehtaa laskinta ottaa.
Pomo on erityisen paha koska on tekun käynyt ja rehentelee sillä.

Toinen paha on kuukaudet. Joudun aina lähtemään tammikuusta tai kesäkuusta laskemaan mielessäni kuukausia.
Olenko vain niin typerä ettei toivoa ole?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos jollain on puute jossain ominaisuudessa niin joku toinen ominaisuus on vastaavasti normaalia parempi.

      • Anonyymi

        Ja sitten on monilahjattomat, joilta ei mikään suju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten on monilahjattomat, joilta ei mikään suju.

        Lisäksi edellisten vastakohtia, ns. kaikkien alojen asiantuntijoita, jotka tosin aika usein eivät tiedä mistään mitään.


    • Anonyymi

      Kuukauden pituudet voi ainakin päätellä rystysistä.

    • Anonyymi

      Treenaat vaan enemmän ja enemmän. Joitain kikkoja voi huomata ja käyttää. 7 4 on sama kuin 7 3 1 ja se on 10 1 ja taas se on 11. Sitä en tiedä auttaako juuri tuo kikka sinua, mutta se tai joku muu voi auttaa. Jossain vaiheessa nuo pienemmän yhteenlasku ja kertolaskut voi tulla automaattisesti selkärangasta.

      Kuukausissa itse lähden laskemaan jostain tietystä minkä muistan varmasti. Loka- ja marraskuu menee usein sekaisin, mutta muistan "syys-loka-marras". Sen kun toistaa päässä niin muistan mikä oli järjestys.

      • Anonyymi

        Yksi tapa on jakaa tekijät ensin kahdella, laskea ne, ja sitten kertoa lopuksi kahdella.

        Esim 7 4 -> 3,5 2 = 5,5 * 2 = 11.

        Tossa on se etu, että riittää sormet (kenellä 10). Puolikkaan voi esittää vaikka pitämällä yhtä sormea koukussa.


      • Anonyymi

        Lokakuuhun sellainen muistisääntö, että sehän alkaa lo eli 10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lokakuuhun sellainen muistisääntö, että sehän alkaa lo eli 10.

        Ja syYs(i)kuu = 9.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lokakuuhun sellainen muistisääntö, että sehän alkaa lo eli 10.

        Joulukuun muistaa jouluaatosta mikä on 24 päivä. Ton siis jakaa kahdella, niin saadaan 12.


    • Anonyymi

      Tuskinpa aloittaja osaa edes laskea pulkalla mäestä?

    • Anonyymi

      Jakokulma on itselleni vaikein. Sen tiedän, että kulma on pii per kaksi.

      • Anonyymi

        Kaksi kertaa pii koo per ceehen.


    • Anonyymi

      Täytyy suorittaa peruskoulun 1. luokka, tarvittaessa kertauskurssina.

      Itse olen kyllä nähnyt painajaisia joissa olen koulussa oppilaana aikuisena, kaikki muut oppilaat tietysti lapsia.

    • Anonyymi

      olet

    • Anonyymi

      Nuo pienet laskut 10 - 10 asti kannattaa opetella harjoittelemalla keskitttyen. Suuremmat kannattaa suosiolla laskea koneella tai käsialgoritmeilla ("alekkain", "jakokulmassa" jne ).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe