Mikä nykyajan nuorisoa vaivaa?

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noilla taisi olla kuukautisvaivoja.

      • Anonyymi

        Enpä tiennytkään, että naiset muuttuvat väkivaltaisiksi sossupummeiksi kuukautiskierron mukaan. Mielenkiintoista. Miksi tätä ei lue biologian kirjoissa? T. nuori nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiennytkään, että naiset muuttuvat väkivaltaisiksi sossupummeiksi kuukautiskierron mukaan. Mielenkiintoista. Miksi tätä ei lue biologian kirjoissa? T. nuori nainen

        Joillakin voi kyllä olla mielettömän hurjat pms-oireet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin voi kyllä olla mielettömän hurjat pms-oireet.

        Keksittyä. Ex vaimoni sanoi aikanaan, että monet naiset käyttävät tuota myyttiä yleensä kerran kuukaudessa miehen sitomiseksi itselleen prinsessakohteluun. Yhden kaverini vaimo oli tässä taitava. Hän oli itsekin sen vaimolleni myöntänyt, että kuinka helppoa on "kamaliin pms oireisiin" viitaten saada mahtavaa kohtelua muutamana päivänä kuukaudessa.
        Olen keskustellut asiasta nykyisenkin avovaimoni kanssa ja hänkin nauraa näille "prinsessaoireille". Myönsi, että itsekin joskus käytti sitä hyväkseen, mutta sanoo että ei se ole mikään tekosyy "rankaista miehiä". Nainen on ihan samoin ajatteleva olento oli kuukautisia tai ei eikä se etuoikeuta miehen eriarvoiseen kohteluun "hormooneihin" vedoten. Tämä siis ihan naisen sanomana.
        Jos nämä "hormoonit" muka oikeuttaisivat oikullisiin kohteluihin, niin eikö miestenkin jatkuva panetus sitten hormooneihin vedoten oikeuta vaikka paneskeluun ympäriinsä näin tasa-arvo aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksittyä. Ex vaimoni sanoi aikanaan, että monet naiset käyttävät tuota myyttiä yleensä kerran kuukaudessa miehen sitomiseksi itselleen prinsessakohteluun. Yhden kaverini vaimo oli tässä taitava. Hän oli itsekin sen vaimolleni myöntänyt, että kuinka helppoa on "kamaliin pms oireisiin" viitaten saada mahtavaa kohtelua muutamana päivänä kuukaudessa.
        Olen keskustellut asiasta nykyisenkin avovaimoni kanssa ja hänkin nauraa näille "prinsessaoireille". Myönsi, että itsekin joskus käytti sitä hyväkseen, mutta sanoo että ei se ole mikään tekosyy "rankaista miehiä". Nainen on ihan samoin ajatteleva olento oli kuukautisia tai ei eikä se etuoikeuta miehen eriarvoiseen kohteluun "hormooneihin" vedoten. Tämä siis ihan naisen sanomana.
        Jos nämä "hormoonit" muka oikeuttaisivat oikullisiin kohteluihin, niin eikö miestenkin jatkuva panetus sitten hormooneihin vedoten oikeuta vaikka paneskeluun ympäriinsä näin tasa-arvo aikaan.

        Jos sinun tuttavapiirin naiset on tuommoisia niin voivoi. Se ei silti poista faktaa eli tosiasiaa että pms-oireet aiheuttavat monille ongelmia.


    • Anonyymi

      Ne päihteet ja varsinkin huumeet sekoittaa pään. Se, että vanhemmat ei kunnioita auktoriteetteja ja opettaa sen lapsilleen. Psykiatrisesta hoidosta ja erikoislääkäreille pääsyssä on säästetty ja ennaltaehkäisevässä hoidossa. Ennen saatiin autettua lapsia ja perheitä ajoissa, mutta nyt jonot hoitoihin on pitkät.

    • Anonyymi

      Heillä on paha olla. Ei niiltä tarvi odottaa kunnioitusta kun ei heitäkään kunnioiteta

      • Ja sekö on meidän muiden ihmien vika? Menisivät kotiin, jos siellä on parempi olla.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ja sekö on meidän muiden ihmien vika? Menisivät kotiin, jos siellä on parempi olla.

        Kyllä se on kaikkien vika. Jopa sun. Oot varmaan päässyt liian helpolla elämässä kun tuomitset


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on kaikkien vika. Jopa sun. Oot varmaan päässyt liian helpolla elämässä kun tuomitset

        Ehkä sinun vikasi, muttei minun. Annan musujen olla omissa mehuissaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ehkä sinun vikasi, muttei minun. Annan musujen olla omissa mehuissaan.

        Joo sää vaan oot. Varmaan joku tosi tärkee. Pidä nyt se maski naamassa ja kyykkää kun käsketään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo sää vaan oot. Varmaan joku tosi tärkee. Pidä nyt se maski naamassa ja kyykkää kun käsketään!

        Tärkeämpi kuin sinä :)


      • Anonyymi

        Toivottomuus niitä vaivaa. Näköalattomuus. Aikuisten esimerkki.
        Kuinka houkuttelevalta aikuisuus näyttää nuorten silmissä? Kaikki pyörii vaan rahan ja statuksen ympärillä, tulosta pitää takoa kvartaalista kvartaaliin. Tulevaisuus näyttää synkältä ilmastonmuutoksen varjon alla, odotettavissa alle minimipalkan pätkätöitä, vesisotia ja siirtolaisvyöryjä globaalisti.

        "Sairas yhteiskunta tuottaa sairaita yksilöitä."


    • Anonyymi

      Lapsetkin oireilee nykyhallituksen politiikkaa. Järkyttävää menoa.

    • Se on että lapset on liikaa keskenään ja vanhemmat ei vahdi perään .
      Nyt todellakin meidän perheessä hyvin tutuksi lesbo odotan innolla että muillekin leviää kun ovat nyt vähän jo kariutunut pois.
      Ne on sellaiset haukkuma sana kuin homo ja lesbo varmaan ollut jo pitkää liikenteessä kun on vasta meille tuo lesboskin rantautunut.

      Kukaan ei tiedä mikä on hetero?enkä ole kertonut ja olen kysynyt mitä olemme. lapset sanoo että olemme normaaleja ja se on hyvin sisäistynyt mutta selitin kyllä että nekin on normaaleja mutta emme huutele sitä mitä me olemme ja sillekin on sana ja emmekä juhli sitä, homot ja lesbot on vaan nostettu hyvin ylös.

      Joten odotan innolla että lapset alkavat perehtyy asiaa muutenkin keskustelimme siitä ettei ole kohta isää eikä äitiä vaan vanhempi kun ei saa sukupuoltakaa mainita.

      • Koulussa sitten imevät kuin pesusieni näitä sanoja.

        Jännä juttu on se että minun lapset tietävät kodin turvallisuuden eivätkä häpeä koe meitä kohtaan mutta ymmärtävät kyllä että noita sanoja ei pidä käyttää joten on vähentynyt rutkasti en tiedä kauan menee kun toisen lapsen ensisanoihin noikin kuuluu tällä menolla.

        Mallittaminen on näinkin vahvaa, se on hyvin ikävää.


      • Ei kai tässä joudu kuin taistelemaan lapsen ymmärtämistä vastaa että tajuavat asian ja vakavuuden vaikka tajuaisi. Ne tunteiden mukaan saattaminen miltä kenestäkin tuntuu on aina vaikea lapselle nähdä kokonaiskuvaan.


      • Väkivallan hyväksyminen luon väkivaltaa lisää
        ”Syy yhteyksien yhteys”


    • Anonyymi

      Eihän nuo edes mitään suomalaisia ole, varmaan jostakin Afrikasta tuotuja pakolaisia, jotka elävät täällä ilmaiseksi veronmaksajien varoilla.

      • Lapsia nekin on . Eikä keho sen erilaisempi ole.
        Minusta oli mielenkiintoista miten neuvolalääkäri kehtaakin tuoda julki ”kannattaako köyhänä lapsia tehdä?”

        Ikävää on se kysellään onko lapsille aikaa yksilöllisesti.
        Ehken pysty enää vahtimaan vieressä tekee ne läksyt/ tehtävät varmasti tai huijaako mutta tästä keskusteluun on aikaa tai kun ongelma esiintyy. Sitä aikaa tulee väkisin kun pasmat menee sekaisin.

        Tottakai minä tuen lapsia ja minusta on hölmöä kuvittelevat sisarukset ainoastaan kehittää, ettei ne näe mitä minä teen niiden kanssa ja luon mahdollisuuksia, että kehittyvät vaan sisarukset tukee kasvua eivät ole pikkuisten kanssa keskenään vaan on minun kanssani.

        Kirjaimellisesti eivät näe minun panostusta taustalla. Eivät arvosta kotiäitiyttä ainakaan tämä neuvolalääkäri tajua vaan on mennyt siihen että joka vuosi tyrkyttää oletuksena töitä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Lapsia nekin on . Eikä keho sen erilaisempi ole.
        Minusta oli mielenkiintoista miten neuvolalääkäri kehtaakin tuoda julki ”kannattaako köyhänä lapsia tehdä?”

        Ikävää on se kysellään onko lapsille aikaa yksilöllisesti.
        Ehken pysty enää vahtimaan vieressä tekee ne läksyt/ tehtävät varmasti tai huijaako mutta tästä keskusteluun on aikaa tai kun ongelma esiintyy. Sitä aikaa tulee väkisin kun pasmat menee sekaisin.

        Tottakai minä tuen lapsia ja minusta on hölmöä kuvittelevat sisarukset ainoastaan kehittää, ettei ne näe mitä minä teen niiden kanssa ja luon mahdollisuuksia, että kehittyvät vaan sisarukset tukee kasvua eivät ole pikkuisten kanssa keskenään vaan on minun kanssani.

        Kirjaimellisesti eivät näe minun panostusta taustalla. Eivät arvosta kotiäitiyttä ainakaan tämä neuvolalääkäri tajua vaan on mennyt siihen että joka vuosi tyrkyttää oletuksena töitä.

        Työn tyrkytys on ” mitä työtä tuut tekemään?”

        Kirjaimellisesti sanoin haluavani lisää lapsia mutta sanoinkin sen näkee sitten kun äidinmaiton luovutus loppuu haluanko😁

        En tule syömään ehkäsypillereitä mutta pyysin että kirjoittaa jos mieli muuttuu. Äidinmaidon luovutus tässä on nyt se ikävä puoli vie mehut 6 tuntia päivästä olla kiinni letkuissa.

        Mutta kuin sanoin se näkee sitten jatkossa luovutanko mutta yleensä minä keksin jotain että asiast hoituu ilman ylimääräistä tukea.


      • valtakunta kirjoitti:

        Työn tyrkytys on ” mitä työtä tuut tekemään?”

        Kirjaimellisesti sanoin haluavani lisää lapsia mutta sanoinkin sen näkee sitten kun äidinmaiton luovutus loppuu haluanko😁

        En tule syömään ehkäsypillereitä mutta pyysin että kirjoittaa jos mieli muuttuu. Äidinmaidon luovutus tässä on nyt se ikävä puoli vie mehut 6 tuntia päivästä olla kiinni letkuissa.

        Mutta kuin sanoin se näkee sitten jatkossa luovutanko mutta yleensä minä keksin jotain että asiast hoituu ilman ylimääräistä tukea.

        Siis luovutanko äidinmaitoa jatkossa, onhan minulla nytkin ratkaisu mutta ei ole käteistä toteuttaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Lapsia nekin on . Eikä keho sen erilaisempi ole.
        Minusta oli mielenkiintoista miten neuvolalääkäri kehtaakin tuoda julki ”kannattaako köyhänä lapsia tehdä?”

        Ikävää on se kysellään onko lapsille aikaa yksilöllisesti.
        Ehken pysty enää vahtimaan vieressä tekee ne läksyt/ tehtävät varmasti tai huijaako mutta tästä keskusteluun on aikaa tai kun ongelma esiintyy. Sitä aikaa tulee väkisin kun pasmat menee sekaisin.

        Tottakai minä tuen lapsia ja minusta on hölmöä kuvittelevat sisarukset ainoastaan kehittää, ettei ne näe mitä minä teen niiden kanssa ja luon mahdollisuuksia, että kehittyvät vaan sisarukset tukee kasvua eivät ole pikkuisten kanssa keskenään vaan on minun kanssani.

        Kirjaimellisesti eivät näe minun panostusta taustalla. Eivät arvosta kotiäitiyttä ainakaan tämä neuvolalääkäri tajua vaan on mennyt siihen että joka vuosi tyrkyttää oletuksena töitä.

        Lääkäreitäkin on monenlaisia, toiset omassa tiiviissä kuplassaan, toiset laaja-alaisemmin elämää ymmärtäviä.


    • Anonyymi

      Heitä vaivaa paha olo ja pelko tulevaisuudesta.

    • Anonyymi

      Joskus oli joku keskustelukumppani, nainen jollain palstalla, ja sitten, kun muistelen, mutta on vuosia aikaa kai, niin valtakunta ja abrakadabra riitelivät, en halunnut lähteä sitten kummankaan puolelle väittelyissä koska pidin kummastakin abriksesta sekä valtiksesta, mutta tuo että piti luopua eräästä keskustelukumppanista, abris taisi varoittaa hänestä, en muista muistanpa: ajattelijanosa, että tekee ongelmia abrakadabra varoitti tuosta keskustelijasta :D

    • Ovat saaneet liikaa aurinkoa.

      • Anonyymi

        Sinä liian vähän.

        W.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä liian vähän.

        W.

        Juuri sopivasti saan. Näillä leveysasteilla pitää olla vaalea iho että saa riittävästi D-vitamiinia.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Juuri sopivasti saan. Näillä leveysasteilla pitää olla vaalea iho että saa riittävästi D-vitamiinia.

        Juttus on niin riisitautisia etten usko.

        W.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juttus on niin riisitautisia etten usko.

        W.

        Sun ei ole pakko lukea eikä varsinkaan kommentoida juttuja, jotka eivät kiinnosta. Kiitos.


    • Anonyymi

      Vanhempien ja muiden aikuisten tehtävä on opettaa lapsille jo pienestä pitäen rajat mitä saa tehdä ja mitä ei.
      Tuollainen väkivaltainen käytös on täysin tuomittavaa ja siitä pitää tulla kunnon rangaistus noille tytöille.

      • Anonyymi

        Mikä olisi hyvä rangaistus?


    • Anonyymi

      Kotikasvatus on jäänyt vaiheeseen eli 12 vuotiaana tyttöjen vanhemmat lopettivat välittämästä tyttäristään.

    • Anonyymi

      Rajojen asettelu vanhemmilta pahoin epäonnistunut.

      • Anonyymi

        Rajojen tehokas asetteluhan on lainsäädännöllä kiellettyä eli sanktioitua, niin koulussa kuin kotonakin. Tuossa näyttäisi että on jossain määrin onnistuttu siinä vapaan itsensä toteuttamisen suosimisen politiikassa.


    • Anonyymi

      Kun uutisoidaan sanalla "nuori" kysessä on aina maahanmuuttajanuori. Kantasuomalaiset ei näin käyttäydy. Näiden oireilut ovat ruvenneet näkymään 2015 jälkeen enemmän ja tulee lisääntymään. Jatketaan rakastamista, sillä näiden "ahdistus" tulee kaikkoamaan.

      • Anonyymi

        Ei niin. Kuten Koskelan tapaus todistaa..

        Eiku... 😬

        W.


    • Anonyymi

      Ketulle tuli hännän alle.

    • Anonyymi

      Ei kai heitä vaivaa mikään oikeasti muu kuin ihmisten itsekkyys.

      Mutta tuollainen on kerrassaan, itseäkin huvittaa alkaa jo tässä vaiheessa vuotta suunnittelemaan mitähän joululahjoja :D

    • Anonyymi

      Hassu tuo pikku kekkonen -ohjelma missä opetetaan pikkulapsille miten voi leipoia jne,

    • Anonyymi

      Ei se varmaan oo helppoa olla vieraassa maassa somalialainen teini. Toisaalta oma isien kulttuuri jäi vanhaan kotimaahan, toisaalta ei myöskään ole oikeasti suomalainen. Nää maahanmuuttajanuoret on väliinputoajia. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää maahanmuuttajanuorten monikulttuurinen ja barbaarinen alakulttuuri rötöksineen. Eläköön multikulturalismi!

      • Siinähän se aika hyvin sanottu. En ymmärrä miten porukka näkee tai haluaa nähdä monikulttuurisuuden niin hienona, kun siitä seuraa, että joidenkin ihmisten pitäisi osata sitten myös olla monikulttuurisia, minkä kääntöpuoli on, että niillä ei sitten enää ole omaa kulttuuria lainkaan, kun eri suunnilta tulee erilaista painetta. Perkeleenmoinen rähinä siitä melkein aina ja missä tahansa aina ennen pitkää on seurannut ja seuraa vastakin.


    • Anonyymi

      Suomessa on monilla paha olla. Yhteiskuntamme on sairas ja sairaammaksi menee.
      Täällä monet pääsevät liian helpolla. Se turhauttaa, saaden jopa sadistisia piirteitä.
      Hyvät ihmiset häpeilevät viattomuuttaan. Ovat hiljainen vähemmistö. Auttamisenhalu on kadonnut. Eriarvoisuus kasvaa.
      Lapsetkin väistyvät ahneuden tieltä. Vanhemmuus on katoava voimavara, koska vanhemmilla ei itselläänkään ole tervettä kuvaa vanhemmuudesta. Eikä ole soveliasta myöntää *en osaa* . Koska leimaantumisen pelko on aiheellinen ja vaarallinen.
      Parisuhteetkin ovat usein kuin taistelutanner. Ero prosentit kertovat karua kieltä.

      Täytyy olla todella vahva ja rohkea, katkaistakseen omalta kohdalta sairaan ketjun.
      Toisaalta palkintona voi olla, terve ja rakastava parisuhde, joka antaa voimaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1889
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1765
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      126
      1720
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      73
      1625
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1285
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      23
      1035
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      948
    Aihe