Ymmärrätkö seksuaalivähemmistöjä

Anonyymi

Niin, ymmärrätkö aseksuaaleja, homoja, lesboja, panseksuaaleja, bissejä? Haluatko edes ymmärtää?

78

59

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu. Ne ovat ihan ok.

• Anonyymi

Heidän seksuaalisuudestaan ymmärrän ihan kaiken tarpeellisen. Ihmisinä he taas ovat ihan samanlaisia (tai erilaisia) kuin kaikki muutkin.

• No kaikkea en ymmärrä. En osaa samaistua, mutta hyväksyn. Ei ole minulta pois.
      Kun ei kosketa henkilökohtaisesti, en pysty, tai koe tarvetta kokea menttaalisesti näitä...

Siinä mielessä ymmärrän, että on oma hommansa selvittää itsestään jotain tuollaista. Hattua nostan sille.

• Hyväksyn, vaikka en välttämättä ymmärräkään, mikä on ainakin minulle ihan O.K.

• Anonyymi

Mitä sinä tuolleensa menet hyväksymään tollaista, peru äkkiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä tuolleensa menet hyväksymään tollaista, peru äkkiä.

Mitä, persu äkkiä?

Ei kirveelläkään! :D

• Anonyymi

minä en edes ymmärrä mitä ymmärtäminen on. olen ihan aina tiennyt olevani homo mutta ymmärrys elämästä ja ihan kaikesta on rapistunut pois. nyt minä vaan olla möllötän vaiti ja maailman menoa nyt ehkä silloin tällöin kuuntelen kuin särki sammakon motkotusta.

• Anonyymi

Juu, olen itsekin yksi heistä.

• En ymmärrä mitä tarkoitat?

Hyväksyn tietysti. Ei muiden seksuaalisuus mun kävelyä hidasta.

• Anonyymi

Niin. Usein unohdetaan myös se, ettei toisten ihmisten seksuaalisuus tai sukupuoli edes kuulu muille. Se on jokaisen henkilökohtainen asia, ei toisten ihmisten mielipidekysymys.

• Anonyymi

Lienee enää ajan kysymys, kun ihmiseltä löydetään kolme eri sukupuolta ja silloin jään taatusti ymmärtämättömyyden umpioon.

• Anonyymi

On löydetty jo kuusi erilaista sukupuolikromosomia. Miten ne ilmenevät ihmisessä -ei ole tutkittu.

• Anonyymi

Njaa, kaikki ovat jotain nykyään, on trendikästä!
      Päätä pensaaseen vaan...🌳

• Maailmassa on kaikkea ihmeellistä. Antaa olla vaan ja ihmettelee, niin saa aikansa kulumaan.

• Anonyymi

Seksuaalisuudesta vouhottaminen on poliittisesti vaaratonta. Todelliset epäkohdat sensuroidaan ja otsikot huutavat homojantusen vai mikä se olikaan peniksen kokoa.

• Anonyymi

Enpä kyllä osaa ajatella millaista olisi kuulua HLBTIQ-kansaan, varmaankin aika vaativa homma selvittää kaikki ja tehdä elämästään kelvollista. Paljon sellaista mikä ei kuulu omaan kokemuspiiriin ja sellaisena kuvittelemisen ja tietämisen tuollapuolen.

Kaikilla kuitenkin seksuaalisuutensa kanssa selvittelemistä, ennen kuin täysin sinut sen kanssa, joten empaattisessa mielessä ymmärtää jotenkin voi, kun muistelee omia epävarmuuksiaan tuolla alueella.

• Anonyymi

Joitakin vähemmistöjä on lokeroitu. Uskon kuitenkin jokaisen aikuisen ihmisen kuuluvan johonkin seksuaalivähemmistöön. Jotkut jopa useampaan. Ainakin itse koen kuuluvani monessakin mielessä moneen vähemmistöön.

Vaikka olen hetero mies, jonkun toisen heteron seksisymboli, ei välttämättä herätä minussa mitään.

Esim. etninen tausta, posliini, peppu, tissit, tumma, vaalea, pitkä, lyhyt, ruumiinrakenne, pullan tuoksuinen vai uraohjus, lemmikit jne.

• Anonyymi

Aivan. Ihminen on aina monimuotoinen.

• Anonyymi

Kaikkia ymmärrän ja olen jo pienenä ymmärtäny....

• Anonyymi

Mitä ihmeen ymmärtämistä ihmisen seksuaalisuudessa pitäisi olla?
      Lukuunottamatta pedofiliaa joka on ehdottomasti tuomittavaa.
      Ihmisen seksuaalisuus on valtavan laaja käsite. Ei ole mitään yhtä "oikeaa". Säälittävän kapeakatseisia nämä jotka näkevät ahdasmielisesti vain miehen ja naisen välisen seksin ja rakkauden "ainoana oikeana".
      Tunnen itse monenlaisia ihmisiä enkä luokittele heitä sen mukaan mitä heidän yksityiselämässään ja makuukamarissaan tapahtuu ja kenen kanssa. Miksi sen pitäisi minulle kuulua? Ja mikä oikeus minulla tai sinulla tai kenellekään on sitä "hyväksyä" ja "ymmärtää"?

• Käytäntö on osoittanut, että pedofilia luisuu usein pakon puolelle ja aiheuttaa uhrille pysyviä traumoja. Ei sellainen ole hyväntekemistä. Vapaaehtoinen homous on.

• Anonyymi
        sokM kirjoitti:

Käytäntö on osoittanut, että pedofilia luisuu usein pakon puolelle ja aiheuttaa uhrille pysyviä traumoja. Ei sellainen ole hyväntekemistä. Vapaaehtoinen homous on.

Pedofilia kohdistuu keskenkasvuiseen ja ajattelultaan epäkypsään heikompaan ihmiseen. Se on hyväksikäyttöä.

• Anonyymi

En minäkään aivan ymmärrä mikä siinä kakkareiässäkin kiinnostaa homoja, voin hyväksyä he mutta en ymmärrä.

Tuli mieleen että kun jos asuisit jossain kaupungin keskustassa ja vilkkaasti liikennöity katu alimmassa kerroksessa... tympeää voisi olla kun aina menee ikkunan alla autoja ja ihmisiä jatkuvsalla vilinällä.

• Moni hetero pitää naisen kakkareiästä.

• Anonyymi

Nainen lipomassa naista, miksi?

• Anonyymi

Saa mielihyvää siitä aivan kuten mieskin naisen nuolemisesta. Haluaa naista, kuten mieskin haluaa naista. Aika helppo yhtälö, eikö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa mielihyvää siitä aivan kuten mieskin naisen nuolemisesta. Haluaa naista, kuten mieskin haluaa naista. Aika helppo yhtälö, eikö?

Juurikin näin. Tuntee seksuaalista vetoa samaan sukupuoleen niin kuin hetero vastakkaiseen sukupuoleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei normaali nainen nuole toisen naisen pimppiä se on luonnotonta ei siihen vain pysty normaali nainen tykkää pussailla kikkeliä ja miehiä ja mies tykkää nuolla naisen pimppiä ja mies ja nainen oiva pari mutta nainen ja nainen ei ole eikä kahta emäntää voi olla ja en sitä sano pimpin nuoleminen on kyllä maailman kaunein ja paras asia eli ymmärrän kyllä lesboja ehkä itsekkin voisin olla lesbo tykkään pimpeistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin. Tuntee seksuaalista vetoa samaan sukupuoleen niin kuin hetero vastakkaiseen sukupuoleen.

Jeps.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei normaali nainen nuole toisen naisen pimppiä se on luonnotonta ei siihen vain pysty normaali nainen tykkää pussailla kikkeliä ja miehiä ja mies tykkää nuolla naisen pimppiä ja mies ja nainen oiva pari mutta nainen ja nainen ei ole eikä kahta emäntää voi olla ja en sitä sano pimpin nuoleminen on kyllä maailman kaunein ja paras asia eli ymmärrän kyllä lesboja ehkä itsekkin voisin olla lesbo tykkään pimpeistä

Välis ei sun kannata puhua normaalista mitään. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelet miehen näkökulmasta. Tykkäisit vissiin, jos olis kaksi vaimoa. Vaimot tykkäis toisistaan silleen ja molemmat vaimot vielä sinusta silleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä hölise, kun et ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välis ei sun kannata puhua normaalista mitään. :D

Kyllä miehen ja naisen välinen rakkaus on normaalia rakkautta ja hienoa eli isäntä tarvii emännän ja emäntä isännän eli mies ja nainen on luodut toisilleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelet miehen näkökulmasta. Tykkäisit vissiin, jos olis kaksi vaimoa. Vaimot tykkäis toisistaan silleen ja molemmat vaimot vielä sinusta silleen.

En sitä kiellä etteikö olis hienoa jos olis monta eri naista ja aina vois olla sen kanssa joka mukavimmalla päällä ja sais sekstailla eri naisia mutta oikeasti hyvä kun pystyisi edes yhden pitää tyytyväisenä ja tyydytettynä

• Anonyymi

Tottakai hyväksyn. Täysin luonnollinen asia. Meillä joillakin on siniset silmät ja toisilla vihreät. Pitäisikö vihreäsilmäiset tuomita ja polttaa roviolla ?! Kysymys on tietysti genettinen. Kirkko patavanhoisellisena on suurin syypää tähän "noitavainoon", jota on harjoittanut jo aiemmin vuosisatoja (naisia poltettiin noitina yms. kivaa). Onneksi siitä ollaan jo sentään pääsemässä eroon.

• Ymmärrän. Olen monesti puhunut Alian, SETA:n varapuheenjohtajan, kanssa Joensuussa ihan sävyisällä tyylillä. Täällä on voinut hyväksyä monen muun tapaan nimimerkki "SheHe":n osaksi sinkkupalstaan, vaikka hän taitaa kuulua johonkin vähemmistöön?

• Anonyymi

SheHe on lopettanut, profiili poistettu.

• Anonyymi kirjoitti:

SheHe on lopettanut, profiili poistettu.

Todennäköisesti hän palaa joskus toisella nickillä takaisin. Tätä ennen aina palannut takaisin! Tervetuloa takaisin kaivattu kirjoittaja! :)

• Anonyymi
        HOPE.LOVE kirjoitti:

Todennäköisesti hän palaa joskus toisella nickillä takaisin. Tätä ennen aina palannut takaisin! Tervetuloa takaisin kaivattu kirjoittaja! :)

Ei palaa enään koskaan lupasi ettei palaa tänne enään koskaan ja lupasi että aina kun mielii tänne niin tanssii 30 minuuttia ja sen jälkeen ei muista tulla tänne ja kun kuntosalit aukeaa niin menee kuntosaleille ja pistää itsensä kuntoon eli ei tule tänne enään ja hyvä niin että löysi jotain muuta puuhaa

• Anonyymi kirjoitti:

Ei palaa enään koskaan lupasi ettei palaa tänne enään koskaan ja lupasi että aina kun mielii tänne niin tanssii 30 minuuttia ja sen jälkeen ei muista tulla tänne ja kun kuntosalit aukeaa niin menee kuntosaleille ja pistää itsensä kuntoon eli ei tule tänne enään ja hyvä niin että löysi jotain muuta puuhaa

Uskoskohan tuota väitettäsi todeksi. Minulla on tuntuma, että hän palaa vielä palstan iloksi! :)

• Anonyymi
        HOPE.LOVE kirjoitti:

Uskoskohan tuota väitettäsi todeksi. Minulla on tuntuma, että hän palaa vielä palstan iloksi! :)

Hän lupasi kautta kiven ja kannon eli ei tule enään tänne ja hänellä on nyt muuta puuhaa

• Anonyymi
        HOPE.LOVE kirjoitti:

Toivottavasti palaa :). Ainakin toivon niin ja äänestän.

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti palaa :). Ainakin toivon niin ja äänestän.

Niin minäkin toivon, että hän palaa. Hän on tämän palstan yksi hengettäristä ahkeralla kirjoittelullaan.

• Anonyymi
        HOPE.LOVE kirjoitti:

Niin minäkin toivon, että hän palaa. Hän on tämän palstan yksi hengettäristä ahkeralla kirjoittelullaan.

Henki ei hengetär....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henki ei hengetär....

Hengetär vain jos sanoja haluaa loukata.

• Anonyymi kirjoitti:

Hengetär vain jos sanoja haluaa loukata.

Hänen nimensä oli täällä SheHe, mutta minusta hän on enemmän feminiini, mistä hengetär-termi. Kahden lapsen äiti on enemmän feminiini kuin maskuliininen. Hän tietysti itse saa päättää, että pään sisällä hän on SheHe, tai oli ennen kuin jäi tauolle palstalta.

• Anonyymi
        HOPE.LOVE kirjoitti:

Hänen nimensä oli täällä SheHe, mutta minusta hän on enemmän feminiini, mistä hengetär-termi. Kahden lapsen äiti on enemmän feminiini kuin maskuliininen. Hän tietysti itse saa päättää, että pään sisällä hän on SheHe, tai oli ennen kuin jäi tauolle palstalta.

Äiti voi olla olematta femiini.
        https://www.thestar.com/vancouver/2018/05/10/how-these-transgender-moms-are-celebrating-mothers-day.html
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006157497.html
        https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/muunsukupuolinen-kuisma-heikkila-64-vaikeinta-oli-kertoa-lapsille

• Mites mä muistan että sanoit aikoinaan ettet voisi äänestää Haavistoa presidentiksi, koska hän on homo.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mites mä muistan että sanoit aikoinaan ettet voisi äänestää Haavistoa presidentiksi, koska hän on homo.

Se pitää paikkansa, että en voinut äänestää Haavistoa presidentiksi muun muassa sen takia, että oli parempi ehdokas tarjolla ja lisäksi en halunnut Linnanjuhlia, jos vieraat olisi kätellyt kaksi miestä. Minusta ulkomaille homopresidenttipari olisi antanut väärän kuvan. Ulkoministeri voi olla homo, mutta presidenttinä en sellaista soisi olevan.

• HOPE.LOVE kirjoitti:

Se pitää paikkansa, että en voinut äänestää Haavistoa presidentiksi muun muassa sen takia, että oli parempi ehdokas tarjolla ja lisäksi en halunnut Linnanjuhlia, jos vieraat olisi kätellyt kaksi miestä. Minusta ulkomaille homopresidenttipari olisi antanut väärän kuvan. Ulkoministeri voi olla homo, mutta presidenttinä en sellaista soisi olevan.

Eli se siitä " ymmärtämisestä".

Mikä se väärä kuva olisi ollut? Että Suomi on tasa-arvoinen maa?

• Wwuwuw kirjoitti:

Eli se siitä " ymmärtämisestä".

Mikä se väärä kuva olisi ollut? Että Suomi on tasa-arvoinen maa?

Wwuwuw: "Eli se siitä " ymmärtämisestä". Mikä se väärä kuva olisi ollut? Että Suomi on tasa-arvoinen maa?"

Minun puolestaan nykyinen ulkoministeri Haavisto olisi saanut järjestää 60-vuotispäivänsä vastaanottoineen mieskumppanin kanssa yksityisesti, mutta valtionedustajana presidenttinä taakka samanpuolisesta kumppanista olisi liian suuri kansainvälisessä heteronormatiivisessa ympäristössä. Minun puolestaan jossain Islannissa saa minun puolestani olla kaksi naista tai kaksi miestä presidenttiparina, mutta Suomen kansainvälinen etu se ei olisi ollut. Lievempi tapaus on se, että homoseksuaali on ulkoministerinä. Sitä ei tarvitse kertoa joka maassa käydessään ja osa maista on suvaitsevaisia homolle ulkoministerille. Siinä suhteessa heteronormatiivisuus ei ole yhtä jyrkkä kuin edustustehtävissä olevan presidentin kohdalla.

Muuten olet väärässä suhtautumisestani homoihin ja transseksuaaleihin. Tulen hyvin juttuun SETA:n ensimmäisen varapuheenjohtaja Alian kanssa Joensuussa. Olen oppinut Stadissa asuessani hyväksymään heikäläisiä. Sain kerran Senaatintorilla lahjankin minuun ihastuneelta nuorelta homomieheltä. Hän taisi luulla minua homoksi, sillä yliopistolla kaverinani oli homo, joka myös oli ihastunut minuun, täysin heteroon.

• HOPE.LOVE kirjoitti:

Wwuwuw: "Eli se siitä " ymmärtämisestä". Mikä se väärä kuva olisi ollut? Että Suomi on tasa-arvoinen maa?"

Minun puolestaan nykyinen ulkoministeri Haavisto olisi saanut järjestää 60-vuotispäivänsä vastaanottoineen mieskumppanin kanssa yksityisesti, mutta valtionedustajana presidenttinä taakka samanpuolisesta kumppanista olisi liian suuri kansainvälisessä heteronormatiivisessa ympäristössä. Minun puolestaan jossain Islannissa saa minun puolestani olla kaksi naista tai kaksi miestä presidenttiparina, mutta Suomen kansainvälinen etu se ei olisi ollut. Lievempi tapaus on se, että homoseksuaali on ulkoministerinä. Sitä ei tarvitse kertoa joka maassa käydessään ja osa maista on suvaitsevaisia homolle ulkoministerille. Siinä suhteessa heteronormatiivisuus ei ole yhtä jyrkkä kuin edustustehtävissä olevan presidentin kohdalla.

