Oletko hyvä, eli kiltti ihminen..
http://www.testimaa.com/test/ge?l=fi
"Olet
78 %
hyvä ihminen"
Entä oletko liian kiltti..
https://www.evermind.fi/liian-kiltti-testi/
"Testin mukaan et ole liian kiltti. Uskallat olla näkyvä ja pitää puoliasi. Osaat asettaa itsesi etusijalle, silloin kun tiedät sen olevan tärkeää oman hyvinvointisi kannalta. Ymmärrät, että oma hyvinvointisi näkyy myös läheistesi hyvinvointina. "
Kiltteystesti
78
124
Vastaukset
- Anonyymi
Olen 61 % hyvä ihminen (vastaajien keskiarvo 58 %)
Mutta mikä kysymys: "Mukautatko tapaasi puhua (rytmi, sanasto, intonaatio) vastaamaan niiden tapoja, joiden seurassa olet?"
Ei tulisi itselleni mieleenkään, ellei ole kysymys jostakin ihan pikkulapsesta, jolle voi "leperrellä".Wwuwuw kirjoitti:
Mä vastasin siihen, että teen niin ajattelematta.. 🤷♂️
Pikkulapsille mä taas en lepertele, van puhun niille kuin ne olis täyspäisiä ihmisiä..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Pikkulapsille mä taas en lepertele, van puhun niille kuin ne olis täyspäisiä ihmisiä..
Lapsettomalta naiselta ihan hyvin.
- Anonyymi
Mä en nähnyt kysymyksessä mitään outoa. Kyllä todellakin mukautan ja ihan tietoisesti. Varsinkin jos siinä tilanteessa on jotenkin tärkeää saada vaikka viesti perille. Lapsille en kylläkään ikinä lässytä, enkä lepertele. Mä olen aina puhunut lapsille, kuin ihan tavallisille ihmisille ja siksi monet muksut taas tykkää musta ihan tolkuttomasti.
- Anonyymi
Puhun täysin luonnostaan eri ihmisille eri tavalla. Ja samojenkin ihmisten kanssa eri tilanteissa.
Pikkulapsille en kyllä lepertele.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhun täysin luonnostaan eri ihmisille eri tavalla. Ja samojenkin ihmisten kanssa eri tilanteissa.
Pikkulapsille en kyllä lepertele.
- SheenaEiköhän valtaosa ihmisistä, joiden sosiaaliset vaistot toimivat, tee noin. Yleensä ihan nuo meidän peilisolut luonnostaan tekevät tuon. Moni ihminen myös usein ihan tietoisesti lisää sitä peilaamista, jos sillä voi olla saavutettavissa jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän valtaosa ihmisistä, joiden sosiaaliset vaistot toimivat, tee noin. Yleensä ihan nuo meidän peilisolut luonnostaan tekevät tuon. Moni ihminen myös usein ihan tietoisesti lisää sitä peilaamista, jos sillä voi olla saavutettavissa jotain.
Mielenkiintoinen ajatus on, että kun kaksi peilaavaa ihmistä kohtaa ja kumpikin siis mukauttaa omaa puhetapaansa toisen puheeseen, niin kumpikaan ei puhu itse asiassa luontevasti (omalla tavalla) vaan kummankin puhe muuttuu. Minkälaiseksi se lopulta tuleekaan, on omituinen prosessi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus on, että kun kaksi peilaavaa ihmistä kohtaa ja kumpikin siis mukauttaa omaa puhetapaansa toisen puheeseen, niin kumpikaan ei puhu itse asiassa luontevasti (omalla tavalla) vaan kummankin puhe muuttuu. Minkälaiseksi se lopulta tuleekaan, on omituinen prosessi.
Aika teoreettista. Eiköhän aina jompikumpi oke nopeampi mukauttamaan tyyliään. Käytännössä ainakin jos jotain sopimuksia neuvotellaan vaikka busineksessä, niin on se tiettylainen neuvottelutyyli johon molemmat osapuolet menevät. Toki sekin vähän vaihtelee, mutta sellanen voimakas peilaaminen on siellä usein negatiivista. Toki jotkut on aidosti tosi taitavia peilaamaan käytöstä just sopivasti ja sitä ei todellakaan huomaa.
Wwuwuw kirjoitti:
Itse olen huomannut lasten arvostavan sitä, että heitä puhutellaan asiallisesti ja keskustellaan (melkein) kuin aikuisen kanssa. Omat pisteet kohoavat lasten silmissä roimasti, kun ei lässytä. ; )
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Itse olen huomannut lasten arvostavan sitä, että heitä puhutellaan asiallisesti ja keskustellaan (melkein) kuin aikuisen kanssa. Omat pisteet kohoavat lasten silmissä roimasti, kun ei lässytä. ; )
Tarkoitin pikkulapsella alle kolmevuotiasta. Epäilen, että pisteet kohoavat yhtään, vaikka puhuttelisit heitä "asiallisesti".
Itse huomaan muiden teeskentelyn erittäin herkästi, joten en luonnollisestikaan itse syyllisty teeskentelemään muille (pikkulapsia lukuun ottamatta).
- Anonyymi
Olet 35 % hyvä ihminen
Toisaalta ehkä rehellisempi kuin monet muut.- Anonyymi
Testi2 "Testin mukaan olet usein juuri sopivasti kiltti! Monissa tilanteissa uskallat olla näkyvä ja pitää puoliasi. Osaat asettaa itsesi etusijalle, silloin kun tiedät sen olevan tärkeää oman hyvinvointisi kannalta. Ymmärrät, että oma hyvinvointisi näkyy myös läheistesi hyvinvointina."
- Anonyymi
Mikä siinä onkin, että valtaosa tuossa kohtaa heti epäilee toisten rehellisyyttä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä onkin, että valtaosa tuossa kohtaa heti epäilee toisten rehellisyyttä?
Ihmiset tuppaavat arvioimaan omaa moraaliaan yläkanttiin. Ei muuta. En sano että kaikki niin tekevät, mutta jotkut. Toinen on älyllinen kyvykkyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset tuppaavat arvioimaan omaa moraaliaan yläkanttiin. Ei muuta. En sano että kaikki niin tekevät, mutta jotkut. Toinen on älyllinen kyvykkyys.
Ei tuossa testissä edes ollut kovinkaan montaa erityisen moraalista kysymystä. Nuo olivat enemmän ihan kiltteyteen liittyviä, kuon suoraan oikeaa ja väärää mittaavia. Suoraa oikeaa ja väärää siellä ei ollut kuin muutama. Aika moni ihminen mittaa itseään myös alakanttiin. Monesti juuri ne aidosti kiltit tuppaavat mittaamaan pikemmin sinne alakanttiin, eli sen oman pahimman mahdollisen skenaarionsa mukaan.
- Anonyymi
Olen 52% kiltti (tai inhorealisti😛).
ja ...
"Testin mukaan olet välillä liian kiltti. Välillä uskallat olla näkyvä, ottaa tilasi ja pitää puoliasi."
Hieman ehkä ristiriidassa keskenään nämä tulokset. - Anonyymi
Sain vastaukseksi...
70&.....
Eli ihan hyvin.....T:Elluhallo...👍😀 - Anonyymi
"99.58 % saa pienemmän tuloksen kuin sinä"
- Sheena 96% kiltti- Anonyymi
Teitkö mun puolesta sen testin ?
Kiitti
- Anonyymi
Miten vastasitte siihen, kun lapselta puuttuu 50 senttiä nallekarhun ostamiseen?
Omasta mielestäni lapsen on hyvä kohdata elämän realiteetit ajoissa, joten en antaisi rahaa tuollaiseen tarkoitukseen.- Anonyymi
"En auttaisi edes pientä lasta hädässä"
- Anonyymi
Jos mulla sattuisi siinä sopiva kolikko olemaan, niin auttaisin kyllä, myös lasta. Kyllä mä juopollekin voin sen euron antaa jos pyytää.
Anonyymi kirjoitti:
Jos mulla sattuisi siinä sopiva kolikko olemaan, niin auttaisin kyllä, myös lasta. Kyllä mä juopollekin voin sen euron antaa jos pyytää.
No mun mielestä nimenomaan lapselle sen kolikon voisi antaa, niin oppisi ehkä että muita auttamalla tulee hyvä mieli ja saa itsekin..
Anonyymi kirjoitti:
Juopolle tai muulle addiktille vois antaa jotain ruokaa, eikä edistää sen juoppoutta.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Juopolle tai muulle addiktille vois antaa jotain ruokaa, eikä edistää sen juoppoutta.
Ehkä näin, mutta harvemmin mulla on ruokaa mukana annettavaksi. Harvemmin myöskään on oikeasti aikaa lähteä viemään johonkin sitä ruokaa hakemaan. Rahaa jos pyytää, niin pyytää rehellisesti siihen viinaan. En mä ruokaan rahaa selitystä kuitenkaan usko.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä näin, mutta harvemmin mulla on ruokaa mukana annettavaksi. Harvemmin myöskään on oikeasti aikaa lähteä viemään johonkin sitä ruokaa hakemaan. Rahaa jos pyytää, niin pyytää rehellisesti siihen viinaan. En mä ruokaan rahaa selitystä kuitenkaan usko.
Ei multa ole kukaan juoppo ikinä rahaa pyytänytkään... että sikäli.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
No mun mielestä nimenomaan lapselle sen kolikon voisi antaa, niin oppisi ehkä että muita auttamalla tulee hyvä mieli ja saa itsekin..
itsellä tuo riippuu vähän tilanteesta. Jos nyt oikeasti vaikka jossain lelukaupassa jostain kalliimmasta jutusta puuttuu se vaikka euro, niin mielelläni mä sen annan. Siihen leluun voi ihan hyvin olla lapsi jopa rahaa säästänyt ja ehkä laskenut väärin. Toki raha voi myös olla peräisin supraan äidin kukkarosta, mutta en katso sen mulle varsinaisesti kuuluvan. Jos taas ruokakaupasta jostain tikkarista puuttuu 10 senttiä, niin jättäköön ostamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä noita tulee aina joskus harvoin vastaan. Kyllä mä sen euron annan jos nätisti ja asiallisesti pyydetään. Kyllä niitäkin aina joskus tulee vastaan, joille en todellakaan anna yhtään rahaa.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä noita tulee aina joskus harvoin vastaan. Kyllä mä sen euron annan jos nätisti ja asiallisesti pyydetään. Kyllä niitäkin aina joskus tulee vastaan, joille en todellakaan anna yhtään rahaa.
Mulle on tullu vastaan vain näitä romanikerjäläisiä.. Ensin annoin niillekin, mutta en enää..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mulle on tullu vastaan vain näitä romanikerjäläisiä.. Ensin annoin niillekin, mutta en enää..
Heille minä taas en ole koskaan antanut rahaa.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Multa pyys kerran epilepsialääkkeeseen. En antanut.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Minulta on pyytäneet rahaa eri selityksin: juopot, narkit, kylähullut (erityisesti Helsingin keskustassa) , aikuiset, nuoret ja lapset. Kerran söin jäätelöä asemalla niin eikö siihen tullut ihan tavallisen näköinen naisoletettu pyytämään junalippurahaa Keski-Suomeen. Että niin kuin muutama kymppi "vaan" olisi riittänyt. Pöyristyttävää.
Ehkä vieläkin pöyristyttävämpää -todella - oli parikymppiset siistit ja sliipatut miesoletetut eteläruotsalaisessa kaupungissa: pyysivät 5e kahvilaan (kaikissa kahviloissa kävi vain korttimaksu). Mitä lienee huumenappirahoja perjantaiksi yrittivät koota. Silloin jos milloin oli hyötyä olla suomalainen "en ymmärrä".
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Minulta on pyytäneet rahaa eri selityksin: juopot, narkit, kylähullut (erityisesti Helsingin keskustassa) , aikuiset, nuoret ja lapset. Kerran söin jäätelöä asemalla niin eikö siihen tullut ihan tavallisen näköinen naisoletettu pyytämään junalippurahaa Keski-Suomeen. Että niin kuin muutama kymppi "vaan" olisi riittänyt. Pöyristyttävää.
Ehkä vieläkin pöyristyttävämpää -todella - oli parikymppiset siistit ja sliipatut miesoletetut eteläruotsalaisessa kaupungissa: pyysivät 5e kahvilaan (kaikissa kahviloissa kävi vain korttimaksu). Mitä lienee huumenappirahoja perjantaiksi yrittivät koota. Silloin jos milloin oli hyötyä olla suomalainen "en ymmärrä".
- SheenaMä oon vissiin niin häijyn näköinen, ettei multa tulla pummimaan..
- Anonyymi
Kiltti mies ei saa naisia.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Palstan kilttimiehet on perseestä☝️
Kaikkihan on perseestä, paitsi sektiolla tulleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkihan on perseestä, paitsi sektiolla tulleet.
En ole vielä kuullut kenestäkään joka olisi peräsuolesta tullut.
65% hyvä ihminen ja välillä liian kiltti.
Olet
74 %
hyvä ihminenTestin mukaan olet usein juuri sopivasti kiltti! Monissa tilanteissa uskallat olla näkyvä ja pitää puoliasi. Osaat asettaa itsesi etusijalle, silloin kun tiedät sen olevan tärkeää oman hyvinvointisi kannalta. Ymmärrät, että oma hyvinvointisi näkyy myös läheistesi hyvinvointina.
Joitain kipukohtia sinulla kuitenkin on ja välillä kapsahdat liiallisen kiltteyden ansaan. Kun katsot tarkemmin vastauksiasi tämä testin kysymyksiin sekä Anna-Liisa Valtavaaran listaamia kiltteyden kipuja (alla), pääset jyvälle siitä, millaisissa asioissa ja tilanteissa uhkaat vielä unohtaa itsesi.
- Anonyymi
"Testin mukaan et ole liian kiltti. Uskallat olla näkyvä ja pitää puoliasi. Osaat asettaa itsesi etusijalle, silloin kun tiedät sen olevan tärkeää oman hyvinvointisi kannalta. Ymmärrät, että oma hyvinvointisi näkyy myös läheistesi hyvinvointina. "
Tämän kyllä tiesin jo ilman testiäkin. - Anonyymi
Kyllä mä ainakin tiedän ilman testiäkin mikä oon ihmisenä. Siihen mitään testejä tarvita. Teineillä voi olla vielä eri juttu.
70% kiltti
- Anonyymi
Siloteltuna. https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/ihmissuhteet/ei-kaljuja-ei-tatuointeja-ei-lapsia-–-onko-tinder-profiilissasi-vaatimuslista-mieti-vielä-tosiasiahan-on-että/ar-BB1e3fij?li=BBr5KbI
Olen varmaan aivan karmea, kun ei edes päästetä testiin.
Wwuwuw kirjoitti:
Joo, joku raja. Pupuntappajia ei päästetä..
Tuli muuten mureaa, kun viikon riiputin. Pitkäkoipisempikin rusakko pehmiää.
Thymallus kirjoitti:
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Öö, noi on kaneja, ei rusakkoja. Ihan eri laji.
Thymallus kirjoitti:
Eikö millään tasolla tuntunut pahalta?
Wwuwuw kirjoitti:
Eikö millään tasolla tuntunut pahalta?
No yks naisihminen tuossa välillä pyörii nurkissa, niin piti vähän salassa toimia.
Liemi ja vihannekset sillekin kuitenkin kelpasi.
Tuntuuhan se pahalta, kun ihminen on niin kauas luonnosta ajautunut että pakattu brolerifilee kaupan hyllystä kelpaa, mutta rusakko takapihalta ei.
Mainioita tahmanäppejä nuo galagot muuten :) Jos sellaisia olis pihalla ja nuoleskelisivat vaan mettä kukista, eivätkä söisi omenapuita, niin saisivat olla rauhassa.Thymallus kirjoitti:
No yks naisihminen tuossa välillä pyörii nurkissa, niin piti vähän salassa toimia.
Liemi ja vihannekset sillekin kuitenkin kelpasi.
Tuntuuhan se pahalta, kun ihminen on niin kauas luonnosta ajautunut että pakattu brolerifilee kaupan hyllystä kelpaa, mutta rusakko takapihalta ei.
Mainioita tahmanäppejä nuo galagot muuten :) Jos sellaisia olis pihalla ja nuoleskelisivat vaan mettä kukista, eivätkä söisi omenapuita, niin saisivat olla rauhassa.Vain ihmiseläin kuvittelee voivansa omenapuutkin omistaa..
Jaa, ettet ole enää sinkku vai?Wwuwuw kirjoitti:
Vain ihmiseläin kuvittelee voivansa omenapuutkin omistaa..
Jaa, ettet ole enää sinkku vai?Tällaisessa lähietätapailusuhteessa ollut jo jonkin aikaa.
Koettaahan ne rusakotkin noita puita omia. Laittaisivat nekin puutarhatuotteita syksyllä jemmaan, niin ei tarvis talvella oksia ja runkoja tuhota.
Mutta mites sen sinun frouvan kävi? Tuliko siitä vielä kalua?Thymallus kirjoitti:
Tällaisessa lähietätapailusuhteessa ollut jo jonkin aikaa.
Koettaahan ne rusakotkin noita puita omia. Laittaisivat nekin puutarhatuotteita syksyllä jemmaan, niin ei tarvis talvella oksia ja runkoja tuhota.
Mutta mites sen sinun frouvan kävi? Tuliko siitä vielä kalua?Jaa..
Mä mään ny nukkuun..
Ps. Yks kerta se rusakko ottaa tussarin käpäliinsä ja ampuu sut, sillä se on sen omppupuu. Ja mä taputan vieressä karvaisia käsiäni.. hahaa.Wwuwuw kirjoitti:
Jaa..
Mä mään ny nukkuun..
Ps. Yks kerta se rusakko ottaa tussarin käpäliinsä ja ampuu sut, sillä se on sen omppupuu. Ja mä taputan vieressä karvaisia käsiäni.. hahaa.No ei minusta olis rusakkoa ampumaan. Kyllä täällä innokkaita metsämiehiä riittää. Naapuri hoitelee tuon puolen ja maksaa sitten "metsästysmaan" vuokraa luonnossa.
Thymallus kirjoitti:
No ei minusta olis rusakkoa ampumaan. Kyllä täällä innokkaita metsämiehiä riittää. Naapuri hoitelee tuon puolen ja maksaa sitten "metsästysmaan" vuokraa luonnossa.
Nyljitkö ite?
Wwuwuw kirjoitti:
Nyljitkö ite?
Ei tarvinnu ku riiputtaa ja palotella pataan. Hyvää palvelua naapurilta. Perhana mulla on hyviä naapureita. Tämä ei ole se työkalujen lainaaja.
Et vastannu frouva-kysymykseen mitään?
- Anonyymi
Ei kannata olla kiltti. Naiset sanoo aina että killtti ei kannata olla.
- Anonyymi
Kannattaa, kokemuksesta tiedän.
- Anonyymi
En ole, Pietari blokkasi jo portilla.
-flowersreally- - Anonyymi
Nyt testi taas toimii.
- Anonyymi
Olen 70% hyvä ihminen sanoi testi :D
- Anonyymi
Kyllä testi tietää!
😁
Se mehulasi Ei muuten ole puolillaan. Selvästikin vajaa puolet.
- Anonyymi
Juuri näin.
Olin 70 %:sti kiltti, vaikka pupuja syönkin.
Yt.
T.
En tiedä olenko kiltti, kun se eka testi ei toiminut, mutta en oo liiankaan kiltti..
” Testin mukaan et ole liian kiltti. Uskallat olla näkyvä ja pitää puoliasi. Osaat asettaa itsesi etusijalle, silloin kun tiedät sen olevan tärkeää oman hyvinvointisi kannalta. Ymmärrät, että oma hyvinvointisi näkyy myös läheistesi hyvinvointina. ”
Ei yllättänyt, mutta sanotaanko 5-6 vuotta sitten olisin ollut liian kiltti. 😀Wwuwuw kirjoitti:
Testi ei ole erityisen kiltti, pikemmin oikutteleva.. koskaan tiedä milloin se pelittää.
Jaahas... haastaa siis mun kiltteyden? 🤔
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684