Älkää turhista valittako

Anonyymi

Kyl tosiasia on niin, että valitetaan monesti ihan turhista asioista elämässä, kuten naisen/miehen puutteesta elämässä.
Ajatelkaapa, jos sinulta puuttuisi käsi, jalka tai jalat ja kädet tai sinulla olisi vakava sairaus, joka aiheuttaisi hirveitä kipuja tai joku muu vamma, joka haittaa elämistä ja olisit muiden hoidon varassa.
Tätä ei monikaan ajattele silloin, kun on terve, eikä mitään vaivoja, että monesti valitetaan ihan jonnin joutavista asioista elämässä.
Pitäs olla tyytyväinen, jos on edes jollakin tavalla terve.

20

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä. Kun terveys on mennyt, on silloin kaikki muut ongelmat ja murheet pieniä. En mäkään laiskuuttani kotona istu päivä toisensa jälkeen, katsoen ikkunan takaa kuinka toiset elää elämäänsä koronasta huolimatta.

Ystävä pääty eilen illalla osastolle kovien vatsakipujen takia.

• Voi sitä iloa, kun pystyi kävelemään ilman kipsiä parin kk:n jälkeen.. Tuommoiset muistutukset tekee välillä ihan hyvääkin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Voi sitä iloa, kun pystyi kävelemään ilman kipsiä parin kk:n jälkeen.. Tuommoiset muistutukset tekee välillä ihan hyvääkin.

Jep. Mä aikanaan makasin yli kolme kuukautta ensin 24/7 sängyssä ja sitten niin että tunti per vuorokausi pyörätuolissa ja muu aika sängyssä. Oli mieletön fiilis, kun pääsi ottaan ne ensimmäiset pari askelta kuukausiin, siitä huolimatta että jalat oli kuin tulessa kun painetta alko kerääntymään sääriin heti kun laitto jalat vaakatasosta alaspäin.

Toi 10 päivää mitä olin kuntoutuksessa oli niin fyysisesti kuin psyykkisesti helvetin rankkaa, mutta siitä huolimatta nautin kybällä koko ajasta, vaikka lepo jäi liian vähälle.

• On sitä ajalteltu 7 vuotiaasta asti. Terveys ei ole itsestäänselvyys.

• Anonyymi

Miksi pitäisi olla vamma oikeuttaakseen valittamisen? Itse valitan kun on valittamisen aihetta. Minulla on siihen oikeus.
      Kesällä tuttavani sanoi, että "nyt kun on korona, niin on oppinut ettei tarvitse turhasta valittaa".
      Pidin vertausta hölmönä. Korona toi vaan yhden valituksen aiheen lisää muiden epäkohtien joukkoon. Ei korona siis vähennä valittamista vaan päinvastoin. Jos joku valittaa, kun ei saa miestä tai naista on hänellä oikeus siitä valittaa. Miksi pitäisi pitää harmitus vain sisällään ja padota se sinne? Sisään padottu harmitus/valitus on vaarallisimpia aikapommeja.

• Olen jokseenkin samaa mieltä, että on olemassa " valittaja-persoonallisuus".

• Tämä näkökulma koronaan, että se on vain yksi valituksen aihe lisää on myös ihan totta. Itseäni ei ole tämä korona vaivannut muuten kuin että välillä jotkut paikat olleet kiinni ja varsinkin viime vuonna keväällä ja silloin alkoi myös ottaa jo hieman henkisestikin se päiväkausien kotona oleminen, kun oikein mihinkään ei voinu mennä.

Ei sekään kyllä ole aina ihan oikein, ettei vois valittaa yhtään mistään tai olla ainakin harmistunut, jos ei esim. ole jotain sairautta tai vammaa. Kyllä mua harmittaa vaikka, jos joku vaate menee pesukoneessa pilalle tai vaikka jos ostan olutta ja se onkin väljähtyneen makusta, vaikka piti olla tosi tummaa olutta. Mutta sitten kyllä olen elämässäni sopeutunut monenlaisiin tilanteisiin ja siksipä esim. olen melko hyvin sopeutunut tähän koronaankin ja suojamaskien käyttöön. Itse yritän kuitenkin kaikesta huolimatta ajatella enemmän positiivisesti niin paljon kuin mahdollista, tosin harmistuksellekin ja myös surulle on joskus hyvä antaa sitä tilaa.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Tämä näkökulma koronaan, että se on vain yksi valituksen aihe lisää on myös ihan totta. Itseäni ei ole tämä korona vaivannut muuten kuin että välillä jotkut paikat olleet kiinni ja varsinkin viime vuonna keväällä ja silloin alkoi myös ottaa jo hieman henkisestikin se päiväkausien kotona oleminen, kun oikein mihinkään ei voinu mennä.

Ei sekään kyllä ole aina ihan oikein, ettei vois valittaa yhtään mistään tai olla ainakin harmistunut, jos ei esim. ole jotain sairautta tai vammaa. Kyllä mua harmittaa vaikka, jos joku vaate menee pesukoneessa pilalle tai vaikka jos ostan olutta ja se onkin väljähtyneen makusta, vaikka piti olla tosi tummaa olutta. Mutta sitten kyllä olen elämässäni sopeutunut monenlaisiin tilanteisiin ja siksipä esim. olen melko hyvin sopeutunut tähän koronaankin ja suojamaskien käyttöön. Itse yritän kuitenkin kaikesta huolimatta ajatella enemmän positiivisesti niin paljon kuin mahdollista, tosin harmistuksellekin ja myös surulle on joskus hyvä antaa sitä tilaa.

Hyvä kommentti. Valittamattomuus ei ole mikään tavoite olotila. Päinvastoin, jos ei valita mistään ja kaikki on vain ok kokoajan salaa varmasti jotain ja patoaa sisällään. Inhimillinen ihminen myös valittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kommentti. Valittamattomuus ei ole mikään tavoite olotila. Päinvastoin, jos ei valita mistään ja kaikki on vain ok kokoajan salaa varmasti jotain ja patoaa sisällään. Inhimillinen ihminen myös valittaa.

Paitsi, että puolisosta "ei saa" valittaa. Pitää olla hiljaa ja kehua vaan, silloinkin kun jurppii.

• Valittajat tulevat valittamaan aina.. Jos ei muusta, niin sitten vaikka siitä ettei saa syödä lentokoneessa pähkinöitä.

• Anonyymi

Tai kuten sinä valitat joko miehistä tai persuista. Sitä valitustahan nämä sinun tänne kirjoittamat viestisi ovat pääsääntöisesti täynnä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai kuten sinä valitat joko miehistä tai persuista. Sitä valitustahan nämä sinun tänne kirjoittamat viestisi ovat pääsääntöisesti täynnä.

Hah, hah. Voi että kun arvasin.. 🤪

Meinasin kyllä lisätä, että epäkohtien ja epäoikeudenmukaisuuden esille ottaminen on tyystin eri asia kuin turha ulina, josta annoin esimerkin, mutta oletin sen olevan itsestään selvää..🤷‍♂️

• Wwuwuw kirjoitti:

Hah, hah. Voi että kun arvasin.. 🤪

Meinasin kyllä lisätä, että epäkohtien ja epäoikeudenmukaisuuden esille ottaminen on tyystin eri asia kuin turha ulina, josta annoin esimerkin, mutta oletin sen olevan itsestään selvää..🤷‍♂️

Tuosta on poistettu jonkun ulisijan viesti.
        Ihmisoikeuksien kannattaminen Ei ole turhaa ulinaa ja valitusta, vaikka se omahyväisten ja etuoikeutettujen possujen silmään siltä vaikuttaisikin. ☝️

( anteeksi possut epäreilu vertaus).

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ihmisoikeuksien kannattaminen Ei ole turhaa ulinaa ja valitusta, vaikka se omahyväisten ja etuoikeutettujen possujen silmään siltä vaikuttaisikin. ☝️

Uliuli

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Sinun valituksesi on ihan yhtä turhaa ulinaa kuin muidenkin. Et ole mikään diktaattori, joka päättää mikä on "parempaa ja huonompaa" valitusta. Sinun kanssasi erimieltä olevat ovat ihan yhtä ihmisarvoisia ja tasa-arvoisia kuin sinäkin.
        Et ehkä itse tajua, mutta valituksesi on usein ilkeämielistä ja pilkkaavaa sekä toisia loukkaavaa. Kai ymmärrät, että jos koet oikeudeksesi käyttäytyä niin toisia kohtaan on sinun vastaanotettava sama paska takaisin mihin itsesi ajat?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun valituksesi on ihan yhtä turhaa ulinaa kuin muidenkin. Et ole mikään diktaattori, joka päättää mikä on "parempaa ja huonompaa" valitusta. Sinun kanssasi erimieltä olevat ovat ihan yhtä ihmisarvoisia ja tasa-arvoisia kuin sinäkin.
        Et ehkä itse tajua, mutta valituksesi on usein ilkeämielistä ja pilkkaavaa sekä toisia loukkaavaa. Kai ymmärrät, että jos koet oikeudeksesi käyttäytyä niin toisia kohtaan on sinun vastaanotettava sama paska takaisin mihin itsesi ajat?

Minun asiapitoiset viestit eivät ole mitään ulinaa tyhjästä.

Ja lopeta vihdoin mun perässä juokseminen. ☝️

• Tämä ihan totta kuten keskustelupalstoillakin on tullut monta kertaa todettua.

• Anonyymi

Valitan koska naiset haluu väkivaltaisii jännämiehii eikä kunnolliset miehet kelpaa. Koskelan murhapojallakin on tyttöystävä.

• Täällä 24:ssa on kaikenlaisia kirjoittelijoita. On huumoriheppuja, on niitä jotka tahtovat aina provosoida ja haukkua, niitä jotka ovat asialinjalla ja ystävällisiä jne. Itse ainakin omasta mielestäni kuulun tuohon viimeisenn kategoriaan eli asiapitoinen ja ystävällinen, tosin joskus saatan huumorillakin jotain heittää, mutta koskaan en härskiä ja loukkaavaa huumoria harrasta, ennemmin hyväntahtoista. Jotkut saavat mistä vain aiheesta, vaikka sellaisesta, jossa kysellään lempibändejä ja lempiartisteja aikaiseksi riitaa vaikka haukkumalla jonkun toisen musiikkimakua. Onko järkeä?

• Anonyymi

Perspektiivi on aina hyvästä, mutta suruja ei sovi verrata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      16
      3361
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      20
      2006
    3. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1851
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1825
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1768
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1572
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      29
      1420
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1384
    9. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1357
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1314
    Aihe