30 min juoksumatolla joka päivä

Anonyymi

30 min juoksumatolla joka s**tanan päivä lähteekö kilo 117 --> 80kg puolessa vuodessa? toki sitä pitää jatkaa senkin jälkeen mutta kysyn nyt teiltä riittääkö? Vai pitääkö sama tuska treeni tehdä 2x päivässä jotta saa niitä tuloksia.

Aloitin siis juoksumatolla tänään onnistuin jotenkin pääsee 30minuuttia ja sen jälkeen ihan hikinen olo ja voimat loppu.

14

2312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se riitä.

      Syömisellä olet lihonnut ja syömisellä myös laihdut.

      • Anonyymi

        Laihdutuksessa liikunta auttaa vain pieneltä osalta. Suurempi osa on ravinnossa, sen laadussa ja ennen kaikkea siinä ettei syö enempää kuin kuluttaa (mieluummin runsaasti vähemmän).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutuksessa liikunta auttaa vain pieneltä osalta. Suurempi osa on ravinnossa, sen laadussa ja ennen kaikkea siinä ettei syö enempää kuin kuluttaa (mieluummin runsaasti vähemmän).

        Vaikka minä olen kuusi vuotta vetänyt yli 3000 km lenkkiä joka vuosi, painoni on laskenut vuosittain vain 3 kg.

        En lähtisi liikunnan merkitystä kovin isoksi väittämään.

        Enemmän se ongelma on ainakin itselläni liialliset hiilihydraatit, sokeri etunenässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka minä olen kuusi vuotta vetänyt yli 3000 km lenkkiä joka vuosi, painoni on laskenut vuosittain vain 3 kg.

        En lähtisi liikunnan merkitystä kovin isoksi väittämään.

        Enemmän se ongelma on ainakin itselläni liialliset hiilihydraatit, sokeri etunenässä.

        On sillä iso merkitys lihomisen ennaltaehkäisyssä,lihoisit varmasti yli 30 kiloa vuodessa jos et harrastaisi liikuntaa.
        Itse ennaltaehkäisen lihomista liikunnalla nykyään n 50 kiloa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä iso merkitys lihomisen ennaltaehkäisyssä,lihoisit varmasti yli 30 kiloa vuodessa jos et harrastaisi liikuntaa.
        Itse ennaltaehkäisen lihomista liikunnalla nykyään n 50 kiloa vuodessa.

        Yleensä lihon heti 3 kiloa kuukaudessa kun lopetan liikunnan harrastamisen,ja se on oikeaa läskiä.(ei nestettä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä iso merkitys lihomisen ennaltaehkäisyssä,lihoisit varmasti yli 30 kiloa vuodessa jos et harrastaisi liikuntaa.
        Itse ennaltaehkäisen lihomista liikunnalla nykyään n 50 kiloa vuodessa.

        No en varmasti lihoaisi yli 30 kiloa vuodessa.

        Olen aiemmin syönyt "aivan kuraa" pizzaa, suklaata, limpparia, hampurilaista ym ym niin paljon kuin kaksin käsin jaksoi suusta mättää sisään eikä se paino noussut 30 kiloa vuodessa.

        Nousi se toki, mutta luokkaa 15kg - 20kg vuodessa, kunnes jämähti siihen 90kg paikkeille.

        Nyt kun olen syönyt merkittävästi terveellisemmin, mutta toki, menee edelleenkin vähän liikaa sokeria, paino on jämähtänyt noin 70kg paikkeille.

        Ilmeisesti elimistö oikeasti kuluttaa enemmän energiaa levossakin, jos olet pönäkässä kunnossa. Jonkinlaisen tasapainotilan se hakee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en varmasti lihoaisi yli 30 kiloa vuodessa.

        Olen aiemmin syönyt "aivan kuraa" pizzaa, suklaata, limpparia, hampurilaista ym ym niin paljon kuin kaksin käsin jaksoi suusta mättää sisään eikä se paino noussut 30 kiloa vuodessa.

        Nousi se toki, mutta luokkaa 15kg - 20kg vuodessa, kunnes jämähti siihen 90kg paikkeille.

        Nyt kun olen syönyt merkittävästi terveellisemmin, mutta toki, menee edelleenkin vähän liikaa sokeria, paino on jämähtänyt noin 70kg paikkeille.

        Ilmeisesti elimistö oikeasti kuluttaa enemmän energiaa levossakin, jos olet pönäkässä kunnossa. Jonkinlaisen tasapainotilan se hakee.

        Sinä olet liikkunut,niin siksi olet lihonut niin vähän.Jos syö paljon ja ei liiiku lihoo varmasti 30 kiloa vuoden aikana.

        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005898333.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet liikkunut,niin siksi olet lihonut niin vähän.Jos syö paljon ja ei liiiku lihoo varmasti 30 kiloa vuoden aikana.

        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005898333.html

        En kyllä liikkunut silloin kun söin "paljon". Mutta jos olet tuota mieltä että se liikunta jota en harrastanut, suojasi minua lihoamasta enempää niin sittenhän sen asian täytyy olla niin.

        Kun tuota syömistekniikkaa harrastin 10 vuotta niin mulla pitäisi siis olla nyt vähintään 370kg, mutta vaaka kävi korkeimmillaan vain 94 kilogrammassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet liikkunut,niin siksi olet lihonut niin vähän.Jos syö paljon ja ei liiiku lihoo varmasti 30 kiloa vuoden aikana.

        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005898333.html

        Niitähän laihoja on paljon jotka vouhottaa että saavat syödä mitä vaan ja he eivät liho.
        Todellisuus on kuitenkin aivan toisenlainen.Ihminen voi lihoa vaikka 10 kiloa kuukaudessa jos syö paljon ja rasvaista ruokaa.


    • Anonyymi

      Nuorena en lihonut, vaikka söin ihan järkyttäviä annoksia. Aineenvaihdunta oli silloin kunnossa ja liikkuminen luontaista. Iän myötä liikkuminen väheni ja ruoka-annokset pieneni ja aineenvaihduntani hidastui. Painoa alkoi kertymään. Liikunnan hyöty on siinä, että se vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja pitäää yllä lihaskuntoa. Jo 20 minuutin paikallaan olo hidastaa aineenvaihduntaa. Lihas kuluttaa enemmän energiaa kuin läski.
      Syömällä oikein ja liikkumalla usein laihtuu eniten.

    • Anonyymi

      kävellen kuutena päivänä aikaa 1--3 tuntia ja yhtenä 0,20--1 tuntia eli tulee askelia vähintään 7000 mut mä kävelen 6 päivänä 12000 askelta vähintään (ainakin yritän saada sen verran) yhtenä päivänä tulee askelia mitä tulee eli tarkotan nuita askelia kävely lenkillä tulevia ja juon vihreää teetä 2--5 kuppia päivässä niin varmasti paino putoaa ja 1700---2100 kaloria riippuu missä ajassa haluaa laihtua eli esim 250--500 kaloria lounas sekä päivällinen , aamupala 200--500 kaloria ja jos syö välipalan niin se sit 100---300 kaloria mut jos menee alle nuitten niin ei varmaan haittaa eikä jos aivan pikkusen menee ylikin ja ei hataa jos joskus tulee enemmänki kunhan ei useasti siinä muuta mun vinkkiä tässä vielä hyvä sivu https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri ja https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/paljonko-liikunta-kuluttaa

      • Anonyymi

        eipä tule laihtuminen onnistumaan mutta eihän siitä kävelemisestä haittaakaan ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä tule laihtuminen onnistumaan mutta eihän siitä kävelemisestä haittaakaan ole

        miten nii et tuota kuka tuon kirjotti mullekin joskus suositeltiin vihreää teetä 2--6 kuppia päivässä ja liikuntaa esim kävelyä 1--3 tuntia päivässä (mun mielestä kaloreita päivässä 1500--1800 on tarpeeksi ja ei haittaa jos joskus tulee enemmänki ) jos teillä on hyviä neuvoja niin kertokaa ne tänne

        näin alkaa mun päivä käyn käveleen kun herään ja kun sieltä oon tullu niin a syön puuroa ja Euro-east venäläinen hapankaalia ja Fazer Real Ruis nuin alkaa kun olen kotimaisemissa


    • Anonyymi

      Pelkkä juoksumatolla juokseminen voi käydä tylsäksi. Itse koetin talvella kuntopyörää. En jaksanut kuin joitain kertoja. Luonnollisessa ympäristössä liikkumisessa on omat etunsa. Esim. vauhti vaihtelee luonnollisesti. Juoksumatto pakottaa juoksemaan tiettyä tahtia, mikä tekee juoksemisesta raskaamman tuntuista juoksumatolla kuin ulkona.

      Juostessa lihaksiston pitäisi myös olla kunnossa. Jos huonokuntoinen lähtee kylmiltään juoksemaan, voi seurauksena olla urheiluvammoja. Liikunnan kuntoa parantava vaikutus perustuu pieniin vammoihin, jotka kehon pitää korjata. Siitä syystä tarvitaan myös väliin palautumispäiviä, jolloin ei vedetä samaa rankkaa treeniä. Ilmeisesti yrität kurittaa itseäsi sen sijaan, että tekisit liikunnalla itsellesi hyvää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe