Kuntosali ja maski

Anonyymi

Olen treenannut aktiivisesti 6 vuotta kuntosaleilla ja ihmettelen näitä aivottomia treenaajia jotka eivät käytä maskia Korona aikana salilla? Olettavatko he, että kun tullaan salille niin siellä ei ole Koronaa vai mitä IHMETTÄ?! Voin sanoa terveenä, että maskia ei edes huomaa treenatessa vaikka vetää aerobista treeniä. Aivan höpö asiaa, että henki ei kulje tms. muut skeidan jauhannat. Tiedoksi vain, että siinä vaiheessa kun todetaan altistuminen samalla salilla missä käytte ja jos olette ilman maskia teidät ”toivottavasti” jäljitetään ja laitetaan kahden viikon karanteeniin. Maskin kanssa tältä vältytään. Joissain tapauksissa myös kuntosali joudutaan sulkemaan näiden mänttien takia jotka ei käytä maskia, että kiitos vaan! Ei voi oikeasti olla niin vaikea asia! Samalla voisi myös ajatella muitakin ihmisiä hiukan eikä vaan sitä omaa kyykättyä persettä!

29

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enemmän ihmettelen miksi sinne salille pitää mennä virusta levittämään ja hakemaan. Ei maski suojaa 100%, ajan mittaan se tarttuu kun ähisee muiden seassa.

      • Anonyymi

        Jos sali on ollut elämäntapa muutaman vuoden niin vaikea siitä on yhtä-äkkiä luopua. Hiihtäminen tms. ei satu kiinnostamaan niin paljon. Pahinta on tietenkin jos treenamiseen tulee pidempi pakkotauko jos salit menee kiinni sen takia, että ne luokitellaan riskipaikoiksi, kun ihmiset ei käytä maskia.


    • Anonyymi

      Olen treenannut jonkin verran korona aikanakin ilman maskia ja se kyllä onnistuu kun käyttää kuuluisaa maalaisjärkeä. Enemmän virus levii paikoissa missä ihmisiä on paljon pienessä tilassa. Ei ole tarvis salilla liimautuu kenenkään viereen eikä pitää tangoista tai kahvoista ja kosketella sen jälkeen naamaa. Käsihygienia on tärkein. Sitä paitsi pelaahan lentopalloilijatkin ja korisliigat ilman maskeja. Harva pystyy edes tekee mitään jos rätti naamalla.

      • Anonyymi

        Millä sinä sen onnistumisen mittaat? Väistelet kaikkia pärskeitä? Vähänkään enemmän ihmisiä salilla niin siellä ei kukaan pysty kontrolloimaan turvavälejä. Etsit jonkun hyvän vapaan nurkkauksen niin hetken päästä on jokin maahanmuuttaja tunkemassa mestoille.
        Okei, mä ymmärrän ettei voi treenata maskin kanssa jos treenaa pärstävärkkitreenejä. Se on ihan ymmärrettävää, muuten maskista ei kyllä ole mitään haittaa.
        Maskien käyttö yleistyy tällä hetkellä lajeissa ja tottakai käsihygieniasta pidetään myös hyvin huoli.

        Vakavasti sanoen itsellä on useampi iäkkäämpi henkilö tuttavapiiristä menehtynyt jo Koronaan. Minkään kausiflunssien aikana tällaista ei todellakaan ole ollut. Jos treenaisin itse ilman maskia salilla ja saisin sieltä tartunnan, en voisi elää asian kanssa etten ole yrittänyt tehdä kaikkeni ettei virus leviäisi ja joku isovanhempi tms. sattuisi menehtymään tämän vuoksi. Mutta jokainen taaplaa tavallaan.

        Joku joskus mainitsi WHO suosituksen jossa maskia ei suositeltaisi kuntosaleilla käytettäväksi. Olisi kiva saada linkki tähän suositukseen ja katsoa kuinka ajantasaisesta suosituksesta on kyse?

        Summasummarum: maskin käytöstä kuntosalilla on huomattavasti enemmän hyötyä kuin haittaa (jos ei treenaa vain pärstävärkkitreenejä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinä sen onnistumisen mittaat? Väistelet kaikkia pärskeitä? Vähänkään enemmän ihmisiä salilla niin siellä ei kukaan pysty kontrolloimaan turvavälejä. Etsit jonkun hyvän vapaan nurkkauksen niin hetken päästä on jokin maahanmuuttaja tunkemassa mestoille.
        Okei, mä ymmärrän ettei voi treenata maskin kanssa jos treenaa pärstävärkkitreenejä. Se on ihan ymmärrettävää, muuten maskista ei kyllä ole mitään haittaa.
        Maskien käyttö yleistyy tällä hetkellä lajeissa ja tottakai käsihygieniasta pidetään myös hyvin huoli.

        Vakavasti sanoen itsellä on useampi iäkkäämpi henkilö tuttavapiiristä menehtynyt jo Koronaan. Minkään kausiflunssien aikana tällaista ei todellakaan ole ollut. Jos treenaisin itse ilman maskia salilla ja saisin sieltä tartunnan, en voisi elää asian kanssa etten ole yrittänyt tehdä kaikkeni ettei virus leviäisi ja joku isovanhempi tms. sattuisi menehtymään tämän vuoksi. Mutta jokainen taaplaa tavallaan.

        Joku joskus mainitsi WHO suosituksen jossa maskia ei suositeltaisi kuntosaleilla käytettäväksi. Olisi kiva saada linkki tähän suositukseen ja katsoa kuinka ajantasaisesta suosituksesta on kyse?

        Summasummarum: maskin käytöstä kuntosalilla on huomattavasti enemmän hyötyä kuin haittaa (jos ei treenaa vain pärstävärkkitreenejä).

        No ei kai se muitten vika ole jos sun suvun ja/tai tuttavien geenit ovat niin huonotasoisia että joku korona vie arkkuun.


      • Anonyymi

        Kyllä, menet stadin alueen kauppakeskukseen niin altistut huomattavasti herkemmin kuin kuntosalilla. En väitä etteivätkö kuntosalit voisi olla tartunnan lähteitä.

        Itse pidän käsineitä joka ei tietenkään ole mikään koronakondomi.

        10 kävijän sääntö on nyt ihan ok koska isommissa paikoissa on silloin todellakin tilaa.

        Ainoa oikea tapa joka ratkaisee tämän asian on se, että suomalaiset rokotetaan!!!

        Kaikki muu on pelkkää viivyttelyä jolloin virusmuunnokset yms. saavat vain lisää aikaa levitäkseen.


    • Anonyymi

      Joku kuntosali voi profiloitua nyt,meille vain maskin kanssa.ja malttia toistojen tehojen kanssa.

    • Anonyymi

      Se on siinä ja tässä tuleeko niitä käyttää ihan hyvä, että käytetään, mutta sitten, kun joku koskee laitteeseen ja sitten omaan maskiin korjaamaan sitä, niin tulee se korona kuitenkin.

    • Anonyymi

      Tätä olen ihmetellyt kanssa suuresti. Olen ollut omalla salilla liki ainoa jolla on maski päällä ja jengi katsoo ja ihmettelee mua on maski päällä.
      Yksi mainitsematon kuntosali meni jo kiinni viime keväänä kun oli joku sairaana ollut treenaamassa.
      Siinä sitten samalla kun olet tartuttanut useamman muun ihmisen ja aiheuttanut lomautuksen koko salin henkilökunnalle voit taputtaa itseäsi olkapäähän, koska senhän sinä teet koska et näe tässä maailmassa ketään muita.
      Maskipäässä treenaaminen lisäksi kehittää hapenottokykyä koska sen läpi joutuu vähän enemmän tekemään töitä hengittääkseen etenkin rankkaa aerobista tehtäessä.
      itellä ei ole tullut vielä sellaista suoritusta vastaan mitä en olisi voinut tehdä maski päässä.

    • Anonyymi

      Nuoret aikuiset ovat kaikkein typerimpiä salilla. Hyvin moni ei pese käsiään salille tullessa, puhumattakaan, että käyttäisivät käsidesiä. Siksi tällä salilla onkin mukavasti koronatapauksia.

    • Anonyymi

      Ketä kiinostaa et olet 6 vuotta treenannut minä olen 16 vuotta ja pysyn pois
      saleilta niin fiksut tekevät on ulkopaikkoja missä voi treenata mutta olet niin
      vähän aikaa treenanut ehkä mäntti olet itse kun et ole tajunnut ? ehkä sun
      pitää joku liike miettiä et saat aivosi toimimaan kunnolla??

      • Anonyymi

        Treenannu 16 vuotta? Kuin sä sitten oot vielä 12-v. tasolla, vai just siks? Haluisiksä pureskella mun Tenat?

        Metsuri 74v Lappeen Ranta


    • Anonyymi

      Eduskunnan sali on auki ja siellä voi reenata ilman maskia !

      Eihän omia kannata purra.

    • Anonyymi

      Kauppoihin laitetaan kiltisti maski, mutta kuntosalille ei juuri kukaan. Ihan samalla lailla se sisätiloissa tarttuu, jos joku sairastunut (ei oireinen) sinne pyyhältää puhaltelemaan!

    • Anonyymi

      Nyt kun salit on määrätty 1.4 alkaen suljettavaksi, niin mites tuo eduskunta, ei kai ne sentään omia koiriaan pureskele ?

    • Anonyymi

      Kuonokoppa estää poikien väliset poskihommat. joten siks ei käytetä niitä.

      • Anonyymi

        Mää sain anoreksian kuntosalilt. Tommottis vaa tuli ku kävin suihkus. Ny oon alle 30 kilonen, ennen satakilonen jässikkä.

        Turun Turo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää sain anoreksian kuntosalilt. Tommottis vaa tuli ku kävin suihkus. Ny oon alle 30 kilonen, ennen satakilonen jässikkä.

        Turun Turo

        Saimmä visvasyylänki sitte siältä suihkust.

        T: T. Turo


    • Siis en tiiä jos ihmiset ymmärtää mite tärkeet hengittäminen on... mielummin en kyl siis haluis pyörtyä salil

    • Anonyymi

      Hih ja kiitos kun suojaat kanssatreenaajasi.

      • Anonyymi

        Joo, määki käytän kortsuu suihkus. Kyä om kivaa.

        T: Turun Turo


    • Anonyymi

      Komppaan! Maski kasvoille, kun ollaan salilla. Ihme maskittomia idiootteja!

    • Anonyymi

      Ei ole höpöhöpöä se, ettei henki kulje maskin kanssa. Itselläni aiheuttaa paniikkikohtauksen, tuntuu samalta kun olisi muovipussi päässä. Että mieti ennen kuin väität että jokin vaiva olisi vain keksittyä jos juuri sinulla ei satu niin käymään.

      • Anonyymi

        Käytän Tenoja salilla. Joskus voi pissu lirahtaa kun nostan 8kilon painoi.

        Tena-Tauno Ilumantsi


    • Anonyymi

      Sillä maskilla ei estetä mitään tartuntaa. Sillä estetään ettei köhi toisten päälle. Ja ei sinne salille tartte yleensäkään tulla köhimään, yskikääm ja räkimään.

      • Anonyymi

        Mie käytän kortsuu salilla. Arvaas missä.


    • Anonyymi

      Pidä maskis ja salis ja persees.

      • Anonyymi

        Saat pebaa kortsun kaa, kun noin tuntuu innostavan. Tykkäätkö käsitöistä?


    • Anonyymi

      Kaasunaamari partikkelisuotimella toimii hyvin

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2669
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      231
      2531
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1253
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe