helpotuksen tunteen.
Harva kiljuu riemusta kun verohallinnosta tulee postia tai kurkkaa omavero-palveluun, mutta mulla tippui tänään kivi sydämeltä kun 10kk odottelun jälkeen tuli vihdoinkin perintöveropäätös, ja maksettavaa tulikin vähemmän mitä odotin tai mihin olin varautunut 😃 Vaikka ei sillä, että olisin millään muotoa ollut kusessa alkuperäisen oman laskelmani mukaan, mutta päätöksen kesto ja odottelu pisti miettimään että mitähän kaikkea ne vielä keksii, mutta ilmeisesti koronan aiheuttamat konkurssit yms. ovat työllistäneet kyseistä virastoa ihan riittämiin viime aikoina.
Anyway, verot on äsken maksettu ihan puhelimen verkkopankkisovelluksella eli en ole senttiäkään velkaa mihinkään suuntaan, ellei nyt jotain avointa puhelinlaskua ole tullut sähköpostiin.
Ja kiinteistön kunnon ja viimeaikaiset peruskorjaukset taidan tietää mä itse kaikkein parhaiten, eli ei siitä tarvitse kenenkään erikseen muistuttaa. Nyt jopa tulevaisuudessa voisi olla järkevää tehdäkin jotain, vaikka myönnetään ettei mun rahat kylläkään riitä mihinkään viimeisen päälle tapahtuvaan peruskorjaukseen kengityksestä kattoremonttiin. ja hullun hommaahan se olisi ollut tehdä tai teettää isoja remontteja äitini eläessä ja hänen sairautensa tietäen.
Jännä miten monta kertaa äitini poismenon jälkeen olen todennut huokaisten että "eiköhän tää alkanut olla tässä" mutta silti kummasti noita kiemuroita riittää. Eli ei esim. hautajaiset, uurnanlasku tai perukirjan laatiminen olleet vielä millään tavalla mitään lopullisia sinettejä muulle kuin sille että äitini tosiaan nukkui pois silloin reilu vuosi sitten.
En tiedä moniko palstalaisista on kärsinyt taloudellisesti korona-aikana, mutta voin sanoa että ketjun ei ole tarkoitus olla rehvasteleva tms. Korona ei ehkä mun työhöni ole kaikkein pahiten iskenyt, mutta suunnilleen samaan aikaan osui se että taloudessani on ollut vain yhden, eli mun tuloni käytettävissä. Eli väistämättä sitä on joutunut sopeuttamaan menojaan itse kukin, myös minä.
Haluan jakaa palstalle ilouutisen ja eräänlaisen
38
<50
Vastaukset
Hieno juttu hei! Ei muuta kun onnittelut, dude 🍾😎
Mulla nyt on Suomen verottelijasta vähän huonoja kokemuksia enkä ole pitkään aikaan pahemmin edes joutunut asioimaan sen kanssa, kun on firmat tuolla Etelä-Helsingissä kirjoilla ja pankkitilit Sveitsissä. Tosin oli siinä nyt itelläkin vähän peiliinkatsomisen paikka kun noita raksa-alan aliurakoita ja ALV-vähennyksiä touhuttiin takavuosina.
Mutta sä kun olet hoitanut asiasi aina asianmukaisesti ja ikäistäsi kypsemmin, verrattuna vaikka siihen mitä mä säädin parikymppisenä, niin jatka ilman muuta samaan malliin hei 👍 Toihan on aivan ideaalitilanne sun ikäiselle nuorelle miehelle, että on velaton omistusasunto, yrityksen liiketilat ja laskut hoidettu. Eikä vissiin viimeiset pennoset sulla menneet veroihin sentään? Ja ainahan sitä noin iso omakotitalo nuoresta miehestä antaa menestyneemmän kuvan kuin tällainen 61-neliöinen kaksio Varissuolla missä itse asustelen.- Anonyymi
Sä antaisit vähän enemmän särmä-kuvan itsestäsi peris, jos vaikka väittelisit näiden sivunikkien kanssa ja milloin häviäisit, milloin voittaisit ne. Nyt jokaisen aloituksen jälkeen kaikki vain odottavat, milloin sivunikkisi tulevat kehumaan sinua ja siksi aloituksestasikin menee pohja. Jos sivunikit eivät tulisi kehumaan joka kerta, joku muu, ihan oikeasti toinen kirjoittaja, vaikka minä, voisi tulla kehumaan tilannettasi, mutta nyt jos joku tulee, hän tietää. että epäilys herää, onko tämäkin kehuja mielikuvitushahmojasi. Ei sillä, että onhan nää karikatyyrit aika helposti tunnistettavia, mutta joku hölmömpi voi mennä lankaan.
Ja pliis, älä vastaa tähän mitään omalla tai sivunikilläsi. Se on vain noloa.🤦♀️ Ja juu, onnea verotuspäätöksestä!👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä antaisit vähän enemmän särmä-kuvan itsestäsi peris, jos vaikka väittelisit näiden sivunikkien kanssa ja milloin häviäisit, milloin voittaisit ne. Nyt jokaisen aloituksen jälkeen kaikki vain odottavat, milloin sivunikkisi tulevat kehumaan sinua ja siksi aloituksestasikin menee pohja. Jos sivunikit eivät tulisi kehumaan joka kerta, joku muu, ihan oikeasti toinen kirjoittaja, vaikka minä, voisi tulla kehumaan tilannettasi, mutta nyt jos joku tulee, hän tietää. että epäilys herää, onko tämäkin kehuja mielikuvitushahmojasi. Ei sillä, että onhan nää karikatyyrit aika helposti tunnistettavia, mutta joku hölmömpi voi mennä lankaan.
Ja pliis, älä vastaa tähän mitään omalla tai sivunikilläsi. Se on vain noloa.🤦♀️ Ja juu, onnea verotuspäätöksestä!👍Ja tuo peukutus.. Se, että annat ensin itse peukun ja sitten vielä sivunikillä, saa ihmiset tietämään jo etukäteen kuinka monta sivunikkiä on paikalla kohta kirjoittamassa. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin aika harva täällä peukuttaa kenenkään kirjoituksia. Siitäkin nää sun ja sivunikkiesi kirjoitukset tunnistaa heti samaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ja pliis, älä vastaa tähän mitään omalla tai sivunikilläsi. Se on vain noloa.🤦♀️ Ja juu, onnea verotuspäätöksestä!👍Kyllä mä toisinaan itsekehuunkin sorrun, mutta se tapahtuu ihan tällä nimimerkillä kirjoitellessa. Paha kehua itseään millään sivunikeillä kun sellaisia ei mulla ole. Ja kyllähän mä olen monestikin ollut eri mieltä joistain asioista esim. Liljalaakson Timpan kanssa, jos puhutaan näistä palstalaisista, joita osa epäilee joksikin trollihahmoiksi. Mutta Bickyn kanssa ollaan yleensä aika lailla samalla aaltopituudella asioista, enkä jaksa uskoa hänen olevan edes erityisen kateellinen, niin miksipä hän tuohon olisi mitään piruillutkaan 🙄 Jos kaverini vastaus vei mielestäsi pohjan koko aloitukselta, niin sitten olet valitettavasti väärällä palstalla. Mene jonnekin Vauva-palstalle, tai mieluummin vaikka raikkaaseen ulkoilmaan lenkille, niin josko se vähän helpottaisi selkeästikin otsaasi kiristävää vannetta.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Kyllä mä toisinaan itsekehuunkin sorrun, mutta se tapahtuu ihan tällä nimimerkillä kirjoitellessa. Paha kehua itseään millään sivunikeillä kun sellaisia ei mulla ole. Ja kyllähän mä olen monestikin ollut eri mieltä joistain asioista esim. Liljalaakson Timpan kanssa, jos puhutaan näistä palstalaisista, joita osa epäilee joksikin trollihahmoiksi. Mutta Bickyn kanssa ollaan yleensä aika lailla samalla aaltopituudella asioista, enkä jaksa uskoa hänen olevan edes erityisen kateellinen, niin miksipä hän tuohon olisi mitään piruillutkaan 🙄 Jos kaverini vastaus vei mielestäsi pohjan koko aloitukselta, niin sitten olet valitettavasti väärällä palstalla. Mene jonnekin Vauva-palstalle, tai mieluummin vaikka raikkaaseen ulkoilmaan lenkille, niin josko se vähän helpottaisi selkeästikin otsaasi kiristävää vannetta.
Ja noin ikkään, laita vielä Bickyllä toinen peukku 👍
Jos pääsit alkoholista, niin pääset vielä sivunikeistäkin. Eräänä päivänä näet kaiken selvästi. Ei sinun sitten sitä tarvitse nolostella, onhan tämä kuitenkin hupipalsta. En sanoisi, että kyse on mielenterveysongelmasta kuitenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja noin ikkään, laita vielä Bickyllä toinen peukku 👍
Jos pääsit alkoholista, niin pääset vielä sivunikeistäkin. Eräänä päivänä näet kaiken selvästi. Ei sinun sitten sitä tarvitse nolostella, onhan tämä kuitenkin hupipalsta. En sanoisi, että kyse on mielenterveysongelmasta kuitenkaan.Heh, nyt se laittoi koko Liljanlaakson köörillä peukkuja itselleen 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, nyt se laittoi koko Liljanlaakson köörillä peukkuja itselleen 😅
Joo, huomasin 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, huomasin 😂
Nythän voi siitä sitten laskea, kuinka monta nikkiä hänellä on 😁 Peris taitaa tulla nyt kaapista tällä tavoin tän nikkiasian suhteen. Hyvä peris!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän voi siitä sitten laskea, kuinka monta nikkiä hänellä on 😁 Peris taitaa tulla nyt kaapista tällä tavoin tän nikkiasian suhteen. Hyvä peris!
Jo 12 Liljalaaksolaista ja muuta hörhöä. Sivunikki-tunnustuksia ropisee. Odotellaan vielä kun hahmot tulevat kommentoimaan ja puolustamaan peristä 😜
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo 12 Liljalaaksolaista ja muuta hörhöä. Sivunikki-tunnustuksia ropisee. Odotellaan vielä kun hahmot tulevat kommentoimaan ja puolustamaan peristä 😜
Mua onkin aina mietityttänyt kuinka monta sivunikkiä hänellä on. Nythän se selviää! Ainakin 12 siis tähän mennessä.
peris234 kirjoitti:
Kyllä mä toisinaan itsekehuunkin sorrun, mutta se tapahtuu ihan tällä nimimerkillä kirjoitellessa. Paha kehua itseään millään sivunikeillä kun sellaisia ei mulla ole. Ja kyllähän mä olen monestikin ollut eri mieltä joistain asioista esim. Liljalaakson Timpan kanssa, jos puhutaan näistä palstalaisista, joita osa epäilee joksikin trollihahmoiksi. Mutta Bickyn kanssa ollaan yleensä aika lailla samalla aaltopituudella asioista, enkä jaksa uskoa hänen olevan edes erityisen kateellinen, niin miksipä hän tuohon olisi mitään piruillutkaan 🙄 Jos kaverini vastaus vei mielestäsi pohjan koko aloitukselta, niin sitten olet valitettavasti väärällä palstalla. Mene jonnekin Vauva-palstalle, tai mieluummin vaikka raikkaaseen ulkoilmaan lenkille, niin josko se vähän helpottaisi selkeästikin otsaasi kiristävää vannetta.
Ohhoh, onpa tänne tullut yläpeukkuja sillä aikaa kun olin puhelimessa ja ulkona katsomassa firman autoa 🙄 Taisi olla niin hyvin servattu näille "sivunikki, mielikuvitusystävä" yms. huutelijoille, että näköjään moni rekisteröitynyt vakkaripalstalainen oli käynyt peukuttamassa ja kiva niin 🙂
- Anonyymi
Peris miksi pilaat asiallisen aloituksen tällä mielikuvitusystäväpskalla? Pelkäätkö ettei kukaan todellinen ihminen vastaa kirjoitukseesi?
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Ohhoh, onpa tänne tullut yläpeukkuja sillä aikaa kun olin puhelimessa ja ulkona katsomassa firman autoa 🙄 Taisi olla niin hyvin servattu näille "sivunikki, mielikuvitusystävä" yms. huutelijoille, että näköjään moni rekisteröitynyt vakkaripalstalainen oli käynyt peukuttamassa ja kiva niin 🙂
😂😂😂 siinä sait aikaa kivasti kulumaan kun kirjauduit kaikilla 12:lla nikilläsi peukuttamaan omaa postaustasi 🤣
- Anonyymi
Laajasalon enokin siinä kommentoi jollain ihme bicky nimimerkillä.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Niin, onhan ne sun 11 sivunikkiäsi rekisteröityjä vakkaripalstalaisia nekin 😉 Kas kun ne tulikin just silloin, kun olit "katsomassa firman autoa" ja yhdellä rysäyksellä, mutta eivät kommentoineet mitään...😄 Vähän sama, kun jouluna tulee joulupukki just kun isä tai vaari on "käymässä ulkona".
- Anonyymi
Onnittelut! Mutta edellä kirjoittava puhuu asiaa. Tuo on varmaan asperger-piirteisiin liittyvää, ettei millään usko ja tajua muiden näkevän, että kirjoitat useammalla nikillä. Joku jumittuma siellä päässä nyt on, kun ei mene jakeluun ja tajuntaan. En usko yhdenkään vakkarin täällä uskovan että kukaan Liljalaaksolaisista olisi oikea henkilö. Sinä peris234 varmaankin olet, koska esim. tämä aloituksesi tuntuu ihan todelliselta, verrattuna näiden muiden hahmojesi aloituksiin tai kommentteihin. Miksi et pärjäisi pelkällä periksellä? Kykenet siihen, ilman peesaajia!Muutkin pärjäävät yhdellä nikillä.
- Anonyymi
Hän varmaan toivoo toisilta kirjoittajilta kommenttia, mutta ei malta odottaa, että joku vastaisi. Täällähän on hiljaista tähän aikaan. Huono itsetunto sitten pakottaa kommentoimaan toisella nikillä.
- Anonyymi
Aspergerit tykkäävät leikkiä itsekseen jo lapsena. Muut kirjoittajat ovat perikselle vain häiriöksi. Kun kirjoittaa itsensä kanssa, saa mieleisensä vastaukset ja kysymykset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän varmaan toivoo toisilta kirjoittajilta kommenttia, mutta ei malta odottaa, että joku vastaisi. Täällähän on hiljaista tähän aikaan. Huono itsetunto sitten pakottaa kommentoimaan toisella nikillä.
Sen verran voin kommentoida että olette te kyllä s.atanan pässiä ja totista porukkaa :D Joka ikinen kerta alkaa tuo sama iänikuinen lässytys sivunikeistä ja mielikuvitushahmoista. Miten te oikein jaksattekin?
Henkilökohtaisesti pidän aloittajan juttuja yhtenä tämän palstan helminä :)
-palstahessu - Anonyymi
"Muutkin pärjäävät yhdellä nikillä."
No ei tasan pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran voin kommentoida että olette te kyllä s.atanan pässiä ja totista porukkaa :D Joka ikinen kerta alkaa tuo sama iänikuinen lässytys sivunikeistä ja mielikuvitushahmoista. Miten te oikein jaksattekin?
Henkilökohtaisesti pidän aloittajan juttuja yhtenä tämän palstan helminä :)
-palstahessuSinä oletkin ajattelematon ätmi etkä ymmärrä ettei mielisairaan harhoihin pidä lähteä mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä oletkin ajattelematon ätmi etkä ymmärrä ettei mielisairaan harhoihin pidä lähteä mukaan.
No mitä te sitten lähdette? Heti ensimmäsenä alatte inttämään 😉
Btw, ollakseen mielisairas, tuolla kaverilla on harvinaisen terävä pää siihen nähden 👍 👍
-palstahessu Anonyymi kirjoitti:
No mitä te sitten lähdette? Heti ensimmäsenä alatte inttämään 😉
Btw, ollakseen mielisairas, tuolla kaverilla on harvinaisen terävä pää siihen nähden 👍 👍
-palstahessu"Btw, ollakseen mielisairas, tuolla kaverilla on harvinaisen terävä pää siihen nähden 👍 👍"
Kiitos, toi on varmaan paras kohteliaisuus mitä tällä palstalla olen kuullut 😂🙏
- Anonyymi
Sain myös perintöö viitisen vuotta sitten eli oli parisataa tonnia ja perintöveroja jouduin maksamaan 11000 euroa suunnilleen. Sulla kesti 10 kuukautta päätös, minulla se kesti jotain 4 kuukautta. En ole vieläkään tuhlannut perintööni vaan 80 % on säästössä, olen nääs aika pihi. Toki minulla oli omia säästöjä ennen 25 tonnia.
- Anonyymi
Korjaan verot oli 19000 euroa.
No mä en mene summiin, mutta vähemmän mun perintöni verotusarvo ja sitä kautta verot olivat.
Jep, mullakin ennakkoperintönä saatua rahaa säästössä sekä tietenkin itse tienattua, enkä mäkään silleen tuhlaajapoika ole, mutta esimerkiksi äitini hautauskuluihin, pariin autonvaihtoon, yksinasumiseen jne. pakolliseen on mennyt jonkin verran. Ja ei se lähes parin vuoden ryyppyputkikaan varsinaisesti halvaksi tullut. Periaatteessa nettovarallisuuteni on tällä hetkellä parempi kuin muutama vuosi sitten, vaikka silloin selvää rahaa seisoi pankkitilillä hieman enemmän. Se on vähän niin ja näin kumpaa arvostaa enemmän, mulla on joka tapauksessa turvattu tunne molemmissa tapauksissa, eritoten nyt kun nuo verot on tulleet ja maksettu.
Muistan että kun se oli ajankohtaista, niin muutamasta kuukaudesta silloin puhuttiin ja puolta vuotta pidettiin pitkänä aikana, mutta tämä tosiaan vähän venähti luultavasti koronavuoden takia.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
No mä en mene summiin, mutta vähemmän mun perintöni verotusarvo ja sitä kautta verot olivat.
Jep, mullakin ennakkoperintönä saatua rahaa säästössä sekä tietenkin itse tienattua, enkä mäkään silleen tuhlaajapoika ole, mutta esimerkiksi äitini hautauskuluihin, pariin autonvaihtoon, yksinasumiseen jne. pakolliseen on mennyt jonkin verran. Ja ei se lähes parin vuoden ryyppyputkikaan varsinaisesti halvaksi tullut. Periaatteessa nettovarallisuuteni on tällä hetkellä parempi kuin muutama vuosi sitten, vaikka silloin selvää rahaa seisoi pankkitilillä hieman enemmän. Se on vähän niin ja näin kumpaa arvostaa enemmän, mulla on joka tapauksessa turvattu tunne molemmissa tapauksissa, eritoten nyt kun nuo verot on tulleet ja maksettu.
Muistan että kun se oli ajankohtaista, niin muutamasta kuukaudesta silloin puhuttiin ja puolta vuotta pidettiin pitkänä aikana, mutta tämä tosiaan vähän venähti luultavasti koronavuoden takia.Sulta pitäis periä haima- ja mielikuvitusystäväveroa :))))
- Anonyymi
Ajattelin että pitäisi auttaa ehkä kaupunkilaisia joissain asioissa vaikka itsekin olen kyllä ikivanha kaupunkilainen.... Selviytyjät uusinta tulee nelosella 1900 joka oli aika jännittävä jakso
- Anonyymi
Kiitos uutisen jakamisesta 😎. Kai muistit tarkistaa verolapussa kaiken olevan oikein?
Eiköhän ne kaikki tiedot ihan oikein olleet, mutta ajatuksen tasolla ja taloudellisesti varauduin siihen että alkuun ihan sanallisesti arvioitu päätös voi muuttua jos kaikki perukirjaan laitetut vähennykset ei olisi menneet kokonaisuudessaan läpi. Mutta silti taisin omissa optimistisimmissa arvioissani jotenkin kompastella verovapaan "suojaosuuden" ja juurikin näiden vähennysten kanssa. Mutta pankinjohtajan pätevyydellä se perukirja laadittiin, mun tehtävä oli toimittaa vain nippu papereita hänelle etukäteen ja myöhemmin syöttää tietoja omavero-palveluun hänen avullaan.
- Anonyymi
Hyvä että on rahaa mutta missä naiset. Eikös naiset tule rahamiehen luo alta aika yksikön. Sain äitini perinnön ja saan vielä isäni perinnön joka on aika mittava että en tiedä mitä sillä tekisi koska on mökkiä, firmaa ja autoa ja rahaa satoja tuhansia. Naisille sit vaan heti ilmoitus niin nähdään kuka juoksee ekana syliin.
Siinäpä se dilemma onkin, että naiset eivät läheskään aina arvosta sellaista ns. vanhan rahan tyyliä että auto lampsitaan ostamaan työkamppeissa, maksetaan pankkikortilla ja perintöverot kuitataan puhelimella tililtä yhdessä erässä vaikka viimeisen erän eräpäivä taisi olla joskus syyskuussa. No välillä munkin mopo on vähän keulinut, kun ostin esim. Jaguarin, mutta eipä sillä ainakaan naisiin tehty vaikutusta, sen voin sanoa. Enkä myöskään halua, että kukaan kiinnostuisi musta siksi että kokisi pariutuvansa ylöspäin, mutta eipä siitä kyllä toisaalta pelkoakaan ole 😂 Jos kaupungin vuokrakämpän saa sisustettua mieleisekseen ja Audin osamaksulla, niin siinä ei tällaisen bensalenkkarin lompakko ketään kiinnosta.
Eikä joku ennakkoperintönä saatu tai aikuisena lapsuudenkodissa asuneena säästetty raha ole suinkaan sama asia kuin tän hetkiset nettotuloni suhteessa elämisen kustannuksiin. Pitää olla sopivasti pelivaraa, mut lähtökohtaisesti elää tulojensa mukaisesti.
Peris sulta karkaa mopo käsistä näiden Liljalaaksolaisten kanssa.
- Anonyymi
On karannut jo ja pahasti. Ei päästään terveen hommaa.
- Anonyymi
Perintö on aina mukava yllätys. Ostin veneen perintörahoillani joka makso 17000 euroa. Naisiakin sain kun oli rahaa taskussa ja juhlin railakkaasti koko kesän terasseilla niin naisia kyllä sain ja hauskaa oli miesmuistiin ja kävin bändien keikoilla naisen kanssa ja rallattelin kunnolla.
No mulle perintö ei varsinaisesti yllätyksenä tullut, kun äitini sairastelu nyt oli tiedossa eikä mulla ole sisaruksia jne. Selvää rahaahan en käytännössä perinyt sen vertaa, että sillä mitään veneitä tai muuta hienoa ostellaan, enkä esim. veneistä ole pahemmin edes kiinnostunut.
Monen voi olla vaikea samaistua tunnetilaani eilen, kun maksoin verot pois ja suoraan sanoen sen jälkeen aloin välittömästi itkemään keskellä työpäivää. En tiedä kuinka aiheellinen tai ylimitoitettu pelko se on joskus ollut, että menettäisin kotitaloni/tilani, mutta ainakaan se ei enää ole ajankohtainen pelko, joten eipä siitä sen enempää.
No mut jokainen tekee rahoillaan ja/tai omaisuudellaan valintoja mitä itse katsoo parhaaksi. Jos joku ostaa perintörahoilla vaikka uuden hienon auton, niin ei haittaa mua yhtään tai ole multa pois. Päinvastoin valtiontalous vain kiittää kun onhan niissä hinnoissa ja kuluissa sen verran veroja.
- Anonyymi
Tökkääminen on tykkäämistä, kuten joku veli että joo justiin niin tökkää se on tykkäämistä, piti viedä veljelle vielä silloin kaupungissa suuret joululahjatkin.
- Anonyymi
Perintö verot on aivan liian suuria. Ja miettikää sitä minne ne veronne menee. Suomen paskin pääministeri lahjoittaa rahanne ulkomaille. Ja sitten ottavat lisää lainaa jotta suomi selvii velasta. Velkaa velan päälle ja siitä velast ei selvii 50 vuodessa. Marin antoi eulle yli 6 miljardia ja tuskin suomi saa edes kahta takas. Sinne ne perintöveronne menee ulkomaisten mafia hallituksille. Tilailevat jo huvijahteja teidän perintöveroillanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212198Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1891807Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561432Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1681222- 551198
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751016Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62912Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56831