Olen tekemässä suklaakakkua, ja haluaisin kostuttaa pohjia jotenkin. Tavalliset kakkupohjat kostutan sitruuna/sokerivedellä, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta, kun ensimmäiseen kerrokseen tulee täytteeksi vadelmahilloa.
Please, kondiittorit, kertokaa vinkkejä.
Ohjeessa ei ole mitään kostutusta, on vain vaahdotettu kermatäyte.
suklaakakun kostutus
12
7362
Vastaukset
- Pii
Kostuta vaikka maidolla mihin on sekoitettu vaniljsokeria.
- vaikka
pelkällä sokerivedellä. mut ehkä paremman makunen tulee maidolla.
- PiiaTiia
Taidan olla tynnyrissä kasvanut kun ole ikinä kuullut tai tullut ajatelleeksi, että maidollakin voisi kostuttaa kakkunsa!! Ja maito-vaniljasokeri yhdistelmä kuulostaa herkulliselta.
Aina voi sivistyä lisää...
Kiitti
- titta.o
Tein eilen juuri Vadelmasacherin ja käytän sen, samoin kuin muidenkin suklaakakkujen, kostutukseen 100 % omenatäysmehua. Sopii mielestäni parhaiten.
- Kontiittori
Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.
Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN. - kokki
Kontiittori kirjoitti:
Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.
Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN.täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa
- amatörköksa
kokki kirjoitti:
täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa
tässä on vinekkjä seuraavaksinkin kerraksi, kiitoksia paljon. Laimeaa omenamehua minä loppujen lopuksi käytin, koska syttäreitä viettävä tyttäreni ei appelsiineistä pidä.
- Yöks kaikkea sitä...
Mielipiteitä on tietysti monia, tämä nyt ei mene ilmeisesti kuitenkaan makuharmonian kuvioihin.
Konjakilla tai punssilla maustettu sokerivesi, maito ovat ne ammattimaisemmassa ympäristössä käytetyt kostuttajat suklaakakuille.
- kakun leipuri
Itse käytän jaffaa laimennettuna kakkujen kostutuksessa, mielestäni kakusta tulee raikas.
- 11+4
Kokeile joskus myös Spriteä.
- kutikokki
Koffin nelonen antaa ihanaa hapokkuutta ja sointuu suklaan kanssa mainiosti.
- ja_tulee_hyvä
Maitoa ja vaniljasokeria, sillä kostutan kakut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522973Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7996Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52969