Feministinainen.

Oikeastaan mä haluisin oikean feministinaisen löytää elämääni. Sellainen joka ajattelee tosiaan tasa-arvoisesti miehestä ja naisesta.

Joskus taannoin oli joku kirjoitti, että yk;n tekemän tutkimuksen mukaan 88% naisistakin pitää miestä vahvempana niin henkisesti kuin fyysisesti. Haluisin siis tuohon 12%;iin kuuluvan naisen, joka ei itse vähättele itseää, eikä nosta minua mihinkään yläpuolelleen, vaikka olen mies.

Itseasiassa olen miettinyt, että se on tosi tärkeä juttu suhteessa, että ainakin henkisesti ihminen ihan samalla viivalla. Fysiikassa on eroja ja henkisestikin on eroja, mutta toisaalta elämä se on kummankin elettävä. 🤔

Kaikkea sitä päähän pälkähtää. 😁

218

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rosa meriläinen tai Saara Särmä olis sulle sopivia morsiamia :D

-harmiseikirj-

• No julkimohahmoista ne, ketkä ratsastaa ajatuksella, onkin vouhoja.

• Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

No julkimohahmoista ne, ketkä ratsastaa ajatuksella, onkin vouhoja.

En tiedä sitten, että oliko tämän tarkoitus olla jokin lennokas kasku vai mitä, mutta nämä kaukaa hakemiset ei välttämättä aina/koskaan toimi

• Ei kumpikaan sukupuoli oli sen enempää ei vähempää kuin toinenkaan, ei kukaan ihminen ole sen enempää ei vähempää kuin toinenkaan.

On vaan erilaisia yksilöitä, erilaisin persoonin, taustoin ja tavoittein. Ihmisiä yhtä kaikki. Vahvoja ja vuoroin heikkoja.

• Jep. Mutta se ei aina näy vaan kaikkien sjatuksissa.

Usein nainen sanoo, että toivoo sellaisen miehen, että voi olla nainen...🤔
        Välillä tulee mieleen, että mitäjav.ttua!

Tuon 88%;n kyllä huomaa itseasiassa...

• interlocutrice kirjoitti:

Jep. Mutta se ei aina näy vaan kaikkien sjatuksissa.

Hmm, se voi tarkoittaa, että haluaa miehen olevan maskuliininen (fyysistä tai henkistä), erilainen selkeesti mitä nainen koke naisena olevansa. Joillekin naiseus ja mieheys edustaa suurinpiirtein eri planeettoja. :D

Kuulostaa minustakin hassulta, mutta niii se joillain on. Miehen logiikka ja naisen logiikka, ihan kuin se olis jotain mystistä ja kauheen eriaista. Toki voi se ollakin, en minäkään oikein naisellisten naisten ajatuksista saa kiinni kunnolla. Tuntuu heprealle.

• J-a-n kirjoitti:

Hmm, se voi tarkoittaa, että haluaa miehen olevan maskuliininen (fyysistä tai henkistä), erilainen selkeesti mitä nainen koke naisena olevansa. Joillekin naiseus ja mieheys edustaa suurinpiirtein eri planeettoja. :D

Kuulostaa minustakin hassulta, mutta niii se joillain on. Miehen logiikka ja naisen logiikka, ihan kuin se olis jotain mystistä ja kauheen eriaista. Toki voi se ollakin, en minäkään oikein naisellisten naisten ajatuksista saa kiinni kunnolla. Tuntuu heprealle.

Eräänlaista naiseuden ja mieheyden romantisointia.

Tietysti se voi joillekin naisille tarkoittaa, että toivoo sellaisen miehen voidakseen olla nainen, että saa käpertyä miehen suojaan ja turvaan. Olla heikko, hauras, tarvitseva?

Mies on hahmona se suojelija? Mahtava rooli, mutta kummasti sekin on persoonasta kiinni ei biologisesta sukpuolesta. Kuka on suojelija ja kuka suojautuja. Mä olen tyyppiä suojelija. En suojautuja.

• J-a-n kirjoitti:

Tietysti se voi joillekin naisille tarkoittaa, että toivoo sellaisen miehen voidakseen olla nainen, että saa käpertyä miehen suojaan ja turvaan. Olla heikko, hauras, tarvitseva?

Mies on hahmona se suojelija? Mahtava rooli, mutta kummasti sekin on persoonasta kiinni ei biologisesta sukpuolesta. Kuka on suojelija ja kuka suojautuja. Mä olen tyyppiä suojelija. En suojautuja.

Ja mulla on ollut iso mies joka oli tyyppiä suojautuja, hän turvautui minuun ja tuli mun suojaan kun pelotti. Että näin ei se sukupuolesta ole kiinni.

• J-a-n kirjoitti:

No juurikin tuo...

Mä en tiedä, olenko mikään suojelija loppujen lopuksi. Jotenkin tuntuu tässä maailmassa ihan turhalta sätkimiseltä. Ois tärkeämpää osata olla läsnä...🙄

Mutta hyvin puit kaiken sanoinsi, mitä ajan takaa.. oikeata tasavertaisuutta siis halajan.

No juurikin tuo...

Mä en tiedä, olenko mikään suojelija loppujen lopuksi. Jotenkin tuntuu tässä maailmassa ihan turhalta sätkimiseltä. Ois tärkeämpää osata olla läsnä...🙄

Mutta hyvin puit kaiken sanoinsi, mitä ajan takaa.. oikeata tasavertaisuutta siis halajan.

Juu, hyvä jos sain langanpäästä kiinni. :)

Nuo mulla tuli ekana mieleen, mitä olen naisten kuullu puhuvan ja nähnyt kirjoittavan. He kaipaa miehestä fyysistä vastakohtaa, henkistäkin vastakohtaa, suojaa ja turvaa.

En tiedä mistä luola ajoista sen on jäänne. Ja miksi se mielletään niin vahvasti sukupuoliseksi ominaisuukdeksi, että se olisi juuri noin päin.

Vaikka olen mä sitäkin joskus miettinyt, että ehkä tietynlainen railo voi tulla fyysisen miehen ja naisen välille, jos nainen ei olekkaan niin tarvitseva ja turvautuva? Esim. Mun suhteissa on ihan mahdollista, että joku mies on voinut ja voi kokea mut epänaiseksi juuri siksi, että olen tämän miehen rinnalla niin ikään samassa "roolissa" hänen kanssaan.

Eli nk. maskuliiniset henkiset piirteet voi aiheuttaa sen, että mua ei huomioida kuten jos olisinkin suojautuja, tarvitseva, kainaloon piiloutuja?

Se voi tuntua jollakin miehellä uhkalle, jopa sille etten ole rakastettava kuten nainen on joka turvaa mieheen enemmän.

Mun miestäkin tuntuu välillä vaivaavan mun "miesmäisyys", huomautteleekin joskus kun sä olet noin mies niin...

Se ei tunnu kivalle. Kyllä mä silti tarvin häntä ihmisenä ja puolisona lähelleni, rinnalleni ja tuekseni kun itse olen heikkona.

Mut olen törmännyt ennenkin tähän. Vasta kun otan naisroolin, heikko ja tarvitseva, miespuoliset sulaa ja alkaa hempeilemään.

Ehkä ollakseni itseni ilman tuota rooliin sukeltamista, mun tosiaan olisi hyvä olla naisen kanssa jolle mun miesmäisyys ei ole tuollainen uhka kun miehille uhka, vaan hyvä asia?

Kunhan pohdin.

• J-a-n kirjoitti:

Nuo mulla tuli ekana mieleen, mitä olen naisten kuullu puhuvan ja nähnyt kirjoittavan. He kaipaa miehestä fyysistä vastakohtaa, henkistäkin vastakohtaa, suojaa ja turvaa.

En tiedä mistä luola ajoista sen on jäänne. Ja miksi se mielletään niin vahvasti sukupuoliseksi ominaisuukdeksi, että se olisi juuri noin päin.

Vaikka olen mä sitäkin joskus miettinyt, että ehkä tietynlainen railo voi tulla fyysisen miehen ja naisen välille, jos nainen ei olekkaan niin tarvitseva ja turvautuva? Esim. Mun suhteissa on ihan mahdollista, että joku mies on voinut ja voi kokea mut epänaiseksi juuri siksi, että olen tämän miehen rinnalla niin ikään samassa "roolissa" hänen kanssaan.

Eli nk. maskuliiniset henkiset piirteet voi aiheuttaa sen, että mua ei huomioida kuten jos olisinkin suojautuja, tarvitseva, kainaloon piiloutuja?

Se voi tuntua jollakin miehellä uhkalle, jopa sille etten ole rakastettava kuten nainen on joka turvaa mieheen enemmän.

Mun miestäkin tuntuu välillä vaivaavan mun "miesmäisyys", huomautteleekin joskus kun sä olet noin mies niin...

Se ei tunnu kivalle. Kyllä mä silti tarvin häntä ihmisenä ja puolisona lähelleni, rinnalleni ja tuekseni kun itse olen heikkona.

Mut olen törmännyt ennenkin tähän. Vasta kun otan naisroolin, heikko ja tarvitseva, miespuoliset sulaa ja alkaa hempeilemään.

Ehkä ollakseni itseni ilman tuota rooliin sukeltamista, mun tosiaan olisi hyvä olla naisen kanssa jolle mun miesmäisyys ei ole tuollainen uhka kun miehille uhka, vaan hyvä asia?

Kunhan pohdin.

Väsyttää teeskennellä jotain saadakseen rakkautta tai hyväksyntää. Mut kai se on toisiin koodattu, että ei voi olla naisen vartalossa, jos on miehen elkeet.

• Anonyymi

Se tarkoittaa vaan puhtaasti seksuaalisessa mielessä sitä, ainakin mulle(ja tosi monelle muulle). Heteronainen syttyy heteromiehestä ja vice versa.

• Anonyymi kirjoitti:

Se tarkoittaa vaan puhtaasti seksuaalisessa mielessä sitä, ainakin mulle(ja tosi monelle muulle). Heteronainen syttyy heteromiehestä ja vice versa.

Hei heteromiehiäkin on erilaisia, tarkennatko?

• J-a-n kirjoitti:

Kunhan pohdin.

No mun seksuaalisuus ei taivu ottamaan suojelijamiestä. 😀

Mutta monesti kun oon naiselle ollut rikki, se on järkytys. Kaikki kääntyy niin, että sitten hän on se lohdutettava. Tai tulee vaan syvä hiljaisuus ja poishäipyminen...
        Ja joskus kun sanoin ihan, että olisipa kiva, kun saisi ihan fyysistä lohdutusta ja läsnäoloa, niin sitten sitä tarjotaan yks kaks vaikka ei tarvitse edes... huomaa, että sen joutuu pusertamaan, eikä edes tiedä mitä se oikeen on?

Oikeasti jos minut otettaisiin vastaan ihmisinä, ei miehenä, saisin lohdutusta. Mutta heille olen se sellainen joku mielikuva tai jalustalle nostettu pokaali, mikälie, niin en voi olla siinä sylissä silitettävänä, tai haeta syliin, halata, tai kosketeta, kun on rikki...

Sympaattisia, empaattisia ja ihania naisia on ollut, mut...

No mun seksuaalisuus ei taivu ottamaan suojelijamiestä. 😀

Mutta monesti kun oon naiselle ollut rikki, se on järkytys. Kaikki kääntyy niin, että sitten hän on se lohdutettava. Tai tulee vaan syvä hiljaisuus ja poishäipyminen...
        Ja joskus kun sanoin ihan, että olisipa kiva, kun saisi ihan fyysistä lohdutusta ja läsnäoloa, niin sitten sitä tarjotaan yks kaks vaikka ei tarvitse edes... huomaa, että sen joutuu pusertamaan, eikä edes tiedä mitä se oikeen on?

Oikeasti jos minut otettaisiin vastaan ihmisinä, ei miehenä, saisin lohdutusta. Mutta heille olen se sellainen joku mielikuva tai jalustalle nostettu pokaali, mikälie, niin en voi olla siinä sylissä silitettävänä, tai haeta syliin, halata, tai kosketeta, kun on rikki...

Sympaattisia, empaattisia ja ihania naisia on ollut, mut...

Ei oo kiva homma tuo. Nyt on pakko sanoa, että ymmärrön tuon sun tarpeen. Mulla on itselläni samanlaisia tai tyyppisiä kokemuksia, ettei osata ottaa syliin, ei hala, ei löhelle ja se jotenkin pelottaa tai hämmentää, että toinen tarvii sen sylin joskus kipeästi.

Enemmän kun mitään uljaita puheita tai neuvoja.
        Hetki rakastavaa syliä saisi ihmeitä aikaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo. Mutta seksistä ei ole ikinä jäänyt kiinni... se on toiminut.
        On siinä muutakin...

• J-a-n kirjoitti:

Ei oo kiva homma tuo. Nyt on pakko sanoa, että ymmärrön tuon sun tarpeen. Mulla on itselläni samanlaisia tai tyyppisiä kokemuksia, ettei osata ottaa syliin, ei hala, ei löhelle ja se jotenkin pelottaa tai hämmentää, että toinen tarvii sen sylin joskus kipeästi.

Tuossa me taidetaan olla samikset. Kun on rikki, heikkona kaipaa syliä ja halia, ymmärrystä. Se että se rakas pusertaa itseensä kiinni ja koskettaa, se lohduttaa. Eheyttää.

• J-a-n kirjoitti:

Tuossa me taidetaan olla samikset. Kun on rikki, heikkona kaipaa syliä ja halia, ymmärrystä. Se että se rakas pusertaa itseensä kiinni ja koskettaa, se lohduttaa. Eheyttää.

Ja sukupuoli ei tosiaan tässä vaikuta mitään. Ihminen tarvii joskus ihmistä ja olla rehdisti slut ja förbi.

• J-a-n kirjoitti:

Niin, kun ei siitä suojelusta ole kyse... puolin ja toisin, vaan ihan olemisesta vierellä. Mä itse pystyisin siihen jo. Mutta tarviisin itsekin oikeasti vain sitä... tai siis sitä en oo saanut ja siihen kaikki korahtaa.

Tosin tää vaan on huomio... ehkä opin löytämään heinäsuovasta sen neulan, kun tiedän miltä se näyttää. 🤔

• J-a-n kirjoitti:

Ja sukupuoli ei tosiaan tässä vaikuta mitään. Ihminen tarvii joskus ihmistä ja olla rehdisti slut ja förbi.

Joo. Tämäpä juuri..

Jotenkin suhde ilman sitä on... no mitä se on? Se on sitä, että olet kone, joks on likipitäen vain toista varten...🙄

Niin, kun ei siitä suojelusta ole kyse... puolin ja toisin, vaan ihan olemisesta vierellä. Mä itse pystyisin siihen jo. Mutta tarviisin itsekin oikeasti vain sitä... tai siis sitä en oo saanut ja siihen kaikki korahtaa.

Tosin tää vaan on huomio... ehkä opin löytämään heinäsuovasta sen neulan, kun tiedän miltä se näyttää. 🤔

Juu, ymmärrän. Se on vaan ihmisenä ihmiselle olemista heikkoinakin hetkinään. Ettei tarvi esittää teräshahmoa joka aina jaksaa ja kestää kaiken.

Ja just sille rakkaimmallehan sitä pitäskin kyetä olemaan täysin alaston itsensä, jos kelle. Laskea ne suojakilvet ja luottaa, että mä kelpaan sellaisena kun olen. Ja toinen ymmärtää mun tarpeitakin. Ja pystyy vastaamaan niihin tarpeisiin puolin ja toisin.

Ne haavojen hetket kun vuodetaan toisen sylissä itsemme kuiviin on kuitenkin pohjimiltaan niitä hetkiä, kun me uudistutaan ja vahvistutaan, tullaan vahvemmiksi toisen turvallisessa läsnöolossa. Rakkaudessa.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Hei heteromiehiäkin on erilaisia, tarkennatko?

Olkoon luonteen- tai persoonallisuuspiirteiltään kuinka erilaisia heteromiehiä (tai naisia)tahansa, heteroissa se seksuaalinen vetovoima on just sitä, että saa tuntemaan itsensä mieheksi/naiseksi.

Ja jokaikinen ihminen kaipaa toisinaan sitä kainaloa, itsestäänselvää.

• J-a-n kirjoitti:

Juu, ymmärrän. Se on vaan ihmisenä ihmiselle olemista heikkoinakin hetkinään. Ettei tarvi esittää teräshahmoa joka aina jaksaa ja kestää kaiken.

Ja just sille rakkaimmallehan sitä pitäskin kyetä olemaan täysin alaston itsensä, jos kelle. Laskea ne suojakilvet ja luottaa, että mä kelpaan sellaisena kun olen. Ja toinen ymmärtää mun tarpeitakin. Ja pystyy vastaamaan niihin tarpeisiin puolin ja toisin.

Ne haavojen hetket kun vuodetaan toisen sylissä itsemme kuiviin on kuitenkin pohjimiltaan niitä hetkiä, kun me uudistutaan ja vahvistutaan, tullaan vahvemmiksi toisen turvallisessa läsnöolossa. Rakkaudessa.

Joskus kaksi risaa pystyy nuolemaan toistensa haavat terveiksi, ihan vaan olemalla siinä lähellä ja läsnä.

Kun he ymmärtää toistensa kivut ja tarpeet tai ainakin läsnäolon merkityksen..

Biisi yömusaksi.

https://youtu.be/eMvs8YTxBx4

Nyt tää kipasee nukkumaan, hyvää yötä. :)

• J-a-n kirjoitti:

Jep. Ja kun mulla ei tule enää olemaan mitään erikoisia sitoumuksia keheenkään, koska en aio olla saman katon alla ihan heti, ei tartte lapsia, ei mitään sellaista, mikä sitoisi, mutta joku tuollainen yhteys voisi pitää siinä ja se olisi sitä mitä haluaa.

Joskus mietin, että pelkkä seksikö se on? Jotenkin kuullosti kylmältä ja turhalta... vaikka kiva laji sekin. Mutta ei se yksin riitä. Ei ainakaan mulle. Hyvin tulen toimeen ominpäin siinäkin...

Tämä se puuttuva palsnen on ja tätä mä kaivoin, kun puhuin sulle johonkin ihastumisesta ja sen aikana itsensä arvostamisesta... aion arvostaa muuten, että minäkin saan lohdutusta suhteessa mihin lähtisin...

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Joskus kaksi risaa pystyy nuolemaan toistensa haavat terveiksi, ihan vaan olemalla siinä lähellä ja läsnä.

Biisi yömusaksi.

Ainoastaan tarpeeksi ehjät kykenee terveeseen, tasa-arvoiseen rakkauteen.

• J-a-n kirjoitti:

Biisi yömusaksi.

No niinpä on livahtanut eka tunnille. Öitä. 😴

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se on👍

• Anonyymi kirjoitti:

Tai voisiko olla niin, että tarpeeksi heikkoutensa hyväksyvät, pystyvät tasa-arvoiseen rakkauteen.. ei tarviis olla niin ehjä. 😁

• Anonyymi

Tai voisiko olla niin, että tarpeeksi heikkoutensa hyväksyvät, pystyvät tasa-arvoiseen rakkauteen.. ei tarviis olla niin ehjä. 😁

Jossain terapiasuhteessa joo. Aikuisessa, tasapainoisessa suhteessa ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Olkoon luonteen- tai persoonallisuuspiirteiltään kuinka erilaisia heteromiehiä (tai naisia)tahansa, heteroissa se seksuaalinen vetovoima on just sitä, että saa tuntemaan itsensä mieheksi/naiseksi.

Ja jokaikinen ihminen kaipaa toisinaan sitä kainaloa, itsestäänselvää.

Yym, okei. Sukuelimet rokkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No mä oon sitä mieltä, että joitain asioita ei voi korjata muuten, tai eheyttää, kun toisen kanssa.
        Tarkoititkin kai sillä tarpeekdi ehjällä sitä..

Mä komppaan tätä.

• Anonyymi kirjoitti:

Harva meistä on niin ehjä, että itsekkään ymmärtää mistä on rikki.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Yym, okei. Sukuelimet rokkaa.

Todellakin, meillä heteroilla. Ja se ei ole trans,-homo-tai lesbofobiaa.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Harva meistä on niin ehjä, että itsekkään ymmärtää mistä on rikki.

Suurin osa meistä kuitenkin on. Ainakin me jotka kyetään aitoon itsereflektioon ja vuorovaikutukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Todellakin, meillä heteroilla. Ja se ei ole trans,-homo-tai lesbofobiaa.

En mä sitä fobiana ottanutkaan, mä vaan ymmärrän sukupuolen vähän laajempana, kun cis mies ja nainen.

Se kun ei ole vain kehollista se mieheys ja naiseus, niin tuo hetero höpinä aina hiukan hymyilyttää.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

En mä sitä fobiana ottanutkaan, mä vaan ymmärrän sukupuolen vähän laajempana, kun cis mies ja nainen.

Se kun ei ole vain kehollista se mieheys ja naiseus, niin tuo hetero höpinä aina hiukan hymyilyttää.

Mua taas pelottaa ihan helvetisti kun biologia ohitetaan ja mitätöidään sosiologisilla, psykologisilla ja ideologisilla syillä. En oo cis-nainen, olen nainen, heteronainen, biologisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua taas pelottaa ihan helvetisti kun biologia ohitetaan ja mitätöidään sosiologisilla, psykologisilla ja ideologisilla syillä. En oo cis-nainen, olen nainen, heteronainen, biologisesti.

Ja ymmärrän ja suvaitsen itsensä toisiksi kokevia, mutta se ei saa tarkoittaa koskaan sitä että mun pitäisi kieltää itseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ymmärrän ja suvaitsen itsensä toisiksi kokevia, mutta se ei saa tarkoittaa koskaan sitä että mun pitäisi kieltää itseni.

Uudessa translaki-ehdotelmassa on aivan hitin sairaita yksityiskohtia ja seuraamuksia, joka muuta väittää on harhainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa meistä kuitenkin on. Ainakin me jotka kyetään aitoon itsereflektioon ja vuorovaikutukseen.

No kiva kuulla olevansa ehjä sitten, noilla määreillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne on vaan termejä. Termistöä, millä kuvaillaan jotakin asiaa lyhyesti.

No se kun ei ole biologian kieltämistä, että aivot toimii miestyypillisesti naistyypillisessä kehossa. Aivot on biologiaa myös.

Eri asia on jos ihminen uskoo kuin taikasauvalla muuttuvansa geneettisesti joksikin muuksi hormonihoidoilla tai kirurgialla. Ne kun ei muuta alkuperän alkuperää, kuitenkaan. Ne vain muokkaa biologista alkuperää lähemmäs toista biologista sukupuolta. Fyysisesti, kehollisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Uudessa translaki-ehdotelmassa on aivan hitin sairaita yksityiskohtia ja seuraamuksia, joka muuta väittää on harhainen.

No koko touhu on nykyään uskontoa. Ei etujen ajamista.

• J-a-n kirjoitti:

No se kun ei ole biologian kieltämistä, että aivot toimii miestyypillisesti naistyypillisessä kehossa. Aivot on biologiaa myös.

Eri asia on jos ihminen uskoo kuin taikasauvalla muuttuvansa geneettisesti joksikin muuksi hormonihoidoilla tai kirurgialla. Ne kun ei muuta alkuperän alkuperää, kuitenkaan. Ne vain muokkaa biologista alkuperää lähemmäs toista biologista sukupuolta. Fyysisesti, kehollisesti.

Eikä se, että on trans tarkoita että pitäisi pässi olla joka kieltää faktat.

• Anonyymi kirjoitti:

No kuka käskee?

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Aivotutkimuksessa ei voida kuvantaa sukupuolta eli aivoilla ei ole sukupuolta.

Jep, biologisesti miehenä syntyneen DNA pysyy miehen DNA:na hormonihoidoista huolimatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, biologisesti miehenä syntyneen DNA pysyy miehen DNA:na hormonihoidoista huolimatta.

Pystytään kuvaamaan sukupuolien aivoja ja vertailemaan niitä keskenään. Eroavuudet, yhtäläisyydet.

Aivoilla on sukupuoli koska hormonit. Mistä tulee miestyypillinen kättäytyminen ja naistyypillinen käyttäytyminen normiksi, jos aivoilla ei ole sukupuolta ja aivot kuitenkin nämä normit toteuttaa ja aikaan saa tietynlaisena käytöksenä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkki(löytyy toki muitakin)https://www.nature.com/articles/d41586-019-00677-x

• J-a-n kirjoitti:

Pystytään kuvaamaan sukupuolien aivoja ja vertailemaan niitä keskenään. Eroavuudet, yhtäläisyydet.

Aivoilla on sukupuoli koska hormonit. Mistä tulee miestyypillinen kättäytyminen ja naistyypillinen käyttäytyminen normiksi, jos aivoilla ei ole sukupuolta ja aivot kuitenkin nämä normit toteuttaa ja aikaan saa tietynlaisena käytöksenä?

Mehän voitas kaikki olla mölyäviä apinoita, ilman miestyypillistä ja naistyypillistä käytöstä ja ominaisuuksia. Jos aivoilla ei ole sukupuolta.

Miksi näyttelet naista tai miestä jos sun aivoilla ei ole kerran sukupuolta?

Sukuelimet ei aiheuta sitä esitystä mitä vedät sukupuoliroolinasi vaan mikä?

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

No kuka käskee?

Kunhan tein selväksi ennen hyökkäystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kunhan tein selväksi ennen hyökkäystä.

Meinaatko hyökätä?

• Anonyymi

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Mehän voitas kaikki olla mölyäviä apinoita, ilman miestyypillistä ja naistyypillistä käytöstä ja ominaisuuksia. Jos aivoilla ei ole sukupuolta.

Miksi näyttelet naista tai miestä jos sun aivoilla ei ole kerran sukupuolta?

Sukuelimet ei aiheuta sitä esitystä mitä vedät sukupuoliroolinasi vaan mikä?

Hormonit

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, en puhu älykkyydestä vaan aivojen neurobiologiasta. Lue tuo linkin artikkeli."The brain is no more gendered than the liver or kidneys or heart." Tai etsi itse.

En mä sitä nyt väsyneenä lue. Tiedän kuitenkin oman pääni perusteella jo, että olen aina toiminut poikamaisesti ja mieltänyt kehollisia piirteitä mielummin poikamaiseksi, kun tyttömäiseksi. Ja se ei ole opittua, kuten ei sekään että tunnet kehossa ruumiinosan jota ei ole.

Häiriö se voi olla, mutta sekin kertoo silti aivojen sukupuolesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Hormonit

Aivoissa myös säätelee sukupuoli tyypillisyyttä.

• J-a-n kirjoitti:

Aivoissa myös säätelee sukupuoli tyypillisyyttä.

Hormonit muokkaa aivoja.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

En mä sitä nyt väsyneenä lue. Tiedän kuitenkin oman pääni perusteella jo, että olen aina toiminut poikamaisesti ja mieltänyt kehollisia piirteitä mielummin poikamaiseksi, kun tyttömäiseksi. Ja se ei ole opittua, kuten ei sekään että tunnet kehossa ruumiinosan jota ei ole.

Hauskaa miten tiukasti pidät kiinni vääristä käsityksistäsi! No, elä ja opi, elä ja opi.

• J-a-n kirjoitti:

Hormonit muokkaa aivoja.

Vaikuttaa seksuaalisuuden kehitykseen jo kohdussa.

Johan hormonihoidot todistaa, että hormoneilla on vaikutusta kehitykseen. Ihminen muuttuu ulkoisesti hormoneilla naisesta mieheksi ja toisin päin.

Miksei aivot olisi sikiönä muokkaantuneet hormonien ansiosta sukupuolityypilliseksi kuten muukin keho? Runsaasti androgeenejä muokkaa aivoja miestyypilliseksi jne.

• Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa miten tiukasti pidät kiinni vääristä käsityksistäsi! No, elä ja opi, elä ja opi.

Sulla taas on liian yksinkertainen oletus kehitysbiologiasta. Lukisit enemmän hormoneista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuut vielä joku päivä huomaamaan, että mä olinkin oikeassa. Elä ja opi.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Laajempi juttu, oppimisen tueksi https://amp-theguardian-com.cdn.ampproject.org/v/s/amp.theguardian.com/science/2019/feb/24/meet-the-neuroscientist-shattering-the-myth-of-the-gendered-brain-gina-rippon?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA==#aoh=16192178093563&referrer=https://www.google.com&amp_tf=Julkaisija: %1$s&ampshare=https://www.theguardian.com/science/2019/feb/24/meet-the-neuroscientist-shattering-the-myth-of-the-gendered-brain-gina-rippon

Edelleenkin puhutaan sukupuolityypillisyydestä aivojen tasolla ja ne naistyypilliset aivot voi olla miesvartalossa ja miestyypilliset naisvartalossa.

Tietyt asiat mielletään miestyypilliseksi tietyt naistyypilliseksi. Käytös ja sukupuolen omaksuminen lienee myös aivoista kiinni?

Miksi viidakon heimoissa missä ei ole sivistystä löytyy samat sukupuolittuneet piirteet ja aivojen ominaisuudet sukupuolittaen mm. käytöksen, seksuaalisuuden? Ympäri maailman on miestyypillisyys ja naistyypillisyys, mistä se tulee jos ei aivoista? Ei sukupuolielimistä eikä vartalosta, ruumiista vaan aivoista.

Nyt öitä.

• Anonyymi

• J-a-n kirjoitti:

Edelleenkin puhutaan sukupuolityypillisyydestä aivojen tasolla ja ne naistyypilliset aivot voi olla miesvartalossa ja miestyypilliset naisvartalossa.

Tietyt asiat mielletään miestyypilliseksi tietyt naistyypilliseksi. Käytös ja sukupuolen omaksuminen lienee myös aivoista kiinni?

Miksi viidakon heimoissa missä ei ole sivistystä löytyy samat sukupuolittuneet piirteet ja aivojen ominaisuudet sukupuolittaen mm. käytöksen, seksuaalisuuden? Ympäri maailman on miestyypillisyys ja naistyypillisyys, mistä se tulee jos ei aivoista? Ei sukupuolielimistä eikä vartalosta, ruumiista vaan aivoista.

Nyt öitä.

Miksi tyttöhiiri haluaa hyppiä toisen tyttöhiiren selkään ja paritella kuin uros, kun sille on aivoihin ruiskutettu androgeenejä? Mieshormoonia. Vaikka ennen sitä hormonitujausta sekin hiiri pyllisteli poikahiirille?

Miksi käytös muuttui hormoniruiskeen myötä uroksen käytökseksi haluksi astua toinen naaras naaraana?

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Nyt öitä.

Ei ole "miestyypillisiä" tai "naistyypillisiä" aivoja, yritähän nyt vaan hyväksyä faktat...

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Nyt öitä.

Hormoneista, mies-ja naishormoneista!!!! Plus kulttuurinvaikutukset. Eiks oo kivaa oppia ja saada tietoa? Nyt sun aivot muokkautuu, koska ne on plastiset ja oppiminen muovaa niitä. Ole hyvä, ei kestä kiittää!

• Anonyymi kirjoitti:

Hormoneista, mies-ja naishormoneista!!!! Plus kulttuurinvaikutukset. Eiks oo kivaa oppia ja saada tietoa? Nyt sun aivot muokkautuu, koska ne on plastiset ja oppiminen muovaa niitä. Ole hyvä, ei kestä kiittää!

Niin hormoneista jotka muokkaa meidän aivoja jo kohdussa miestyypilliseksi, naistyypilliseksi, homoksi, heteroksi jne. Ne samat hormonit tekee meistä miehiä, naisia ja sukupuolettomia.

Toki aivot on plastiset, muokkaantuu. Muttei selitä vieläkään miksi tietyt sukupuoliset ominaisuudet tulee lapsena jo näkyviin. Kun ei ole vielä aivoja muokattu tai sivistystä saatu.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole "miestyypillisiä" tai "naistyypillisiä" aivoja, yritähän nyt vaan hyväksyä faktat...

En hyväksy. Huuhaata ei pidä hyväksyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Nämä linkit on 90%:a pelkkää propagandaa.

Ei ole, niihin sisältyy tutkimusta.

• Anonyymi

Tuloksemme osoittavat, että monet FTM-transseksuaalisuuden tapaukset liittyvät PCOS: iin ja hyperandrogeneemiaan, mikä viittaa siihen, että ne ovat tärkeitä tekijöitä FTM-transseksuaalisuuden patogeneesissä.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Miksi tyttöhiiri haluaa hyppiä toisen tyttöhiiren selkään ja paritella kuin uros, kun sille on aivoihin ruiskutettu androgeenejä? Mieshormoonia. Vaikka ennen sitä hormonitujausta sekin hiiri pyllisteli poikahiirille?

Miksi käytös muuttui hormoniruiskeen myötä uroksen käytökseksi haluksi astua toinen naaras naaraana?

Tämä oli hyvä 👍 Silkkaa faktaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuloksemme osoittavat, että monet FTM-transseksuaalisuuden tapaukset liittyvät PCOS: iin ja hyperandrogeneemiaan, mikä viittaa siihen, että ne ovat tärkeitä tekijöitä FTM-transseksuaalisuuden patogeneesissä.

Tämän mä olen itsekin päätellyt liittyvän transsukupuolisuuteen. Jossain jo aiemmin mainitsin, että tutkimukset tulee osoittamaan vielä, että tyttösikiön sukupuoli hormoniryöpyissä on käynyt prosessia läpi mikä poikasikiöillä liittyy kivesten kehitykseen.

Kansankielellä munasarjat oli ikään kuin kehitys matkalla kiveksiksi tuon prosessin yhteydessä, mutta jokin muu vaikutin aiheutti sen, että niistä tulikin toimintahäiriöiset polykystiset munasarjat. Kaikki kehitykseen vaikuttavat ainesosat ei siis ollut ihan synkassa keskenään ja näin syntyi pcos.

Ei kiveksiä.

Hormonien vaikutusta vähätellään monesti, vaikka jokainen näkee mitä muutoksia ne meissä saa aikaan vielä syntymän jälkeenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli hyvä 👍 Silkkaa faktaa.

Ne samat hormonit ohjaa meidän seksuaalisen suuntautumisen kehitystä, mitkä vaikuttaa myös sukupuolikokemukseen ja aiheuttaa maskuliinisuutta/feminiinisyyttä meissä.

Varmasti myös sukupuolettomuuden kokemukseen osaltaan. Olisi mukavaa sanoa, ettei meidän aivoilla ole sukupuolta silti maailman väestö on sukupuolittunut kautta aikain miehiksi, naisiksi ja jotakin siltä väliltä.

Ja edes kasvatuksella ei ole kyetty vaikuttamaan ihmisen sukupuolikokemukseen. Tyttö joka kokee olevansa poika jatkaa elämistä kokemuksensa mukaan, vaikka tuputetaan tyttöjuttuja eikä koe niitä tyttöjuttuja omakseen, kuten kokee poikajutut.

Tämä tapahtuu jo ryömivillä, seuratkaapa. Vauva tuntee jo vetoa tietynlaisiin leluihin ja yhteys näkyy vauvan kasvaessa.

Aivot on vasta sitten sukupuolettomat kun ihmisiltä katoaa kaikki sukupuolille tyypilliset ominaisuudet tyystin.

• J-a-n kirjoitti:

Tätä voisi kysyä myös, miksi esim. minä olen halunnut jo unnutus iästä (7v.) tähän päivään työntää pippelin pimppaan, vaikkei mulla ole pippeliäkään? Eikä oikeen voi todeta, että pervo lapsi, kun en lapsena tiennyt pervoista mitään.

Äiti kantanut muovipussissa lapsena ja pää osunut kiviin ja kantoihin? Tuli kaheli?

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Ne samat hormonit ohjaa meidän seksuaalisen suuntautumisen kehitystä, mitkä vaikuttaa myös sukupuolikokemukseen ja aiheuttaa maskuliinisuutta/feminiinisyyttä meissä.

Varmasti myös sukupuolettomuuden kokemukseen osaltaan. Olisi mukavaa sanoa, ettei meidän aivoilla ole sukupuolta silti maailman väestö on sukupuolittunut kautta aikain miehiksi, naisiksi ja jotakin siltä väliltä.

Ja edes kasvatuksella ei ole kyetty vaikuttamaan ihmisen sukupuolikokemukseen. Tyttö joka kokee olevansa poika jatkaa elämistä kokemuksensa mukaan, vaikka tuputetaan tyttöjuttuja eikä koe niitä tyttöjuttuja omakseen, kuten kokee poikajutut.

Tämä tapahtuu jo ryömivillä, seuratkaapa. Vauva tuntee jo vetoa tietynlaisiin leluihin ja yhteys näkyy vauvan kasvaessa.

Aivot on vasta sitten sukupuolettomat kun ihmisiltä katoaa kaikki sukupuolille tyypilliset ominaisuudet tyystin.

Ajatteletko sä, että hormonit on aivoista peräisin?

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Ajatteletko sä, että hormonit on aivoista peräisin?

-flowersreally-

En mä tyhmä ole. Mutta ne vaikutta aivoihin siinä missä muuallekin ihmiskehoon.

• J-a-n kirjoitti:

Tuossa koululaistason tietoa.

https://peda.net/id/a5068112b8f

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

No kerro sitten kun olet päässyt vähän pidemmälle.

-flowersreally-

Ajattelemalla, luettua tietoa ynnäämällä.

• Anonyymi kirjoitti:

No kerro sitten kun olet päässyt vähän pidemmälle.

-flowersreally-

Sinäkö siis ihan oikeasti olet sitä mieltä ettei hormonit muokkaa aivoja ja ettei niillä ole osaa ei arpaa aivojen kehitykseen sukupuoliominaisuuksia muokaten?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Flowers pätee viisastelemalla.

Jaa, muhun tuo sarkasmi höttö ei vaikuta, kaikin mokomin jos ei ole muutakaan antaa aiheeseen.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Jaa, muhun tuo sarkasmi höttö ei vaikuta, kaikin mokomin jos ei ole muutakaan antaa aiheeseen.

Yritän sanoa, että sä sekoitat asioita, mutta olet niin vakuuttunut oikeassaolostasi, että se näyttää olevan aivan turhaa.

Jos annat hiirelle hormoni-injektion ja sen käytös muuttuu, se todistaa, että hormonit vaikuttaa käytökseen, ei muuta.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Yritän sanoa, että sä sekoitat asioita, mutta olet niin vakuuttunut oikeassaolostasi, että se näyttää olevan aivan turhaa.

Jos annat hiirelle hormoni-injektion ja sen käytös muuttuu, se todistaa, että hormonit vaikuttaa käytökseen, ei muuta.

-flowersreally-

Juu, miksi ne ei sitten muokkaisi sikiön aivoja miestyypillisen käytöksen, naistyypillisen käytöksen omaaviksi?

• J-a-n kirjoitti:

Juu, miksi ne ei sitten muokkaisi sikiön aivoja miestyypillisen käytöksen, naistyypillisen käytöksen omaaviksi?

Siitähän lopulta on kyse, hormonit muokkaa aivoja ja myös käytöstä. Tottakai kaikki ympäristössä voi vahvistaa vielä tietynlaista käytöstä, mutta jokuhan ihmisen siihenkin ajaa. Esim. Miesmäiset tyypit yhteen laumaan, naismaiset yhteen laumaan.

• J-a-n kirjoitti:

Siitähän lopulta on kyse, hormonit muokkaa aivoja ja myös käytöstä. Tottakai kaikki ympäristössä voi vahvistaa vielä tietynlaista käytöstä, mutta jokuhan ihmisen siihenkin ajaa. Esim. Miesmäiset tyypit yhteen laumaan, naismaiset yhteen laumaan.

Miksi Mikko 13v. alkaa meikkaamaan, on kuin nainen ja viihtyy naisena naisten seurassa? Käytös on samanlaista laumassa johon hakeudutaan ja syy miksi näin on?

• J-a-n kirjoitti:

Tämän mä olen itsekin päätellyt liittyvän transsukupuolisuuteen. Jossain jo aiemmin mainitsin, että tutkimukset tulee osoittamaan vielä, että tyttösikiön sukupuoli hormoniryöpyissä on käynyt prosessia läpi mikä poikasikiöillä liittyy kivesten kehitykseen.

Kansankielellä munasarjat oli ikään kuin kehitys matkalla kiveksiksi tuon prosessin yhteydessä, mutta jokin muu vaikutin aiheutti sen, että niistä tulikin toimintahäiriöiset polykystiset munasarjat. Kaikki kehitykseen vaikuttavat ainesosat ei siis ollut ihan synkassa keskenään ja näin syntyi pcos.

Ei kiveksiä.

Hormonien vaikutusta vähätellään monesti, vaikka jokainen näkee mitä muutoksia ne meissä saa aikaan vielä syntymän jälkeenkin.

Ja kyllähän ne hormonit jyllää nytkin jokaisen kropassa. Tekee tekosiaan. Pcos pitäisi rauhoittua päälle 40 ikään tultua.

Kuinkahan moni FtM muuttuu takas naiselliseksi, kun Pcos hormonitoiminta muuttuu? Tuskin kukaan.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Sä et ymmärrä aivojen plastisuudesta mitään. Käyttäytyminen muovaa aivoja. Hormonit muokkaa käyttäytymistä. Aika noloa sulta hei.

• Anonyymi kirjoitti:

Sä et ymmärrä aivojen plastisuudesta mitään. Käyttäytyminen muovaa aivoja. Hormonit muokkaa käyttäytymistä. Aika noloa sulta hei.

Niin eli miksi ne hormonit ei voisi muokata jo sikiövaiheessa aivoja miestyypillisen käytöksen, naistyypillisen käytöksen omaaviksi?

Vastaus tähän.

• J-a-n kirjoitti:

Niin eli miksi ne hormonit ei voisi muokata jo sikiövaiheessa aivoja miestyypillisen käytöksen, naistyypillisen käytöksen omaaviksi?

Vastaus tähän.

Äläkä höpäjä plastisuudesta, vaan nyt niistä hormonien vaikutuksista mistä minäkin puhun.

• Anonyymi kirjoitti:

Lue tämä, huomioi hormonien merkitys ja vaikutukset aivojen kehityksessä eli muokkaantumisessa.

https://www.duodecimlehti.fi/duo14286

Yksi poiminta, hormonien merkityksestä kuutissa eli aivoissa.

"Viime vuosikymmenten aikana on saatu enemmän tietoa aivojen kypsymisestä nuoruusiän aikana. Uusin tieto yhdistää puberteetin hormonaaliset muutokset aivojen kehitykseen. Nuoruusikä on ihmisen elinkaaressa tärkein aivojen varhaiskehityksen jälkeinen hermostollinen tapahtuma. Nuoren aivoissa pyörivät myllerrykset näkyvät aika ajoin tempoilevana käytöksenä, joka hämmentää nuoria ja heidän lähipiiriään."

• J-a-n kirjoitti:

Lue tämä, huomioi hormonien merkitys ja vaikutukset aivojen kehityksessä eli muokkaantumisessa.

https://www.duodecimlehti.fi/duo14286

Yksi poiminta, hormonien merkityksestä kuutissa eli aivoissa.

"Viime vuosikymmenten aikana on saatu enemmän tietoa aivojen kypsymisestä nuoruusiän aikana. Uusin tieto yhdistää puberteetin hormonaaliset muutokset aivojen kehitykseen. Nuoruusikä on ihmisen elinkaaressa tärkein aivojen varhaiskehityksen jälkeinen hermostollinen tapahtuma. Nuoren aivoissa pyörivät myllerrykset näkyvät aika ajoin tempoilevana käytöksenä, joka hämmentää nuoria ja heidän lähipiiriään."

Mikä tämän aiheuttaa?

"Aivojen kehitysaikataulussa on sukupuolen välisiä eroja. Harmaa aine saavuttaa maksiminsa keskimäärin 10 - 12 vuoden iässä. Tytöillä maksimi saavutetaan pari vuotta poikia aikaisemmin (9). Synaptinen karsiutuminen näyttäisi olevan pojilla hitaampaa kuin tytöillä (10)."

Onkohan hormoneilla mitään merkitystä? Käytökseen, kehitykseen, aivojen toimintaan, aivojen kehitykseen jne?

Jos vauvalla on sukupuoleton aivomössö päässä, niin mikä sitä aivomössöä kehittää ja säätelee?

Pelkkä oppiminenko aivoja muokkaa? Jos on lapsi eristyksissä ja tynnyrissä kasvatettu, kuinka se tietää onko se tyttö vai poika?

Nyt pitäisi kyetä kumoamaan se väite, että hormonit vaikuttaa aivojen kehitykseen ja sukupuoliintumiseen. Well, kumotkaa se väite. Todistakaa, ettei hormonit muokkaa sukupuolittunutta käytöstä, maskuliinisia ja feminiinisiä aivojen ominaisuuksia.

Kumotkaa se ettei hormonit tee aivojen tasolla sukupuolta.

• J-a-n kirjoitti:

Mikä tämän aiheuttaa?

"Aivojen kehitysaikataulussa on sukupuolen välisiä eroja. Harmaa aine saavuttaa maksiminsa keskimäärin 10 - 12 vuoden iässä. Tytöillä maksimi saavutetaan pari vuotta poikia aikaisemmin (9). Synaptinen karsiutuminen näyttäisi olevan pojilla hitaampaa kuin tytöillä (10)."

Onkohan hormoneilla mitään merkitystä? Käytökseen, kehitykseen, aivojen toimintaan, aivojen kehitykseen jne?

Jos vauvalla on sukupuoleton aivomössö päässä, niin mikä sitä aivomössöä kehittää ja säätelee?

Pelkkä oppiminenko aivoja muokkaa? Jos on lapsi eristyksissä ja tynnyrissä kasvatettu, kuinka se tietää onko se tyttö vai poika?

Nyt pitäisi kyetä kumoamaan se väite, että hormonit vaikuttaa aivojen kehitykseen ja sukupuoliintumiseen. Well, kumotkaa se väite. Todistakaa, ettei hormonit muokkaa sukupuolittunutta käytöstä, maskuliinisia ja feminiinisiä aivojen ominaisuuksia.

En tuohon vääntöön jaksa puuttua, mutta jännintä sukupuolisuuden määräytyminen on matelijoilla, muistaakseni lämpötila vaikuttaa ainakin krokojen sukupuoleen, siis fyysisesti, henkisesti ei tietoa, yhtä häijyjä leuvanloksuttajia kaiketi. 😀

En tuohon vääntöön jaksa puuttua, mutta jännintä sukupuolisuuden määräytyminen on matelijoilla, muistaakseni lämpötila vaikuttaa ainakin krokojen sukupuoleen, siis fyysisesti, henkisesti ei tietoa, yhtä häijyjä leuvanloksuttajia kaiketi. 😀

Juu, ei tartte. En mäkään enempää sitä jatka. Joku nyt vaan haluaa inttää vastaan, vaikkei ole mitään millä kumota teoriakaan nurin. Linkkejä aivorakenteesta... 🙄

Hormonien vaikutuksesta kehokin muokkaantuu miksei aivot. 😄

See you later alligator, mä meen nukkuu huvudvärkin pois, jos onnistuu nukkumalla.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolumni eli mielipide joka vielä perustuu vanhentuneeseen tietoon. Transsivuilta linkatut " tutkimukset" on propagandaa.

Voi jazuli, todistit jälleen kuinka vähän ymmärrät.

• Anonyymi kirjoitti:

Kolumni eli mielipide joka vielä perustuu vanhentuneeseen tietoon. Transsivuilta linkatut " tutkimukset" on propagandaa.

No fakta nyt on, ettet sinä eikä kukaan muukaan pysty kieltämään hormonien vaikutusta sikiökauden kehityskaareen edes aivojen tasolla.

Eikä kukaan todellakaan pysty kieltämään ihmisaivojen maskuliinisia tai feminiinisiä ominaisuuksia, jotka sukupuoliin vahvasti liitetään. Ja joihin ne "hormonihuuhtelut" vaikuttaa. Turha edes kiistellä tästä asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivot ovat sukupuolettomat, sex tai gender EI synny aivoissa. Miestyypilliset/naistyypilliset aivot on propagandaa, jälleen yksi yritys alistaa naisia. Miten voi olla näin stanan tietämätöntä/aivopestyä porukkaa??

Vielä https://www.statnews.com/2015/11/30/brain-male-female-study/

" There is no such thing as "male " or " female" brain."

• Anonyymi kirjoitti:

Aivot ovat sukupuolettomat, sex tai gender EI synny aivoissa. Miestyypilliset/naistyypilliset aivot on propagandaa, jälleen yksi yritys alistaa naisia. Miten voi olla näin stanan tietämätöntä/aivopestyä porukkaa??

"Miestyypilliset/naistyypilliset aivot on propagandaa, jälleen yksi yritys alistaa naisia."

Bullshit.

Biologiset erot on hiuksenhienoja, mutta onhan ne nyt jumalauta eroja ne pienetkin erot. Miettikää nyt oikeesti asiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi jazuli, todistit jälleen kuinka vähän ymmärrät.

Älä lässytä.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Mikä tämän aiheuttaa?

Kromosomit beibi.

• Anonyymi kirjoitti:

Näitä riittää ja riittää:https://theconversation-com.cdn.ampproject.org/v/s/theconversation.com/amp/brain-scientists-havent-been-able-to-find-major-differences-between-womens-and-mens-brains-despite-over-a-century-of-searching-143516?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA==#aoh=16192734906123&referrer=https://www.google.com&amp_tf=Julkaisija: %1$s&ampshare=https://theconversation.com/brain-scientists-havent-been-able-to-find-major-differences-between-womens-and-mens-brains-despite-over-a-century-of-searching-143516

Noni, juuri tämä!

"Anatomiset aivojen erot
        Suurin ja yhtenäisin aivojen sukupuoliero on havaittu hypotalamuksessa, pienessä rakenteessa, joka säätelee lisääntymisfysiologiaa ja käyttäytymistä. Ainakin yksi hypotalamuksen osa-alue on suurempi jyrsijöillä ja ihmisillä ."

Miestyypillisyys/naistyypillisyys. Jos jonkun persettä kirvelee sanat mies ja nais niin maskuliini ja femiini sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Kromosomit beibi.

Mikä beibi? No mikäs ne kromosomit saa tuon tekemään?

• Anonyymi kirjoitti:

Mites homous sitten kehittyy tai heterous?

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Et lue mitään, mikä ei tue sinun omaa käsitystääsi. Yllättyikö joku? Minä en.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

"En mä tyhmä ole."

Kyllä sä olet. Etkä edes vähän.

• Anonyymi kirjoitti:

"En mä tyhmä ole."

Kyllä sä olet. Etkä edes vähän.

Enpäs ole tyhmä, ite olet. Kaikki on sukupuolettomia mössöaivoja vaan. Säkin. Mitäs mössöpää tietää? Sulla ei varmaan ole sukupuoltakaan ollenkaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Et lue mitään, mikä ei tue sinun omaa käsitystääsi. Yllättyikö joku? Minä en.

Mene Gänä suolle siitä. :)

Minä en sekundaa pidä priimana, ettäs tiedät sen sinäkin.

• J-a-n kirjoitti:

Mites homous sitten kehittyy tai heterous?

Tähän ei kukaan uskalla vastata, koska?

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Tähän ei kukaan uskalla vastata, koska?

Kato sieltä transsivuilta, sieltähän sä täysin kritiikittä omaksut kaiken muunkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kato sieltä transsivuilta, sieltähän sä täysin kritiikittä omaksut kaiken muunkin.

En suinkaan kritiikittä omaksu. Mä mietin itse enimmäkseen. Ei nyt mitenkään käy järkeen väitteet mistään sukupuolettomista aivoista, jos kerran on binäärinen sukupuolijärjestelmäkin.

Ja miten se hetero mies ja nainen nyt tuntee toisiinsa vetoa, jos ei mikään ole nais-tai miestyypillistä aivoissa?

Osa naista sanoo, että pitää olla mies vaikkei pippelillä mitään virkaa ole, mutta mies pitää olla ja penis. Liittyykö jotenkin vaan sukupuolielimiin hassujen koko homma? Mites ne aivot sitten viehättyy siitä toisesta, jos kerran aivot on sukupuolettomat?

• J-a-n kirjoitti:

En suinkaan kritiikittä omaksu. Mä mietin itse enimmäkseen. Ei nyt mitenkään käy järkeen väitteet mistään sukupuolettomista aivoista, jos kerran on binäärinen sukupuolijärjestelmäkin.

Ja miten se hetero mies ja nainen nyt tuntee toisiinsa vetoa, jos ei mikään ole nais-tai miestyypillistä aivoissa?

Osa naista sanoo, että pitää olla mies vaikkei pippelillä mitään virkaa ole, mutta mies pitää olla ja penis. Liittyykö jotenkin vaan sukupuolielimiin hassujen koko homma? Mites ne aivot sitten viehättyy siitä toisesta, jos kerran aivot on sukupuolettomat?

Kyllä se pikkasen urpoln puheilta vaikuttaa väittää, ettei ole sukupuolia aivoilla. :D

Miettikääs nyt uudestaan koko homma alusta asti ja miettikää nyt ihan vakavissaan asiaa sukupuolien kautta.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Kyllä se pikkasen urpoln puheilta vaikuttaa väittää, ettei ole sukupuolia aivoilla. :D

Miettikääs nyt uudestaan koko homma alusta asti ja miettikää nyt ihan vakavissaan asiaa sukupuolien kautta.

Voisitko SÄ ihan vakavissas miettiä, että tuota aivotutkimusta tekee ansioituneet tutkijat ihan työkseen eikä vaan mutuile asioita niin kuin sinä?

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitko SÄ ihan vakavissas miettiä, että tuota aivotutkimusta tekee ansioituneet tutkijat ihan työkseen eikä vaan mutuile asioita niin kuin sinä?

Voisin, vaan kun hekään ei kiellä hormonien vaikutusta kuten anonyymit. Hekin huomioi aina sen hormonien vaikutuksen, viimeistään yhteenvedossa. Että näin. Älä mutuile. 😄

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Voisin, vaan kun hekään ei kiellä hormonien vaikutusta kuten anonyymit. Hekin huomioi aina sen hormonien vaikutuksen, viimeistään yhteenvedossa. Että näin. Älä mutuile. 😄

Sukupuolihormoni on sukupuolitoimintoihin vaikuttava steroidi. Sukupuolihormonien tuotanto käynnistyy murrosiässä ja niitä erittyy erityisesti sukupuolirauhasista, joista miehellä keskeisiä ovat kivekset ja naisella munasarjat. Sukupuolihormoneja ovat miesten androgeenit eli mieshormonit ja naisten estrogeenit eli naishormonit. Näiden kahden ryhmän lisäksi naisilla tavataan keltarauhashormoneja eli gestageeneja. Ihmisen aivojen aivolisäkkeen erittämät hormonit stimuloivat sukupuolirauhasia tuottamaan sukupuolihormoneita[1].

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Aivolisäke STIMULOI sukupuolirauhasia, tämä ei kuitenkaan tarkoita että aivoilla olisi SUKUPUOLI.

• Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolihormoni on sukupuolitoimintoihin vaikuttava steroidi. Sukupuolihormonien tuotanto käynnistyy murrosiässä ja niitä erittyy erityisesti sukupuolirauhasista, joista miehellä keskeisiä ovat kivekset ja naisella munasarjat. Sukupuolihormoneja ovat miesten androgeenit eli mieshormonit ja naisten estrogeenit eli naishormonit. Näiden kahden ryhmän lisäksi naisilla tavataan keltarauhashormoneja eli gestageeneja. Ihmisen aivojen aivolisäkkeen erittämät hormonit stimuloivat sukupuolirauhasia tuottamaan sukupuolihormoneita[1].

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Aivolisäke STIMULOI sukupuolirauhasia, tämä ei kuitenkaan tarkoita että aivoilla olisi SUKUPUOLI.

Eli unohdetaan kokonaan vaan aivot ja that's it? No olipa helppoa. Aivot joutaa heittää pois. Riittää kun on vehkeet ja kivekset ja munasarjat. Selvä.

• Anonyymi

Toivotaan että onni löytyy ja pääset joka ilta jankkaamaan aiheesta rakastetun kanssa.

• Anonyymi

Feministinainen kyllästyisi äkkiä kun kaikkiin mielipuolisuuksiin tulisi "Kyllä rakas, olet ihan oikeassa ja lisään vielä että blaa blaa blaa". Ei olisi mitään vihattavaa ja riideltävää, se olisi feministille sietämätön tilanne.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Feministinainen kyllästyisi äkkiä kun kaikkiin mielipuolisuuksiin tulisi "Kyllä rakas, olet ihan oikeassa ja lisään vielä että blaa blaa blaa". Ei olisi mitään vihattavaa ja riideltävää, se olisi feministille sietämätön tilanne.

-harmiseikirj-

Feministille ihan jokainen uutislähetys, radio-ohjelma tai mainospätkä on mainio mahdollisuus käydä keskustelua. Joten siitä vain rupattelemaan rattoisasti!

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

No ehkä toi feministi on turhan vahva termi tuonne, mutta se idea myös henkisellä tasolla. Luulen, että oikein feminismin sanoman sisäistävä nainen tajuaa sen olevan kokonaisvaltaista, siksi mainitsin tuon yk;n kyselyn 88%, siinä on feministinaisiakin..

• Anonyymi

Toivotaan että onni löytyy ja pääset joka ilta jankkaamaan aiheesta rakastetun kanssa.

Hahhah. siihen ne dissen suhteet kai kaatuukin.

• Anonyymi

No ehkä toi feministi on turhan vahva termi tuonne, mutta se idea myös henkisellä tasolla. Luulen, että oikein feminismin sanoman sisäistävä nainen tajuaa sen olevan kokonaisvaltaista, siksi mainitsin tuon yk;n kyselyn 88%, siinä on feministinaisiakin..

Pöh, tuolla toisaallahan kirjoitit että haluat haleja ja paapomista, sellaisia tarjoaa kunnollinen perinteisen naisellinen nainen ja leipoo pullaakin sulle, siinä on sitä henkistä tukea ja apua sulle. Feministi tiuskii "leivo ite pullas" ja halaa vain pakosta kun kaikki miehet yököttää sitä jonkun muun kuin sinun tekemien rikosten tähden. Mutta saathan sä haaveilla ja hommata kunnon telaketjufemakon, sittenhän näet millaista se on.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Ja sä sitten uskoit ton 88%?

-flowersreally-

• No sehän tässä on merkityksellistä. Mainitsin vaan sen. Kyllä sen huomaa muutenkin...

• Anonyymi

No sehän tässä on merkityksellistä. Mainitsin vaan sen. Kyllä sen huomaa muutenkin...

Eli argumentaatiolta hävisi taas pohja.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Eli argumentaatiolta hävisi taas pohja.

-flowersreally-

Jos nojaa vain tuohon ja loukkaantuu, kun se ei ole kuin esimerkki sivussa, niin sitten niin.

• Anonyymi

Jos nojaa vain tuohon ja loukkaantuu, kun se ei ole kuin esimerkki sivussa, niin sitten niin.

No sinähän se tässä itket ”12%” perään. Jatka ihmeessä.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

No sinähän se tässä itket ”12%” perään. Jatka ihmeessä.

-flowersreally-

Itken? 😄

Olet nykyään todella huono olemaan näpäyttelijä. Turska on vaihtunut silliin. 😂

• Anonyymi

Itken? 😄

Olet nykyään todella huono olemaan näpäyttelijä. Turska on vaihtunut silliin. 😂

Ja joillain ei ole kalaonnea koskaan ollutkaan.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Ja joillain ei ole kalaonnea koskaan ollutkaan.

-flowersreally-

Tiskiltä voi ostaa haluamansa. 😄

• Anonyymi

Tiskiltä voi ostaa haluamansa. 😄

Aika monella on toi harhaluulo.

-flowersreally-

• Anonyymi

Eilen ei dissellä ollut naisenkaipuuta, nyt on. Tuuleen voi huudella vaikka mitä, sanomisilla ei ole mitään merkitystä.
      Ne jotka ei yritä mielistellä ovat sanansa mittaisia.

• Anonyymi

Kunhan yrittää kännissä provota kynistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan yrittää kännissä provota kynistä.

Taasko se on kännissä. Voi voi.

• Anonyymi

Simone de Beauvoir sanoi että mies määritellään ihmiseksi, nainen naiseksi, woman-female, ja kun nainen käyttäytyy kuin ihminen, hänen sanotaan olevan miesmäinen.
      Onko androgyyniys kuitenkin enemmän poikamaista, siis miehen geenit ilman testosteronia.
      https://youtu.be/wDjeBNv6ip0

• Anonyymi

Toi LP, Laura Pergolizzi siis, sanoo että" I can feel the male and female in me flying around in a Fury when I' m singing",

• No mitenkä sen nyt ottaa? Minusta miehelle annetaan toisaalta aika suppea epäinhimillinen rooli tässä kulttuurissa.

• Poikatyttö on naurettava termi..

• Anonyymi

No mitenkä sen nyt ottaa? Minusta miehelle annetaan toisaalta aika suppea epäinhimillinen rooli tässä kulttuurissa.

Joo, no paljon on vettä virrannut noista de Beauvoirin ajoista jo, mutta silloinkaan edes Sartren tasoiset älyköt olleet vapaita sovinismista. Tätä elostelijoista kuuluisinta piti Simonen feministisesti sietämän kuuluisassa avoimessa suhteessaan. Ja tämän julmuutta näille kolmansille ja neljänsille osapuolille on kuvattu tarkasti. Siis de Beauvoirin feminismiä oli alkaa käyttäytymään kuin miehet itsekin, hyväksikäyttämään miehiä säälimättömästi.

• Anonyymi

No mitenkä sen nyt ottaa? Minusta miehelle annetaan toisaalta aika suppea epäinhimillinen rooli tässä kulttuurissa.

Itse se mies roolinsa määrittää siinä kuin nainenkin.
        Missä junttilassa/junttipiireissä säkin pyörit, jollet löydä sellasta naista mitä tuossa ylempänä kuvailet?
        Täällä missä mä asun miehet on kyllä ihan avoimesti just sitä mitä ovat, myös heikkoja ja tarvitsevia välillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse se mies roolinsa määrittää siinä kuin nainenkin.
        Missä junttilassa/junttipiireissä säkin pyörit, jollet löydä sellasta naista mitä tuossa ylempänä kuvailet?
        Täällä missä mä asun miehet on kyllä ihan avoimesti just sitä mitä ovat, myös heikkoja ja tarvitsevia välillä.

No täällä missä asun. Onko tämä junttilaa, niin mitäpä väliä? 🤷‍♂️

Ja tottakai mies itse pitääkin elää, kuten identiteettinsä itse luo, vaan se ei ole aina niin yksinkertaista ja mustavalkoista kun siellä paratiisissa missä sinä taas asut jatkuvan auringon alla. 😁

• Anonyymi

Miksi aina nostetaan välillä vähän väkisinkin aina ne erot naisten ja miesten välillä? Miksi se on tärkeää? Enemmänhän meissä on kuitenkin samaa kuin eroja. Samoista geenipätkistä ja atomeista koostutaan ja samalla pallolla asutaan. Hormoni tasot erit ja nekin vaihtelee iän ja elämäntilanteiden mukana. Kaikissa on yksilöllisiä eroja niin ulkonäössä kuin ajatusmaailmassa sukupuolesta riippumatta. Voidaanko vaan kohdata toisemme ihmisinä ja olla aidosti kiinnostuneita kanssaihmisistä?

• Ilmeisesti tässä kulttuurissa vielä suurimmaksi osaksi ei.

• Anonyymi

Kaikki lähtee siitä, että tietää mitä toivoo.

Menestystä etsintääsi!

🦄

• Tämäpä juuri.

• Anonyymi

Koska dissen mieli muuttuu nopeasti, tänä iltana on jo erityylinen nainen haussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Koska dissen mieli muuttuu nopeasti, tänä iltana on jo erityylinen nainen haussa.

Yhyy... jos tälleen tuumin, ei tarkoita, että minäpä tästä oitis mitään naista edes etsin... mutta arvon palstasetille tälläinenkin on jo kamalata. 😂

• Jos haluaa tasa-arvoisen suhteen, ei kannata ottaa feministiä. Ne kun ajaa naisten valtaa. Sukupuolinatseja siis.

• Sinä ilmoitit haluavasi vaan hämmentää, joten tiedät miten suhtaudun kommenttiisi.

Sinä ilmoitit haluavasi vaan hämmentää, joten tiedät miten suhtaudun kommenttiisi.

Olen aina kertonut avoimesti olevani trolli. Tuskin tuli kellekään yllätyksenä. Lukijan vastuulle jää, miten asian tulkitsee.

Tuo on kuitenkin rehellinen mielipiteeni, ja jos tarkemmin mietit, se on totuus.

• Palstakamu kirjoitti:

Olen aina kertonut avoimesti olevani trolli. Tuskin tuli kellekään yllätyksenä. Lukijan vastuulle jää, miten asian tulkitsee.

Tuo on kuitenkin rehellinen mielipiteeni, ja jos tarkemmin mietit, se on totuus.

Mitä tarkemmin olen miettinyt, sitä vahvemmin olen sitä mieltä, että täysin feministisesti ajatteleva nainen olisi hyvä. Se on sitten eri juttu miten sellaisen huomaa? Se ei välttämättä pidä sitä päällimmäisen tärkeänä piirteenään. Eikä tee siitä numeroa, kun taas sinä olet ainoastaan tutustunut feminismiin vissiin henkilöiden kautta, et muuten.

Mitä tarkemmin olen miettinyt, sitä vahvemmin olen sitä mieltä, että täysin feministisesti ajatteleva nainen olisi hyvä. Se on sitten eri juttu miten sellaisen huomaa? Se ei välttämättä pidä sitä päällimmäisen tärkeänä piirteenään. Eikä tee siitä numeroa, kun taas sinä olet ainoastaan tutustunut feminismiin vissiin henkilöiden kautta, et muuten.

Etkö kuitenkin kaipaisi mieluummin tasa-arvoista parisuhdetta, kuin suhdetta jossa olisit alamainen ja aina tossun alla? Onhan sellainen suhde ihan turvallinen olotila kun nainen vie ja mies vikisee, eikä mistään tarvitse vastuuta kantaa ja saa olla "äitylin" pikkupoika, mutta onko se sitten täyttä elämää?

Sinäkin olet tutustunut natseihin vain henkilöiden kautta. Niillähän oli ihan hyviä ajatuksia terveemmästä ihmisrodusta ja modernista yhteiskunnasta. Ei kun hups...

• Palstakamu kirjoitti:

Kertoo ihmisestä paljon se millä asioilla ja miten provoilee..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kertoo ihmisestä paljon se millä asioilla ja miten provoilee..

Ja millä asioilla minä olen sitten provoillut? En ole koskaan sanonut mitään arkaluonteista.

• Palstakamu kirjoitti:

Etkö kuitenkin kaipaisi mieluummin tasa-arvoista parisuhdetta, kuin suhdetta jossa olisit alamainen ja aina tossun alla? Onhan sellainen suhde ihan turvallinen olotila kun nainen vie ja mies vikisee, eikä mistään tarvitse vastuuta kantaa ja saa olla "äitylin" pikkupoika, mutta onko se sitten täyttä elämää?

Sinäkin olet tutustunut natseihin vain henkilöiden kautta. Niillähän oli ihan hyviä ajatuksia terveemmästä ihmisrodusta ja modernista yhteiskunnasta. Ei kun hups...

Olenkos minä jossain väittänyt kaikkia natseja joksikin epäinhimilliseks hirviöiksi? En, se on sun oma käsitys. Noin niinkuin sivusta...

No mutta sä olet jo ajat sitten menettänyt sun vakuuttavuuden mun silmissä, että tämä tästä...päivänjatkoja.

Olenkos minä jossain väittänyt kaikkia natseja joksikin epäinhimilliseks hirviöiksi? En, se on sun oma käsitys. Noin niinkuin sivusta...

No mutta sä olet jo ajat sitten menettänyt sun vakuuttavuuden mun silmissä, että tämä tästä...päivänjatkoja.

Et ymmärtänyt vertausta. Mutta hyvää päivänjatkoa. Muista pyyhkiä hiekat vaginasta.

• No tuohon 12 prosenttiin kuuluu jokseenkin kaikki suomalaiset naiset.. 👍

• Se että sinä kuulut, ei tarkoita että muutkin kuuluisivat. Harva tunnustautuu feministiksi. Suurin osa naisista tajuaa, että kaiken maailman nistit ei kuulu normaali-ihmisen arvomaailmaan. Tasa-arvon kannattajat ovat sitten erikseen.

• Palstakamu kirjoitti:

Se että sinä kuulut, ei tarkoita että muutkin kuuluisivat. Harva tunnustautuu feministiksi. Suurin osa naisista tajuaa, että kaiken maailman nistit ei kuulu normaali-ihmisen arvomaailmaan. Tasa-arvon kannattajat ovat sitten erikseen.

Et ymmärtänyt mihin vastasin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Et ymmärtänyt mihin vastasin.

Ymmärsin. Jos pitää naista vahvempana, tämä on feministi. Jos pitää yhtä vahvoina, on tasa-arvon kannattaja.

• Palstakamu kirjoitti:

Ymmärsin. Jos pitää naista vahvempana, tämä on feministi. Jos pitää yhtä vahvoina, on tasa-arvon kannattaja.

En jaksa nyt apukoululaisille tavata..

• Wwuwuw kirjoitti:

En jaksa nyt apukoululaisille tavata..

No nyt kun luin uudestaan, myönnän olleeni väärässä. Oletin vain että on kyse feminatseista, kun puhutaan ryhmittymästä johon sinä kuulut. Joko olet paistanut miehellesi pihvin? Ja ovatko teidän koiratkin vegetaristeja?

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

No nyt kun luin uudestaan, myönnän olleeni väärässä. Oletin vain että on kyse feminatseista, kun puhutaan ryhmittymästä johon sinä kuulut. Joko olet paistanut miehellesi pihvin? Ja ovatko teidän koiratkin vegetaristeja?

Heh, tämä hahmo on viihdyttävä! Pakko nostaa hattua että myöntää kun huomaa virheensä. Toki piti silti mahduttaa vähän pottuilua mukaan, ettei ihan pyllistelyksi mene :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, tämä hahmo on viihdyttävä! Pakko nostaa hattua että myöntää kun huomaa virheensä. Toki piti silti mahduttaa vähän pottuilua mukaan, ettei ihan pyllistelyksi mene :D

"Toki piti silti mahduttaa vähän pottuilua mukaan, ettei ihan pyllistelyksi mene :D"

Huomasin saman ;)

• No väittäisin, että ei kuulu. Mutta suomalaiset naiset toki varmaan enemmän kuuluvat tuohon prosenttiin ja taas jotkut tyyliin puolalaiset ja unkarilaiset esimerkiksi kasvattaa 88% puolta...

Mutta veikkaan, että keskieuroopan maat, Saksa, Itävalta, Sveitsi ja vaikka Pohjoismaat saattaa olla jopa Suomea enemmän siellä 12%;n joukossa kuin Suomi. 🤔

No väittäisin, että ei kuulu. Mutta suomalaiset naiset toki varmaan enemmän kuuluvat tuohon prosenttiin ja taas jotkut tyyliin puolalaiset ja unkarilaiset esimerkiksi kasvattaa 88% puolta...

Mutta veikkaan, että keskieuroopan maat, Saksa, Itävalta, Sveitsi ja vaikka Pohjoismaat saattaa olla jopa Suomea enemmän siellä 12%;n joukossa kuin Suomi. 🤔

Se linkki ei silloin toiminut, kun tuosta jotain juttua oli.. Olis ollut mielenkiintoista nähdä..

Neljästä miljardista jo kymmenen prossaa on 400 miljoonaa... Suomen kaks miljoonaa uppoo sinne kevyesti, koko Euroopan naiväestökin..

Mielenkiintoista olis tietää sekin mitä tutkimukseen osallistuvat henkisenä vahvuutena pitävät? Tunneköyhyyttäkö? Pidetään miestä jonkinlaisena lihaksilla toimivana koneena, jonka ainoat tunneilmaisut ovat viha ja mustasukkaisuus? Motivaattorina nälkä, himo ja ahneus?

• Wwuwuw kirjoitti:

Se linkki ei silloin toiminut, kun tuosta jotain juttua oli.. Olis ollut mielenkiintoista nähdä..

Neljästä miljardista jo kymmenen prossaa on 400 miljoonaa... Suomen kaks miljoonaa uppoo sinne kevyesti, koko Euroopan naiväestökin..

Mielenkiintoista olis tietää sekin mitä tutkimukseen osallistuvat henkisenä vahvuutena pitävät? Tunneköyhyyttäkö? Pidetään miestä jonkinlaisena lihaksilla toimivana koneena, jonka ainoat tunneilmaisut ovat viha ja mustasukkaisuus? Motivaattorina nälkä, himo ja ahneus?

Joo. Noihin tutkimuksiin pitäis laittaa jossain jutussakin linkki. 🤔

Mutta itse havaitsen sen ihan livenä. Olen usean naisen kanssa keskustellut asiasta ja ehkä yhki noin 10-20 kpl on ollut sitä mieltä, että sukupuolella ei ole henkisellä tasolla mitään eroa, vain ulkoisesti.

Sanottakoot, että se yksi oli kyllä selkeästi ajatellut ja sisäistänyt asiaa, että tämä minun otanta ei sikäli ole reilu.

Mutta muistatkos sen armeijakyselyn? Sekin yllätti mut... että niinkin moni nainen pitää nykyistä systeemiä ihan hyvänä. 🤔

Ja yksi muuten, mitä mä myös sanoisin, mikä sua vähän huijaa, voi olla se, että siellä on 1/10 naisista Suomessa, mutta se ajatusmalli muuttuu heti kehä 3;n jälkeen. Et uskokaan kuinka paljon...

Joo. Noihin tutkimuksiin pitäis laittaa jossain jutussakin linkki. 🤔

Mutta itse havaitsen sen ihan livenä. Olen usean naisen kanssa keskustellut asiasta ja ehkä yhki noin 10-20 kpl on ollut sitä mieltä, että sukupuolella ei ole henkisellä tasolla mitään eroa, vain ulkoisesti.

Sanottakoot, että se yksi oli kyllä selkeästi ajatellut ja sisäistänyt asiaa, että tämä minun otanta ei sikäli ole reilu.

Mutta muistatkos sen armeijakyselyn? Sekin yllätti mut... että niinkin moni nainen pitää nykyistä systeemiä ihan hyvänä. 🤔

Ja yksi muuten, mitä mä myös sanoisin, mikä sua vähän huijaa, voi olla se, että siellä on 1/10 naisista Suomessa, mutta se ajatusmalli muuttuu heti kehä 3;n jälkeen. Et uskokaan kuinka paljon...

Yk: n sivuilta löysin tälläisen kohdan..

"According to the count index, 91  percent of men and 86  percent of women show at least one clear bias against gender equality in areas such  as  politics,  economic,  education,  intimate partner violence and women’s reproductive rights "

Ja tuossa on mukana 75 maata, kattaen 80% maailman väestöstä..
        http://hdr.undp.org/en/GSNI

• Wwuwuw kirjoitti:

Yk: n sivuilta löysin tälläisen kohdan..

"According to the count index, 91  percent of men and 86  percent of women show at least one clear bias against gender equality in areas such  as  politics,  economic,  education,  intimate partner violence and women’s reproductive rights "

Ja tuossa on mukana 75 maata, kattaen 80% maailman väestöstä..
        http://hdr.undp.org/en/GSNI

En kehdannut edes yrittää ladata dataa pöhelimeen. Olikos siellä mitään erittelyä maitten osalta? 🤔

En kehdannut edes yrittää ladata dataa pöhelimeen. Olikos siellä mitään erittelyä maitten osalta? 🤔

Olihan siellä vaikka mitä jännää..

No tuohan se oli.. Näin vähän vaivaa.. Sen täällä olleen blogin väite kuului..

"YK julkaisi hiljattain laajan tutkimuksen, jonka mukaan valtaosalla meistä on uskomuksia siitä, että naiset ovat miehiä huonompia. Naisesta ei ole johtajaksi. Naisen pitää antaa työpaikoilla etusija miehelle. Nainen on fyysisesti ja henkisesti heiveröisempi. ( Huom. Tuota väitettä ei kirjaimellisesti siis kysytty, oma huom.)
        Yksi tutkimuksen huolestuttavimmista tuloksista on se, että naisia vähätteleviä uskomuksia on lähes yhtä paljon naisilla (86 prosenttia vastaajista) kuin miehillä (91 prosenttia)."

• Wwuwuw kirjoitti:

Olihan siellä vaikka mitä jännää..

No tuohan se oli.. Näin vähän vaivaa.. Sen täällä olleen blogin väite kuului..

"YK julkaisi hiljattain laajan tutkimuksen, jonka mukaan valtaosalla meistä on uskomuksia siitä, että naiset ovat miehiä huonompia. Naisesta ei ole johtajaksi. Naisen pitää antaa työpaikoilla etusija miehelle. Nainen on fyysisesti ja henkisesti heiveröisempi. ( Huom. Tuota väitettä ei kirjaimellisesti siis kysytty, oma huom.)
        Yksi tutkimuksen huolestuttavimmista tuloksista on se, että naisia vähätteleviä uskomuksia on lähes yhtä paljon naisilla (86 prosenttia vastaajista) kuin miehillä (91 prosenttia)."

No tuokin tutkimus pätkähti vaan mieleen, kun kirjoitin aloitusta.

Siis en perusta omaa ajatusta etsiä jostain mielellään nainen, joka pitää miestä ja naista tasavertaisena ainakin henkisten ominaisuuksien suhteen, tuohon tutkimukseen. 😁 Saitko?

Tuo tutkimus on vain lähinnä esimerkkinä siitä mistä minä puhun... tai mitä tarkoitan... en voi käsillä täällä huitoa. 😀💁‍♂️🙅‍♂️🙆‍♂️🤷‍♂️🤦‍♂️
        Siksi pitää soveltaa kaikkea. 😄

No tuokin tutkimus pätkähti vaan mieleen, kun kirjoitin aloitusta.

Siis en perusta omaa ajatusta etsiä jostain mielellään nainen, joka pitää miestä ja naista tasavertaisena ainakin henkisten ominaisuuksien suhteen, tuohon tutkimukseen. 😁 Saitko?

Tuo tutkimus on vain lähinnä esimerkkinä siitä mistä minä puhun... tai mitä tarkoitan... en voi käsillä täällä huitoa. 😀💁‍♂️🙅‍♂️🙆‍♂️🤷‍♂️🤦‍♂️
        Siksi pitää soveltaa kaikkea. 😄

Sainko mitä?

• Wwuwuw kirjoitti:

Sainko mitä?

Kiinni mitä tarkoitin koko aloituksella... ja sinäänsä mitä tuo tutkimus siinä selitti? 🤔

Kiinni mitä tarkoitin koko aloituksella... ja sinäänsä mitä tuo tutkimus siinä selitti? 🤔

Niin juu sain.. mutten mä siitä jaksa.. Näin numeroihmisenä.. höhöö.

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin juu sain.. mutten mä siitä jaksa.. Näin numeroihmisenä.. höhöö.

No Flowerikin tähän puuttui. 😄

Mutta oikeasti on täällä naisillakin vielä matkaa oppia pois miesvallan ajoista kaikellatapaa. En sitä väitäkään, etteikö suomalaiset naiset olisi kärkikastia tässä, mutta hyvä silti nostaa asioita vaan lisää. 😊

Ja vielä se, että äiteillä on iso vaikutus poikiinsa, isien lisäksi. ☝️

Liikaa ei kannata miettiä kyllä numeroita. 😄

Btw. Oli joku itsariketju nostettu ja siellä näin esiaikaisen wuppiksen kirjoituksia. 😀
        Vulvava tai jotain sinnepäin... en ollut vielä saanut sua höyrähtämään rekkaamaan. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, varmaan ainoa rekattu joka myöntää erehdyksensä. Muuten 👎

No Flowerikin tähän puuttui. 😄

Mutta oikeasti on täällä naisillakin vielä matkaa oppia pois miesvallan ajoista kaikellatapaa. En sitä väitäkään, etteikö suomalaiset naiset olisi kärkikastia tässä, mutta hyvä silti nostaa asioita vaan lisää. 😊

Ja vielä se, että äiteillä on iso vaikutus poikiinsa, isien lisäksi. ☝️

Liikaa ei kannata miettiä kyllä numeroita. 😄

Btw. Oli joku itsariketju nostettu ja siellä näin esiaikaisen wuppiksen kirjoituksia. 😀
        Vulvava tai jotain sinnepäin... en ollut vielä saanut sua höyrähtämään rekkaamaan. 😁

Juu, kaikki vaikuttaa kaikkeen.. Jossain Afrikan köyhimmissä maissa äidit pitävät tyttölapsiaan nälässä ja antavat näiden itkeä kauemmin sovinististen uskomusten takia. Jossain kulttuureissa uskotaan ettei nainen pysty synnyttämään ilman että hänen sukupuolielimet silvotaan..

Koulutusta tytöille ( kin)☝️

Ps. Kävin lukasemassa, allekirjoitan sanomani.. neljä vuotta sitten..☺

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, kaikki vaikuttaa kaikkeen.. Jossain Afrikan köyhimmissä maissa äidit pitävät tyttölapsiaan nälässä ja antavat näiden itkeä kauemmin sovinististen uskomusten takia. Jossain kulttuureissa uskotaan ettei nainen pysty synnyttämään ilman että hänen sukupuolielimet silvotaan..

Koulutusta tytöille ( kin)☝️

Ps. Kävin lukasemassa, allekirjoitan sanomani.. neljä vuotta sitten..☺

No minusta pitäisi enemmän keskittyä kolmansien maiden tyttöjen koulutukseen. Vaikka uhkaamalla tms. Se aiheuttaa köyhyyttä ja kaikkea huonoa, kun naiset on TODELLA alistetuissa asemissa siellä. 🤨

Länsimaissa vois kyllä antaa kouluissa paljon enemmän pojille jotain valistusta, että kitkettäis toksista maskuliinisuutta ja naisvihaa pois. Se vaikuttaisi varmasti nuorten miesten syrjäytymiseen positiivisesti. 🤔

Heh... tunnistitko itses, vai oliko erilaisempi tyyppi? 😬

No minusta pitäisi enemmän keskittyä kolmansien maiden tyttöjen koulutukseen. Vaikka uhkaamalla tms. Se aiheuttaa köyhyyttä ja kaikkea huonoa, kun naiset on TODELLA alistetuissa asemissa siellä. 🤨

Länsimaissa vois kyllä antaa kouluissa paljon enemmän pojille jotain valistusta, että kitkettäis toksista maskuliinisuutta ja naisvihaa pois. Se vaikuttaisi varmasti nuorten miesten syrjäytymiseen positiivisesti. 🤔

Heh... tunnistitko itses, vai oliko erilaisempi tyyppi? 😬

No ihan itteltäni kuulostin..

Juu, tuosta poikiin vaikuttamisesta tulikin mieleen tää muutama pv sitten uutisoitu juttu..

https://yle.fi/uutiset/3-11896827

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, tuosta poikiin vaikuttamisesta tulikin mieleen tää muutama pv sitten uutisoitu juttu..

Ehkä mä olen vähän taantunut..

• Wwuwuw kirjoitti:

No tuossa sen yksisarvis-anon kanssa jutskattiin toisessa ketjussa tunnetaitojen oppimisesta. Pojille se olisi ensisijaisen tärkeää...🤔

Juteltiin pojan kanssa saunassa kerran siitä. Siitä oli vähän ihmettä, miten sen kaverit koulussa ja muualla puhuu tytöistä. Sillä itsellä on tyttöystävä 9-luokalta asti ollut ja niillä on ihana suhde. Ei kumpikaan kyttää toisiaan ja ovat yhdessä kun kerkiivät lukio- ja harrastushommiltaan.

Mutta veikkaan, että pojalla yksi syy on se, että se saa elää tunteitaan kotona ja varsinkin mun edessä. Ei pelkää itkeä, olla vihainen, jne. 😊
        Sellaisen kun sais kaikille...🤔
        Edes koulun kautta tms.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ehkä mä olen vähän taantunut..

Missä mielessä? Kyynisempikö? 🤔

Missä mielessä? Kyynisempikö? 🤔

Löperömpi.. etenkin siis näin omassa elämässä.. Siis tyyliin So what.. ☺

• Wwuwuw kirjoitti:

Löperömpi.. etenkin siis näin omassa elämässä.. Siis tyyliin So what.. ☺

Jaa... löperöisyyttä pitäis opetellakin. 😬👌

Mä oon oikeastaan treenaamassa sitä just.. ois sitä sun tätä ja voisin murehtia vaikka mitä, mutta en halua... olkoot. Mitäs pienistä, kun ei nekään meistä. 😝

No tuossa sen yksisarvis-anon kanssa jutskattiin toisessa ketjussa tunnetaitojen oppimisesta. Pojille se olisi ensisijaisen tärkeää...🤔

Juteltiin pojan kanssa saunassa kerran siitä. Siitä oli vähän ihmettä, miten sen kaverit koulussa ja muualla puhuu tytöistä. Sillä itsellä on tyttöystävä 9-luokalta asti ollut ja niillä on ihana suhde. Ei kumpikaan kyttää toisiaan ja ovat yhdessä kun kerkiivät lukio- ja harrastushommiltaan.

Mutta veikkaan, että pojalla yksi syy on se, että se saa elää tunteitaan kotona ja varsinkin mun edessä. Ei pelkää itkeä, olla vihainen, jne. 😊
        Sellaisen kun sais kaikille...🤔
        Edes koulun kautta tms.

Mjoo.. ( jostain syystä epäilen että yksisarvinen olis Funis)..

Jotenkin epäilen, että kun toisaalta tasa-arvoinen ajattelu ja sukupuoliroolien rikkoutuminen on höllentynyt, niin jossain asioissa se on taas kasvanut. Siis esim. että eri työtehtävien katsotaan olevan kummankin kontolla ja kummallekin sopivia, mutta sitten taas mitä tulee seksuaalisuuteen... ? Pornolla kai iso vaikutus. Muistaakseni suurin osa nykyajan lapsista näkee sitä ensimmäisen kerran jo 11-12 - vuotiaana. Voiko se edes olla vaikuttamatta kehitykseen..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mjoo.. ( jostain syystä epäilen että yksisarvinen olis Funis)..

Jotenkin epäilen, että kun toisaalta tasa-arvoinen ajattelu ja sukupuoliroolien rikkoutuminen on höllentynyt, niin jossain asioissa se on taas kasvanut. Siis esim. että eri työtehtävien katsotaan olevan kummankin kontolla ja kummallekin sopivia, mutta sitten taas mitä tulee seksuaalisuuteen... ? Pornolla kai iso vaikutus. Muistaakseni suurin osa nykyajan lapsista näkee sitä ensimmäisen kerran jo 11-12 - vuotiaana. Voiko se edes olla vaikuttamatta kehitykseen..

Ihme kytkösajatuksia sinullakin? 😁

No voihan sekin sotkea? 🤔 Ei oikeen osaa samaistua itse siihen, kun mun nuoruudessa se oli tavoittamattomampi ja lähinnä lähtiä ja niissä juttuja.

Muuten... seksuaalikasvatusta kouluihin ihan seksuaaliammattilaisten toimesta. Pienryhmissä ja reippaasti. Sillä saisi tosi paljon aikaan. 😀☝️

Ihme kytkösajatuksia sinullakin? 😁

No voihan sekin sotkea? 🤔 Ei oikeen osaa samaistua itse siihen, kun mun nuoruudessa se oli tavoittamattomampi ja lähinnä lähtiä ja niissä juttuja.

Muuten... seksuaalikasvatusta kouluihin ihan seksuaaliammattilaisten toimesta. Pienryhmissä ja reippaasti. Sillä saisi tosi paljon aikaan. 😀☝️

Kyllä, todellakin. En tiedä mitä nykyään opetetaan kouluissa, mutta siis seksuaalista itsemääräämisoikeutta yms ..ehdottomasti.

• Wwuwuw kirjoitti:

Kyllä, todellakin. En tiedä mitä nykyään opetetaan kouluissa, mutta siis seksuaalista itsemääräämisoikeutta yms ..ehdottomasti.

Ja eikös jossain ollut juttua että kondomien käyttö olisi vähentynyt? Kun ei pornossakaan..

Kuvia oikeista ihmisistä ja sukupuolielimistä..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja eikös jossain ollut juttua että kondomien käyttö olisi vähentynyt? Kun ei pornossakaan..

Joskus jo laadittiin jonkun anon kanssa vedenpitävä opetussuunnitelma tähän... meidän piti se kiikuttaa opetushallintoon, mutta häntä ei oo näkynyt? 🤔

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä muuten luulin nuorena ettei seksissä liikuta lainkaan, että lätkästään pissivehkeet vaan yhteen ja sitten tapahtuu jotain maagista.. Oon ton ennenkin kertonut. No, eka kerta olikin jotain tuon suuntaista, ilman sitä magiaa.. 😄

Nykyään sitten pitää lutkuttaa, lätkyttää, pyöritellä ja pistellä reiästä toiseen ja taas takasin..ja tietysti jonkun kirkasvalolampun alka, ettei vaan ole estoinen..🙄

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä muuten luulin nuorena ettei seksissä liikuta lainkaan, että lätkästään pissivehkeet vaan yhteen ja sitten tapahtuu jotain maagista.. Oon ton ennenkin kertonut. No, eka kerta olikin jotain tuon suuntaista, ilman sitä magiaa.. 😄

Nykyään sitten pitää lutkuttaa, lätkyttää, pyöritellä ja pistellä reiästä toiseen ja taas takasin..ja tietysti jonkun kirkasvalolampun alka, ettei vaan ole estoinen..🙄

Ikka Kivi jossain sanoi, että serkkunsa kanssa luuli, että seksi on kun näyttää pissivehkeer ohikulkevilke autoille. No ne asui jossain Oulun slapuolella, niin hörähtäneiks Lestoikshan niitä luontevasti luultiin, kun ne 5-vuotiaina seisovat tienvarressa houdut kintuissa. 😝

Mutta joo, ehkä olisi nykyaikaista edes kertoa näistä tarkemmin koulussa... varuilta. 🙄

Joskus jo laadittiin jonkun anon kanssa vedenpitävä opetussuunnitelma tähän... meidän piti se kiikuttaa opetushallintoon, mutta häntä ei oo näkynyt? 🤔

Se on vaan nää vanhoilliset kaksinaismoralistit, joita lähinnä persut ja kristityt, myös kepu edustavat, joiden mielestä semmoista ei pitäisi sallia.. Kuitenkin itse toljottavat pornoa näppis tahnassa,.

• Wwuwuw kirjoitti:

Se on vaan nää vanhoilliset kaksinaismoralistit, joita lähinnä persut ja kristityt, myös kepu edustavat, joiden mielestä semmoista ei pitäisi sallia.. Kuitenkin itse toljottavat pornoa näppis tahnassa,.

Joo, no se voipi olla...🙄

• Monesti olen sun kanssa samaa mieltä mutta nyt sanoisin että mietippä vielä.

Yleensä terveessä suhteessa mennään rinnakkain mutta onko se jotenkin suhdetta sisältä syövä juttu jos välillä pikkaisen käyttää toista vähän korkeammalla esim sukupuolen vuoksi. Voihan tuon tehdä osaamisen tai ominaisuuksienkin kautta mutta ei minusta tuo sukupuolikaan väärin ole jos se tuo molemmille hyvän mielen.

Minusta olisi henkisesti raskasta elää yhdessä jos oltaisiin henkisesti ihan samalla viivalla. Itse ajattelen rikkautena jos ei nyt aina surffata samalla aallolla kunhan ollaan edes samalla rannalla lautailemassa.

• Niin, en minä väitä, että tarvitsisi olla kummankaan yhtä heikko tai vahva myös henkisiltä ominaisuuksiiltaan, vaan lähinnä, että kumpikin voi olla halutessaan heikko. Se ei ole oikeutetumpaa kummallekaan ja se olisi ihan ok kummaltakin.

Jos olet jossain käyttänyt vesivaakaa, sellaista letkua missä on vettä, jos nostat toista päätä ylös, on toistakin nostettava, tai vesi tulee ulos letkusta... mutta vaikka letku olisi kilometrin mittainen ja kumpikaan toisessa päässä olija ei tiedä mitä toinen tekee, se vesi näyttää kyllä. Kun kumpikaan ei liikuta letkua, on veden pinnat yhtä korkealla merenpinnasta.

Sitä suhteeltakin haluan. En sitä, että minun pitää pitää peukkua letkun päässä, ettei vesi lennä tai nostaa laskea letkua kiireellä, ettei toisesta päästä vedi lennä.

Niin, en minä väitä, että tarvitsisi olla kummankaan yhtä heikko tai vahva myös henkisiltä ominaisuuksiiltaan, vaan lähinnä, että kumpikin voi olla halutessaan heikko. Se ei ole oikeutetumpaa kummallekaan ja se olisi ihan ok kummaltakin.

Jos olet jossain käyttänyt vesivaakaa, sellaista letkua missä on vettä, jos nostat toista päätä ylös, on toistakin nostettava, tai vesi tulee ulos letkusta... mutta vaikka letku olisi kilometrin mittainen ja kumpikaan toisessa päässä olija ei tiedä mitä toinen tekee, se vesi näyttää kyllä. Kun kumpikaan ei liikuta letkua, on veden pinnat yhtä korkealla merenpinnasta.

Sitä suhteeltakin haluan. En sitä, että minun pitää pitää peukkua letkun päässä, ettei vesi lennä tai nostaa laskea letkua kiireellä, ettei toisesta päästä vedi lennä.

Onhan tuo vaaitusletkun käyttö tuttua. Toki kun pisti toisen pään paikalleen ja piirtää mitta-asteikon niin melkein helpommin tekee yksin kuin kaverin kanssa.

Mutta tuo kyllä selvensi asiaa, itse vain tulkitsin tuon kappeleen kohdat "henkisesti ihminen ihan samalla viivalla"- "henkisestikin on eroja" sellaiseksi että niitä pitäisi alkaa sovittamaan yhteen. Täältä käsi ylös väärän tulkinnan merkiksi.

• M184 kirjoitti:

Onhan tuo vaaitusletkun käyttö tuttua. Toki kun pisti toisen pään paikalleen ja piirtää mitta-asteikon niin melkein helpommin tekee yksin kuin kaverin kanssa.

Mutta tuo kyllä selvensi asiaa, itse vain tulkitsin tuon kappeleen kohdat "henkisesti ihminen ihan samalla viivalla"- "henkisestikin on eroja" sellaiseksi että niitä pitäisi alkaa sovittamaan yhteen. Täältä käsi ylös väärän tulkinnan merkiksi.

Joo, siis se tosiaan, että miehellekin suodaan se hetki olla vaikka heikoilla ja se ei ole mitään maatakaatavaa, vaan siihen voi mennä mukaan ja liikuttaa sitä letkua yhdessä.

Kyllä se vaa’itus onnistuu sellaisen kanssa hyvin, joka ei hermoile pikkuheilahduksista vaan odottaa maltilla. 😊

Itseasiassa mun isä opetti sen käytön maltilla mulle. Jossain autotallin vintillä varmaan se letkukin. Kävin joskus Forssassa sellaisessa suojelulomakylässä, siellä kaikki oli tehty perinnetyökaluin ja vatupassin korvasi letku. Kuulemma. 😬

• Anonyymi

Feminiinisyys pitää olla terveellä pohjalla.

En vähättele itseäni, enkä nosta miestä jalustalle, Odotan mieheltä kykyä ymmärtää minun surua, eikä katoa silloin paikalta, vaan ottaa lähelleen ja pitää siinä, kuten minäkin pitäisin hänen surussaan. Mutta eipä käynyt niin. Yksipuolista oli.

• No ksikenhan voi lyödä yli ja ohi, mutta onko se enää sitä itseään silloin? Jos siis puhutaan feministisyydestä, ei feminiinisyydestä, jota löytyy ihan jokaisesta, mitä maskuliinisyyttäkin. 😊

Niin, ymmärrän sua hyvin. Ja jotenkin itsensä kohdalla surullisinta jälkeenpäin oli se, että minun paha mieli imettiin itseensä toisen puolelta ja kohta minä olin se joka lohdutti minun omista kurjista tunteista aiheutunutta surua toiselle. 🤔
        Kyllä siinä oli selkeää, etten minä voinut olla heikoilla tai se aiheutti toisessa surua...

• Anonyymi

No voi nyyh.

• Tuntuu toisille olevan tosiaan nyyh. 😀

• Anonyymi

Oon epäillyt ettei mielenterveysjutut voi olla niin yleisiä kuin ne ovat mutta tälläisten aloituksien perusteella taitaa olla. Sekavaa juttua.
      Eli nainen joka kolahtaa kunnolla ei käy ellei olekaan pesunkestävä feministi.
      Paljastuu jossain vaiheessa suhdetta ja eikun eroprosessi käyntiin.

• Anonyymi

Tämähän kuulostaa hyvältä. Rupeet vaan wuppiksen bitchiksi ja homma on ratkaistu.

• Anonyymi

Niin ja tulkaa sen jälkeen yhdessä hehkuttamaan palstalle kuin ihana suhde ja seksielämä teillä on. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tulkaa sen jälkeen yhdessä hehkuttamaan palstalle kuin ihana suhde ja seksielämä teillä on. :D

Wuppis kyllästyisi vajaassa viikossa ympärivuorokautiseen joka asian perinpohjaiseen analysointiin ja tunteista vastuunottamisluentoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wuppis kyllästyisi vajaassa viikossa ympärivuorokautiseen joka asian perinpohjaiseen analysointiin ja tunteista vastuunottamisluentoihin.

👍👍👍

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      138
      3419
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      274
      2940
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      227
      1854
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      65
      1792
    5. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1778
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      64
      1521
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      89
      1323
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1262
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      329
      1191
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1072
    Aihe