Miten lasken perinnön, kun tiedän vain siitä maksetun perintöveron suuruuden?

Anonyymi

Kysymys otsikossa.
maksettu vero on 5000€.

12

139

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos perintövero on a prosenttia perinnön arvosta, niin koko perintö (ennen veroa) on ollut 5000€/a.

Portaittaisella verotuksella: laske perinnön arvo kaikilla mahdollisilla veroasteilla. Oikea vastaus on se, jossa perinnön arvo ja verotusportaan rajat täsmäävät.

• Anonyymi
        malaire kirjoitti:

Jaaha, Suomi24 ei osaa linkittää oikein ...

Linkitys on aivan oikein. Sinä itse vain päätit laittaa sinne ö-kirjaimen, joka tietysti katkaisee linkin.

• Anonyymi
        malaire kirjoitti:

Jaaha, Suomi24 ei osaa linkittää oikein ...

Selain on onneton!
        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perintöverolaskuri/

• Anonyymi kirjoitti:

Linkitys on aivan oikein. Sinä itse vain päätit laittaa sinne ö-kirjaimen, joka tietysti katkaisee linkin.

Ei, minä laitoin viestiin tuon ö-kirjaimen oikein koodattuna. Typerä Suomi24 sitten dekoodasi sen ja rikkoi linkin. Kokeile vaikka itse.

• Anonyymi
        malaire kirjoitti:

Ei, minä laitoin viestiin tuon ö-kirjaimen oikein koodattuna. Typerä Suomi24 sitten dekoodasi sen ja rikkoi linkin. Kokeile vaikka itse.

Miksi pitäisi kokeilla linkin rikkomista jos kerran Suomi24 jo osaa sen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi kokeilla linkin rikkomista jos kerran Suomi24 jo osaa sen?

Suomi24 ei ymmärrä linkkejä, joissa on normaalista poikkeavia merkkejä, kuten esim. skandit ja asteriski. Olen siitä pistänyt ylläpidolle huomautuksia jo vuosia sitten. Syystä tai toisesta tätä ongelmaa ei ole edes aikomusta korjata.

• Anonyymi

Lasutehtävä lähtee siitä, että demokraattikapitalistinen järjestelmä pyrkii viemään valtaosan perinnöstä, kuluihin jonka kravattijärjestelmän pyörittäminen vaatii.
      Sinun pitää nyt ajatella miten se ei sitä veisi.
      Poltatutat vakuutetun perinnön niin saavat tuhkat käteen.

• Anonyymi

Oletetaan veroprosentiksi vaikka 12% (selvitä tämä itse). Muodostetaan ensimmäisen asteen yhtälö, jossa X on kysymyksen vastaus eli koko perinnön määrä:

0.12X = 5000

Jaetaan molemmat puolet X:n kertoimella eli luvulla 0.12

5000 / 0.12 = 41 666 €

Joten

X = 41 666 €

Tässä esimerkkitapauksessa perinnön määrä oli siis 41 666€. Selvitä veroprosentti, muuta se tuolla tavalla desimaaliksi ja laske sitten yllä olevalla tavalla.

• Anonyymi

Kysymys on yksinkertaisesti tyhmä ja täysin asiaton.

Ei perinnöissä ole olemassa mitään yksikäsitteistä veroprosenttia. Eikä se, mitä on maksettu kerro kaikkea. Harvoin kaikkea kerralla maksetaan. Verotuksessa kaikki menee portaittain ja ryhmittäin. Ja kaikki muuttuu vähintään kymmenen vuoden välein.

Jos tätä ei tajua, turha jatkaa. Ei paljoakaan tekemistä matematiikana kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      3570
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1598
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      26
      1317
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1242
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1013
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      983
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      981
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      63
      879
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      95
      829
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      765
    Aihe