Enpä ollut aiemmin kiinnitänyt edes huomiota, että 29" maastopyöriä on olemassa markkinoilla ... alla vertailu-artikkeli:
"26er vs 29er – A Full Breakdown and Compariso"
- https://hobbybiker.com/26er-vs-29er/
Maastopyörä 26" vs. 29"
3
83
Vastaukset
- Anonyymi
Aika vähän olet sitten tuohon puoleen kiinnittänyt huomiota, kun ainakin Suomessa tuo 26" vs 29" keskustelu ja "taistelu maastopyöräilijöiden sieluista) on käyty jo kymmenisen vuotta sitten, sillä lopputuloksella että joitakin erikoiskäyttöön tarkoitettuja malleja (sekä Fat Bikejä) lukuunottamatta tuo 26" vannevaihtoehto on kadonnut kokonaan valikoimista ( tosin jotkut valmistajat saattavat tehdä pienimmät xs/s runkokoot 26" rengastuksella).
Nykypäivänä maastopuolella valinta tehdään 27,5" ja 29" vannekoon välillä Ja osa valmistajista käyttää sekarengastusta, eli 29" edessä ja 27,5" takana.- Anonyymi
Totta, olen ollut perusteellisesti pihalla fillarikehityksestä viimeiset noin 18 vuotta kun olen tyytynyt tuohon vanhaan 26" rengakokoiseen fillariin ja kun ostosuunnitelmia ei ole ollut niin asia on ollut out of mind.
Mutta eiköhän ainakin renkaita ole edelleen saatavilla tuohon vanhaan 26" fillariin ;-)
Tein peinen kierroksen ulkolaisilla sivuilla kiinnittämättä huomiota runkokokoihin, niin pelkällä hintaotannalla katsottuna 500 e hintaluokkaan saakka oli 27,5 ja sitten 700e paikkeilta ylöspäin 29". Tietty xs, s kokoluokassa 29" on ehkä hieman liian suuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, olen ollut perusteellisesti pihalla fillarikehityksestä viimeiset noin 18 vuotta kun olen tyytynyt tuohon vanhaan 26" rengakokoiseen fillariin ja kun ostosuunnitelmia ei ole ollut niin asia on ollut out of mind.
Mutta eiköhän ainakin renkaita ole edelleen saatavilla tuohon vanhaan 26" fillariin ;-)
Tein peinen kierroksen ulkolaisilla sivuilla kiinnittämättä huomiota runkokokoihin, niin pelkällä hintaotannalla katsottuna 500 e hintaluokkaan saakka oli 27,5 ja sitten 700e paikkeilta ylöspäin 29". Tietty xs, s kokoluokassa 29" on ehkä hieman liian suuri.No niin just, jos on pienikokoinen niin 650 kiekot on paremmat kuin 700cc.
Jos nimittäin vielä vähän eri kokoja vertaillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743