Keitettyjä perunoita vai perunamuusi ja tarvitseeko muuta kuin sinappia
Kumpi uunimakkaran kanssa
34
<50
Vastaukset
Yleensä tykkään muusista makkaran kanssa. Siihen muusin sekaan voi laittaa vaikka keitettyä kananmunaa vähän lisää makua tuomaan. Toki perunatkin menee sivussa, mutta siihen päälle pitää vuolaista oikeata voita.
- Anonyymi
Kyl se menee pelkillä perunoillakin tai raakaa sipulia ai että on hyvää
Anonyymi kirjoitti:
Kyl se menee pelkillä perunoillakin tai raakaa sipulia ai että on hyvää
Sen sipulin vielä kun ruskistaa ja lisää himpun verran sokeria, jotta se karamellisoituu.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Sen sipulin vielä kun ruskistaa ja lisää himpun verran sokeria, jotta se karamellisoituu.
Ei kyllä perunan pala ja raaka sipulin pala ja makkaran pala sinapin kera a vot mut käy ilman sipuliakin
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Se sipuli karamellisoituu ihan ilman sokeriakin.😠
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sipuli karamellisoituu ihan ilman sokeriakin.😠
Mut eikö se ole mautonta raaassa on makua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut eikö se ole mautonta raaassa on makua
Maistuu se rasvalle.😆😆😆
- Anonyymi
Sulle riittää tanko.
Muusi.
- Anonyymi
Entä jos emäntä sanoo keitettyjä perunoita
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos emäntä sanoo keitettyjä perunoita
Ei sano. Emäntä ei tule keittiöön, kun mä kokkaan.
- Anonyymi
J-a-n kirjoitti:
Ei sano. Emäntä ei tule keittiöön, kun mä kokkaan.
Nyt on asiaa! Minulla oli vaimon kanssa sama. Minä tekisin hieman hifistellen makkaran kanssa porkkana-perunamuusin. Jos high endiä hakee, niin sitten sipulia sekaan ja tekee laatikon itselle maistuvalla juustokuorrutteella.
Alkupalaksi ihan yksinkertainen paahtoleipä, jota on hinkattu valkosipulin kynnellä. Se on terveellistä, koska ei tarvitse mitään levitettä tai muutakaan. Makkaraan voi myös laittaa juustoa sekä yrttiä viiltoihin.
Salaatista ja jälkiruo'asta en osaa sanoa mitään, kun en osaa ja poistunut vaimo hoiti sen puolen. Anonyymi kirjoitti:
Nyt on asiaa! Minulla oli vaimon kanssa sama. Minä tekisin hieman hifistellen makkaran kanssa porkkana-perunamuusin. Jos high endiä hakee, niin sitten sipulia sekaan ja tekee laatikon itselle maistuvalla juustokuorrutteella.
Alkupalaksi ihan yksinkertainen paahtoleipä, jota on hinkattu valkosipulin kynnellä. Se on terveellistä, koska ei tarvitse mitään levitettä tai muutakaan. Makkaraan voi myös laittaa juustoa sekä yrttiä viiltoihin.
Salaatista ja jälkiruo'asta en osaa sanoa mitään, kun en osaa ja poistunut vaimo hoiti sen puolen.Juu, omalla vuorollaan saa laittaa vaikka hanhenmaksapalleroita ja häränhäntäsoppaa. Mun vuorolla mä päätän.
- Anonyymi
J-a-n kirjoitti:
Juu, omalla vuorollaan saa laittaa vaikka hanhenmaksapalleroita ja häränhäntäsoppaa. Mun vuorolla mä päätän.
Kikkelii se on vailla ja hellyyttä eli antaisit sille kikkelii ja hellyyttä aika inha miäs olet et tyydytä naistasi tosi törkeää turpiin tollaselle
Anonyymi kirjoitti:
Kikkelii se on vailla ja hellyyttä eli antaisit sille kikkelii ja hellyyttä aika inha miäs olet et tyydytä naistasi tosi törkeää turpiin tollaselle
Taitasin saada itse turpiini, jos lähestyisin tuota kumppania kikkelin kanssa. :D
Vaikkei ole homovastainen, niin kikkelillä ei parane sohimaan mennä. Bromance sujuu hältäkin, mut kikkeli niin..- Anonyymi
J-a-n kirjoitti:
Heh, Väliskö ei usko mun biologiseen sukupuoleen?
Sinähän olet mies
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän olet mies
No jalkojen välin mukaan en ole. :D
Olisin kyllä mielelläni pussieläin sieltäkin.
- Anonyymi
Aivomuusi, noniin mutta niin pizzataikinat... vähän kerrosta vaikeampia sitten tehdä hyviä.
Itse jooh, varmasti saan jonkin tanssitytön, nuoren opettamaan, kuin fysioterapeuttina disco-tanssia jos jotenkin tuon nilkan saisi liikkeeseen, en usko mutta voisin kokeilla. Perunamuussia ja salaattia.
- Anonyymi
Kastike on aina aika tärkeäkin sitten osa ravintoa, jotta ei aivan raakaa beefiä syö..
- Anonyymi
Nuorison sanoma itselleni: IDOOTTI, aivan uusi sana noniin hassusta jutusta jotain.
Sivistyssanakirjaan lisä sana "idootti" ;D - Anonyymi
Muusi, johon voisilmä. Kurkkusalaatti sopii erinomaisesti uunimakkaran kanssa ja tietekin siihen vielä paistettua sipulirenkaita.
Myös ketsuppi sopii uunimakkaran kanssa.
t Ätmi toteaa - Anonyymi
No onhan se itse tehty muussi hyvää, kun sen survoo käsin sillä survimella, niin siitä ei tuu samanlaista liisteriä kun näistä kaupan muusijauhoista. Niistä on kyllä vaikee saada sopivaa, tahtoo tulla sellaista laastia. Se tuntuu siltä kyllä mahassaki.
Suomalaiset muuten suunnilleen ainoita ihmisiä muutamien muiden pohjoisen kansojen lisäksi maailmassa jotka syö uusia pottuja, niissä on glykoalkaloideja, samaa mitä vanha kansa sanoi solaniiniksi, vihertyminen kun pottu sai valoa. Ne on siis kasvin kehittämiä tuholais- ja tautimyrkkyjä. Niitä erityisesti kuoressa ja juuri kuoren alla, uudet potuthan syödään kuorineen. Nitraattiaki niissä on. Eihän niitä imeväisikäisille ees saa antaa. Ripuli ja oksetus ovat myrkytysoireita. Perunan kuoriminen vähentää glykoalkaloidipitoisuutta 60 %. Nythän ollu muotiaki syödä pottuja kuorineen, ei ehkä kannata kuormittaa elimistöä tarpeettomasti. Sanottu jopa että se terveellisin osuus siinä kuoren alla, se ehkä jollain omenalla pitää paikkansa, muttei potulla.- Anonyymi
Menee samalla vihreätkin perunat, mahassa kaikki sekoittuu.
Olen vihreitä perunoita syönyt, eikä mitään oireita ole tullut.
t. Ätmi toteaa
- Anonyymi
Nalle-Nelonen, ei sentään kaliiberissa .45! weli kuuronen, pyövässä ampujassa kuin revolveri.
Itse suosisin lohkopottuja grillimaustettuna ja jonkun paahdetulla sipulilla terästetyn rusken kastikketta vidkattuna kylkeen.
Ja tuonhan voisi tähän aikaan grillata ja pistää juureksia folioon vähän jarruttamaan tulisuutta ja tukevuutta. 🤔
Joo, kyllä noilla efekteillä tulis hyvä setti. 😄No ehkä vielä voisi sellaisen Taco-sallatin viskata kaikkine maissilastuineen tuohon täydentämään lautasta. 🤔
Valmiina löytyy ja helppo jakaa kahtia. 😋
- Anonyymi
Muusi ja makkara hyvää, siihen pporkkanoita vielä ja kurkkusalaattia.
Makkara kin hyvää, grillattiin sitä saaressa pari päivää sitten. Saat kivan makkaratikun, kun työnnät etusormen sinne makkaran sisään.. Haukkaa kunnolla.
- Anonyymi
Uunimakkara on persujen apetta jonka seurana sopii vallan erinomaisesti kompostimulta ja ruokajuomaksi sinoli.
- Anonyymi
Perunamuusi tottakai! Muusi on niin parasta ruokaa.
- Anonyymi
Mies.
- Anonyymi
Perunamuussi ja sinappi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3194113BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho72538Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3132536- 692240
- 791871
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4101627MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311419Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2101265Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku221228"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341192