Ajattelin tässä kevään kunniaksi järjestellä autotallin ja varaston. Ja se on sikuistenoikeesti ihan törkeessä kunnossa. Poika varsinkin on sitä yrittänyt siivoilla, mutta aina se vaan muuttuu sellaiseksi, että siellä on vaikea kulkea ja löytää yhtään mitään.
Mietinkin, että miksi... ennenkuin edes aloitun projektia. Minusta tavaroille ei ole kunnolla kotipaikkoja. Eli hyllytilaa pitää saada lisää. No keksin tavan saada hylkymetrejä lisää. Ensin laitan ne hyllyt. Sitten siirtelen tavarat hyllyille mikä minnekin.
Lähtökohtaisesti tarkoitus on, ettei lattioilla olisi mitään tavaraa... tietty moottoripyörä ja polkupyöriä ei hyllyille laitella, eikä ruohonleikkuria, mutta muut voisi olla hyllyillä ja kaapeissa. Vapaa liikkuvuus olisi toinen lähtökohta järjestykselle. Se helpottaa siivoiluakin jatkossa.
Tälläinen vastaavanlainen organisointi on toiminut minun tapauksessa muuallakin elämässä. Ihan sama mikä osa-alue elämässä tökkii, se kannattaa miettiä minkälaiseksi sen muuttaa, jos se ei toimi.
Tuon autotallin ja varaston pelkkä siivoaminen ei auta kuin hetken, jos en tee sinne muitakin muutoksia. Se vaatii niitä toimiakseen. Hyllyjä ja toisenlaisia ratkaisuja. Muutokset monesti normaaliin tulee alkuun ulkopuolelta. Tässä autotallissa se muutos oli poika. Jo mopoiässä hän touhusi mielellään autotallissa kaikkea ja jälki näkyi... sama sitten itsekin, kun käy siellä, pitää etsiä tavaroita sieltä täältä ja siinä sotkee lisää.
Muutenkin elämässä (ainakin minulla) tulee jotain uusia juttuja lähes huomaamatta ja sitten kohta tuskailee, että mikä hitto tässä on kun tökkii... pitäisi osata tehdä korjausliikkeitä...
No nyt teen yhden korjausliikkeen tällä tontilla tuohon talousrakennukseen taas. Niin ja tiedän, että se helpottaa elämistä. Ei vaan minun, vaan myös tuon touhuavan pojan. 🙂
Järjestely/siivous
50
238
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä sama varaston kohdalla. Olen jo jonkin verran saanut tavaraa hävitettyä (roskiin, hyväntekeväisyyteen), mutta vielä on tehtävää.
Ja totta on, että "siivoaminen" muissakin elämän osa-alueilla on aina silloin tällöin tarpeellista. Sinkkuna kun voit / pitää kaikki asiat itse hoitaa, niin siitä saa omanlaisensa 😊No uudelleenjärjestely kaikkialla elämässä on stressaavaa, mutta toisaalta tarpeellista, muuten eläminen menee likipitäin selviytymiseksi.
Jotenkin tuli mieleen tuosta autotalli/varastosta, ettei yhtään huvittais alkaa sitä mylläämään, kun kaikki on vielä ihan hujanhajan kuin Heikkisen eväät. (Heikkisellekin jaksuhali muuten)
Mutta toisaalta tuon tilan käyttö tätänykyä on aivan mahdotonta. Jos sille ei tee mitään, vaan kokoajan kiroaa kun kompastellen tonkii sieltä jotain, sitä saa tehdä elämänsä tappiin asti.
Ja lisäksi tiedän kokemuksesta, että kun on vihdoin saanut jonkun järjestykseen, vaikka tuon tallin/varaston, on mukava pitääkin se siistimpänä.
No sinkkuna varmaan helpompi laittaa ssioita järjestykseen, kun ei tarvitse keneltäkään mitään kysellä, mutta kyllä minä laittaisin parisuhteessakin asioita järjestykseen, toisen kanssa yhdessä mieluiten, mutta ilmankin, jos toisesta ei siihen ole.
Minulle ei tarvitse kaikkien paikkojen olla tiptop ja kliinisen siistiä, mutta ennenkaikkea toimivaa. Siksi koetan puuttua niihin asioihin mitkä ei toimi tai aiheuttaa ongelmia. Nyt se on tuo autotalli/varasto. 😁
- Anonyymi
Ei mitään järjestelyjä vaan kaikki roskiin!
- Anonyymi
Me rikomme reen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me rikomme reen.
Eikusiis konmaritttaa!!!!!!!!!!!!!
No se kuullostais helpolle, vaan ei ole sekään helppoa enää nykyään. Kaikki pitää lajitella nykyään, joten ei juurikaan helpota.
Tätä taloa kun rempattiin 17 vuotta sitten, oli helppoa vain mättää vanha roju yhteen kaatopaikkakuormaan. Puujäte kannatti erotella, kun siitä ei tarvinnut maksaa mitään, muut vaan samalle lavalle jä kävi kippaamassa kaatopaikalle. Oli helppoa. Mutta nyt sielläkin pitää erotella muovit, lasit, metallit ja kaikki erikseen ja henkilökunnasta tyyppi vahtii vieressä.- Anonyymi
interlocutrice kirjoitti:
No se kuullostais helpolle, vaan ei ole sekään helppoa enää nykyään. Kaikki pitää lajitella nykyään, joten ei juurikaan helpota.
Tätä taloa kun rempattiin 17 vuotta sitten, oli helppoa vain mättää vanha roju yhteen kaatopaikkakuormaan. Puujäte kannatti erotella, kun siitä ei tarvinnut maksaa mitään, muut vaan samalle lavalle jä kävi kippaamassa kaatopaikalle. Oli helppoa. Mutta nyt sielläkin pitää erotella muovit, lasit, metallit ja kaikki erikseen ja henkilökunnasta tyyppi vahtii vieressä.Kaikki roskiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki roskiin!
Näin on en jaksaisi lajitella ja on nopeampaa kun pistää
Vaan tuulemaan eikä
Katsele.
- Anonyymi
Konmaritus on tätä päivää. :)
Mä siivosin kaappeja ja turhaa vaatetta yms. muovikasseihin ja kiertoon. Osan retkuista säästän rasseliräteiksi. Uudemmat vaatteet mitä ei vaan tule käytettyä kiertoon. Muksujen rompetta pitäis raivata raskaammin, mutta kun mistään ei raaskita luopua. :P
Ei tässä kotona isommin ole hukattavaa. Mutta meidän landella, siellä sitä on niin maan penteleesti. Porukat jo raivasi niitä muutama vuosi sitten ja aina vaan on tavaraa niin, että tänään jos pistää pommin alle satelee vielä ylihuomennakin taivaalta ales. :)- Anonyymi
Eli ukko kierrätykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ukko kierrätykseen.
Hahahhah, no joutashan sekin. Mutta kun on se välillä ihan tarpeellinenkin. :D
No meillä on toi autotalli/varasto päässyt menemään ihan törkeeseen kuntoon ihan itsestään. Nyt vielä autoa ja kärriä, niin ja lunta piha täynnä. Sitten kun on tavarat vaan sullottu talliin suurinpiirtein väkisin, ne on ihan kuin ammuttuna siellä. 😳
- Anonyymi
No meillä on toi autotalli/varasto päässyt menemään ihan törkeeseen kuntoon ihan itsestään. Nyt vielä autoa ja kärriä, niin ja lunta piha täynnä. Sitten kun on tavarat vaan sullottu talliin suurinpiirtein väkisin, ne on ihan kuin ammuttuna siellä. 😳
Rupea huutokauppakeisariksi.
- Anonyymi
Sulla taitaa olla sama vika, kun mulla et kiireessä vaan nakkaa jonnekin siine suuntaan tavarat. Ja sitten ne on kohta hujan hajan. :)
Puoliso mulle aina mutkuttaa siitä, että laita se juuri oikealle paikalleen, eikä sinne päin. No sillä hetkellä se mutkutus tuntuu turhalla, mullahan oli kiire. Mutta säästyisi aikaa, jos heti laittaisi tavarata paikalleen, ei olisi siivous urakkaa. Että ihan aiheesta taitaa mutkutella. :) Anonyymi kirjoitti:
Sulla taitaa olla sama vika, kun mulla et kiireessä vaan nakkaa jonnekin siine suuntaan tavarat. Ja sitten ne on kohta hujan hajan. :)
Puoliso mulle aina mutkuttaa siitä, että laita se juuri oikealle paikalleen, eikä sinne päin. No sillä hetkellä se mutkutus tuntuu turhalla, mullahan oli kiire. Mutta säästyisi aikaa, jos heti laittaisi tavarata paikalleen, ei olisi siivous urakkaa. Että ihan aiheesta taitaa mutkutella. :)Juu, sama juttu...
Mutta tiedän, että se kiire on itse aiheutettua usein... 🙂
Se on vähän sama, kun tankkaatko auton ajon jälkeen vai ennen ajoa? Jos tankkaat täyteen ajon jälkeen, siirtää kiirettä seuraavalta kerralta...voi lähteä, eikä tarvitse tankata... ja lopussa se tankkaus ei vie aikaa mistään oikein...🤔
- Anonyymi
Hyvä esimerkki, suurimpana suuna neuvomassa miten pitää ottaa vastuuta itsestään ynnämuuta mutta oma pesä oma elämä omat teot ei niin väliä.
Meikäläisen tilat ei ole sotkussa kuten ei nais tai muutkaan asiat.No olenko neuvonut miten pitää elää? Olen vain kertonut miten koetan elää.
Ehkä sinun pitäisi enemmän kertoa miten pystyt elämään, että saat tuon harmonian?
Jaa lisää tietoa, eläkä keskity minunlaisien sotkujaakkojen arvosteluun...
- Anonyymi
On se vaan mukavampi elellä kun paikat on järjestyksessä eikä pyöri turhaa kamaa nurkissa. Tarpeelliset tavarat löytyy helposti kun niille on oma säilytyspaikka. Itse en osta enää mitää sellaista mitä en tarvitse. Eipähän nurkat täyty.
Hyvä ajatus.... kunpa osaisi elää järjestyksen aikakauta ihan aina. Kiireessäkin laittaa kaiken paikalleen. Kiireenhän ja kaiken ongelman itselleen tekee itse. 🤔
- Anonyymi
Kaiken siivouksen perustana on järjestys. Sekamelskaa ei voi eikä edes kannat yrittää pitää siistinä. Tämä järjestyksen merkitys ulottuu kaikille elämän osa-alueille Laitoitpa sitten ruokaa tai suunnittelet talouden budjettia.
Jep. Näin on. Jokaiselle tavaralle kun on oma ”koti” voi tavarat laittaa kotipaikkoihin ja vasta sitten siivota liat pois. 😊👌
- Anonyymi
Vanha sanonta sanoo "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Eli suunnitelmallisuus toimiessamme on hyvin tärkeää sillä se juuri tekee työskentelystä tehokasta ja tuloksellista.
- Anonyymi
Siivoaminen on tavaroiden siirtelyä paikasta kuten on myös roskapussin vieminen roskikseenkin, tavaroiden siirtämistä.
- Anonyymi
Imuroiminenkin on tavaroiden siirtämistä paikasta toiseen.
- Anonyymi
Järjestelmäsiivous eli uuden käyttöjärjestelmän asentaminen tietokoneisiinkin.
Kyllä nuoret naiset, hassuttavat kyllä itseä jutuillaan paljonkin, no on hauskaa, siis oikeassa elämässä, ei netissä, hassuttavat itseäni hassuilla jutuillaan. - Anonyymi
Pölyhiukkanen on tavara jota voi siirrellä, tavara kuin tavara, huonekalukin.
- Anonyymi
Tavaroita ei tarvitse siirellä, kun niille jokaiselle on oma paikkansa.Turhat roinat roskiin niin sisustus esineet ym. viihtyisyyttä luovat elementit pääsevät esille.
- Anonyymi
Vanha aloitus, nyt osui.
Mulla on aina ollut paljon tavaraa. Ja kaikelle oma paikkansa. Hallittu kaaos. Tänne ei sovi mitään ylimääräistä.
Nyt - pelkkä kaaos! Ukko kantaa kamojaan tänne kasoille tai ripottele sinne tänne, siis sotkee. Ei tässä voi muuta kun kerätä sen kamat kasaan ja antaa niille lähtökäsky. Asiasta on puhuttu noin sata kertaa eikä mee jakeluun. Varmasti taas loukkaantuu, mutta minkäs teet kun ei usko puheesta! Sillä on oma asunto, varastoikoon sinne, tänne ei mahdu!
Mä haluan kulkea täällä ilman barrikaadien ylityksiä ja raivaustraktoria ja löytää tavarani sieltä minne ne kuuluu! Prkl!
xLiner- Anonyymi
Vain pöljä aisuri suostuu tuollaiseen yksipuoliseen kyykytykseen. Jos kerran yhdessä pitää kyhnätä pitää myös kohtuullisen määrän kamoja sopia, jos ei sovi niin sehän kannattaa sitten tosiaan varastoida ja itsekin varastoitua sinne omaan asuntoonsa ja jättää sinut kyhjöttämään omine romuinesi omaasi.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain pöljä aisuri suostuu tuollaiseen yksipuoliseen kyykytykseen. Jos kerran yhdessä pitää kyhnätä pitää myös kohtuullisen määrän kamoja sopia, jos ei sovi niin sehän kannattaa sitten tosiaan varastoida ja itsekin varastoitua sinne omaan asuntoonsa ja jättää sinut kyhjöttämään omine romuinesi omaasi.
-harmiseikirj-No sitä kohtuullista määräähän tässä ollaan järjestämässä! Ei tää mikään vtun varasto ole, vaan mun koti!
Miehellä on oma kotinsa ja tulee aina olemaan. Oli sitten kuka mies tahansa 🤬
Olen taatusti onnellinen yksinkin, olen aina ollut. Jos nyt haluaakin muuttaa sääntöjä, niin ihan vapaasti voi lähteä.
Tyyppi on tärkeä, mutta jokaisella on omat rajansa. Näin vanhana ämmänä osaan jo arvostaa omaakin elämääni ja rauhaani. En elä muiden kautta.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitä kohtuullista määräähän tässä ollaan järjestämässä! Ei tää mikään vtun varasto ole, vaan mun koti!
Miehellä on oma kotinsa ja tulee aina olemaan. Oli sitten kuka mies tahansa 🤬
Olen taatusti onnellinen yksinkin, olen aina ollut. Jos nyt haluaakin muuttaa sääntöjä, niin ihan vapaasti voi lähteä.
Tyyppi on tärkeä, mutta jokaisella on omat rajansa. Näin vanhana ämmänä osaan jo arvostaa omaakin elämääni ja rauhaani. En elä muiden kautta.
xLinerOta muslimiukko. Määrätietoinen toimen mies heivaa sun romut h..ttiin lukuunottamatta siivous- ja kokkailutarvikkeita ja laittaa sinut siinä samalla ruotuun. Sitten siivoillessa ja ruokaa laittaessa kuuntelet musumiehen stereoista soivaa lhi-idän rauhoittavaa musiikkia niin et ole enää läheskään niin kiukkuinen kuin länsimaisen naistavarahapatuksen ympäröimänä.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota muslimiukko. Määrätietoinen toimen mies heivaa sun romut h..ttiin lukuunottamatta siivous- ja kokkailutarvikkeita ja laittaa sinut siinä samalla ruotuun. Sitten siivoillessa ja ruokaa laittaessa kuuntelet musumiehen stereoista soivaa lhi-idän rauhoittavaa musiikkia niin et ole enää läheskään niin kiukkuinen kuin länsimaisen naistavarahapatuksen ympäröimänä.
-harmiseikirj-Mistä moinen ihannointi ääri-islamia kohtaan? Siitä vaan vaihtamaan uskontoa, jos ajattelit saavasi sillä jotain arvostusta naisten keskuudessa 😄
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota muslimiukko. Määrätietoinen toimen mies heivaa sun romut h..ttiin lukuunottamatta siivous- ja kokkailutarvikkeita ja laittaa sinut siinä samalla ruotuun. Sitten siivoillessa ja ruokaa laittaessa kuuntelet musumiehen stereoista soivaa lhi-idän rauhoittavaa musiikkia niin et ole enää läheskään niin kiukkuinen kuin länsimaisen naistavarahapatuksen ympäröimänä.
-harmiseikirj-Tuossa on nyt 3 muuttolaatikollista ja 2 jätesäkillistä talvivaatteita lähdössä muualle säilytykseen. Kyllä tänne järjestys vielä palautuu 😊
xLiner Sopiai sulle ehkä se uusinkin.... näköjään. 😄
Just vähän aikaa sitten sanoin, kun Jani mua verbaalisti sai kurmuutettua, että ihan hyvä kun joku vähän hoitaa senkin homman, kun sä oot jo niin eläkkeellä. 😁- Anonyymi
Varo tuota miestä...
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varo tuota miestä...
- SheenaKuria se vaan kaipaa 😂
xLiner - Anonyymi
Sopiai sulle ehkä se uusinkin.... näköjään. 😄
Just vähän aikaa sitten sanoin, kun Jani mua verbaalisti sai kurmuutettua, että ihan hyvä kun joku vähän hoitaa senkin homman, kun sä oot jo niin eläkkeellä. 😁Kuu-le..! Kun jossain kohtaa saan edes vähän levättyä, tuun taas kurmoottamaan teidät kaikki! Ootas vaan.. 😈
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Kuu-le..! Kun jossain kohtaa saan edes vähän levättyä, tuun taas kurmoottamaan teidät kaikki! Ootas vaan.. 😈
xLinerNjää, susta on tullu nössö. Myönnä! 😀
Mutta mitä mieltä oot tälläisestä ideasta?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16969877/maaritelty-erillisssuhde-
Ilmeisesti sullekin ois ollut tälläinen hyvä, ettei ukko ala rojuillaan keulimaan? 😄- Anonyymi
Njää, susta on tullu nössö. Myönnä! 😀
Ilmeisesti sullekin ois ollut tälläinen hyvä, ettei ukko ala rojuillaan keulimaan? 😄Pikalukuna..
Mä en oikein noista lokeroinneista innostu. Varmaan jokaisessa suhteessa on omat sääntönsä. Tai ne muodostuvat ajan saatossa. Olen aika ehdoton oman vapauteni suhteen. Mutta sattuuhan noita ylilyöntejä täydellisillekin tyypeille. Erimielisyydet kuuluu terveeseen parisuhteeseen. En mä ainakaan halua olla kenenkään jatke tai ruumiinosa, enkä halua kumpoanistakaan sellaista itselleni. Siispä täytyy välillä vääntää, kun ei ajatuksia osaa lukea 😜
xLiner - Anonyymi
Njää, susta on tullu nössö. Myönnä! 😀
Ilmeisesti sullekin ois ollut tälläinen hyvä, ettei ukko ala rojuillaan keulimaan? 😄Niin ja mitään en myönnä!! 👹
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Ei se määrätietoisuus vaan se tempo. Ne tekee kollektiivisesti kaiken elämisen sellaisella kakskertaa nopeammalla ja pirteällä tempolla, joka saa elämisen tuntumaan vähän samalta kuin olisit jumittuneena jatkuvaan bollywoodelokuvalimboon. Ne omat tavarat lähtee nopeammin kuin kello turistin ranteesta. Puhumattakaan kaikesta kulttuurierosta. Esimerkiksi käsitys siitä mikä on antiikkia saattaa olla hyvin erilainen. Saatat tulla kotiin vain huomataksesi että muslimimies on heittänyt antiikkihuonekalusi roskalavalle. Ja kun juokset roskalavalle, niin eihän niitä enää missään ole vaan ne on jo jonkun onnekkaan dyykkarin kotona. Mutta ei hätää, Ali, jolla on kuljetusauto (pieni corolla, jossa on liinat katolla) oli tuonut uudet ikea-huonekalut tilalle sillä aikaa kun kaivoit epätoivoisesti roskalavaa. Ja ystävällisesti vei mennessään designlamppusi roskakatokseen, koska se ei enää sopinut uusiin huonekaluihin. Muijan on turha valittaa, koska muslimimies on sataprosenttisen tyytyväinen itseensä kun hankkiutui eroon kuluneesta "antique-roinasta" ja korvasi ne tehokkaasti uutuutta kiiltelevillä lastulevy/pahvi-viilu -laatutavaralla.
Anonyymi kirjoitti:
Pikalukuna..
Mä en oikein noista lokeroinneista innostu. Varmaan jokaisessa suhteessa on omat sääntönsä. Tai ne muodostuvat ajan saatossa. Olen aika ehdoton oman vapauteni suhteen. Mutta sattuuhan noita ylilyöntejä täydellisillekin tyypeille. Erimielisyydet kuuluu terveeseen parisuhteeseen. En mä ainakaan halua olla kenenkään jatke tai ruumiinosa, enkä halua kumpoanistakaan sellaista itselleni. Siispä täytyy välillä vääntää, kun ei ajatuksia osaa lukea 😜
xLinerNiin, sä et ollutkaan kovin järjestelmällinen tyyppi. En tosin mäkään. Mutta ois vaan törkeen paljon helpommin elää, kun sais selkeet kuviot. Edes johonkin...🤔
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja mitään en myönnä!! 👹
xLinerÄrise vaan. Lepsu susta on tullut...🥱
- Anonyymi
Minulla siivousprojekti jatkuu, jatkuu, jatkuu, jatkuu.... Pari kuukautta vierähtänyt. Täytyypä sanoa, että kannattaa siivota useammin. Laittaa kierrätykseen, eikä keräillä mitään nurkkiin "varalle".
- SheenaNo mitä vähemmällä tavaramäärällä tulisi toimeen, sen parempi. 😊
Munkin autotallista yhä löytyi vaikka sun mitä, millä en tee mitään. Aina jos on sopivan hiljainen hetki, sieltä voisi nostella kierrätykseen kamaa. 🤔- Anonyymi
No niinpä! Mulla on tallessa vaikka mitä! Seuraavaksi lähtee kierrätykseen ja roskiin pari 150 litran jätesäkillistä vanhoja ja uudempia epäsopivia vaatteita ja kenkiä! Treenikuteitakin tuli muovipussillinen roskiin vietäväksi. Loputon suo, mutta kun saa ensin edes yhden alueen tyhjäksi, helpompi jatkaa.
xLiner - Anonyymi
No mitä vähemmällä tavaramäärällä tulisi toimeen, sen parempi. 😊
Munkin autotallista yhä löytyi vaikka sun mitä, millä en tee mitään. Aina jos on sopivan hiljainen hetki, sieltä voisi nostella kierrätykseen kamaa. 🤔Aika vähällä tulee toimeen.. tai miten sen "vähällä" nyt ajattelee. Olen muuttanut aina pienempään ja pienempään asuntoon lasten muutettua omilleen. Samalla on tullut siivottua ja karsittua. Nyt siivoan lapsuudenkotiani, josta löytyy käsittämättömän paljon tavaraa. Myös exän tavaraa, jotka hän vannoi vieneensä pois jo 10v sitten (ja joilla ei kyllä enää tee mitään) 🤔. Vintit täynnä tavaroita 50-luvulta lähtien. Heh.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niinpä! Mulla on tallessa vaikka mitä! Seuraavaksi lähtee kierrätykseen ja roskiin pari 150 litran jätesäkillistä vanhoja ja uudempia epäsopivia vaatteita ja kenkiä! Treenikuteitakin tuli muovipussillinen roskiin vietäväksi. Loputon suo, mutta kun saa ensin edes yhden alueen tyhjäksi, helpompi jatkaa.
xLinerJoo. Minullakin oli vielä lapsuudenkodissa varalla vanhoja vaatteita. Ja kaikkea mahdollista muuta sieltä löytyy. Onneksi on (aikuisia) lapsia, jotka arvostavat outoja asioita 🤣. Kelpasi vanhat vaatteeni 80-luvulta lähtien 😁 Isoja kassillisia ovat vieneet pelkästään vaatteita.
Siivoan ahkerasti pientä kotiani (jossa ehkä voisi olla vähän vähemmän tavaraa). Nyt lähes viikottain olen viennyt kierrätykseen vaatteita/tavaroita, antanut lapsille ja ystäville. Voi sitten tuoda lapsuudenkodin tavaroita vuorostaan tänne. Onko siinä mitään järkeä - ehkei, mutta ei haittaa 😂.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Aika vähällä tulee toimeen.. tai miten sen "vähällä" nyt ajattelee. Olen muuttanut aina pienempään ja pienempään asuntoon lasten muutettua omilleen. Samalla on tullut siivottua ja karsittua. Nyt siivoan lapsuudenkotiani, josta löytyy käsittämättömän paljon tavaraa. Myös exän tavaraa, jotka hän vannoi vieneensä pois jo 10v sitten (ja joilla ei kyllä enää tee mitään) 🤔. Vintit täynnä tavaroita 50-luvulta lähtien. Heh.
- SheenaJoo. Mua hirvittää jo porukoitten jälkeinen elämä... mutsi on hitonmoinen jemmari. 😳
Onneks on tilaa...😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Minullakin oli vielä lapsuudenkodissa varalla vanhoja vaatteita. Ja kaikkea mahdollista muuta sieltä löytyy. Onneksi on (aikuisia) lapsia, jotka arvostavat outoja asioita 🤣. Kelpasi vanhat vaatteeni 80-luvulta lähtien 😁 Isoja kassillisia ovat vieneet pelkästään vaatteita.
Siivoan ahkerasti pientä kotiani (jossa ehkä voisi olla vähän vähemmän tavaraa). Nyt lähes viikottain olen viennyt kierrätykseen vaatteita/tavaroita, antanut lapsille ja ystäville. Voi sitten tuoda lapsuudenkodin tavaroita vuorostaan tänne. Onko siinä mitään järkeä - ehkei, mutta ei haittaa 😂.
- SheenaSe tavaroiden tunnearvo.. 😬 No musta on ihan ok säilyttää niitä, joilla on vahva tunnepitoinen tarina. Jotain esinettä katsellessa ja hiplatessa pääsee mukavalle aikamatkalle.
xLiner
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872