Teippiharja

Anonyymi

Onko palstalaisilla teippiharja ja jos on, niin mihin sitä käytät?
Minulla on teippiharja. Ennen nypin karvoja ja roskia sormin, mutta sitten älysin käyttää teippiä ja sitten vieltä älysin, että on sellainen teippiharja, kun on työläs teipinpalalla hommaa tehdä.
Teippiharja on näppärä kaikenlaisten karvojen ja roskien poistamiseen tekstiileistä.

Teippiharjalla on hyvä poistaa myös sängyn lakanalle yön aikana kertynyttä roskaa.
Tarkkailkaapa lakanaa, niin huomaatte, että siihen vaan kertyy irtonaisia ihonpalasia, karvoja ja muuta roskaa mitä ihosta irotaa.
Muutaman kerran, kun teippiharjalla vetäsee, niin roskat on kiinni teipissä ja niin paljon tulee roskaa, että ei tartu sormi teippiin.

Yksi hyvä vinkki, niin ei tarvi ostaa uutta teippiharjaa, kun laittaa pakkausteippiä siihen teippiharjan hylsyyn niin, että teippipuoli on ylöspäin.
Yhdestä pakkausteippirullasta riittää teippiä vaikka kuinka moneksi kerraksi, eikä tarvi ostaa uutta teippiharjaa, kun teippi on loppu.

11

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyy kyllä kotoa, mutten juurikaan sitä käytä muihin, kuin käsityökankaisiin. Yksinkertaisesta syystä. Koirankarvat ei jostain syystä lähde kunnolla teippiharjalla, tai pikemminkin kun kerran sillä vetäsee vaikka karvoja täynnä olevista collarihousuista, on harjan teippi jo täynnä karvoja, mutta housuista ei ole juurikaan karvat lähteneet. Jotkut koirankarvat ei edes lähde teippiharjalla.

Kaikista parhain ja pitkäkestoisin on leveä maalarinteippi, jonka voi kääriä kämmenen ympärille liimapuoli ylöspäin, ja ajaa saman asian kuin teippiharja.

• Joku sellainen silikonikumiharja kaupasta? Toimiikohan? Olen joskus kattellut autotarvikeosastolla, mutta sinne kauppaan se on jäänyt. Ilmeisesti auton penkkien putsaukseen tarkoitettu lemmikkien karvoista.

• Thymallus kirjoitti:

Joku sellainen silikonikumiharja kaupasta? Toimiikohan? Olen joskus kattellut autotarvikeosastolla, mutta sinne kauppaan se on jäänyt. Ilmeisesti auton penkkien putsaukseen tarkoitettu lemmikkien karvoista.

En tiiä yhtään. Mulle riittää ihan maalarinteippi.

• Anonyymi

On kyllä sekä pari koiraa ja itsellä pitkät hiukset. Lähinnä käytän muutamien housujen lahkeiden putsaamiseen koirankarvoista ja hiuksien poistamiseen villakangastakin selästä.

• Anonyymi

Ai niin ja varsinaista teippiharjaa käytän harvoin, vaikka sellanenkin siis löytyy. Mulla on sellanen rulla, jossa on sellanen niinku geelimäinen pinta, josta karvat ja roskat saa huuhdottua vedellä pois.

• Anonyymi

Minä käytän teippiharjaa putsaamaan karvat housujen lahkeiden sisäpuolelta, ei ulkopinnalle kerry karvoja, mut sisäpinnalle kertyy.
        Ensin täytyy housut kuitenkin ulkona voimakkaasti puristella, että enimmät karvat ja pölyt irtoaa.
        Auringonpaisteessa kunn homman tekee olisi, kuin jauhopussia ilmassa pölistäisi, lähtee pölyt housuista.
        Kaikki karvat ei teippiharjaan tartu, kun osa on niin kiinni, että pitää sormin tarttua ja kiskoa irti.
        Teippiharjaa 1-2 kertaa viikossa sängyn lakanan käsittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä käytän teippiharjaa putsaamaan karvat housujen lahkeiden sisäpuolelta, ei ulkopinnalle kerry karvoja, mut sisäpinnalle kertyy.
        Ensin täytyy housut kuitenkin ulkona voimakkaasti puristella, että enimmät karvat ja pölyt irtoaa.
        Auringonpaisteessa kunn homman tekee olisi, kuin jauhopussia ilmassa pölistäisi, lähtee pölyt housuista.
        Kaikki karvat ei teippiharjaan tartu, kun osa on niin kiinni, että pitää sormin tarttua ja kiskoa irti.
        Teippiharjaa 1-2 kertaa viikossa sängyn lakanan käsittelen.

Itsellä on tasan nuo kahdet housut, joihin koirankarva tarttuu. Eivät kankaaltaan paras valinta koiratalouteen, mutta suht helposti nuokin onneksi lähtee puhtaaksi. Lahkeet lähinnä sääristä ja erityisesti puntit pitää aina harjata jos noista jommatkummat päälleen laittaa. Sänkyä en ite ala harjaileen. Vaihdan lakanat peri kertaa kuussa ja se kyllä mulle riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä on tasan nuo kahdet housut, joihin koirankarva tarttuu. Eivät kankaaltaan paras valinta koiratalouteen, mutta suht helposti nuokin onneksi lähtee puhtaaksi. Lahkeet lähinnä sääristä ja erityisesti puntit pitää aina harjata jos noista jommatkummat päälleen laittaa. Sänkyä en ite ala harjaileen. Vaihdan lakanat peri kertaa kuussa ja se kyllä mulle riittää.

Ja tosiaan villakangastakin selkään kertyy pitkää punasta hiusta, kun pitää hiuksia irrallaan. Niitä pitää siitä aina välillä putsailla pois, etteivät turhaan tunge sinne kankaan sisään. Sitten niitä onkin pirullisempi nyppiä, jos sinne menevät.

• Anonyymi

3:n kissan omistajana on tuttu kapistus. >Simiti<

• Kyllä varmaan tuolta siivouskomeron romujen seasta löytyy parikin kappaletta, mutta varmaan on jo teipit kuivaneet, kun en edes muista koska olisi viimeksi käytetty.

• Löytyy ja pääasiassa tummista vaatteista pölyä, karvaa rullaan pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3764
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3139
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2355
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2139
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1976
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1632
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1611
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1414
    Aihe