PORONPURIJA

Anonyymi

Kuka tietää mitä tuo sana oikeasti tarkotti?Mie tiiän.Tiiättäkö te?

11

2034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todellakin tiedän. Porojen "salvominen" on ennen tehty puremalla. Salvottu poro on ns kuohittu. Poromies heittäytyi poron jalkoväliin ja puri ne pallit ja siemenjohtimet förmitättömiksi. Saatetaan sitä tehdä vieläkin, ainakin luonnonkansat jossain .

• Anonyymi

yhteiskunna tuilla elelevät mätöhampaat pygmit ..poromiehet käyrät jalat ja toisten varastettu poron lihhaa pakastimet täynnä..lopetettava kok porotalous kuin venäja ryöstää raiskaa toisten omaisuutta ja elättää poronsa toisten mailla saatna juopot sina päissään pthyi.. kirppusta kuselle maistuvaa lihaa yök,

• Anonyymi

Kato kato aivan oikein!Mulla isän isä puri kuulemma myös joskus poroja,isä on ollu paikalla ja oli kuulemma rankkaa touhua,miehet piti poroa jaloista kiini ja porolla silmät muljahteli tuskasta.Ootko poromiehiä?Tuo pureminen ,koska se lopetettiin,sitä en tiiä mutta veikkaan 60-70-lukua.

• Anonyymi

Leuathan niillä ukoilla oli homman jälkeen kippeinä päiväkausia , kun huonoilla hampailla sitkasta pallilihaa jauhoivat karvoineen päivineen. Sen ajan ukkojen purukalustot oli tupakan värjäämät ja harvat.

En ole poronpurijoiden sukua, ei sinne päinkään. Olen kaupungin kasvatti, vielä nuori, mutta olen aina ollut äärettömän kiinnostunut aivan kaikesta ja lukenut paljon, siis tämäkin tieto kirjasta/lehdistä saatua.

• Anonyymi

ei ollut pelkät leuat rectumi oli kans .

• Anonyymi

Homojen hommaa

• Anonyymi

nykyään poro miehet laittaa poroille taka jalkoihin kumisaappaat ja sit naivat niitä , ne ei pääse pakkoon.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Oho

• Anonyymi

Toiset sanoo että muualta tulheet on poronpurijoita kun eivät metästä ja ostaa lihat paikallisilta toiset sanoo että non niitä millä ei oo merkkiä mutta ovat päällimmäisiä poromiehiä

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4135
    2. 66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3044
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2519
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2095
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2051
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      840
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      746
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      745
    Aihe