Kalankasvatuslaitos

Anonyymi

Miksi Kempassa ei ole kalanviljelyä?
Paljon on kehuttu vesistöjä.
Lehtolaan ja Soppelaan oli suunnitteilla.
Sama syy kuin tyylivoimaloilla
Kateus ja kauna.
Sukupolvien yli kumpuava viha.
Sepäse mahtis ystikset.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Stora Enson altaaseen voi tehdä lohen poikasten koekasvattomon.
      Ravinto olisi valmiina sanois koskikara.

    • Anonyymi

      Vatanen alkaa kasvattamaan lohta biotehtaan altaassa.

      Se ei ole perinteistä "kassilohta" vaan aivan uudella menetelmällä kasvatettua "vaippalohta".

    • Anonyymi

      Kirjolohi kyllä kelpaisi jos muut kalat ovat rantulla päällä. Uitosta tulee välillä ostettua, varsinkin he jotka eivät kalasta.

    • Anonyymi

      Kerroppas yksikin elinkeino jota Kemijärvellä ei olisi vastustettu. Suunnitteillahan oli kalankasvatuslaitos josta valitettiin monenlaisin sanakääntein.

      Kemijärven vesistöjä ja siellä olevia ammattikalastajia on ylistetty kuitenkin torilla seisoo kalanmyyjä joko Posiolta, tai Kuusamosta. Huippuhyvää kirjolohta saa Sallan Naruskalta jossa liioin ei ole vettä.

      • Anonyymi

        En tiedä kuka-ketkä vastustavat, ajattelen heitä jotka eivät kalasta syitä on monia, vene välineet ,aika ,kunto jne.
        Suosittelen lämpimästi kalankasvatusta. Kemijärviläistä kalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuka-ketkä vastustavat, ajattelen heitä jotka eivät kalasta syitä on monia, vene välineet ,aika ,kunto jne.
        Suosittelen lämpimästi kalankasvatusta. Kemijärviläistä kalaa.

        Siis biolohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis biolohta.

        Kemijärven ammattilaiskalastajat ovat tosi huippua porukkaa.

        Heitä kuunnelkaa!

        Kalastus elinkeino houkuttaa asukkaita, myös turismia.

        Kemijärven haukiviikot, puhujana oli aikanaan itse Isä Mitro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemijärven ammattilaiskalastajat ovat tosi huippua porukkaa.

        Heitä kuunnelkaa!

        Kalastus elinkeino houkuttaa asukkaita, myös turismia.

        Kemijärven haukiviikot, puhujana oli aikanaan itse Isä Mitro!

        hauki viikot?
        Mailmalla on järviäjossa on kalstusmatkailu keskittynyt jättihaukiin siis yli kymppi kiloisiin. ilmeisesti menestyvät hyvin.
        Ainoa ongelma kempassa on että jos meinataan saada sitä kautta kalastus menestymään, niin verkkopyynti pitää lopettaa kokonaan. Verkkopyynti on kielletty käsittääkseni kaikissa noissa järvissä mitkä on mailmalla kuuluisia jätti hauista siis yli kymppi kiloisista ja jopa 20kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hauki viikot?
        Mailmalla on järviäjossa on kalstusmatkailu keskittynyt jättihaukiin siis yli kymppi kiloisiin. ilmeisesti menestyvät hyvin.
        Ainoa ongelma kempassa on että jos meinataan saada sitä kautta kalastus menestymään, niin verkkopyynti pitää lopettaa kokonaan. Verkkopyynti on kielletty käsittääkseni kaikissa noissa järvissä mitkä on mailmalla kuuluisia jätti hauista siis yli kymppi kiloisista ja jopa 20kg.

        Kemijärvellä on ollut haukiviikkoja ennen, kunniavieraana itse Isä Mitro (entinen meppi, demari)


    • Anonyymi

      Ennen kassikalan viljelyä voisi hyödyntää tehokkaammin olemassa olevat järvikalat. Muikkua tosiaan käydään Kuusamosta asti tänne myymässä.. Kemijärvessä on hyvät muikku, kuha, ahven ja Haukikannat.. Särkikaloista ja hauesta yhessä tulis mainiota säilykekalaa, kuten muikustakin..
      Kassilohta riittää varmasti myyntiin nuista laitoksista mitä on. Eikä se ole ees hyvää.
      Ahven ja siika on parasta kalaa

      • Anonyymi

        Kuha on kala.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe