Voiko tämä olla tottakaan? Eivätkö omaiset saa tunnistaa omaistaan? Ei voi olla laillista tämä toiminta.
"Koronaan kuolleen omaiset eivät voi antaa vainajan lempivaatteita arkkuun puettavaksi. Omaiset eivät myöskään saa nähdä vainajaa. Tämä tulee yllätyksenä ja aiheuttaa lisäsurua ainakin osalle omaisista..."
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5287021/Koronaan kuolleelle ei saa pukea edes villasukkiaTama on monelle iso juttu ja herkka asia
Turun Sanomat: Omaiset eivät saa nähdä koronaan kuollutta
3
80
Vastaukset
- Anonyymi
Mikään ihan terävin penaalin kynä en toisaalta ole,mutta eiköhän siinä ole aika suuri tartunta riski niille läheisille omaisille että kyllä tietääkseni Afrikassa ebolaan kuolleitakin niin yritettiin asiasta sanoa että ei saa kosketella omaiset ja sukulaiset silloin vainajaa.ja siellä se sentään kuuluu kulttuuriin kun täällä ei minun mielestä kuulu niin kuolleen pukeminen ja koskettelu kulttuuriin mutta niin onhan tänne Suomeen tullut joka kulttuurista jo ihmisiä että ehkä jollekin hieman vähemmistönä olevalle kulttuurille sitten kuuluu vainajan koskettelu ja pukeminen..?.Ehkä pitäisi pukea koko paperinen suojapuku,hanskat ja 2. tai 3. luokan ffp hengitysmaski,suojata hiuksetkin paperihupulla että kannattaa edes mennä sitten lähelle koronaan kuollutta.Että eipä se nyt kovin miellyttävää enää ole sitä vainajaa lähestetyvällä sukulaisella..Että kannattaisi nyt tuosta jostakin vainajan pukemisen tavasta tässä kohtaa varmaan luopua..
- Anonyymi
No okei tuossa nyt taidettiin puhua vaan kuolleen omaisen näkemisestä esim mutta siinäkin varmaan se asia että niistä katselijoistakin voi tulla ongelma jollekin tilalle kun jos ei vaikka ole lasi seinästä tilaa mihin tai mistä korona vainajaa voisi lasin takaa katsoa..Niin samassa tilassa missä koronaan kuollut on voi olla esim vähän liikaa korona virusta turvalliseen katselemiseen ja sitten hautausta suorittavat työntekijät voivat altistua avatessaan arkkua koronaan..yms ehkä tuollaisia vaan käytännön ongelmia että kuolutta pitää pitää varmaan ruumispussin sisällä eikä sitä vaan saa avata kun on virusvaara..
Saikohan tai kannattikohan ruttoon kuolleita mennä käpälöimään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059