Linux vuotaa kuin seula

murtovarma

Polo Ralph Laurenin verkkokauppa (www.polo.com) on tökerösti vuotanut VÄHINTÄÄN 180 000 luottokorttikäyttäjän tiedot rikollisten käsiin. Se että saitti on toteutettu "murtovarmalla" Linuxilla ei varmastikaan tule kenellekään yllätyksenä.

Eikö sitä bugista Linux-seulaa voisi millään saada vihdoin korjattua edes sen verran turvalliseksi että se soveltuisi vakavaan bisneskäyttöön? Tunarit! Tämä siitä seuraa kun pyörittää bisnestä kädettömien harrastelijoiden kyhäämillä ohjelmilla.

http://money.cnn.com/services/tickerheadlines/for5/200504140034DOWJONESDJONLINE000008_FORTUNE5.htm

9

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virhe?

      Koko jutussa ei edes mainittu sanallakaan Linuxia.

      • vuotaa kirjoitti:

        http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.polo.com

        nämä unknown koneet ovat, winukkoja kenties?

        Linux Apache/2.0.50 (Unix) 4-Mar-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        unknown Apache/2.0.50 (Unix) 3-Mar-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        Linux Apache/2.0.50 (Unix) 10-Feb-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        unknown Apache/2.0.50 (Unix) 9-Feb-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        Linux Apache/2.0.50 (Unix) 16-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        unknown Apache/2.0.50 (Unix) 15-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        Linux Apache/2.0.50 (Unix) 11-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        unknown Apache/2.0.50 (Unix) 10-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        Linux Apache/2.0.50 (Unix) 9-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
        unknown Apache/2.0.50 (Unix) 8-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce


    • harmaahurtta

      Ensiksi,
      http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=64476

      Eikö sitä bugista Windows-seulaa voisi millään saada siihen kuntoon, että edes tietoturvan ammattilaiset osaisivat säätää palvelimet turvalliseksi? Tunarit! Tämä siitä seuraa kun käyttää suuren ja maineikkaan firman tuotteita.

      Toisekseen, missään tuossa linkissä ei mainittu, miten ne tiedot on saatu. Se että veppipalvelin on linux ei kerro mitään, miten järjestelmään on päästy sisään tai että mitä koneita/softaa siellä pyörii.

      Missä muuten sanottiin, että se on verkkokauppa, joka ne on vuotanut?

      Kun seuraavan kerran trollaat, koita edes saada faktat kohdalleen...

    • Sinileima-Emmental
      • tuoreemmassa...

        ...muistissa on windowsin ongelmat, olisiko viimeksi eilen löytynyt taas uusia aukkoja...


      • eihän

    • ksym_
    • The Real J.

      Kyllä sitä Windowsissakin aukkoja löytyy. XP Homessakin useita aukkoja joista useita kriittisiä. Ja paikkaamattomia aukkoja yli neljännes

      http://secunia.com/product/16/

      XP Prossakin löytyy aukkoja reippaasti

      http://secunia.com/product/22/

      Kyllä sitä Linuxissakin aukkoja on. Jopa turvallisena pidetyssä MacOS X:ssäkin on 48 aukkoa, mutta vain 2% paikkaamattomia

      http://secunia.com/product/96/

      Mutta mutta... Eräs käyttis on jopa turvallisempi kuin Windows, MacOS ja Linux. Pyöreät 0 turvallisuusaukkoa ! Behold !

      http://secunia.com/product/4610/

      J.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe