Kuka tietää mitä tuo sana oikeasti tarkotti?Mie tiiän.Tiiättäkö te?
PORONPURIJA
11
2034
Vastaukset
- Anonyymi
Todellakin tiedän. Porojen "salvominen" on ennen tehty puremalla. Salvottu poro on ns kuohittu. Poromies heittäytyi poron jalkoväliin ja puri ne pallit ja siemenjohtimet förmitättömiksi. Saatetaan sitä tehdä vieläkin, ainakin luonnonkansat jossain .
- Anonyymi
yhteiskunna tuilla elelevät mätöhampaat pygmit ..poromiehet käyrät jalat ja toisten varastettu poron lihhaa pakastimet täynnä..lopetettava kok porotalous kuin venäja ryöstää raiskaa toisten omaisuutta ja elättää poronsa toisten mailla saatna juopot sina päissään pthyi.. kirppusta kuselle maistuvaa lihaa yök,
- Anonyymi
Kato kato aivan oikein!Mulla isän isä puri kuulemma myös joskus poroja,isä on ollu paikalla ja oli kuulemma rankkaa touhua,miehet piti poroa jaloista kiini ja porolla silmät muljahteli tuskasta.Ootko poromiehiä?Tuo pureminen ,koska se lopetettiin,sitä en tiiä mutta veikkaan 60-70-lukua.
- Anonyymi
Leuathan niillä ukoilla oli homman jälkeen kippeinä päiväkausia , kun huonoilla hampailla sitkasta pallilihaa jauhoivat karvoineen päivineen. Sen ajan ukkojen purukalustot oli tupakan värjäämät ja harvat.
En ole poronpurijoiden sukua, ei sinne päinkään. Olen kaupungin kasvatti, vielä nuori, mutta olen aina ollut äärettömän kiinnostunut aivan kaikesta ja lukenut paljon, siis tämäkin tieto kirjasta/lehdistä saatua.- Anonyymi
ei ollut pelkät leuat rectumi oli kans .
- Anonyymi
Homojen hommaa
- Anonyymi
nykyään poro miehet laittaa poroille taka jalkoihin kumisaappaat ja sit naivat niitä , ne ei pääse pakkoon.
- Anonyymi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011386510.html
Kysy etelän uimalasta- Anonyymi
Oho
- Anonyymi
Toiset sanoo että muualta tulheet on poronpurijoita kun eivät metästä ja ostaa lihat paikallisilta toiset sanoo että non niitä millä ei oo merkkiä mutta ovat päällimmäisiä poromiehiä
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 944135
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.663403Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723044SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812519Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52336Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1992095Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302051- 41840
- 52746
- 70745