Ostin 12 vuotiaalle pojalle luistimet, jotka kokeilimme liikkeessä sopivan hyvin jalkaan. Kotona poika huomasi tarran, että ne olivat tarkoitetut naisille. Mikä on suurin käytännön ero miesten/naisten luistimissa. Vielä käyttämättömät palautanko?
Miesten/naisten luistin, mikä ero?
3
1509
Vastaukset
- Flikka
Naisten ja miesten luistinten ero on luistimen lestissä eli sisäosan mallissa. Naisilla on keskimäärin kapeampi jalka kuin miehillä jotewn naisten luistinten lesti on myös kapeampi. Joskus myös luistimen ulkonäkö voi olla erillainen. Käyttöominaisuuksissa ei ole eroa. Joten, jos luistin istuu hyvin pojan jalkaan niin ei muuta kun menoksi.
- Saara
Toinen merkittävä ero on luistimen yläosassa. Naisilla pohjelihas on kiinnittynyt alemmas, joten naisten luistimissa varren takaosa on matalampi. Ei pitäisi haitata noin päin, naisille ei yleensä käy miesten mallit. Tietysti poikaa saattaa nolottaa luistella tyttöjen mallilla...
- karih
Saara kirjoitti:
Toinen merkittävä ero on luistimen yläosassa. Naisilla pohjelihas on kiinnittynyt alemmas, joten naisten luistimissa varren takaosa on matalampi. Ei pitäisi haitata noin päin, naisille ei yleensä käy miesten mallit. Tietysti poikaa saattaa nolottaa luistella tyttöjen mallilla...
Yleensä naisten kantapää on kapeampi kuin miesten ja jalkaterän etuosa voi olla kantapäähän nähden leveämpi. Pöytäjalka on yleensä korkeampi. On todella totta, että pohjelihas on naisilla alempana kuin miehillä.
Tiedän, että voi olla tapauksia, että (naistenkaan luistimen) ylemmän hihnan pituus ei riitä, koska leveä pohjelihas on matalalla ja hihna on liian lyhyt. Luistimet tehdään aina keskiarvon tai ns. normaalijalan mukaan. Mutta vain osalla ihmisistä on tämä keskiarvojalka.
Luistimet on ostettava jalan mukaan. On sitten, aivan samantekevää ovatko ne miesten vai naisten luistimet luistelun kannalta. Voihan olla ihmisiä, jotka tuijottavat kirjaimiin M/W. Mulla on käsitys, että kasvavan ihmisen jalka ainakin jalkaterän osalta muistuttaisi joiltakin osin anatomialtaan naisen jalkaa.
Luistimia ja kenkiä on moneen menoon, on freeskate luistimia, aggressive luistimia, kilpaluistimia ja ties mitä maastoluistimia. Luistinten ulkonäöstä ei kukaan piittaa eikä pongaile kadulla, kuka mitäkin käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197