Liikenteessä riehujat, mihin helvettiin teillä on oikein kiire??

Anonyymi

Mikä siinä oikiein on kun minä haluan ajaa rajoitusten mukaista nopeutta niin puolen kilometrin päässä takana tuleva auto on hetkessä takapuskurissa kiinni. Lähtekää ajoissa, ettei tarvitse kiireellä ajaa ylinoputta. Vai mistä on kysymys?

242

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tässä mistään kiireestä ole kysymys, vaan siitä, että asiakkaalla täyy olla ajoissa. Muuten menee tienestit, ja hyvät kaupat sivu suun. Mutta sitähän te tojoilla ajavat tientukot ette voi mitenkään ymmärtääkkään, sillä eihän teillä sinne sossuun ole niin kiire.

      Audi King.
      -Teiden King-

      • Anonyymi

        Olen aina ihmetellyt, millaista on olla mustan BMW:n tai hopean värisen Audin ratin takana. Tuntuu, että kummallakaan kuskilla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa, kun auto sinkoutuu yhä uudelleen ohitukseen. Se vain ei pysy lyhimmässäkään jonossa, aina on lähdettävä. Eikä tämä riipu jonon nopeudesta, kelistä, kuun asennosta tai mistään muustakaan järjellä ymmärrettävästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, millaista on olla mustan BMW:n tai hopean värisen Audin ratin takana. Tuntuu, että kummallakaan kuskilla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa, kun auto sinkoutuu yhä uudelleen ohitukseen. Se vain ei pysy lyhimmässäkään jonossa, aina on lähdettävä. Eikä tämä riipu jonon nopeudesta, kelistä, kuun asennosta tai mistään muustakaan järjellä ymmärrettävästä.

        Tyhmää kerätä kokoajan vain pidempää letkaa, se on vaarallista ja puuduttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, millaista on olla mustan BMW:n tai hopean värisen Audin ratin takana. Tuntuu, että kummallakaan kuskilla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa, kun auto sinkoutuu yhä uudelleen ohitukseen. Se vain ei pysy lyhimmässäkään jonossa, aina on lähdettävä. Eikä tämä riipu jonon nopeudesta, kelistä, kuun asennosta tai mistään muustakaan järjellä ymmärrettävästä.

        Hyppääppä joskus esim. Audin rattiin, ja lähde baanalle. Sitten ehkä ymmärrät, miksi toiset haluaa mennä menojaan, ja toiset jatkaa sitä matelemistaan.

        Audi King.
        -Teiden King-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppääppä joskus esim. Audin rattiin, ja lähde baanalle. Sitten ehkä ymmärrät, miksi toiset haluaa mennä menojaan, ja toiset jatkaa sitä matelemistaan.

        Audi King.
        -Teiden King-

        Et elä yksin etkä voi toteuttaa itseäsi kuten haluat. Pitää huomioida muut. Jos et kykene, niin olet asennevammainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et elä yksin etkä voi toteuttaa itseäsi kuten haluat. Pitää huomioida muut. Jos et kykene, niin olet asennevammainen.

        Olen sitten mielummin asennevammainen, kun teiden tukko!

        Audi King.
        -Teiden King-


      • Anonyymi

        Kiireeltä tuo minusta kuulostaa, jos pitää ajaa ylinopeutta että ehtii.
        Aloittajahan antoi vinkin, että kannattaa sitten lähteä ajoissa.

        Vai kyykyttääkö asiakkaat ja pikkupomot liikaa, ettei tuollaista päätäntävaltaa ole itsellä? Siihen kannattaisi paneutua vaikka seuraavalla kehityskeskustelukierroksella ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, millaista on olla mustan BMW:n tai hopean värisen Audin ratin takana. Tuntuu, että kummallakaan kuskilla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa, kun auto sinkoutuu yhä uudelleen ohitukseen. Se vain ei pysy lyhimmässäkään jonossa, aina on lähdettävä. Eikä tämä riipu jonon nopeudesta, kelistä, kuun asennosta tai mistään muustakaan järjellä ymmärrettävästä.

        Kateus on noloa. Pätevöidy ja sivisty, niin pääset oikeisiin töihin ja voit ostaa kunnon auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitten mielummin asennevammainen, kun teiden tukko!

        Audi King.
        -Teiden King-

        Teiden tukostaminen on asennevamma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden tukostaminen on asennevamma.

        Jos noudattaa liikennesääntöjä ja rajoituksia niin muilla ei ole yhtään urputtamisen aihetta. Sitten taitaa olla omassa ajossa jotakin vikaa, jos verisuoni alkaa aina otsassa jyskyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noudattaa liikennesääntöjä ja rajoituksia niin muilla ei ole yhtään urputtamisen aihetta. Sitten taitaa olla omassa ajossa jotakin vikaa, jos verisuoni alkaa aina otsassa jyskyttämään.

        No se rajoituksia noudattavahan se tässäkin taas alkoi urputtamaan muiden kiireistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppääppä joskus esim. Audin rattiin, ja lähde baanalle. Sitten ehkä ymmärrät, miksi toiset haluaa mennä menojaan, ja toiset jatkaa sitä matelemistaan.

        Audi King.
        -Teiden King-

        MIllainen kuljetin auti se on jos siihen pitää hypätä ?? Muihin merkkeihin istutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIllainen kuljetin auti se on jos siihen pitää hypätä ?? Muihin merkkeihin istutaan.

        Näsäviisaus tekee sinusta vaan nolon, vaikka itse luulet, että se tekee sinusta neron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se rajoituksia noudattavahan se tässäkin taas alkoi urputtamaan muiden kiireistä.

        Virhe nro 1: Kiire ei kuulu liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhe nro 1: Kiire ei kuulu liikenteeseen.

        Ei näillä takapuskurissa ajavilla yleensä ole kiire mihinkään. Kysymys on vain asennevammasta, pitää päästä siihen hajurakoon edellä ajavaan ja ohi heti, jos tilaa on vastaantulevalla kaistalla. Myöhemmin voivat ajaa ihan hitaasti edessä.

        Näin ainakin itse olen heitä ohittaessani huomannut!

        PS. Turvavälini edellä ajavaan on aina riittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se rajoituksia noudattavahan se tässäkin taas alkoi urputtamaan muiden kiireistä.

        Rajoituksia noudattavaa on helppo ymmärtää, mutta teitä minä-minä -juntteja ei niinkään. Miten niinkin yksinkertainen taito, kuten liikenteessä autolla ajaminen voi teille olla niin vaikea oppia. Kyllä tuollainen osaamisen puute syystäkin huolettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden tukostaminen on asennevamma.

        Ylinopeutta ajava on se asennevammainen, ei tuo aloittaja joka haluaa ajaa nopusrajoituksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppääppä joskus esim. Audin rattiin, ja lähde baanalle. Sitten ehkä ymmärrät, miksi toiset haluaa mennä menojaan, ja toiset jatkaa sitä matelemistaan.

        Audi King.
        -Teiden King-

        En todellakaan millään DKW.lla halua ajaa. Minä Ajan Autolla enkä DKW merkkisellä sardiinipurkilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppääppä joskus esim. Audin rattiin, ja lähde baanalle. Sitten ehkä ymmärrät, miksi toiset haluaa mennä menojaan, ja toiset jatkaa sitä matelemistaan.

        Audi King.
        -Teiden King-

        Varo sakkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus on noloa. Pätevöidy ja sivisty, niin pääset oikeisiin töihin ja voit ostaa kunnon auton.

        Leuhkat ne leveilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden tukostaminen on asennevamma.

        Niin on kaahauskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIllainen kuljetin auti se on jos siihen pitää hypätä ?? Muihin merkkeihin istutaan.

        No se on kuule sellainen sanonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhe nro 1: Kiire ei kuulu liikenteeseen.

        Oikein, jatkakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiireeltä tuo minusta kuulostaa, jos pitää ajaa ylinopeutta että ehtii.
        Aloittajahan antoi vinkin, että kannattaa sitten lähteä ajoissa.

        Vai kyykyttääkö asiakkaat ja pikkupomot liikaa, ettei tuollaista päätäntävaltaa ole itsellä? Siihen kannattaisi paneutua vaikka seuraavalla kehityskeskustelukierroksella ;-)

        Eikö audikuskit tunne kelookaan
        Pitää lähtee liikkeelee ajoissa ei silloin kun olan myöhässä

        Rav four 222 hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näillä takapuskurissa ajavilla yleensä ole kiire mihinkään. Kysymys on vain asennevammasta, pitää päästä siihen hajurakoon edellä ajavaan ja ohi heti, jos tilaa on vastaantulevalla kaistalla. Myöhemmin voivat ajaa ihan hitaasti edessä.

        Näin ainakin itse olen heitä ohittaessani huomannut!

        PS. Turvavälini edellä ajavaan on aina riittävä.

        Tuulilasin pesu auttaa takapuskurissa olevaan audikuskiin.
        Kun pesee lasin audikin tajuu o levansa lian lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeutta ajava on se asennevammainen, ei tuo aloittaja joka haluaa ajaa nopusrajoituksen mukaan.

        Laki ei koske minu vaan sinua


        Ranskalinen ravin y olan edessä tupakalla


        Mari s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leuhkat ne leveilee.

        vain köyhillä on kiire

        Hybriidi rav

        222hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää kerätä kokoajan vain pidempää letkaa, se on vaarallista ja puuduttavaa.

        vain köyhillä on aina kiire.
        Mulla on aikaa nauttia elämästä myös au t oillessani


        Rav 4. 222 hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö audikuskit tunne kelookaan
        Pitää lähtee liikkeelee ajoissa ei silloin kun olan myöhässä

        Rav four 222 hv

        Rav four😂😂

        Wow😂😂😂🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus on noloa. Pätevöidy ja sivisty, niin pääset oikeisiin töihin ja voit ostaa kunnon auton.

        Kaupparatsut maantiellä pätevöityneitä? Juttua tulee kuin huttua, jonka tämäkin kirjoitus edellä osoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitten mielummin asennevammainen, kun teiden tukko!

        Audi King.
        -Teiden King-

        Käykää iltalehden aivopesun kyllästämät vaikka ulkomailla ajmassa niin jopa nihrusilmät aukeaa, röllin metsänpeikön pimeästä tullen aistit ylikuormittuvat liikkeestä melusta määrästä suunnista nopeudesta, yhtäkkiä tuleekin ikävä sitä suomen "kaahaajaa" joka onkin vain sujuva liikkuja kun sinä olit REM unessa miettimässä sukukalleuksiasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää kerätä kokoajan vain pidempää letkaa, se on vaarallista ja puuduttavaa.

        sitten kun pelti rytisee on pitkät jonot tiellä ja sairaalassa, ymmärrän hyvin jos saa työsuhde auton ja ajotaidot eikä hermot riitä nopeus rajoituksen noudattamiseen, merkki tarkoittaa ylintä nopeutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus on noloa. Pätevöidy ja sivisty, niin pääset oikeisiin töihin ja voit ostaa kunnon auton.

        mistä pitää mielestäsi pitää olla kade, sinun työsuhde tai osamaksulla ostetusta kumipyörästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan millään DKW.lla halua ajaa. Minä Ajan Autolla enkä DKW merkkisellä sardiinipurkilla

        onko nimeämäsi auto trabant millä ajat


    • Anonyymi

      Toisessa keskustelussa asia sanottiin tosi hyvin.

      "En voi olla vastuussa muiden kanssa-autoilijoiden asennevammasta. Jos he haluavat ajaa ylinopeutta, niin saavat odotella vuoroaan ja vapaata kaistaa."

      Asennevamma ja kyvyttömyys noudattaa rajoituksia ei todellakaan anna tällaisille tyypeille mitään lisäoikeuksia eikä muille mitään lisävelvoitteita.

      • Ei niitä varmaan yleensä kaivatakaan. Kunhan nuo muita hitaammin ajavat edes niitä normaaleja velvoitteitaan noudattaisivat. Tärkeimmät:
        1) ei yritä estää ohitusta ja
        2) jättää poliisin hommat poliisille


      • Anonyymi

        Mutta fiksu antaa kiireilijöille mahdollisuuden mennä menojaan, se tekee omankin ajamisen turvalliseksi ja leppoisaksi kun ei tarvitse kytätä ja peitellä muiden menoa. Mitä idiootteja suomalaiset oikein ovat kun tärkeintä tuntuu olevan toisten tekemisten kyttääminen ja sääntöjen valvominen. Ei tuollainen johda mihinkään hyvään, vertaa KGB, Stasi jne.... kyttäysorganisaatiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta fiksu antaa kiireilijöille mahdollisuuden mennä menojaan, se tekee omankin ajamisen turvalliseksi ja leppoisaksi kun ei tarvitse kytätä ja peitellä muiden menoa. Mitä idiootteja suomalaiset oikein ovat kun tärkeintä tuntuu olevan toisten tekemisten kyttääminen ja sääntöjen valvominen. Ei tuollainen johda mihinkään hyvään, vertaa KGB, Stasi jne.... kyttäysorganisaatiot.

        Itseäni ihmetyttää kaikki toopet jotka eivät kykenen noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä.

        Lakia ja sääntöjä noudattava ei aiheuta tiukempia sääntöjä tai toiveita tiukemmasta kontrollista. Sen tekevät ne jotka eivät lakeja ja sääntöjä kykene noudattamaan. Esim. hidastetöyssyjä ei asenneta heistä johtuen jotka ajavat rajoituksen mukaisesti, vaan heistä johtuen jotka ajavat yli sallitun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta fiksu antaa kiireilijöille mahdollisuuden mennä menojaan, se tekee omankin ajamisen turvalliseksi ja leppoisaksi kun ei tarvitse kytätä ja peitellä muiden menoa. Mitä idiootteja suomalaiset oikein ovat kun tärkeintä tuntuu olevan toisten tekemisten kyttääminen ja sääntöjen valvominen. Ei tuollainen johda mihinkään hyvään, vertaa KGB, Stasi jne.... kyttäysorganisaatiot.

        Tietysti fiksu antaa noiden vähemmän fiksujen mennä menojaan, eihän heiltä kuitenkaan mitään fiksuutta voi odottaakaan. Fiksulla on myös oikeus liikkua ilman että nuo vähemmän fiksut häiritsevät ja vaarantavat muiden liikkumista.
        Ja kyllä fiksu joustaa ja noudattaa liikennesääntöjä. Vähemmän fiksut minä-minä -tyypit ei näköjään oikein kykene siihen eikä ymmärtämään fiksujen tätä ominaisuutta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei niitä varmaan yleensä kaivatakaan. Kunhan nuo muita hitaammin ajavat edes niitä normaaleja velvoitteitaan noudattaisivat. Tärkeimmät:
        1) ei yritä estää ohitusta ja
        2) jättää poliisin hommat poliisille

        Kyllä nuo ovat erittäin harvinaisia tilanteita liikenteessä verrattuna ylinopeutta ajavien aiheuttamiin haittoihin.

        Usein noita kohtaa omasta mielestään vain juuri nämä ylinopeuskaaharit. Tuntuu varmasti haitanteolta, kun ajaa lakia noudattaen sallittua nopeutta ja sen vuoksi saattaa ylinopeutta ajava hetkeksi joutua hidastamaan sallittuun nopeuteen, jos ohitus ei heti ole mahdollista.
        Ja se ei ole ’poliisina toimimista’ jos ei suostu nostamaan nopeuttaa yli sallitun vain siksi, että kaaharin ei tarvitsisi hidastaa, kuten ei sekään, että ei koko ajan viitsi oman matkantekonsa kustannuksella joustaa ylinopeutta ajavien hyväksi, vaikka kaahari kuinka roikkuisi takapuskurissa .
        Myös liikennesääntöjä noudattavalla on oikeus tehdä ohitus esim rekoista tai muista hitaammin ajavista. Myös moottoriteillä. Se, että ylinopeuskaahari on hetikohta takapuskurissa, kun ohituksessa ei nopeus nousekaan hurjaan ylinopeuteen, on ylinopeutta ajavan vika ja ongelma, joka johtuu osaamisen puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni ihmetyttää kaikki toopet jotka eivät kykenen noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä.

        Lakia ja sääntöjä noudattava ei aiheuta tiukempia sääntöjä tai toiveita tiukemmasta kontrollista. Sen tekevät ne jotka eivät lakeja ja sääntöjä kykene noudattamaan. Esim. hidastetöyssyjä ei asenneta heistä johtuen jotka ajavat rajoituksen mukaisesti, vaan heistä johtuen jotka ajavat yli sallitun.

        Hidastetöyssyt asetetaan paikallisen liikenneinsinöörin ja kuntatekniikkapäällikön veemäisyyden ja asiantuntemattomuuden perustusteella, johon ei ole mitään vaikutusta sillä ajettaanko ko. paikassa yli tai alle sallitun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hidastetöyssyt asetetaan paikallisen liikenneinsinöörin ja kuntatekniikkapäällikön veemäisyyden ja asiantuntemattomuuden perustusteella, johon ei ole mitään vaikutusta sillä ajettaanko ko. paikassa yli tai alle sallitun.

        Ja sitten vaan foliohattu syvempään ja kohti uusia salaliittoteorioita. Kai tiesit myös sen, että maapallo on litteä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo ovat erittäin harvinaisia tilanteita liikenteessä verrattuna ylinopeutta ajavien aiheuttamiin haittoihin.

        Usein noita kohtaa omasta mielestään vain juuri nämä ylinopeuskaaharit. Tuntuu varmasti haitanteolta, kun ajaa lakia noudattaen sallittua nopeutta ja sen vuoksi saattaa ylinopeutta ajava hetkeksi joutua hidastamaan sallittuun nopeuteen, jos ohitus ei heti ole mahdollista.
        Ja se ei ole ’poliisina toimimista’ jos ei suostu nostamaan nopeuttaa yli sallitun vain siksi, että kaaharin ei tarvitsisi hidastaa, kuten ei sekään, että ei koko ajan viitsi oman matkantekonsa kustannuksella joustaa ylinopeutta ajavien hyväksi, vaikka kaahari kuinka roikkuisi takapuskurissa .
        Myös liikennesääntöjä noudattavalla on oikeus tehdä ohitus esim rekoista tai muista hitaammin ajavista. Myös moottoriteillä. Se, että ylinopeuskaahari on hetikohta takapuskurissa, kun ohituksessa ei nopeus nousekaan hurjaan ylinopeuteen, on ylinopeutta ajavan vika ja ongelma, joka johtuu osaamisen puutteesta.

        Itse asiassa lähes 90% kuskeista nostaa nopeutta kun heitä ohittaa. Helpoiten tämän huomaa moottoritiellä kun käyttää vakionnopeudensäädintä. Nopeusero voi lähestyttäessä olla luokkaa 10 km/h, mutta kun vierelle asti pääsee, voidaan mennä kilometritolkulla vierekkäin (useimmiten vain hetki ja sitten vauhti taas tippuu). Ihan peruspsykologiaa. Tämän takia ohituksissa onkin syytä olla riittävästi nopeutta, etteivät nuo onnistu estämisessä.

        Ylinopeus ei aiheuta ongelmia. Ylinopeutta ajavat voivat ongelmia aiheuttaa, mutta hyvin harvoin minä moista kohtaan. Muistan kerran viimeisen parin vuoden ajalta kun joku on roikkunut takapuskurissa niin, että olen joutunut tekemään asialle jotakin ja ehkä puolen tusinaa kertaa kun joku on koukannut liian lähelle eteen ohituksen jälkeen.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Itse asiassa lähes 90% kuskeista nostaa nopeutta kun heitä ohittaa. Helpoiten tämän huomaa moottoritiellä kun käyttää vakionnopeudensäädintä. Nopeusero voi lähestyttäessä olla luokkaa 10 km/h, mutta kun vierelle asti pääsee, voidaan mennä kilometritolkulla vierekkäin (useimmiten vain hetki ja sitten vauhti taas tippuu). Ihan peruspsykologiaa. Tämän takia ohituksissa onkin syytä olla riittävästi nopeutta, etteivät nuo onnistu estämisessä.

        Ylinopeus ei aiheuta ongelmia. Ylinopeutta ajavat voivat ongelmia aiheuttaa, mutta hyvin harvoin minä moista kohtaan. Muistan kerran viimeisen parin vuoden ajalta kun joku on roikkunut takapuskurissa niin, että olen joutunut tekemään asialle jotakin ja ehkä puolen tusinaa kertaa kun joku on koukannut liian lähelle eteen ohituksen jälkeen.

        Oikeasti 89,43% kuskeista nostaa nopeutta kun heitä ohittaa. Siksi ohituksessa nopeuseron pitää olla ainakin 42,75% ja mielellään vielä enemmän.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Itse asiassa lähes 90% kuskeista nostaa nopeutta kun heitä ohittaa. Helpoiten tämän huomaa moottoritiellä kun käyttää vakionnopeudensäädintä. Nopeusero voi lähestyttäessä olla luokkaa 10 km/h, mutta kun vierelle asti pääsee, voidaan mennä kilometritolkulla vierekkäin (useimmiten vain hetki ja sitten vauhti taas tippuu). Ihan peruspsykologiaa. Tämän takia ohituksissa onkin syytä olla riittävästi nopeutta, etteivät nuo onnistu estämisessä.

        Ylinopeus ei aiheuta ongelmia. Ylinopeutta ajavat voivat ongelmia aiheuttaa, mutta hyvin harvoin minä moista kohtaan. Muistan kerran viimeisen parin vuoden ajalta kun joku on roikkunut takapuskurissa niin, että olen joutunut tekemään asialle jotakin ja ehkä puolen tusinaa kertaa kun joku on koukannut liian lähelle eteen ohituksen jälkeen.

        Itse ajan lähes aina vakkari päällä moottoriteillä ja liikun erittäin usein 3-tiellä. En ole havainnut tuollaista nopeuden nostoa oikeastaan koskaan, ei ainakaan nyt tule mieleen. Tosin vakkarini on asetettu sallittujen nopeuksien mukaisesti, jopa hiukan ylikin, 2-3 km/t navin mukaan.
        Sallittua nopeutta moottoriteillä ajellessa ohitustarve on tietysti vähäisempikin ja eniten joutuu ohittamaan raskasta liikennettä. Siinäkin riittää mainiosti vakkarinopeus ellei näitä ylinopeussankareita lasketa. Heillehän tuntuu olevan vaikea pudottaa nopeus sallittuun, vaikka kyse ei ole kovin pitkästä ajasta, kun joutuu perässäni ajamaan sallittua nopeutta ohitukseni ajan. Takapuskurissa tuntuvat viihtyvän nekin hetket, jotkut jopa kehtaavat vilkutella tai muuten osoittaa mieltään. Ei vakkarini niihin mitenkään reagoi, joten turhaa se on.

        Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin, mutta vain
        ylinopeus on liikennesääntöjen rikkomista. Tai siis noita nopeuksia ajavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan lähes aina vakkari päällä moottoriteillä ja liikun erittäin usein 3-tiellä. En ole havainnut tuollaista nopeuden nostoa oikeastaan koskaan, ei ainakaan nyt tule mieleen. Tosin vakkarini on asetettu sallittujen nopeuksien mukaisesti, jopa hiukan ylikin, 2-3 km/t navin mukaan.
        Sallittua nopeutta moottoriteillä ajellessa ohitustarve on tietysti vähäisempikin ja eniten joutuu ohittamaan raskasta liikennettä. Siinäkin riittää mainiosti vakkarinopeus ellei näitä ylinopeussankareita lasketa. Heillehän tuntuu olevan vaikea pudottaa nopeus sallittuun, vaikka kyse ei ole kovin pitkästä ajasta, kun joutuu perässäni ajamaan sallittua nopeutta ohitukseni ajan. Takapuskurissa tuntuvat viihtyvän nekin hetket, jotkut jopa kehtaavat vilkutella tai muuten osoittaa mieltään. Ei vakkarini niihin mitenkään reagoi, joten turhaa se on.

        Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin, mutta vain
        ylinopeus on liikennesääntöjen rikkomista. Tai siis noita nopeuksia ajavat.

        > Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin

        Tätä väitettä aina kuulee, mutta vielä ei ole kukaan onnistunut perustelemaan mekanismia, jolla tuo haitta aiheutuisi tai mikä se konkreettisesti olisi.

        Fakta on, että hitaammin ajavat häiritsevät nopeammin ajavia, mutta toisen päin tuota ei juuri tapahdu. Rajoitus on tuossa suhteessa sivuseikka.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin

        Tätä väitettä aina kuulee, mutta vielä ei ole kukaan onnistunut perustelemaan mekanismia, jolla tuo haitta aiheutuisi tai mikä se konkreettisesti olisi.

        Fakta on, että hitaammin ajavat häiritsevät nopeammin ajavia, mutta toisen päin tuota ei juuri tapahdu. Rajoitus on tuossa suhteessa sivuseikka.

        On se perusteltu moneen kertaan. Ja kaikki, jotka pystyvät, myös ymmärtävät sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se perusteltu moneen kertaan. Ja kaikki, jotka pystyvät, myös ymmärtävät sen.

        Jeps. Vaatii ilmeisesti hieman erilaista ajattelutapaa, että sen voi ymmärtää. Ei taida yliopistokoulutus siihen riittää. :)


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jeps. Vaatii ilmeisesti hieman erilaista ajattelutapaa, että sen voi ymmärtää. Ei taida yliopistokoulutus siihen riittää. :)

        Niin vaatii. Loogista sellaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin vaatii. Loogista sellaista.

        Joo, vähän erilaista logiikkaa vaan... :)


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin

        Tätä väitettä aina kuulee, mutta vielä ei ole kukaan onnistunut perustelemaan mekanismia, jolla tuo haitta aiheutuisi tai mikä se konkreettisesti olisi.

        Fakta on, että hitaammin ajavat häiritsevät nopeammin ajavia, mutta toisen päin tuota ei juuri tapahdu. Rajoitus on tuossa suhteessa sivuseikka.

        Yhtä lailla faktaa on sekin, että ylinopeutta ajavat häiritsevät sallittua nopeutta ajavia. Toisinpäin harvoin, jos jätetään nämä ylinopeuskaaharit huomiotta. Tottakai ylinopeutta ajavia häiritsee ne jotka noudattavat liikennesääntöjä nopeudenkin sihteen, jos ohi ei heti pääse. Se on kuitenkin lopulta tuon ylinopeuskaaharin itsensä aiheuttama häiriö.
        Ylinopeuksista ja ’alinopeuksistahan’ tässä on perimmiltään kyse. Vain ylinopeus on lainvastaista.

        Tuota on perusteltu näissä kirjoituksissa vaikka kuinka monta kertaa ja lähes joka kerta eri keskusteluissa. Asenteestasi johtuen et ehkä kykene ymmärtämään etkä havaitsemaan noita perusteluita.
        Ei yliopistokoulutuskaan ole tae mistään, kun asenne peittää kyvyn ajatella selkeästi näinkin yksinkertaisesta asiasta kuin liikennesäännöistä ja siitä, ettei ole liikenteessä ainoa toimija. Sinä olet malliesimerkki tästä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Joo, vähän erilaista logiikkaa vaan... :)

        Aivan, todellakin erilaista 👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä lailla faktaa on sekin, että ylinopeutta ajavat häiritsevät sallittua nopeutta ajavia. Toisinpäin harvoin, jos jätetään nämä ylinopeuskaaharit huomiotta. Tottakai ylinopeutta ajavia häiritsee ne jotka noudattavat liikennesääntöjä nopeudenkin sihteen, jos ohi ei heti pääse. Se on kuitenkin lopulta tuon ylinopeuskaaharin itsensä aiheuttama häiriö.
        Ylinopeuksista ja ’alinopeuksistahan’ tässä on perimmiltään kyse. Vain ylinopeus on lainvastaista.

        Tuota on perusteltu näissä kirjoituksissa vaikka kuinka monta kertaa ja lähes joka kerta eri keskusteluissa. Asenteestasi johtuen et ehkä kykene ymmärtämään etkä havaitsemaan noita perusteluita.
        Ei yliopistokoulutuskaan ole tae mistään, kun asenne peittää kyvyn ajatella selkeästi näinkin yksinkertaisesta asiasta kuin liikennesäännöistä ja siitä, ettei ole liikenteessä ainoa toimija. Sinä olet malliesimerkki tästä.

        > Tuota on perusteltu

        Ei ole. Perustelut ovat useimmiten jotain seuraavista:
        1. Ylinopeutta ajavat eivät noudata turvaväliä
        2. Ylinopeutta ajavat tulevat ohituksen jälkeen suoraan eteen
        3. Ylinopeutta ajavat estävät muita ohittamasta

        Kaksi ensimmäistä ovat olkiukkoja ja kolmas on, kuten tässäkin varmaan jo todettiin, täysin päin vastoin todellisuuden kanssa. Reilua ylinopeutta ajava estää muiden ohitusta vähemmän kuin lähes samaa nopeutta ohitettavan kanssa ajava.

        Säännöt ovat eri asia. Kukaan ei kiellä, että ylinopeus on laitonta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Tuota on perusteltu

        Ei ole. Perustelut ovat useimmiten jotain seuraavista:
        1. Ylinopeutta ajavat eivät noudata turvaväliä
        2. Ylinopeutta ajavat tulevat ohituksen jälkeen suoraan eteen
        3. Ylinopeutta ajavat estävät muita ohittamasta

        Kaksi ensimmäistä ovat olkiukkoja ja kolmas on, kuten tässäkin varmaan jo todettiin, täysin päin vastoin todellisuuden kanssa. Reilua ylinopeutta ajava estää muiden ohitusta vähemmän kuin lähes samaa nopeutta ohitettavan kanssa ajava.

        Säännöt ovat eri asia. Kukaan ei kiellä, että ylinopeus on laitonta.

        No, tässä sinä juuri ihan itse osoitit, ettet ymmärrä asiaa. Mutta ison olkiukon osasit rakentaa, eli ei turha viesti ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, tässä sinä juuri ihan itse osoitit, ettet ymmärrä asiaa. Mutta ison olkiukon osasit rakentaa, eli ei turha viesti ollenkaan.

        Kiitos osallistumisesta keskusteluun. Sääli ettei sinulla ollut mitään annettavaa, mutta ehkä ensi kerralla?
        Yrittäisit edes kumota nuo väitteeni tai tarjota jotain uusia argumentteja ylinopeutta vastaan...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Tuota on perusteltu

        Ei ole. Perustelut ovat useimmiten jotain seuraavista:
        1. Ylinopeutta ajavat eivät noudata turvaväliä
        2. Ylinopeutta ajavat tulevat ohituksen jälkeen suoraan eteen
        3. Ylinopeutta ajavat estävät muita ohittamasta

        Kaksi ensimmäistä ovat olkiukkoja ja kolmas on, kuten tässäkin varmaan jo todettiin, täysin päin vastoin todellisuuden kanssa. Reilua ylinopeutta ajava estää muiden ohitusta vähemmän kuin lähes samaa nopeutta ohitettavan kanssa ajava.

        Säännöt ovat eri asia. Kukaan ei kiellä, että ylinopeus on laitonta.

        On lukuisia kertoja.
        Nuo kaksi ensimmäistä listassasi eivät oikeastaan liity koko ylinopeusjuttuun enkä ole huomannut niitä käytetyn perusteluina ylinopeuden haitoista liikenteelle. Voi tietysti olla niinkin, ettei noitakaan juuri jaksa huomioida, kun muukaan liikennesääntöjen noudattaminen ei juuri kiinnosta.

        Kolmas jo onkin usein. Varsinkin moottoriteillä vilkkaassa liikenteessä, koska kovin ’terveellistä’ ei ole ohittaa esim raskasta liikennettä, jos takaa tulee jatkuvasti ylinopeutta ajavia. Ja jos niin kuitenkin tekee, niin nämä ylinopeussankarit heti reagoivat syyttäen vaikkapa liikenteen häirinnästä.
        Reilua ylinopeutta ajaen tulee jatkuvasti ohitustarvetta. Moottoritiellä siitä on haittaa ennenkaikkea vilkkaan liikenteen aikana, kun sääntöjen mukaisesti ajavien ohitusmahdollisuudet vaikeutuvat. Muilla maanteillä lienee selvää sinullekin mikä haitta on tuon em lisäksi.
        Se, että reipasta ylinopeutta ajetaan muun liikenteen joukossa on aika iso riski ja pienempää ylinopeutta vähän pienempi riski, on päivän selvää enkä oikein ymmärrä miksi et sitä tajua ja jaksat niitä puolustella. Korkeakoulutausta ei estä järkevää ajattelua ja lain noudattamisen järkevyyden ymmärtämistä. Siitä minulla on kokemusta oman taustani myötä. En usko yliopistotaustankaan sitä tekevän. Toteathan itse, että ylinopeus on laitonta, joten miksi suhtaudut silti niihin ilmeisen hyväksyvästi ja ymmärryksellä. Outoa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kiitos osallistumisesta keskusteluun. Sääli ettei sinulla ollut mitään annettavaa, mutta ehkä ensi kerralla?
        Yrittäisit edes kumota nuo väitteeni tai tarjota jotain uusia argumentteja ylinopeutta vastaan...

        Ei se nyt ole "ei mitään annettavaa" jos saa trollin mielen pahoittumaan ihan vaan kirjoittamalla, miten asia on.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin

        Tätä väitettä aina kuulee, mutta vielä ei ole kukaan onnistunut perustelemaan mekanismia, jolla tuo haitta aiheutuisi tai mikä se konkreettisesti olisi.

        Fakta on, että hitaammin ajavat häiritsevät nopeammin ajavia, mutta toisen päin tuota ei juuri tapahdu. Rajoitus on tuossa suhteessa sivuseikka.

        ....”, mutta vielä ei ole kukaan onnistunut perustelemaan mekanismia, jolla tuo haitta aiheutuisi tai mikä se konkreettisesti olisi.”

        Tarkoitat siis, ettei kukaan ole onnistunut perustelemaan sitä niin yksinkertaisilla sanankäänteillä, että sinä olisit sen ymmärtänyt. Ei, vaikka monenlaita rautalankamallia on sinullekin väännetty.
        Aika harvalla taitaa olla tarpeeksi suuret rautalankavarastot....


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....”, mutta vielä ei ole kukaan onnistunut perustelemaan mekanismia, jolla tuo haitta aiheutuisi tai mikä se konkreettisesti olisi.”

        Tarkoitat siis, ettei kukaan ole onnistunut perustelemaan sitä niin yksinkertaisilla sanankäänteillä, että sinä olisit sen ymmärtänyt. Ei, vaikka monenlaita rautalankamallia on sinullekin väännetty.
        Aika harvalla taitaa olla tarpeeksi suuret rautalankavarastot....

        Juuri niin.

        Minussa kun on sellainen ikävä piirre, että tuppaan ajattelemaan asioita loogisesti. Kaikenlaiseen mutuun ja epämääräiseen örinään pohjaavia "perusteluita" on kyllä nähty, mutta niistä puuttuu se kiinteä ydin.

        Pitää olla todella paljon rautalankaa, kun yrittää olematonta todistaa olevaksi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Tuota on perusteltu

        Ei ole. Perustelut ovat useimmiten jotain seuraavista:
        1. Ylinopeutta ajavat eivät noudata turvaväliä
        2. Ylinopeutta ajavat tulevat ohituksen jälkeen suoraan eteen
        3. Ylinopeutta ajavat estävät muita ohittamasta

        Kaksi ensimmäistä ovat olkiukkoja ja kolmas on, kuten tässäkin varmaan jo todettiin, täysin päin vastoin todellisuuden kanssa. Reilua ylinopeutta ajava estää muiden ohitusta vähemmän kuin lähes samaa nopeutta ohitettavan kanssa ajava.

        Säännöt ovat eri asia. Kukaan ei kiellä, että ylinopeus on laitonta.

        Tosi usein tulee pussitetuksi hitaamman taakse, kun pitää himmata ja odottaa kun ylinopeutta ajavat ovat jääneet vasemmalle kaistalla ajaman eikä sinne pääse sujuvasti siirtymään. Haastani sinut ajamaan viikon verran maksimissaan tasan suurinta sallittua nopeutta ja huomioimaan tilanteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosi usein tulee pussitetuksi hitaamman taakse, kun pitää himmata ja odottaa kun ylinopeutta ajavat ovat jääneet vasemmalle kaistalla ajaman eikä sinne pääse sujuvasti siirtymään. Haastani sinut ajamaan viikon verran maksimissaan tasan suurinta sallittua nopeutta ja huomioimaan tilanteet.

        Olen ajanut muutaman päivän, enkä täällä Helsingin liepeillä ole tuota tilannetta huomannut. Ehkäpä siksi, että minä käytän vilkkua ja osaan vaihtaa kaistaa?

        Paljon pahempia pusseja tulee, kun vasemmalla kaistallakin ajetaan sitä suurinta sallittua. Silloin siihen muodostuu nopeasti yhtenäinen jono, usein vielä varsin pienillä turvaväleillä, johon mukaan vaihtaminen onkin paljon vaikeampaa. Ja tuo jono kulkee sen verran hitaasti, että usein pitää odotela kilometritolkulla, että se menee ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi usein tulee pussitetuksi hitaamman taakse, kun pitää himmata ja odottaa kun ylinopeutta ajavat ovat jääneet vasemmalle kaistalla ajaman eikä sinne pääse sujuvasti siirtymään. Haastani sinut ajamaan viikon verran maksimissaan tasan suurinta sallittua nopeutta ja huomioimaan tilanteet.

        Ei tule, kun vaan menee sinne vasemmalle kaistalle. Ne siellä jo olevat kyllä osaavat hiljentää, mikäli ovat ajaneet ylinopeutta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Juuri niin.

        Minussa kun on sellainen ikävä piirre, että tuppaan ajattelemaan asioita loogisesti. Kaikenlaiseen mutuun ja epämääräiseen örinään pohjaavia "perusteluita" on kyllä nähty, mutta niistä puuttuu se kiinteä ydin.

        Pitää olla todella paljon rautalankaa, kun yrittää olematonta todistaa olevaksi.

        Olet oikeassa. Sinulla on sellainen ikävä piirre, ettei mikään asiallisesti ja loogisesti perusteltu itsestään selvä tosiasiakaan mene perille.
        Ja kun jokaisella on rajalliset rautalankavarastot, niin ei niitä kannata tuhlata. Kyllä monille on selvää sekin elämän tosiasia, että lopultakin on tyypillisesti kahdenlaisia ihmisiä, niitä joille ei tarvitse selittää ja niitä joille ei kannata selittää. Tämä on sinun osaltasi kyllä hyvin selkeästi nähtävissä ja että kuulut tuohon jälkimmäiseen ryhmään.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Olen ajanut muutaman päivän, enkä täällä Helsingin liepeillä ole tuota tilannetta huomannut. Ehkäpä siksi, että minä käytän vilkkua ja osaan vaihtaa kaistaa?

        Paljon pahempia pusseja tulee, kun vasemmalla kaistallakin ajetaan sitä suurinta sallittua. Silloin siihen muodostuu nopeasti yhtenäinen jono, usein vielä varsin pienillä turvaväleillä, johon mukaan vaihtaminen onkin paljon vaikeampaa. Ja tuo jono kulkee sen verran hitaasti, että usein pitää odotela kilometritolkulla, että se menee ohi.

        Vasemmalla kaistallakin on oikeus ajaa lainmukaisesti. Ja itse asiassa näin pitääkin tehdä. Jos jonoa sen takia syntyy, että vasemmalla kaistalla ajetaan suurinta sallittua nopeutta, niin kykenetkö kovasti kehumallasi yliopistokoulutuksesi tuomalla loogisella ajattelukyvylläsi päättelemään mistä se voi johtua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmalla kaistallakin on oikeus ajaa lainmukaisesti. Ja itse asiassa näin pitääkin tehdä. Jos jonoa sen takia syntyy, että vasemmalla kaistalla ajetaan suurinta sallittua nopeutta, niin kykenetkö kovasti kehumallasi yliopistokoulutuksesi tuomalla loogisella ajattelukyvylläsi päättelemään mistä se voi johtua?

        > Jos jonoa sen takia syntyy, että vasemmalla kaistalla ajetaan
        > suurinta sallittua nopeutta, niin kykenetkö kovasti kehumallasi
        > yliopistokoulutuksesi tuomalla loogisella ajattelukyvylläsi
        > päättelemään mistä se voi johtua?

        Ei tarvitse, koska kerroit sen johtuvan siitä, että vasemmalla ajetaan suurinta sallittua nopeutta. Yleensä toki tuohon yhdistyy vielä haluttomuus noudattaa lakia silloin kun muut siitä hyötyisivät, eli vaihtaa takaisin oikealle kun ohitus on suoritettu...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Jos jonoa sen takia syntyy, että vasemmalla kaistalla ajetaan
        > suurinta sallittua nopeutta, niin kykenetkö kovasti kehumallasi
        > yliopistokoulutuksesi tuomalla loogisella ajattelukyvylläsi
        > päättelemään mistä se voi johtua?

        Ei tarvitse, koska kerroit sen johtuvan siitä, että vasemmalla ajetaan suurinta sallittua nopeutta. Yleensä toki tuohon yhdistyy vielä haluttomuus noudattaa lakia silloin kun muut siitä hyötyisivät, eli vaihtaa takaisin oikealle kun ohitus on suoritettu...

        Kun moottoritiellä vasemmalla kaistalla joku ajaa suurinta sallittua nopeutta, niin poikkeuksetta taakse syntyy jonoa, jos liikennettä on vähänkin enemmän. Näinhän ei tapahtuisi elleivät taakse jonoutuvat ajaisi ylinopeutta.
        Varmasti noiden ylinopeutta ajavien takapuskurissa roikkuvien mielestä yleensä tuo suurinta sallittua nopeutta ajava siirtyy liian hitaasti takaisin oikealle kaistalle ja että se johtuu ’haluttomuudesta noudattaa lakia’. Juuri tyypillisesti noin ajattelevat nuo itse ’lakia haluttomasti noudattavat’ ylinopeutta ajavat. Huomaatko mitään kohtuuttomuutta tuossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun moottoritiellä vasemmalla kaistalla joku ajaa suurinta sallittua nopeutta, niin poikkeuksetta taakse syntyy jonoa, jos liikennettä on vähänkin enemmän. Näinhän ei tapahtuisi elleivät taakse jonoutuvat ajaisi ylinopeutta.
        Varmasti noiden ylinopeutta ajavien takapuskurissa roikkuvien mielestä yleensä tuo suurinta sallittua nopeutta ajava siirtyy liian hitaasti takaisin oikealle kaistalle ja että se johtuu ’haluttomuudesta noudattaa lakia’. Juuri tyypillisesti noin ajattelevat nuo itse ’lakia haluttomasti noudattavat’ ylinopeutta ajavat. Huomaatko mitään kohtuuttomuutta tuossa?

        > Näinhän ei tapahtuisi elleivät taakse jonoutuvat ajaisi ylinopeutta.

        Tapahtuisi. Et ilmeisesti ymmärrä liikenteen dynamiikasta mitään. Katsos kun tieosuudella on tietty välityskyky ja kun se ylitetään, jonoa muodostuu. Nopeudesta riippumatta (noh, melkein. Jos nopeus on tarpeeksi korkea, jonoa muodostuu hieman vähemmän, mutta toisaalta jonon muodostuessa nopeus yleensä laskee).

        > Juuri tyypillisesti noin ajattelevat nuo itse ’lakia haluttomasti
        > noudattavat’ ylinopeutta ajavat

        Minä en tiedä, mitä muut ajattelevat, mutta sen tiedän, että ohituskaistalla hitaasti ajavat usein eivät vaivaudu siirtymään oikealle kovinkaan nopeasti. Saattaa olla satojen metrien rako, mutta siinä vaan junnataan vasemmalla...

        Minulle on itse asiassa ihan sama mitä sinä siellä ratissa ajat, mutta jos yrittäisit huomioida muut edes vähän. Ja jos se ei onnistu, niin noudattaisit edes lakia.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Näinhän ei tapahtuisi elleivät taakse jonoutuvat ajaisi ylinopeutta.

        Tapahtuisi. Et ilmeisesti ymmärrä liikenteen dynamiikasta mitään. Katsos kun tieosuudella on tietty välityskyky ja kun se ylitetään, jonoa muodostuu. Nopeudesta riippumatta (noh, melkein. Jos nopeus on tarpeeksi korkea, jonoa muodostuu hieman vähemmän, mutta toisaalta jonon muodostuessa nopeus yleensä laskee).

        > Juuri tyypillisesti noin ajattelevat nuo itse ’lakia haluttomasti
        > noudattavat’ ylinopeutta ajavat

        Minä en tiedä, mitä muut ajattelevat, mutta sen tiedän, että ohituskaistalla hitaasti ajavat usein eivät vaivaudu siirtymään oikealle kovinkaan nopeasti. Saattaa olla satojen metrien rako, mutta siinä vaan junnataan vasemmalla...

        Minulle on itse asiassa ihan sama mitä sinä siellä ratissa ajat, mutta jos yrittäisit huomioida muut edes vähän. Ja jos se ei onnistu, niin noudattaisit edes lakia.

        Näköjään sinulle on todella vaikeaa ymmärtää liikenteen dynamiikkaa mitä tulee ylinopeutta ajavien tuottamaan häiriöön. Jo tämäkin keskustelu se todistaa.

        Tiekapasiteetin ylitys on aivan toinen asia kuin mistä nyt keskustellaan. Jos tiekapasiteetti ylittyy eli autoja on tiellä liikaa, niin silloinhan jonot kulkevat kokolailla tasaista nopeutta eikä edes ylinopeussankarit pääse helposti rikkomaan lakia nopeuden suhteen. Ei, vaan joutuvat tyytymään hitaimpien nopeuteen.,

        Kun ajat ohituskaistalla huomattavaa ylinopeutta, niin onhan se selvää, että lakia noudattavien liikkuminen tuntuu häirinnältä, kun joudut hidastamaan. Jos ajaisit sääntöjen mukaan, niin mitään häiriötähän ei sinulle koituisi, vaikkei edellä sallittua nopeutta ajava siirtyisikään niin nopeasti oikealle kaistalle, jotta se sinua tyydyttäisi.
        Et siis edelleenkään tajua sitä edellisessä kirjoituksessani mainittua kohtuuttomuutta, kun ylinopeutta ajavat edellyttävät sallittua nopeutta ajavilta mitä tulee lain noudattamiseen.

        Aika kohtuutonta on sinun syyttää minua liikenteessä muiden huomioimisesta, jos pyrin ajamaan parhaani mukaan lakia noudattaen. .
        Jos joku jättää muut huomiotta ja myös lain huomiotta olet juuri sinä kirjoitustesi ja asenteesi perusteella ja sen näytät tekevän vieläpä tarkoituksella
        Minulle on tosiaan aivan ykshailee vaikka kaahailet ylinopeuttasi ja rikot lakia sen kuin kerkiät, kunhan vaan et vaarantaisi muita ja aiheuttaisi häiriöitä sujuvaan liikenteeseen. Et ole valitettavasti edes ainoa, mutta kovasti puolustelet toimintaasi täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään sinulle on todella vaikeaa ymmärtää liikenteen dynamiikkaa mitä tulee ylinopeutta ajavien tuottamaan häiriöön. Jo tämäkin keskustelu se todistaa.

        Tiekapasiteetin ylitys on aivan toinen asia kuin mistä nyt keskustellaan. Jos tiekapasiteetti ylittyy eli autoja on tiellä liikaa, niin silloinhan jonot kulkevat kokolailla tasaista nopeutta eikä edes ylinopeussankarit pääse helposti rikkomaan lakia nopeuden suhteen. Ei, vaan joutuvat tyytymään hitaimpien nopeuteen.,

        Kun ajat ohituskaistalla huomattavaa ylinopeutta, niin onhan se selvää, että lakia noudattavien liikkuminen tuntuu häirinnältä, kun joudut hidastamaan. Jos ajaisit sääntöjen mukaan, niin mitään häiriötähän ei sinulle koituisi, vaikkei edellä sallittua nopeutta ajava siirtyisikään niin nopeasti oikealle kaistalle, jotta se sinua tyydyttäisi.
        Et siis edelleenkään tajua sitä edellisessä kirjoituksessani mainittua kohtuuttomuutta, kun ylinopeutta ajavat edellyttävät sallittua nopeutta ajavilta mitä tulee lain noudattamiseen.

        Aika kohtuutonta on sinun syyttää minua liikenteessä muiden huomioimisesta, jos pyrin ajamaan parhaani mukaan lakia noudattaen. .
        Jos joku jättää muut huomiotta ja myös lain huomiotta olet juuri sinä kirjoitustesi ja asenteesi perusteella ja sen näytät tekevän vieläpä tarkoituksella
        Minulle on tosiaan aivan ykshailee vaikka kaahailet ylinopeuttasi ja rikot lakia sen kuin kerkiät, kunhan vaan et vaarantaisi muita ja aiheuttaisi häiriöitä sujuvaan liikenteeseen. Et ole valitettavasti edes ainoa, mutta kovasti puolustelet toimintaasi täällä.

        > Jos ajaisit sääntöjen mukaan, niin mitään häiriötähän ei sinulle
        > koituisi, vaikkei edellä sallittua nopeutta ajava siirtyisikään niin
        > nopeasti oikealle kaistalle, jotta se sinua tyydyttäisi.

        Erona vaan on se, että minä (ja 90% muistakin) ajan ylinopeutta ja nuo lakia rikkovat häiritsevän minun (ja 90% muista) etenemistä.

        Sen sijaan se ylinopeutta ajava lainrikkoja ei häiritse muiden etenemistä, kuten tästäkin keskustelusta on opittu. Yhtäkään häiritsevää tekijää ei vaan ole löytynyt. Ainoastaan kotipoliiseja, joita häiritsee kun muilla on mukavampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään sinulle on todella vaikeaa ymmärtää liikenteen dynamiikkaa mitä tulee ylinopeutta ajavien tuottamaan häiriöön. Jo tämäkin keskustelu se todistaa.

        Tiekapasiteetin ylitys on aivan toinen asia kuin mistä nyt keskustellaan. Jos tiekapasiteetti ylittyy eli autoja on tiellä liikaa, niin silloinhan jonot kulkevat kokolailla tasaista nopeutta eikä edes ylinopeussankarit pääse helposti rikkomaan lakia nopeuden suhteen. Ei, vaan joutuvat tyytymään hitaimpien nopeuteen.,

        Kun ajat ohituskaistalla huomattavaa ylinopeutta, niin onhan se selvää, että lakia noudattavien liikkuminen tuntuu häirinnältä, kun joudut hidastamaan. Jos ajaisit sääntöjen mukaan, niin mitään häiriötähän ei sinulle koituisi, vaikkei edellä sallittua nopeutta ajava siirtyisikään niin nopeasti oikealle kaistalle, jotta se sinua tyydyttäisi.
        Et siis edelleenkään tajua sitä edellisessä kirjoituksessani mainittua kohtuuttomuutta, kun ylinopeutta ajavat edellyttävät sallittua nopeutta ajavilta mitä tulee lain noudattamiseen.

        Aika kohtuutonta on sinun syyttää minua liikenteessä muiden huomioimisesta, jos pyrin ajamaan parhaani mukaan lakia noudattaen. .
        Jos joku jättää muut huomiotta ja myös lain huomiotta olet juuri sinä kirjoitustesi ja asenteesi perusteella ja sen näytät tekevän vieläpä tarkoituksella
        Minulle on tosiaan aivan ykshailee vaikka kaahailet ylinopeuttasi ja rikot lakia sen kuin kerkiät, kunhan vaan et vaarantaisi muita ja aiheuttaisi häiriöitä sujuvaan liikenteeseen. Et ole valitettavasti edes ainoa, mutta kovasti puolustelet toimintaasi täällä.

        Onko sinulla jokin pätevä syy ruokkia tuota trollia? Tuo trollaus on ehkä noin 20 vuotta vanha. Ja se jatkuu niin kauan kuin sitä joku ruokkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jokin pätevä syy ruokkia tuota trollia? Tuo trollaus on ehkä noin 20 vuotta vanha. Ja se jatkuu niin kauan kuin sitä joku ruokkii.

        Ei oikeastaan ole, vaan muuten vain keskustella ja kun on melkoisen helppoa on osoittaa hänen argumenttinsa hataruudet, niin inhimillisesti katsoen kiusaus jatkaa on jonkinmoinen. Eihän tästä samoja näkökulmia toistavasta keskustelusta kaiketi kenellekään mitään erityistä mielipahaa synny? Ei ole tarkoitus.

        Ymmärrän kyllä erinomaisesti, ettei tästä keskustelusta ole mitään hyötyä eikä saa aikaiseksi muutosta mihinkään suuntaan hänenkään osalta. Onhan se nähty vuosien aikana.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Jos ajaisit sääntöjen mukaan, niin mitään häiriötähän ei sinulle
        > koituisi, vaikkei edellä sallittua nopeutta ajava siirtyisikään niin
        > nopeasti oikealle kaistalle, jotta se sinua tyydyttäisi.

        Erona vaan on se, että minä (ja 90% muistakin) ajan ylinopeutta ja nuo lakia rikkovat häiritsevän minun (ja 90% muista) etenemistä.

        Sen sijaan se ylinopeutta ajava lainrikkoja ei häiritse muiden etenemistä, kuten tästäkin keskustelusta on opittu. Yhtäkään häiritsevää tekijää ei vaan ole löytynyt. Ainoastaan kotipoliiseja, joita häiritsee kun muilla on mukavampaa.

        Etkö todellakaan miellä ja huomaa, että juuri sinä kuulut noihin lakia rikkoviin? Ja vieläpä tahallisesti sitä tekevä ja sinunkaltaisiasi ei todellakaan ole 90% maanteillä liikkuvista. . Valtaosa lakia rikkovista ei tee sitä tahallisesti, kuten sinä.
        Ja aika outo tuo näkemyksesi, sinulle toki tyypillinen, ettei ne lakia rikkovat, jotka ajavat ylinopeutta, häiritse muiden liikkumista. Jo nämähän loputtomat keskustelut ovat osoittaneet vakuuttavasti ihan toista. Ja näkeehän sen liikenteessäkin jokainen päivä jos vähänkin liikenteessä liikkuu.
        Ja mikä hassuinta, juuri nämä ylinopeussankarit näyttävät kuuluvan siihen kotipoliisien joukkoon ihan siinä määrin kuin lakia noudattamaan pyrkivätkin. Tämäkin näkyy sinunkin kirjoituksissasi hyvin selkeästi. Jo sekin lausahduksesi, että lainrikkojalla on mukavampaa, osoittaa mikä on asenteesi liikenteen turvallisuusasioihin.
        Olet kyllä melkoinen veijari noine tarinoinesi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jokin pätevä syy ruokkia tuota trollia? Tuo trollaus on ehkä noin 20 vuotta vanha. Ja se jatkuu niin kauan kuin sitä joku ruokkii.

        Eikös se vaan ole piristävää, kun joku jaksaa vähän tätä besservisseriäkin haastaa ja vieläpä kunnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö todellakaan miellä ja huomaa, että juuri sinä kuulut noihin lakia rikkoviin? Ja vieläpä tahallisesti sitä tekevä ja sinunkaltaisiasi ei todellakaan ole 90% maanteillä liikkuvista. . Valtaosa lakia rikkovista ei tee sitä tahallisesti, kuten sinä.
        Ja aika outo tuo näkemyksesi, sinulle toki tyypillinen, ettei ne lakia rikkovat, jotka ajavat ylinopeutta, häiritse muiden liikkumista. Jo nämähän loputtomat keskustelut ovat osoittaneet vakuuttavasti ihan toista. Ja näkeehän sen liikenteessäkin jokainen päivä jos vähänkin liikenteessä liikkuu.
        Ja mikä hassuinta, juuri nämä ylinopeussankarit näyttävät kuuluvan siihen kotipoliisien joukkoon ihan siinä määrin kuin lakia noudattamaan pyrkivätkin. Tämäkin näkyy sinunkin kirjoituksissasi hyvin selkeästi. Jo sekin lausahduksesi, että lainrikkojalla on mukavampaa, osoittaa mikä on asenteesi liikenteen turvallisuusasioihin.
        Olet kyllä melkoinen veijari noine tarinoinesi....

        > Etkö todellakaan miellä ja huomaa, että juuri sinä kuulut noihin lakia rikkoviin?

        Tietysti miellän ja huomaan.

        > Ja vieläpä tahallisesti sitä tekevä

        Kyllä. Parempi se kai on tuntea lait ja rikkoa niitä, kuin rikkoa niitä tietämättään?

        > sinunkaltaisiasi ei todellakaan ole 90% maanteillä liikkuvista

        Ei. Mutta lakia rikkovia on. Tai no. 90% kuskeista ilmoittaa ajavansa vähintään joskus ylinopeutta. Muita lakeja rikotaan paljon useammin. Lakeja, joiden rikkomisesta on enemmän haittaa muille, eikä juuri hyötyä kenellekään. Vilkun käyttämättä jättäminen, ryhmittyminen väärin kääntymistä varten, vastaantulijoiden kaistalla ajaminen, ...

        > Jo nämähän loputtomat keskustelut ovat osoittaneet vakuuttavasti ihan toista.

        Osoittaneet, että ylinopeus haittaa muita? Ei tunnu siltä. Lähinnä tuntuu, että on yksi tai kaksi tapausta, joille muiden ylinopeus on hirveän iso ongelma, mutta eivät oikein osaa sanoa miksi.

        > Jo sekin lausahduksesi, että lainrikkojalla on mukavampaa,
        > osoittaa mikä on asenteesi liikenteen turvallisuusasioihin.

        Minun prioriteettini liikenteessä ovat: turvallisuus, sujuvuus, laillisuus. Mukavuus tulee turvallisuudesta ja sujuvuudesta. Meillä turvallisesti ja sujuvasti ajavilla on usein mukavaa. Kannattaisi kokeilla joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten vaan foliohattu syvempään ja kohti uusia salaliittoteorioita. Kai tiesit myös sen, että maapallo on litteä?

        Tottakai minä sen tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten vaan foliohattu syvempään ja kohti uusia salaliittoteorioita. Kai tiesit myös sen, että maapallo on litteä?

        Tottakai min sen tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikeastaan ole, vaan muuten vain keskustella ja kun on melkoisen helppoa on osoittaa hänen argumenttinsa hataruudet, niin inhimillisesti katsoen kiusaus jatkaa on jonkinmoinen. Eihän tästä samoja näkökulmia toistavasta keskustelusta kaiketi kenellekään mitään erityistä mielipahaa synny? Ei ole tarkoitus.

        Ymmärrän kyllä erinomaisesti, ettei tästä keskustelusta ole mitään hyötyä eikä saa aikaiseksi muutosta mihinkään suuntaan hänenkään osalta. Onhan se nähty vuosien aikana.

        Kiitos vastauksesta. En siis ollut kieltämässä ruokintaa, vaan motivaatio sille kiinnosti. Olen seurannut näitä keskusteluja sen noin 20 vuotta ja tuo trolli on jaksanut pyörittää noita muutamia vakiotrollauksiaan koko sen ajan. Se on vähentynyt, kun kukaan ei ole vastaillut, mutta nyt on taas lähtenyt laukalle kun vastauksia on tullut. Mitään ideaa sen kirjoituksissa ei ole, ja niiden sävy on mennyt jotenkin ahdistuneeseen suuntaan, ja oikeastaan juuri tuon takia kysyin mitä kysyin.

        Jatka tai älä - hienonna ihmisenä sallin sinun päättää 😀


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Etkö todellakaan miellä ja huomaa, että juuri sinä kuulut noihin lakia rikkoviin?

        Tietysti miellän ja huomaan.

        > Ja vieläpä tahallisesti sitä tekevä

        Kyllä. Parempi se kai on tuntea lait ja rikkoa niitä, kuin rikkoa niitä tietämättään?

        > sinunkaltaisiasi ei todellakaan ole 90% maanteillä liikkuvista

        Ei. Mutta lakia rikkovia on. Tai no. 90% kuskeista ilmoittaa ajavansa vähintään joskus ylinopeutta. Muita lakeja rikotaan paljon useammin. Lakeja, joiden rikkomisesta on enemmän haittaa muille, eikä juuri hyötyä kenellekään. Vilkun käyttämättä jättäminen, ryhmittyminen väärin kääntymistä varten, vastaantulijoiden kaistalla ajaminen, ...

        > Jo nämähän loputtomat keskustelut ovat osoittaneet vakuuttavasti ihan toista.

        Osoittaneet, että ylinopeus haittaa muita? Ei tunnu siltä. Lähinnä tuntuu, että on yksi tai kaksi tapausta, joille muiden ylinopeus on hirveän iso ongelma, mutta eivät oikein osaa sanoa miksi.

        > Jo sekin lausahduksesi, että lainrikkojalla on mukavampaa,
        > osoittaa mikä on asenteesi liikenteen turvallisuusasioihin.

        Minun prioriteettini liikenteessä ovat: turvallisuus, sujuvuus, laillisuus. Mukavuus tulee turvallisuudesta ja sujuvuudesta. Meillä turvallisesti ja sujuvasti ajavilla on usein mukavaa. Kannattaisi kokeilla joskus.

        ”Minun prioriteettini liikenteessä ovat: turvallisuus, sujuvuus, laillisuus. Mukavuus tulee turvallisuudesta ja sujuvuudesta. Meillä turvallisesti ja sujuvasti ajavilla on usein mukavaa. Kannattaisi kokeilla joskus.”

        Kirjoituksiasi lukiessa ja niistä syntyvän mielikuvan asenteistasi ei kyllä millään muotoa tue tuota väitettäsi prioriteetistäsi. Ei, vaan päinvastoin. Myönnäthän itsekin ihan tahallaan rikkovasi lakeja sen lisäksi, että rikot niitä vahingossa ja huomaamattasi kuten meistä jokainen muukin tiellä liikkuja käytännössä tekee.

        Sinulla voi olla mukavaa ajotapasi kanssa, mutta et ole liikenteessä yksin. Liikenne on yhteispeliä, jossa muillakin on oikeus liikkua. Ja kun pyritään noudattamaan liikennesääntöjä, niin kaikilla on helpompaa. Tämä ei ole luulo, vaan fakta, usko pois.

        Sinun sen sijaan kannattaisi kokeilla mitä ajaminen muut huomioiden on ja ilman että rikkoo tietoisesti lakeja. Se on paitsi turvallisempaa, sujuvampaa niin myös monta kertaa leppoisampaa ja rauhallisempaa. Henkinen hyvinvointisikn varmasti paranisi etkä ärsyyntyisi liikenteessä pikkuasioista. Kokeilepa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Minun prioriteettini liikenteessä ovat: turvallisuus, sujuvuus, laillisuus. Mukavuus tulee turvallisuudesta ja sujuvuudesta. Meillä turvallisesti ja sujuvasti ajavilla on usein mukavaa. Kannattaisi kokeilla joskus.”

        Kirjoituksiasi lukiessa ja niistä syntyvän mielikuvan asenteistasi ei kyllä millään muotoa tue tuota väitettäsi prioriteetistäsi. Ei, vaan päinvastoin. Myönnäthän itsekin ihan tahallaan rikkovasi lakeja sen lisäksi, että rikot niitä vahingossa ja huomaamattasi kuten meistä jokainen muukin tiellä liikkuja käytännössä tekee.

        Sinulla voi olla mukavaa ajotapasi kanssa, mutta et ole liikenteessä yksin. Liikenne on yhteispeliä, jossa muillakin on oikeus liikkua. Ja kun pyritään noudattamaan liikennesääntöjä, niin kaikilla on helpompaa. Tämä ei ole luulo, vaan fakta, usko pois.

        Sinun sen sijaan kannattaisi kokeilla mitä ajaminen muut huomioiden on ja ilman että rikkoo tietoisesti lakeja. Se on paitsi turvallisempaa, sujuvampaa niin myös monta kertaa leppoisampaa ja rauhallisempaa. Henkinen hyvinvointisikn varmasti paranisi etkä ärsyyntyisi liikenteessä pikkuasioista. Kokeilepa.

        Pahoittelen. Olet väärässä. Ei lain noudattaminen mitenkään automaattisesti tee asioista sen paremmin turvallisempia kuin sujuvampiakaan. Muut kyllä huomioin ja ajan turvallisesti. Lakia rikon, joko tahallani tai vahingossa. Nopeusrajoitus on vain yksi lakikohta, joka toki on se yleisin. Se kun vaikuttaa positiivisesti sujuvuuteen ja sitä kautta myös turvallisuuteen (joskin varsin minimaalisesti, jos yksin sitä harrastaa). Mutta on niitä muitakin. Pidän esimerkiksi puhelinta kädessäni kun valitsen soitettavaa henkilöä, sen sijaan että pitäisin sitä vaikkapa sylissä ja antaisin katseen vaellella tien ja puhelimen väliä...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Pahoittelen. Olet väärässä. Ei lain noudattaminen mitenkään automaattisesti tee asioista sen paremmin turvallisempia kuin sujuvampiakaan. Muut kyllä huomioin ja ajan turvallisesti. Lakia rikon, joko tahallani tai vahingossa. Nopeusrajoitus on vain yksi lakikohta, joka toki on se yleisin. Se kun vaikuttaa positiivisesti sujuvuuteen ja sitä kautta myös turvallisuuteen (joskin varsin minimaalisesti, jos yksin sitä harrastaa). Mutta on niitä muitakin. Pidän esimerkiksi puhelinta kädessäni kun valitsen soitettavaa henkilöä, sen sijaan että pitäisin sitä vaikkapa sylissä ja antaisin katseen vaellella tien ja puhelimen väliä...

        ”Ei lain noudattaminen mitenkään automaattisesti tee asioista sen paremmin turvallisempia kuin sujuvampiakaan”

        Ei automaattisesti, mutta aivan varmasti paremmin kuin lakia rikkomalla. Ylinopeus on vain yksi liikenneturvallisuutta ja sujuvuutta heikentävä juttu, mutta siitähän tässä nyt on ensisijaisesti keskusteltu. Muitakin toki on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai minä sen tiedän.

        Joilla kin ei elämäässä ole muuta kuin audi ja audin velka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo ovat erittäin harvinaisia tilanteita liikenteessä verrattuna ylinopeutta ajavien aiheuttamiin haittoihin.

        Usein noita kohtaa omasta mielestään vain juuri nämä ylinopeuskaaharit. Tuntuu varmasti haitanteolta, kun ajaa lakia noudattaen sallittua nopeutta ja sen vuoksi saattaa ylinopeutta ajava hetkeksi joutua hidastamaan sallittuun nopeuteen, jos ohitus ei heti ole mahdollista.
        Ja se ei ole ’poliisina toimimista’ jos ei suostu nostamaan nopeuttaa yli sallitun vain siksi, että kaaharin ei tarvitsisi hidastaa, kuten ei sekään, että ei koko ajan viitsi oman matkantekonsa kustannuksella joustaa ylinopeutta ajavien hyväksi, vaikka kaahari kuinka roikkuisi takapuskurissa .
        Myös liikennesääntöjä noudattavalla on oikeus tehdä ohitus esim rekoista tai muista hitaammin ajavista. Myös moottoriteillä. Se, että ylinopeuskaahari on hetikohta takapuskurissa, kun ohituksessa ei nopeus nousekaan hurjaan ylinopeuteen, on ylinopeutta ajavan vika ja ongelma, joka johtuu osaamisen puutteesta.

        kaahareilla liikkuu vain silmät päässä ja ne kännykkää kohden , ei voi kauhalla vaatia, kun ei edes lusikalla ole annettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan lähes aina vakkari päällä moottoriteillä ja liikun erittäin usein 3-tiellä. En ole havainnut tuollaista nopeuden nostoa oikeastaan koskaan, ei ainakaan nyt tule mieleen. Tosin vakkarini on asetettu sallittujen nopeuksien mukaisesti, jopa hiukan ylikin, 2-3 km/t navin mukaan.
        Sallittua nopeutta moottoriteillä ajellessa ohitustarve on tietysti vähäisempikin ja eniten joutuu ohittamaan raskasta liikennettä. Siinäkin riittää mainiosti vakkarinopeus ellei näitä ylinopeussankareita lasketa. Heillehän tuntuu olevan vaikea pudottaa nopeus sallittuun, vaikka kyse ei ole kovin pitkästä ajasta, kun joutuu perässäni ajamaan sallittua nopeutta ohitukseni ajan. Takapuskurissa tuntuvat viihtyvän nekin hetket, jotkut jopa kehtaavat vilkutella tai muuten osoittaa mieltään. Ei vakkarini niihin mitenkään reagoi, joten turhaa se on.

        Ylinopeus aiheuttaa vilkkaassa liikenteessä yhtä lailla haittaa kuin alinopeuskin, mutta vain
        ylinopeus on liikennesääntöjen rikkomista. Tai siis noita nopeuksia ajavat.

        laittappa vakionopeus liikennemerkin mukaiseen nopeuteen niin ei tarvitse ohitella, eikä ajaa yhtään ylinopeutta


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Näinhän ei tapahtuisi elleivät taakse jonoutuvat ajaisi ylinopeutta.

        Tapahtuisi. Et ilmeisesti ymmärrä liikenteen dynamiikasta mitään. Katsos kun tieosuudella on tietty välityskyky ja kun se ylitetään, jonoa muodostuu. Nopeudesta riippumatta (noh, melkein. Jos nopeus on tarpeeksi korkea, jonoa muodostuu hieman vähemmän, mutta toisaalta jonon muodostuessa nopeus yleensä laskee).

        > Juuri tyypillisesti noin ajattelevat nuo itse ’lakia haluttomasti
        > noudattavat’ ylinopeutta ajavat

        Minä en tiedä, mitä muut ajattelevat, mutta sen tiedän, että ohituskaistalla hitaasti ajavat usein eivät vaivaudu siirtymään oikealle kovinkaan nopeasti. Saattaa olla satojen metrien rako, mutta siinä vaan junnataan vasemmalla...

        Minulle on itse asiassa ihan sama mitä sinä siellä ratissa ajat, mutta jos yrittäisit huomioida muut edes vähän. Ja jos se ei onnistu, niin noudattaisit edes lakia.

        on niitä monen moisia junnaajia maailmassa, junnataan moottoritiellä vasenta kaistaa vaikka oikea kaista on kilometritolkulla vapaa, näin tapahtui ainakin 10 km matkalla, ilmeisesti voittanut ajokortin arpajaisista


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Etkö todellakaan miellä ja huomaa, että juuri sinä kuulut noihin lakia rikkoviin?

        Tietysti miellän ja huomaan.

        > Ja vieläpä tahallisesti sitä tekevä

        Kyllä. Parempi se kai on tuntea lait ja rikkoa niitä, kuin rikkoa niitä tietämättään?

        > sinunkaltaisiasi ei todellakaan ole 90% maanteillä liikkuvista

        Ei. Mutta lakia rikkovia on. Tai no. 90% kuskeista ilmoittaa ajavansa vähintään joskus ylinopeutta. Muita lakeja rikotaan paljon useammin. Lakeja, joiden rikkomisesta on enemmän haittaa muille, eikä juuri hyötyä kenellekään. Vilkun käyttämättä jättäminen, ryhmittyminen väärin kääntymistä varten, vastaantulijoiden kaistalla ajaminen, ...

        > Jo nämähän loputtomat keskustelut ovat osoittaneet vakuuttavasti ihan toista.

        Osoittaneet, että ylinopeus haittaa muita? Ei tunnu siltä. Lähinnä tuntuu, että on yksi tai kaksi tapausta, joille muiden ylinopeus on hirveän iso ongelma, mutta eivät oikein osaa sanoa miksi.

        > Jo sekin lausahduksesi, että lainrikkojalla on mukavampaa,
        > osoittaa mikä on asenteesi liikenteen turvallisuusasioihin.

        Minun prioriteettini liikenteessä ovat: turvallisuus, sujuvuus, laillisuus. Mukavuus tulee turvallisuudesta ja sujuvuudesta. Meillä turvallisesti ja sujuvasti ajavilla on usein mukavaa. Kannattaisi kokeilla joskus.

        nyt on poikaset sillä lailla, olen elämäni aikana peruttanut täysperävaunu yhdistelmää niin paljon kun te olette ajaneet kipoillanne eteen päin, kyllä näkee liikenteessä mitkä ovat työsuhde tai yrityksen autoja, poikkeuksetta niillä kuljettajilla ei ole mitään tajua liikenne käyttäytymisestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        nyt on poikaset sillä lailla, olen elämäni aikana peruttanut täysperävaunu yhdistelmää niin paljon kun te olette ajaneet kipoillanne eteen päin, kyllä näkee liikenteessä mitkä ovat työsuhde tai yrityksen autoja, poikkeuksetta niillä kuljettajilla ei ole mitään tajua liikenne käyttäytymisestä

        Että luokkaa miljoona kilsaa ainakin pakki silmässä? On mahtanut olla mielenkiintoinen työura. Itse pyrin ajamaan pääsääntöisesti eteenpäin.


    • Anonyymi

      Keskity vain siihen omaan tekemiseen ja anna muiden tehdä asiat omalla tavallaan, niin nutturasi ei kiristäisi noin pahasti. Kärsitkö alemmuutta kun ajelet sillä vanhalla romullasi josta tuolla toisaalla mainitsit ja muut painelevat menemään uusilla hiukan liukkaammin.

      • Anonyymi

        Säännöt määräävät miten toimitaan jotta kaikki tietää miten homma menee. Sooloilu on vaaran paikka. Jokainen älyllinen ymmärtää tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöt määräävät miten toimitaan jotta kaikki tietää miten homma menee. Sooloilu on vaaran paikka. Jokainen älyllinen ymmärtää tämän.

        Säännöt ja säännöt, käytäntö on kuitenkin toinen ja mikä helvatun into on kytätä kaikkien sääntöjen noudattamista? Tuollainen loppui DDR:ssä kun meno meni vähän överiksi. Sitäkö haluaisit, että sinua kytättäisiin 24/7.


      • Anonyymi

        ’Vanhalla romulla’ liikkuminen on sallittua. Liikennesääntöjen rikkominen ei ole.
        Sinun ilmeisen heikko itsetuntosi ei taitaisi kestää laisinkaan ’vanhalla romulla’ ajamista. Ei kaikkien itsetunto ole autosta riippuvainen, voitko mitenkään ymmärtää että näin on? Epäilen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöt ja säännöt, käytäntö on kuitenkin toinen ja mikä helvatun into on kytätä kaikkien sääntöjen noudattamista? Tuollainen loppui DDR:ssä kun meno meni vähän överiksi. Sitäkö haluaisit, että sinua kytättäisiin 24/7.

        Eli et näköjään ymmärrä miksi sääntöjä tulee noudattaa. Olet vaaraksi muille.


    • Anonyymi

      Onko sulla jotain ongelmia kun haluat tietään muiden menot ja kiireet? Eihän tuollainen kotipoliisina toimiminen ole kuin sairaus.

      • Anonyymi

        Kannttaisi miettiä että miksi sääntöjä ja lakeja pitää noudattaa ja että miksi jokainen ei voi toimia aivan niin kuin itse haluaa.


    • Anonyymi

      On todella ikävää, että Liikennepoliisi lakkautettiin. Hurjastelioiden määrä on lisääntynyt valtavasti. Täällä Lapissakin lähes kaikki tiet on talvella 80 teitä.. kun ajan rajoitusten mukaan, niin olen tientukkona. Poliisille olisi töitä ja Valtio saisi kipeästi kaipaamaa rahaa!

      • Anonyymi

        Ilmeisesti valtiovalta tajusi itsekin ettei joillain jatkuvilla kyttäämisillä ja pienillä ylinopeuksilla ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden suhteen, eikä muunkaan.
        Ne älyttömän suuret ylinopeudet on niitä vaarallisia ja känniset ja huumehörhöt.
        Miksi pitäisi pienen pienestä rikkeestä sakottaa kun noita isompia ongelmia ei hoideta pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti valtiovalta tajusi itsekin ettei joillain jatkuvilla kyttäämisillä ja pienillä ylinopeuksilla ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden suhteen, eikä muunkaan.
        Ne älyttömän suuret ylinopeudet on niitä vaarallisia ja känniset ja huumehörhöt.
        Miksi pitäisi pienen pienestä rikkeestä sakottaa kun noita isompia ongelmia ei hoideta pois?

        Eihän pienistä ylinopeuksista sakotettaankaan, mutta kun täällä Pohjoisessakin ylinopeudet ovat hyvin usein kovia!Ohittajat katoavat hyvin nopeasti näköpiiristä,vaikka täällä on pitkiä suoria, eli kovaa ajavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän pienistä ylinopeuksista sakotettaankaan, mutta kun täällä Pohjoisessakin ylinopeudet ovat hyvin usein kovia!Ohittajat katoavat hyvin nopeasti näköpiiristä,vaikka täällä on pitkiä suoria, eli kovaa ajavat!

        Jospa ne ohittaja kuitenkin katoaa näkäpiiristä sen takia, että itse ajat erittäin paljon alle sallitun?


    • Anonyymi

      Hyvin näkyy näissäkin kirjoituksissa miten suhtaudutaan liikennesääntöjä noudattaviin ja niitä tahallaankin rikkoviin . Mielenkiintoista taas kerran on, kun suurempi osa kirjoittajista ymmärtää ja puolustelee lakia rikkovia ylinopeutta ajavia ja pitää liikennesääntöjä noudattavia ongelmana liikenteessä. Näin poikkeuksetta on muissakin kirjoituksissa, joissa liikennettä ja liikkumista käsitellään.
      Ei siis ihme, kun liikenteessä näkyy välillä todellisia hazarditilanteita ja hurjia hiuksianostattavia vauhttilanteita, kun asenteet ovat tällaisia. Näihin syyllistyy nimenomaan nämä liikennesäännöistä vähät välittävät, ei liikennesääntöjä noudattavat.

      • Anonyymi

        Kaikki piuhat ei valitettavasti ole tietyillä tyypeillä kytketty. Hyvin todellakin näkyy asia, kuten toteat. Muuten ymmärtäisivät miksi on tärkeää noudattaa yhteisiä pelisääntöjä mutta kun kaikki sylinterit eivät heillä käy.


      • Anonyymi

        "Mielenkiintoista taas kerran on, kun suurempi osa kirjoittajista ymmärtää ja puolustelee lakia rikkovia ylinopeutta ajavia ja pitää liikennesääntöjä noudattavia ongelmana liikenteessä."

        Niin, jotkut puolustelevat myös näitä ohituksia lain vastaisesti estäviä. Hekin rikkovat liikennesääntöjä, mutta jostakin syystä ovat sitten muita parempia lainrikkojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielenkiintoista taas kerran on, kun suurempi osa kirjoittajista ymmärtää ja puolustelee lakia rikkovia ylinopeutta ajavia ja pitää liikennesääntöjä noudattavia ongelmana liikenteessä."

        Niin, jotkut puolustelevat myös näitä ohituksia lain vastaisesti estäviä. Hekin rikkovat liikennesääntöjä, mutta jostakin syystä ovat sitten muita parempia lainrikkojia.

        Yhtään kirjoitusta en tässäkään osiossa löytänyt, joka puolustelisi lainvastaisesti ohituksia estäviä. Voitko osoittaa sellaisen? Enkä muuten muista missään aikaisemminkaan nähneeni sellaisia.
        Tuollainenhan on yhtä lailla liikennesääntöjen rikkomista kuin vaikka ylinopeudetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielenkiintoista taas kerran on, kun suurempi osa kirjoittajista ymmärtää ja puolustelee lakia rikkovia ylinopeutta ajavia ja pitää liikennesääntöjä noudattavia ongelmana liikenteessä."

        Niin, jotkut puolustelevat myös näitä ohituksia lain vastaisesti estäviä. Hekin rikkovat liikennesääntöjä, mutta jostakin syystä ovat sitten muita parempia lainrikkojia.

        Mitä ovat nämä ohituksia lainvastaisesti estävät? Miten se estäminen tapahtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ovat nämä ohituksia lainvastaisesti estävät? Miten se estäminen tapahtuu?

        Juuri eilen ajoin moottoritiellä sen liittymässä poistuakseni moottoriteillä. Edellä ajava ajoi tahallaan viittäkymppiä. Teko oli selvästi lain vastainen liikenteen estäminen. Taakseni ehti tulla jo kuuden auton letka, joten häiriö estämisestä koski useita kuljettajia.

        Ttällainen käytös ei ole mitenkään harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri eilen ajoin moottoritiellä sen liittymässä poistuakseni moottoriteillä. Edellä ajava ajoi tahallaan viittäkymppiä. Teko oli selvästi lain vastainen liikenteen estäminen. Taakseni ehti tulla jo kuuden auton letka, joten häiriö estämisestä koski useita kuljettajia.

        Ttällainen käytös ei ole mitenkään harvinaista.

        Kuka tai milloin tuollaista kuvaamaasi menettelyä joku on puolustanut? En muista nähneeni koskaan?


      • Anonyymi

        Jokapäivä löytyy okåjasta elottomia kiireisä audeja joilla on kire. Ei minnekkään


        Vain köyhillä on aina kiire


    • Anonyymi

      Ne jonot maantiellä syntyy siitä kun takanatuleva imee välimatkan kiinni, mutta ei sitten ohitakkan, vaan jää taakse roikkuun. Sitten seuraavat tekevät juuri samoin.
      Kuitenkin jonon ensimmäinenauto ajaa suurinta sallittuanopeutta.
      Miksi suomalainen autoilija ei osaa ajaa yksittäin, vaan hakeutuu tarkoituksella letkantekoon?
      Huvittavinta tämä on moottoritiellä vaikka liikenne on muuten hiljainen.
      Sinne taakse täytyy jäädä kytikseen, vaikka baanaa on vapaana kilometritolkulla.
      Siis kuka ne letkat lopulta aiheuttaa?

    • Anonyymi

      Tässä on hyvä esimerkki asennevammaisesta mulkerosta joka osoitti mieltään.

      Autoilija paineli hevoskuljetuksesta ohi koko matkan töötti pohjassa valtatie 12:lla – tilanne päättyi erittäin ikävästi. Hevosen selviäminen on vielä epävarmaa.
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007890937.html

      • Anonyymi

        Tilanne on liikenneturvallisuuden vaarantamisen lisäksi elänsuojelurikos ohittajalta. Kaikkeen jotkut pystyykin.


    • Anonyymi

      Tyhmyydestä.
      Hidasta vauhtia jos joku ajaa liian lähellä, nopeus on oltava sellainen että turvaväli on riittävä.

      • Anonyymi

        Ainoa tapa on juurikin tuo että sovittaa nopeuden takana olevan valitsemaan turvaväliin sopivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa tapa on juurikin tuo että sovittaa nopeuden takana olevan valitsemaan turvaväliin sopivaksi.

        Ylinopeus on rikos ja rikolliset yhteiskunnan syöpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus on rikos ja rikolliset yhteiskunnan syöpä

        Ei pieni ylinopeus ole rikos, siitä ei rankaista mitenkään, saa korkeintaan huomautuksen jos sitäkään.
        Kyllä yhteiskunnassa on pahempiakin ja vaarallisempia ongelmia kuin ylinopeus, paitsi ne kahjot 200km/h nopeudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pieni ylinopeus ole rikos, siitä ei rankaista mitenkään, saa korkeintaan huomautuksen jos sitäkään.
        Kyllä yhteiskunnassa on pahempiakin ja vaarallisempia ongelmia kuin ylinopeus, paitsi ne kahjot 200km/h nopeudet.

        On se rikos vaikka siitä ei rangaistakaan. Sekö mielestäsi oikeuttaa rikkomaan lakia jos on vaarallisempia ongelmia? Ihme asenne. Voi siis ilmeiesesti vaikka varastaa jos varastaa vain vähän ja vain harvoin. Muut kun varastavat suuresti ja usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se rikos vaikka siitä ei rangaistakaan. Sekö mielestäsi oikeuttaa rikkomaan lakia jos on vaarallisempia ongelmia? Ihme asenne. Voi siis ilmeiesesti vaikka varastaa jos varastaa vain vähän ja vain harvoin. Muut kun varastavat suuresti ja usein.

        Ei ole rikos, koska nopeusmittauksessa on toleranssi.
        Tutkimuksen mukaan sellainen kuski joka ajaa reippaasti ja välillä ohittelee on parempi ja turvallisempi kuin sellainen unelias joka jurraa zombina letkassa.
        Reipas kuski pysyy vireänä ja tarkkailee liikennettä paremmin kuin nuo uneliaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole rikos, koska nopeusmittauksessa on toleranssi.
        Tutkimuksen mukaan sellainen kuski joka ajaa reippaasti ja välillä ohittelee on parempi ja turvallisempi kuin sellainen unelias joka jurraa zombina letkassa.
        Reipas kuski pysyy vireänä ja tarkkailee liikennettä paremmin kuin nuo uneliaat.

        Nyt ei puhuttu mistään mittarin toleranssista vaan ylinopeudesta ja ylinopeuden ajamisesta. Ylinopeus on ylinopeutta. Jos mittari näyttää muuta, mutta ajat silti alle rajoitusten, niin se ei ole ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei puhuttu mistään mittarin toleranssista vaan ylinopeudesta ja ylinopeuden ajamisesta. Ylinopeus on ylinopeutta. Jos mittari näyttää muuta, mutta ajat silti alle rajoitusten, niin se ei ole ylinopeutta.

        Tyhmä. Tuo toleranssi tarkoittaa, että todellisesta nopeudesta poliisi vähentää tietyn määrän johtuen eri automallien mittarivirheestä. Eli suomeksi, voit ajaa pientä todellista ylinopeutta ihan laillisesti ilman suurta rikosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä. Tuo toleranssi tarkoittaa, että todellisesta nopeudesta poliisi vähentää tietyn määrän johtuen eri automallien mittarivirheestä. Eli suomeksi, voit ajaa pientä todellista ylinopeutta ihan laillisesti ilman suurta rikosta.

        Mittarivirheen vähentäminen EI ole toleranssi, vaan siinä kysymys poliisitermein varmuusvähennyksestä (3 km/h). Toleranssi on se, kun poliisi ei sakota vielä 7 km/h ylinopeudestakaan varmuusvähennyksen jälkeenkään. Voit siis ajaa 10 km/h ylinopeutta auton mittarisi mukaan sallitusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä. Tuo toleranssi tarkoittaa, että todellisesta nopeudesta poliisi vähentää tietyn määrän johtuen eri automallien mittarivirheestä. Eli suomeksi, voit ajaa pientä todellista ylinopeutta ihan laillisesti ilman suurta rikosta.

        Edelleenkään se ei ole laillista vaikka siitä ei seuraa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään se ei ole laillista vaikka siitä ei seuraa mitään.

        Poliisithan ovat toistaneet useasti että jo 1 km/h ylinopeudesta voidaan sakottaa jos olosuhteet ovat sellaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole rikos, koska nopeusmittauksessa on toleranssi.
        Tutkimuksen mukaan sellainen kuski joka ajaa reippaasti ja välillä ohittelee on parempi ja turvallisempi kuin sellainen unelias joka jurraa zombina letkassa.
        Reipas kuski pysyy vireänä ja tarkkailee liikennettä paremmin kuin nuo uneliaat.

        Missä tuo tutkimus on luettavissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa tapa on juurikin tuo että sovittaa nopeuden takana olevan valitsemaan turvaväliin sopivaksi.

        Jos audi roikkuu puskurissa pesen aina tuulilasin.
        Äkyllä kuski hiiltyy heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pieni ylinopeus ole rikos, siitä ei rankaista mitenkään, saa korkeintaan huomautuksen jos sitäkään.
        Kyllä yhteiskunnassa on pahempiakin ja vaarallisempia ongelmia kuin ylinopeus, paitsi ne kahjot 200km/h nopeudet.

        Mitä jos kaikki ajais baikka. Audi pöljän tavoin vaikka 2o km ylinopeutta .
        Sitten kuiten audi pöljä haluis ajaa 3o km ylinopeutta ja roikkuis puskureissa kun muka kiire. Ja tojo ajaa alinopeutta.


        Vain köyhillä on kiire


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirheen vähentäminen EI ole toleranssi, vaan siinä kysymys poliisitermein varmuusvähennyksestä (3 km/h). Toleranssi on se, kun poliisi ei sakota vielä 7 km/h ylinopeudestakaan varmuusvähennyksen jälkeenkään. Voit siis ajaa 10 km/h ylinopeutta auton mittarisi mukaan sallitusti.

        Ajoin tuossa tunnoin mittari yoleranssin huomioiden ja en huomannutkaa rajoituksen laskua kuuteenkymppiin .

        Sain kahden sadan sakot kiitos takapuskuri audi


    • Anonyymi

      Ei pidä suostua työnnettäväksi.
      Jos joku tulee puskuriin, hidastaa vauhtia
      niin, että roikkuja lähtee ohi jos kerran siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Vain idiootti toimii noin.


      • Anonyymi

        Oikein. Omasta turvallisuudesta välittäminen on tärkeää. Jos takana oleva vaarantaa edessäolevan turvallisuuden, on tarvittaessa jopa pysäytettävä, jotta vaaratilanne poistuu.

        Tätä vaatii tieliikennelaki 4 §.

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        Huomatkaa lakiteksti: SOVITETTAVA OMA TOIMINTANSA SEN MUKAISESTI...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti toimii noin.

        Minä toimin noin. Jos joku takapuskurissa roikkuva valitsee turvavälin, niin minä valitsen hänen valitsemalleen turvavälille sitten sopivan nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Omasta turvallisuudesta välittäminen on tärkeää. Jos takana oleva vaarantaa edessäolevan turvallisuuden, on tarvittaessa jopa pysäytettävä, jotta vaaratilanne poistuu.

        Tätä vaatii tieliikennelaki 4 §.

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        Huomatkaa lakiteksti: SOVITETTAVA OMA TOIMINTANSA SEN MUKAISESTI...

        Voi kun oli idioottimainen juttu, vai pysähdyttävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä toimin noin. Jos joku takapuskurissa roikkuva valitsee turvavälin, niin minä valitsen hänen valitsemalleen turvavälille sitten sopivan nopeuden.

        Voi kun olet hauska, no idiootti olet oikeasti. Sulla on varmaankin nenä usein kipeä jos uskalla ulos näppiksen ääreltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti toimii noin.

        "Vain idiootti toimii noin."

        Idiootteihin auttaa vain toimia heidän tasollaan, hidastamalla vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun olet hauska, no idiootti olet oikeasti. Sulla on varmaankin nenä usein kipeä jos uskalla ulos näppiksen ääreltä.

        Ei siinä ole mitään hauskaa että äly ei riitä takana olevalla pitää kunnollista turvaväliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti toimii noin.

        Ei vaan hän toimii liikennesääntöjen mukaan: Pitää hidastaa ja auttaa ohittajaa pääsemään ohi väistämällä ajokaistan reunaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti toimii noin.

        Juuri niin, vain idiootti roikkuu puskurissa.

        Itse alan aina järjestelmällisesti pudottamaan tuossa vaiheessa nopeutta. Joskus pitää laskea kuuteenkymppiin satasen alueella että menee ohi. Mutta aina ne menee lopulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Omasta turvallisuudesta välittäminen on tärkeää. Jos takana oleva vaarantaa edessäolevan turvallisuuden, on tarvittaessa jopa pysäytettävä, jotta vaaratilanne poistuu.

        Tätä vaatii tieliikennelaki 4 §.

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        Huomatkaa lakiteksti: SOVITETTAVA OMA TOIMINTANSA SEN MUKAISESTI...

        On aivan oikein, että takaa nopeammin lähestyvälle annetaan tietä sitä omaa nopeutta alentamalla ja kuten kirjoitit vaikka sitten pysähtymällä. Vielä pitäisi mahdollisimman oikealle siirty kun sitä lakia kerran haluaa noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, vain idiootti roikkuu puskurissa.

        Itse alan aina järjestelmällisesti pudottamaan tuossa vaiheessa nopeutta. Joskus pitää laskea kuuteenkymppiin satasen alueella että menee ohi. Mutta aina ne menee lopulta.

        Voi sinua, et sinä noin toimi, härnäät vain. Huomionkipeä poikanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan oikein, että takaa nopeammin lähestyvälle annetaan tietä sitä omaa nopeutta alentamalla ja kuten kirjoitit vaikka sitten pysähtymällä. Vielä pitäisi mahdollisimman oikealle siirty kun sitä lakia kerran haluaa noudattaa.

        Niin, taajamassa 40 alueella takana oleva puskurissa kiinni. Vähensin nopeutta ja pysähdyin lopulta, mutta takatuuppari ei mennyt vieläkään ohitse, vaikka vastaantulevaa liikennentäkään ei ollut. Uskomatonta!

        No, tilanne ratkesi polkaistuani oikeanpuoleisen pedaalin lattiaan. Sinne jäi ihmettelemään tyhjällä tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, taajamassa 40 alueella takana oleva puskurissa kiinni. Vähensin nopeutta ja pysähdyin lopulta, mutta takatuuppari ei mennyt vieläkään ohitse, vaikka vastaantulevaa liikennentäkään ei ollut. Uskomatonta!

        No, tilanne ratkesi polkaistuani oikeanpuoleisen pedaalin lattiaan. Sinne jäi ihmettelemään tyhjällä tiellä.

        Ilmeisesti se takatulija niin pahoin hämmästyi kun edellä ajava kerrankin yritti auttaa ohitusta, normaalin estelyn sijasta.
        Pääsääntöisesti taajama alueella 40km/h rajoitus alueella ei taida kovin mielekästä olla ohitella. Toki paikasta ja tilanteesta riippuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti se takatulija niin pahoin hämmästyi kun edellä ajava kerrankin yritti auttaa ohitusta, normaalin estelyn sijasta.
        Pääsääntöisesti taajama alueella 40km/h rajoitus alueella ei taida kovin mielekästä olla ohitella. Toki paikasta ja tilanteesta riippuen.

        "Pääsääntöisesti taajama alueella 40km/h rajoitus alueella ei taida kovin mielekästä olla ohitella."

        Itse ohitan melkein aina kaikki polkupyöräilijät. Ei niitä parane jäädä seuraamaan. Jokainen ajaa tietenkin tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti se takatulija niin pahoin hämmästyi kun edellä ajava kerrankin yritti auttaa ohitusta, normaalin estelyn sijasta.
        Pääsääntöisesti taajama alueella 40km/h rajoitus alueella ei taida kovin mielekästä olla ohitella. Toki paikasta ja tilanteesta riippuen.

        Minkälaista tuo normaali estely on? Kysyn, koska en ole sellaista kohdannut enkä muutenkaan ymmärrä, mitä se voisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista tuo normaali estely on? Kysyn, koska en ole sellaista kohdannut enkä muutenkaan ymmärrä, mitä se voisi olla.

        Tuo ohittamisen tahallinen estäminen on tyyppillinen väite noilla liikenteen nopeusrajoituksista vähät välittävillä, kun yrittävät puolustella ylinopeuksiaan. Toinen yleinen väite on ohitettavan nopeuden nosto ohitusta vaikeuttamiseksi.

        Tosiasiassa nuo on todella harvinaisia. Itsellä ei nyt tule mieleen yhtään tapausta muistiin jääneenä, vaikka ajokilometrejä kertyy n 30 tkm/vuosi ja niistä iso osa moottoriteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ohittamisen tahallinen estäminen on tyyppillinen väite noilla liikenteen nopeusrajoituksista vähät välittävillä, kun yrittävät puolustella ylinopeuksiaan. Toinen yleinen väite on ohitettavan nopeuden nosto ohitusta vaikeuttamiseksi.

        Tosiasiassa nuo on todella harvinaisia. Itsellä ei nyt tule mieleen yhtään tapausta muistiin jääneenä, vaikka ajokilometrejä kertyy n 30 tkm/vuosi ja niistä iso osa moottoriteillä.

        Miten voit väittää tuollaista, jollet ylinopeutta edes aja. Jatkuvasti estellään ylinopeutta ajavia ajamasta ja ohittamasta. Sinulle tietenkin tuntematon tapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ohittamisen tahallinen estäminen on tyyppillinen väite noilla liikenteen nopeusrajoituksista vähät välittävillä, kun yrittävät puolustella ylinopeuksiaan. Toinen yleinen väite on ohitettavan nopeuden nosto ohitusta vaikeuttamiseksi.

        Tosiasiassa nuo on todella harvinaisia. Itsellä ei nyt tule mieleen yhtään tapausta muistiin jääneenä, vaikka ajokilometrejä kertyy n 30 tkm/vuosi ja niistä iso osa moottoriteillä.

        Kolme kertaa ajo urani aikana on ohittamiseni estetty sen toisen toimesta kun tämä on nostanut nopeutta.

        Muutamia kertoja samantyyppinen ilmiö on toistunut myös moottoritiellä kun ohitettava herää koomastaan kun huomaa ohituksen. Ei tosin tässä kohtaa suoraan estä kun on kaksi kaistaa samaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista tuo normaali estely on? Kysyn, koska en ole sellaista kohdannut enkä muutenkaan ymmärrä, mitä se voisi olla.

        Ymmärrystä saattaisi huomattavasti avartaa liikkumen autolla liikenteessä, vaikkapa alkuun noilla taajamanopeus alueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vain idiootti toimii noin."

        Idiootteihin auttaa vain toimia heidän tasollaan, hidastamalla vauhtia.

        Näinkäy kun ajaa kuin audikkiskit
        https://youtu.be/8YngsMrKu4k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua, et sinä noin toimi, härnäät vain. Huomionkipeä poikanen.

        Vain köyhillä on a i nainen kiire

        Tatjouksiin hakemaan ilmaisa ämpäreitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, taajamassa 40 alueella takana oleva puskurissa kiinni. Vähensin nopeutta ja pysähdyin lopulta, mutta takatuuppari ei mennyt vieläkään ohitse, vaikka vastaantulevaa liikennentäkään ei ollut. Uskomatonta!

        No, tilanne ratkesi polkaistuani oikeanpuoleisen pedaalin lattiaan. Sinne jäi ihmettelemään tyhjällä tiellä.

        Päiväsi o n li pelastettu boi tuota o nne k i n on 18 vuitta täyttänyt janisin auto ekaa kertaa alla.


        Velkainen audinei muuta okistakkaan


    • Anonyymi

      Joo, ja aika usein nää roikkujat on pakukuskeja. Ja sit tietysti pikkukulliset Audilla tai,Bemarilla ajavat.

      • Anonyymi

        Juu. Kyllä se itselataava too-joo-ta hyp-rii-dii on niin hyvä ja kuskit fiksuja.

        Jos joku haluaa mennä kovempaa niin menkööt kunhan ei jää eteen kikkimään. Hittooks siitä mieltä pahoittamaan.


    • Anonyymi

      Liikenne ei ole kilpailu, joten turha pahoittaa mielensä, jos joku meneekin ohi. Ei siinä menetä mitään. Kuka siellä sitten riehuu? Usein se näyttää olevan se ohituksen uhriksi joutunut hitaampi ajaja, joka jaksaa hautoa asiaa kotiinsa asti ja tulla sitten vielä purkamaan kiukkuaan nettipalstoille. Miten se voi niin kovasti harmittaa jos joku vaan meni ohi?

      • Anonyymi

        "Miten se voi niin kovasti harmittaa jos joku vaan meni ohi?"

        ei se harmita yhtään, enemmän se harmittaa jos ei mene ohi vaan jää siihen taakse roikkumaan ja valoilla häiritsemään


      • Anonyymi

        Eihän se sinäänsä harmita, että joku menee ohi, hänhän itse sakkonsa maksaa. Mutta harmittaa niiden puolesta jotka joutuvat onnettomuuteen syyttöminä! Hirvein esimerkki hurjastelevasta Hiihtomaajoukkue Audi onnetomuudesta, joka sattui Etelä-Lapissa, jossa vastaan tulleessa autossa kuoli täysin syytön eläkeläis pariskunta ja Audissa loukkaantui kyydissä olevat Urheilijat. Audin kuljettajasta en sano mitään, ettei kukaan ota nokkiinsa! Eli, kannattais vähän ajatella muitakin tiellä liikkujia, ennen kuin hurjastelee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se sinäänsä harmita, että joku menee ohi, hänhän itse sakkonsa maksaa. Mutta harmittaa niiden puolesta jotka joutuvat onnettomuuteen syyttöminä! Hirvein esimerkki hurjastelevasta Hiihtomaajoukkue Audi onnetomuudesta, joka sattui Etelä-Lapissa, jossa vastaan tulleessa autossa kuoli täysin syytön eläkeläis pariskunta ja Audissa loukkaantui kyydissä olevat Urheilijat. Audin kuljettajasta en sano mitään, ettei kukaan ota nokkiinsa! Eli, kannattais vähän ajatella muitakin tiellä liikkujia, ennen kuin hurjastelee!

        Et voi laittaa ajotaidottomuutta jonkun automerkin piikkiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten se voi niin kovasti harmittaa jos joku vaan meni ohi?"

        ei se harmita yhtään, enemmän se harmittaa jos ei mene ohi vaan jää siihen taakse roikkumaan ja valoilla häiritsemään

        Kaikkein eniten harmittaa se, että ohitetaan ensin, mutta sitten jäädään siihen eteen hidastelemaan! Ei järjen häivää tuollaisessa touhussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi laittaa ajotaidottomuutta jonkun automerkin piikkiin!

        En voikkaan, mutta kun tuntuu, että ne ajotaidottomat löytyy juuri noista "paremmista" autoista, kun katselee heidän hurjastelua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voikkaan, mutta kun tuntuu, että ne ajotaidottomat löytyy juuri noista "paremmista" autoista, kun katselee heidän hurjastelua!

        "En voikkaan, mutta kun tuntuu"....

        Aivan. Elät MUTU maailmassa, etkä tiedä elävästä todellisuudesta sitten yhtään mitään!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voikkaan, mutta kun tuntuu, että ne ajotaidottomat löytyy juuri noista "paremmista" autoista, kun katselee heidän hurjastelua!

        Se on tuo kateuden kukka se maailman rumin kukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En voikkaan, mutta kun tuntuu"....

        Aivan. Elät MUTU maailmassa, etkä tiedä elävästä todellisuudesta sitten yhtään mitään!!

        Jaa, en tiedä elävästä todellisuudesta mitään? Satunpa tietämään, olen ollut tienpäällä vuodesta 1978 lähtien..joten olen nähnyt nähnyt liikennekulttuurin kehityksen ja myös nykyisen rappeutumisen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuo kateuden kukka se maailman rumin kukka.

        Hah, minusta et saa kateellista tekemälläkään.


      • Anonyymi

        Ei voisi vähempää kiinnostaa jos joku menee ohi. Sellaista asennevammaa en kuitenkaan ymmärrä jossa tietoisesti rikotaan lakia esim. ajamalla yli sallitun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuo kateuden kukka se maailman rumin kukka.

        Minä en oikein tiedä, että mitä kadehtimisen aihetta on surkeissa ajotaidoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, en tiedä elävästä todellisuudesta mitään? Satunpa tietämään, olen ollut tienpäällä vuodesta 1978 lähtien..joten olen nähnyt nähnyt liikennekulttuurin kehityksen ja myös nykyisen rappeutumisen!

        Niin sinun mielestäsi varmaan. Mutta joku ABBA yhtyekin on sinun mielestäsi se maailman paras, varmaan.
        Mutta ei nykysukupolven mielestä you know?.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, minusta et saa kateellista tekemälläkään.

        Kuitenkin kateutta osoitit morkkaamalla niiden "perempien autojen" kuskeja.
        Joten eipä sinusta kateellista tarvitse tehdä, kun sitä jo nyt olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en oikein tiedä, että mitä kadehtimisen aihetta on surkeissa ajotaidoissa.

        Ei kai kukaan ole (huonoja?) ajotaitoja kadehtinut. Ne "paremmat" autot sen sijaan tuntuu sitä herättävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole (huonoja?) ajotaitoja kadehtinut. Ne "paremmat" autot sen sijaan tuntuu sitä herättävän.

        En ymmärrä, miksi kukaan olisi jostain autosta kateellinen. Mutta kateuskortti otetaan usein esiin, kun jonkun huonoja ajotaitoja kritisoidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole (huonoja?) ajotaitoja kadehtinut. Ne "paremmat" autot sen sijaan tuntuu sitä herättävän.

        Usein ne huonot ajotaidot ovat niillä "premium" autoa ajavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi kukaan olisi jostain autosta kateellinen. Mutta kateuskortti otetaan usein esiin, kun jonkun huonoja ajotaitoja kritisoidaan.

        Vaikka syvempää ymmärrystä asiaan ei olisikaan niin siellä sielujen syvyyksissä usein kaihertaa se terve kateus naapurin/kaverin paremmasta autosta.
        Toki onhan aivan luonnollista vilauttaa sitä kateuskorttia myös kulkunevoa kohtaan jos ja kun se "paremmalla" kulkineella liikkuva kuljettaja on osoittanut, ei niinkään huonoja ajotaitoja, vaan huonoja ajotapoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hui kamala, nyt se tapahtui minullekin. Ohitus. Joku ajoi ihan tuosta vaan ohi. Minut kehtasi ohittaa. Ylinopeuttakin ajoi. Pöyristyttävä kokemus.

      • Anonyymi

        Se jos mikä koettelee nöyrän ja itsetunnottoman sielua ja pää alkaa kiehua.


    • Anonyymi

      Niinhän sinä ja muut kaltaisesi usein luulette ajavanne rajoituksen mukaista nopeutta oman auton nopeusmittariin luottaen, mutta ajatte sitten tämän takia todellisuudessa 2-8kmh verran nopeusrajoitusta hitaammin. Törkeimmät hidastelijat jopa 10-20kmh alle nopeusrajoituksen.

      "Lähtekää ajoissa, ettei tarvitse kiireellä ajaa ylinopeutta."
      Nyt on kyllä sellaista roskapuhetta että ei voi kuin nauraa, toki onhan se järkevää lähteä liikenteeseen hyvissä ajoin ettei myöhästy esim. tietyön tai liikenneonnettomuuden takia. Mutta idea siitä, että pitäisi vielä tämän lisäksi lähteä aikaisemmin liikkeelle jokaisen hidastelijan takia menee jo vähän liiallisuuksiin. Se aika joka hukkuu liikenteeseen on sitten pois jostakin muusta asiasta kuten esim. harrastus tai perhe.
      Turha edes ehdottaa että muuta lähemmäs työpaikkaa koska kaikki ihmiset eivät ikinä halua asua missään esim. Helsingin kaltaisessa ylikansoitetussa betonih*lv*tissä missä omalla autolla liikkuminen on tehty mahdollisimman vaikeaksi, kalliiksi. Toiseksi osalla meistä muista autoilijoista on välillä useampia paikkoja missä pitäisi käydä saman vuorokauden aikana. Vaihtoehtoisesti silloin tällöin useamman sadan kilometrin pituinen ajomatka, mistä mielellään sitten päästä takaisinkin vielä saman vuorokauden aikana.

      Kyllä sen on niin päin että alle nopeusrajoituksen ajavat ilman hyvää syytä ovat niitä jotka pitäisi poistaa tieliikenteestä. Ei se ole mitenkään oikein että liikenteen pitäisi aina liikkua sen hitaimman ehdoilla. Hitaimmat kuskit ja pelkurit kuuluvat muiden taakse, eivät muiden eteen.
      Olen itsekin joutunut ohitetuksi useita kertoja jopa pienistä ylinopeuksistakin, mutta se ei haittaa itseäni millään tavalla, eikä edes ole mitenkään pelottavaa. Jos joku haluaa ajaa itseäni nopeammin suurellakin nopeuserolla niin sitten ajaa nopeammin ja ohittakoon jos haluaa ihan vapaasti.

      Julkiset liikennevälineet ovat roskaa, kuten myös polkupyöräilykin, pitkien matkojen kävelykin. Oma auto on ehdottomasti maaiilman paras kulkuväline, toisena ehkä moottoripyörä.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä niin totta ja järkevää puhetta.


      • Anonyymi

        ”. Ei se ole mitenkään oikein että liikenteen pitäisi aina liikkua sen hitaimman ehdoilla. ”

        Tuo lause oikeastaan kuvaa juuri sen vääristyneen asenneongelman, josta koko tämäkin keskustelu viriää. Tuosta lauseesta voisi helposti vetää sellaisen johtopäätksen, että sinusta liikenteen pitäisi liikkua aina sen nopeimman ehdoilla. En tiedä oletko sitä mieltä, mutta sellaiselta mielikuvalta ei voi välttyä. Jos ajaa nopeusrajoituksia noudattaen ja allekin, ei ole se ongelma tai ’pelkuri’.

        Eihän liikenteen pidä liikkua kenenkään yksittäisen ehdoilla, ei hitaan eikä nopean. Ja nyt suljen ylinopeussankarit, jotka näyttävät hallitsevan isolta osin tätä keskustelua, pois. Ylinopeutta ajavat eivät ole sellaisessa asemassa, että heidän kannattaisi asettaa vastimuksia muille tielläliikkujille.
        Ei, vaan kaikilla on yhtäläinen oikeus liikkua. Liikenne on yhteispeliä. Nopeasti, hitaasti, mutta ei tietenkään tahallinen kiusanteko ole sallittua sen paremmin kuin ylinopeuskaan. Kannattaa muuten ymmärtää, ettei hitaammin ajaminen ole kiusantekoa ja että reipasta ylinopeutta ajavan eteen tulee jatkuvasti paljon enemmän niitä hitaasti ajavia kuin sallitun rajoissa ajavan eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”. Ei se ole mitenkään oikein että liikenteen pitäisi aina liikkua sen hitaimman ehdoilla. ”

        Tuo lause oikeastaan kuvaa juuri sen vääristyneen asenneongelman, josta koko tämäkin keskustelu viriää. Tuosta lauseesta voisi helposti vetää sellaisen johtopäätksen, että sinusta liikenteen pitäisi liikkua aina sen nopeimman ehdoilla. En tiedä oletko sitä mieltä, mutta sellaiselta mielikuvalta ei voi välttyä. Jos ajaa nopeusrajoituksia noudattaen ja allekin, ei ole se ongelma tai ’pelkuri’.

        Eihän liikenteen pidä liikkua kenenkään yksittäisen ehdoilla, ei hitaan eikä nopean. Ja nyt suljen ylinopeussankarit, jotka näyttävät hallitsevan isolta osin tätä keskustelua, pois. Ylinopeutta ajavat eivät ole sellaisessa asemassa, että heidän kannattaisi asettaa vastimuksia muille tielläliikkujille.
        Ei, vaan kaikilla on yhtäläinen oikeus liikkua. Liikenne on yhteispeliä. Nopeasti, hitaasti, mutta ei tietenkään tahallinen kiusanteko ole sallittua sen paremmin kuin ylinopeuskaan. Kannattaa muuten ymmärtää, ettei hitaammin ajaminen ole kiusantekoa ja että reipasta ylinopeutta ajavan eteen tulee jatkuvasti paljon enemmän niitä hitaasti ajavia kuin sallitun rajoissa ajavan eteen.

        Ei liikenne liiku hitaimman ehdoilla vaan aina rajoitusten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liikenne liiku hitaimman ehdoilla vaan aina rajoitusten mukaan.

        Sopiva tilannenopeus on paljon tärkeämpi asia kuin nopeusrajoitus. Nopeusrajoitus on maksimi, eli sallittu kattonopeus.


    • Anonyymi

      Kaahaan ja ohittelen, koska on parempaakin tekemistä, kuin istuskella autossa, minulle autoilu on pelkkää pakollista harmia, jotta pääsen paikasta A pisteeseen B. Mitä vähemmän minuutteja tulee norkoiltua autossa sen parempi.

      • Anonyymi

        Joo, kaahaile ja ohittele vaan, mutta pidä huoli ettei syyttömät sivulliset joudu kärsimään tyylistäsi ajaa.. siinä ei suurta vahinkoa tapahdu, jos itsesi loukkaat.. hyvä puoli asiassa on se, että olet poissa liikenteestä jonkunaikaa jopa kokonaan!


      • Anonyymi

        Kerrankin joku saksalaisautoilija tunnustaa suoraan, että on kauhuskenaario olla sen kabiinissa yhtään enempää, kuin on välttämätöntä! Nyt te kaikki muutkin varmaan ymmärrätte. mistä noiden kaahailut johtuu!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku saksalaisautoilija tunnustaa suoraan, että on kauhuskenaario olla sen kabiinissa yhtään enempää, kuin on välttämätöntä! Nyt te kaikki muutkin varmaan ymmärrätte. mistä noiden kaahailut johtuu!!

        On myös autoilijoita, joiden elinkeino on autosta kiinni, ja sen merkistä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, ja neliveto. Siksi suosittelen kaikille teille vähemmän varakkaillekin tuota automerkkiä, jossa on nuo ylivoimaiset saksalaiset ajo-ominaisuudet, vaikka sitten käytettyinä, jos ei muuten ole varaa. Ja siihen päälle vielä tuo ylivoimainen neliveto systems, A La Quattro, Noista se hyvä autoilu maanteillämme lähtee!!

        Audi King.
        -Teiden King-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös autoilijoita, joiden elinkeino on autosta kiinni, ja sen merkistä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, ja neliveto. Siksi suosittelen kaikille teille vähemmän varakkaillekin tuota automerkkiä, jossa on nuo ylivoimaiset saksalaiset ajo-ominaisuudet, vaikka sitten käytettyinä, jos ei muuten ole varaa. Ja siihen päälle vielä tuo ylivoimainen neliveto systems, A La Quattro, Noista se hyvä autoilu maanteillämme lähtee!!

        Audi King.
        -Teiden King-

        Eipä auttanut Ranua tapauksessa, vaan Audi ja Liikennesäännöistä piittaamaton kuljettaja tappoi syyttömän Eläkeläis pariskunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auttanut Ranua tapauksessa, vaan Audi ja Liikennesäännöistä piittaamaton kuljettaja tappoi syyttömän Eläkeläis pariskunnan.

        Siis tarkoitatko tuota? Eihän tuo ylinopeudesta tai riehumisesta ole johtunut. Vaikka nopeutta on ilmeisesti ollutkin reiluhkosti, niin ei joku 120-130 km/h audia heitä sivuun sulalla kuivalla asfaltilla suoralla tiellä, eikä tuossa ollut mikään ohitustilannekaan meneillään.

        https://yle.fi/uutiset/3-11701070

        "Poliisin esitutkinnan mukaan etelästä tullut Audi-merkkinen henkilöauto ajautui vastaantulevien kaistalle ja törmäsi Ouluun matkalla olleen Skoda-merkkisen henkilöauton keulaan puolenpäivän aikoihin 2. huhtikuuta 2018.

        Sää oli tapahtumahetkellä poutainen, lämpötila plussan puolella ja asfaltti kuiva. Onnettomuus tapahtui pitkällä suoralla, jossa oli hyvä näkyvyys. Tiellä oli 80 kilometrin tuntirajoitus.

        Heti kolarin jälkeen Audin kuljettaja sanoi poliisille, että hän oli nukahtanut rattiin. Mies lähti matkaan aikaisin aamulla Tahkolta, ja määränpäänä oli Levi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös autoilijoita, joiden elinkeino on autosta kiinni, ja sen merkistä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, ja neliveto. Siksi suosittelen kaikille teille vähemmän varakkaillekin tuota automerkkiä, jossa on nuo ylivoimaiset saksalaiset ajo-ominaisuudet, vaikka sitten käytettyinä, jos ei muuten ole varaa. Ja siihen päälle vielä tuo ylivoimainen neliveto systems, A La Quattro, Noista se hyvä autoilu maanteillämme lähtee!!

        Audi King.
        -Teiden King-

        Ei kai automerkki pakota törkeyksiin liikenteessä? Aivan helposti voi Audillakin liikkua sivistyneesti liikennesääntöjen mukaan. Sillä voi myös ajaa hiljaakin tarvittaessa. Tästä minulla onparemmistakin merkeistä, niilläkin voi helposti ajaa liikennesääntöjen puitteissa.
        Vikaa ei siis ole automerkissä, jos kuljettajalla on puutteita ajotaidossa ja kyvyssä liikkua liikenteessä turvallisesti.


      • Anonyymi

        Sit kannattaa ostaa asunto siitä työmaan vierestä, niin ei tarvitse istua autossa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös autoilijoita, joiden elinkeino on autosta kiinni, ja sen merkistä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, ja neliveto. Siksi suosittelen kaikille teille vähemmän varakkaillekin tuota automerkkiä, jossa on nuo ylivoimaiset saksalaiset ajo-ominaisuudet, vaikka sitten käytettyinä, jos ei muuten ole varaa. Ja siihen päälle vielä tuo ylivoimainen neliveto systems, A La Quattro, Noista se hyvä autoilu maanteillämme lähtee!!

        Audi King.
        -Teiden King-

        Olet todella pahasti vinoutunut ihminen, sanoisinko suoraan, että olet sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku saksalaisautoilija tunnustaa suoraan, että on kauhuskenaario olla sen kabiinissa yhtään enempää, kuin on välttämätöntä! Nyt te kaikki muutkin varmaan ymmärrätte. mistä noiden kaahailut johtuu!!

        Taas osaat yllättää että noinkin yksinkertainen ja selkeä kirjotus jää sinulta ymmärtämättä. Heikko esitys taas sinulta Toyotan omapoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös autoilijoita, joiden elinkeino on autosta kiinni, ja sen merkistä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, ja neliveto. Siksi suosittelen kaikille teille vähemmän varakkaillekin tuota automerkkiä, jossa on nuo ylivoimaiset saksalaiset ajo-ominaisuudet, vaikka sitten käytettyinä, jos ei muuten ole varaa. Ja siihen päälle vielä tuo ylivoimainen neliveto systems, A La Quattro, Noista se hyvä autoilu maanteillämme lähtee!!

        Audi King.
        -Teiden King-

        On tullut ajettua ihan työn takia riittävästi ja siihen ei ole tarvinnut kehuskella itseään eikä jotain DKW sardiinipurkkia. Kun osaa kattoo kelloa ja tietää matkat ei tarvii mitään DKW.tä eikä ylinopeutta ehtiäkseen sinne minne on menossa. Se on vain joillain korvien välissä jotai josta kiire johtuu. Sitäpaitsi tosiasia on että jonkun 20 km.n pätkän matkalla ei ajamalla normaaliliikennetiheyden seassa voita niillä päättömillä ohituksilla todellakaan juuri mitään. On tullut ajettua matkoja joiden pituus 900-2200 km. Silti ollut ajoissa perillä tai siellä minne menossa. On todella helppo laskea ajoajat ja sen mukaan lähtöajat niin että ilman mitään kaahaamista ehtii perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas osaat yllättää että noinkin yksinkertainen ja selkeä kirjotus jää sinulta ymmärtämättä. Heikko esitys taas sinulta Toyotan omapoika.

        No kerro sitten oi sinä teidemme kuningas, että jos siellä saksalaisauton kabiinissa kerran viihtyy niin hyvin, niin ei kai sellaisesta paikasta ole kiire pois, vai mitä? Miksi siis suotta kaahaatte, kuin heikkopäiset? Onko hermot jo loppu noin nuorella iällä?...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös autoilijoita, joiden elinkeino on autosta kiinni, ja sen merkistä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, ja neliveto. Siksi suosittelen kaikille teille vähemmän varakkaillekin tuota automerkkiä, jossa on nuo ylivoimaiset saksalaiset ajo-ominaisuudet, vaikka sitten käytettyinä, jos ei muuten ole varaa. Ja siihen päälle vielä tuo ylivoimainen neliveto systems, A La Quattro, Noista se hyvä autoilu maanteillämme lähtee!!

        Audi King.
        -Teiden King-

        Elinkeino ei oikeuta rikkomaan sääntöjä tai rajoituksia.


    • Anonyymi

      Ajan rajoituksen mukaista nopeutta ja joudun ajamaan joka toiselle bussipysäkille väistääkseni takapuskurista työntäjää.

      Monesti tällainen edelle päästetty takapuskurista työntäjä jääkin sitten ajamaan eteen alinoputta. Kaikkea ei oikein voi ymmärtää.

      Missä on poliisien liikennevalvonta??

      • Anonyymi

        Huono vale taas kerran. Eikö sulla ole elämää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono vale taas kerran. Eikö sulla ole elämää?

        Traktorilla se ajelee, ei tuo oikein muuten ole mahdollista...


    • Anonyymi

      Tässä on kaksi asiaa.
      -Nopeusmittarisi näyttää väärin, ja ajat tien tukkona.
      -osa kuljettajista on homosensuelleja ja hakevat läheisyyttä toisten peräpäästä.

    • Anonyymi

      Liikentessä ei kukaan aja rajoitusta hiljempää.

    • Anonyymi

      Jos ajat rajoitusten mukaista nopeutta niin ajat todennäköisesti 5-10km sen alle kun katselet sitä pappamittaria siinä Nissan Juken kojetaulussa. Me muut tiedämme tämän ja se on helposti havaittavissa vaikka racelogic mittarilla. Joten mene vittuun siitä edestä.

      • Anonyymi

        No aja ohi, vai eikö osaamisesi riitä?
        5_10 km:n alle rajoitusten on sallittua, mutta sinun vastaava ylinopeus ei ole sallittua. Nissan Jukella on laillista ajaa ja myös papat ovat oikeutettuja ajamaan liikenteessä. Tämän me muut tiedämme, mutta sinulla taitaa olla siinä ongelma.

        Siirry julkisiin, jos osaamisesi ei riitä autoiluun muun liikenteen kanssa. Kaikille se on turvallisempaa, jopa itsellesi. Julkisessa liikenteessä on ammattikuljettajat, joten voi ottaa vaikka nokoset, kun ammattilainen hoitaa hommat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aja ohi, vai eikö osaamisesi riitä?
        5_10 km:n alle rajoitusten on sallittua, mutta sinun vastaava ylinopeus ei ole sallittua. Nissan Jukella on laillista ajaa ja myös papat ovat oikeutettuja ajamaan liikenteessä. Tämän me muut tiedämme, mutta sinulla taitaa olla siinä ongelma.

        Siirry julkisiin, jos osaamisesi ei riitä autoiluun muun liikenteen kanssa. Kaikille se on turvallisempaa, jopa itsellesi. Julkisessa liikenteessä on ammattikuljettajat, joten voi ottaa vaikka nokoset, kun ammattilainen hoitaa hommat.

        Tietukko taas leikkimässä kotipoliisia. Tientukko ei oikein hallitse omaa autoaan eikä osaa käyttää vakionopeussäädintä, vaikka sellainen sattuisi löytymään. Yleensä ei löydy, koska tientukon mielestä kaikki varusteet sähköikkunoista keskuslukitukseen ovat "hajoavia turhakkeita". Tietenkään ilmastointia unohtamatta....

        Tientukko kehuu ajavansa rajoituksen mukaan. Tai oikeaa tilannennopeutta, joka kummasti tuppaa olemaan joko 70 tai 80 km/h. Tähän päälle se jatkuvat nopeuden pumppaus 10-15 km/h haarukassa (mäkisessä maastossa jopa 30 km/h), jos vakionopeussäädintä ei ole/ei osata käyttää.

        Huvittavaahan tässä ovat nämä
        - kun 100 rajoitusalueella 80 km/h kihnuttavan tientukon ohittaa, tientukko koittaa haitata ohitusta kiihdyttämällä tai kiilaamalla ja pui ohittajalle nyrkkiä tai vilkuttaa pitkiä

        - kun itse hidastan tietyömaan kohdalla rajoituksen mukaiseen 50/60 nopeuteen, tietukko liimautuu takapuskuriin "työntämään" lisää vauhtia... ja onpa ohituksiakin nähty - parhaat sankarit ohittavat risteyksessä liikenteenjakajan väärältä puolelta (60 rajoitusalueella) päästäkseen taas hinaamaan jonoa 80 km/h, kun satasen rajoitus alkaa

        - ohituskaistan lähestymisen aavistaa siitä, kun tientukot alkavat jo 2 km sitä ennen hiljakseen nostaa nopeuttaan 80->110 .... myös talvirajoitusten aikaan!

        Taajamassa voi tietukotkin hyvin vedellä 40 rajoitusalueella 60-70 kunhan osuu tarpeeksi pitkä suora - ei ylinopeudesta ole mitään vaaraa, kunhan kiihdyttää hitaasti!


    • Anonyymi

      Taas oli jollain kiire pääisiäis liikenteessä . 8 loukkantunu Kainuussa, joista muutama vakavasti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Niinpä, mutta mikä siinä oikein on, että ajetaan nokat vastakkain, eikä mieluummin väistetä? Siis vaikka edes tuonne lumikinokseen, vaikka mahtuisi tuohon varmaan kolmekin autoa rinnakkain. Sehän nyt toki on selvä, että ohittajalle ei tilaa anneta, mutta entä se ohittaja sitten? Miksi mieluummin vastaantulijan keulaan kuin kinokseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutta mikä siinä oikein on, että ajetaan nokat vastakkain, eikä mieluummin väistetä? Siis vaikka edes tuonne lumikinokseen, vaikka mahtuisi tuohon varmaan kolmekin autoa rinnakkain. Sehän nyt toki on selvä, että ohittajalle ei tilaa anneta, mutta entä se ohittaja sitten? Miksi mieluummin vastaantulijan keulaan kuin kinokseen?

        ". Sehän nyt toki on selvä, että ohittajalle ei tilaa anneta, mutta entä se ohittaja sitten?"

        Öööö.....Mitä oot vetänyt?......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Sehän nyt toki on selvä, että ohittajalle ei tilaa anneta, mutta entä se ohittaja sitten?"

        Öööö.....Mitä oot vetänyt?......

        Sinä ilmeisesti osaat vastata kun vaikuttaisi olevan niin selvä asia ettei kukaan täyspäinen voi edes kysyä? No miksi täräyttäisit mieluummin nokkakolarin kuin tupsauttaisit lumipenkkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti osaat vastata kun vaikuttaisi olevan niin selvä asia ettei kukaan täyspäinen voi edes kysyä? No miksi täräyttäisit mieluummin nokkakolarin kuin tupsauttaisit lumipenkkaan?

        Koska laki ei sano, että pitää väistää lumipenkkaan.
        Sääntöjen mukaan pitää ajaa muita hitaammin niissä tien urissa, eikä laki käske ymmärtämään mitään ympärillä tapahtuvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutta mikä siinä oikein on, että ajetaan nokat vastakkain, eikä mieluummin väistetä? Siis vaikka edes tuonne lumikinokseen, vaikka mahtuisi tuohon varmaan kolmekin autoa rinnakkain. Sehän nyt toki on selvä, että ohittajalle ei tilaa anneta, mutta entä se ohittaja sitten? Miksi mieluummin vastaantulijan keulaan kuin kinokseen?

        Ellei tilanne synny yllättäen, luulisi jo itsesäilytysvaiston johtavan siihen että jompikumpi kuskeista kääntää ojanpenkkaan eikä suoraan vastaantulijan nokkaan. Vai pelätäänkö täällä niin valtavasti vakuutusyhtiöitä ettei haluta ajaa itse ojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei tilanne synny yllättäen, luulisi jo itsesäilytysvaiston johtavan siihen että jompikumpi kuskeista kääntää ojanpenkkaan eikä suoraan vastaantulijan nokkaan. Vai pelätäänkö täällä niin valtavasti vakuutusyhtiöitä ettei haluta ajaa itse ojaan.

        Menepä harjoittelemaan sitä väistämistä ja kerro miten sen haluat lopoupelissä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti osaat vastata kun vaikuttaisi olevan niin selvä asia ettei kukaan täyspäinen voi edes kysyä? No miksi täräyttäisit mieluummin nokkakolarin kuin tupsauttaisit lumipenkkaan?

        Mitähän se vastaantulija on tehnyt, luuria räplännyt? Ohittaja on varmasti katsonut eteensä.
        Sekin mietityttää etteikö ohitettavat ole tehneet mitään? Pieni jarrutus letkassa ja Mese olisi päässyt takaisin letkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se vastaantulija on tehnyt, luuria räplännyt? Ohittaja on varmasti katsonut eteensä.
        Sekin mietityttää etteikö ohitettavat ole tehneet mitään? Pieni jarrutus letkassa ja Mese olisi päässyt takaisin letkaan.

        Siihenkö se "mese" kuskien päätön ohittelu perustuu, että kyllä se joku köyhä antaa tilaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti osaat vastata kun vaikuttaisi olevan niin selvä asia ettei kukaan täyspäinen voi edes kysyä? No miksi täräyttäisit mieluummin nokkakolarin kuin tupsauttaisit lumipenkkaan?

        Mietippäs tuota outoa sepustusta nyt uudelleen, ja tule sitten tänne nolaamaan itsesi.


    • Anonyymi

      Minulla on aina pirun kiire töistä kotiin sovalle löhöämään. Siksi ajan aina ylinopeutta että pääsen mahdollisimman nopeasti vaakatasoon sovhalle.

      • Anonyymi

        No hommaa autollesi vaikka joku kuski, niin voit jo löhöillä siellä takapenkillä kotiin mennessäsi. Jatkat sitten siellä sohvalla.


      • Anonyymi

        Sarkasmia joo mutta valitettavasti usien aika totta.


      • Anonyymi

        On autoja, joissa on mukava istua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On autoja, joissa on mukava istua.

        Ja niistäkin on monella tarve päästä mahdollisimman nopeasti pois. Hankitaan kalliita autoja hienoilla ominaisuuksilla ja sitten niissä ei viitsitä olla. Järjen köhyyttä moinen.


    • Anonyymi

      Onko mittarinopeus tutkanopeus autossasi? Jos on, kaahaajat saavat kyllä joskus sakot.

      • Anonyymi

        Saksan paskassa on kiire koska kalliilla on ostettu "laatua" ja toinen pääkin suoltaa paskaa eli pöntölle on päästävä ja nopeasti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksan paskassa on kiire koska kalliilla on ostettu "laatua" ja toinen pääkin suoltaa paskaa eli pöntölle on päästävä ja nopeasti..

        Ettei vain itäautoilijaa riivaisi kateus, kommenteista päätellen?


    • Anonyymi

      Uhittelusta siinä on kysymys. Suomi on muuttunut uhittelijoiden kansakunnaksi.

      Alkaa jo mopoautoilijoista ja mopoilijoista.

      Kun koneisto ei kykene enään valvomaan, on seurauksena lopulta puhdas anarkia. Suorastaan ihme että liikennekuolemien määrä on vielä niinkin alhainen mitä on.

    • Anonyymi

      Jos tieosuudella on 100km/h rajoitus niin aina ajan tätä satasta, hieman yli koska on mittari virhettä mutta vain sen verran yli, silloin jää pelivaraa sakkorajaan eli 107km/h .
      Tällöin voi heikkotehoisella autolla nopeus pudota joskus hieman alle satasen mutta heti kun tämän uoman kirjan tilanteen.
      Lähes kaikki muut kouhottaa110 tai enemmän.

      • Anonyymi

        Turhaa nysväystä. Sakkoraja on nykyään 20 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa nysväystä. Sakkoraja on nykyään 20 km/h.

        Kamerasta saa ainakin sakot jo 10 ylityksestä


    • Anonyymi

      SE YKSINKERTAISESTI JOHTUU LIIKENTEEN HEIKOSTA VALVONNASTA.
      Ei ole tarkoituskaan estää ylinopeuksilla ajoa. Nopealla ja tehokkaalla valvonnalla ja suurilla sakoilla on merkitys nopeuksiin, kortti pois niin se tuo jo seuraavalla kiinnijäänti kerralla valtiolle merkittäviä lisä tuloja.
      Pitäisikö ne laittaa urakka hommiin, teiden varsille....

      • Anonyymi

        Olet tainnut unohtaa, että eduskunta säätää lait ja oikeuslaitos jakaa tuomioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut unohtaa, että eduskunta säätää lait ja oikeuslaitos jakaa tuomioita.

        Niin, ja siltä suunnalta on tullut "signaalia", että pikku ylinopeudet on ihan OK, eli niistähän ei tule enää mitään sakkoja vaan se virhemaksu, eikä kortin lähdölläkään uhkailla vaikka niitä maksuja makselis kuinka monesti tahansa.


    • Anonyymi

      Niin toisten ohittelu autoilla ei todellakaan nopeuta matkaa, mutta jos haluaa ajaa rallia kuin formula-2 suoyoinrrn yrillä.

      • Anonyymi

        Ja miten ei muka nopeura? Tottakai se matkaa nopeuttaa ja ennenkaikkea ajamsesta tekee miellttävämpää kun kun nyhertäjät ohittaa.
        Rallin ajaminen on täysin eriasia, johon nysväri aina haluaa vedota, ymärtämättä sitä tosiasiaa ettei kukaan normaalissa liikenteessä aja tai halua rallia ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten ei muka nopeura? Tottakai se matkaa nopeuttaa ja ennenkaikkea ajamsesta tekee miellttävämpää kun kun nyhertäjät ohittaa.
        Rallin ajaminen on täysin eriasia, johon nysväri aina haluaa vedota, ymärtämättä sitä tosiasiaa ettei kukaan normaalissa liikenteessä aja tai halua rallia ajaa.

        Jarruttelu vaan hidastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruttelu vaan hidastaa.

        Mutta samaan aikaan ollaan kuitenkin niissä samoissa liikennevaloissa, joten mitä muka voitit sillä kaahauksellasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta samaan aikaan ollaan kuitenkin niissä samoissa liikennevaloissa, joten mitä muka voitit sillä kaahauksellasi?

        Ette te taida kuitenkaan olla. Eiköhän se ohituksen tehnyt ole ennemmin niissä valoissa.

        Kai ymmärrät, että liikennevaloissa voittaa keskimäärin juuri sen verran, mitä aiemmin niissä on? Joskus seisot samoissa valoissa hitaamman kanssa, joskus ehdit aiemmasta syklistä. Todennäköisyys jälkimmäiseen on sitä suurempi, mitä aiemmin olet perillä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ette te taida kuitenkaan olla. Eiköhän se ohituksen tehnyt ole ennemmin niissä valoissa.

        Kai ymmärrät, että liikennevaloissa voittaa keskimäärin juuri sen verran, mitä aiemmin niissä on? Joskus seisot samoissa valoissa hitaamman kanssa, joskus ehdit aiemmasta syklistä. Todennäköisyys jälkimmäiseen on sitä suurempi, mitä aiemmin olet perillä.

        Se voittaa, joka ehtii seisomaan punaisiin valoihin ensin. Mitä kauemmin siellä seisoo, sitä hienompi suoritus on tehty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se voittaa, joka ehtii seisomaan punaisiin valoihin ensin. Mitä kauemmin siellä seisoo, sitä hienompi suoritus on tehty.

        Ah, et ymmärrä todennäköisyyksiä tai voitto-olettaman käsitettä. Ei se mitään, kyllä sinusta varmaan ihan tuottava yhteiskunnan jäsen silti kasvaa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ah, et ymmärrä todennäköisyyksiä tai voitto-olettaman käsitettä. Ei se mitään, kyllä sinusta varmaan ihan tuottava yhteiskunnan jäsen silti kasvaa.

        Miksi et pysty pysymään asiassa vaan yrität mennä henkilökohtasuuksiin?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ette te taida kuitenkaan olla. Eiköhän se ohituksen tehnyt ole ennemmin niissä valoissa.

        Kai ymmärrät, että liikennevaloissa voittaa keskimäärin juuri sen verran, mitä aiemmin niissä on? Joskus seisot samoissa valoissa hitaamman kanssa, joskus ehdit aiemmasta syklistä. Todennäköisyys jälkimmäiseen on sitä suurempi, mitä aiemmin olet perillä.

        Mitä helvettiä oikein horiset? Oletko selvin päin? Mitä kamaa käytät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä oikein horiset? Oletko selvin päin? Mitä kamaa käytät?

        Vähän tuli otettua wasabia äsken. Oli aika tiukkaa. Ei pitäisi vaikuttaa negatiivisesti aivotoimintaan...

        Olen pahoillani, jos et ymmärrä miten todellisuus toimii. Haluatko että yritän vääntää rautalangasta?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Vähän tuli otettua wasabia äsken. Oli aika tiukkaa. Ei pitäisi vaikuttaa negatiivisesti aivotoimintaan...

        Olen pahoillani, jos et ymmärrä miten todellisuus toimii. Haluatko että yritän vääntää rautalangasta?

        Sinun pääsi sisältö on selvästi rautalangasta väännetty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä oikein horiset? Oletko selvin päin? Mitä kamaa käytät?

        Etkö ymmärrä, että on tärkeää ehtiä niihin punaisiin seisomaan ennen jotakuta muuta. Samoin kauppaan pitää ehtiä ennen kuin joku muu, joten autolta on syytä juosta sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että on tärkeää ehtiä niihin punaisiin seisomaan ennen jotakuta muuta. Samoin kauppaan pitää ehtiä ennen kuin joku muu, joten autolta on syytä juosta sisälle.

        Hyvä kommentti.
        Kertoo aika paljon.


    • Anonyymi

      Ihmisen pienuuden osoittaa tästä aiheesta kirjoittaessaan, ellei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kirjoita järkevästi. Oletteko myös pienimunaisia ja tästä koette ahdistusta? Anteeksi karkea ilmaisuni miehiä ollessanne.

    • Anonyymi

      On kiire kotishohvalle löhöämään, kittaamaan kaljaa ja syömään pitsaa.

      • Anonyymi

        ....murustelemaan, piereskelemään ja muutenkin haisemaan. Toivottavasti vaimosi nostaa sinut pian tuulen puolelle seinää.


    • Anonyymi

      Nopeuden oikea hallinta on hyvä alku. Kesällä voi hyvin ajaa 300 km/h ja tarvittaessa 360 km/h, tämä tekee 10 s / km. Aivan jokainen kulkija ei tule liian lähelle. Talvella kelistä riippuen vähintään 150 . . 200 km/h on sopiva säilyttää. Kunnon lisävalo vielä, että ei tarvitse ajaa pimeässä. Suorilla talvellakin voi ajella 250 km/h ja yli.

      • Anonyymi

        Hyvä nopeus on tärkeää. Säästää aikaa ja voi ajella omaan tahtiin.


    • Anonyymi

      Miksi ei voi ajaa ihan omaa autoa? Anna muiden ajaa omiansa. Pääset paljon helpommalla.

      -Kylmis

      • Anonyymi

        Koska tieliikennelaki velvoittaa nykyään huomioimaan kanssaliikkujien tekemiset.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.


    • Anonyymi

      Kotisohvalle makaamaan taitaa monella olla kiire.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe