Miehet! Miksi kotityöt on vaikea keskustelunaihe?

Anonyymi

Oikeasti onko minulla huono mies vai mitä mutta meillä arki menee näin:

Kumpikin käy n.8h töissä
Minä (vaimo) suunnittelen ruokalistaa,käyn kaupassa ja teen ruuan.
Mies tekee takkaan puita n.kerran viikossa
Aina syömisen jälkeen mies kehuu että olipa hyvä ruoka ja jatkaa mutta p*rkele kun sulla on taas kastiketta tippunu tohon hellalle tms. Et sä vois opetella siivoamaan?

Ja huom.meillä minusta perussiisti koti vaikka välillä leviääki.

Mutta onko oikeasti silleen että kun lopettaa ruuanlaiton paikkojen pitää olla tiptop?
Miksei mies voi ajatella hei sainpa hyvän ruuan korjaanpa tiskit?

🤬 ärsyttävää eikä olla kun vuosi oltu yhdessä ja aiheesta kärhämöidään joka kuukausi vähintään kerran

8

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Seuraavan kerran, ennen kuin aloitat ruuan laiton, tai edes menet kauppaan, istutat miehen siihen keittiön pöydän äärelle.
      Sanot, että sovitaanko, minä teen ruuan tänään ja sinä siivoat keittiön sen jälkeen.
      Huomenna sinä teet ruuan ja minä siivoan. Ja tätä jatketaan vuoropäivin.

Jos miehelle ei käy, haet itsellesi noutoruokaa ja pistät paketit roskiin. Mies syököön mitä syö. Aikuinen ihminen kai se osaa itse ruokansa tehdä.

En tajua tuollaista jatkuvaa riitelyä kotitöistä. Jos toinen ei halua jeesata, niin kysyt, teetko jatkossa oman osasi, vai palkkaanko siivoojan ja kokin sun rahoilla joka toiselle päivälle.

Meinaan ei tuollaisesta mitään tule jos 2 aikuista ihmistä ei kykene keskenään sopimaan peruskuvioista. Älkääkä lapsia hankkiko ennen kuin kotityöt hoituvat riitelemättä ainakin vuoden verran.
      Mitä noihin miesten ja naisten töihin tulee, niin kyllähän sinä osaat takkapuita tehdä. Sulla pysyy työkalut, kirves ja saha, aivan varmasti yhtä hyvin käsissä kuin miehelläkin!

• Anonyymi

Hae noutoruokaa, syö se yksin, jätä kaikki kotityöt tekemättä ja lähde vaikka lävelylle loppuillaksi. Kyllä se mies havahtuu asiaan kun ei olekaan ruokaa valmiina ja astiat pestyinä.

• Anonyymi

Miksi kumpikin käy töissä?
      Pula jostakin?

• Anonyymi

Asiat ei kunnossa jos töissäkin käytävä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiat ei kunnossa jos töissäkin käytävä?

Kotityöt pitäisi riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotityöt pitäisi riittää.

Sivusta ... heti kun vinkkaat mistä sellasen "kotityöt riittää" tyyppisen miehen löytää.

• Anonyymi

Kyllä ne elämän jäljet monesti tuppaa näkymään.

• Anonyymi

Kumpikin käy töissä. Mitä työtä teette? Onko rasittavuus samalla tasolla, jolloin asioita voisi edes verrata?

Kyllä aikuisen pitäisi pystyä jälkensä korjata. Tosin itse kotona, siivoan syötyäni.

Mielestäni vastasit itse hienosti, omaan kysymykseesi.
      Eli koska suutut, pitäen miestä huonona.

Sinun mielestäsi kotinne on perus siisti. Mitä mieltä mies oikeasti on?

Kun pirttihirmu asui kotonani, ei saanut puuttua esim. siivoukseen. Syynä lienee, hänen äitinsäkään ei osannut siivota. Imurointi keskeltä lattiaa ei ole siivous.
      Jos tuli vieraita, romut roudattiin saunaan piiloon.

Suominainen teki muuttosiivouksen lähtiessään. Hänen mentyään siivosin itse kunnolla. Mm kassillinen kissanleluja löytyi pitkin lattioita. Myös hänen kaipaamiaan tavaroita.

Pyhäinhäväistys oli, kun tytär sanoi, isän tekevän parempaa ruokaa.
      En saanut sitä koskaan anteeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      25
      9591
    2. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      73
      7274
    3. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      27
      4739
    4. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      232
      3844
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      33
      3103
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      2796
    7. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      109
      2753
    8. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      16
      2590
    9. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      46
      2452
    10. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      2429
    Aihe