Maski naamalla, onko suhtautuminen teihin muuttunut?

Anonyymi

Kun pidätte maskia naamalla, oletteko huomanneet muutosta ihmisten suhtautumisessa teihin, kun suurin osa naamasta onkin maskin peitossa?
Näin ihmisten kasvojenpiirteet, niiden miellyttävyys tai epämiellyttävyys ei pääse vaikuttamaan suhtautumiseen toisiin, millä yleensä on melko suuri vaikutus.

Toisaalta kiinnostaa myös te, joilla on kissa tai koira, tms. kotieläin, miten ne suhtautuvat teihin, jos teillä on maski naamalla, kummastelevatko, pyrkivätkö repimään maskin pois naamaltanne vai ovatko kuin ei mitään ihmeellistä olisikaan?

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuu, huomasin, kun kadulla tuli nuori nainen maski kasvoillaan mäyräkoiraa ulkoiluttaen.
      Vähän välilä koira kääntyi naista kohden, alkoi murisemaan, hampaita näyttämään ja alkoi räksyttämään naista.
      Nainen epätoivoisesti toisti koiralle, että älä pelkää, minna tässä, olet minun koira, ei mitään pelättävää, minulla on vain maski, etkä tunne minua.

• Anonyymi

Mulla on musta maski koska muuten räksytän.

En oikeastaan tykkee pitee ies sitä vaikka suojautua piteis toisten kannalta.

Se on vain rasite suun edessä kun puhe tulvii.

Hikoaakin epämiellyttävästi koska höyry nousee suusta.

• Anonyymi

Kangasmaskista ei juurikaan hyötyä ole.

• Anonyymi

Miksi ihmiset pitää typerän näköisiä rättejä naamalla en ymmärrä. Hyvin pärjää ilman typerää rättiä naamalla ei ulkona nyt niin paljon pakkasta olee että naama pitää peittää rätillä.

• Anonyymi

Jos on useammassa paikassa käyntiä, niin itse ainakin laitan maskin päähän, kun olen ensimmäiseen paikkaan menossa, ja jätän sen naamalle sitten välimatkojenkin ajaksi, jottei sitä rättiä tarvitse näpelöidä välillä. Yleensä otan sen pois esim. kauppareissun jälkeen vasta sitten, kun olen kotona. Pitää sitä maskia naamalla näin ollen koko rahan edestä, nuuka ukko kun olen :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on useammassa paikassa käyntiä, niin itse ainakin laitan maskin päähän, kun olen ensimmäiseen paikkaan menossa, ja jätän sen naamalle sitten välimatkojenkin ajaksi, jottei sitä rättiä tarvitse näpelöidä välillä. Yleensä otan sen pois esim. kauppareissun jälkeen vasta sitten, kun olen kotona. Pitää sitä maskia naamalla näin ollen koko rahan edestä, nuuka ukko kun olen :D

Eikö se oo ihan kostea jo sillon?. Itellä takkien taskuissa näitä kertakäyttösii, käytän samoja vaan, näön vuoksi. Kaupan edessä puen vasta päälle. Ja voihan näitä keittääki, jotain kymmenisen kertaa ne sen kestäs. Pitäis olla se kattila, eihän niitä nyt oikein ruokakattilassakaan viittis.
        Itsellä tärkein koronanvälttelykeino ihmiskontaktien minimointi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se oo ihan kostea jo sillon?. Itellä takkien taskuissa näitä kertakäyttösii, käytän samoja vaan, näön vuoksi. Kaupan edessä puen vasta päälle. Ja voihan näitä keittääki, jotain kymmenisen kertaa ne sen kestäs. Pitäis olla se kattila, eihän niitä nyt oikein ruokakattilassakaan viittis.
        Itsellä tärkein koronanvälttelykeino ihmiskontaktien minimointi.

En minä rupea kerran naamalta pois otettua maskia uudelleen naamalle laittamaan. Maski lentää roskiin, kun sen naamaltani pois otan. Enkä rupea keittelemäänkään niitä, kertakäyttökamaa.

• En ole huomannut, että maskin käyttö olisi juurikaan vaikuttanut ihmisten suhtautumiseen muhun. Todennäköisesti esim. kauppojen työntekijät ovat vain tyytyväisiä.

Mutta sen olen huomannut, että maskin takaa on helpompi kiroilla, ajatella ääneen, huokaista tyyliin "ei vittu mitä säätöö" ja havahtua että hups, toi taisi kuullakin tämän 🙈

• Olen siis huomannut omassa käytöksessäni tämän, että maski naamalla tulee ns. ajateltua ääneen huomaamattaan.

• Sen olen huomannut että jos unohtaa maskin kotiin, ihmiset mulkoilevat pahasti julkisella paikalla. Vain mulkut eivät käytä maskia.

• Anonyymi

Koronan tarttuvuutta on suuresti liioiteltu. Jos korona tarttuisi yhtä tehokkaasti, kuin tuhkarokko, niin mitkään kangasmaskit tai kansanmaskit eivät auttaisi, koska virus menisi läpi helposti ja pääsisi elimistöön silmien kautta.
      Koronan tartuntaluvut olisivat yli 100 kertaiset, jos korona tarttuisi yhtä hyvin ja jos korona pääsisi silmän kautta, kun ei kukaan ole silmiä suojanut ja 95% käyttää kangasmaskia tai kansanmaskia.

Korona viruksesta on tullut nerokas hallinta keino hallitukselle, kun voi asettaa kokoontumis rajoituksia ja liikkumis rajoituksia.
      Seuraavaksi testataan ulkonaliikkumis kieltoa perustuen tartunta lukuihin, joista ei ole edes mitään todisteita näyttää, vaan lukuja esitetään, jotka voi olla keksittyjä, kun ei missään ole julkisesti näkyvissä korona tartunnan saaneiden nimiä ja tietoja.
      Kun on saatu hallinta keinovalikoimaan ulkonaliikkumis kieto, niin hallitus voi määrätä ulkonaliikkumis kiellon kun hallitusta huvittaa.

• Anonyymi

Voi hyvä tavaton sentään miten typeriä kirjoitat.

Korona on todettu vuoden aikana 100 miljoonalla ihmisellä ja yli miljoona ihmistä on siihen kuollut. Siis todistetusti. Oikeasti paljon enemmän.

Korona tarttuu pisaratartuntana. Se ei ole tuhkarokko eikä influenssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvä tavaton sentään miten typeriä kirjoitat.

Korona on todettu vuoden aikana 100 miljoonalla ihmisellä ja yli miljoona ihmistä on siihen kuollut. Siis todistetusti. Oikeasti paljon enemmän.

Korona tarttuu pisaratartuntana. Se ei ole tuhkarokko eikä influenssa.

Siinä asiantuntija.

• Ei eläimet reakoi mitenkään, hajuaisti on koirille tärkeämpi aisti muutoinkin..

• ReaGoi.. Ei jumaliste.. syytän disseä. ☝️

• Anonyymi

Tuhlaatteko rahaa surkeisiin maskeihin joiden teho on nolla. Kyllä se korona tarttuu vaikka olis naamari naamassa.

• Anonyymi

Minulta kysyttiin paperit kaupan kassalla.olen viisikymppinen .😃

• Anonyymi

Ei mitenkään ole mikään muuttunut. Luulin, että ikivanha äitini ei tunnista minua maskinaamalla - tunnisti heti. Naapurit (aikuiset ja lapset) tunnistavat kaupoilla ym. ei kotipiirissä. Kaikki tutut koirat tunnistavat minut minuksi. Monet tuntemattomat koirat innostuvat ystävällisesti minusta kuten ennenkin.

• Anonyymi

Pärstäkerroin ei enää pääse vaikuttamaan ja sehän on yksinomaan hyvä asia.

• Anonyymi

No oikeastaan tuon maskin kanssahan on rennompaa jutella toisten kans, kun kasvonilmeet ei näy. Yleensähän sitä yrittää pitää vähän niinku pokkaa päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6038
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2837
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1382
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      299
      1375
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1307
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1236
    Aihe