Muuten olet väärässä suhtautumisestani homoihin ja transseksuaaleihin. Tulen hyvin juttuun SETA:n ensimmäisen varapuheenjohtaja Alian kanssa Joensuussa. Olen oppinut Stadissa asuessani hyväksymään heikäläisiä. Sain kerran Senaatintorilla lahjankin minuun ihastuneelta nuorelta homomieheltä. Hän taisi luulla minua homoksi, sillä yliopistolla kaverinani oli homo, joka myös oli ihastunut minuun, täysin heteroon.

Minusta silloin Suomi taas lisäisi mainettaan tasa-arvoisena maana, jossa ihmisen sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen ei ole este edes presidentin virkaan pääsemiseksi. Ei Suomen tarvitse marssia naisvihamielisten tai homofobisten maiden pillien mukaan, vaan näyttää esimerkkiä että toisinkin voi olla. Tuo on vähän samanlaista ajattelua, että lapsi ei saisi olla erilainen ettei vaan joutuisi kiusaajien toimesta kiusatuksi. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, kun kaikki eivät sitä ole? Saman logiikan mukaan ei nainenkaan voi olla presidentti, koska suurin osa presidenteistä on miehiä.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Minusta silloin Suomi taas lisäisi mainettaan tasa-arvoisena maana, jossa ihmisen sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen ei ole este edes presidentin virkaan pääsemiseksi. Ei Suomen tarvitse marssia naisvihamielisten tai homofobisten maiden pillien mukaan, vaan näyttää esimerkkiä että toisinkin voi olla. Tuo on vähän samanlaista ajattelua, että lapsi ei saisi olla erilainen ettei vaan joutuisi kiusaajien toimesta kiusatuksi. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, kun kaikki eivät sitä ole? Saman logiikan mukaan ei nainenkaan voi olla presidentti, koska suurin osa presidenteistä on miehiä.

👍👍👍

• Wwuwuw kirjoitti:

Wwuwuw: "Minusta silloin Suomi taas lisäisi mainettaan tasa-arvoisena maana, jossa ihmisen sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen ei ole este edes presidentin virkaan pääsemiseksi. Ei Suomen tarvitse marssia naisvihamielisten tai homofobisten maiden pillien mukaan, vaan näyttää esimerkkiä että toisinkin voi olla. Tuo on vähän samanlaista ajattelua, että lapsi ei saisi olla erilainen ettei vaan joutuisi kiusaajien toimesta kiusatuksi. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, kun kaikki eivät sitä ole? Saman logiikan mukaan ei nainenkaan voi olla presidentti, koska suurin osa presidenteistä on miehiä."

Lähinnä se maine tasa-arvoisena maana nousisi ilmeisesti Pohjoismaissa ja vastaavissa maissa. Mutta Unkarissa ja islaminuskoisissa maissa vaikutus olisi negatiivinen.

Itse olen jutellut jonkinverran dösässä SETA:n varanpuheenjohtaja Alian kanssa, joka on myös Vasemmistoliiton hallituksessa. Hän edustaa vihreitä vasemmistoliberaaleja arvoja, mutta olemme löytäneet yhteisiä näkökulmia, vaikka olen Kristillisdemokraattisen puolueen jäsen. Uskon Jumalaan ja Raamattu antaa homoista kyseenalaisen kuvan islamin tapaan. Tavallaan olen henkilökohtaisesti hyväksymässä homot ja muut epätavalliset, mutta ymmärrän konservatiivisia piirejä, jotka jonkun Raamatun mukaan suhtautuvat kriittisesti homoihin. Korostaisin, että Helsingin Töölön seurakunnan papeista kaikki olisivat hyväksymässä samaa sukupuolta olevien vihkimisen kirkossa, mutta jossain maaseudulla sävel on toinen, kun osa porukasta ei hyväksy edes naispappeutta. Itse olen vähän stadilainen, mutta ymmärrän myös sitä maaseudun porukkaa, puolueeni KD:n konservatiivisistä siipeä kuin Profeetta Muhamedin seuraajia. Konservatiivejä mielyttääkseni en halua homoa presidenttiä kuin johonkin Islantiin. Tietysti olisi hienoa, että Ruotsissa olisi homopressa, mutta se on valitettavasti kuningaskunta.

• Anonyymi
        HOPE.LOVE kirjoitti:

Wwuwuw: "Minusta silloin Suomi taas lisäisi mainettaan tasa-arvoisena maana, jossa ihmisen sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen ei ole este edes presidentin virkaan pääsemiseksi. Ei Suomen tarvitse marssia naisvihamielisten tai homofobisten maiden pillien mukaan, vaan näyttää esimerkkiä että toisinkin voi olla. Tuo on vähän samanlaista ajattelua, että lapsi ei saisi olla erilainen ettei vaan joutuisi kiusaajien toimesta kiusatuksi. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, kun kaikki eivät sitä ole? Saman logiikan mukaan ei nainenkaan voi olla presidentti, koska suurin osa presidenteistä on miehiä."

Lähinnä se maine tasa-arvoisena maana nousisi ilmeisesti Pohjoismaissa ja vastaavissa maissa. Mutta Unkarissa ja islaminuskoisissa maissa vaikutus olisi negatiivinen.

Itse olen jutellut jonkinverran dösässä SETA:n varanpuheenjohtaja Alian kanssa, joka on myös Vasemmistoliiton hallituksessa. Hän edustaa vihreitä vasemmistoliberaaleja arvoja, mutta olemme löytäneet yhteisiä näkökulmia, vaikka olen Kristillisdemokraattisen puolueen jäsen. Uskon Jumalaan ja Raamattu antaa homoista kyseenalaisen kuvan islamin tapaan. Tavallaan olen henkilökohtaisesti hyväksymässä homot ja muut epätavalliset, mutta ymmärrän konservatiivisia piirejä, jotka jonkun Raamatun mukaan suhtautuvat kriittisesti homoihin. Korostaisin, että Helsingin Töölön seurakunnan papeista kaikki olisivat hyväksymässä samaa sukupuolta olevien vihkimisen kirkossa, mutta jossain maaseudulla sävel on toinen, kun osa porukasta ei hyväksy edes naispappeutta. Itse olen vähän stadilainen, mutta ymmärrän myös sitä maaseudun porukkaa, puolueeni KD:n konservatiivisistä siipeä kuin Profeetta Muhamedin seuraajia. Konservatiivejä mielyttääkseni en halua homoa presidenttiä kuin johonkin Islantiin. Tietysti olisi hienoa, että Ruotsissa olisi homopressa, mutta se on valitettavasti kuningaskunta.

Morjes. Mä olen kylä vahvasti Wuhwelin kanssa samaa mieltä, oikeastaan sanasta sanaan kaikesta. En keksi mitään mistä en olisi näissä kommenteissa sinulle.

Niin kauan, kun löytyy ihmisiä jotka haluaa piilottaa homouden epänormaalina kaappiin, niin kauan vanhakantaiset ajatukset ja asenteet voi hyvin. Ja homot saa leimaa otsaan.

Ymmärrän, että vanhoilliset maat Venäjä mukaan lukien saa paskahalvauksen, jos homoja aletaan pitää aivan normaaleina ihmisinä. Mutta mitäpä sitten? Joskus se paskahalvaus on kuitenkin läpi käytävä. Homous kun on aivan normaalia, siinä missä heterouskin.

Minkäs mahdan jos tunnen vetoa oman sukupuoleni edustajaan tai jopa rakastun? Minä näen ihmisen ennen sukupuolta, mutta toki en kiistä etteikö sukupuoliset ominaispiirteet ole osa sitä viehätystä ja vetovoimaa. Seksuaalisuus kun on visuaalistakin.

En kuitenkaan koe olevani epänormaali, en edes transsukupuolisuuteni vuoksi. Olen vain ihminen ihmisten joukossa. Olisi kurjaa, jos en saisi tuntea kuten tunnen ja uskottavuuteni olisi sen varassa pitääkö joku minua epänormaalina vai normaalina.

Minusta uskottavuus mitataan muilla asioilla, kuten luotettavuudella ja kuinka hoitaa vastuunsa ja velvollisuutensa. Eikä se kehen tunnet vetoa tai valitset elämänkumppaniksi saisi määrittää sitä oletko pätevä tekemään työtäsi, jos valinnoillasi et satuta ketään tai hyväksi käytä toisen heikompaa asemaa. Esim. lapset versus aikuiset.

• Anonyymi

Tietenkin ymmärrän. Vähemmistöt ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin enemmistökin.

Ellei halua ymmärtää, se on syrjintää.

• Anonyymi

Ne jotka eivät tätä ymmärrä, eivät ymmärrä monta muutakaan asiaa. Ei ole ollut vain kiinnostusta selvittää asioita. Turha näitä on kysellä. Aina on niitä, jotka suhtautuvat: "Muuten hyvä, mutta väärin sammutettu".

• Anonyymi

Ei tarvitse vastata tähän, tiedätte muutenkin. 🏳‍🌈🦄

- Sheena

• Anonyymi

En ymmärrä, en halua ymmärtää. Hyväksyn heidät silti.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Se mitä kukakin tekee makuuhuoneessa ei erityisemmin kiinnosta minua ja seksuaalisuus ei ole mikään saavutus siksi en tykkää gay pride hömpästä. Se on sääli, että joidenkin koko identiteetti tuntuu perustuvan siihen omaan seksuaalivähemmistöön kuulumiseen.

• Näin minäkin pitkälti ajattelen.
        Mutta toisaalta joillekin se on se ainoa paikka ja kerta vuodessa kun saa tuntea olevansa hyväksytty.

Vielä vähemmän siis ymmärrän noita HeteroBride-juttuja. Ihanku ois jotenkin harvinaista olla hyväksytty heterona.

Nuorempana, yli 30 vuotta sitten, tuli käytyä miekkareissa. Sillon ei nyt tuollaisia ollut, mutta yleensäkin mielenosoitukset oli mulle lähinnä sellasta yhteenkuuluvaisuutta. Rauhanmarssit, talonvaltausjutut jne. Sitä noissa yleensä haetaan. Kai.

Mut sitten on tietysti nää "oikeat" mielenosoitukset, joihin mennään ihan henkensä uhalla, ja joissa oikeasti yritetään kaataa valtarakenteita. Mä oisin varmaan niin pelkuri, etten uskaltais mennä.

• Emmä nyt aina kaikkia ymmärrä, mut sen verran ymmärrän et jokaisella on oikeus olla mitä on. Kunhan ei sillä vahingoita muita.

• Anonyymi

Ymmärrätkö sinä, kun pitää erikseen tehdä tällainen aloitus ja kysyä monelle ilmiselvää asiaa? Seksuaali-identiteetti ei määrittele koko ihmisyyttä eikä ihmisarvoa. Tunnen ja tiedän tuollaisia ihmisiä. Ihmisiä siinä kuin muutkin. 100% heterous taitaa itse asiassa olla aika harvinaista, jos ajatukset, mieltymykset ja teot yhdessä määrittää seksuaalisuutta.

Usein heteronormatiivisesti käyttäytyvistä miehistä ja naisista vain osa (en osaa sanoa, kuinka suuri osa) on 100% ajatuksiltaan täysin hetero (kaikki ajatukset elämän aikana mukaan luettuna). Ihan eri asia sitten on, mikä minkäkin uskonnon mukaan tai oletetun Jumalan mielestä on ihmisen itsensä kannalta rakentavaa seksuaalista suuntautumista. Se on usein asia, josta ihmiset ovat eri mieltä, kunhan muistaa sen, että jokaisella on vapaus elämänvalintoihin. Ihminen pitäisi silti yrittää nähdä kokonaisuutena, josta seksuaalisuutta ei ole irroitettu erilleen määritteleväksi tekijäksi. Seksuaalisuuden ohella voi ihmistä yrittää nähdä ja määritellä kapea-alaisesti muiden ominaisuuksien perusteella: ihonväri, sos.-ekonominen tausta, etnisyys, sukupuoli jne.

• Anonyymi

*Se on usein asia, josta ihmiset ovat eri mieltä, kunhan muistaa sen, että jokaisella on vapaus elämänvalintoihin.--> Se on usein asia, josta ihmiset ovat eri mieltä ja saa olla eri mieltä, kunhan muistaa sen, että jokaisella on vapaus omiin elämänvalintoihin.

• Anonyymi

"Seksuaalisuuden ohella voi ihmistä yrittää nähdä ja määritellä kapea-alaisesti muiden ominaisuuksien perusteella: ihonväri, sos.-ekonominen tausta, etnisyys, sukupuoli jne"

Näinpä juuri. Siitä katsojan kapea-alaisuudesta muodostuu syrjintä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*Se on usein asia, josta ihmiset ovat eri mieltä, kunhan muistaa sen, että jokaisella on vapaus elämänvalintoihin.--> Se on usein asia, josta ihmiset ovat eri mieltä ja saa olla eri mieltä, kunhan muistaa sen, että jokaisella on vapaus omiin elämänvalintoihin.

En näe ihonväriä ja seksuaalista suuntautumista ym valintoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En näe ihonväriä ja seksuaalista suuntautumista ym valintoina.

Seksuaalisuuteen liittyvät teot, seksuaalikäyttäytyminen, puolisonvalinta jne ovat tekoja ja valintoja sekä heteroilla että muilla. Niihin jokaisella on oikeus ja sitä oikeutta tulee kunnioittaa (niin kauan kuin ne on laillisia ja kunnioittaa yksilön vapautta), vaikka ei olisi seksuaalieettisistä asioista samaa mieltä. Ei seksuaalinen suuntautuminen ole valinta, seksuaaliset teot on aina kuitenkin valintoja.

• Anonyymi

Ei mun tartte ymmärtää, koska pidän seksuaalisuutta jokaisen yksityisasiana ja haluan pääsääntöisesti olla vain rauhassa. En ymmärrä miksi kukaan haluaa hieroa omaa seksuaalisuuttaan jatkuvasti ja kaikkialla muiden naamaan, ja kulkea kadulla dildo otsassaan siitä toitottamassa. Sitten nämä jaksavat vielä loukkaantua, kun joku ei annakaan hieroa omaan naamaansa vieraita ajatuksia, ideologiaa ja seksuaalisuutta. Nykyään joutuu jo boikotoimaan tuotteita ja valtavirta elokuviakin, kun en suostu maksamaan siitä, että minulle tyrkytetään marxilaista propagandaa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ymmärrän.

• Anonyymi

No en ymmärrä, enkä halua ymärtääkään.
      "jos minulta kysyt, onko minulla isää, niin vasraisin, ettei minulla ole isää"

• Anonyymi

Ymmärrän tottakai. Ei kenenkään seksuaalisuus ole mikään taakka tai muutenkaan mörkö tutustuessa uuteen ihmiseen.
      Ihmisyys on tärkeämpää kuin seksuaalisuuden suuntaus.
      Suurin osa on hyviä juuri omanlaisina. Monasti kaikki on luonnollisempaa töissä ja muuallakin.

• Anonyymi

Sukupuolisuus ja seksuaalisuus mieltymykset ovat täysin eri asioita. Eikä mies/nais/muun sukupuolinen ym variaatioita ole mikään "uus" juttu. Aina on variaatioita ollut, niin kauan ku ihminen on täällä heilunu ja aina tulee olemaan. Luonto on täynnä variaatioita. Ei ole vain musta ja valkoinen, vaan ihan kaikki sävyt siltä väliltä. Koskee luomista kaikkineen. Kaikki muu on lokeroimista ihmisen omassa päässä. Mitä mieltä tästä kukin on...? avarakatseista hyväksymistä että näin on, silkkaa elämän viisautta. Tai omassa päässä rajoittunutta ajattelua, kategoriointia, lokerointia ja eriarvoistuttamista.. Henkilökohtaisesti annan kaikkien kukkien kukkia niinkuin kuuluukin ja niin kun ne on ja luotiin.

• Anonyymi

Tietysti.
      Olen itse bi-seksuaali mies. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä helpompaa on saada miehiä sänkyynsä, kuin naisia.

Olen 57v, ja kun olin teini/nuori eli alle 25v, halusin seksiä nimenomaan vanhempien miesten kanssa .
      Naisissa haluan saman ikäistä.

Nyt olen itse daddy, ja himoitsen nuorta lihaa.
      Pedofiilit voisi kastroida tylsällä sahaterä veitsellä, mutta 18-25v on ihanaa. Varsinkin superlaihat on mun makuun.

• Anonyymi

Annetaan kaiken kukien kukkia.Minulle ei heidän mieltymykset milään tavoin hetkauta.Vaikka en ymmärrä.Mutta asia ei minulle kuulu,joten annetaan kaiken kukkien kukkia.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      113
      1828
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      151
      1287
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      992
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      896
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      824
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      807
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      792
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe