Enontekiö vaihtaa maakuntaa

Anonyymi

Enontekiö siirtyy osaksi Kanta-Hämeen maakuntaa. Kunnan johto on jo vahvasti kanta-hämäläisissä käsissä ja kunnan ehdottomasti seuratuin urheilujoukkuekin on Hämeenlinnan Pallokerho, eli HPK.

Tästä syystä onkin luonnollista että kunta irtautuu Lapin maakunnasta ja siirtyy osaksi luonnollisempaa viitekehystään Kanta-Hämettä. Lentokenttä mahdollistaa tiiviit ja nopeat yhteydet Hämeenlinnan ja Hettan välillä. Lento kestää vain hieman yli tunnin, kun taas esimerkiksi Hettan ja Rovaniemen välinen ajoyhteys useamman tunnin.

Vesistöyhteyksien rakentaminen aloitetaan kevät tulvan laskettua ja Muonionjoki uudelleen ohjataan Näsijärven-Pyhäjärven reittiä Vanajaveteen.

Kunnanvaltuuston päätös oli yksimielinen.

4

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa vai pitikö sanoa ei , mutta kuitenki niin miten käsketään .

• Anonyymi

Viisas päätös. Onko kunnanjohtaja ollut suunnittelemassa.

• Anonyymi

Penahan sen siinä ihan viime metreillä keksi, veti ässän hihasta

• Anonyymi

Maakuntasiirroksen ajankohta lähenee! Kuntalaisten ei tule häiritä kunnan rajoilla tapahtuvia sahaustöitä. Sahaustyöt liittyvät Enontekiön siirtymisestä osaksi Kanta-Hämeen maakuntaa. Valtakunnan rajan sahaustyöt aloitetaan Norjan vastaisella rajalla viimeisenä, kunhan tunturista ovat lumet sulaneet. Muonionjoen-Könkämäenon sahaustyöt aloitetaan sukellusvälineillä jo ennen jäiden lähtöä. Sahaustyöt pyritään suorittamaan mahdollisimman pienin haitoin kuntalaisille. Pahoittelemme syntyvää meluhaittaa jo etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4267
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3475
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3100
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2578
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2247
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2019
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1348
    Aihe