Enpä ollut aiemmin kiinnitänyt edes huomiota, että 29" maastopyöriä on olemassa markkinoilla ... alla vertailu-artikkeli:
"26er vs 29er – A Full Breakdown and Compariso"
- https://hobbybiker.com/26er-vs-29er/
Maastopyörä 26" vs. 29"
3
86
Vastaukset
- Anonyymi
Aika vähän olet sitten tuohon puoleen kiinnittänyt huomiota, kun ainakin Suomessa tuo 26" vs 29" keskustelu ja "taistelu maastopyöräilijöiden sieluista) on käyty jo kymmenisen vuotta sitten, sillä lopputuloksella että joitakin erikoiskäyttöön tarkoitettuja malleja (sekä Fat Bikejä) lukuunottamatta tuo 26" vannevaihtoehto on kadonnut kokonaan valikoimista ( tosin jotkut valmistajat saattavat tehdä pienimmät xs/s runkokoot 26" rengastuksella).
Nykypäivänä maastopuolella valinta tehdään 27,5" ja 29" vannekoon välillä Ja osa valmistajista käyttää sekarengastusta, eli 29" edessä ja 27,5" takana.- Anonyymi
Totta, olen ollut perusteellisesti pihalla fillarikehityksestä viimeiset noin 18 vuotta kun olen tyytynyt tuohon vanhaan 26" rengakokoiseen fillariin ja kun ostosuunnitelmia ei ole ollut niin asia on ollut out of mind.
Mutta eiköhän ainakin renkaita ole edelleen saatavilla tuohon vanhaan 26" fillariin ;-)
Tein peinen kierroksen ulkolaisilla sivuilla kiinnittämättä huomiota runkokokoihin, niin pelkällä hintaotannalla katsottuna 500 e hintaluokkaan saakka oli 27,5 ja sitten 700e paikkeilta ylöspäin 29". Tietty xs, s kokoluokassa 29" on ehkä hieman liian suuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, olen ollut perusteellisesti pihalla fillarikehityksestä viimeiset noin 18 vuotta kun olen tyytynyt tuohon vanhaan 26" rengakokoiseen fillariin ja kun ostosuunnitelmia ei ole ollut niin asia on ollut out of mind.
Mutta eiköhän ainakin renkaita ole edelleen saatavilla tuohon vanhaan 26" fillariin ;-)
Tein peinen kierroksen ulkolaisilla sivuilla kiinnittämättä huomiota runkokokoihin, niin pelkällä hintaotannalla katsottuna 500 e hintaluokkaan saakka oli 27,5 ja sitten 700e paikkeilta ylöspäin 29". Tietty xs, s kokoluokassa 29" on ehkä hieman liian suuri.No niin just, jos on pienikokoinen niin 650 kiekot on paremmat kuin 700cc.
Jos nimittäin vielä vähän eri kokoja vertaillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047