Eli tässä tulee pieni gallup! Vastaa vain asiallisesti "kyllä" tai "ei" tai "sekä että". TARKOITUS EI OLE ALOITTAA KESKUSTELUA TAI KISSATAPPELUA! Perustele vastauksesi!
1. Kuuluuko lemmikkikissojen mielestäsi olla pelkkiä sisäkissoja, vai pitäisikö niiden antaa ulkoilla vapaasti maalla ja kaupungissa?
2. Perustele, miksi lemmikkikissat pitäisi pitää sisäkissoina tai sekä sisä- että ulkokissoina!
Toivotaan vastausta myös palstan sheriffiltä, mikäli mahdollista!
GALLUP!
9
437
Vastaukset
- minun mielestä
1. ei kissan tarvitse olla pelkkä sisäkissa. Mielestäni kissaa voi hyvin ulkoiluttaa hihnassa tai rakentaa sille oman jaloittelu häkin ulos. Kissan ulkona vapaana pitäminen taas on mielestäni väärin, jo senkin takia, että sieltä löytyy kissalle paljon vaaroja (autot, ihmiset, muut eläimet ...)
2. eiköhän tähän käy tuo sama perustelu kuin edelliseenkin. Omistajan on kuitenkin tarkoitus "viisaampana" huolehtia kissansa hyvinvoinnista ja mielestäni ulkoilu vapaasti ei sitä ole, ei maalla eikä kaupungissa...
Tässä lyhyesti minun mielipiteeni/vastaukseni asiasta! - mielipide
1. Sisällä ja ulkona mutta ei vapaata ulkoilua.
2. Perusteluna lainaan (KIITOS) erästä viestiä, joka kannattaa kaikkien lukea ajatuksen kanssa.
"Ihminen on vastuussa ottamansa kissan turvallisuudesta ja hyvinvoinnista myös niin, että karkaamisvaara on mahdollisimman vähäinen. Kissa ei tunne liikennesääntöjä eikä tiedä sitäkään, että jotkut ihmiset ovat sille hengenvaarallisia. Vaarat eivät muutu vähäisemmiksi silloin kun kissa päästetään vapaasti lähtemään omille teilleen. Tämä tapa meillä on valitettavasti varsin yleinen.
Kissan hoidotta jättäminen ja hylkääminen on eläinsuojelulain mukaan kiellettyä. Metsästyslaki kieltää niinikään kissan hylkäämisen ja myös sen heitteillejätön. Euroopan neuvoston lemmikkieläinsopimus puolestaan määrittelee heitteille jättämisen ja hylkäämisen. Sopimuksen mukaan koditon kissa on heitteille jätetty tai hylätty. Heitteille jättämisestä on kysymys myös silloin, kun kissan omistaja päästää kissansa ilman valvontaa kotipiirinsä rajojen ulkopuolelle."
Lisäksi kissanpissi ovenpielessä ei ole kivaa, jos siitä pitäisin olisin jo hankkinut oman kissan. - minä
mistä roikkuu...itse en haluaisi tuntea sitä tuskaa miettiessäni onko kissani vielä hengissä jos se olisi ulkokissa...ihmisillä on kuitenkin niin kumma asenne kissoja kohtaan ja kissoille sitten tehdään mitä sattuu jos kulkevat tuolla vapaana. on tietenkin ihan ymmärrettävää esim maalla missä kissat ovat tottuneet olemaan piha ympäristössään vapaana niin mikä ettei silloin. mutta kaupungissa ulkokissa...ehdottomasti ei.
- allu
kysymys 1. Omani 3 kissaa käyvät ikkunan
kautta parvekkeelle talvisin. Parveke ei verkotet-
tu. Meillä on ollut oma piha verkotettuna ja kissat aina yli 180 cm aidasta, Mutta alaspäin
ei mennä.
2. Kissani ovat aina vapaana mökillä, eli 4 kk
vuodessa.Käymme mökiltä töissä . Ei ole koskaan
ollut minkäänlaista ongelmaa. Mökkimme ei ole saaressa vaan kissat saavat koko kesän vaeltaa jos
miellyttää. Useimmiten pysyvät pihapiirissä.
Valjaitten kanssa ulkoiluun en lähtisi kollieni
kanssa nauraisivat mut pihalle. Eli talvella
parveke kesällä vapaa mökki.
Näin meillä, ei välttämättä kaikilla. 1. Maalla tai kaupungissa - valvotusti.
2. Omat karvanaamani ovat sisäkissoja - turvallisuussyistä. Tosin tilavalla parvekkeella heidän on mukava "tuulettaa turkkia" - säävarauksella kylläkin.........!
Terveisin, MM & kissat.- Silvialidor
1. Mielestäni kissan olisi hyvä olla sisäkissa, mutta sitä voisi viedä valjaissa ulos, kesäisin ainakin paljon :)
2. Ei tulisi noita yliajoja yms. ikävää vaikkapa naapureiden tai "villi"eläimien kanssa. - kissojen omistajat
Mun mielestä kissa saa olla irti JOS asuu maalla eikä tietä ole lähellä!Mutta jos on kaupungissa kissa niin pitäkää ne kiinni!
- lottaviiru
1: Maalla saa liikkua vapaasti ja hoitaa tärkeää hiirikissan työtä. Kaupungissa/vaarallisessa ympäristössä sisällä eläminen parempi vaihtoehto.
2: Me asumme haja-asutusalueella, kissamme ovat yleensä yöt sisällä ja päivät ulkona. Kun kissat juoksevat pitkin metsiä päivät, ne nukkuvat yönsä rauhallisesti eivätkä muutenkaan "riehu". - "ystävä"
1EI MISSÄÄN NIMESSÄ VAPAASTI!talutus hihnassa joka on kiinni jossain on eri juttu!
2Ei tarvitse perusteluja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663