Viisauden venytys

Anonyymi

Voisiko kenties sanoa että tiettyjä asioita ei voi sanoa koskaan täysin varmoiksi, vaan ne vain tuntuvat todentuntuisilta?

28

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos jokin tuntuu todentuntuiselta, se todennäköisesti johtuu asian yleisestä luonteesta joka osuu omaan tietämykseen. Asiassa voi jäädä joko subjektiivisen kokemuksen varaan, tai sitten tutkia asiaa etsiä sitä tukevia ja kumovia asioita. Sen jälkeen täytyy selvittää tukevien tai kumoavien asioiden todenperäisyys, jotta subjektiivisella kokemuksella olisi objektiivinen luonne.

    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18156029/en-tieda-kuka-olet-tai-missa-olet-mutta-ole-suojelijani!

      Jokaisen ihmisen elämässä koittaa hetki, jolloin hän alkaa ymmärtää paikkansa ympäröivässä maailmassa. Kun hän jättää vanhempiensa siiven, hän huomaa yhtäkkiä, että hänen edessään on valtava maailma, joka on hänelle tuntematon. Tähän asti hän on ollut perheensä hoivissa ja hänellä on ollut rajallinen sosiaalinen piiri, mutta nyt hänen eteensä avautuu valtameri, jossa hän on vain hiekanjyvä. Nyt hänen on kuljettava elämän läpi yksin ja rakennettava siihen kahdenkeskinen suhde. Hän tekee tekonsa vapaan valinnan perusteella, kertyneen kokemuksen ohjaamana, eivätkä tulokset ole aina ennakoitavissa. Kun epäonnistumiset seuraavat toisiaan, tulee tunne, että tehdyt toimet eivät ole yhteneviä jonkin näkymättömän virran kanssa, joka liikkuu tiettyyn suuntaan.
      Mistä löytää oikea vertailukohta, miten välttää virheet ja saada vankka jalansija? Mistä tiedämme, mitkä voimat ovat vuorovaikutuksessa, jotta voimme orientoitua oikein tapahtumiin? Aiempi kokemus ei enää riitä antamaan vastauksia näihin kysymyksiin. Tarvitsemme perustietoa asioiden luonteesta. Ne eivät ole pinnalla ja tavallisen ihmisen ulottumattomissa. Tämä tieto on ylimaailmallista.

      • Anonyymi

        "Voisiko kenties sanoa että tiettyjä asioita ei voi sanoa koskaan täysin varmoiksi, vaan ne vain tuntuvat todentuntuisilta?"


        Emme voi koskaan olla varmoja siitä, että saamme joskus tietää, keitä todella olemme.
        Koska väärä egomme (ahankra) tuntuu hyvin todentuntuiselta, mutta emme tiedä, keitä me olemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisiko kenties sanoa että tiettyjä asioita ei voi sanoa koskaan täysin varmoiksi, vaan ne vain tuntuvat todentuntuisilta?"


        Emme voi koskaan olla varmoja siitä, että saamme joskus tietää, keitä todella olemme.
        Koska väärä egomme (ahankra) tuntuu hyvin todentuntuiselta, mutta emme tiedä, keitä me olemme.

        Ihmiset, joilla on pakkomielle itseilmaisuun, sanovat: "Minun on vain oltava oma itseni." Totta kai sinun on oltava oma itsesi, mutta ota selvää, kuka olet. Tärkeimmät asiat ensin.

        Ego, mieli, äly ja aistit ovat alkuperäisen minän varjo.

        Jotain samanlaista näemme tässä maailmassa: jokaisella varjolla on lähde - todellinen kohde. Puhdas tietoisuus, sielu, tietoinen subjekti ei voi suoraan kokea aineellisen maailman kokemuksia. Miten se tulee mahdolliseksi? Sielun varjo syntyy, ja tämä varjo pystyy toimimaan varjomaailmassa. Muuten tietoisuudella ei ole mitään mahdollisuutta ottaa yhteyttä tiedostamattomaan tasoon. Varjo-minä toimii varjomaailmassa. Ja me näemme ympärillämme erilaisia kuvia tästä varjon kaltaisesta olemassaolosta.

        Mutta jos haluamme mennä olemukseen, päästä ytimeen, on välttämätöntä poistaa kaikki hankittujen ennakkoluulojen kerrokset, jotta saamme vilauksen todellisesta itsestämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset, joilla on pakkomielle itseilmaisuun, sanovat: "Minun on vain oltava oma itseni." Totta kai sinun on oltava oma itsesi, mutta ota selvää, kuka olet. Tärkeimmät asiat ensin.

        Ego, mieli, äly ja aistit ovat alkuperäisen minän varjo.

        Jotain samanlaista näemme tässä maailmassa: jokaisella varjolla on lähde - todellinen kohde. Puhdas tietoisuus, sielu, tietoinen subjekti ei voi suoraan kokea aineellisen maailman kokemuksia. Miten se tulee mahdolliseksi? Sielun varjo syntyy, ja tämä varjo pystyy toimimaan varjomaailmassa. Muuten tietoisuudella ei ole mitään mahdollisuutta ottaa yhteyttä tiedostamattomaan tasoon. Varjo-minä toimii varjomaailmassa. Ja me näemme ympärillämme erilaisia kuvia tästä varjon kaltaisesta olemassaolosta.

        Mutta jos haluamme mennä olemukseen, päästä ytimeen, on välttämätöntä poistaa kaikki hankittujen ennakkoluulojen kerrokset, jotta saamme vilauksen todellisesta itsestämme.

        Väärä itseidentifikaatio saa sielun liikkumaan vastakkaiseen suuntaan kuin sen edut. Tämä on illuusio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä itseidentifikaatio saa sielun liikkumaan vastakkaiseen suuntaan kuin sen edut. Tämä on illuusio.

        Mitä aineellinen maailma on karkeimmassa ilmenemismuodossaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä aineellinen maailma on karkeimmassa ilmenemismuodossaan?

        Tietämättömyyden ja epäilyksen keskellä etsimme valaistumista, etsimme tietoa. Ja vaikka kuolema uhkaa meitä jokaisessa elämämme vaiheessa, etsimme kuolemattomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämättömyyden ja epäilyksen keskellä etsimme valaistumista, etsimme tietoa. Ja vaikka kuolema uhkaa meitä jokaisessa elämämme vaiheessa, etsimme kuolemattomuutta.

        Edes kaikkien mahdollisten tietojen, kaiken mahdollisen informaation kokonaisuus ei poista tietämättömyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes kaikkien mahdollisten tietojen, kaiken mahdollisen informaation kokonaisuus ei poista tietämättömyyttä.

        Te ja minä olemme pukeutuneet omaan karmaamme ja meitä ympäröivät karmalliset olosuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä itseidentifikaatio saa sielun liikkumaan vastakkaiseen suuntaan kuin sen edut. Tämä on illuusio.

        "Kuka minä olen? Mikä minä pohjimmiltaan olen?" Kaikki nämä kysymykset liittyvät itseidentiteettiin ja elämän tarkoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset, joilla on pakkomielle itseilmaisuun, sanovat: "Minun on vain oltava oma itseni." Totta kai sinun on oltava oma itsesi, mutta ota selvää, kuka olet. Tärkeimmät asiat ensin.

        Ego, mieli, äly ja aistit ovat alkuperäisen minän varjo.

        Jotain samanlaista näemme tässä maailmassa: jokaisella varjolla on lähde - todellinen kohde. Puhdas tietoisuus, sielu, tietoinen subjekti ei voi suoraan kokea aineellisen maailman kokemuksia. Miten se tulee mahdolliseksi? Sielun varjo syntyy, ja tämä varjo pystyy toimimaan varjomaailmassa. Muuten tietoisuudella ei ole mitään mahdollisuutta ottaa yhteyttä tiedostamattomaan tasoon. Varjo-minä toimii varjomaailmassa. Ja me näemme ympärillämme erilaisia kuvia tästä varjon kaltaisesta olemassaolosta.

        Mutta jos haluamme mennä olemukseen, päästä ytimeen, on välttämätöntä poistaa kaikki hankittujen ennakkoluulojen kerrokset, jotta saamme vilauksen todellisesta itsestämme.

        That jada-sakti can also be divided into three: gross matter, subtle matter or the mental plane, and the ego or ahankar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset, joilla on pakkomielle itseilmaisuun, sanovat: "Minun on vain oltava oma itseni." Totta kai sinun on oltava oma itsesi, mutta ota selvää, kuka olet. Tärkeimmät asiat ensin.

        Ego, mieli, äly ja aistit ovat alkuperäisen minän varjo.

        Jotain samanlaista näemme tässä maailmassa: jokaisella varjolla on lähde - todellinen kohde. Puhdas tietoisuus, sielu, tietoinen subjekti ei voi suoraan kokea aineellisen maailman kokemuksia. Miten se tulee mahdolliseksi? Sielun varjo syntyy, ja tämä varjo pystyy toimimaan varjomaailmassa. Muuten tietoisuudella ei ole mitään mahdollisuutta ottaa yhteyttä tiedostamattomaan tasoon. Varjo-minä toimii varjomaailmassa. Ja me näemme ympärillämme erilaisia kuvia tästä varjon kaltaisesta olemassaolosta.

        Mutta jos haluamme mennä olemukseen, päästä ytimeen, on välttämätöntä poistaa kaikki hankittujen ennakkoluulojen kerrokset, jotta saamme vilauksen todellisesta itsestämme.

        Here is the shadow universe where jada-sakti is the power, and that power is also eternal. Still, in the shadow, we cannot clearly see everything. The shadow of my hand will not show the colour of my hand, and many other things are unmanifest in the shadow. That jada-sakti can also be divided into three: gross matter, subtle matter or the mental plane, and the ego or ahankar. These three cover the jiva-soul, so we are unable to perceive our real self.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä itseidentifikaatio saa sielun liikkumaan vastakkaiseen suuntaan kuin sen edut. Tämä on illuusio.

        Ahankara on väärä ego, periaate, jonka mukaan sielu samaistetaan materiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä aineellinen maailma on karkeimmassa ilmenemismuodossaan?

        . Srila Sridhar Maharajin mukaan "väärä ego on ihmisessä oleva alku, joka hyväksyy, kerää ja välittää väärää tietoa itsestään ja ympäröivästä maailmasta. Se sisältää käsityksiä todellisuudesta, jotka ovat virheellisiä, perustuvat harhakuvitelmiin ja ovat ristiriidassa hänen todellisten etujensa kanssa - siksi 'väärä ego'."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . Srila Sridhar Maharajin mukaan "väärä ego on ihmisessä oleva alku, joka hyväksyy, kerää ja välittää väärää tietoa itsestään ja ympäröivästä maailmasta. Se sisältää käsityksiä todellisuudesta, jotka ovat virheellisiä, perustuvat harhakuvitelmiin ja ovat ristiriidassa hänen todellisten etujensa kanssa - siksi 'väärä ego'."

        Väärä ego on ego, joka vastaanottaa ja välittää väärää tietoa, väärää informaatiota, väärää tietoa. Se on kuin yantra, kone. Väärä ego on eräänlainen tietokone, joka vastaanottaa ja lähettää väärää informaatiota. Sen toiminta ei ole terveellistä ja vastoin todellista etuamme. Halu elää on meille luontainen. Se on syvin luontomme, syvin tarpeemme. Jos ego ei ilmoita minulle tästä, se toimii minua vastaan ja valehtelee. Ego on kuin tietokone, mutta koska se on täynnä valheita, sitä kutsutaan vääräksi egoksi. Se valehtelee, ja siksi en voi tietää totuutta. Jopa dualismi voi olla valheellista ja se voi olla totta, todellista. Kaikki voi olla todellista, mutta jos havaintomme ovat vääriä, kaikesta tulee väärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä ego on ego, joka vastaanottaa ja välittää väärää tietoa, väärää informaatiota, väärää tietoa. Se on kuin yantra, kone. Väärä ego on eräänlainen tietokone, joka vastaanottaa ja lähettää väärää informaatiota. Sen toiminta ei ole terveellistä ja vastoin todellista etuamme. Halu elää on meille luontainen. Se on syvin luontomme, syvin tarpeemme. Jos ego ei ilmoita minulle tästä, se toimii minua vastaan ja valehtelee. Ego on kuin tietokone, mutta koska se on täynnä valheita, sitä kutsutaan vääräksi egoksi. Se valehtelee, ja siksi en voi tietää totuutta. Jopa dualismi voi olla valheellista ja se voi olla totta, todellista. Kaikki voi olla todellista, mutta jos havaintomme ovat vääriä, kaikesta tulee väärää.

        Väärä ego on väärä samaistuminen johonkin tai johonkin toiseen, jolloin ihminen unohtaa todellisen egonsa tai sen, kuka hän todella on. Esimerkiksi aina, kun ihminen katsoo jännittävää elokuvaa, hän "siirtyy" juoneen ja valkokankaan tapahtumiin ja unohtaa itsensä. Hän kokee, murehtii, nauraa ja jopa itkee ikään kuin kaikki tämä tapahtuisi hänelle itselleen. Hän voi elää näissä loputtomissa sarjoissa ja odottaa innokkaasti jonkun toisen fiktioimien tapahtumien jatkoa. Väärän egon avulla voi unohtaa olemuksensa ja tuntea itsensä joksikin muuksi. Jotkut haluavat haaveilla rikkaudesta, jotkut haluavat mainetta, jotkut etsivät rakkautta ja ystävyyttä. Kaikki tämä saavutetaan materian maailmassa väärän egon avulla. Mutta henkisessä mielessä ihminen saa kaiken haluamansa todellisen minänsä sisältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä ego on väärä samaistuminen johonkin tai johonkin toiseen, jolloin ihminen unohtaa todellisen egonsa tai sen, kuka hän todella on. Esimerkiksi aina, kun ihminen katsoo jännittävää elokuvaa, hän "siirtyy" juoneen ja valkokankaan tapahtumiin ja unohtaa itsensä. Hän kokee, murehtii, nauraa ja jopa itkee ikään kuin kaikki tämä tapahtuisi hänelle itselleen. Hän voi elää näissä loputtomissa sarjoissa ja odottaa innokkaasti jonkun toisen fiktioimien tapahtumien jatkoa. Väärän egon avulla voi unohtaa olemuksensa ja tuntea itsensä joksikin muuksi. Jotkut haluavat haaveilla rikkaudesta, jotkut haluavat mainetta, jotkut etsivät rakkautta ja ystävyyttä. Kaikki tämä saavutetaan materian maailmassa väärän egon avulla. Mutta henkisessä mielessä ihminen saa kaiken haluamansa todellisen minänsä sisältä.

        Totuutta ei voi pettää ulkopuolelta millään heijastuksilla, mutta se on mahdollista pettää sisältä käsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuutta ei voi pettää ulkopuolelta millään heijastuksilla, mutta se on mahdollista pettää sisältä käsin.

        Toisin sanoen voitte pettää vain itseänne. Minä olen, minä olen olemassa, minä olen totuus. Mutta kuka minä olen? Petos kätkeytyy tänne. Kaikki, mitä ihminen ajattelee itsestään tässä maailmassa, osoittautuu valheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen voitte pettää vain itseänne. Minä olen, minä olen olemassa, minä olen totuus. Mutta kuka minä olen? Petos kätkeytyy tänne. Kaikki, mitä ihminen ajattelee itsestään tässä maailmassa, osoittautuu valheeksi.

        Koska sielu ei tule tästä maailmasta, se on henkinen, ja sen paikka on henkimaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sielu ei tule tästä maailmasta, se on henkinen, ja sen paikka on henkimaailmassa.

        Mutta kuka minä olen? Petos kätkeytyy tänne. Kaikki, mitä ihminen ajattelee itsestään tässä maailmassa, osoittautuu valheeksi. Koska sielu ei tule tästä maailmasta, se on henkinen, ja sen paikka on henkimaailmassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuka minä olen? Petos kätkeytyy tänne. Kaikki, mitä ihminen ajattelee itsestään tässä maailmassa, osoittautuu valheeksi. Koska sielu ei tule tästä maailmasta, se on henkinen, ja sen paikka on henkimaailmassa

        Miksi ihminen joutuu niin harhaan? Se tapahtuu itsepetoksen eli väärän identifikaation energian vaikutuksesta. Sanskritin kielessä itsepetoksen energiaa kutsutaan ahankaraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihminen joutuu niin harhaan? Se tapahtuu itsepetoksen eli väärän identifikaation energian vaikutuksesta. Sanskritin kielessä itsepetoksen energiaa kutsutaan ahankaraksi.

        Elämme väärän egon maailmassa. Kohtaamme sen joka käänteessä, ja siksi on niin tärkeää ymmärtää, miten se ilmenee, sillä ego on konfliktien, sodan, vihan ja kaunan tärkein lähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämme väärän egon maailmassa. Kohtaamme sen joka käänteessä, ja siksi on niin tärkeää ymmärtää, miten se ilmenee, sillä ego on konfliktien, sodan, vihan ja kaunan tärkein lähde.

        Egossa on kyse identifikaatiosta - siitä, kuka luulen olevani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Egossa on kyse identifikaatiosta - siitä, kuka luulen olevani.

        Ego on identifikaatio - kuka luulen olevani.

        TODELLINEN ego on ymmärrys omasta henkisestä luonteesta, minä olen ikuinen sielu. Ego määrittelee sielun yksilöllisyyden.


        Väärä ego - ego aineellisessa maailmassa, kun sielu kasvaa ylikasvaneeksi identifikaatioilla, etiketeillä: olen keho, ranskalainen, britti..jne. , rikas/köyhä, sosiaalinen rooli (äiti, työntekijä, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ego on identifikaatio - kuka luulen olevani.

        TODELLINEN ego on ymmärrys omasta henkisestä luonteesta, minä olen ikuinen sielu. Ego määrittelee sielun yksilöllisyyden.


        Väärä ego - ego aineellisessa maailmassa, kun sielu kasvaa ylikasvaneeksi identifikaatioilla, etiketeillä: olen keho, ranskalainen, britti..jne. , rikas/köyhä, sosiaalinen rooli (äiti, työntekijä, jne.

        Lyhyesti sanottuna EGO on osa hienojakoista ihmiskehoa (psyyke), aivan kuten mieli ja järki.


    • Anonyymi

      Poistettiinko koko ketju satoine viestineen:

      Veda kysymyksiä ja vastauksia osa 4

      Aika kummallista jos näin on.

      • Anonyymi

        Palstoja poistuu kai aina välillä.


      • Anonyymi

        Joku ei tykkää niistä ilmeisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe