Olen siis ateisti mutta uskon täydestä sydämestäni että olen synnitön hyvä ihminen onko siis kenelläkään oikeutta tulla häiritsemään uskonrauhaani asian suhteen ja tulla väittämään vasten uskoani että olen jotenkin syntinen tai huono.
Rikkooko tällaisen väitteen esittäjä uskonrauhaani ja vapauttani harjoittaa uskoani ?
Suojeleeko uskonnonvapauslaki ateistia ?
18
<50
Vastaukset
Olet siis ateisti mutta uskot silti syntikäsitteeseen :d
"...uskot silti syntikäsitteeseen..."
Avaaja kylläkin sanoi uskovansa, että on synnitön. Vähän samoin kuin sanoisi uskonvansa joulupukin olemattomuuteen. Se on ihan eri asia kuin uskoa joulupukkiin.- Anonyymi
Oen ottanut selvää kyseisestä käsitteestä :
Seuraavassa luettelossa on käsitelty kreikan kielen sanoja, jotka Raamatussa on käännetty synniksi.
Kreikan kielen sana ”anomia” tarkoittaa lain rikkomista.
”Ofeilima” merkitsee velkaa laiminlyömisestä, väärämielisyydestä, sopimuksen rikkomisesta tms.
"Hamartia" Ohiampuminen tai osumattomuus, kun epäonnistutaan tarkoittamalla hyvää, mutta sitten huomataan, että tehdäänkin pahaa.
”Agnoema” tarkoittaa liukastumista, kompastumista, vahingossa tehtyä pahaa yms.
”Parakon” tarkoittaa tottelemattomuutta, mutta viittaa myös väärin kuulemiseen.
”Parabasis” viittaa lain rikkomiseen kiertämällä oikea.
Sanalla ”asebeia” sitten tarkoitetaan aktiivista toimintaa Jumalaa vastaan.
En ole syyllistynyt yhteenkään tällaiseen rikokseen ja siksi olen hyvin loukkaantunut että jotkut haluavat mainettani pilata aiheetta ja kunniaani loukata .
Olen noudattanut yhteiskuntamme lakeja joten en ole rikollinen ja uskon vakaasti että olen synnitön hyvä ihminen.
En minäkään kutsu uskovaista naista huoraksi ihan siitä syystä vaan että jossain kirjassa näin lukisi. Anonyymi kirjoitti:
Seuraavassa luettelossa on käsitelty kreikan kielen sanoja, jotka Raamatussa on käännetty synniksi.
”Ofeilima” merkitsee velkaa laiminlyömisestä, väärämielisyydestä, sopimuksen rikkomisesta tms.
"Hamartia" Ohiampuminen tai osumattomuus, kun epäonnistutaan tarkoittamalla hyvää, mutta sitten huomataan, että tehdäänkin pahaa.
En ole syyllistynyt yhteenkään tällaiseen rikokseen ja siksi olen hyvin loukkaantunut että jotkut haluavat mainettani pilata aiheetta ja kunniaani loukata .
Olen noudattanut yhteiskuntamme lakeja joten en ole rikollinen ja uskon vakaasti että olen synnitön hyvä ihminen.
En minäkään kutsu uskovaista naista huoraksi ihan siitä syystä vaan että jossain kirjassa näin lukisi.Rauhotu nyt. Saat sinä uskoa olevasi synnitönkin. Yleensä ateistit ei tosin kovin ajattele ylipäätänsä synnittömyyttä koska eivät koe syntikään olevan olemassa.
Eikähän se uskominen mitään takaa. Tiedän moniakin ateisti ihmisiä jotka on taatusti hyviä ihmisiä ja vastaavasti uskovaisia joista ei voi samaa sanoa.
Ja kyllä uskonnonvapaus koskee kaikkia myös ateisteja.- Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
Avaaja kylläkin sanoi uskovansa, että on synnitön. Vähän samoin kuin sanoisi uskonvansa joulupukin olemattomuuteen. Se on ihan eri asia kuin uskoa joulupukkiin.Joulu pukki on kyllä muista uskonnoista lähinnä pilkkaamismielessä tehty mutta lapsille ja Slaavien Ortodoksikirkon pyhästä on kyse Santa Claus oli hyvää tekevä ukko.
- Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
Avaaja kylläkin sanoi uskovansa, että on synnitön. Vähän samoin kuin sanoisi uskonvansa joulupukin olemattomuuteen. Se on ihan eri asia kuin uskoa joulupukkiin.Joulu syntymäjuhla ja lapsille suklaata lahjat evankeliumin lahja ja jumala antoi poikansa meille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään kutsu uskovaista naista huoraksi ihan siitä syystä vaan että jossain kirjassa näin lukisi.Kaikki on kuolevia lihan puolesta . Jeesus vaan on noussut kuolleista. Eikä hyvät teot pelasta sielua .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on kuolevia lihan puolesta . Jeesus vaan on noussut kuolleista. Eikä hyvät teot pelasta sielua .
"Kaikki on kuolevia lihan puolesta . Jeesus vaan on noussut kuolleista. Eikä hyvät teot pelasta sielua ."
Olipa kerrana kuningatar joka oli läpeensä tyytyväinen "ja kuningas jolla oli sen pituinen se"
En usko siis satuihin ja taruihin ja tunnen itseäni loukatun jos joku pitää minua niin heikkomielisenä että hylkäisin todellisuuden ja alkaisin elää rinnakkaistodellisuutta vaikkapa jossain tarussa.
Toivon älykkäitä kommentteja ketjuun ja että pysytään todellisessa maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulu syntymäjuhla ja lapsille suklaata lahjat evankeliumin lahja ja jumala antoi poikansa meille.
"Joulu syntymäjuhla ja lapsille suklaata lahjat evankeliumin lahja ja jumala antoi poikansa meille."
Netistä vaikka löydät oikeata tietoa julysta joka saksasta käännettynä tarkoittaa joulua joka on muinainen pakanajuhla .
Kun olet sivistänyt itseäsi asian suhteen tervetuloa takaisin keskustelemaan tästä mielenkiintoisesta satovuoden päättäneestä monipäiväisestä juhlasta .
- Anonyymi
Kukaan vaan ei oo synnitön siinä mielessä että vaikka tekee hyviä asioita ja oikein niin ihmisen perusolemus on kuitenkin siinä mielessä syntinen ettei kelpaa Jumalalle selittää ettei olisi valehdellut tai näpistellyt tai huorannut . Sekin on vaan ihmisen osa maan päällä että syntyy ja kuolee . Tarkoittaa että Jeesus sovitti sinut Luojasi kanssa jo joten kelpaat sitten ihan vaan tälläisenä .
- Anonyymi
"Kukaan vaan ei oo synnitön siinä mielessä että vaikka tekee hyviä asioita ja oikein niin ihmisen perusolemus on kuitenkin siinä mielessä syntinen ettei kelpaa Jumalalle selittää ettei olisi valehdellut tai näpistellyt tai huorannut . Sekin on vaan ihmisen osa maan päällä että syntyy ja kuolee . Tarkoittaa että Jeesus sovitti sinut Luojasi kanssa jo joten kelpaat sitten ihan vaan tälläisenä ."
Voitko lopettaa uskonrauhani häiritsemisen olen ateisti eikä minulla ole jumalia ei itämaisia eikä muitakaan vaan uskoni on että olen täysin synnitön hyvä ihminen se on vakaumukseni ja uskoni etkä sinä voi loukata sitä omilla uskomuksillasi ja väitteilläsi se on minun uskonrauhani häiritsemistä ja loukkaamista .
- Anonyymi
Uskonnonvapaislaki koskettaa kaikkia suomalaisia. Lain mukaan kaikki uskonnot samanarvoisia keskenään. Myöskin saa olla täysin uskonnoton, eikä kuulua mihinkään uskontokuntaan.
- Anonyymi
Itse en ateistina kuulu mihinkään uskontoon. Sinun pitäisi tarkentaa mihin uskontoon kuulut, jotta voisi sanoa mitään.
Synti sanana on yksi niistä lukuisista epämääräisistä sanoista kristinuskossa, joilla on lukemattomia tarkoituksia, joten siihen on mahdoton oikeastaan koskaan sanoa mitään ilman tarkennusta.
Minulle synti sana tarkoittaisi jumalan sanan vastustamista. En usko jumaliin, joten en voi vastustaa sellaista. Jos joku tulee väittämään minua syntiseksi ja huonoksi, niin lähinnä säälin häntä.- Anonyymi
"Itse en ateistina kuulu mihinkään uskontoon. Sinun pitäisi tarkentaa mihin uskontoon kuulut, jotta voisi sanoa mitään."
Uskon että olen olen synnitön ja hyvä ihminen se on minun vakaumus .
"Synti sanana on yksi niistä lukuisista epämääräisistä sanoista kristinuskossa, joilla on lukemattomia tarkoituksia, joten siihen on mahdoton oikeastaan koskaan sanoa mitään ilman tarkennusta."
Synnin yleiskäsitys viittaa negatiiviin merkityksiin ja negatiiviseen käsitykseen olevaisesta ja on vastakohta synnittömyydelle ja hyvälle ihmiselle joka siis vakaumukseni mukaan uskon olevani siksi katson kunniaani loukatun ja olevani vihapuheen uhri jos uskoani ja vakaumustani itsestäni loukataan.
"Minulle synti sana tarkoittaisi jumalan sanan vastustamista. En usko jumaliin, joten en voi vastustaa sellaista. Jos joku tulee väittämään minua syntiseksi ja huonoksi, niin lähinnä säälin häntä."
Sinä olet löytänyt sellaisen merkityksen sanalle se on hyvä asia ja kunnioitan sitä itse en myöskään usko persoonallisiin jumaliin mutta näen asian siten että synti on esimerkiksi jonkun lain tai määräyksen rikkomusta uskovaisten slangissa ja minulle ainoa laki on Suomen laki enkä ole sitä rikkonut .
- Anonyymi
Harjoittele pois. Ei sinua kukaan voi estää.
Kysymys kuuluu: Mitä teet uskontopalstalla, kun kerran olet ateisti? Irvimäänkö sitä on tultu?
Minun mielestäni voisit kysyä, onko sinulla oikeutta häiritä uskonnollisia ihmisiä kysymyksilläsi?- Anonyymi
Keskustelu palstalla on tapana kysellä asioita on sitten ateisti tai teisti. Jos ne niin häiritsee ei ole pakko lukea.
Mikä on erityisen häiritsevä kysymys uskovaisille?
- Anonyymi
Jos selvästi ilmaiset olevasi ateisti, uskonrauhan häirintääsi on ryhtyä sitä kumoamaan, ellet itse ole halukas keskusteluun.
Itse kristittyjen foorumeille tuleminen ja näillä kristinuskon opetusten kuuleminen on oma valintasi, eikä riko uskonrauhaasi, mutta sinä kenties kristittyjen.
Maailma on täynnä eri oppeja ja opetuksia, eikä niitä ole pakko itse kuunnella. Voit olla menemättä ja kuulematta, jatkaa rauhassa omaa ateistista elämääsi.
Mutta onko ateismin ja esim. evoluutioTEORIAn tyrkytys kouluissa muunuskoisille uskonrauhan rikkomista? Entä seksuaalivähemmistöjen toiminta heteroja, kouluissa myös näitä lapsia vastaan?- Anonyymi
"Jos selvästi ilmaiset olevasi ateisti, uskonrauhan häirintääsi on ryhtyä sitä kumoamaan, ellet itse ole halukas keskusteluun."
En minäkään ole kumoamassa sinun uskomuksiasi enkä nimittele sinua huoraksi tai lainrikkojaksi en tunne sinua niin kauan pidän sinua synnittömänä hyvänä ihmisenä .
Voin keskustella eri uskontojen edustajien kanssa heidän uskomuksistaan itseään ja elämäänsä kohtaan ja jos he ilmoittavat olevansa uskomuksissaan huonoja syntisiä ihmisiä en ala heidän uskomustaan muuksi muuttamaan etten häiritse heidän uskonrauhaansa toivon että he käyttäytyvät samoin minua kohtaan ja uskonrauhaani kohtaan
"Itse kristittyjen foorumeille tuleminen ja näillä kristinuskon opetusten kuuleminen on oma valintasi, eikä riko uskonrauhaasi, mutta sinä kenties kristittyjen."
Miten rikon uskonrauhaanne kun en kenellekkään teistä ole väittänyt että olisitte hyviä synnittömiä ihmisiä kuten minä olen olen vain keskustelemassa täällä ja tutustumassa uskontoonne ja mitä ajattelette itsestänne ja uskonnostanne.En myöskään siis siedä että te väittäisitte minun olevan uskomukseni vastaiseti syntinen koska en siis väitä teitä synnittömiksi ja siten kunnioitan teidän uskoa .
"Maailma on täynnä eri oppeja ja opetuksia, eikä niitä ole pakko itse kuunnella. Voit olla menemättä ja kuulematta, jatkaa rauhassa omaa ateistista elämääsi."
Haluan sivistää itseäni ja jutella hyvässä hengessä eri uskontojen uskovaisten kanssa ja kuulla mitä he ajattelevat itsestään ja uskomuksistaan mielestäni tällainen vuoropuhelu lähentää ihmisiä.
"Mutta onko ateismin ja esim. evoluutioTEORIAn tyrkytys kouluissa muunuskoisille uskonrauhan rikkomista? Entä seksuaalivähemmistöjen toiminta heteroja, kouluissa myös näitä lapsia vastaan?"
Evoluutioteoria on käsittääkseni tieteellinen teoria ja kuuluu maailman tiedeyhteisön päätelmiin joten hyvä oppiaine on kyseessä .
Seksi lapsia vastaan on ehdottomasti kiellettävä sen toinen nimi on pedofilia enkä hyväksy sitä jos tiedät että tällaista lapsia vastaan suunnattua seksiä esiintyy kouluissa ilmoita asiasta poliisille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj252520- 1411873
- 661757
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351433KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.551370Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771239- 1171174
Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591102Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571097Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet511052