korkeushyppy

eero 17

oon hypänny 169 teiän ennätyksii.

22

6835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylitys

      Oon 177pitkä,ennätys 205.

    • Metri Rikki

      Korkeutta olen hypännyt 85 cm. Tänä kesänä metrin pitäisi mennä rikki.
      Eero Salminen on hypännyt 201, mutta saksilla.

      Miksi nykyään kaikki floppaavat?

      • säännöt

        nykyään kaikki floppaa, ko säännöt kieltää semmoset tyylit, jolla pääsis korkeammalta. läheltä oli ettei floppiaki aikanaan kielletty. sattuma ja fiilikset ratkasee monesti nää sääntöhommelit. floppi on nykyään tehokkain, mutta kyllä kierähtämällä m.e. olis ainaki 240, jos se tyyli olis pakollista.


      • Metri Rikki
        säännöt kirjoitti:

        nykyään kaikki floppaa, ko säännöt kieltää semmoset tyylit, jolla pääsis korkeammalta. läheltä oli ettei floppiaki aikanaan kielletty. sattuma ja fiilikset ratkasee monesti nää sääntöhommelit. floppi on nykyään tehokkain, mutta kyllä kierähtämällä m.e. olis ainaki 240, jos se tyyli olis pakollista.

        Mitkä tyylit on kiellettyjä?

        Muistelisin, että tiikerityyli on kielletty. Entä ulkojalan tai sisäjalan tyyli? Ei kai niitä oo kielletty?
        Toi floppaus tai mätkähdystyyli pitäis mun mielestä kyl kieltää. Saatas kireempiä matseja.

        Ite hyppään tänä kesänä ton metrin, jonka lupasin. Valmentajan kans on sovittu pts. Eli pitkän tähtäimen suunnitelma. Ens kesänä otetaan vauhti mukaan ja kädet. Ei oo munikäset kaverit pompannu ton korkeammalle. Nykäsen Matti on kai mun ikäsenä pystyny samaan, mut Matti olikin maailman paras ja hyppäs aika pitkällekin.

        Halusin vielä selventää, et mä hyppään suorin jaloin ilman vauhtia eikä käsiä saa käyttää!


      • kielletty
        Metri Rikki kirjoitti:

        Mitkä tyylit on kiellettyjä?

        Muistelisin, että tiikerityyli on kielletty. Entä ulkojalan tai sisäjalan tyyli? Ei kai niitä oo kielletty?
        Toi floppaus tai mätkähdystyyli pitäis mun mielestä kyl kieltää. Saatas kireempiä matseja.

        Ite hyppään tänä kesänä ton metrin, jonka lupasin. Valmentajan kans on sovittu pts. Eli pitkän tähtäimen suunnitelma. Ens kesänä otetaan vauhti mukaan ja kädet. Ei oo munikäset kaverit pompannu ton korkeammalle. Nykäsen Matti on kai mun ikäsenä pystyny samaan, mut Matti olikin maailman paras ja hyppäs aika pitkällekin.

        Halusin vielä selventää, et mä hyppään suorin jaloin ilman vauhtia eikä käsiä saa käyttää!

        muistelisin, että 2 jalalla ponnistaminen on kielletty. tietääkö joku muita rajoituksia?


      • loikkija
        kielletty kirjoitti:

        muistelisin, että 2 jalalla ponnistaminen on kielletty. tietääkö joku muita rajoituksia?

        kun lähestyt rimaa ja jos tulet oikealta puolelta, niin EI saa ponnsistaa oikealla jalaalla naan vasemmalla jalalla.


      • Metri Rikki
        loikkija kirjoitti:

        kun lähestyt rimaa ja jos tulet oikealta puolelta, niin EI saa ponnsistaa oikealla jalaalla naan vasemmalla jalalla.

        Jos mainitsemasi sääntö on voimassa, silloin koko talvinen aherrukseni on mennyt hukkaan. Nimittäin olen harjoitellut sekä ulko- että sisäjalan tyyliä. Kesä menee tavoitteiden osalta uusiksi eikä ehkä tänä kesänä metri menekään rikki.

        Tiikerityylin tiedän olleen kielletyn jo pitkään, siis tuon kahdella jalalla ponnistamisen, mutta vähän arveluttaa tuo sinun loikkijan sääntöpykälä?

        Haluaisin tiedustella, mistä saisin kunnon riman täksi kesäksi. Talven olen pärjännyt valmentajani pingoittamalla kuminauhalla, mutta haluaisin kesää varten kunnon riman. Voiko niitä ostaa urheiluliikkeistä?


      • Leijoona
        Metri Rikki kirjoitti:

        Jos mainitsemasi sääntö on voimassa, silloin koko talvinen aherrukseni on mennyt hukkaan. Nimittäin olen harjoitellut sekä ulko- että sisäjalan tyyliä. Kesä menee tavoitteiden osalta uusiksi eikä ehkä tänä kesänä metri menekään rikki.

        Tiikerityylin tiedän olleen kielletyn jo pitkään, siis tuon kahdella jalalla ponnistamisen, mutta vähän arveluttaa tuo sinun loikkijan sääntöpykälä?

        Haluaisin tiedustella, mistä saisin kunnon riman täksi kesäksi. Talven olen pärjännyt valmentajani pingoittamalla kuminauhalla, mutta haluaisin kesää varten kunnon riman. Voiko niitä ostaa urheiluliikkeistä?

        Miksi Tiikeri on kielletty? Mikä siinä on niin arveluttavaa? Siinäkin ihminen omin voimin menee mahdollisimman korkealla olevan riman yli.


      • fgjsjgy
        Leijoona kirjoitti:

        Miksi Tiikeri on kielletty? Mikä siinä on niin arveluttavaa? Siinäkin ihminen omin voimin menee mahdollisimman korkealla olevan riman yli.

        koska se on sääntö, kuten esimerkiksi se että et saa poiketa omalta juoksu radaltasi kun juokset.
        Sitä paitsi tiikeri tyylillä ei pääse korkealle.
        Floppi on hyväksytty tapa koska sillä pääsee korkeimmalle, saksia ei ole kielletty siinä vain tulee raja aiemmin vastaan


      • jerik

        Siksi, että flop on helppo tyyli oppia. Kierähtämällä pääsis yhtä korkealta, mutta sen oppiminen on paljon paljon vaikeampaa ja siihen ei nykynuorosion maltti riitä. Flopilla pääse heti alkuun korkeammalta....mutta kun kierähdystä vaan treenaa niin kuka sen oppii hyppää vielä todella korkealta... Vladimir Jatschenko hyppäs 20 vuotiaana kierähtämällä 234 cm.


      • PolleKonikaulus
        fgjsjgy kirjoitti:

        koska se on sääntö, kuten esimerkiksi se että et saa poiketa omalta juoksu radaltasi kun juokset.
        Sitä paitsi tiikeri tyylillä ei pääse korkealle.
        Floppi on hyväksytty tapa koska sillä pääsee korkeimmalle, saksia ei ole kielletty siinä vain tulee raja aiemmin vastaan

        Ei juoksussakaan ole sääntöä, että et saa juosta yli 40 km/h tai ottaa yli 3 metriä pitkiä askeleita. Siksi tiikerin kielto korkeudessa on typerää, kun ihminen ei ääliösäännön takia saa hypätä niin korkealta kuin pääsee. Jotkut sirkustaiteilijat ovat kuulemma hpänneet yli 2,5 metriä tiikerillä. Ehkä huippu-urheilijan erikoistreenillä mentäisiin tiikerillä 2,70 m?


      • tim ponnaa

        Missä ja milloin Eero Salminen hyppäsi 201 saksilla?


      • teuvo neuvoo
        loikkija kirjoitti:

        kun lähestyt rimaa ja jos tulet oikealta puolelta, niin EI saa ponnsistaa oikealla jalaalla naan vasemmalla jalalla.

        Kun lähestyt jotain kivaa pimua, niin silloin sun pitää ponnistaa keskijalalla.


    • ytryt

      oon 150 ja olen hypänny 190cm

    • dgf

      Tietääks kukaan kuka on perustanu korkeushypyn?

    • Roozukka-

      Mä oon 162 cm ja 120 cm on hypätty. Mulla jää todella paljon sitä tilaa viela, mutta en uskalla hypätä. Siis juoksen, ja sit meenkin riman ali. Sit mua rupeaa suututtaa, yritän uudestaan. Ei onnistu, kyyneleet silmis uudestaan. Sit vaa rupeaa ärsyttää ja jotain itken siinä. Siis mä pääsisin korkeammalle, mutta en uskalla. Oon yrittänyt monta kertaa mutta ei onnistu. Mikä vikana?

    • wuu-uu

      Mä oon 10.v , 142 cm ja oma ennätys on 105 cm ja mä hyppäsin ton kisoissa

    • HDSÅDF

      Yks meidän luokkalainen 11v. 146cm pitkä tai jotain hyppää 115-125 cm!

    • Joku semmonen

      Mä oon hypänny 130 ja oon 11

    • magicdelete

      Oon 16, 180 pitkä ja hyppään 175 :/

    • Hoppopper

      Magicdelete! Tuo ei ole vielä mitään. Itse olen 15-vuotias ja olen hypännyt 185. Saksilla olen hypännyt 176 ja keskimmäisellä jalallani olen ponnistanut 150.

    • iTrikki

      Mää,oon hypänny floppauksella 120cm, tiikerillä 115, kierähdyksellä 106 ja saksarilla 90. Oon vitosella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe