Oletteko tutkineet inhottavia asioita?

Moni täälläkin kirjoittaa itseään ärsyttävistä ja inhottavista asioista, mutta kuka oikeasti tutkii ”tikun päässä” sitä asiaa?

Otetaan esimerkki luonnosta. Kyykäärme. Hyvin harva ihminen osaa lähestyä edes ajatustasolla tuota eläintä, mutta se ei tee mitään ajatuksen tasolla. Sitä voi miettiä ja tutkia, vaikka mieli ei tee edes ajatella.

Kuitenkin se on osa luontoa. Ja napsii esimerkiksi myyriä, hiiriä ja muita jyrsijöitä, jotka taas levittää punkkeja. Eli punkkisyöppö. Jotain posia. Sitten tämä luikero osaa luikerrella karkuun, kun maata tömpsyttelee. Ja puremat on tappaneet ihmisen vissiin -98 ja sitä ennen 80 luvulla. Purentoja tulee noin 50-150 vuoteen, että aika harvinaista kuolla sen purentaan.

Eli mitä enempi jostain inhottavasta asiasta tietää, sen vähempi se on inhottava, eikä se haittaa omaa elämää niin paljoa. Sama varmaan koskee kaikkea inhottavaa ja ärsyttävää... tutkii sitä ja koittaa ymmärtää, niin voi päästä fobiamaisesta jo ajatustasolla puistattavasta tilasta pois...

Ja lisäksi voi miettiä, että miten mikäkin vaikuttaa omaan elämään? Mun ei tartte ainakaan kesäaikaan lampsia metikössä. Mutta enempi mä inhoan tauteja levittävää punkkia kuin kyykäärmettä. Punkin iskujakin vastaan voi kyllä suojautua pukeutumisella ja tarkslla syynillä metsäreissun jälkeen. 😬

Tämäntyyppistä mietintää suosittelisin monelle... ja erilaisiin asioihin. Tutustua ja määritellä miten jotkut ärsyttävät asiat omaan elämään vaikuttaa ja vaikuttaako ollenkaan?

124

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mjoo

      Tämä on selvästi kirjoitettu pastoraalis-filosofiseen henkeen hienon hienolla pedagogisella ohjausliikkeellä.

      Ihan cuul

      (hirn)

      • Eli suomennettuna: Otappa haarukka rukkasella vuorattuun käteen ja hämmennä itse soppas. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Eli suomennettuna: Otappa haarukka rukkasella vuorattuun käteen ja hämmennä itse soppas. 😀

        Mjoo

        Erityisesti pidin tuosta tahattomasta (tai tahallisesta) naiivistisesta otteesta tekstissä.

        Oikein somaa.

        (naurua)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Erityisesti pidin tuosta tahattomasta (tai tahallisesta) naiivistisesta otteesta tekstissä.

        Oikein somaa.

        (naurua)

        Joo. Naivius on osa sitä, toisaalta jos kokonaisuutta katsoo kauempaa, huomaa tätä palstapohjaan nähden enemmän kuin lievän v.ttuilun. 😬

        Esimerkin aihe antaa kuvan viattomasta pirkkamaisesta niksistä, mutta isossa kuvassa tässä v.ttuillaan köyhille ankarasti...(järkipuolen varakkuudesta puhun)


    • Anonyymi

      Laita tumppu pikkuvarpaaseesi?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos kaikkea perustellaan "sekin levittää punkkeja", niin täältä pitäis hävittää jokainen karvakasa yhettömiin. Olen sattuneesta syystä metsässä käytännässä vuoden ympäri ja kyy määrä on 20 vuoden aikana täällä moninkertaistunut. Viime kesänä en edes enää pysyny laskuissa monastiko niitä tuli metsässä vastaan. Lähemmäs sata kuitenkin, kun toimin erittäin kyyrikkaalla seudulla. Kahden päälle astuin vahingossa ja kolme puri saappaaseen eli ei vaaraa, mutta eipä se näky koskaan sykähdytä. Tiedän mitä teen jokakerta kun kyyn näen.

      • Esimerkki olikin vain esimerkki.

        Siis ihmisillä on kaikenlaisia inhokki-juttuja, mutta toisille ne ei ole sitä. Ja monen elämä helpottuisi, kun ei olisi kokoajsn kiinni inhotuksissaan...

        Muistan kun oma tyttö inhosi kaikkia lentäviä ötököitä, eikä meinannut uskaltaa ulos... kyllä sellainen rajaa paljon elämistä. 🤔


      • Anonyymi

        Asut ilmeisesti suotuisalla alueella. Itse olen jutellut alan ammattilaisen kanssa joka kertoi niiden määrän vähentyneen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asut ilmeisesti suotuisalla alueella. Itse olen jutellut alan ammattilaisen kanssa joka kertoi niiden määrän vähentyneen

        Wikipedia sanoi, että uhanalaisuuslaskelmissa elinvoimainen laji...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kyy

        En mä livenä ole nähnyt pitkään aikaan, mutta en kesällä juuri metsikössä hiippailekaan. 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Wikipedia sanoi, että uhanalaisuuslaskelmissa elinvoimainen laji...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kyy

        En mä livenä ole nähnyt pitkään aikaan, mutta en kesällä juuri metsikössä hiippailekaan. 😁

        Jep. Olen välillä inttänyt kyysuojelijoiden kanssa niiden järkyttävästä määrästä alueella missä liikun. Ja se kyy määrä on kauttaaltaan koko kyseisessä maakunnassa. Inttäjät väittävät vastaan. Kun olen sanonut, että vien vaikka kädestä pitäen niitä katsomaan niin uskotte. Eivät ole lähteneet. Toisilla on tarve inttää, jos heillä on joku ideologia eivätkä suostu muuttamaan mielipiteitään vaikka sen todeksi voisi osoittaakin.
        Selkeä muutos tapahtui 2000 luvun vaihteessa. 1990 luvulla havainnot oli vain jokunen per vuosi viime vuoden joka päiväisiin havaintoihin, kun liikkui kyseisellä alueella.
        Tiedä sitten mikä kannan on räjäyttänyt. Eräskin kesämökkiläinen oli alkanut pelkäämään mökilläkäyntiä vain siksi, kun piha suorastaan kuhisee kyitä järven rannalla tällä alueella ja joka puupinon alla niitä sähisee.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Wikipedia sanoi, että uhanalaisuuslaskelmissa elinvoimainen laji...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kyy

        En mä livenä ole nähnyt pitkään aikaan, mutta en kesällä juuri metsikössä hiippailekaan. 😁

        Et niin kun olet tietokoneen orja .


      • interlocutrice
        Anonyymi kirjoitti:

        Et niin kun olet tietokoneen orja .

        No hyvin siitä orjuudesta korvausta saa, en valita. 😄


    • Jotkut pitää vaskitsoja inhottavina, mutta mä lähinnä kiehtovina eläiminä. Ja muistan varmasti koko loppuelämäni ajan sen, kun ala-asteella väittelin opettajan kanssa onko se käärme vai lisko. Sanoin että se on jalaton lisko ja läheisempää sukua esim. sisiliskolle kuin käärmeelle, mutta opettaja vain pyöritteli asiaa että "no on se käytännössä käärme kun ei sillä ole jalkoja ja vanha kansa kutsui kuparikäärmeeksi ja blaablaa". Mutta olin oikeassa silloin, ja seison tän faktan takana edelleen.

      Mutta niin, asiaan. Täällä lähistöllä mulla on tiedossa ainakin yksi populaatio. Kerrankin yhdellä reissulla näin kolme eri vaskitsaa, ja joskus pitelin yhtä kädessäkin. Tosin sitä en mieluusti tee siksi, että vaskitsa voi pelästyä ja sisiliskon tavoin katkaista häntänsä ja uuden kasvaminen kestää kauan. Mutta paljon mulla on lähikuvia ja videoita niistä muistitikulla. En mene sanomaan tätä faktatietona, mutta muistaisin lukeneeni jokseenkin huvittuneena (vaikka ei se ole naurun asia) että vaskitsojen yleisin kuolinsyy on liiallinen ahneus, tukehtuvat kuulemma varsinkin liian isoihin etanoihin 😂 Ja olikohan niin, että maanteillä ja ihmisten toimesta oli seuraavaksi yleisimmät kuolinsyyt.

      • Anonyymi

        Meilläpäin niitä vanhakansa kutsui vaskikäärmeiksi.
        Niitä kyllä luikertelee tuossa pihassa kesäisin. Lehtikasat on niiden mieleen. Kauniita ovat toisin kuin kyy yök.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meilläpäin niitä vanhakansa kutsui vaskikäärmeiksi.
        Niitä kyllä luikertelee tuossa pihassa kesäisin. Lehtikasat on niiden mieleen. Kauniita ovat toisin kuin kyy yök.

        Okei, varmasti ollut eri nimityksiä eri alueilla tai paikkakunnilla aikoinaan.

        Kyykäärmeitäkin toki näen silloin tällöin, mutta niitä en ole sentään lähikuvannut. Metsässä tai jossain tiellä vähänkään kauempana kotoa, ei mulla ole mitään intressejä tappaa niitä. Pihalta olen kyllä tappanut, siinä menee se raja. Tosin kyitä näkyy täällä kotinurkissa varsin harvoin. Sen sijaan rantakäärmeitä oli muutama vuosi sitten riesaksi asti, kun talon edustalta kaadetun vanhan koivun lahonnut kanto oli kelvannut niiden pesäksi. Laitontahan se periaatteessa oli, mutta kerrankin kun oli rantakäärme eteisessä niin hetken päästä niitä oli kaksi lyhyempää käärmettä kun näytin vähän lapiota. Nyt ei ole vähään aikaan näkynyt kun kaivoin sen kannon auki ja täytin kuopan soralla.


      • peris234 kirjoitti:

        Okei, varmasti ollut eri nimityksiä eri alueilla tai paikkakunnilla aikoinaan.

        Kyykäärmeitäkin toki näen silloin tällöin, mutta niitä en ole sentään lähikuvannut. Metsässä tai jossain tiellä vähänkään kauempana kotoa, ei mulla ole mitään intressejä tappaa niitä. Pihalta olen kyllä tappanut, siinä menee se raja. Tosin kyitä näkyy täällä kotinurkissa varsin harvoin. Sen sijaan rantakäärmeitä oli muutama vuosi sitten riesaksi asti, kun talon edustalta kaadetun vanhan koivun lahonnut kanto oli kelvannut niiden pesäksi. Laitontahan se periaatteessa oli, mutta kerrankin kun oli rantakäärme eteisessä niin hetken päästä niitä oli kaksi lyhyempää käärmettä kun näytin vähän lapiota. Nyt ei ole vähään aikaan näkynyt kun kaivoin sen kannon auki ja täytin kuopan soralla.

        Mä olin joskus töissa Naantalin öljynjalostamolla. Oli vähän jännää tonkia sähkötilan alta kaapeleita esiin kun välissä luikerteli rantakäärmeitä. Jokaista kaapelikasaa oli aina tökittävä ensin harjanvarrella ja tömisteltävä lattiaa, että älysivät luikertaa karkuun. 😬

        Ja kahvipaikaksi tuotu koju kuhisi ampiaisia. Niitä pörräs ihan helkatisti siinä. Myyjistä yksi sanoi, että ottaa aamulla varuilta jo kyytabletin, noin 3-4 kertaa päivässä pistävät... unelmatyö sillä. 😂


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä olin joskus töissa Naantalin öljynjalostamolla. Oli vähän jännää tonkia sähkötilan alta kaapeleita esiin kun välissä luikerteli rantakäärmeitä. Jokaista kaapelikasaa oli aina tökittävä ensin harjanvarrella ja tömisteltävä lattiaa, että älysivät luikertaa karkuun. 😬

        Ja kahvipaikaksi tuotu koju kuhisi ampiaisia. Niitä pörräs ihan helkatisti siinä. Myyjistä yksi sanoi, että ottaa aamulla varuilta jo kyytabletin, noin 3-4 kertaa päivässä pistävät... unelmatyö sillä. 😂

        Hui apua, onko maailma näin pieni vaiko rantakäärmeet noin yleisiä, sillä olen kuullut saman jutun eräältä tutulta joka on niin ikään samassa paikassa töissä. Kuulemma joskus jostain muuntajasta tai sähkökaapista tms. olivat työkaverinsa kanssa pskoneet ties kuinka monta käärmettä ja niiden munia, ja laskeskeli että mikä niiden yhteenlaskettu "sakko" olisi ollut, kun rantakäärmeen henkihän on kai noin ~250€ luokkaa tms. 🤔😂


      • peris234 kirjoitti:

        Hui apua, onko maailma näin pieni vaiko rantakäärmeet noin yleisiä, sillä olen kuullut saman jutun eräältä tutulta joka on niin ikään samassa paikassa töissä. Kuulemma joskus jostain muuntajasta tai sähkökaapista tms. olivat työkaverinsa kanssa pskoneet ties kuinka monta käärmettä ja niiden munia, ja laskeskeli että mikä niiden yhteenlaskettu "sakko" olisi ollut, kun rantakäärmeen henkihän on kai noin ~250€ luokkaa tms. 🤔😂

        No maailma on pieni ja siellä taitaa olla suurseisokkeja noin 6-vuoden välein... jotain saattolämmityksiä taidettiin silloin laitella ja niihin liittyviä ohjauksia.

        Törmäsin siellä todella omituisiin ristikytkentä-liittimiin. Ne oli vain messinki tai kuparipuikot, mihin pyöräytettiin ohjauslanka erikoisella työkalulla rullaksi ympärille.

        Ja sitten oli abico-liittimen näköisiä crimp-liittimiä myös...todella outoja ja monimutkaisia liittimiä. Niitä oli vaan niin tuhottomasti, että menisi varmaan vuosia vaihtaa ne kaikki perinteisempiin riviliittimiin. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No maailma on pieni ja siellä taitaa olla suurseisokkeja noin 6-vuoden välein... jotain saattolämmityksiä taidettiin silloin laitella ja niihin liittyviä ohjauksia.

        Törmäsin siellä todella omituisiin ristikytkentä-liittimiin. Ne oli vain messinki tai kuparipuikot, mihin pyöräytettiin ohjauslanka erikoisella työkalulla rullaksi ympärille.

        Ja sitten oli abico-liittimen näköisiä crimp-liittimiä myös...todella outoja ja monimutkaisia liittimiä. Niitä oli vaan niin tuhottomasti, että menisi varmaan vuosia vaihtaa ne kaikki perinteisempiin riviliittimiin. 😁

        Ok, mun osaaminen ja ymmärrys sähköasioissa rajoittuu vähän tällaiselle bensalenkkarin tasolle, eli osaan kyllä mitata jännitteen, resistanssin yms. ja testata esim. auton sähkölaitteita apuakulla ja hauenleukaliittimillä. Mutta jos vähänkään vaativampaa hommaa pitäisi tehdä esim. talossa tai saunassa verkkovirran jännitteen ollessa kyseessä niin yleensä nakitan homman kyllä eteenpäin ja kahvipaketti vaihtaa omistajaa 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No maailma on pieni ja siellä taitaa olla suurseisokkeja noin 6-vuoden välein... jotain saattolämmityksiä taidettiin silloin laitella ja niihin liittyviä ohjauksia.

        Törmäsin siellä todella omituisiin ristikytkentä-liittimiin. Ne oli vain messinki tai kuparipuikot, mihin pyöräytettiin ohjauslanka erikoisella työkalulla rullaksi ympärille.

        Ja sitten oli abico-liittimen näköisiä crimp-liittimiä myös...todella outoja ja monimutkaisia liittimiä. Niitä oli vaan niin tuhottomasti, että menisi varmaan vuosia vaihtaa ne kaikki perinteisempiin riviliittimiin. 😁

        PS. Voi muuten olla, että palstalaisista Liljalaakson Timpan kanssa voisitte saada aikaan varsin asiallista ja hyvätasoista keskustelua aiheesta, mutta mahtaakohan hän pääsiäisenä ehtiä palstalla pyörimään kun pitää hommata ja kustantaa paistit ja mämmit kun emännän perheenjäseniä todennäköisesti käy kylässä koronasuosituksista välittämättä 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊


      • peris234 kirjoitti:

        PS. Voi muuten olla, että palstalaisista Liljalaakson Timpan kanssa voisitte saada aikaan varsin asiallista ja hyvätasoista keskustelua aiheesta, mutta mahtaakohan hän pääsiäisenä ehtiä palstalla pyörimään kun pitää hommata ja kustantaa paistit ja mämmit kun emännän perheenjäseniä todennäköisesti käy kylässä koronasuosituksista välittämättä 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

        Joo, ei tarvitse ammatillisia kiemuroita selittää. Tuli vaan mirleen, että se oli poikkeuksellista siellä. 😃


    • Anonyymi

      Jos jotain kaupunkiseikkailuja yölläkin tekee hyvä ohjesääntö on: älä ota mitään ylimääräistä tavaraa mukaan, ei mitään no henkilökortti ja käteistä rahaa ehkä.

      Kun rosvoja liikkuu paljon niin silloin niillä ei ole mitään varastettavaa, ainakaan mitään pankkikorttia ei kannata ottaa.

    • Kyllä, juuri noin tein sen hämähäkkifobiani kanssa. ☝️

      • Joo. Muistan. 😊

        Olit urhea. 😃👌


    • Anonyymi

      Niin jos siekailee kaupungilla ja kommervenkkejä, kommelluksia ja koheltamista, niin poliisi tulee auttamaan ja vie putkaan yöksi lepäämään jotta ei ainakaan sitten vahingossa itse vahingoita itseäään, aamulla pääsee pois, on vain lepäämässä hetken poliisien turvassa :D

      • Joo ja lumi muuttuu rakeiseksi, ennenkuin sulaa.


    • Jos ei tykkää kyykäärmeistä niin ei se kyykäärme siitä pörröiseksi pupujussiksi muutu.
      Se kyykäärme hevot heiluttaa sun tykkäämisistä. Kyykäärme on ja pysyy kyykäärmeenä. Sen on hyvä olla sellaisenaan.

      Ainoa muutos mitä tilanteessa voi tehdä, on muuttaa omaa suhtautumistapaansa kyykäärmeisiin .. ja pukeutua metsässä saappaisiin. Tai olla menemättä metsään...

      Voit vaikuttaa vain itseesi.. itsesi ulkopuolista maailmaa et voi muuttaa.

      • Juuri tämähän kaikessa inhottavassa onkin. Sitä löytyy maailmasta ja ei se tosiaan muuksi muutu. Mutta suhtautumistaan voi muuttaa.

        Täällä joskus tulee vastaan vaikkapa ilmiö nimeltä pedofiili. Moni inhoaa ja ajattelee, että ei voi tietää inhottavampaa kuin ihminen, joka kiihottuu vain lapsista. Mutta sekin on totta oikeasti, niin se vaan on. Varmaan kaikki pedofiilit eivät silti aiheuta lapsille mitään ja koettavat selviytyä elämästään vahingoittamatta muita sillä piirteellään. Siitäkin kun tiedettäis enemmän, ehkä voisi helpottaa sitä heidän elämäänsä ja estää täten lapsiin kohdistunut seksuaalinen häirintä...

        Olipa kyy tai pedofiili, ois parempi tapakin olemassa kuin lapiolla mättäminen, kun ei se listis kuin sen yhden, koko kuva olis maailmassa yhä sama...🤔


      • Anonyymi

        Minulla on kyllä vähentynyt siis tupakan polttaminen ja alkoholin käyttö kummasti nyt, joka on omasta mielestänikin aika hyvä asia, muta niin, noniin.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Juuri tämähän kaikessa inhottavassa onkin. Sitä löytyy maailmasta ja ei se tosiaan muuksi muutu. Mutta suhtautumistaan voi muuttaa.

        Täällä joskus tulee vastaan vaikkapa ilmiö nimeltä pedofiili. Moni inhoaa ja ajattelee, että ei voi tietää inhottavampaa kuin ihminen, joka kiihottuu vain lapsista. Mutta sekin on totta oikeasti, niin se vaan on. Varmaan kaikki pedofiilit eivät silti aiheuta lapsille mitään ja koettavat selviytyä elämästään vahingoittamatta muita sillä piirteellään. Siitäkin kun tiedettäis enemmän, ehkä voisi helpottaa sitä heidän elämäänsä ja estää täten lapsiin kohdistunut seksuaalinen häirintä...

        Olipa kyy tai pedofiili, ois parempi tapakin olemassa kuin lapiolla mättäminen, kun ei se listis kuin sen yhden, koko kuva olis maailmassa yhä sama...🤔

        Kyy ei valitse olevansa kyy. Ei se mene ennen syntymäänsä valintataloon että olisikos tässä nyt kyykäärme vai korppi...

        Sama se on ihmisten kanssa, ei ihminen saa valita mikä on.. mutta miten esimerkiksi sitä seksuaalista suuntautuneisuuttaan toteuttaa onkin sitten toinen asia. Ihmisella on valinnan vapaus, kuten käärme voi valita vapauttaako puremassaan myrkkyä vaiko ei.

        Näin joskus dokkarin olikohan Bralilian slummeista jossa jo 8-10 vuotiailta lapsilta löytyy sukupuolitauteja. Mikä on hirveä sääli. Mutta siellä asiat toisin ja lapset markkinatavaraa. Eihän jenkitkään ole ratifioineet lapsen oikeuksia vielä tänä päivänä.

        Pedofilia on sairaus, mielenvikaisuutta ja siitä pitäisi määrätä hoitoon. Ja jos hoito ei auta, en pane pahakseni jos laitetaan poistolistalle. Natsisaksan tyyliin. Sillä lapsi on viaton kunnes hänen viattomuutensa rikotaan. Jos sen tekee joku rikollisesti, niin poistoon vaan.

        Jos yksi kyykäärme vaanii viattomia - ei saaliiksi luokittelemattomia, on se sairas yksilö ja joutaa saada lapiosta. Mutta muistettava että kyse on yhdestä sairaasta yksilöstä, ei koko populaatiosta saati koko käärmeiden luomakunnasta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyy ei valitse olevansa kyy. Ei se mene ennen syntymäänsä valintataloon että olisikos tässä nyt kyykäärme vai korppi...

        Sama se on ihmisten kanssa, ei ihminen saa valita mikä on.. mutta miten esimerkiksi sitä seksuaalista suuntautuneisuuttaan toteuttaa onkin sitten toinen asia. Ihmisella on valinnan vapaus, kuten käärme voi valita vapauttaako puremassaan myrkkyä vaiko ei.

        Näin joskus dokkarin olikohan Bralilian slummeista jossa jo 8-10 vuotiailta lapsilta löytyy sukupuolitauteja. Mikä on hirveä sääli. Mutta siellä asiat toisin ja lapset markkinatavaraa. Eihän jenkitkään ole ratifioineet lapsen oikeuksia vielä tänä päivänä.

        Pedofilia on sairaus, mielenvikaisuutta ja siitä pitäisi määrätä hoitoon. Ja jos hoito ei auta, en pane pahakseni jos laitetaan poistolistalle. Natsisaksan tyyliin. Sillä lapsi on viaton kunnes hänen viattomuutensa rikotaan. Jos sen tekee joku rikollisesti, niin poistoon vaan.

        Jos yksi kyykäärme vaanii viattomia - ei saaliiksi luokittelemattomia, on se sairas yksilö ja joutaa saada lapiosta. Mutta muistettava että kyse on yhdestä sairaasta yksilöstä, ei koko populaatiosta saati koko käärmeiden luomakunnasta.

        Vaikuttaa, että sinä haluat olla joku natsijohtaja joka luettelee muille mikä on oikein ja mikä väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa, että sinä haluat olla joku natsijohtaja joka luettelee muille mikä on oikein ja mikä väärin.

        Vaikuttaa, että sinä haluat vain aukoa päätäsi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyy ei valitse olevansa kyy. Ei se mene ennen syntymäänsä valintataloon että olisikos tässä nyt kyykäärme vai korppi...

        Sama se on ihmisten kanssa, ei ihminen saa valita mikä on.. mutta miten esimerkiksi sitä seksuaalista suuntautuneisuuttaan toteuttaa onkin sitten toinen asia. Ihmisella on valinnan vapaus, kuten käärme voi valita vapauttaako puremassaan myrkkyä vaiko ei.

        Näin joskus dokkarin olikohan Bralilian slummeista jossa jo 8-10 vuotiailta lapsilta löytyy sukupuolitauteja. Mikä on hirveä sääli. Mutta siellä asiat toisin ja lapset markkinatavaraa. Eihän jenkitkään ole ratifioineet lapsen oikeuksia vielä tänä päivänä.

        Pedofilia on sairaus, mielenvikaisuutta ja siitä pitäisi määrätä hoitoon. Ja jos hoito ei auta, en pane pahakseni jos laitetaan poistolistalle. Natsisaksan tyyliin. Sillä lapsi on viaton kunnes hänen viattomuutensa rikotaan. Jos sen tekee joku rikollisesti, niin poistoon vaan.

        Jos yksi kyykäärme vaanii viattomia - ei saaliiksi luokittelemattomia, on se sairas yksilö ja joutaa saada lapiosta. Mutta muistettava että kyse on yhdestä sairaasta yksilöstä, ei koko populaatiosta saati koko käärmeiden luomakunnasta.

        No joskushan homoseksuaalejakin pidettiin sairaina. Saako sitä sairautta pois hoidoilla?

        Mä luulen, ettei pedofiliaakaan saa millään hoidoilla pois, mutta ehkä jollain muulla tavoin pysymään kurissa kylläkin. Vaikka nykyäänhän vois olla nämä sekdirobotit, siinä ei kukaan oikea ihminen sotkeentuisi ja ehkä pedofiili saa tyydytyksen niin.

        Mä luulen, että mikään kyy ei saalista ihmistä, se pureskelu olisi itsepuolustusta, muuten jos tietäisi missä ihmisiä on, luikertelis muualle.

        Tytölle kerran pienempänä sanoin, kun se pelkäs pörriäisiä ja kysyi, miksi ne ei tajua pysyä pois, jos pelkäävät ihmistä, että ne ei hahmota ihmistä kuten me hahmotetaan toisemme. Pyysin tyttöä asettumaan pörriäisen tilalle. Mieti miten paljon isompia me ollaan... kuin pilvenpiirtäjiä... ei sitä tiedä onko se puu vai ihminen ja huono näkökin saattaa ötököillä olla... lentävät nopeasti... ja harvoin meitä vastaan juoksee tai kävelee puu tai pilvenpiirtäjä. 😄

        Muistan kun neiti kovasti mietti. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa, että sinä haluat olla joku natsijohtaja joka luettelee muille mikä on oikein ja mikä väärin.

        Pahoittelen jos olet minut niin väärin ymmärtänyt. Vastuu on lukijalla. Jos kovasti mielipiteeni sinua häiritsee, niin voi ja voi.

        Olet vapaa joten luo omat mielipiteesi ja olet myös yhtälailla vapaa niitä ilmaisemaan. Mutta minun haukkumiseni ei sinusta sen viisaampaa tee. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja sinullakin on oikeus olla minusta mitä mieltä haluat. Toki, mutta mietin mistä negaatiosi minua kohtaan juontaa..


      • interlocutrice kirjoitti:

        No joskushan homoseksuaalejakin pidettiin sairaina. Saako sitä sairautta pois hoidoilla?

        Mä luulen, ettei pedofiliaakaan saa millään hoidoilla pois, mutta ehkä jollain muulla tavoin pysymään kurissa kylläkin. Vaikka nykyäänhän vois olla nämä sekdirobotit, siinä ei kukaan oikea ihminen sotkeentuisi ja ehkä pedofiili saa tyydytyksen niin.

        Mä luulen, että mikään kyy ei saalista ihmistä, se pureskelu olisi itsepuolustusta, muuten jos tietäisi missä ihmisiä on, luikertelis muualle.

        Tytölle kerran pienempänä sanoin, kun se pelkäs pörriäisiä ja kysyi, miksi ne ei tajua pysyä pois, jos pelkäävät ihmistä, että ne ei hahmota ihmistä kuten me hahmotetaan toisemme. Pyysin tyttöä asettumaan pörriäisen tilalle. Mieti miten paljon isompia me ollaan... kuin pilvenpiirtäjiä... ei sitä tiedä onko se puu vai ihminen ja huono näkökin saattaa ötököillä olla... lentävät nopeasti... ja harvoin meitä vastaan juoksee tai kävelee puu tai pilvenpiirtäjä. 😄

        Muistan kun neiti kovasti mietti. 😃

        No tossa on kyllä pointtia ettei se suuntautuminen pois lähde. Vielä tänä päivänäkin homoseksuaalisuus on paikoin laitonta.

        Kyllähän noita sairaita yksilöitä eläinmaailmastakin löytyy.. esimerkiksi on valkohaita jotka päässeet helpon ravinnon makuun. Elefantteja joilla mielenterveysongelmia esimerkiksi. Itse tiedän pahaluonteisia kissoja. Siinä on peto kerrakseen kun sille päälle sattuu. Eli kyllä eläimissä on yhtälailla sairaita yksilöitä.

        Mutta ajattelumaailmaamme kun ei mahdu kovin hyvin että eläimellä voisi olla luonne. Toki se tunnistetaan rakkaissa lemmikeissä.. mutta sama se on tuotantoeläimillä kuin villieläimilläkin. Ja jos kerran voi olla luonne, se voi olla myös paha, siinä missä hyväkin.

        Pelkäsikös tyttös enää pörriäisiä selityksesi jälkeen..?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No tossa on kyllä pointtia ettei se suuntautuminen pois lähde. Vielä tänä päivänäkin homoseksuaalisuus on paikoin laitonta.

        Kyllähän noita sairaita yksilöitä eläinmaailmastakin löytyy.. esimerkiksi on valkohaita jotka päässeet helpon ravinnon makuun. Elefantteja joilla mielenterveysongelmia esimerkiksi. Itse tiedän pahaluonteisia kissoja. Siinä on peto kerrakseen kun sille päälle sattuu. Eli kyllä eläimissä on yhtälailla sairaita yksilöitä.

        Mutta ajattelumaailmaamme kun ei mahdu kovin hyvin että eläimellä voisi olla luonne. Toki se tunnistetaan rakkaissa lemmikeissä.. mutta sama se on tuotantoeläimillä kuin villieläimilläkin. Ja jos kerran voi olla luonne, se voi olla myös paha, siinä missä hyväkin.

        Pelkäsikös tyttös enää pörriäisiä selityksesi jälkeen..?

        No kuten eläimissä, niin ihmisissäkin on mielisairaita, mutta myös väärin asioita tulkitsevia. Aistit jokaisella omansa ja esimerkiksi hirvi ei tajua yli 40 km/h kulkevia esineitä tms. Eli autoja ja moottoripyöriä.

        Moniin asioihin löytyisi syitä, kun malttais tutkia.

        Mä luulen, että se pikkuhiljaa oppi tutkimaan ötököitä ja uskaltaa jo olla vapaammin ulkona. Mutta yhä sitä inhottaa ne. 😃
        Mutta onpahan yhdessä tutustuttu ja vähän tuumittu niistäkin. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No kuten eläimissä, niin ihmisissäkin on mielisairaita, mutta myös väärin asioita tulkitsevia. Aistit jokaisella omansa ja esimerkiksi hirvi ei tajua yli 40 km/h kulkevia esineitä tms. Eli autoja ja moottoripyöriä.

        Moniin asioihin löytyisi syitä, kun malttais tutkia.

        Mä luulen, että se pikkuhiljaa oppi tutkimaan ötököitä ja uskaltaa jo olla vapaammin ulkona. Mutta yhä sitä inhottaa ne. 😃
        Mutta onpahan yhdessä tutustuttu ja vähän tuumittu niistäkin. 😁

        Eläimillä ei ole samanlaista tietoisuutta ympäristöstään. Ei hirvi osaa laskea että tuo esine liikkuu ylimaallisen nopeasti ja jos hää ylittää tien nyt niin tulee yhteentörmäys. Ei tietääkseni. Tosin suunnitelmallisuuteen törmää kyllä eläinmaailmassa.. voi tokkinsa olla myös opittuja tapoja..mutta eläimetkin ajattelevat.

        Sä olet hienosti osannut tytsylles selittää sen pörriäisjutun. Tärkeintä kai että käsittelitte asiaa jotenkin yhdessä lapsen lähtökohdista käsin. Hatunnosto täältä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pahoittelen jos olet minut niin väärin ymmärtänyt. Vastuu on lukijalla. Jos kovasti mielipiteeni sinua häiritsee, niin voi ja voi.

        Olet vapaa joten luo omat mielipiteesi ja olet myös yhtälailla vapaa niitä ilmaisemaan. Mutta minun haukkumiseni ei sinusta sen viisaampaa tee. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja sinullakin on oikeus olla minusta mitä mieltä haluat. Toki, mutta mietin mistä negaatiosi minua kohtaan juontaa..

        Siinätapauksessa homoutta ja pedofiliaa ei voi erotella toisistaan. Mielensairauksia kumpikin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eläimillä ei ole samanlaista tietoisuutta ympäristöstään. Ei hirvi osaa laskea että tuo esine liikkuu ylimaallisen nopeasti ja jos hää ylittää tien nyt niin tulee yhteentörmäys. Ei tietääkseni. Tosin suunnitelmallisuuteen törmää kyllä eläinmaailmassa.. voi tokkinsa olla myös opittuja tapoja..mutta eläimetkin ajattelevat.

        Sä olet hienosti osannut tytsylles selittää sen pörriäisjutun. Tärkeintä kai että käsittelitte asiaa jotenkin yhdessä lapsen lähtökohdista käsin. Hatunnosto täältä.

        Ihan tarpeettomana knoppitietona:
        Hirvi osaa arvioida nopeudet suurin piirtein omaan juoksuvauhtiinsa, eli n. 60 - 70 km/h.
        Sen yli kun mennään, niin tulee ongelmia.

        Yt.
        T.


      • Anonyymi

        En ymmärrä mitä poistamisen arvoista minun edellisessä viestissäni oli missä puhuin tunnesuojelusta.
        No uudelleen. Niinsanotulla tunnesuojelulla ja ötökkäkammolla on myös syy yhteys. Usein niinsanotut luonnonsuojelijat suojelevat mielummin kauniita kuin rumia eläimiä.
        Ei koskaan näy heidän suojeluplakaateissa hyönteisiä, nilviäisiä, käärmeitä, kaloja, sammakoita yms mutta susia, saimaannorppia, liito-oravia yms kyllä. Herää vain kysymys mikä on luonnonsuojelijan tarkoitus, kun eläimet arvotetaan vain niiden ulkonäön perusteella?


      • interlocutrice kirjoitti:

        Juuri tämähän kaikessa inhottavassa onkin. Sitä löytyy maailmasta ja ei se tosiaan muuksi muutu. Mutta suhtautumistaan voi muuttaa.

        Täällä joskus tulee vastaan vaikkapa ilmiö nimeltä pedofiili. Moni inhoaa ja ajattelee, että ei voi tietää inhottavampaa kuin ihminen, joka kiihottuu vain lapsista. Mutta sekin on totta oikeasti, niin se vaan on. Varmaan kaikki pedofiilit eivät silti aiheuta lapsille mitään ja koettavat selviytyä elämästään vahingoittamatta muita sillä piirteellään. Siitäkin kun tiedettäis enemmän, ehkä voisi helpottaa sitä heidän elämäänsä ja estää täten lapsiin kohdistunut seksuaalinen häirintä...

        Olipa kyy tai pedofiili, ois parempi tapakin olemassa kuin lapiolla mättäminen, kun ei se listis kuin sen yhden, koko kuva olis maailmassa yhä sama...🤔

        Hmm, joo mä luulen että pedofiilejäkin on erilaisia. Niitä jotka kiihottuu lapsesta, niitä jotka kiihoittuu siitä että se on kiellettyä kajota lapseen ja niitä jotka ei edes ajattele lasta kuin helppona kohteena tyydyttää seksuaaliset tarpeensa, ei rimpuile vastaan eikä ole aina niin uskottava, kuin aikuinen tai uskalla kertoa hyväksikäytöstä. Ja niitä jotka on pedofiili curious.

        Ällöttäviä ne on siksi, että ne kajoaa puolustuskyvyttömään ja keskenkasvuiseen lapseen. Ihmiseen jonka pitäisi antaa rauhassa kasvaa ja kehittyä. Kun sekin on jo tarpeeksi paha, että ylipäänsä kehenkään kajotaan itsekkäästi ilman vastapuolen suostumusta ja tai kykyä ymmärtää mihin suostuu.

        Ja ällöttäväksi sen tekee myös se ristiriita, kun itse näkee lapset kaikkea muuta kuin seksuaalisesti haluttavina. Ei voi ymmärtää mitä kiihottavaa lapsessa voi edes nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinätapauksessa homoutta ja pedofiliaa ei voi erotella toisistaan. Mielensairauksia kumpikin.

        No jos olet sitä mieltä..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No jos olet sitä mieltä..

        No onhan se ihmeellistä, että esim vihreissä kaikki seksuaalinen suuntautuminen on sallittua. Se tarkoittaa silloin sitä, että pedofiliankin he sallivat.
        Joku kirjoitti edellä osuvasti, että on ällöttävää kun joku näkee lapsen haluttavana. Näin todellakin on. Yhtä ällöttävää on sekin, että joku näkee saman sukupuolen haluttavana.
        Yhtäkaikki. Kumpikin on mielensairauksia ja se joka hyväksyy toisen hyväksyy silloin kaikki muutkin suuntautuneisuudet muunmuassa pedofilian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se ihmeellistä, että esim vihreissä kaikki seksuaalinen suuntautuminen on sallittua. Se tarkoittaa silloin sitä, että pedofiliankin he sallivat.
        Joku kirjoitti edellä osuvasti, että on ällöttävää kun joku näkee lapsen haluttavana. Näin todellakin on. Yhtä ällöttävää on sekin, että joku näkee saman sukupuolen haluttavana.
        Yhtäkaikki. Kumpikin on mielensairauksia ja se joka hyväksyy toisen hyväksyy silloin kaikki muutkin suuntautuneisuudet muunmuassa pedofilian.

        Ymmärrän ällötys skenaarion. Entäs kun näkee vastakkaisen sukupuolen haluamisen ällöttävänä?

        Sekin on sairasta, miehen haluta naista ja naisen miestä?


      • J-a-n kirjoitti:

        Ymmärrän ällötys skenaarion. Entäs kun näkee vastakkaisen sukupuolen haluamisen ällöttävänä?

        Sekin on sairasta, miehen haluta naista ja naisen miestä?

        Tai jos on aseksuaali eikä halua seksuaalisesti ketään?


      • J-a-n kirjoitti:

        Tai jos on aseksuaali eikä halua seksuaalisesti ketään?

        Miksi plus kytketään plussaan, miinus miinukseen? Saman merkkiset, epänormaalia vai onko?


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Ymmärrän ällötys skenaarion. Entäs kun näkee vastakkaisen sukupuolen haluamisen ällöttävänä?

        Sekin on sairasta, miehen haluta naista ja naisen miestä?

        Se on kuitenkin luonnon luomaa biologiaa ei luonnon vastaisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se ihmeellistä, että esim vihreissä kaikki seksuaalinen suuntautuminen on sallittua. Se tarkoittaa silloin sitä, että pedofiliankin he sallivat.
        Joku kirjoitti edellä osuvasti, että on ällöttävää kun joku näkee lapsen haluttavana. Näin todellakin on. Yhtä ällöttävää on sekin, että joku näkee saman sukupuolen haluttavana.
        Yhtäkaikki. Kumpikin on mielensairauksia ja se joka hyväksyy toisen hyväksyy silloin kaikki muutkin suuntautuneisuudet muunmuassa pedofilian.

        Itseasissa ei mielensairaus vaan aivojen rakenne.

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/pedofilia-voi-johtua-aivojen-poikkeavuudesta/

        Tietysti, jos kaikki mikä päässä poikkeaa verrokeihin lasketaan sairaudeksi, niin lähes kaikki on mielisairautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tarpeettomana knoppitietona:
        Hirvi osaa arvioida nopeudet suurin piirtein omaan juoksuvauhtiinsa, eli n. 60 - 70 km/h.
        Sen yli kun mennään, niin tulee ongelmia.

        Yt.
        T.

        Kiitos knopista. Minua saa ojentaa milloin vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin luonnon luomaa biologiaa ei luonnon vastaisuutta.

        Millä perusteella? Lisääntymisenkö? Kas, kun sama mies joka haluaa pökkiä naista pimppaan voi haluta pökkiä naista peppuunkin. No perseen kautta ei lisäännytä, eikä suun joten mikä mielisairaus peppuseksi ja suuseksi on sitten?


      • J-a-n kirjoitti:

        Millä perusteella? Lisääntymisenkö? Kas, kun sama mies joka haluaa pökkiä naista pimppaan voi haluta pökkiä naista peppuunkin. No perseen kautta ei lisäännytä, eikä suun joten mikä mielisairaus peppuseksi ja suuseksi on sitten?

        Tai fleshlight ja vibraattori. Mielensairaus harrastaa seksiä välineiden kanssa? Eihän siinä lisäännytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä poistamisen arvoista minun edellisessä viestissäni oli missä puhuin tunnesuojelusta.
        No uudelleen. Niinsanotulla tunnesuojelulla ja ötökkäkammolla on myös syy yhteys. Usein niinsanotut luonnonsuojelijat suojelevat mielummin kauniita kuin rumia eläimiä.
        Ei koskaan näy heidän suojeluplakaateissa hyönteisiä, nilviäisiä, käärmeitä, kaloja, sammakoita yms mutta susia, saimaannorppia, liito-oravia yms kyllä. Herää vain kysymys mikä on luonnonsuojelijan tarkoitus, kun eläimet arvotetaan vain niiden ulkonäön perusteella?

        No ne symbolit valitaan ehkä enemmänkin suureen yleisöön vetoaviksi, mutta biologisesti, ekologisesti suuntautuneet ajattelee ekosysteemiä kokonaisuutena, jossa osilla lokeronsa, ja ihan itseisarvoisestikkin kaiken maailman öttiäisiä kohtelevat.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eläimillä ei ole samanlaista tietoisuutta ympäristöstään. Ei hirvi osaa laskea että tuo esine liikkuu ylimaallisen nopeasti ja jos hää ylittää tien nyt niin tulee yhteentörmäys. Ei tietääkseni. Tosin suunnitelmallisuuteen törmää kyllä eläinmaailmassa.. voi tokkinsa olla myös opittuja tapoja..mutta eläimetkin ajattelevat.

        Sä olet hienosti osannut tytsylles selittää sen pörriäisjutun. Tärkeintä kai että käsittelitte asiaa jotenkin yhdessä lapsen lähtökohdista käsin. Hatunnosto täältä.

        Joo. Muksujen kanssa törmää jos minkäkinlaisiin juttuihin. Ja parempi siinä yhdessä tuumia, vielä kun voi. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tarpeettomana knoppitietona:
        Hirvi osaa arvioida nopeudet suurin piirtein omaan juoksuvauhtiinsa, eli n. 60 - 70 km/h.
        Sen yli kun mennään, niin tulee ongelmia.

        Yt.
        T.

        Ai niinkin kovan vauhdin? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo. Muksujen kanssa törmää jos minkäkinlaisiin juttuihin. Ja parempi siinä yhdessä tuumia, vielä kun voi. 😊

        Luulen että olet hyvä isä.. minusta tuntuu siltä. Juttujesi perusteella olet olemassa lapsillesi.. läsnä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä poistamisen arvoista minun edellisessä viestissäni oli missä puhuin tunnesuojelusta.
        No uudelleen. Niinsanotulla tunnesuojelulla ja ötökkäkammolla on myös syy yhteys. Usein niinsanotut luonnonsuojelijat suojelevat mielummin kauniita kuin rumia eläimiä.
        Ei koskaan näy heidän suojeluplakaateissa hyönteisiä, nilviäisiä, käärmeitä, kaloja, sammakoita yms mutta susia, saimaannorppia, liito-oravia yms kyllä. Herää vain kysymys mikä on luonnonsuojelijan tarkoitus, kun eläimet arvotetaan vain niiden ulkonäön perusteella?

        No luulen, että määrät liittyy mitä suojellaan. Kyykäärme esimerkiksi näyttäisi olevan vahvan puolella, että niitä luikeroita löytyy riittävästi. 😁


      • J-a-n kirjoitti:

        Hmm, joo mä luulen että pedofiilejäkin on erilaisia. Niitä jotka kiihottuu lapsesta, niitä jotka kiihoittuu siitä että se on kiellettyä kajota lapseen ja niitä jotka ei edes ajattele lasta kuin helppona kohteena tyydyttää seksuaaliset tarpeensa, ei rimpuile vastaan eikä ole aina niin uskottava, kuin aikuinen tai uskalla kertoa hyväksikäytöstä. Ja niitä jotka on pedofiili curious.

        Ällöttäviä ne on siksi, että ne kajoaa puolustuskyvyttömään ja keskenkasvuiseen lapseen. Ihmiseen jonka pitäisi antaa rauhassa kasvaa ja kehittyä. Kun sekin on jo tarpeeksi paha, että ylipäänsä kehenkään kajotaan itsekkäästi ilman vastapuolen suostumusta ja tai kykyä ymmärtää mihin suostuu.

        Ja ällöttäväksi sen tekee myös se ristiriita, kun itse näkee lapset kaikkea muuta kuin seksuaalisesti haluttavina. Ei voi ymmärtää mitä kiihottavaa lapsessa voi edes nähdä.

        No siis minuakin pedofiiliys ällöttää, enkä voi sitä käsittää, mutta toisaalta mietin, että jos se on seksuaalisuus, sille ei voi mitään ja onhan se jokatapauksessa paska homma sille tyypille itselleen.

        Sinäänsä mietin, että jos siitäkin pääsisi tunnetasolla yli ja sille ihmiselle voitais jotain apua antaa, niin että lapset sais olla turvassa, aina parempi. Jotenkin piilossa lymyävät tuollaiset kuullostaa pahemmalta kuin esiintulleet ja jotain apua vastaanottavat. Että siinä olisi tehokkaampi konsti eliminoida se iljettävä asia, mikä tuollaisen ihmisen tekemänä kävisi...🤔

        Mitä useampi hyväksyisi, etsisi apua ja saisi sitä, sen vähemmän niitä olisi ns. Vapaalla...🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        No siis minuakin pedofiiliys ällöttää, enkä voi sitä käsittää, mutta toisaalta mietin, että jos se on seksuaalisuus, sille ei voi mitään ja onhan se jokatapauksessa paska homma sille tyypille itselleen.

        Sinäänsä mietin, että jos siitäkin pääsisi tunnetasolla yli ja sille ihmiselle voitais jotain apua antaa, niin että lapset sais olla turvassa, aina parempi. Jotenkin piilossa lymyävät tuollaiset kuullostaa pahemmalta kuin esiintulleet ja jotain apua vastaanottavat. Että siinä olisi tehokkaampi konsti eliminoida se iljettävä asia, mikä tuollaisen ihmisen tekemänä kävisi...🤔

        Mitä useampi hyväksyisi, etsisi apua ja saisi sitä, sen vähemmän niitä olisi ns. Vapaalla...🤔

        Juu. Onko se sitten ikään kuin kehitysvammaan verrattava homma?

        "Tutkijoiden mukaan pedofiilien aivoissa on tavallista vähemmän valkoista ainetta. Havainto on toistaiseksi vahvin todiste siitä, että pedofilia johtuu aivojen kehitysongelmasta."

        "Tutkijoiden mukaan pedofiilien älykkyysosamäärä on yleensä normaalia alhaisempi ja he ovat usein vasenkätisiä."

        Niin, kyllähän he voivat valita tekonsa aivan kuten me muutkin silti.

        Liekö terapia avuksi, kuten muissakin häiriöissä sitä tarjotaan. Riipouen miten vakavassa mallissa.

        Mietin vaan insesti kotejakin, ovat kuitenkin tehneet lapset aikuiset keskenään. Mikä saa vanhemman kajomaan lapseensa?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Luulen että olet hyvä isä.. minusta tuntuu siltä. Juttujesi perusteella olet olemassa lapsillesi.. läsnä.

        No kyllä minä pidänkin itseäni ihan hyvänä isänä.

        Ehkä pikkuhiljaa siinäkin lajissa alan antaa itselleni tilaisuuksia olla rennommin tosin. Ei aina ole saatavilla. On heillä muutakin tukiverkostoa. Hyvä oppia käyttämään sitä. 😊


      • J-a-n kirjoitti:

        Juu. Onko se sitten ikään kuin kehitysvammaan verrattava homma?

        "Tutkijoiden mukaan pedofiilien aivoissa on tavallista vähemmän valkoista ainetta. Havainto on toistaiseksi vahvin todiste siitä, että pedofilia johtuu aivojen kehitysongelmasta."

        "Tutkijoiden mukaan pedofiilien älykkyysosamäärä on yleensä normaalia alhaisempi ja he ovat usein vasenkätisiä."

        Niin, kyllähän he voivat valita tekonsa aivan kuten me muutkin silti.

        Liekö terapia avuksi, kuten muissakin häiriöissä sitä tarjotaan. Riipouen miten vakavassa mallissa.

        Mietin vaan insesti kotejakin, ovat kuitenkin tehneet lapset aikuiset keskenään. Mikä saa vanhemman kajomaan lapseensa?

        No minä en ole seurannut niin paljoa tuota, että osaisin sanoa...🤔

        Jotenkin vaan näen sen, että jos siitä ei tehtäis niin tuomitsevaa itse hämmäjäistä kohtaan, ehkä saatais lisää tietoa ja parempia keinoja puuttua siihen. Ongelmahan se jokatapauksessa on.

        Jotenkin se sellainen miten sanoisi... uhkaava yleisasenne jättää ne ihmiset äkkiä yksin niitten pakkomielteittensä kanssa ja sitä pidän tikittävänä aikapommina... muusta en tiedä vielä tosiaan.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No minä en ole seurannut niin paljoa tuota, että osaisin sanoa...🤔

        Jotenkin vaan näen sen, että jos siitä ei tehtäis niin tuomitsevaa itse hämmäjäistä kohtaan, ehkä saatais lisää tietoa ja parempia keinoja puuttua siihen. Ongelmahan se jokatapauksessa on.

        Jotenkin se sellainen miten sanoisi... uhkaava yleisasenne jättää ne ihmiset äkkiä yksin niitten pakkomielteittensä kanssa ja sitä pidän tikittävänä aikapommina... muusta en tiedä vielä tosiaan.

        Niin, en tiedä määkään.


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin, en tiedä määkään.

        Mutta tosiaan siinäkin ällöttävyydessä tahtoisin nähdä sen shaiban yli, ihan vaan siksi, että vaikka kuinka vouhkaisin sitä vastaan, se ei poistuisi. Parempi olisi hoitaa se niin, että siitä olisi mahdollisimman vähän harmia kenellekkään.

        Sama koskee kaikkia seksuaalirikoksia. Jokin syy sen ihmisen pistää kajoamaan toiseen itsensä ilman lupaa. Ja vaikka se ärsyttää, niin hoitaa se pitäisi, muuten sama meno jatkuu ja jatkuu...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mutta tosiaan siinäkin ällöttävyydessä tahtoisin nähdä sen shaiban yli, ihan vaan siksi, että vaikka kuinka vouhkaisin sitä vastaan, se ei poistuisi. Parempi olisi hoitaa se niin, että siitä olisi mahdollisimman vähän harmia kenellekkään.

        Sama koskee kaikkia seksuaalirikoksia. Jokin syy sen ihmisen pistää kajoamaan toiseen itsensä ilman lupaa. Ja vaikka se ärsyttää, niin hoitaa se pitäisi, muuten sama meno jatkuu ja jatkuu...

        Liekö vaan hoitomuotoja ja moniko niistä ominpäin ilmoittautuu, harva.


      • J-a-n kirjoitti:

        Liekö vaan hoitomuotoja ja moniko niistä ominpäin ilmoittautuu, harva.

        No juuri se, että pitäis saada yleisesti se hoitoon hakeutuminen ja suurinpiirtein universumin vihollinen-teema pois pedofiilin kohdalta... tekoa ei tarvitse hyväksyä, mutta se, että sen teon jättäisi pois ja hakeutuisi hoitoon pitäisi olla liki hurraahuutojen saattelemaa.

        Jos muutenkin joku mielenterveys tai vst hoitoon hakeutuminen pitäisi olla urotyö, niin pedofiilin hoitoonhakeutuminen ainakin.

        Ja tuli mieleen yksi tarins minkä äitini kertoi. Oli ollut aikoinaan tuolla kylillä joku huonlyinen nainen, se paneskeli kaikkien kanssa, eikä pystynyt huolehtimaan lapsistaan, mitä sitten tuli kokoajan hänelle. Siihen aikaan oli joku lautakunta, mikä oli kunnan rahoilla järjestänyt naiselle sterilisaation. Kuullostaa julmalta, mutta julmaa oli sen naisenkin toiminta ja tietty niitten ukkojen, jotka häntä paneskeli... mutta jotain vastaavaa pitäis näidenkin kanssa tehdä.... joku nipsaisu jostain ja häviäis halut, esim. Olisihan se helpotus sille itselleenkin.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Hmm, joo mä luulen että pedofiilejäkin on erilaisia. Niitä jotka kiihottuu lapsesta, niitä jotka kiihoittuu siitä että se on kiellettyä kajota lapseen ja niitä jotka ei edes ajattele lasta kuin helppona kohteena tyydyttää seksuaaliset tarpeensa, ei rimpuile vastaan eikä ole aina niin uskottava, kuin aikuinen tai uskalla kertoa hyväksikäytöstä. Ja niitä jotka on pedofiili curious.

        Ällöttäviä ne on siksi, että ne kajoaa puolustuskyvyttömään ja keskenkasvuiseen lapseen. Ihmiseen jonka pitäisi antaa rauhassa kasvaa ja kehittyä. Kun sekin on jo tarpeeksi paha, että ylipäänsä kehenkään kajotaan itsekkäästi ilman vastapuolen suostumusta ja tai kykyä ymmärtää mihin suostuu.

        Ja ällöttäväksi sen tekee myös se ristiriita, kun itse näkee lapset kaikkea muuta kuin seksuaalisesti haluttavina. Ei voi ymmärtää mitä kiihottavaa lapsessa voi edes nähdä.

        Samoin.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No siis minuakin pedofiiliys ällöttää, enkä voi sitä käsittää, mutta toisaalta mietin, että jos se on seksuaalisuus, sille ei voi mitään ja onhan se jokatapauksessa paska homma sille tyypille itselleen.

        Sinäänsä mietin, että jos siitäkin pääsisi tunnetasolla yli ja sille ihmiselle voitais jotain apua antaa, niin että lapset sais olla turvassa, aina parempi. Jotenkin piilossa lymyävät tuollaiset kuullostaa pahemmalta kuin esiintulleet ja jotain apua vastaanottavat. Että siinä olisi tehokkaampi konsti eliminoida se iljettävä asia, mikä tuollaisen ihmisen tekemänä kävisi...🤔

        Mitä useampi hyväksyisi, etsisi apua ja saisi sitä, sen vähemmän niitä olisi ns. Vapaalla...🤔

        Miksi täällä keskustellaan pedofilista? Mun käärmeys on ollut halu samaan sukupuoleen.. Sen hyväksyn ja se on musta jees. Ennen kuin hyväksyin sen, ihmettelin että miksi ei seksi miesten kanssa toimi. Pelkäsin, että mua oli käytetty hyväksi lapsjena.. Johtui myös läheiseni luulosta jossa hänen lastaan oli käytetty hyväksi lapsena ja tästä sitten tuli homo. Epäilen hyväksikäytön tapahtumista lainkaan, ja tämä toinenhan ei ole totta, mutta ne ymmärtäessäni seksuaalisuuttani mietityttivät tunnetasolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä keskustellaan pedofilista? Mun käärmeys on ollut halu samaan sukupuoleen.. Sen hyväksyn ja se on musta jees. Ennen kuin hyväksyin sen, ihmettelin että miksi ei seksi miesten kanssa toimi. Pelkäsin, että mua oli käytetty hyväksi lapsjena.. Johtui myös läheiseni luulosta jossa hänen lastaan oli käytetty hyväksi lapsena ja tästä sitten tuli homo. Epäilen hyväksikäytön tapahtumista lainkaan, ja tämä toinenhan ei ole totta, mutta ne ymmärtäessäni seksuaalisuuttani mietityttivät tunnetasolla.

        Siksi, koska sekin ällöttää ja on inhottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne symbolit valitaan ehkä enemmänkin suureen yleisöön vetoaviksi, mutta biologisesti, ekologisesti suuntautuneet ajattelee ekosysteemiä kokonaisuutena, jossa osilla lokeronsa, ja ihan itseisarvoisestikkin kaiken maailman öttiäisiä kohtelevat.

        Et ymmärtänyt mitä edellä kirjoitin. Eli moni kyllä haluaa suojella söpöjä eläimiä, mutta rumista eivät välitä. Moni "kettutyttökin" menee vaikka telkkariin paasaamaan söpöjen susien ja liito-oravien puolesta, mutta silti itkevät ja kiljuvat jos harvinainen lepakko vaikka lentää paitaan kiinni. Sille kyllä annetaan harjanvartta ja se viimeinen tarantellakin mielummin tallotaan kuin nostetaan purkkiin siliteltäväksi ja mennään A2 tarantella iltaan pitämään luentoa sen suojelutarpeesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä keskustellaan pedofilista? Mun käärmeys on ollut halu samaan sukupuoleen.. Sen hyväksyn ja se on musta jees. Ennen kuin hyväksyin sen, ihmettelin että miksi ei seksi miesten kanssa toimi. Pelkäsin, että mua oli käytetty hyväksi lapsjena.. Johtui myös läheiseni luulosta jossa hänen lastaan oli käytetty hyväksi lapsena ja tästä sitten tuli homo. Epäilen hyväksikäytön tapahtumista lainkaan, ja tämä toinenhan ei ole totta, mutta ne ymmärtäessäni seksuaalisuuttani mietityttivät tunnetasolla.

        Koska homous on lisääntynyt viimeaikoina epäilen, että tsernobilin laskeumat vaikuttavat nyt jälkikäteen ihmisissä homoutena. Ennen 1980 lukua ei homoutta ollu keksittykkään. Tai sitten jatkuvasti lähestyvä 10 miljardin rajapyykki nostaa entistä enemmän eri sairauksia ihmisiin.


    • Anonyymi
      • Ja sinä voit naputtaa sitä kikuliasi vaikka pöydän kulmaan joutessas. 😄


    • Anonyymi

      Ärsyttävää kirjoitella jotain c-koodiakin jossa jotain getDC of the window jotta saat sitten grafiikkakuvia ruudulle ja suora pointeri frame-bufferiin or direct to locked screen muistista.

      Voisi kysyä microsoftilta että onko teillä hyviä ohjelmoijan näppiksiä joskus on ollut, kun jos ranteella painaa vahingossa nappeja tapahtuu ihmeitä sitten ja koko käyttöjärjestelmä sekaisin :D

    • Anonyymi

      Juu, kohta tulee taas inhottavuuksia häiritsemään rauhaa, kun ampiaiset alkaa levitäytymään ja tekemään pesiä rakennuksiin.
      Tulee muuten ongelmia, jos pääsevät pesimään vaikka räystäisiin.
      Kerran pääsi ampiaiset pesimään ja jostakin ne sitten pääsivät sisään, kun ampiaisia alkoi sisälle ilmstymään kymmeniä, että sieltä pestästä ovat tulleet.
      Meikäläinen on siitä lähtien tappanut aina ampiaiset, jotka yrittää alkaa pesimään rakennukseen.
      Puuhuoneen oven sisäpuolelle ovat pari kertaa yrittäneet tehdä pesää, mutta linttasin koko pesän lyttyyn, kun ei siitä mitään tule, että ampiaispesä on ovessa, jota auotaan.
      Kerran hävitin ampiaispesän aitapensaasta, kun oli sellainen reilun nyrkin kokoinen.
      Siitäkin olisi tullut myöhemmin ongelmia, jos olisi saanut rauhassa kasvaa, eikä kukaan muu sitä uskaltanut alkaa hävittämään ja yöllä on se hävittäminen tehtävä.

      • Anonyymi

      • No mulla on ollut kanssa niitä tässä tontilla, mutta mä olen antanut ne olla. Kyllä sovitaan samalle tontille. Jos niillä on jossain pesä, ei tartte just siinä mitään ryskää. Ei ole yhtään kertaa tässä tontilla pörriäinen ketään pistänyt. 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feikkipesiä voi ripustaa, jotku virkkaaki niitä
        https://youtu.be/sF_P2RhabBE

        Huuhaata. Ampiaiset tekee lähekkäin yhtälailla pesiä joten kuvitelma, että feikki niitä ehkäisee on harhaa. Käykää vaikka vanhan talon ullakolla katsomassa, kun pallopesiä on rintarinnan.


    • Anonyymi

      Kyllä. Mutta tässä on vaan sellainen ongelma että minkä vanhemmaksi ja nähneemmäksi käy, niin sen harvemmat asiat ällöttää, ärsyttää tai inhottaa. Joskus aikoinaan ihmettelin kuinka vanhaa ja homeista tavaraa vanhukset syö vapaaehtoisesti, mutta niin se vaan näyttää että sieltä se vastaan tulee vielä itsellekin se aika kun jääkaappia ei tarvitse enää siivota. Sitä ilmeisesti alkaa luontaisesti valmistautua maatumiseen.

      Yt.
      T.

      • No tuo on totta. Porukat kuorii jostain leivästä enimmät homeet pois ja syövät, vaikka kauppa vieressä. Ihme säästövimma iskee vanhuuden höperönä vissiin. 🙄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No tuo on totta. Porukat kuorii jostain leivästä enimmät homeet pois ja syövät, vaikka kauppa vieressä. Ihme säästövimma iskee vanhuuden höperönä vissiin. 🙄

        Ainoa elintarvike minkä homehtumisen jälkeen voi syödä on juusto.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ainoa elintarvike minkä homehtumisen jälkeen voi syödä on juusto.

        Enpä kokeilid sitäkään... homejuuston home on vissiin vähän eri homesientä kun normi home...


    • Anonyymi

      Semmoista varten on pikkupomot, muttei niistäkään ole. Ja nekään ei suvaitse muille.

    • Anonyymi

      On kyllä todella kauniita nuo nuorten naisten jopo-pyörät eiväreillä maalattujakin, ja vatrmasti on mukava myös ajella kun se ajoasento on hauska.

    • Anonyymi

      Aloittaja ottaa inhottavaksi esimerkiksi kyykäärmeen.
      Miksi koet sen inhottavaksi? Minä en.
      Olen kasvanut lapsuuteni alueella missä niitä oli paljon, ja niiden kanssa osattiin elää.
      Yhden kerran tulin purruksi, omasta syystäni. Menin pitkään heinikkoon hevoslaitumelle paljain jaloin vaikka hyvin tiesin ettei niin saa tehdä.
      Sain sitten oikein kipeän muistutuksen. Nilkka turposi hetkessä, en voinut astua sille jalle ja iho muuttui siltä alueelta sinimustaksi. Sitä kesti muutaman päivän. En alkanut inhota enkä vihata enkä pelätä käärmeitä.
      Olen kuvannut niita jonkin verran, kauniita otuksia. Käärme ei hyökkää eikä pure vapaaehtoisesti, vain saalistaessaan (ja ihminen ei kuulu sen ruokalistalle) ja tuntiessaan itsensä uhatuksi eikä pääse pakoon.
      Luonnossa mikään ei ole oinhottavaa, vain ihminen on inhottava ja oksettava.
      -Insesti, naisviha, väkivalta, rasismi, pohjaton ilkeys ja toisen vahingoittamisen halu, siinä muutama esimerkki.
      Sanot "Eli mitä enempi jostain inhottavasta asiasta tietää, sen vähempi se on inhottava, eikä se haittaa omaa elämää niin paljoa. Sama varmaan koskee kaikkea inhottavaa ja ärsyttävää... tutkii sitä ja koittaa ymmärtää, niin voi päästä fobiamaisesta jo ajatustasolla puistattavasta tilasta pois..."
      Siis insestiä pitää oppia ymmärtämään? Vihaa ja toisen vahingoittamista? Tutkia ja koittaa ymmärtää? Sittten kun oikein ymmärtää niin eihän se olekaan niin inhottavaa??
      Tiedätkö mitä - juokse mutkia tuon typerän "filosofiasi" kanssa.
      -nainen-

      • Anonyymi

        Toisaalta ihminenkin ON osa luontoa. Ihminen vain toimii niin kuin toimii. Ihminen on tällainen eläin niin kuin on.


      • No käärmeen otin esimerkiksi, koska yleisesti se on inhottava.

        Insestiä en ymmärrä enkä hyväksy, enkä aio sietää. Puhuin pedifiilista.
        Ja tarkoitus olisi ymmärtää tälläisen toimintaa niin, että tälläinen ihminen jonkun avun turvin pitäisi näppinsä erossa lapsista.

        Se että näitä on arviolta 40 000 täällä Suomessakin, ei kuullosta hyvältä, että ovat piilossa ja yksin ongelmansa kanssa. Enemmän minua se isänä häiritsee, kun se, että he voisivat nostaa kättä ja saada apua.

        Minusta sinä olet tekopyhä ja näennäiskukkshattutäti joka ei mieti nenää pitemmälle.


      • Anonyymi

        "Tiedätkö mitä - juokse mutkia tuon typerän "filosofiasi" kanssa. "

        Aamen! Natsien hirmuteotkin muuttuvat paljon siedettävämmiksi kun oikein asiaa tutkii ja perehtyy tarkemmin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedätkö mitä - juokse mutkia tuon typerän "filosofiasi" kanssa. "

        Aamen! Natsien hirmuteotkin muuttuvat paljon siedettävämmiksi kun oikein asiaa tutkii ja perehtyy tarkemmin?

        Natsien hirmuteotkin on tuotu esiin, mutta Stalinin hirveämmät teot on jäänyt sinunkin tietoisuuden varjoon, näemmä. Kun vertaat nstseihin, et venäläiseen hirmujohtajaan, joka kiduutti ja tappoi enemmän ihmisiä.

        Että se siitä... jatka sä vaan juoksuas vaikka suoraan, mä mielelläni katselen muuallekin kuin mitä syötetään. Morjes!


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Natsien hirmuteotkin on tuotu esiin, mutta Stalinin hirveämmät teot on jäänyt sinunkin tietoisuuden varjoon, näemmä. Kun vertaat nstseihin, et venäläiseen hirmujohtajaan, joka kiduutti ja tappoi enemmän ihmisiä.

        Että se siitä... jatka sä vaan juoksuas vaikka suoraan, mä mielelläni katselen muuallekin kuin mitä syötetään. Morjes!

        Meni näemmä ihon alle.. Otit kritiikin henkilökohtaisena vaikka kritiikki kohdistui aloitukseesi.


        Ps. Se että otin natsit esiin, ei automaattisesti tarkoita sitä että muusta historian tapahtumista olen autuaan tietämätön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meni näemmä ihon alle.. Otit kritiikin henkilökohtaisena vaikka kritiikki kohdistui aloitukseesi.


        Ps. Se että otin natsit esiin, ei automaattisesti tarkoita sitä että muusta historian tapahtumista olen autuaan tietämätön.

        Oikeastaan kommentointisi vaan kertoo sen, että et kykene tutkimaan asioita, kun tunteet iskee pintaan. Ja alat siitä mulle vinoilemaan, joten mätkäisin vaan takaisinpäin mitä mulle työnsit. Eli tuo sinun ”kritiikkisi” juokse mutkille filosofiasi kanssa palasi vaan itsellesi.

        Kritiikissä perustellaan asiaa, ei vaan lauota jotain.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Natsien hirmuteotkin on tuotu esiin, mutta Stalinin hirveämmät teot on jäänyt sinunkin tietoisuuden varjoon, näemmä. Kun vertaat nstseihin, et venäläiseen hirmujohtajaan, joka kiduutti ja tappoi enemmän ihmisiä.

        Että se siitä... jatka sä vaan juoksuas vaikka suoraan, mä mielelläni katselen muuallekin kuin mitä syötetään. Morjes!

        Stalinia ei nosteta esille, koska se oli kommunistijohtaja. Suomessakin sekä euroopassa yhä enemmän aina hallitusta myöden leviävä kommunismi ei omaa oksaansa halua sahata. Siksi he mielummin rinnastavat natseja ja persuja yms keskenään pahan akseleiksi joihin viimeksi mainituilla ei ole osaa eikä arpaa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Oikeastaan kommentointisi vaan kertoo sen, että et kykene tutkimaan asioita, kun tunteet iskee pintaan. Ja alat siitä mulle vinoilemaan, joten mätkäisin vaan takaisinpäin mitä mulle työnsit. Eli tuo sinun ”kritiikkisi” juokse mutkille filosofiasi kanssa palasi vaan itsellesi.

        Kritiikissä perustellaan asiaa, ei vaan lauota jotain.

        Todistat tuolla juuri sen että meni ihosi alle. Otit kaiken vinoiluna ja alat tekemään analyysia siitä mihin kykenen vaikka et tunne minua yhtään. Antaa olla. Ei jaksa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todistat tuolla juuri sen että meni ihosi alle. Otit kaiken vinoiluna ja alat tekemään analyysia siitä mihin kykenen vaikka et tunne minua yhtään. Antaa olla. Ei jaksa.

        Juu, ei kannata, kun ei ole perusteluja mihinkään.

        Vastaavaa suolletaan alituiseen jokakohdassa. Olrn siihen tottunut, joskus sitä vaan laittaa takaisinpäin ja sitten joku sinuksltainen on onnensa kukkuloilla, että on mennyt ihon alle. No pistähän ruksi sitten seinään.


    • Anonyymi

      Mutta niin oikeassa elämässä oma kokemukseni on että jos autat toisia ihmisiä, toiset ihmiset palkitsevat vaikka jos vain yritätkin edes auttaa toisia.

      Iron Maiden - Number of the beast is sex-sex-sex :D

    • Anonyymi

      Pyhä arkkikieli Gabriel auta minua selviytymään elämässä hengissä tämäkin päivä...

    • Anonyymi

      Rotan jos näkee, niin aivan säikähtää, että rutonko kohta saa, se oli siihen syytön, ihmisen omat täit ja kirput sekä Aasian gerbiili levittivät paiseruttoo.
      Söpöjä lemmikki rottia

      https://youtu.be/iMVh5uO3FSA

      • No varmaan monet eläimet on saaneet loiseläimiä itseensä jne siksi, että ihmisen toiminta saa ne esiintymään isoina joukkoina. Luonto järjestää sitten kulkutauteja jne poistamaan liiallisia määriä eläimiä..

        Toisaalta tämä covid taitaa olla vähän samaa... siellä missä ihmisiä on paljon pirnellä alueella, se tappaakin eniten...


    • Anonyymi

      Olen tutkinut.

    • Anonyymi

      Olen aina halunut elää kaupungeissa, siellä taksit tallovat ällöt nilviäiset ja muut käärmeet.

      AsianVierestä

      • No välillä tuntuu, että siellä niitä vasta löytyykin... 🙄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No välillä tuntuu, että siellä niitä vasta löytyykin... 🙄

        Heh heh...mutta kaupunkilaiset eivät valita vaan valitsevat.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh...mutta kaupunkilaiset eivät valita vaan valitsevat.

        AsianVierestä

        Se on kuule interlocutrice teidänkin kylällä se ainoa vapaana oleva liian isoperseinen äkäisen luonnevian omaava vapaana oleva nainen aika huono vaihtoehto:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh...mutta kaupunkilaiset eivät valita vaan valitsevat.

        AsianVierestä

        No mitä tätä palstaa olen lukenut, niin tuntuu kaupunkilaiset valittavan juurikin, kun koronan takia on suljettu liikuntapaikat ja ravintolat. Sekä on neuvottu olemaan pakenematta tänne maalle.

        Että enpä väittäisi noin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule interlocutrice teidänkin kylällä se ainoa vapaana oleva liian isoperseinen äkäisen luonnevian omaava vapaana oleva nainen aika huono vaihtoehto:)

        AsianVierestä

        Tähän rn tämän kummaisemmin edes vastaa...🙄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tähän rn tämän kummaisemmin edes vastaa...🙄

        No, et sitten ole löytänyt sopivia periä omaavaa hyvää naista vaikka niitä on ollut pilvin pimein lähettyvillä?
        Kävin muuten tänään Savossa, ajoin 450 kilometriä ja kohteena oli ice cave.
        Tiedätkö paikan? Menee Tove Janssonille.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, et sitten ole löytänyt sopivia periä omaavaa hyvää naista vaikka niitä on ollut pilvin pimein lähettyvillä?
        Kävin muuten tänään Savossa, ajoin 450 kilometriä ja kohteena oli ice cave.
        Tiedätkö paikan? Menee Tove Janssonille.

        AsianVierestä

        Siis on täällä hyviä peppusia. Huomenna esimerkiksi käyn säbässä ja siellä on pari kivaa sinkkunaista tulossa, millä on nätit peput. Muutenkin on helkutin muksvia naisia, mutta ei mus nyt kiinnosta peput eikä muut heissäkään.

        Mulla luö jotkut alitajunnan defenssit päälle, enkä halua mitään sen enempää, kuin pelata ja jutella mukavia. En lähtisi treffeille, enkä miettisi mitään erikoisempaa heistä...tai kenestäkään muusta.

        Juu ja ei tietoa mistään jääjutuista täältä... varmaan jossain pohjoisempana? 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Siis on täällä hyviä peppusia. Huomenna esimerkiksi käyn säbässä ja siellä on pari kivaa sinkkunaista tulossa, millä on nätit peput. Muutenkin on helkutin muksvia naisia, mutta ei mus nyt kiinnosta peput eikä muut heissäkään.

        Mulla luö jotkut alitajunnan defenssit päälle, enkä halua mitään sen enempää, kuin pelata ja jutella mukavia. En lähtisi treffeille, enkä miettisi mitään erikoisempaa heistä...tai kenestäkään muusta.

        Juu ja ei tietoa mistään jääjutuista täältä... varmaan jossain pohjoisempana? 🤷‍♂️

        No en minäkään tuollaisesta ollut aikaisemmin kuullut mutta eilen nainen sanoi jotain ja heti mies on ajamassa 450 km suuntaansa:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en minäkään tuollaisesta ollut aikaisemmin kuullut mutta eilen nainen sanoi jotain ja heti mies on ajamassa 450 km suuntaansa:)

        AsianVierestä

        No tuli mieleen heti tämä pätkä...

        https://youtu.be/oSmjvnr3-GU

        😂😂😂


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No tuli mieleen heti tämä pätkä...

        https://youtu.be/oSmjvnr3-GU

        😂😂😂

        Tuo oli hyvä ja sen seurauksena ko. henklö onkin yksi Suomen suosituimmista stand-up koomikoista tai ei tämän vuoksi vaan sen kuka hän on...ok.
        Paikka oli tämä,,,
        https://www.youtube.com/watch?v=-wR46ss-5HQ
        Japanise, on ihan hyvä, kun sitä kuulee melkein jokainen päivä.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvä ja sen seurauksena ko. henklö onkin yksi Suomen suosituimmista stand-up koomikoista tai ei tämän vuoksi vaan sen kuka hän on...ok.
        Paikka oli tämä,,,
        https://www.youtube.com/watch?v=-wR46ss-5HQ
        Japanise, on ihan hyvä, kun sitä kuulee melkein jokainen päivä.

        AsianVierestä

        Jaa? No Leppävirralla on viriili toiminta tuolla vesileppiksessä. Hiihtoputki ja muutenkin osaavat homman.

        Saa nähdä miten eteläänpäin tuosta 50 km se Järvisydän selviää Koronasta. Sinne kannattaa matkustaa seuraavan kerran...

        https://youtu.be/AvK2Ck4jzpk

        Kannattaa vaan ottaa setelitukko mukaan, ei oo ilmaista hupia. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, et sitten ole löytänyt sopivia periä omaavaa hyvää naista vaikka niitä on ollut pilvin pimein lähettyvillä?
        Kävin muuten tänään Savossa, ajoin 450 kilometriä ja kohteena oli ice cave.
        Tiedätkö paikan? Menee Tove Janssonille.

        AsianVierestä

        Näin vasta viestisi. Meidänhän piti mennä sinne yhdessä rakas.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joku hirveä ovien paukuttelu ja huutelu, tavallista kaupungissa varsinkin rivitaloissa, joillain on joku riitä keskenään, ei minulle kuulu eikä ole aavistustakaan mistä voi johtua :D

      Selviytyjien putoamiskilpailu alkaa, kuka tipahtaa_

    • Anonyymi

      Mulla on kammo käärmeisiin. Tenavanakin jos telkasta tuli luonto-ohjelma ja siinä luikertelijoita, jalat nousi lattialta sohvalle.

      Käärmeitähän on metsät ja välillä puutkin pullollaan. Vieläkin iso luikerteleva käärme tai lisko saa jonkun alkukantaisen hälytysjärjestelmän laukeamaan. Ei siinä ole järjen kanssa mitään tekemistä.

      Jokunen vuosi sitten olin pyöräilemässä ja jalkakäytävällä makoili pikkuruinen kyy. Se oli oikeastaan aika suloinen.

      Ei mun tarvitse tulla ystäväksi yhdenkään käärmeen kanssa. Olkoon siellä missä ovat, minä varoitan tullessani ja koitan parhaani mukaan vältellä. Kyllä tässä pärjätään.

      xLiner

      • Niin, no toi oli vain esimerkki. 😁

        Kyllä minäkin pysyn käärmeistä kaukana, enkä prlleile ampiaisten kanssa.

        Jotkut ihmisetkin on ärsyttäviä ja inhottavia, mutta koitan tulla heidänkin kanssa silleen toimeen, ettei tarvitse olla tekemisissä. 😊


      • Anonyymi

        Sinäkin olet sitä hippiosastoa joka kyllä paasaa metsästyksestä yms "ei saa kauniille eläimille tehdä mitään", mutta yksi kyy on sinulle sitten elämän ja kuoleman kysymys.
        Miksi erottelet ruman kyyn ja kauniin jäniksen eri tasolle vain ulkoisesti kumpi on arvokkaampi hengissä?
        Eli olet perus "luonnonsuojelija". Vain kauniita eläimiä pitää suojella. Säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet sitä hippiosastoa joka kyllä paasaa metsästyksestä yms "ei saa kauniille eläimille tehdä mitään", mutta yksi kyy on sinulle sitten elämän ja kuoleman kysymys.
        Miksi erottelet ruman kyyn ja kauniin jäniksen eri tasolle vain ulkoisesti kumpi on arvokkaampi hengissä?
        Eli olet perus "luonnonsuojelija". Vain kauniita eläimiä pitää suojella. Säälittävää.

        Ööh.. päättelykykysi on aika himpulaa.

        xLiner


    • Anonyymi

      Voi intercutrice! Ei tarvitse tutkia inhottavia asioita, vaan ne tuppautuvat väkisin elämääni aivan kysymättä mitään. Pitkässä juoksussa olen parhaimmillaan pystynyt sopeutumaan. Kunhan elukat kuten rotat, hiiret, käärmeet, sokeritoukat, muurahaiset, hämähäkit, eri kuoriaiset sun muut pysyttelevät poissa kotiseinien sisältä. Elleivät pysy, eikä tuholaistorjunta auta, se on minulla muutto edessä. Huono fengshui talossa, jos elukoita nurkissa liikaa.

      Ainoa elikko, jota siedän asuintiloissa ilman sopimusta on gekko. Suomessa en ole tavannut villinä, mutta hotellissa ulkomailla. Gekot ovat viisaita ja ne ymmärtävät ihmisiä 🤔.

      Aikuisella lapsellani on lemmikkikäärme... Lapsi sanoo sen olevan kiltti. Ja kyllä se ehkä hurjista epäilystäni huolimatta onkin. Ainakin tulee kutsuttaessa moikkaamaan kolostaan ja näyttämällä ystävällistä käärmeen naamaa 🐍.

      Kaverilla on mökin kuistin alla kyykäärmeen pesä - siellä niitä vilistää ja yrittävät tulla tupaan sisään heti kun oven jättää auki. Juu,ei minun lomanvietto paikka 😬

      - Sheena

      • No sittenhän niihin tutustuu tutkimatta ja väkisin. 😁


    • Anonyymi

      En ymmärtänyt mitään. Ukkosta menen piiloon. En halua tutkia sitä sateenvarjolla enkä antennipiiskalla. Onko pakko?

      • Joo, voi jättää välistä... mutta voihan ukkoseen muuten tutustua... tiedätkö mikä on Faradayn häkki? Ukkosella sellaiseen sisälle... 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Joo, voi jättää välistä... mutta voihan ukkoseen muuten tutustua... tiedätkö mikä on Faradayn häkki? Ukkosella sellaiseen sisälle... 😁

        Kuulostaa ilmaiselta permanentilta öö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa ilmaiselta permanentilta öö?

        Vaan eipäs tule sähäreitä siinä. 😁


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe