suklaakakun kostutus

amatörköksa

Olen tekemässä suklaakakkua, ja haluaisin kostuttaa pohjia jotenkin. Tavalliset kakkupohjat kostutan sitruuna/sokerivedellä, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta, kun ensimmäiseen kerrokseen tulee täytteeksi vadelmahilloa.
Please, kondiittorit, kertokaa vinkkejä.
Ohjeessa ei ole mitään kostutusta, on vain vaahdotettu kermatäyte.

12

6533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pii

      Kostuta vaikka maidolla mihin on sekoitettu vaniljsokeria.

      • vaikka

        pelkällä sokerivedellä. mut ehkä paremman makunen tulee maidolla.


      • PiiaTiia

        Taidan olla tynnyrissä kasvanut kun ole ikinä kuullut tai tullut ajatelleeksi, että maidollakin voisi kostuttaa kakkunsa!! Ja maito-vaniljasokeri yhdistelmä kuulostaa herkulliselta.

        Aina voi sivistyä lisää...

        Kiitti


    • titta.o

      Tein eilen juuri Vadelmasacherin ja käytän sen, samoin kuin muidenkin suklaakakkujen, kostutukseen 100 % omenatäysmehua. Sopii mielestäni parhaiten.

      • Kontiittori

        Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.


        Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN.


      • kokki
        Kontiittori kirjoitti:

        Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.


        Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN.

        täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa


      • amatörköksa
        kokki kirjoitti:

        täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa

        tässä on vinekkjä seuraavaksinkin kerraksi, kiitoksia paljon. Laimeaa omenamehua minä loppujen lopuksi käytin, koska syttäreitä viettävä tyttäreni ei appelsiineistä pidä.


      • Yöks kaikkea sitä...

        Mielipiteitä on tietysti monia, tämä nyt ei mene ilmeisesti kuitenkaan makuharmonian kuvioihin.

        Konjakilla tai punssilla maustettu sokerivesi, maito ovat ne ammattimaisemmassa ympäristössä käytetyt kostuttajat suklaakakuille.


    • kakun leipuri

      Itse käytän jaffaa laimennettuna kakkujen kostutuksessa, mielestäni kakusta tulee raikas.

      • 11+4

        Kokeile joskus myös Spriteä.


    • kutikokki

      Koffin nelonen antaa ihanaa hapokkuutta ja sointuu suklaan kanssa mainiosti.

    • ja_tulee_hyvä

      Maitoa ja vaniljasokeria, sillä kostutan kakut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe