En tiedä onko mahdollista tällä palstalla saada älyllistä keskustelua aikaan, mutta en ole tuota Jyringin kirjaa (vielä) lukenut. Onko joku ja millaisia ajatuksia se herätti?
Jyringin kirja:Paratiisi vai helvetti
19
1133
Vastaukset
En ole kirjaa lukenut, mutta ihmiset kertovat hyvin samankaltaisia tarinoita rajakokemuksistaan, jotka vievät johonkin hyvään paikkaan. En tiedä ovatko nuo helvettijutut sitten keksittyjä vai ovatko he ajatuksillaan muuttaneet kauhukuvansa todellisiksi. Raamatussa ei ainakaan alkuperäisellä kielellä ole helvettiä.
Mistä kirja kertoo?Eikö?
Minun kirjassa (alkuteksti) on kirjoitettu, Matt 25; 41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!
Näin Jeesus jakaa Pyhät ja pahat.pinnasänky kirjoitti:
Eikö?
Minun kirjassa (alkuteksti) on kirjoitettu, Matt 25; 41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!
Näin Jeesus jakaa Pyhät ja pahat.Suurin osa Jeesuksen sanoista on lainattu muualta. Esimerkiksi Hanokin kolmannesta kirjasta, joka oli kätkettävä ihmisiltä etteivät he saisi tietää kristillisyyden juuria.
Ashera12 kirjoitti:
Suurin osa Jeesuksen sanoista on lainattu muualta. Esimerkiksi Hanokin kolmannesta kirjasta, joka oli kätkettävä ihmisiltä etteivät he saisi tietää kristillisyyden juuria.
Ei pidä paikkaansa. Kirjoitukseen liittyvät, asiat muistiin panneet olivat opetuslapsia ja pidän niitä tosina.
Olisiko Sinulla jotain faktaa, jossa se selviäisi.
Tarkistan yleensä käännöksen jakeet alkutekstissä, jotka ovat Jeesuksen kanssa elävien muistiinpanoja sekä kirjoituksia, kuten Markus ja Johannes, ja mukana oli myös Matteus sekä Luukas.
Et ilmeisesti ole selvillä, että Paavali vietti Jeesuksen kanssa aikaa 4- 5 vuotta Damaskon tien tapahtuman jälkeen.
Hanok, joka on kaimani, evättiin Konsiinissa sen toiston vuoksi, teksti on minulla kuitenkin tallessa.
Taisi tulla Sinulla arviointivirhe.pinnasänky kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kirjoitukseen liittyvät, asiat muistiin panneet olivat opetuslapsia ja pidän niitä tosina.
Olisiko Sinulla jotain faktaa, jossa se selviäisi.
Tarkistan yleensä käännöksen jakeet alkutekstissä, jotka ovat Jeesuksen kanssa elävien muistiinpanoja sekä kirjoituksia, kuten Markus ja Johannes, ja mukana oli myös Matteus sekä Luukas.
Et ilmeisesti ole selvillä, että Paavali vietti Jeesuksen kanssa aikaa 4- 5 vuotta Damaskon tien tapahtuman jälkeen.
Hanok, joka on kaimani, evättiin Konsiinissa sen toiston vuoksi, teksti on minulla kuitenkin tallessa.
Taisi tulla Sinulla arviointivirhe.Kai olet lukenut Hanokin kolmannen ja viidennen kirjan?
Metatron saa syödä Herran pöydästä.
Hän on se, jota enkelit tottelevat.
Isä rakastaa häntä enemmän kuin muita ja
Metatron on suurempi kaikkia enkeleitä ja kuninkaita.
Hänen nimensä on Pikku Jahve, mutta
Häntä kutsutaan Pojaksi vaikka
Hänellä on 70 nimeä.
Jumalan nimi on hänessä ja
Metatron on ylimmäinen pappi.
Hän tuomitsee niin kuin hänen isänsä tuomitsee ja
Hän istuu isän oikealla puolella.Ashera12 kirjoitti:
Kai olet lukenut Hanokin kolmannen ja viidennen kirjan?
Hänellä on 70 nimeä.
Hän istuu isän oikealla puolella.Ei mitenkään kummallista, mutta käännös on kehno.
pinnasänky kirjoitti:
Ei mitenkään kummallista, mutta käännös on kehno.
Mutta nämä kaikki löytyvät evankeliumeista. Ts ne on poimittu Hanokin kirjasta.
Ashera12 kirjoitti:
Kai olet lukenut Hanokin kolmannen ja viidennen kirjan?
Hänellä on 70 nimeä.
Hän istuu isän oikealla puolella.Kannattaa muuten vastata Huutoosi;
Onkohan?
38 käännöksen mukaan.
Metatron saa syödä Herran pöydästä. ** Ei ole.
Hän on se, jota enkelit tottelevat. ** Ei ole
Isä rakastaa häntä enemmän kuin muita ja **
Metatron on suurempi kaikkia enkeleitä ja kuninkaita. Ei ole
Hänen nimensä on Pikku Jahve, mutta ** Ei ole
Häntä kutsutaan Pojaksi vaikka ** Ei löydy
Hänellä on 70 nimeä. ** Ei löydy
Jumalan nimi on hänessä ja** Ei löydy
Metatron on ylimmäinen pappi.** Ei löydy
Hän tuomitsee niin kuin hänen isänsä tuomitsee ja ** Ei löydy
Hän istuu isän oikealla puolella. ** Löytyy 13 kertaa.
Täsmennätkö paikat ja jakeet.
Hieman hurja irtiotto?pinnasänky kirjoitti:
Kannattaa muuten vastata Huutoosi;
Onkohan?
38 käännöksen mukaan.
Metatron saa syödä Herran pöydästä. ** Ei ole.
Hän on se, jota enkelit tottelevat. ** Ei ole
Isä rakastaa häntä enemmän kuin muita ja **
Metatron on suurempi kaikkia enkeleitä ja kuninkaita. Ei ole
Hänen nimensä on Pikku Jahve, mutta ** Ei ole
Häntä kutsutaan Pojaksi vaikka ** Ei löydy
Hänellä on 70 nimeä. ** Ei löydy
Jumalan nimi on hänessä ja** Ei löydy
Metatron on ylimmäinen pappi.** Ei löydy
Hän tuomitsee niin kuin hänen isänsä tuomitsee ja ** Ei löydy
Hän istuu isän oikealla puolella. ** Löytyy 13 kertaa.
Täsmennätkö paikat ja jakeet.
Hieman hurja irtiotto?- Hän on Aaronin perhettä, jonka Jumala valitsi palvelemaan hänen läsnäolossaan ja jonka päähän hän itse asetti sen papillisen kruunun Siinain vuorella.
- Hän vastasi, "minulla on 70 nimeä... kuitenkin kuninkaani kutsuu minua nuorukaiseksi/pojaksi.
- Sinä olet kaikkia ruhtinaita suurempi, kaikkia enkeleitä korotetumpi, kaikkia palvelijoita rakastetumpi, kaikkia sotajoukkoja kunnioitettavampi ja korotettu korkealle ylhäisyydessä, suuruudessa ja kunniassa...
- Minä (jumala) olen valinnut tämän ennen teitä kaikkia (enkeleitä), olemaan ruhtinaana ja hallitsemaan teitä taivasten korkeuksissa.
- Hän (jumala) asetti sen (kruunun) minun päähäni ja kutsui minua nimellä "pikku-Adonai", koko hänen korkeuksissa olevan huonekuntansa paikalla ollessa, kuten kirjoitettu on "minun nimeni on hänessä".
- Miksi Metatron on kuin Shaddai? Koska hän todistaa Jumalalle, kuka on arvollinen olemaan merkavan edessä.
- "asetin hänet palatsin sisäänkäynnille kaiken taivaan tuomariksi".
- "Sanani, joka minun suustani lähtee: ei se palaa luokseni tyhjin toimin vaan toteuttaa sen, mitä minä haluan, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin". Siinä ei ole että "sanoo", vaan "toteuttaa", opettaakseen, että kaikki ja jokainen asia, ja jokainen sana, joka lähtee Jumalan suusta, on sellainen, että Metatron, enkelien johtaja, astuu esiin ja toteuttaa sen, ja pitää yllä Jumalan käskyjä".
- Ja Metatron on myös rabbi ja hyvien lasten opettaja.Ashera12 kirjoitti:
- Hän on Aaronin perhettä, jonka Jumala valitsi palvelemaan hänen läsnäolossaan ja jonka päähän hän itse asetti sen papillisen kruunun Siinain vuorella.
- Hän vastasi, "minulla on 70 nimeä... kuitenkin kuninkaani kutsuu minua nuorukaiseksi/pojaksi.
- Sinä olet kaikkia ruhtinaita suurempi, kaikkia enkeleitä korotetumpi, kaikkia palvelijoita rakastetumpi, kaikkia sotajoukkoja kunnioitettavampi ja korotettu korkealle ylhäisyydessä, suuruudessa ja kunniassa...
- Minä (jumala) olen valinnut tämän ennen teitä kaikkia (enkeleitä), olemaan ruhtinaana ja hallitsemaan teitä taivasten korkeuksissa.
- Hän (jumala) asetti sen (kruunun) minun päähäni ja kutsui minua nimellä "pikku-Adonai", koko hänen korkeuksissa olevan huonekuntansa paikalla ollessa, kuten kirjoitettu on "minun nimeni on hänessä".
- Miksi Metatron on kuin Shaddai? Koska hän todistaa Jumalalle, kuka on arvollinen olemaan merkavan edessä.
- "asetin hänet palatsin sisäänkäynnille kaiken taivaan tuomariksi".
- "Sanani, joka minun suustani lähtee: ei se palaa luokseni tyhjin toimin vaan toteuttaa sen, mitä minä haluan, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin". Siinä ei ole että "sanoo", vaan "toteuttaa", opettaakseen, että kaikki ja jokainen asia, ja jokainen sana, joka lähtee Jumalan suusta, on sellainen, että Metatron, enkelien johtaja, astuu esiin ja toteuttaa sen, ja pitää yllä Jumalan käskyjä".
- Ja Metatron on myös rabbi ja hyvien lasten opettaja.Saa sieltä keräiltyä mitä tahtoo, mutta kerroit, että kaikki on evankeliumeissa, mutta eipä ollutkaan.
Tunnen VT;n hyvinkin, opetan siitä, sama koskee UT;ta.pinnasänky kirjoitti:
Saa sieltä keräiltyä mitä tahtoo, mutta kerroit, että kaikki on evankeliumeissa, mutta eipä ollutkaan.
Tunnen VT;n hyvinkin, opetan siitä, sama koskee UT;ta.Eivät ne tietenkään ole sanasta sanaan evankeliumeissa tai kirjeissä, mutta
Jeesus on suurempi kaikkia
Hän on rabbi ja rakastaa lapsia
Hän on kuin jumala
Jeesus on enkeleitä ylempänä
Jumala rakastaa Jeesusta suuresti
Hän istuu jumalan oikealla puolella
Hän on jumalan sana
Jeesus todistaa kuka on arvollinen seisomaan isän edessä
Hän on ylimmäinen pappi
Jeesus on tuomari
Jne
Kyllä tuo kuulostaa aika tutulta. Miksi Hanokin kirja oli julistettava pannaan? Miksi sitä ei saanut lukea? Se paljastaa hyvin missä ovat jumala-Jeesuksen juuret.Ashera12 kirjoitti:
Eivät ne tietenkään ole sanasta sanaan evankeliumeissa tai kirjeissä, mutta
Jeesus on suurempi kaikkia
Hän on rabbi ja rakastaa lapsia
Hän on kuin jumala
Jeesus on enkeleitä ylempänä
Jumala rakastaa Jeesusta suuresti
Hän istuu jumalan oikealla puolella
Hän on jumalan sana
Jeesus todistaa kuka on arvollinen seisomaan isän edessä
Hän on ylimmäinen pappi
Jeesus on tuomari
Jne
Kyllä tuo kuulostaa aika tutulta. Miksi Hanokin kirja oli julistettava pannaan? Miksi sitä ei saanut lukea? Se paljastaa hyvin missä ovat jumala-Jeesuksen juuret.Nyt näyttää jo paremmalta.
Kuten kerroin, Raamattu on koottu n. 5000 niteestä, joten karsinta oli pakon sanelema, ja yksi kriteeri on samakaltaisuus. Hanokin (Enok) kirja on todella "luvatun Messiaan esilaulua".pinnasänky kirjoitti:
Nyt näyttää jo paremmalta.
Kuten kerroin, Raamattu on koottu n. 5000 niteestä, joten karsinta oli pakon sanelema, ja yksi kriteeri on samakaltaisuus. Hanokin (Enok) kirja on todella "luvatun Messiaan esilaulua".Eivätkö ne ole vähän turhan samankaltaisia?
Miksi Jeesus on kuin suora kopio Metatronista?
Ehkä juuri siksi ne oli jätettävä pois. Eihän jumalalla voi olla kahta poikaa, kahta tuomaria, kahta korotettua jne.Ashera12 kirjoitti:
Eivätkö ne ole vähän turhan samankaltaisia?
Miksi Jeesus on kuin suora kopio Metatronista?
Ehkä juuri siksi ne oli jätettävä pois. Eihän jumalalla voi olla kahta poikaa, kahta tuomaria, kahta korotettua jne.Paremminkin näen M;n enkelinä, en luvattuna Messiaana. M;on luotu, Messias taas on ikiaikainen.
Olen usein ihmetellyt, miksi Hän saa tilaa Tanakissa? Ohjeellisessa kansamme Kirjassa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Eikö?
Näin Jeesus jakaa Pyhät ja pahat."Näin Jeesus jakaa Pyhät ja pahat."
Olet ymmärtänyt asian väärin.
Iankaikkiseen tuleen joutuu armahtamattomat ihmiset kun taivaaseen pääsevätkin on kaikki pahoja mutta ne on armahdettuja. Anonyymi kirjoitti:
"Näin Jeesus jakaa Pyhät ja pahat."
Olet ymmärtänyt asian väärin.
Iankaikkiseen tuleen joutuu armahtamattomat ihmiset kun taivaaseen pääsevätkin on kaikki pahoja mutta ne on armahdettuja.Taivaaseen?
Iankaikkinen elämähän on Raamatun mukaan maassa, Taivaastahan tulee Jumalakin Israeliin, jonne kakki Pyhät, eli Jeesuksen omat muodostavat Iankaikkisuuden.
Tuon " Mennä Taivaaseen kuoltuaan" on Kerhon pakanallista höpötystä, yhtälailla syynin anteeksi jakamisen kanssa, Raamattu ei tue kumpaakaan,
Sitä vastoin; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Onko uutta, ja mitä minä en ymmärrä? Taivas jää tyhjäksi, mutta 2/3 Raamatun mukaan ihmisiä menee Kadotukseen, josta ei ole paluuta.
Kannattaa edes vilkaista joskus Raamattua. Siellä on Totuus ja Jeesus.
- Anonyymi
Erittäin hyvä ja koskettava äänikirja!
- Anonyymi
Usa ,projekt blue,erittäin salainen oli. Kuvattuna et alien sanoo,että Jumalaa ei ole?
He loivat meidät?- Anonyymi
Jumala ei anna nimeään häpäistä. Tässä ohjelmassa esim. https://www.youtube.com/watch?v=Bv7wsG4cFbc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2054784Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy353940Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2002691Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171262268- 541842
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1121811- 671764
- 1951552
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1521192Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.241954