Kuka tietää mitä tuo sana oikeasti tarkotti?Mie tiiän.Tiiättäkö te?
PORONPURIJA
11
2001
Vastaukset
- Anonyymi
Todellakin tiedän. Porojen "salvominen" on ennen tehty puremalla. Salvottu poro on ns kuohittu. Poromies heittäytyi poron jalkoväliin ja puri ne pallit ja siemenjohtimet förmitättömiksi. Saatetaan sitä tehdä vieläkin, ainakin luonnonkansat jossain .
- Anonyymi
yhteiskunna tuilla elelevät mätöhampaat pygmit ..poromiehet käyrät jalat ja toisten varastettu poron lihhaa pakastimet täynnä..lopetettava kok porotalous kuin venäja ryöstää raiskaa toisten omaisuutta ja elättää poronsa toisten mailla saatna juopot sina päissään pthyi.. kirppusta kuselle maistuvaa lihaa yök,
- Anonyymi
Kato kato aivan oikein!Mulla isän isä puri kuulemma myös joskus poroja,isä on ollu paikalla ja oli kuulemma rankkaa touhua,miehet piti poroa jaloista kiini ja porolla silmät muljahteli tuskasta.Ootko poromiehiä?Tuo pureminen ,koska se lopetettiin,sitä en tiiä mutta veikkaan 60-70-lukua.
- Anonyymi
Leuathan niillä ukoilla oli homman jälkeen kippeinä päiväkausia , kun huonoilla hampailla sitkasta pallilihaa jauhoivat karvoineen päivineen. Sen ajan ukkojen purukalustot oli tupakan värjäämät ja harvat.
En ole poronpurijoiden sukua, ei sinne päinkään. Olen kaupungin kasvatti, vielä nuori, mutta olen aina ollut äärettömän kiinnostunut aivan kaikesta ja lukenut paljon, siis tämäkin tieto kirjasta/lehdistä saatua.- Anonyymi
ei ollut pelkät leuat rectumi oli kans .
- Anonyymi
Homojen hommaa
- Anonyymi
nykyään poro miehet laittaa poroille taka jalkoihin kumisaappaat ja sit naivat niitä , ne ei pääse pakkoon.
- Anonyymi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011386510.html
Kysy etelän uimalasta- Anonyymi
Oho
- Anonyymi
Toiset sanoo että muualta tulheet on poronpurijoita kun eivät metästä ja ostaa lihat paikallisilta toiset sanoo että non niitä millä ei oo merkkiä mutta ovat päällimmäisiä poromiehiä
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1219112Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156947Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005980- 1523890
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303271Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.803263- 1792572
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171846- 321498
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191286