Olen tekemässä suklaakakkua, ja haluaisin kostuttaa pohjia jotenkin. Tavalliset kakkupohjat kostutan sitruuna/sokerivedellä, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta, kun ensimmäiseen kerrokseen tulee täytteeksi vadelmahilloa.
Please, kondiittorit, kertokaa vinkkejä.
Ohjeessa ei ole mitään kostutusta, on vain vaahdotettu kermatäyte.
suklaakakun kostutus
12
7400
Vastaukset
- Pii
Kostuta vaikka maidolla mihin on sekoitettu vaniljsokeria.
- vaikka
pelkällä sokerivedellä. mut ehkä paremman makunen tulee maidolla.
- PiiaTiia
Taidan olla tynnyrissä kasvanut kun ole ikinä kuullut tai tullut ajatelleeksi, että maidollakin voisi kostuttaa kakkunsa!! Ja maito-vaniljasokeri yhdistelmä kuulostaa herkulliselta.
Aina voi sivistyä lisää...
Kiitti
- titta.o
Tein eilen juuri Vadelmasacherin ja käytän sen, samoin kuin muidenkin suklaakakkujen, kostutukseen 100 % omenatäysmehua. Sopii mielestäni parhaiten.
- Kontiittori
Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.
Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN. - kokki
Kontiittori kirjoitti:
Sacheriin SAA laittaa muuta hilloa kuin aprikoosihilloa täytteeksi ja ohkaisesti suklaaklasuurin alle. Näin minulle opetettiin jo oppipoikana, 15 vanhana.
Onkohan teillä ees äänioikeutta? EPÄILEN.täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa
- amatörköksa
kokki kirjoitti:
täys appelsiini mehua. siitä tule hyvä ja varsinki sopii hyvin suklaa kakun kanssa
tässä on vinekkjä seuraavaksinkin kerraksi, kiitoksia paljon. Laimeaa omenamehua minä loppujen lopuksi käytin, koska syttäreitä viettävä tyttäreni ei appelsiineistä pidä.
- Yöks kaikkea sitä...
Mielipiteitä on tietysti monia, tämä nyt ei mene ilmeisesti kuitenkaan makuharmonian kuvioihin.
Konjakilla tai punssilla maustettu sokerivesi, maito ovat ne ammattimaisemmassa ympäristössä käytetyt kostuttajat suklaakakuille.
- kakun leipuri
Itse käytän jaffaa laimennettuna kakkujen kostutuksessa, mielestäni kakusta tulee raikas.
- 11+4
Kokeile joskus myös Spriteä.
- kutikokki
Koffin nelonen antaa ihanaa hapokkuutta ja sointuu suklaan kanssa mainiosti.
- ja_tulee_hyvä
Maitoa ja vaniljasokeria, sillä kostutan kakut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p1158257Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su4157478Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite804744Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill294519Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-74359Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa
Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?2032869- 1182734
Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?
Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os332665Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?
Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps232294Amazing Race Tomas rehellisenä Esko-appiukon, 63, tilasta: "Sairastelut ja..."
Tomas Grekov ja Esko Rotola-Pukkila ovat mukana Amazing Race Suomi -kisassa. Ja nyt vuorossa on finaali. Hankaluuksia m22167