Miten lasken perinnön, kun tiedän vain siitä maksetun perintöveron suuruuden?

Anonyymi

Kysymys otsikossa.
maksettu vero on 5000€.

12

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos perintövero on a prosenttia perinnön arvosta, niin koko perintö (ennen veroa) on ollut 5000€/a.

      Portaittaisella verotuksella: laske perinnön arvo kaikilla mahdollisilla veroasteilla. Oikea vastaus on se, jossa perinnön arvo ja verotusportaan rajat täsmäävät.



      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        Jaaha, Suomi24 ei osaa linkittää oikein ...

        Linkitys on aivan oikein. Sinä itse vain päätit laittaa sinne ö-kirjaimen, joka tietysti katkaisee linkin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Linkitys on aivan oikein. Sinä itse vain päätit laittaa sinne ö-kirjaimen, joka tietysti katkaisee linkin.

        Ei, minä laitoin viestiin tuon ö-kirjaimen oikein koodattuna. Typerä Suomi24 sitten dekoodasi sen ja rikkoi linkin. Kokeile vaikka itse.


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        Ei, minä laitoin viestiin tuon ö-kirjaimen oikein koodattuna. Typerä Suomi24 sitten dekoodasi sen ja rikkoi linkin. Kokeile vaikka itse.

        Miksi pitäisi kokeilla linkin rikkomista jos kerran Suomi24 jo osaa sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi kokeilla linkin rikkomista jos kerran Suomi24 jo osaa sen?

        Suomi24 ei ymmärrä linkkejä, joissa on normaalista poikkeavia merkkejä, kuten esim. skandit ja asteriski. Olen siitä pistänyt ylläpidolle huomautuksia jo vuosia sitten. Syystä tai toisesta tätä ongelmaa ei ole edes aikomusta korjata.


    • Anonyymi

      Lasutehtävä lähtee siitä, että demokraattikapitalistinen järjestelmä pyrkii viemään valtaosan perinnöstä, kuluihin jonka kravattijärjestelmän pyörittäminen vaatii.
      Sinun pitää nyt ajatella miten se ei sitä veisi.
      Poltatutat vakuutetun perinnön niin saavat tuhkat käteen.

    • Anonyymi

      Oletetaan veroprosentiksi vaikka 12% (selvitä tämä itse). Muodostetaan ensimmäisen asteen yhtälö, jossa X on kysymyksen vastaus eli koko perinnön määrä:

      0.12X = 5000

      Jaetaan molemmat puolet X:n kertoimella eli luvulla 0.12

      5000 / 0.12 = 41 666 €

      Joten

      X = 41 666 €

      Tässä esimerkkitapauksessa perinnön määrä oli siis 41 666€. Selvitä veroprosentti, muuta se tuolla tavalla desimaaliksi ja laske sitten yllä olevalla tavalla.

    • Anonyymi

      Kysymys on yksinkertaisesti tyhmä ja täysin asiaton.

      Ei perinnöissä ole olemassa mitään yksikäsitteistä veroprosenttia. Eikä se, mitä on maksettu kerro kaikkea. Harvoin kaikkea kerralla maksetaan. Verotuksessa kaikki menee portaittain ja ryhmittäin. Ja kaikki muuttuu vähintään kymmenen vuoden välein.

      Jos tätä ei tajua, turha jatkaa. Ei paljoakaan tekemistä matematiikana kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe