Kysymys otsikossa.
maksettu vero on 5000€.
Miten lasken perinnön, kun tiedän vain siitä maksetun perintöveron suuruuden?
12
108
Vastaukset
- Anonyymi
Jos perintövero on a prosenttia perinnön arvosta, niin koko perintö (ennen veroa) on ollut 5000€/a.
Portaittaisella verotuksella: laske perinnön arvo kaikilla mahdollisilla veroasteilla. Oikea vastaus on se, jossa perinnön arvo ja verotusportaan rajat täsmäävät. Riippuu myös siitä kuuluuko veroluokkaan I vai II. En nyt ehdi laskea mutta täältä löytyy veromäärät (klikkaa auki taulukot otsikon "veroluokat" alla):
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perintöverolaskuri/malaire kirjoitti:
Parempi linkki: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perintöverolaskuri/
Jaaha, Suomi24 ei osaa linkittää oikein ...
- Anonyymi
malaire kirjoitti:
Linkitys on aivan oikein. Sinä itse vain päätit laittaa sinne ö-kirjaimen, joka tietysti katkaisee linkin.
- Anonyymi
malaire kirjoitti:
Selain on onneton!
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perintöverolaskuri/ Anonyymi kirjoitti:
Linkitys on aivan oikein. Sinä itse vain päätit laittaa sinne ö-kirjaimen, joka tietysti katkaisee linkin.
Ei, minä laitoin viestiin tuon ö-kirjaimen oikein koodattuna. Typerä Suomi24 sitten dekoodasi sen ja rikkoi linkin. Kokeile vaikka itse.
- Anonyymi
malaire kirjoitti:
Ei, minä laitoin viestiin tuon ö-kirjaimen oikein koodattuna. Typerä Suomi24 sitten dekoodasi sen ja rikkoi linkin. Kokeile vaikka itse.
Miksi pitäisi kokeilla linkin rikkomista jos kerran Suomi24 jo osaa sen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi kokeilla linkin rikkomista jos kerran Suomi24 jo osaa sen?
Suomi24 ei ymmärrä linkkejä, joissa on normaalista poikkeavia merkkejä, kuten esim. skandit ja asteriski. Olen siitä pistänyt ylläpidolle huomautuksia jo vuosia sitten. Syystä tai toisesta tätä ongelmaa ei ole edes aikomusta korjata.
- Anonyymi
Lasutehtävä lähtee siitä, että demokraattikapitalistinen järjestelmä pyrkii viemään valtaosan perinnöstä, kuluihin jonka kravattijärjestelmän pyörittäminen vaatii.
Sinun pitää nyt ajatella miten se ei sitä veisi.
Poltatutat vakuutetun perinnön niin saavat tuhkat käteen. - Anonyymi
Oletetaan veroprosentiksi vaikka 12% (selvitä tämä itse). Muodostetaan ensimmäisen asteen yhtälö, jossa X on kysymyksen vastaus eli koko perinnön määrä:
0.12X = 5000
Jaetaan molemmat puolet X:n kertoimella eli luvulla 0.12
5000 / 0.12 = 41 666 €
Joten
X = 41 666 €
Tässä esimerkkitapauksessa perinnön määrä oli siis 41 666€. Selvitä veroprosentti, muuta se tuolla tavalla desimaaliksi ja laske sitten yllä olevalla tavalla. - Anonyymi
Kysymys on yksinkertaisesti tyhmä ja täysin asiaton.
Ei perinnöissä ole olemassa mitään yksikäsitteistä veroprosenttia. Eikä se, mitä on maksettu kerro kaikkea. Harvoin kaikkea kerralla maksetaan. Verotuksessa kaikki menee portaittain ja ryhmittäin. Ja kaikki muuttuu vähintään kymmenen vuoden välein.
Jos tätä ei tajua, turha jatkaa. Ei paljoakaan tekemistä matematiikana kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802809Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2951626Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461527- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2999Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832